a gyorsulás lényegtelen meg a végsebesség is. Városban úgy is csak 50 el mehetsz. Na most én nem vagyok pesti de lehet hogy ott is araszolás. Akkor inkább az 1.0-es vagy max 1.4-es berregjen alattam mint egy 2 literes benzines.
Vannak alacsony fogyasztású jármûvek persze.Csak nagyon nem mindegy,hogy azt az alacsony fogyasztást 75-nél produkálja csak városon kívül hátszéllel,vagy akár városban is.Nembeszélve a sofõr jártasságáról,vezetési rutinjáról.
A KIA egyszerûen borzasztó külsõre,pedig tetszenek a futurisztikus, buborék formájú üvegtetõk az autókon.Az EMBER-ELEKTRO hibrid szintén egy agyrém,inkább hobbi és extrém sport eszköz,mint valódi megoldás.A peugeot és a honda viszont ígéretesnek tûnik.Tudja egy suzuki 1.0-ás is meg a maruti?Na jó,de mekkora a belsõterük,mekkora a végsebességük,gyorsulásuk milyen és fõképp mennyiért lehet elpasszolni õket?Naugye.Nem mindenki éri be egy csoze szuzukával ám.Ma ez a divat,erre van kereslet.;D
Az elõzõ üzemanyagcellás jármûvük miért is volt kevésbé elektromos, mint a mostani?
"A két cég együttmûködik abban, hogy 2016-ig Izraelben és Dániában legalább 100.000 elektromos meghajtású gépkocsi álljon üzembe. "
http://www.autoszektor.hu/Hirek/A_Renault_megteremti_az_elektromos_autok_tomegmeretu_elterjedesenek_alapjait.html Még a formája is tetszetõs,ha erre gondoltál.
"Az árhoz hozzáadók az akkumulátor, amely a tervek szerint havi 100 eurós áron lízingelhetõ a cégtõl, valamint az elektromosság, 100 kilométerenkét egy eurós költséggel."
Másrészt ez munkanélküliséggel járna méghozzá nem is akármilyennel.
Amúgy az emberek most is dönthetnek úgy hogy nem kocsival mennek 600 m-t hanem biciglivel ne adj isten gyalog. Sõt igazából már az is elõre lépés lenne ha az amcsik nem a nagy "dömpereket" választanák hanem az 1.0 1.2 kocsikat.
Na persze ennek az elképzelésnek feltétele lenne a 24 órás elérhetõség.Ha az éjszaka kellõs közepén sír fel a gyerek,és ragaszkodsz a saját autódhoz,ne kelljen reggelig várni.Itt azért megjegyezném,a városban ha mentõt hívsz egy rossz állapotban lévõ beteghez,jobbak a túlélési esélyei,mintha te vinnéd,mert már a kiérkezõ mentõs megkezdheti az ellátást a helyszínen,és végig vigyázhat rá,amíg a kórházba kerül.Békéscsabán ez Kb.10-15 perc ,de ekkor már a kórházban vizsgálják a beteget.Ennél rövidebb idõ alatt te csak nagyon kockázatosan tudnád azt a gyereket ellátáshoz juttatni.
Állambácsi meg úgy rendszabályozná a károsanyag emissziós értékeket és egyéb gépkocsikkal kapcsolatos kérdéseket , ahogy akarja,mindenki lesz@rná.Az õ dolga lenne,mi csak a vezetés élményét vásárolnánk meg tõle alkalmanként,nem a birtoklásával járó cécót!
Danny a négyhónapos gyerekedet a mentõ is eltudja vinni vagy a betegszállító,csak ki kell jelölni feladatuknak.Szerintem (Van autóm!) a legjobb az lenne,ha csak kölcsönözni lehetne az autókat az államtól.Így kordábantartható lenne a szmog,az autós társadalomnak sem kéne lemondani a vezetés élményérõl viszont sok pénz a zsebükben maradna,hiszen a karbantartás,vizsgáztatás már nem a mi gondunk lenne,és mindenki csak annyit adózna,amennyit élvezi a járgányok nyújtotta kényelmet.(Most akkor is fizeted a biztosítást,ha a járgány a garázsban áll,és persze ketyeg a mûszaki vizsgád és a zöldkártyád is!)Mindenkinek jobb lenne.(Ettõl persze még a zöld járgányok híve maradok.:))
Egy telefon, ha akarod a Sofõr házhoz hozza,beszállsz és mész amerre akarsz, sofõrrel vagy anélkül. Ez a megoldás attól volna zöld,hogy egyrészt az emberünk nem venné elõ a garázsból a bevásárláshoz a sarki boltig,rendelni meg ezért nem fog.(Gondolom.)Említhettem volna a hétvégi didzsiket is,vagy bármi mást városon belül ami nem szükséges. A másik pozitívum az volna,hogy állami, folyamatos felügyelet alatt állnának a járgányok,így elvileg mindig csúcsformában lennének.Tiszták és megbízhatók.(OFF Nembeszélve a rengeteg új munkahelyrõl,amit teremtene ez az elképzelés.Sofõrök,szerelõk,diszpécserek,stb.)Na és persze bármikor betiltható lenne a kiadásuk!Smogriadó esetén Pl..
"én kitiltanám a városokból az autókat,akkor rájönnénk hogy már rég meg kellett volna tenni mert megszûnne a zaj-füst-baleseti kockázat stb. hirtelen oriási terek nyílnának meg"
Ez esetben rengeteg munkahely szûnne meg. Az összes autószalont be lehetne zárni a fõvárosban a rengeteg alkatrész boltot autóelektronikai boltot jónéhány benzinkutat.
Mondjuk helyette lenne cool a bringán show.
A másik mi van ha télen a 4 hónapos gyerekednek láza van és kell vinned orvoshoz.
Akkor már sokkal de sokkal jobb a kocsi mint a kosaras bicikli.
Az viszont igaz hogy tisztább lenne a város.
De addig amíg a cigaretta csikket a kuka mellé dobják és nem a kukába addig a fejekben kell rendet tenni.(csak az a baj aki figyel a környezetére az már "ciki" aki pedig maga alá szar az "menõ".)
"különbözõ helyeken mennyire különbözõ lehet a probléma és emiatt akár a megoldás is."Remek meglátás!Valóban.A felvetett példára a válaszom:Mindenki csak olyan jármûvet kaphasson,amire tényleg szüksége van. Vagyis vidékiek benzines(bioetanollal) vagy dízel(repceolajjal) 4X4-es alap,városiak tisztán elektromos autó,motor,bicikli vagy roller.Ezen felül bekéne tiltani a SUV(városi terepjáró) kategóriát magántulajdonban.Legyen csak kölcsönözhetõ családi kirándulásokhoz! A nagytestû 4X4-es PICKUP-ok(MITSUBISHI L200)tartását is engedélyhez kéne kötni.Ekkora kocsikra csak erdészeknek,vadászoknak,mezõgaszdászoknak van szükségük. A többiek még ha meg is tudja venni,vegyenek csak kisköbcentis vagy elektromos kisautót vagy mopedautót! Ám a megszorító intézkedések valószínûsíthetõ hatékonysága ellenére is én a hibridekben látom a jövõt.Sokkal szélesebb körben használhatók.
mikor majd 2 hónap alatt lecsökken a hatótáv a harmadára,és fél év múlva kuka lesz az akksi akkor kidobhatja,amit a kisebbség majd máglyán éget el a falu végén és a kinyert ólomból este seggrészeg lesz a kocsmában:D
ezzel csak arra akartam rávilágítani, hogy a különbözõ helyeken mennyire különbözõ lehet a probléma és emiatt akár a megoldás is. Én most a saját bõrömön érzem. Egy ismerõsöm elektromos rollert vett, szereltetett rá nagy kosarakat meg ülést, azzal zúz most rövid távokon. Ráadásul nagyon népszerû lett tõle, látványosságnak számít a környéken :D
Ebbõl és az elõzõ hozzászólásokból látszik, hogy fõvárosiak vagytok , amíg én Pesten laktam sose autóztam (csak a költözködésekkor), nem is láttam volna értelmét. Most vidéken más a helyzet. Azt hiszem autó nélkül nehezen hoztam volna haza a falunktól 10 km-re levõ városból a 40 kiló virágföldet és egyéb kertészeti kiegészítõket autó nélkül. A faluban 1 bolt van, és napi 8x jár kb. a busz. Viszont tök cikinek érzem erre a 20 percre autóba ülni, sokkal jobb lenne egy kis elektromos... a kertbe meg egy szélturbina neki :D
Az aksis autókkal megpróbálják (mindenki más indokból)megtalálni a kompromisszumot az igények és a zöld jövõ között.Véleményem szerint inkább ebbe invesztáljanak,mint autóversenybe,fegyverekbe vagy bármiféle a köztudatot butító (drogokba).Az újrahasznosítás nagy biznisz.Kár,hogy egyellõre csak kevés autóban használnak újrahasznosított alapanyagokat.(Leszámítva a vasat persze.)Szerintem az aksis,sûrített levegõs,kisköbcentis moped autóknak van jövõjük,bár még van mit fejlõdniük az alapanyagaikat illetõen.A modern aksikat nemtudom milyen arányban hasznosítják újra.A sûrített levegõ az jobb.Amikor a vastartály átrozsdásodik,megy a kohóba a többihez és lessz belõle megint valami.
Egy cigarettacsikket könnyebb ellõni az utcán,mint visszatuszkolni a dobozba.Hiába pofázom a haveroknak,röhögnek rajtam.Mert nem vághatom õket nyakon.(Csendõrmódra!)A volt munkahelyemen elvárták,hogy olajszûrõkkel fûtsek be!Azoknak is hiába pofáztam,a szûrõ olcsóbb volt és adott volt.És amikor szóvá tettem,hogy figyeljünk a kapukra télen,hogy csukva legyenek,még én lettem leoltva,hogy hogygondolom.A jármûveknek valahol be kell menni.(Ja csak nem 10 percen keresztül.) Valahol olvastam,hogy New yorkban büntetés jár azért,ha nem szelektíven gyûjtöd és kezeled otthon a lakossági hulladékot.Ennek viszont megvan ott a háttere is,mert tán nem kell fizetni a hulladék elszállításért. Csak akkor ítélkezhetünk mások felett,ha mi jobban tudjuk csinálni,és mindent meg is tettünk elõtte,hogy a dolgok jobban sikerüljenek. Sok esetben a feltételek egyszerûen nem adottak a zöld úton járáshoz.Büntetéssel nemlehet valakit leszoktatni a levegõrõl.Elõbb mutasd meg,hogy csinálod te másképp! Persze ez nem magyarázat a folyamatosan bömbölõ klímára,a pazarlásra vagy a szemetelés fent említett formájára.
Az pedig, hogy bömbölteti a klímát,nos....Én azt hiszem ez közös hibánk.Szigorú neveléssel ki lehet nevelni,deeee.....A természetben minden életforma a minimális munkabefektetésre és a maximális haszonra törekszik.És ha ez megvan,leszarja a világot õ jól van. A környezetvédelem egy olyan dolog,aminek hiányát közvetlen észre sem vesszük,mert már rég együtt élünk vele.Vagyis nem fogja kikapcsolni a klímát,mert neki az a természetes,hogy az egyre kellemetlenebb és szélsõséges klímaviszonyok az ajtó becsukásával megszünnek,csak mennie kell a kocsi klímájának és kész. Mivel ebben növünk fel,nemlátjuk a probléma súlyosságát,ezt tartjuk természetesnek.
Nemhittem volna,hogy ezt rajtam kívül más is így látja.Valóban rá kell kényszeríteni a helyes viselkedést az emberekre.A demokrácia pont itt bukik meg.Mindenki mindenbe belepofázhat,holott gõze sincs az egészrõl.A parlamentben lévõknél ki tudhatja jobban,hogy mi a legjobb az országnak?A nyugdíjjas Juliska néni?Vagy az a (paraszt),aki napi 10-12 órát robotol?Vagy a napról napra szemtelenebb diákok?Vagy a két sörért voksát odaadó, hadirokkant jobbik esetben napszámos,rosszabbik esetben megélhetési bûnözõ?Mégis végig kérdeznek mindenkit.Nemcsak a környezetvédelemmel kapcsolatban,hanem minden más téren is csak a hozzáértõket kéne megkérdezni.Mindenki törõdjön a maga dolgával,amihez ért!
az állam törvényekkel-helyi rendeletekkel kitilthatja az autókat bárhonnan
privatizálhatja a tömegközlekedést és versenyhelyzetet is teremthet ha engedélyezi a magántõkét
a szavazókon múlik hogy milyen pártok jutnak be a törvényhozásba,ha szükség van a zöld pártokra meg is jelennek és politikai erejük is lesz
egyenlõre a magyar átlagpolgár elsõdleges szempontja hogy minnél olcsóbban autózhasson,nem érett még meg a társadalmunk arra hogy felelõsen gondolkodjon a környezetvédelemrõl
aki a zöld megoldást akkumulátoros autókkal próbálja megoldani az csak kiviszi a szennyezést a városokból,és a hulladékkal hosszútávon többet árt a környezetnek mint használ
a környezetvédelmet nem szabadna az állampolgárok választójogára bízni,mert õk nem tudnak felelõsen dönteni ezekben a kérdésekben
a hosszútávú fenntartható jövõt szakértõknek kellene kidolgoznia és diktatúra szerû intézkedésekkel lehetne csak rákényszeríteni az embereket hogy bizony komoly áldozatok fognak következni de ezek szükségesek a túlélés érdekében a gond az hogy demokráciában hamar megbukik az,aki nem a választópolgárok kénye-kedve szerint cselekszik
ezért vagyunk csõd közeli helyzetben gazdaságilag is és a környezetvédelem terén is
10 perce sétáltattam a kutyám és 4 autó járt a CBA parkolóban bömbölõ klímával mi ez ha nem öngyilkosság a jövõre nézve?
50 év múlva hány fok lessz az emberek tûréshatára?
Nem ezt mondtam, hanem arra utaltam, hogy mindenképpen be kell vonni az állam újraelosztó funkcióját hozzá, hogy mûködjön. E nélkül nem megy.
Tudod, a vadkapitalizmusban csak az számít,mit mond a tõkés.300 ember 300 autóval nemszállítható olcsóbban saját autóval,de nincs, aki áldozzon a tömegközlekedésre.Mert a 300 ember nem fogja odaadni a pénzét havonta a 301-diknek,mert fél,hogy az zsebre teszi.Valljuk be,jogosan!Erre hivatkoznak a kereskedõk is,amikor valaki megmeri kérdezni,miért nemfizeti be a teljes adót.Miért csak egy részét vallja be az alkalmazottai fizetésének,az APEH felé,vagy miért igényel vissza a cége nevére olyan áfát,amit a saját házára,autójára,nyaralására kellett hogy befizessen az államnak.Mert õk is ezt teszik,hangzik a válasz.Énis volt már,hogy áfa nélkül vásároltam,és rajtam kívül még nagyon sokan ezt teszik,hidd el!A kis ember kicsit lop,a nagy nagyot.Ilyenek vagyunk.Persze az is igaz,hogy a nagy ember , ha nem lop,veszélybe kerülhetnek az igényei.Ha a kicsi teszi ugyanezt,akkor annak a szükségletei.
érdekes,ezek szerint 300 ember 300 autóval olcsóbban szállítható mint pl. egy kötöttpályás villamossal -jah!
Ez valóban elég komplex feladat.A magántõkét a profit érdekli és kedvére emelheti a tarifát.Állambácsit meg rühelljük,nemfizetjük,ezért õ is sz*rik ránk.Így aztán igazából jó alternatíva erre a célra nem kínálkozik.A legfõbb feladat az emberek bizalmának helyreállítása lenne.És meg kellene érteni,hogy az adót be kell fizetni,és nem kijátszani,meg méregdrága medzsókat venni belõle.Egyébként is ki foglalkozik most a közlekedéssel, mikor nyakunkon a válság meg a III-dik világháború?
Sehol nem mûködik nyereségesen a tömegközlekedés, ergó épeszû magántõkét nem érdekli.
ha megszûnnének az állami monopóliumok a tömegközlekedésre és drasztikusan nõne is a kereslet rá,akkor pár év alatt többet fejlõdne magántõkébõl mint az elmúlt 100 év alatt összesen
én szeretek biciklizni bármikor,és feltalálták már a kosarat rá:D
nem kéne szarráfûteni meg szarráklímázni mindent,mozogni kéne
-áh dehogy a modern ember már nyivákol ha ki kell menni a szabadba,vagy ki kell szállni a szaros autóból becsukni a kertkaput
de mégis olyan rohadtul szeretne környezettudatos lenni,csak találja fel valaki a megoldást de feladni semmit sem hajlandó
én kitiltanám a városokból az autókat,akkor rájönnénk hogy már rég meg kellett volna tenni mert megszûnne a zaj-füst-baleseti kockázat stb. hirtelen oriási terek nyílnának meg
rengeteget javulna az életminõség a nagyvárosokban,max bezárnának a hipermarketek és újra megjellennének a belvárosokban a kis boltok-micsoda áldozat-pff....
nem kell semmit feltalálni,a kerékpár tökéletes városi közl eszköz és az érrendszeri problémákat is megoldja? Nos....Nemtudom,télen hányan szeretnek biciklizni,de amíg nemtalálják fel a fedett és fûtött formáját,én nem.:) Villamos sincs minden városban,és nemis annyira exkluzív,mint egy csilivili guruló kis ékszerdoboz,nembeszélve a hétvégi nagybevásárlásokról. 4kerék4evör!
nem kell semmit feltalálni,a kerékpár tökéletes városi közl eszköz és az érrendszeri problémákat is megoldja:D
nyugdíjasoknak meg ott a villamos
külterületi közlekedésre-szállításra meg ott az elektromos vasút erõmûvi árammal
max nem lesz autó-motor fórum ennyi
CSucsu1111-te feltaláltad a zsebórát!
Literenként persze.:)
Félsz, hogy az emberek nemérnek majd rá?Már most is 300Ft felett van a benzin és a gázolaj literje,mit gondolsz késõbb mi lessz?Ígyis luxuscikk a folyékony energia és ez csak rosszabb lessz.Majd beosztják az idejüket!A buszokhoz és vonatokhoz is kitudnak járni idõre,az elektromos mopedek ennél jóval nagyobb szabadságot biztosítanak.Csak hiányolom belõlük a hosszútávra a biciklipedált.XD A fékerõvisszatermelés is csak városban jelent megtakarítást.A lengéscsillapítóknak pedig rossz utakra van szükségük az energiatermeléshez,ami ugye szintén nem áll mindig rendelkezésre.A napkollektor a kocsi tetején pedig édeskevés és erõsen függ a természeti körülményektõl. A tisztán elektromos autók csak városban életképesek a hatótávolságuk miatt.Én a bioetanol-elektrohibridre szavazok,bár a gyakorlatban valószínûleg jobb egy szimpla bioetanolra átalakított benzines,egyszerûsége és relatív olcsósága miatt.Cirka 35000-ért szinte bármelyik mostani benzines átalakítható.Tisztább és Kb.:100Ft-al olcsóbb a benzinnél.
Én egy kicsit félek attól, hogy ez sokaknak túl új dolog és amíg a töltés nem lesz olyan gyors, mint a tankolás, addig nem igazán fog elterjedni. Ma már irtó fontos dolog lett a gyorsaság. Már egyre több házon van napelem, fõleg nyugaton, de már itthon is. A garázs tetejére is lehet tenni +1-et és meg van oldva az elektromos autónk energiaszükséglete is, helyben.