X-com folytatas?Nocsak. Bar ma mar kozel sincs annyi idom es turelmem mint az elso resznel,de nagy klasszikus volt,imadtam.Orulok hogy megmaradtak a korokre osztott harcrendszernel. Kivancsi leszek mi lesz belole.
igen, abban..amúgy az elsõ rész is annak indult, csak valahogy nem sikerült úgy befejezniük..például az idegenek abban 3d-s modellek, míg az emberek sima 2d-s képekbõl állnak.
a hivatalos oldal FAQ-járól gyorsan készítettem egy gyors fordítást
átnézni már nincs idõm, mert melóba kell rohannom, szóval hibákat, elírásokat tartalmazhat..
Hol fog játszódni az „UFO2Földönkívüliek: Árnyak a föld körül” története ?
A történet a földön fog játszódni, az eredeti UFO:ET befejezõ eseménye elõtt. Az Esperanza bolygó kolonizálásához vezetõ események elõtt. Milyen az aktuális politikai helyzet a földön az idegen invázió idején ? A földön 9 szuperállam foglal helyet: Északamerikai testvériség, Európai Únió, Orosz államszövetség, Ázsiai Szindikátus, Arab szövetség, Afrikai koalíció, ALBA – a délamerikai szövetség, Ausztrál Államközösség és Antartika szabad területe. Mindegyik szuperállamnak megvan a maga Idegen-ellenes erõi.
Az UFO2ET körökre osztott marad, vagy terveztetek valami új rendszer bevezetését?
Marad a körökre osztott rendszer, ami az elsõ részben is szerepelt.
Miért döntöttetek a körökre osztott rendszer mellett ?
Az XCOM:UFO Defense, a FALLOUT sorozat, a Civilization sorozat és persze a Heroes of Might and Magic sorozat is bizonyította, hogy a körökre osztott harc különösen megfelelõ a stratégiai játékok számára, és számos játékos szereti, hogy van ideje megtervezni a lépéseit. Ennek ellenére nem sok stratégiai játék rendelkezik ilyen rendszerrel manapság, annak ellenére, hogy még mindig sok játékos szereti ezt a játékmódot.
Amíg a taktikai küldetések körökre osztottak, addig a földkép valós idejû, igaz ?
Igen, pontosan így van! A földképen való játék teljesen valós idejû. A játékos valós idõben irányíthatja a légi is vízi erõit.
Vízi erõket mondtál ?
Az UFO:ET-ben nem voltak vízi erõk, s az eredeti XCOM:UFO Defense-ben sem.
Miért döntöttetek úgy, hogy implementáljátok a tengerészetet az UFO2ET:SoE-be ?
Mert az idegenek nem korlátozzák az aktivitásukat kizárólag a szárazföldre. A tengereket és óceánokat is terror alatt tartják. Elrabolnak embereket civil hajókról is (jachtokról, csónakokból, tankerekrõl és cirkálókról). Így a CAF elkezdte a repülõivel az óceánokat is védelmezni éppúgy, ahogy a szárazfölddel tette eddig. Manapság a légiszállító repülõk nem rendelkeznek önvédelemhez szükséges eszközökkel, mint például rakétavetõvel.
Hogy tudják megvédeni a civil hajókat, ha azok nem tudják megvédeni magukat ?
Valójában a légi szállítójármûvek az UFO2ET-ben nem csak sima szállítójármûvek lesznek, rendelkezni fognak fegyverzettel, VTOL rendszerrel és egyéb védelemmel a diszk-alakú ellenfeleikkel szemben. Ezek a védelmek segíteni fogják a cirkálót abban, hogy megvédje magát. Természetesen a fõ fegyverek ellenük továbbra is a vadászgépek lesznek. Vadászgépekkel támogatva a szállítórepülõd hamarabb képes lesz elérni a bajba jutott civil hajókat.
Az idegenek miért rabolnak el oly sok embert ?
A kutatások feltételezik, hogy a legintelligensebb és legrégebb óta létezõ idegen faj valamilyen betegségben szenved. A túléléshez szükségük van emberi testekre, meglehet pont vérsejtekre. Az idegeneknek szükségük van rá, s elveszik.
Az UFO2ET:SoE moddolható lesz ?
Igen, moddolható lesz, ahogy az eredeti UFO:ET is az volt. Tisztában vagyunk vele, hogy milyen sokan szeretik moddolni a játékukat. A játék nagy része egy könnyen megérthetõ és tanulható programozási nyelven íródott. Megbecsüljük és támogatjuk a moddolás iránt érdeklõdõket.
Gondoljátok, hogy az olyan moddoló közösségek, mint a www.ufo-scene.com látogatói elkezdenek majd ugyanúgy moddokat készíteni az UFO2ET-hez, ahogy tették azt az UFO:ET-vel is ?
Reméljük. Ezek a játékosok azért készítettek modokat, mert élvezték az eredeti UFO:ET-vel való játékot, s mert a játék mod-barát volt. Reméljük, hogy ugyanannyira fogják élvezni az UFO2ET:SoE moddolási lehetõségeit is.
Ez nagyszerûen hangzik. Van valami, amit tenni tudtok még azért, hogy megmutassátok megbecsüléseteket a modderek kemény munkája iránt ?
IGEN! Tervezzük, hogy minden modder kap egy másolatot az UFO2ET-bõl, ha felveszik velünk a kapcsolatot a játék megjelenése elõtt, amennyiben készítettek valamilyen komolyabb modot az eredeti UFO:ET-hez.
Egyik kedvenc UFO:ET modomat „Bman mod”-nak nevezik. Tervezitek, hogy igénybe vegyétek Bman, azaz Brandon Wallace segítségét az UFO2ET-hez ?
Ennek a modnak számos része belekerül az UFO2ET-be, beleértve a taktikai interfész fejlesztéseit, a fejlesztett taktikai és földképet, az idegenek mesterséges intelligenciát, a rajzásokat, és számos más dolgot. Számos sokak által kedvelt fegyver és felszerelés-módosítás is belekerül a játékba. Így hát mondhatjuk, igen, Brandon hozzájárult az UFO2ET fejlesztéséhez.
Milyen felszerelések fognak megjelenni az UFO2-ben ?
Hát, például az õrszemek. Ezek robotok az idegenek ellen. Az õrszemek követik áldozatukat, becserkészik és elpusztítják önmaguk felrobbantásával. Számos gránátfajta is elérhetõ lesz, mely azonosítja a földönkívülieket és az ellenséges egységeket. A küldetések nem csak városokban, erdõkben, sivatagokban és bázisokon fognak játszódni, hanem hajókon és szállítórepülõkön is. Lesznek robbanó benzineshordók, rakéta-rakások, töltõállomások és különbözõ gépek a gyárakban, melyeket szétlõve felrobbanthatjuk a közelükben lévõ idegeneket..hacsak nem az idegenek teszik meg elõbb.
Az eredeti UFO:ET játékmotorja nem tartalmazott dinamikus fénykezelést. Terveztek ilyen az UFO2-be ?
Igen, implementáljuk a dinamikus fénykezelést az UFO2ET-be, hogy még látványosabbak legyenek a harci szituációk.
Reméljük a legjobbakat! :)
Köszönöm a fordítást! :)
Abban segítenél, (én sajnos rossz vagyok angolból), hogy ezt a mondatot lefordítod?
"Tervezitek a régi UFO-ban termolándzsa néven használt fegyver bevezetését?"
Az eredeti UFO Enemy Unknown-hoz ennek mennyi köze lesz?
Volt egy real time harci résszel rendelkezõ UFO játék. Nem volt olyan rossz, csak a végén az alien bázissal (vagy fõ UFO-val?) nem tudtam mit kezdeni...
Elvileg az eredeti ufo sorozatot az 1-2 után a sok marhasággal (afterlight,aftermath,aftershock,aftereight) annyira elbaxták, hogy játszhatatlan lett. És az extraterrestrials az elégedetlen játékosoknak tökéletes táplálék, mert hûen tükrözi az 1-2 játékmenetét, csak egy másik bolygón. Nem csak 3 fejlettségi/technológiai szint található meg benne, hanem kb nyolc. (pl a plazma csak a harmadik szint) Ráadásul moddolható, és nagyon jó kis módok vannak hozzá ám. A játék végén vissza is megyünk a földre pl :D Na és ennek jön a második része, amit a leírtak alapján még jobbra hoznak ki.
Én amivel utoljára toltam hosszan az olyan volt, hogy a Földön valami massza terjeszkedett és volt a kiegyezés az idegenekkel is. Akkor az nem az elsõ része ennek ezek szerint.
Az sg értékelése eléggé lehúzza az elsõ részt. Mitha én is toltam fele, de nekem sem tetszett.
Az SG alapítótagja még csattogós lepkét tologatott, amikor az a játék már beírta magát a stratégiai játékok történelemkönyvébe! Még Amigán kezdtem vele játszani, és még magyar verzió is készült belõle, pedig akkoriban az nagy szónak számított :D Win95 még szerintem akkor nem is volt, csak a 3.1 :D Steamen is kapható, és csak az az 1.-2. rész pl :D Melóba mindig jól jön, illetve pda-n is a balcsi parton :D
szerk: jaa: Release Date: December 31, 1993 Publisher: Microprose
Nem az eredeti elsõ részre gondoltam, az Extraterrestrials elsõ részére. Az 1993-as UFO az egyik legutóbbi TOP100 játék lista elsõ helyén volt. Nem véletlenül.
Másrészt nem gondolom, hogy az sg-t annyira fiatalok alapították volna 2001 táján...
Ja, hogy úgy, hát ez egy "vékony"réteg játék, kultusz ha így jobb :D Vérpistikének magyarázd meg, aki a fõ vásárlóerõ - a szülei révén - a piacon, hogy ez jó neki :D
Az a "cikk" sok mindenkinél kiverte a biztosítékot.... A programot simán le "hulladék telepezte".. Egy pökhendi kis majom volt a a srác.., nem szabad adni a véleményére.
Áhh, ilyen írásokra nem adok. Ezek pont annyira valótlanok, mint egy filmkritika. Mert mindenkinek más az ízlése. A mai napig szívesen eljátszom a flashback-el, vagy a Maniac Mansion-al. Pedig manapság miket írnának róluk ? :D
Papa én is várom már ,és ezt "Jabba" mondja. Sry ezt más nem fogja vágni Majd lövünk rá egyet. Az eredeti mekkora volt annakidején . /én amigán toltam/
Off: P.4 A Flashback ,Maniac Mansion mekkora játékok voltak .... Bár én a Maniacban elakadtam és szégyenszemre egy érmét azt hiszem csak leÍrás alapján találtam meg.
Szia Jabba!! :)
Azért szerintem megvan a rajongótábora ennek a játéknak! :) Remélem mihamarább kijön, és nem fog késni!
OFF: 7végén jó lenne egy kis lövöldözés.. :) Naaa?
Most néztem meg még én is flameltem a topikjában pedig annyira nem szokásom De hát na nem bánthatják a kicsikémet Mindegy ha az IW nek nem kell a pénzem (Cod6 dedicated servers) már tudom hol lesz jó helye.
Az hatalmas élmény volt amikor tizenvalahány évvel ezelõtt lelõttem egy hatalmas ufó hajót és amikor leszálltam a fél pálya égett az ûrhajó körül. Az idegenek nagy része már halott volt egy túlélõt találtam aki már haldoklott és kicsit lángolt is. Odasétált a legközelebbi katona és pisztolyból egy lövéssel elintézte. Aliens defeated. Soha nem volt olyan könnyû küldetésem :)
nah meg az elsõ rész kapcsán se ömlesztettek el minket hírekkel...
Jó szórakozást a történethez :) :
BEVEZETÕ A Jupiteren túl, az ûr sötétjében gammasugár-kitörés jelezte egy szakadozott lyuk megjelenését az univerzum szövetén. Egy hatalmas, földönkívüli ûrhajókból álló flotta - melyek pajzsai ragyogtak, ahogy a hipertér-ugrás által felszabadított energia megtört rajtuk - özönlött ki a lyukból, hogy felsorakozzon a gáz óriás mögött. Egy utolsó roham bezárta a téridõn keletkezett hasadékot, örökre megszüntetve az átjárót arra a titokzatos másik oldalra, ahonnan az idegenek jöttek. A flotta védekezõ alakzatot vesz fel a legnagyobb hajó -- az anyahajó körül. Az anyahajó hídján, az idegen parancsnok megvizsgálja a fõ képernyõt, ahol a kis kék-fehér gyöngyszem, a Föld látható. "Aaahhh," mondja a parancsnok, "Végre itt vagyunk. A jövõnk látható elõttünk." Az idegen hajóhad parancsnoka egyik csápjával a kijelzõre mutatva kiadja a parancsot, "A felderítõ hajók azonnal induljanak! Többet kell tudnunk új otthonunk lakóiról." ...pár nappal késõbb egy rendõrõrsön Joan: Mondom, tiszt úr. A férjemet földönkívüliek rabolták el! Police Officer: Hölgyem, már mondtam. Földönkívüliek nem léteznek. Vegyük át még egyszer! Mondja el újra, hogy mit látott! ...pár héttel késõbb a televízióban Riporter: Nem sokat tudunk azon kívül, hogy azt mondták békével jöttek és küldenek egy diplomáciai küldöttséget, amely tárgyal az ENSZ-el. Ez az emberiség legnagyobb eseménye! ...az ENSZ 26-ai ülésén Az idegen diplomata tökéletes angolsággal beszél az összegyûltekhez, "Földi emberek, mi egy õsi, és nemes faj vagyunk egy nagyon távoli bolygórendszerbõl." Az idegen megnyom egy gombot egy kis eszközön, és egy másik csillagrendszer holografikus képe jelenik meg az asztal fölött. Az idegen szünetet tart, amíg az emberek megdöbbent suttogása tart, majd folytatja. "Békével jöttünk. Tudósok és felfedezõk vagyunk, és mint ti, mi is kutatjuk az ismeretlent. Rengeteg dolog van, amit nem tudunk rólatok és a bolygótokról. Földet, és erõforrásokat követelünk, hogy tanulmányozhassuk." Ekkor megdöbbent suttogás járta be a termet. Számos képviselõ az amerikai képviselõ válaszát várta. Õ nagyot sóhajtva felállt, "A követel egy eléggé erõs kifejezés. Talán még nem ismerik eléggé a nyelvünket, és arra gondoltak, hogy kérnek némi földet?" Az idegen egyértelmûen haragosan csapta a holografikus kivetítõt az asztalhoz. "Tökéletesen beszélem az egyszerû nyelvedet. Mi nem kérünk semmit sem. Ezt követeljük tõletek. Azt a földet követeljük, amit ti Ausztráliának hívtok." Ahogy ezt mondta, a szóban forgó kontinens képe megjelent az asztal fölött. Azonnal felfordulás támadt a teremben. Két Ausztrál képviselõ felállt, és kiabálni kezdett, "Ez felháborító!" Az egyik Európai Uniós küldött megpróbált mindenkit megnyugtatni, "Csendet kérek! Ezt át kell gondolnunk! Egy bolygóközi háborúba sodortok minket!" Az idegen parancsnok közbevetette, "Nem kívánunk háborúzni a bolygótokkal. Mi csak szeretnénk végezni a kutatásainkat. Ne vitassátok a követeléseinket, és nem lesz háború." Újra az amerikai küldött szólalt meg, "Meg kell értenetek! Ausztráliát milliók lakják! Nem adhatjuk nektek!" Az EU képviselõ hozzátette, "Talán tudunk biztosítani egy másik, kevésbé lakott területet. Mit szólnának a Déli-sarkhoz? Földi tudósokat is tudnánk küldeni, hogy segítsenek a kutatásaitokban." Az idegen a fejét csóválta, az emberi kifejezés tökéletes utánzásaként, "Nem. A kutatásaink magán jellegûek, és nem osztjuk meg senkivel. Az emberi agyatok nem képes a megértésére. Ezenkívül az általatok Ausztráliának hívott földrészre van szükségünk. Továbbá követeljük, hogy a nevezett térség összes lakosa maradjon országában. Kutatásaink nagy mennyiségû emberi tesztalanyt követelnek meg." A találkozón olyan kiáltások törtek fel, mint "Emberi tesztalanyok!?" "Megõrültél!?" "Soha!" Eközben az idegen türelmesen várt. Végül az amerikai küldött felállt, és reszketõ hangon azt mondta, "Egy rövid szünetre van szükségünk, hogy megfontoljuk a kérését." Az idegen bólintott, "Rendben van..." ...pár hónappal késõbb Egy újságból kiszakadt gyûrött lap kavarog az eltorzult és romba döntött vidéken. Az oldalon épp csak kivehetõen a következõ olvasható, "Visszavonultunk az utolsó, a bázis alatt 2km mélyen fekvõ bunkerbe. A levegõ száraz, és a vér és félelem szaga fullasztó. Minden sánc a helyén van--bármennyi hasznuk is legyen. Hallom az idegenek kaparását és csattogását, ahogy közelednek a bejárathoz. Hamarosan újra elkezdõdik a harc. Vérünk már átáztatta kötéseinket, és testünk fájdalomtól és láztól gyötört, de tudatunk még mindig ép. Nem adjuk fel. Az utolsó szálig harcolunk. Tudom, hogy vannak más túlélõk is odakint. Valahol. És a halállal szembeni bátorságunk története ösztönzi õket. Folytatni fogják a harcot. Õk majd kiderítik, hogy miért szálltak harcba velünk az idegenek. Õk majd legyõzik az ellenséget."
Elnézést a Police Officer angolul maradt, és szerkeszteni nem tudom. Rendõrtisztet jelent (annak írom, aki nem tudja). És elnézést a tagolatlanságért is, a doc fileban még tagolva volt, nem gondoltam, hogy a fórum megszünteti a tagolást.
Köszönöm szépen a munkádat, jó kis írás!! :) De akkor ez a rész történetileg nem is kapcsolódik az elõzõ részhez? Mindenesetre nagyon várom ezt a részt is... Most nyomom az elsõ részt a B-Man moddal. Nemsokára kész a cirkáló és mehetünk vissza a Földre.. :)
AZ extrás oldalam megszûnt áprilistól, mert fizetõs lett a szolgáltató, viszont nem töltöttem fel újra a honlapomat egészen mostanáig. Ma regeltem egy ingyenes szolgáltatónál, a honlapomat is feltöltöttem, de elvileg még nem elérhetõ (bár én látom FF alól,IE és Chrome alól nem), mert elõbb le akarják ellenõrizni, hogy nem tartalmaz-e kártékony kódot (spyware stb). Az ok, amiért ezt leírtam ide az, hogy feltöltöttem a honlapomra is ennek a bevezetõnek a fordítását, ahol már rendesen tagolva, jól olvashatóan szerepel.
Papa01: szívesen, és köszi, és én is várom
Most már elvileg megy az oldalam (IE,Chrome és FF):
Egyelõre gond van ezzel az új tárhellyel. Nem lehet letölteni a nagyobb fileokat róla. Ha lesz egy kis idõm, akkor utánajárok a lehetõségeknek (probléma megoldás vagy tárhelycsere). Egyszerûbb lenne a Magyarítások Portálra feltetetnie az MP-s vezetõkkel, részemrõl rendben lenne, és sokan könnyebben is találnák meg így.
felõlem kilehet tenni, asszem még csiszoltam is rajta valamennyit, csak összekeveredtek a fordításaim, utána kell(ene) néznem valamikor, hogy most melyik is volt a legutóbbi mûködõ verzió
(ügyebár volt az alaphoz a bman fordítás, melyben az x-com is szerepel, meg a goldhoz is)
atw-rõl elvileg képeket nem lehet linkelni, mert valami frame-ként vagy hogy kezeli a hüle reklámját (AdBlock Plus plugin jól jön mondjuk)
Mármint ide a fórumba? Szerintem, ez ebben az esetben nem lenne tragédia, hiszen Gandrus oldalán nem annyira képek dominálnak.
Megint ezt játsszák? Kitûznek egy határidõt, amit közzé is tesznek, majd tologatják? :D Valahogy kétlem, hogy idén kijönne... még egy screenshot, video, akármi nem lett közzétéve a játékból. Kivéve az elõszót.
Szerintem a kezdetektõl fogva ez a dátum volt, nem? :) Vagy csak rosszul emlékszem? :)
Mindenesetre tegnap (lehet, hogy újra?) felfedeztem a dátumot, és mivel már augusztus van, kicsit szíven ütött a dátum. :D Fõleg az elõzõ hsz-em utolsó mondata miatt.