Egyébként szóba jött egy olyan rendszer is, ami szerint az aksikat csak bérelnék az autótulajok, lemerülés elõtt pedig a töltõállomáson fél perc alatt bepattintják a fullost. Csak hát ehhez kell a komoly infrastruktúra..persze pl. Norvégiában ez nem lesz akadály...
Még nem gyõztél meg :) Mennyivel olcsóbb ma egy ceruzaelem mint 10 éve? Egy kamera akkumlátor? És egy hagyományos autó akkumlátor? A telefon és a blue ray lejátszó az új technológia miatt drága, de az akksiknál az anyagköltség is nagy, az nem is fog számottevõen csökkenni, sõt ha netalán tömegtermelésre állnának rá, még emelkedni is fog az áruk. Drasztikusan új technológia kellene, hogy átvegyék az uralmat az elektromos autók.
a hangproblémát muszáj megoldják majd, mert veszélyesen hangtalanok a villanyautók. Több helyen is olvastam, hogy dögös mp3 motorhangokat lehet majd kapni hozzá :D
Szívesen veszem a váltást, de akkor már adjanak a kinézetre, nem lesz attól szép valami, mert agyon van formázva és úgy néz ki mint egy miniûrhajó. És a hangproblémát oldják meg.
ez még a dolog eleje. nincsenek még trendek meg tendenciák, csak kísérletezgetés, ilyenkor a legfontosabb egy karakteres kocsi, ami ha nem is néz ki jól rohadtul beleragad az ember emlékezetébe, megosztja a véleményeket stb.
Azért ebben nem lennék olyan biztos. A mai technológiával legalábbis biztos nem fognak elterjedni. Van egy paraméter amirõl mindig szemérmesen hallgatnak ezek a cikkek és adatlapok. Pedig akinek már volt tulajdonában notebook, mobil, vagy kamera annak ismerõs probléma, hogy az akkumlátorok élettartama véges. És nem is túl hosszú életûek. Ráadásul a minõségük az elsõ perctõl kezdve folyamatosan romlik. Én biztos nem vennék olyan autót, aminek a legfontosabb (és legdrágább) alkatrészét 5-6 év alatt le kell selejtezni. Kíváncsi leszek a mai hibridekre, ha pár év múlva elérik ezt a stádiumot, mekkorát fog zuhanni az értékük? És ha ez elterjed a köztudatban, ki a fene fog ilyet venni?
A környezetbarátságról meg annyit, hogy az akkumlátorok elõállítása, meg a használt akkumlátorok baromira környezetszennyezõk, itt savakról és nehézfémekrõl beszélünk, amihez képest egy kis korom meg széndioxid maga a természet csodája. Csak az a különbség, hogy a környezetszennyezés nem a szemünk elõtt zajlik, tipikus szõnyeg alá söprése a problémának.
Rakás szar az összes elektromos autó..Nemértem, hogy az elektronos hajtáshoz miért jár végbélkúp kinézet.Amúgyis ki fognak találni valamit, hogy neotthon töltsed fel a talicskádat.
Egyedi autókkal nincs gondom, láttam jópárat ami jól néz ki, de nem attól lesz egyedi egy autó, ha úgy néz ki mintha a betonra szarták volna. Habár ízlések és pofonok, nekem spec a mai városi közlekedésre tervezett, kisautóktól is hányingerem van.
#30: Pénz nem mindenkinek okoz problémát, persze az utóbbi idõben sokan visszafogják magukat, és enyhébb fogyasztásu autót vesznek. Elvileg jövõ év januártól megszûnik a reg adó, már nézegetem a nagy amcsi dögöket. Leszarom hogy mennyit eszik, nem kell a 100 m-re lévõ kisboltig is autóval menni.
Lehet, hogy kurvaszép a vényócas hangja, de ha fogy az olaj, akkor max felvételrõl hallgathatod a duruzsolását, illetve 1000 forintos benzinár felett lehet, hogy már nem is fog tetszeni annyira :)
Nem rossz dolog egy elektromos autó, de háth részemrõl nem vennék egyet se. Egy V8-as motor hangját egyik se tudja utánozni, ráadásul a legtöbb prototipus túlságosan futurisztikus kinézetû, egyes modellek írreálisan hülyén néznek ki... Ha ez jellemzi a jövõt, inkább saját autógyárat alapítok. :DD Akumlátoros megoldással viszont nincs gondom, az olajszármazékokkal mûködõ társaikat is kell tölteni x km -enként. A hang problémára, meg remélem hogy találnak megoldást, végülis akik picit is autómániások, (sokan vannak) akkor ez nagy probléma lesz a jövõben.
egy új prius-t még elfogadnék, de full elektromos autó nem kéne
A Roadster volt a kezdet, ez a Model S 2011-tõl lesz elérhetõ (Európában 2012 eleje) és jóval olcsóbb, jóval tágasabb, kiforottabb technológia...
Ha jól emlékszem 7 személyes, és többféle akksival rendelhetõ. A legolcsóbb akksival olyan 10 millió körüli ár szerintem nem vészes, ahhoz képest...érdemes elolvasni az oldalon a specifikációkat. Pl. az akksi kiszedhetõ, és nagyobb útra akár bikább bérelhetõ stb... 17 hüvelykes érintõképernyõs kijelzõ stb...
majd' 400 km egy feltöltéssel miért lenne gáz? ráadásul ez egy sportkocsi, sokat fogyaszt a komoly igénybevétel miatt! ha ezt a technológiát kivitelezik egy kicsi, könnyû városi kisautóban fõnyeremény lehet!
Ezt néztem már én is, árban egy lexus is ugyanígy kb 10 milla huf körül van és így ránézésre azzal van 1 kategóriában. Tehát ott nincs már nagyságrendbeli ár különbség.
A Tesla Roadster is eléggé impozáns, bár ennek az ára, hatótávja meg a hely szûkössége még elég nagy gyengesége. A gyakorlati tesztek is sajnos igazolták a kiforratlanságát.
jó próbálkozások, kell is õket fejleszteni, de ez még nem versenyképes technológia. Elõbb a hibridek, aztán majd ezek, szép sorban. Bár szerintem én még azt sem élem meg, hogy minden ötödik autó legalább hibrid legyen kis hazánkban.
Elektromos autó csak akkor fog elterjedni és ez szomorú mert kapó lennék a környezetbarát autóra ha: -olcsóbb -jobb,mint a mostani szénszármazékból mûködõ vetélytársaké.
úgy emlékszem van ilyen topic hát ideje rá térni ezekre
Manapság már szinte minden autógyártó elõrukkol egy-egy prototípussal, versenyeznek az új piaci szegmensért. Ez nekünk csak jó, hiszen a verseny lejjebb szorítja az árakat és emellett újabb technológiák és ötletek kerülhetnek kivitelezésre. Egyelõre azonban még a két legkényesebb kritérium a hatótávolság és a költségek. Ehhez kapcsolódóan pedig az esetleges infrastruktúra.
Szerintetek mikorra terjedhetnek el ezek a kocsik, lehet-e a közeljövõben egy szupergyors forradalom, hasonlóan ahogy az informatikában is végbement?
Terveztek-e elektromos autót venni, ha elérhetõ áron megjelennek a piacon (azaz, ha hosszú távon már olcsóbb, mint a benzines társa)?
Hozzászólásokat és linkeket várok a témában. (Feltehetõleg lesz egy kis flém az elején, de utána sem áll majd meg a topik, itt lehet majd nyomon követni az egyes autógyárak új modelljeirõl szóló híreket)