Ebbõl és az elõzõ hozzászólásokból látszik, hogy fõvárosiak vagytok , amíg én Pesten laktam sose autóztam (csak a költözködésekkor), nem is láttam volna értelmét. Most vidéken más a helyzet. Azt hiszem autó nélkül nehezen hoztam volna haza a falunktól 10 km-re levõ városból a 40 kiló virágföldet és egyéb kertészeti kiegészítõket autó nélkül. A faluban 1 bolt van, és napi 8x jár kb. a busz. Viszont tök cikinek érzem erre a 20 percre autóba ülni, sokkal jobb lenne egy kis elektromos... a kertbe meg egy szélturbina neki :D
ezzel csak arra akartam rávilágítani, hogy a különbözõ helyeken mennyire különbözõ lehet a probléma és emiatt akár a megoldás is. Én most a saját bõrömön érzem. Egy ismerõsöm elektromos rollert vett, szereltetett rá nagy kosarakat meg ülést, azzal zúz most rövid távokon. Ráadásul nagyon népszerû lett tõle, látványosságnak számít a környéken :D
mikor majd 2 hónap alatt lecsökken a hatótáv a harmadára,és fél év múlva kuka lesz az akksi akkor kidobhatja,amit a kisebbség majd máglyán éget el a falu végén és a kinyert ólomból este seggrészeg lesz a kocsmában:D
"különbözõ helyeken mennyire különbözõ lehet a probléma és emiatt akár a megoldás is."Remek meglátás!Valóban.A felvetett példára a válaszom:Mindenki csak olyan jármûvet kaphasson,amire tényleg szüksége van. Vagyis vidékiek benzines(bioetanollal) vagy dízel(repceolajjal) 4X4-es alap,városiak tisztán elektromos autó,motor,bicikli vagy roller.Ezen felül bekéne tiltani a SUV(városi terepjáró) kategóriát magántulajdonban.Legyen csak kölcsönözhetõ családi kirándulásokhoz! A nagytestû 4X4-es PICKUP-ok(MITSUBISHI L200)tartását is engedélyhez kéne kötni.Ekkora kocsikra csak erdészeknek,vadászoknak,mezõgaszdászoknak van szükségük. A többiek még ha meg is tudja venni,vegyenek csak kisköbcentis vagy elektromos kisautót vagy mopedautót! Ám a megszorító intézkedések valószínûsíthetõ hatékonysága ellenére is én a hibridekben látom a jövõt.Sokkal szélesebb körben használhatók.
"én kitiltanám a városokból az autókat,akkor rájönnénk hogy már rég meg kellett volna tenni mert megszûnne a zaj-füst-baleseti kockázat stb. hirtelen oriási terek nyílnának meg"
Ez esetben rengeteg munkahely szûnne meg. Az összes autószalont be lehetne zárni a fõvárosban a rengeteg alkatrész boltot autóelektronikai boltot jónéhány benzinkutat.
Mondjuk helyette lenne cool a bringán show.
A másik mi van ha télen a 4 hónapos gyerekednek láza van és kell vinned orvoshoz.
Akkor már sokkal de sokkal jobb a kocsi mint a kosaras bicikli.
Az viszont igaz hogy tisztább lenne a város.
De addig amíg a cigaretta csikket a kuka mellé dobják és nem a kukába addig a fejekben kell rendet tenni.(csak az a baj aki figyel a környezetére az már "ciki" aki pedig maga alá szar az "menõ".)
Danny a négyhónapos gyerekedet a mentõ is eltudja vinni vagy a betegszállító,csak ki kell jelölni feladatuknak.Szerintem (Van autóm!) a legjobb az lenne,ha csak kölcsönözni lehetne az autókat az államtól.Így kordábantartható lenne a szmog,az autós társadalomnak sem kéne lemondani a vezetés élményérõl viszont sok pénz a zsebükben maradna,hiszen a karbantartás,vizsgáztatás már nem a mi gondunk lenne,és mindenki csak annyit adózna,amennyit élvezi a járgányok nyújtotta kényelmet.(Most akkor is fizeted a biztosítást,ha a járgány a garázsban áll,és persze ketyeg a mûszaki vizsgád és a zöldkártyád is!)Mindenkinek jobb lenne.(Ettõl persze még a zöld járgányok híve maradok.:))
Egy telefon, ha akarod a Sofõr házhoz hozza,beszállsz és mész amerre akarsz, sofõrrel vagy anélkül. Ez a megoldás attól volna zöld,hogy egyrészt az emberünk nem venné elõ a garázsból a bevásárláshoz a sarki boltig,rendelni meg ezért nem fog.(Gondolom.)Említhettem volna a hétvégi didzsiket is,vagy bármi mást városon belül ami nem szükséges. A másik pozitívum az volna,hogy állami, folyamatos felügyelet alatt állnának a járgányok,így elvileg mindig csúcsformában lennének.Tiszták és megbízhatók.(OFF Nembeszélve a rengeteg új munkahelyrõl,amit teremtene ez az elképzelés.Sofõrök,szerelõk,diszpécserek,stb.)Na és persze bármikor betiltható lenne a kiadásuk!Smogriadó esetén Pl..
Állambácsi meg úgy rendszabályozná a károsanyag emissziós értékeket és egyéb gépkocsikkal kapcsolatos kérdéseket , ahogy akarja,mindenki lesz@rná.Az õ dolga lenne,mi csak a vezetés élményét vásárolnánk meg tõle alkalmanként,nem a birtoklásával járó cécót!
Na persze ennek az elképzelésnek feltétele lenne a 24 órás elérhetõség.Ha az éjszaka kellõs közepén sír fel a gyerek,és ragaszkodsz a saját autódhoz,ne kelljen reggelig várni.Itt azért megjegyezném,a városban ha mentõt hívsz egy rossz állapotban lévõ beteghez,jobbak a túlélési esélyei,mintha te vinnéd,mert már a kiérkezõ mentõs megkezdheti az ellátást a helyszínen,és végig vigyázhat rá,amíg a kórházba kerül.Békéscsabán ez Kb.10-15 perc ,de ekkor már a kórházban vizsgálják a beteget.Ennél rövidebb idõ alatt te csak nagyon kockázatosan tudnád azt a gyereket ellátáshoz juttatni.
De amíg kiér a mentõ addig én beviszem.
Másrészt ez munkanélküliséggel járna méghozzá nem is akármilyennel.
Amúgy az emberek most is dönthetnek úgy hogy nem kocsival mennek 600 m-t hanem biciglivel ne adj isten gyalog. Sõt igazából már az is elõre lépés lenne ha az amcsik nem a nagy "dömpereket" választanák hanem az 1.0 1.2 kocsikat.
"Az árhoz hozzáadók az akkumulátor, amely a tervek szerint havi 100 eurós áron lízingelhetõ a cégtõl, valamint az elektromosság, 100 kilométerenkét egy eurós költséggel."
Ez tetszik!
http://www.autoszektor.hu/Hirek/A_Renault_megteremti_az_elektromos_autok_tomegmeretu_elterjedesenek_alapjait.html Még a formája is tetszetõs,ha erre gondoltál.
"A két cég együttmûködik abban, hogy 2016-ig Izraelben és Dániában legalább 100.000 elektromos meghajtású gépkocsi álljon üzembe. "
A KIA egyszerûen borzasztó külsõre,pedig tetszenek a futurisztikus, buborék formájú üvegtetõk az autókon.Az EMBER-ELEKTRO hibrid szintén egy agyrém,inkább hobbi és extrém sport eszköz,mint valódi megoldás.A peugeot és a honda viszont ígéretesnek tûnik.Tudja egy suzuki 1.0-ás is meg a maruti?Na jó,de mekkora a belsõterük,mekkora a végsebességük,gyorsulásuk milyen és fõképp mennyiért lehet elpasszolni õket?Naugye.Nem mindenki éri be egy csoze szuzukával ám.Ma ez a divat,erre van kereslet.;D
Vannak alacsony fogyasztású jármûvek persze.Csak nagyon nem mindegy,hogy azt az alacsony fogyasztást 75-nél produkálja csak városon kívül hátszéllel,vagy akár városban is.Nembeszélve a sofõr jártasságáról,vezetési rutinjáról.
a gyorsulás lényegtelen meg a végsebesség is. Városban úgy is csak 50 el mehetsz. Na most én nem vagyok pesti de lehet hogy ott is araszolás. Akkor inkább az 1.0-es vagy max 1.4-es berregjen alattam mint egy 2 literes benzines.
Ilyet már Tesla is akart, a kérdés a veszteség. De nem ez a legkritikusabb kérdés, engem pl egyáltalán nem érdekel, hogy be kell e dugni estére vagy sem, az már annál inkább, hogy a több milliós akksit pár év múlva dobhatom el.