Ennél jóval többről van szó... De, ekkora ugrás nem volt a fogyasztásban soha. A viszonylag moderált töltés is összemérhető egy áltagos több fős háztartás fenntartott csúcsfogyasztásával. Minden más töltés meg messze, de messze űbereli. Ezt nem hajlandó megérteni a többség...
Igen, mérnök vagyok. Nem műszakilag megoldhatatlan a feladat, csak a sok sötétzöld és a hurráoptimsta szarik erre. Ha egy mai átlagos Bp-i vagy Bp környéki benzinkút töltési forgalmát lecsereélnéd 50% villamosra, akkor kb. 10-20 MWe villamos kraft kéne oda, amihoz kell egy 20 kV-os trafó. Ilyen teljesítményben ez laza 100 milkás kiadás. Izé. Na ilyenből tucatszám kellene...
Ha a lakóparkoknál is pár év alatt megjelenne a sok villanyautó, akkor kb. 2 gyorstöltő és 10 lassútöltő autó meghaladná a teljes csúcsfogyasztását egy tömbnek. Izé...
És akkor még a puszta teljesítményen kívül szó sem esett a cos (fi)-ről és egyéb stabilitási dolgokról pl. hogy a helyi feszültésg meddig horpad be.
Tudod te, hogy ennek milyen költsége van? A villanyautózás így minden, csak nem olcsó lesz. Ha meg az áram iránti igény nő, akkor az ára is nőni fog. Németországban meg már kb. most annyira drága villanyt "tankolni", mint szénhidrogént.
Akkor folyt kov itt? https://sg.hu/forum/uzenet/1115979912/7199
látom nem nagy itt a tevékenység, de hátha olvassa valaki... nekem elektromos autók hajtásrendszeréről kéne valamilyen anyag, valami ismertető, vagy tanulmány, vagy bármi viszonylag sürgősen. Esetleg rendelkezik valaki ilyennel? sokat keresgélek neten, igyekszem utánajárni, de egyelőre még nem jártam sikerrel...
"Jelenleg a piaci, gazdasági szabályozók egyszerûen nem teszik lehetõvé, hogy elektromos autókat gazdaságosan lehessen gyártani és értékesíteni. Ez a helyzet. Van, aki ezt nem akarja tudomásul venni, de ettõl még tény: a jelenleg nagyobb szériában készülõ elektromos modellek piaci értelemben egyelõre mind megbuktak. Az egy más kérdés, hogy egyes országok és gyártók óriási támogatásokkal, mesterségesen mégis életben tartanak egy mesterséges villanyautós piacot, de ez egyelõre nem valódi piac. A A Fiat természetesen készen áll megfelelõ technológiákkal egy jövõbeli elektromos autós korszakra is, de meggyõzõdésünk, hogy erre a piacra csak akkor érdemes és szabad belépni, ha ez valódi piac lesz. Az amerikai elektromos 500-asunk egy speciális eset. Valóban, abban a kaliforniai közegben, ahol megfelelõvé tették a gazdasági környezetet a villanyautózásra, megmutattuk, hogy jelen tudunk lenni egy igazán meggyõzõ és szimpatikus autóval."
Elektromos auto mennyivel tisztább mint a benzines, dizeles?
Külön az auto elöállitása, és az üzemanyag elöállitása. Pl. benzinbe beletartozik az olaj kitermelése, finomitása stb az elektromoshoz meg az erömüvek szemete..
A jelenlegi 100 EV töltõállomás mellé 125 újat húznak fel idén, a következõ években pedig további 625 kiépítése van tervben. A hollandok 2040-ig teljesen ki akarják tiltani a robbanómotoros jármûveket fõvárosukból.
Ilyet már Tesla is akart, a kérdés a veszteség. De nem ez a legkritikusabb kérdés, engem pl egyáltalán nem érdekel, hogy be kell e dugni estére vagy sem, az már annál inkább, hogy a több milliós akksit pár év múlva dobhatom el.