Meg mi az, hogy nem akkora film, mostanában te mit nevezel annak? Szarfos az egész. Ennek a története már most olyan, hogy "biztos megnézem", szóval ezt lehetne nagy filmnek nevezni.
mondjuk olyan ami nem csak 10 embert érdekel, hanem esetleg egy egész évben mindenki által várt film. nem mondom h nem lesz jó film, nem a filmet kritizáltam, hanem hogy nem kell minden filmnek külön topic max 30 hsz-el.
egy jó film is kb ennyit érne meg, szal vagy legyen 1 topik a filmeknek, vagy nyithasson mindenki külön egy filmnek, ha akar anélkül, hogy te meg más csesztetné ezért. Ha egy topik lenne a minden más kategóriának, akkor tudod mikor olvasná el az ember... Bejövök sg-re és 600 új üzenet pl?
nem mert egy Sötét Lovag vagy TF topic nem 30 hsz-bõl áll. De csomó olyan filmnek nyitnak topicot aminek semmi értelme mert vagy nem érdekli az embereket, vagy érdekli de nincs mit beszélni róla.
nekem is tetszik sok film idénrõl vagy a jövõ évbõl de nem nyitok nekik topicot még ha jók is lesznek, mert 2 hét alatt kimerül és kész.
Egyetértek Tyler1-el.. filmeknek szerintem felesleges külön topicot nyitni.. esetleg trilógiáknak. Sorozatokról elbeszélgetnek az emberek amíg tart és egy trilógiáról is elbeszélgethetnek már csak amiatt is amikor várják az új részt. De nézzük már meg a legtöbb film topicot. Némelyik el sem éri a 100 hozzászólást, de a jobbak is 300-400 hozzászólásig jutnak több év alatt.
gratulálok egyébként, ezzel a hsz-el 10 hsz-t a 12-bõl hülyeségre pazaroltunk, ha esetleg csöndben maradnátok, akkor nem kéne a betérõnek irreleváns dolgokat olvasniuk
Olvastam a konyvet es nagyon jo volt, viszont voltak vele problemak itt ott. A film trailerebol azonnal latszik, hogy sajnos el fog terni a konyvtol erosen.
mozi kategóriába hadd nyissanak már az emberek témát a filmeknek.
nyissanak. csak mondjuk a 15 hsz-bõl, 4 kapcsolódik a filmhez, és nem azért mert én leírtam a véleményem, hanem mert kipukkad az ilyen topic. leírtátok h jó meg oké, de ezt a 4 hsz-t megejthettétek volna aa film várósba is és nem kell külön még egy.
Ajanlom mindenkinek, hogy nezze meg a Trailert, majd azonnal kezdje el olvasni a konyvet. Alig 300 oldal. Eszmeletlen mekkora vizualis tehetsege van ennek az embernek, mert szo szerint mindent el lehet kepzelni ahogy olvasol.
(Azért is érdekes ez az információ, mert azt eddig is lehetett tudni, hogy jelentõsen belenyúltak a könyvbe - pl. "más" lesz a vége, lásd GYU - de eddig Jacksonról azt a képet sugallták a dvd-extrák, hogy leginkább a saját feje után megy, és csak nehezen lehet rávenni bármiféle változtatásra.)
Philippa Boyens has revealed that she introduced The Lovely Bones to Peter Jackson and Fran Walsh, but she did not believe the novel could be turned into a film. It was only after Walsh and Jackson had read the book and both believed it could be a film that Boyens, who co-wrote The Lord of the Rings and King Kong with the couple, changed her mind.
Boyens said she read The Lovely Bones while working on The Lord of the Rings. "I loved the book [but] I absolutely didn't think it would make a film. I truly didn't." But Walsh had a different reaction after reading it, Boyens said. "Usually it's Pete going 'right'. But this one it was Fran, first and foremost. She said, 'I wonder who's got it? [the rights].' She could understand how we could tackle this around the table and Pete could understand it." They learned that The Lovely Bones film rights were available, but that many people wanted them. She and Walsh talked by phone with the American author, Alice Sebold, to get her approval. They discovered Sebold's husband, writer Glen David Gold, was a big fan of Jackson's early films. "[That] goes a long way. It's very funny the people that come out of the woodwork and say 'Bad Taste - loved that movie'." Boyens said The Lovely Bones will be about two hours long, about an hour shorter than the Rings trilogy and King Kong because the story, in places, was intense. She said The Lovely Bones, the outcome of the rape and murder of a 14-year-old girl in rural Pennsylvania, was "a very different film" because of its subject matter, which included the victim, played by Irish actress Saoirse Ronan, viewing events from heaven. "Someone called it 'an emotional thriller'. That was great. That felt good."
Ennél a filmnél is próbálják eljátszani a lassú felvezetést, vagyis kevés mozival kezdenek, majd egyre több és több helyen mutatják be, így január közepére várható csak az országos premier.
Mire összegyûjtöttem volna az elsõ kritikákat, más már megtette helyettem.
... the test audiences felt cheated. Maybe it’s an American thing. I don’t think Europeans would feel this way. The audience’s felt that they had been asked to hate ... so much, they just didn’t feel satisfied about ... justice. The reason I paid attention to it was that many of the test cards said it spoiled the ending for them. So what we did was we added an extra shot of ... bouncing a couple of times as he falls down the cliff. I don’t know if that will satisfy everyone.
Ez a film annyira mûvészinek és érzelemdúsnak ígérkezik, hogy muszáj lesz megnéznem! Olyan, mintha a saját világomat is látnám benne... Ilyen történeteket szívesen gyártanék tonnaszámra. :) IMDB értékelések alapján érdekes következtetésekre lehet jutni (a kritikák elég durvák, de a pontszám eddig arányban 8,2)... Nem tudom miért alakult így, mindenesetre én szinte biztos vagyok benne, hogy nekem tetszeni fog a film. Annyira belebolondultam, hogy leszedtem a szép kis éles HD trailert, háttérképben is Lovely Bones van, és keresem, hogy honnan lehet megrendelni a könyvet. :D De eddig csak az angol változatot találtam meg... Max. elolvasom azt. De a film után talán jön majd magyarul egy új kiadás.
"IMDB értékelések alapján érdekes következtetésekre lehet jutni (a kritikák elég durvák, de a pontszám eddig arányban 8,2)..."
Általában nem önálló filmként értékelik, hanem inkább azt nézik, hogy mi és mi módon lett megvalósítva a könyvbõl. Pedig külön kell a kettõt kezelni, hiszen nem mozgóképes illusztráció elkészítésére vállakozott Jackson és csapata.
Egyébként is az a lényeg, hogy neked tetszik-e a film.
A számítógépek jelentõs használata pedig aligha róható fel Jacksonnak, hiszen a könyv is szinte kikényszeríti.
(Részemrõl már annak örülök, hogy ezúttal nem lett a film háromórás, és a költségek sem érték el a kétszázas határt :))
Tökéletesen igazad van. Megint elõjött a könyv-film vita. Sokan valamiért nem értik meg, hogy ezeket külön kell nézni. Azért van ott, hogy "könyv ALAPJÁN". Szuper pontosan úgysem lehet visszaadni egy könyvet! Persze, érdemes elolvasni a regényváltozatot, én is azért keresem sok ilyen film után (vagy elõtt) a könyvet.
Peter Jackson tényleg annyit fogyott, hogy szinte már rá sem lehet ismerni! :D Saoirse Ronan pedig bájos kis leányzó, azon kívül, hogy nagyon tehetséges is.
(Jobb oldali felsorolásban a "Following ..." linkre kattintás után indul a videó.
A riporter szerencsére ritkán vág közbe. (Az is igaz, hogy túl sok újdonságot Jackson nem árul el.)
"Persze, érdemes elolvasni a regényváltozatot, én is azért keresem sok ilyen film után (vagy elõtt) a könyvet."
Sajnos hiába túrtam fel az internetet egy tanulmány után, amelyet pár hónapja olvastam (pedig általában lementek mindent, ami érdekel), ahol a szerzõ azt fejtegette nagyon hosszan, hogy miért is jobb elõbb a filmváltozatot látni, s csak utána elolvasni a könyvet.
De ami a TLB-t illeti, amikor megtudtam, hogy Jackson ezt a könyvet választotta új alapanyagául, elképedtem, hiszen annyira töredezett a történet. Mintha Márai naplóiból próbálna az ember filmet készíteni. Teljesen természetes, hogy kiragadtak néhány szálat és azokat "filmszerûen" összeszõtték.
Lehetséges, hogy a film egyben nézve rosszul sikerült, de azok a részletek, amelyeket linkeltem korábban, valódi emberi érzéseket, rekciókat tükröztek. A mai kínálatban már ez is figyelemreméltó.
Road to the Globes 2010: 2010 Critics Choice Awards (január 15.) Jelöltek. A Lovely Bones-nak sikerült begyûjtenie 6 jelölést, köztük legjobb színésznõnek Saoirse Ronan, legjobb férfi mellékszereplõnek Stanley Tucci, és stb. Ha jól értelmezem, akkor ezeket kritikusok állították össze, ugye? Csak mert így furcsa, hiszen rendesen lehurrogták a filmet. :P Mindenesetre én egyre jobban várom, szerintem imádni fogom! A 6 jelölés meg szép, ez már elõrevetíti a Golden Globes jelöléseket, az meg majd az Oscart. Csak addigra jönnek még filmek gondolom...
Hogyan is fogalmazzak? Mindig találni olyan kritikust, akinek tetszik a filmed. :)
Szerintem egyáltalán nem érdemes a jelölésekkel foglalkozni, hiszen szinte minden film elhozza valamilyen istenhátamögötti fesztivál nagydíját.
A "nagy" díjátadók szavazói pedig rendszeresen elmondják, hogy nagyon gyakran meg sem nézik azt, amire szavaztak, csak megkérdeznek másokat.
Stanley Tuccit jelölték Golden Globe-ra a szerepért. :) Mondjuk az már a bemutatókból is kiderült számomra, hogy fantasztikusan játssza a gyilkost. Ránézel, és látod rajta, hogy pszichopata õrült. De azt sajnálom, hogy Saoirse-t nem jelölték. Nagyon tuti a lány. Szerintem nagy jövõ elõtt áll. De hát már így is volt egy Oscar jelölése, és mindenki szuperlatívuszokban beszél róla. Mark Wahlbergtõl nem várok sokat, de nekem eddig õ is meggyõzõ volt, bármennyire is utálják mások...
Újságírók állítják össze a Golden Globe jelöltjeit. Általában a felkapott filmeket díjazzák és nem a legjobbakat. Meglepõdnék, ha ilyen fogadtatás után kapna egyáltalán jelölést a Lovely Bones az Oscaron.
Inkább elismerõ szavakkal illették játékát, mintsem a földbe döngölték volna.
"Meglepõdnék, ha ilyen fogadtatás után kapna egyáltalán jelölést a Lovely Bones az Oscaron."
Nem a keserûség beszél belõlem amiatt, hogy nem ájultak el a TLB-tól, csak számomra annyira furcsa, hogy az utóbbi években mindenki odáig van a díjakért, ill. mekkora az elsõ hétvége bevétele, hogyan áll az imdb-n/RT-n/Meta-n stb.
Értem én, hogy kellene valami fogódzó, ami alapján összehasonlíthatnánk a filmeket, de ez így egyszerûen nem megy.
OFF:
Egyébként azt tartom a legszánalmasabbnak, amikor valakit évtizedek keresztül nem ismernek el, majd, mikor a lóláb már nagyon kilóg, akkor egy pocsék teljesítményért is elhalmozzák gratulációkkal. Vagy ami még rosszabb, egyszerûen megöregszik az illetõ, és ahelyett, hogy megmondanák neki az igazat ("életedben egy jó filmet nem csináltál", na jó, ez így túl erõs), akkor csak a kora miatt hirtelen õ lesz a nagy valaki. (Hmm, ez most eléggé zavarosra sikeredett.)
Más. Sarandon visszafogta magát, már nem szidja a filmet, nem tesz érdekes megjegyzéseket. Vajon megváltozott a véleménye a filmrõl vagy egszerûen megbékélt azzal, hogy nem õ a fõszereplõ? Esetleg a Ewan McGregor-szindrómáról van szó? (Aki esetleg nem ismeri az esetet: az SW 1 bemutatója kapcsán elmondta a filmet mindennek aminek csak lehet - természetesen negatívumokról beszélek -, hogy aztán villámgyorsan módosítson a véleményén, és a szerzõdésének megfelelõen kizárólag az unalmas közhelyeket hangoztassa. Kár, hogy a színészek õszinte véleményére sok esetben évtizedeket kell várni.)
Egy hónappal? Dehogy, egy frászt! Kettõvel... -.- Március 11-én kezdik vetíteni Magyarországon. Nagyon aranyosak. Van egy normális, érdekes témát taglaló, mûvészi képekkel teli film, és erre így elhalasztják. De az értelmetlen G. I. Joe féle ganéj látványfilmeket idõben mutatják be. Hát persze! -.-
Egy ismerõs párral mentünk el a filmre, és szerencsénkre négyünkön kívül csak hárman gondolták úgy, hogy megnézik a Jackson új alkotását. Ráadásul senki sem táplálkozott a vetítés alatt, mobilok sem vonták el a figyelmünket. Egyszóval tökéletes volt a környezet.
Nem akarok belemenni a könyv vs film vitába, ezt már sokan megtették, de az biztos, hogy elég sok helyen érzõdik a hirtelen váltás, s összességében elmondható, hogy legalább egy plusz félóra ráférne a filmre. (Ebbõl a bõvítésbõl nem nagyon lesz semmi Jackson elmondása szerint, plána ha a bõvített Kongból indulunk ki, ahol a 13/40 perces betoldás kb. fele tartalmazott "értelmes" részeket.)
Szokás általában a színészeket hibáztatni azért, ha a nézõ nem találja megfelelõnek az alakításokat, de ezt én nem fogadom el, hiszen a rendezõ az úr, addig vegyék fel újra és újra, amíg el nem érik a megkívánt szintet. Háát, ez itt hol sikerült, hol nem. Például az apát játszó Wahlberg szinte hullámvasutat jár be, míg az egyik pillanatban rendkívül meggyõzõ, a következõben teljesen kilóg a filmbõl. Ez pedig engem is jópárszor kizökkentett. Ronan és Tucci fantasztikusak voltak.
A film elsõ 20-25 perce és a záró félóra nekem nagyon tetszett (fõleg a párhuzamosságok, a "beígért" és "megkapott" jelenetek lettek jól kivitelezve), a közrefogott egy óra, talán pont az idõ rövidsége miatt néha bizony eltéved.
Nem tartom kizártnak, hogy a stúdió ragaszkodott a kétórás korláthoz, de ennek a nagy kurtításnak az lett a vége, hogy fontos szereplõk kaptak nyúlfarknyi megjelenést. Márpedig csak azért betenni egy-egy családtagot, hogy elmondhassuk õ is benne van a filmben, nem felejtettük el, teljesen felesleges.
Persze lehetett volna hosszabb filmet forgatni, de amikor eleve lehetett tudni, hogy csak egy nagyon szûk célcsoport fogja a filmet megnézni, a feltornázott játékidõ a nézõk maradék kedvét is elvette volna.
Sokan felróják, hogy Jackson csapongott a stílusok között (lásd a nagymamai antrét), szerintem viszont javára vált, nem lehetett annyira "kiszámítani" a következõ jelenetet.
A zene (Eno) jól passzolt a történethez, a képi világ is elhitette velem, hogy tényleg a hetvenes években járunk. A CGI (a színészekhez hasonlóan) sokszor kilógott, számtalan esetben viszont el sem hittem, hogy amit látok az nem valódi.
Zárásként még annyit, hogy bár nagyon hálás vagyok ezért az élményért Jacksonnak, de egy kicsit kapja össze magát, és próbáljon sûrûbben filmeket csinálni. Tényleg jó lehet a forgatás után hónapokkal friss szemmel még igazítani a filmeken, de ahogy õ is utalt már rá, meg kellene tanulni mondjuk max. egy év alatt leforgatni egy filmet.
Én is biztos megveszem. Hatalmas érzelmi bomba volt ez a film, varázslatos!