És mennyibe kerül a tv amin már van is értelme a BR filmnek? Ezt ált szeretik elfelejteni a konzolosok. Hiába tud a ps3 HD-t, ha egy 55cm-es katódsugáscsövesen nézed.
Na igen csak azon a 45k boxon nincs is olyan változatosság a játékokban, na meg csak 1 dologra jó ;) nem véletlenül nem vettem én se boxot, valószínûleg inkább csak porosodna.
Régi PC-s játékosként muszáj, hogy közbeszóljak, mert ez a vita már régen lement két másik topicban is. A PC-sek igenis vesznek eredeti játékokat (nekem több tucat van), és a konzolosok is warezolnak (elég körülnézni a Mininovan). Ennek tehát semmi köze a gépek teljesítõképességéhez.
Belerokkannál hogy ha azt mondanám hogy a tavaly májusban 80kért vett gépemen a legújabb játékok is maxon futnak? Mert ez van. A bd szerintem senkit sem érdekel, ez látszik is a terjedési mutatóin. Az optikai formátumok az utolsókat rúgják, minden tekintetben.
Belõled is látszik, ahogy a sony és az általa gerjesztett fanboyság milyen jól vonzza a pszichopatákat, vagy az olyan gyerekeket akiket gyerekkorukban valami trauma ért.
"akkor dumálhatsz addig kuss legyen PCMÓKUS!" Attól félek hogy egy elmebeteg állatra hallgatnék legutoljára, úgyhogy kár a gõzért kis barátom :)
Ez mindig is vita lessz a selejt emberek körébe. Mert satuk és nincs más amin vitázhatnak! Én ennyit tudok ehez hozzáfûzni! Az össze ilyen felbújtót BANOLNI kellene!
Lol nevetseges ez a konzol vs pc vita mar. Kinek mi jon be jobban azon jatszik. Ennyi. Nem ertem miert nem mindegy, h ki min szeret
Hmm a nagyvonalúan kihagyott vesszõimet helyetesitsétek be tetszés szerint:D
Már megint megy az okoskodás pc vs konzol? Én aztán nem vagyok PS3 fan,se Xbox 360,se Wii de basszus...1 PS3 1 játékkal és 1 BD filmmel 260 font ugyan mutassatok már 260 fontért pc-t ami BD lemezt is lejátszik ÉS high end közeli gaming gép..(elárulom az entry level gépek vannak olyan 300 font környékén..és hol vagyunk még a gaming szinttõl...)
Csak nem értem mi az annyának kell DX11 mikor a DX10 se tart sehol. kb 6 játék támogat DX10 et. Kérdem én mi a francnak ez a hülyeség?
minden uj konzolmegjelenesnel az van, hogy az majd hulyere veri a pc-t grafikailag meg minden. aztan ugyanazt a szintet hozza az elso 1-2-3 evben, utana pedig szep lassan kezd lemaradni. mindezt ugy, hogy a jatekok folyamatosan 25-50% -al tobbe kerulnek ra, es aki informatika manias az meg szamitogepet is tart mellette.
Ez félrement nem? A vasat nem mi csináltuk! A PC-sek nek meg már 10 éve habzik a szájuk, a 300,000k-s gépen szebb lenne mint xy konzolon kijelentésekkel.LOL Majd ha feldobsz ide nekem egy általad vett eredeti játék borítóját (WOW-kivételével) akkor dumálhatsz addig kuss legyen PCMÓKUS!
Mindenesetre a linkeken jó volt látni hogy még ma is habzik a szájuk a ps vérfanboyoknak, hogy õk bizony milyen jó vásárt csináltak, és hogy milyen kvajó a gépük, 3 év sikertelenség után :D
mekkora baromsag ez is, pont a Blizzard-ot mondod, akinek kulon Cinema csapata volt az introkhoz (ami a storynak csak egy resze). Mondj egy sikeres/jo jatekot szar story-val...egy ket arcade max
nv1 az ráadásul egy hangkártya is volt egyben. Tudott hajlított felületekre (quadratic texture mapping) is textúrát rakni stb. Szóval valóban érdekes, hogy egy sokkal "primitívebb" eszközzel indult meg a karrier.
nem kell osszeeskuves ehhez, ilyen a penzrendszer meg a vallalkozasok mukodese. profit remenye nelkul nem fejleszt senki csak a gamerek szep szemeert.. :) ma "all about the money", ez van.
A vicc az, hogy ilyen elvet hasznalo jatekok mar 2000-ben is voltak, csak akkor meg 100%-ban szoftveresen oldottak meg ezeket a feladatokat. A legjobb pelda erre egy 10 eves mmo-fps-rpg, ahol a level of detail dinamikusan volt allithato, mind az adott objektum tavolsaga, mind a gep erejenek fuggvenyeben. Igy lehetoseg volt arra, hogy olyan minosegu grafikat adjanak ki, amig csak 8 evvel kesobb volt maximalis felbontasra allithato, igy a jatek folyamatosan szebb lett, ahogy erosebb processzorok jottek ki. A fizika duplikaltan szerver es kliens oldalon is ment a grafikai adatok fizkai modellkenti felhasznalasasaval, kliens oldali predikcioval, tehat minel erosebb gepe es alacsonyabb ping-je volt valakinek, annal kisebb lett a fizikai rendszer predikcios hibaja es annal szebb lett a jatek grafikaja. Mindezt hardvergyorsitas nelkul, tehat a videokartya csak a poligonok kirajzolasat vegezte, meg a geometriai transzformaciokat is a cpu szamolta. Erre szukseg volt, mert a dinamikus lod es a fizkai rendszerbol visszacsatolt grafikai modellek miatt ezt fizkai es geometriai shader tamogatas nelkul nem lehetett volna maskent megoldani. DX11 alatt vegre lehet ilyen szoftvereket irni, meghozza hardvergyorsitassal es nem ugy, hogy majd jo 10 ev mulva lesz hozza gep, hanem hasznalhato modon.
Igy talan elmulnak azok a buta mmo motorok, ahol a falakon es a butorokon at lehet nyulni vagy a sziklan atloni, pl. amilyen jelenleg a wow is, amiben semmilyen fizika sincs, csak a kliens vegez egy minimalis bejarhatosagi es celozhatosagi vizsgalatot, de ezt ugyebar a jatekos gepen ki lehet kapcsolni. A szerver ezzel szemben semmit sem ellenoriz mivel semmilyen fizikat sem szamol. Pedig a grafikai modellek alapjan lehetne 3d-s fizikai modellt is futtatni, de akkor a jelenlegi motor meghagyasaval a gepigenye 2-3 nagysagrenddel none es a point and click hack and slash stiluson nem javitana a nagyobb elethuseg. Ezzel szemben egy rendes mmo fps-ben ez kritikus, foleg ha tobb ezer jatekos akar fps-ezni egy nagy meretu, de jol lathato teruleten, elethu fizika mellett.
ps: Egyebkent az nvidia nv1-es es nv2-es kartyai mar tudtak tesselation-t, csak nem programozhato modon. Ennek ellenere vegul az nv3-as nvidia riva reven futott be a ceg, ami csak egy sima triangle blitter kartya volt 1997 korul.
megint kezded itt a hülye flémedet?konzol vs pc vitát akarsz?tele a szobád konzolokkal, irány játszani, ha annyira faszák
kokszalámik... a dx11 legjobb újításai megint csak az ésszerûsítés, mint 10-tõl kezdve. Szóval nem kell feltétlenül szebbnek lenni a játékoknak, lehetnek gyorsabbak is, mivel ésszerûbben fogja kihasználni a gép teljesítményét(pl 11-tõl válnak többszálúvá a direcx folyamatok). Vagy lehet másban fejleszteni, pl fizikában ami már szintén 1 apiban lehet a grafikával, a compute shader használatával.
Kis hülye grafikabuzi vérpistikéknek nem tetszik, mert nem olyan mint a 10 elõtti dx-ek hogy a kocka 1szobás játékokban 765675675675675675675675675 milliárd poligonos omgwtf szörnyek vannak, hanem arra gyúr hogy nyílt terepen legyenek jelenlegi normál poligonszámú valamik és azokból többezer darab, amelyekre élethû fizika hat.
csak voltak olyan alapvetõ faszságok a truformmal, hogy kedvük se volt vele foglalkozni, ezért kérdeztem, hogy mit újítottak azóta vajh az eljáráson, mert körülményes volt az az egész.
Mellesleg amelyik pcn úgy fut a gta4, a far cry2, az Assassin's creed... Mint a másfél éve 45kért vett x360 aracadeomon, az még mindíg jó pcnek számít a magyar viszonyokhoz képest, nekem meg nem kell félnem a crisis2, vagy az egyszerre 7000 ellenfelet megjeleníteni képes dead rising 2, meg a 4 magos pct igénylõ alan wake (ha egyáltalán átportolják valaha) gépigényétõl sem...
Igen, a Tessalation = TruForm, és az én Radeon 8500-asom is tudta, de! Az csak (sajnos) egy ATI extra funkció volt, itt a DX11-ben pedig már alapvetõ DX funkció! Mi a külömbség? Az, hogy annó nem sok játékfejlesztõ foglalkozott a TruForm-al, isten tudja milyen indokból, de most majd minden DX11-t tudó gém alapból tudni fogja!
nem állítottam az ellenkezõjét. csak nem látom a pixelességét. a gta4 meg nemcsak pc-re rossz, hanem boxra is
ki nem szrja, vagy hgyozza le, hogy pixeles, amikor 4 méterre nézed a lapostévén? úgy sem látszik onnan. ez nem monitor, hogy ott gebedsz elõtte 10 centire.
Dehát istenem, a tessalation az ugyanaz, mint a truform volt 2002(!)-ben, nem? Bár ez hardveres lesz. Egyáltalán túltették magukat azokon a dolgokon, ami azzal volt gond? Egyrészt direkt úgy kellett a modelleket modellezni, hogy aztán a truformal szépen nézzen ki + a csontvázas modellekre egyáltalán nem volt alkalmazható.
Amit írsz az az az eset, amikor az 5 milliós autóban 3Ft-ot spórolnak azon, hogy egy alátétet mûanyagból csináljanak fém helyett. De ha megnézzük hány alátét van, meg hány hasonló spórolás, rögtön rájössz hogy az autó enélkül 10 mila lenne, ami meg nem versenyképes ár. Én speciel nagy ívben lesz.rom a storylinet minden játéknál. Ahogy a grafikát is. Ami engem érdekel az a kihívás, az hogy a zöld pixelhalmaz amibe nekem bele kell irányítanom a pirosat ork-e vagy alien az k.rvára nem érdekel, csak az hogy folyamatosan nehezedjen, és lekössön. Szóval szerintem pont a storyra fordított idõ kidobott pénz, és a storykat írók, és ezért fizetést kapók ingyenélõ léhûtõk. Helyettük inkább a játékok nehézségét kellene belõni normálisan, a la Blizzard.
20 éve biztos voltál vagy 5 éves, ezért gondolhattad azt, hogy a valóságnál részletgazdagabb lehet a valóság 1 része (monitorod). Közben felnõttél, rájöttél hogy ez paradoxon, de ezért nem a video kártya gyártók a felelõsek. Abban teljesen igazad van, hogy a technika annyira fejlõdik, ahogy a profitérdek engedi. De nem úgy ahogy te leírod. A valóság az, hogy ha volna vevõ arra, hogy 3 havonta lefosd a bokádat, hogy mekkorát fejlõdött a technika, akkor 25-25 millió kínaiból csinálna az nvidia meg az ati hardwaremérnököt, és ott lenne az irtózatos fejlõdést. Csakhogy te nem tudsz kifizetni 3 milliárd USD-t 1 videokártyáért, így kicsit lassabbra vették a tempót. Ez van, a nagy tömegek 20 ezerért vesznek videozsugát, akármilyen legyen is az. Azért meg tök fölösleges fejleszteni, hogy 3 havonta 5x olyan jó kártyát kaphassanak 20 ezerért.
Igen, csak azóta átdolgozták. Ami a box 360-ban van, az van a HD2-esben is.
Csak aztán legyenek dx11-re fejlesztett gammák, nem csak simán a konzolverzióról átkonvertálni, ahogy szokták...
"De, ma szep grafikanak nevezni 1 PS2-es jatek grafjat.. az durva."
Miért lenne durva? Rengeteget játszok, és bizony nekem is van olyan játékom, amit 2003-ban csináltak, és azt mondom, hûha. Mert abban az idõben hûha volt, és emlékszem, hogyan hatott.
A fejlesztõknek ezek után is el kell készíteni ugyanazokat a modelleket, mert attól még, hogy ráengedsz egy ilyen tesszelációt, látványra jobb lesz a modell, de lényegében nem lesz részletesebb, ezzel nem adsz hozzá újabb részleteket, csak max "elsimítja" a csúnya éleket. Ezt akár eddig is, pár kattintással meg lehetett tenni a modellezõknek, nincs ebben semmi új a látvány szempontjából. Persze, hogy ezt hardverbõl tudja majd a cucc, az jó dolog és hatékonyabb.
Tudjátok melyik a leghangulatosabb, leg magával ragadóbb atmoszférájú játék amivel mostanában találkoztam: a Dragon Quest 9 DSen, lassan már én is kezdtem azt hinni, hogy egy igazán szép mûvészi játék megalkotásához a DSénél azért több kakó kell, de úgylátszik tévedtem.
Ki nem szarja le a DirectX11et? ^^
Csak msot teszik bele a hardveres tesszelációt? Elég fura, hiszen úgy tudom a 2005-ös xbox-ban is már volt ilyen. Sebaj, viszont ez egy nagyon jó dolog. Mert úgy látom, meg lehet húzni a fejlesztõknek, hogy kevésbé részletes modelleket készítenek, a maradék feladatot pedig a GPU-nak hagyják. A Dx10 még mindig rohadtul nem terjedt el, és tiszta nevetség az egész. Egy kezemen meg tudom számolni mi használja lényegesen is a Dx10-et. Talán a jó kis win7-nek köszönhetõen a 11 jobban fog szárnyalni mint elõdje.
+1 Mar regesreg az ilyesfajta megjelenitesnek kellene mennie (pontosabban az ebbol kiindult,fejlettebb rendszereknek..),nem holmi tv meg monitor megoldasoknak...de ez igy van majd minden teruleten (igen-igen,osszeeskuves elmelet....:P)
"gyonyorut nem mondhatsz ra, hiszen alapveto hianyossagai vannak"
Az alapvetõ hiányosságok mit jelentenek, azt hogy nem valósághû? Miért ne lehetne gyönyörû valami, ami nem valósághû? Az én véleményem meg az, hogy néhány kivételével minden nextgen játék gyönyörû (az u3 engines játékokat tartom kivételnek általában), és nagyon sok szép játék van korábbról is.
Én nem mondom rossznak, hogy eljutottunk eddig, de én már nem látom értelmét további grafikai fejlesztésnek õszintén szólva. Sokkal inkább örülnék, ha végre nem 4-5 gombal irányítható, full árkád lövöldözõs játékokat adnának ki. Rengeteg jó példa van, amikbõl vehetnének ötletet, és összerakhatnának akár hetekig élvezhetõ FPS-t (fõleg ha COOPot, és jó játékmódokkal telített, taktikusabb multit raknak bele). Ráadásul egy küldetés és pályaszerkesztõ is eléggé megtudja nyújtani egy játék hosszát, és végképp nem értem miért hagyják ki mindenbõl (persze valószínûleg tudom, konzolok). Én legalábbis FPS/(taktikai)TPS szemszögbõl nézem a dolgot, mert engem ezek érintenek. ArmA II -ben volt a reményem (elsõ részével már több hónapja játszunk), természetesen AI tök hülye legtöbb helyen (elsõ részben addonnal már nagyon jó), rengeteg bug, és annyira optimalizálatlan, hogy egyik küldetés 35 fps-el megy, a másik 15 -el (mondjuk Windows 7-en már a 15-bõl 25 lett, csak megakadásokkal). Fizika sem került bele különösebben, sciptelt rombolásoktól eltekintve. Ha az 1-et veszik alapul, és az AI -t tökéletesítik, fizikát növelik, és 2 magra optimalizálják (egy kicsi graf tuningal max) talán 20x annyi vevõje lett volna. Persze még 10 patch, meg mikor már lesz sok jó letölthetõ küldetés és lesz mindenkinek gépe ami viszi (2-3 év múlva) akkor lehet beindul...
LOL Szerintem a szep vizualitas nem egyenlo a jatekelmennyel es sajna manapsag sok olyan jatek van amit csak a latvannyal es effektekkel probalnak eladni mint ubergame, pedig csak 1 fuckin technikai demo. Sokkal tobbre tartok 1 komoly sztorira epitett, mélyen kidolgozott rpg-t mint 1 linearis, 5 ora alatt vegigtolhato FPS-t.
De, ma szep grafikanak nevezni 1 PS2-es jatek grafjat.. az durva.
Azt szeretnem, hogy a jatekelmeny ne csak a poligonszamoktol fuggjon, hanem a cegek legalabb annyi penzt adjanak 1 ironak, mint a 3D-huszaroknak.. igazi krimibe csoppenjunk, v 1 sci-fi vilagba ami az utolso reszletekig ki van dolgozva, stb. Viszont azt is szeretnem, hogy az epikus atmoszfera mellett uberfaszan meg is legyen jelenitve. 20 eve azt hittuk, h MA a valosagnal reszletesebb latvanyban lesz reszunk igazi 3D-ben gigapixeles VR-szemuvekkel es realtime konvolucios terszimulatorokkal. De ennek kozeleben sem vagyunk. A "nextgen" konzolok megjelenitese vkinek tetszik vkinek nem, de gyonyorut nem mondhatsz ra, hiszen alapveto hianyossagai vannak. A HD-felbontastol sem esek hasra.. sokan jopar eve 1600x1200ban jatszanak, a lepes nem nagysagrend.
A technika eppen h lassan fejlodik, ugyanis a profiterdek miatt visszatartanak fejleszteseket ill a lepesrol-lepesre fejlesztes elv ervenyesul a piacgazdasagban; mivelhogy a befektetesnek kozvetlenul kell megterulniuk vallalatonkent. Azert tunik gyorsnak a fejlodes, mert naprol-napra uj szabvanyok es uj "technologiacskak" utik fel a fejuket, de ezek nem igazi fejlesztesek csak rókabor, marketing, satobbi. Lenyegi fejlodes alig van. Az nem technologiai fejlodes, ha 1 jatek 2. resze tobb poligonbol epitkezik es nagyobb texturakat hasznal mint az 1. Viszont elvárt. Az erdemi fejlodes az lenne, ha tobb elmenyt nyujtana mondjuk a virtualis valosaggal v meroben uj dolgokkal.
1. nics driver 2.felinstallom a drivert(tokmindegy hogy az alapot vagy +util), 3 megker h inditsam ujra, ugy is teszek. 4, betonstabil orakat lehet vele jatszani, filmet nezni akarmit csinalhatok (nem melegszik, nem fagy, no prob), 5. ujrainditom a gepet megegyszer tokmindegy milyen okbol., es innetol kezsdve van 5-10 perc arra hogy akarmit csinaljak, ezutan mintha uninstalltad volna adrivert, sajat szavaimmal "ledobja". es olyan szinten meghal hogy a asztalon az ikonokat huzogatva nyomkoveto csikot huznak maguk utan.
es az egeszben alegszebb ha leszedem a drivert es ujrarakom akkor az elso inditaskor megint betosntabil. 2+ ujrainditas es megadja magat. a gep nemszar. Giga lapra van fitelve.
igyvan igaza van az elottem szolonak, sajnos a manapsag a fejlesztok. sok jatekbol hianyolom a szavatossagot es az igenyes zenet.
nemlennenek rosszak az Ati kartyak ha megtanulnanak drivert is irni hozza. legutobbi tapasztalat, hd4850 szo nelkul ledobja a drivert magarol win XP es Vista alatt. akarmelyik lehet legfirssebb vagy regebbi. win 7 alatt is csak azert mukszik mert annak van annyi esze hogy eszreveszi es ujra behuzza maga ala a drivert 1-2 hibauzenet multaval.
linux kornyezetbe meg inkabb ne is mondjuk ki azt a szokapcsolatot hogy ati radeon driver :S
Ati mellett szoljon a sebesseg, es az hogy a valsag alatt is tisztessegesek maradtak a vasarlokhoz, nemugy mint az nvidia az atcsomagolassal :S. ha jolesz a driver akkor valtok, addig meg sajnos nincs pimp :S
Én nem azt mondom, hogy álljon meg a fejlõdés, de ez már túlzás ami itt a PC piacon megy. A játékok mind PS3-on Mint 360-on és PC-n is, gyönyörûségessel, ennél szebb nem kel, és még a régi PS2-met is elõ elõ veszem és PL:a Dragon Quest 8, Metal Gear Solid 3, God Of War 1-2, mai szemmel nézve is rohadt szép.
Jogos, de se az ati se az nvidia mérnökei nem tudnak mást hozzátenni a játékélményhez.