Nekem is ilyen szarom van, városba szaladgálni, meg rövidebb utakra tökéletes. Pestre nem indulnék el vele, ha nem muszáj, de szerintem gond nélkül kibírná azt is. 300-tól többet nem szabad ilyenért adni szerintem. Viszont ha rendben van, akkor csak tankolni kell és megy. Decire pontosan annyi olaj jön belõle olajcserénél, mint amennyit beletöltök, kifogástalan a motorja, és egyszerû, mint egy faék.
Így lesz! Az a gond, hogy apám autószerelõ volt és a használt autóktól undorodik. Évekig hallgattam, hogy 1 milla alatt nem szabad autót venni mert így meg úgy...ezekszerint még is az én autóm pont 300at ér, mûködik, és ez a suzuki is 300at ér, mûködik, és jó is. Nem értem...ha elvisz A-ból B-be, és nem esik szét alattam, akkor miért ne lenne jó?
nézd meg élõben, feküdj alá, nézd meg az alját milyen állapotban van, ha meg is veszed, akkor a bal elsõ ajtónál a sarok takarót ki tudod a küszöbnél pattintani, és be tudsz nézni a padlókárpit alá is, hogy rohad-e belülrõl, aztán ha úgy ítéled, hogy neked megfelel, akkor vegyed
Hagyom is a francba az egészet. Az lesz, amit karaj mondott, tökmind1 mi tartozik az autóhoz, veszek bele távirányítós zárat aztán kész. Ha minden igaz, akkor a szervó is kb 10be fáj. Csak a szerelõnek szopás ezeket megcsinálni ha minden igaz...
Mindenesetre akkor nem álmodozás 300ért találni egy JÓ állapotú suzuki swift szedánt, ugye? Mindenféle extrától eltekintve.
Hááát egy 15+ éves autóban pipecül üzemelõ klímára számítani szvsz. nagy merészség. Nekem az uccsó három autóban nem kis pénzembe került ezeket életre lehelni (és életben tartani). Ha valami nem tartós, az a klíma. Kipurcan a szivattyú, ócska az ékszíj, a csövek, elmegy a gáz, elbaszódnak a relék, az alapjárati utánállítás stb.-stb.
a távirányítós kpzár egy kb 12 ezer forintos tétel bármilyen autóba, veszel vaterán egy szettet motorokkal és bele lehet építeni, ha nincs benne gyárilag
Az a gond, hogy nekem is fontos lenne a klíma és a centrál zár, a szervó hiánya nem is idegesít, megszoktam, hogy nincs..
Lassan már ott tartok, hogy egy kurva centrálzárnak is örülnék az autóban, csak legyen, de alig van. 1.3-as szedánokat találok csutka üresen, amelyik nagyon jól néz ki és jó állapotban van, azokon centrálzár sincsen, ami meg klímás az meg jóval drágább 300nál.
Mind1, egyelõre a matizomat szeretném eladni, mert még a pénz sincsen meg amit itt fejben költögetek...
Ha normális szedán swiftet akarsz, akkor 1.6-os szedánt nézel, azzal még a világból is kimész. Ha megveszed, egyszer kell csak rendbe rakni, utána igazából már csak tankolni kell. Olyat nézzél, amiben van szervo, abs, klíma, 4 elekt ablak. Általában ezek a manager utónévvel futottak. 3 kiló körül már lehet használhatót kifogni. Sok vizsgával keress, plusz amit még tudnod kell, hogy a legtöbbnek rohad a küszöbje meg a taposója, mivel átlag 15 körül vannak, ha olyat találsz, ami aránylag egyben van, vagy már cseréltek rajta küszöböt, azt érdemes megvenni. Kérdezz nyugodtan, szívesen válaszolok.
Sziasztok! Jelenleg egy Daewoo Matiz tulajdonosa vagyok (2000-es) de annyira rozoga egy autó, hogy meg kívánok tõle válni. Nekem egy autó kell ami olcsó, keveset fogyaszt, mûködik, fillérekért lehet javítani, sõt, javítani se kelljen sûrûn. Azt mondják ezt a csodát úgy hívják, hogy Suzuki Swift. Mit gondoltok errõl? Nagyjából 300.000 Forintom lesz az egész cécóra, de inkább kevesebb. Egy Suzuki Swiftet szeretnék venni szedán kiadásban. Szeretnék tõletek pár véleményt, ellenvéleményt meghallgatni.
Találtam egy esélyest. Tágas, ismerõs a típus,van benne elég lóerõ az autobahnra, megbízható, bár nemtudom hogy az LPG-G3 mit takar, annak még utána kell néznem.
Néztem Merciket németben és 2000euró környékén nagyon jókat nem találtam ami max 3óra utazásra lenne tõlem. A hollandoknál meg ami megfelelne az mind ilyen csúnya zöld meg sárga színû. BMW-kbõl a választék jobb, de autómatát nehezebb találni. Lehet, hogy a végén manuális váltós lesz.
A W123-asok közül a legfiatalabb is 28 éves, a legnagyobb probléma ezeknél a korrózió. Elég alattomosan, belülrõl rohadnak szét: kívülrõl szép 123-asok is van hogy belülrõl már málladoznak. A vezetési élményük is a hetvenes éveket idézi - ez nem mindenkinek jön be! Mercikhez szerintem olcsóbbak az alkatrészek mint BMW-khez és még a könnyebb építésû W124-es is masszívabb gép mint mondjuk egy E34-es 5-ös BMW. Cserébe a BMW sportosabb, mozgékonyabb autó - a Mercedes ekkor még a maximális kényelemre fókuszált.
Alkatrészeket Hollandiából viszonylag olcsón lehet szerezni, illetve szerelõt sem nehéz találni itt Belgiumban.
Régi Mercikrõl jókat hallottam, fõleg a W123-ról(pl. jó pár W123 1millió km-t megtett), de sok helyen olvastam, hogy ha valami tönkremegy akkor eléggé sokba kerûlhet a javítás.
A vége szerintem ennek úgy is az lesz, hogy Németországból vagy Hollandiából behozok egy BMW-t.
Szerintem egy ilyen öreg amcsi autó elég nagy lutri. Az szinte biztos hogy egy 32 éves Buickhoz nincs minden alkatrész raktáron Európában - gondolj bele ha Amerikából kell hozzá rendelni valamit az +költség és akár hetekig nem tudod használni az autót! Hozzáértõ szerelõt is fel kell hajtani, nem biztos hogy mindenki elvállalja. (pl. a nem metrikus csavarok miatt)
Inkább válassz egy európai gyártmányt. Merci, BMW vagy Volvo? Ebben az árkategóriában már az állapot az elsõdleges. Én egy '91-es W124-es Mercedest hajtok így elfogult vagyok a Mercik felé: nagyon kényelmes autó és a szerintem a formája sem elavult a korabeli kocsikhoz képest. Az alkatrészek masszívak - az enyémen pl. még az eredeti gyári kipufogó van! Fogyasztás: 2000 köbcentis, 5-fokozatú kéziváltóval - 9-10 liter/100km. De ha éppen 5-ös BMW-bõl vagy 700-as Volvóból találsz egy szép példányt azokkal sem lõsz mellé. Ezek talán kevésbé különlegesek mint egy Buick de gondod is kevesebb lesz velük!
Szerintetek? Leírásban az van, hogy az LPG rendszert ki kell venni vagy cserélni az év vége elõtt. Viszont a forgalmi 3-4hónapos, szóval az autóval nagy gond nem lehet szerintem.
Leginkább Merci és BMW az amin gondolkodom, a legbiztonságosabb döntés meg egy Volvo lenne. Fontos, hogy hoszabb utakon(1000km+) is kényelmes legyen.
hú, ez égy elsõre elég konkrét :D kicsit nehéz így valamit is ajánlani, plusz nem tudom, hogy odakint milyen adók vannak, miket néztél ki eddig?
Már egy ideje tervezek egy saját autó vásárlást. 500ezer forintnyi eurót(Kb 1700) szánnék rá, a max keret meg 600-650ezer.
Amit jelenleg fontosnak tartok:minimum 15éves legyen(éves adó miatt), LPG legyen beszerelve, autómata váltó, sedan;kombi;terepjáró.
Amit eddig érdekesnek találtam az mind amerikai import, de ha józan ésszel gondolkodom, akkor inkább nem.
Hasznaltauto.hu tele van sz@rokkal+Belgiumban élek, ezért az felejtõs. Autoscout24-en szoktam kutakodni, de eddig semmit sem találtam amiért kiadnák pénzt.
Nézd, maga a kocsi nem drága. Az üzemanyag meg relatív. Meg át lehet pakolni gázosnak, ha gond a sok píz amit megeszik. Sokan gázosnak használják. Meg ha vidéken jársz vele, eleve sokkal kevesebbet fogyaszt. Ha meg ez így is sok, lehet venni dízel terepjárókat is, pl. cherokee jeep-eket (egyik kollegámnak van egy szép nagy darab). Én nem komázom a dízelt, de van aki szereti.
Persze ezen lehet vitázni, hoyg mi biztonságos és mi nem, de alapvetõen a vasbú sosenem elég. Már csak azért sem, mert ha porrá zúzódik az autóm, csakhogy megvédjen engem (aktív gyûrõdõ zóna hegyek), az sem bejövõs, mert az autóm is kell nekem. Szal. jó lenne, ha struktúrálisan nem baszódna el a cucc.
Asszem a Peacemaker-ben volt, hogy Klúni egy brutalizált nagymergával zúzta szénné a várost és az üldözõket üldözés közben. Na az eléggé látványos és meggyõzõ volt. Az az utó sem a szétesõsségérõl volt hírös. :DDD
Például az enyimé nem önhordóõ karosszériás, hanem van neki egy brutálbenõ alváza VASBÓL és azon csücsül a kaszni. Namost ha "betonfal"nak ütköznék, ez rossz. Ha viszont egy nálam kisebb kocsinak (és egy másik exploreren, nagy buszokon, kamionokon, teherautókon kívül ez a valószínûbb) ütköznék, akkor az enyém simán ledarálja a másikat és én sértetlenül szállok ki. Mer ennek VAN alváza és jó magasan van.
Ebbõl az következik, hogy nem is olyan hülyeség explorerben ülni... :D
Láttam én sokmindent, de egyikben sem szeretnék ülni. Én a vasban hiszek. Sok vas az jó, kevés vas az gyanús. Pölö az A-s merci, mikor mutatják, hogy begyûûûrödik és akkor a lábad fel, a motor bejön alád stb. Ja, ha húsz centivel magasabb vagy és 30 kióval több, csak a lábadat vágja le tõbõl a moci. Kösziek.
Nem, ebben én nem hiszek. A rally autókat is szénnécsövezik és bezony ÉLVE és sértetlenül szállnak ki belõle a kiscsákók, mikor berepülnek lefelé a hegyrõl a brutál fenyõk közé 160-nál a tükörjégen a finn rally-n (és végig mutatja a belsõ kamera is). AZ meggyõzõ. Asszondom. Abban sem szeretnék ülni, de ha már, akkor inkább az kéne.
egyébként személyautónál (nem köbméteres terepjárónál :D) biztonsági szempontból pont az a jó, ha könnyen gyûrõdnek a megfelelõ elemek és ezzel vezetik el az ütközési energiát, nem tudom, láttál-e 5 csillagos töréstesztet mostanában... :D
mondom: "kisvárosi szaladgálós autónak tökéletes" autópályára, vagy Pestre én nem mernék elindulni vele :D oda már autó kell, de arra, hogy a tecsóba megvegyük a hétvégi kaját, vagy reggel bemenjek vele dolgozni, arra pont megteszi és olcsóbban kijövök, mintha buszbérletet vennék
egyébként meg nem a lemez vastagságán múlik az életed
Ezt én is így szoktam csinálni, hogy nem eladom az autókat, hanem bontóig haszálom. ÁMDe ezúttal kicsit hosszabb távon szeretném élvezni a terepjárómat, ezért szépen rendbehozattam. Lehet hogy hiba volt, lehet hogy nem, ezt majd az idõ eldönti.
egyébként lehe hülyézni, meg mondogatni, hogy papírból van, meg nem autó, de tényleg fillérekbõl lehet venni, alkatrész ócó, bontott mégócóbb, tankolod és megy, kisvárosi szaladgálós autónak tökéletes
Explorer egy terepjáró (legalábbis én a full négykerekes tank verzát vettem, ami igen jól teljesít terepen is). Ergó nyilván drága hozzá minden, mert a terepjárózás luxus, meg amcsiból kell rendelni az alkatrészeket. Hidd el, tudom, mert fél autóba vadi új alkatrész van. Pár hónapig csak redeltünk + beszereltünk (nem mondom meg melyik márkaszerviz).
Az más. Itt nem a gazdaságosság volt az elsõdleges szempont, hanem a magasság és a terepjárási + szállítási képesség. Plusz némi extra élményindex a benyás motor és a full extrák miatt.
Viszont egy sima személyautónál, ahol a gazdaságosságot hozták fel, mint fõ szempont itt a fiúk, na ott megengedhetetlen a drága fentartási és szervizelési költség, mert amit üzemanyagon megspórolsz azt el is baxod máshol rá. Ergó az legyen igénytelen és szok ócó! :D
Most turis, bontós árakról beszélünk õskövületekhez, avagy mi van?? Me hogy az új w124-eshez nem 5k a hátsólámpa MO-n, na az hótziher, ezzel nem etetsz meg. :D
Öcsémfacsiga, azt ne próbáljuk bemesélni, hogy az audi, mint márka, az a kommersz olcsójánosok népmobilja (nálunk). Drágák és drága szervizelni is õket idehaza, de még az alkatrész is drága hozzájuk (van egy pár ismerõsömnek, rokonomnak). Szal. igenis lehet márkáról beszélni. Ugye pl. a Mercedes is prémium márka, nincsenek "szok ócó" autóik. Nagyonnem. :D
Ééén nem is a költséghatékonységra mentem (nagyonnem). Node, aki dízelben gondolkodik, meg kis fogyasztásban, meg húha de takarékosságban, az má ne audit vegyen vazze. :D
csak a jappán motorrokk kényesek a melegitésre, merta ferdeszemüek nem jól illesztik a dukatyukat a hengerekhez és tovább kell huzatni hogy megnöjön a dugattyu és ne egye az olajat padlógázon. svédek a hóesés miatt úgy illesztik a motort h egyböl lehessen neki nyomni.
ladámon egyszer átégett egy frissen öszerakott motor, tuningos volt, nagy kompresszio, még 100 as benzinnel is csörgött, kigurultam vele a szerelö kapuján, egyböl padlogáz, még kettesbe is keresztbe vágta magát, úgy húzott, de füstölt, mert viz került a hengerekbbe, mert hengerfejesre huzattam az uj 300 ezres motorját... alaktrészáron újrarakta a szerelö, átégett vmi tömités és azért lett hengerfejes. szoval átég, mind1 úgyis széthuzatom a motorját. bemennek a magnóba valami jó számok, fullos hifi, fullos nyomatékos motor, iratok bele egy chippet kiheréltetem a kipufogóját, katalizátor, meg minden feleesleges sziszarr, aszt taposom a gászt ahogy birja. hidegen is meghajtom, mert van kenése a svéd motornak mert ott -40 fokba rallyiznak itt meg nyáron 40 fokba lehet padlózn. azért 250 lóerõ chiptuninggal nem viccel... :)
turbós volvo? (mondjuk ez a turbós sabra is igaz:D) kösz nem majd át fog égni a hengeefejtömítés:D:D ha még nem égett át de csõ kocsis tudom, hogy csak kamuzol:)
Volvo V70 Errõl mi a véleményetek? Szerintem 240 ezer nem sok egy Volvoért, mire kell figyelni? Motorja úgy tudom tartós konstrukció.
Általában,ha a katalizátorban széttörik a kerámia,akkor szokott hasonló hangot kiadni. De mivel ez a jelenség elmúlt nálad így a szar benzin lehet az oka.
Elõre is sry ha hülyeséget kérdezek, de okozhat-e a vizezett benzin olyan jelenséget hogy a kipufogódob fura lemezhangot ad, szakaszos vibrációs lemez hang gázadásnál. Mert volt egy ilyen idõszak, de amióta máshol tankolok elmúlt
na így azért mindjárt másabb, ha ott is azt mondják, hogy jó állapotban van, akkor hajrá
ja és minimum 3000 köbcenti, minimum 6 henger, az mindegy hogy dízel, vagy benzin. Nem vagyok híve a kisköbcentis autóknak, nagy sebességnél nem húznak úgy ha mondjuk 160 fölött kell gyorsítani, és kisebb is az élettartalmuk.
6 millióm van autóvételre, ha eladom a mostani autóm is, de legyen inkább a max határ 5 millió, ha szervizelni is kell, vagy elromlik valami legyen 1 millió félretéve rá. Ennyibõl ugye új autókat is lehet venni, de nem fullextrásat, tehát a számomra fontos kényelmi extrák még ennyibõl nem jönnének ki (pl panorámatetõ, bõrülés, xenon, stb) Egyelõre ez az ami tetszik, évjárat engem nem érdekel, az a lényeg, hogy tetszen is amit használok, és élvezet legyen vele menni, hiába veszek új autót, ha büdös. Szóval Errõl mi a véleményetek? Mármint konkrétan a típusról, az látszik a képeken is, hogy rendbe van téve. BMW-AUDI-Mercedes a fõ irányvonal.
Sziasztok! A diplomamunkámat a Chrysler és a Fiat egyesülésérõl írom és egy nagyon rövid kérdõívet állítottam össze, amely az autótulajdonosok és autózásban érdekelt közönség véleményét kutatja. Mivel itt autóvásárlásról van szó, gondoltam, hogy ez a legmegfelelõbb topic, ha nem akkor ezer bocsánat. A kérdõív kitöltése mindössze 1 percet vesz igénybe, teljesen anonim és többnyire igen-nem kérdésekbõl áll. Kérlek benneteket ha van egy szabad percetek töltsétek ki, nekem hatalmas segítség lenne a diploma megirásához.
Elõre is köszönöm mindenkinek aki veszi a fáradságot!
Itt van hozzá a link: http://www.surveymonkey.com/s/8JSD7V3
Ritkán, nagyobb távon, az amúgy nagyobb köbcentis, nagyobb fogyasztású gépkocsi is megfelel (sõt). Ugyanis ezeknek a kis berregõknek nem éppen a 130kmh az ideális utazósebességük és így a fogyasztásuk sem ideális, nem éppen országútra készültek, hanem városra. Utazóautónak olyat érdemes venni, ami elég erõs és nagy ahhoz, hogy kényelmesen és biztonságosan átsuhanjon párszáz/ezer kilométert a családdal, különösebb megerõltetés nélkül.