tudja valaki, mikor lesz a köv. futam és hol, mert a naptár szerint már Argentinában lennie kellett volna egy versenynek...
Három ex-gyári vb pilótával, Alister McRae-vel, Chris Atkisonnal, P. G. Andersonnal és 20 lóerõvel erõsebb Renault motorral vág neki két nemzetközi bajnokságnak a Proton 2011-ben.
A Proton 2011-ben egyre több szereplést tervez, hiszen már nemcsak az IRC-ben kíván teljes szezont futni, hanem az FIA Ázsia-Óceánia Bajnokságban is. Az IRC szezonnyitón a csapatban szerepel a kétszeres junior világbajnok, a svéd Per Gunnar Andersson, aki mellett a másik gyári pilótának Chris Atkinsont választották - míg Óceániában a brit Alister McRae is besegít.
Új ruhát kap a Skoda 2011-re
A cseh Skoda Motorsport csapata felfedte a titkot... 2011-ben új designnal szerepelhetnek a gyári autók. A bajnoki cím mellett többek között az is szerepet játszott az újításban, hogy a Skoda 110. évét ünnepli a motorsportban – ennek köszönhetõen Jan Kopecky és Juho Hanninen autóján fognak elõször megjelenni a legújabb vonalak.
A csapat az idei évet nemsokára megkezdheti a Monte Carlo Rallynak köszönhetõen, ahol tíz Fabia S2000-es fog rajthoz állni.
A heves esõzés miatt törölték a prológot a Curitiba Ralin, amelynek alapján kellett volna összeállítani a mai rajtsorrendet. Így a versenyzõk a bajnokság sorrendjében rajtolnak az elsõ napon.
Ennek megfelelõen Hänninen, Kopecky, Wilks, Magalhaes, Meeke, Oliveira lesz az S2000-esek sorrendje. Az esõ okozta sár miatt azonban Hänninen nem kerül hátrányba, sõt még az is elképzelhetõ, hogy ezúttal az elsõnek rajtoló elõnyben lesz.
A prológot az idõjárás miatt kellett törölni, de a shake downon a rendezõk sem voltak a helyzetük magaslatán. Ott két órát késett a program, a biztonsági személyzet szervezetlensége miatt.
Curitiba Rali pénteki rajtsorrend:
1 Juho Hänninen (Skoda Fabia S2000)
2 Jan Kopecky (Skoda Fabia S2000)
3 Guy Wilks (Skoda Fabia S2000)
4 Bruno Magalhaes (Peugeot 207 S2000)
5 Kris Meeke (Peugeot 207 S2000)
6 Daniel Oliveira (Peugeot 207 S2000)
7 Oswaldo Scheer (Mitsubishi Lancer Evo IX)
8 Eduardo Peredo (Mitsubishi Lancer Evo IX)
9 Paulo Nobre (Mitsubishi Lancer Evo IX)
10 Eduardo Scheer (Mitsubishi Lancer Evo IX)
Curitiba elõzetes.
Holnap rajtol a Curitiba Rali!
A verseny érdekessége lesz, hogy a szervizparkot a curitibai versenypályán alakították ki, ahol a túraautó világbajnokság mezõnye is vendégeskedik, így pénteken és szombaton túraautókat és raliautókat is láthat a közönség.
Ezúttal nem lesz élõ közvetítés, pénteken és szombaton is csak éjszaka láthatunk egy félórás összefoglalót az Eurosporton.
Akkor Szardínián és San Remoban ott lesznek. Ez a betû! :D A braziloknál pangás lesz. A 3 gyári Skoda mellett Meeke és Magalhaes képviseli az öreg kontinenst. nevezési lista
Mégsem száll ki az Abarth
Továbbfejlesztik az Abarth Grande Punto Szuper–2000-es változatát, kihasználva az idei szabályok nyújtotta lehetõséget a 20 mm-rel szélesebb karosszériára.
Bár a csapat egyelõre nem tervezi, hogy visszatér az IRC-re, de az olasz bajnokságban a tavalyi két gyári versenyzõjükkel, Giandomenico Bassóval és Luca Rossettivel állnak rajthoz. Umberto Scandolától azonban búcsút vesznek.
Az Abarth tavaly az IRC-n és az olasz bajnokságban is elvesztett a versenyt a végsõ gyõzelemért, ezért Bassót az év végén az Eb-re irányították, amelyet sikeresen megnyertek. Az idén a számukra legfontosabb olasz bajnokságban szeretnének bizonyítani.
Azért, mert ezt a kört a Eurosport állja és pont odaér 3 hét alatt a cucc a WTCC mezõnyével együtt Curitibába. Biztos nem fogják saját pénzen reptetni a hóbelebancot csak azért, mert még nem sikerült eldönteni, hogy nevezni akarnak. Amúgy nekem csak ezzel a sajtóközleménnyel volt bajom. 3 Skoda meg 2 Peugeot már biztos. Remélem ez az Oliveira gyerek otthon már többet fog mutatni.
Mi ebben a meglepõ, Monaco-ban 59-en voltak, és igen egy valag brazil is indulni fog, akiket nem jegyeznek sehol. Az meg hogy Antwerpenben berakodtak miért lenne akadály ? A Skoda két pilótát már visz, de jöhet még Vouilloz, Wilks, a Peugeot-tól meg Sarrazin, Magalhaes, Wittmann is, nem hiszem hogy gond lesz nekik külön levinni õket, van rá egy hónapjuk.
Na ezt a bullshitot lenyomták mindenhol. Akkor az a 50-6-12, vagyis 32 versenyzõ az tehetségtelen vagy észak-amerikai? Hogyan lehetnének még többen európából, amikor a kocsikat már bepakolták Antwerpenben?
Eddig nem kevesebb, mint ötvenen adták le nevezésüket az IRC bajnokság második futamára, mely Brazíliában kerül megrendezésre március 4-6. között.
A szervezõk már most örülnek a nevezések számának, hiszen tavaly mindössze 38 csapat vett részt a futamukon.
"Európából hat autót várunk, bár reménykedünk, hogy többen lesznek jelen. Dél-Amerikából tíz-tizenkét tehetséges versenyzõ is látható lesz majd a versenyen. Ez az ötven autó nagy büszkeség számunkra" - mondta el a Marcos Marcola.
A futamon a Skoda is tiszteletét teszi Jan Kopecky-vel és Juho Hanninennel. A hírek szerint a tavalyi bajnok, Kris Meeke sem hagyja ki Peugeot-jával a murvás futamot.
A Curitiba rally egyébként idén ünnepli harmincadik évfordulóját. A dél-amerikaiak 2010-ben másodszor rendezhetnek IRC futamot.
Már így se sokat fejleszt, csak privátoknak osztogat ezt-azt, azt is csak akkor ha kérik,... szal nem lesz itt már semmi. :(
Basso hivatalosan is munkanélküli. Ha Rosetti is kegyvesztett lett, akkor valszeg az Abarth teljesen leáll a sportprogramjával.
A Subaru-t sajnálom szinte képernyõn sem voltak. :( Tudom hogy az autót már az új szabályok szerint építették, de akkor is, jó lett volna ha elõl harcol, ez a márka oda való.
Jaja jól ment, és a technikával sem volt gond, nem úgy mint Ogier-k, elõször megszívatják, bukik 2mp-t, nagy nehezen visszaküzdi magát, erre a 207-s két gyorssal a vége elõtt beadja a kulcsot. Sajnáltam érte pedig 7 gyorsot is megnyert. Viszont az látszott hogy a WRC-s pilóták egy teljesen más kategória és hogy mennyire számít a kiegyensúlyozott teljesítmény, Hirvonen 3 szakaszgyõzelemmel is gyõzni tudott.
Szerintem a gumi márkák között nincs akkora különbség, itt közel sem kapnak akkora terhelést mint VB-n, inkább a jobb gumiválasztás döntött. Figyeltem volt olyan szakasz mikor az elsõ tízben nem volt két egyforma gumiszett. :)
Azért kíváncsi lennék a Pirelli gumik hogy viselkedtek..én úgy gondolkodom hogy inkább volt hátrány Hirvonen-nek mint elõny, de a a francse tudja Végigizgultam a 3 napot, jó volt...utazás a jövõbe :( Hirvonen okosan ment...pont akkor volt gyors és annyira amennyire kellett. Szépen felvezette a Ford-t.
9. Jaroslav Orsak/Karel Vajik (CZ), Skoda Fabia S2000 +21.16,6
10. Andrej Jereb/Miran Kacin (SLO), Peugeot 207 S2000 +25.26,1
Az elsõ lett Hirvonen aki 01:51.4-et adott a 2.Haninnennek Ogier pedig az utolsó 2 gyorson már nem indult mûszaki hiba miatt… Azzal hogy Ogier kiesett nem sokat gondolkodtunk a végeredményen. Kopecky-nek nem sikerült feljönnie így Sarrazin lett a 4.
Mi lett a vége? Este már nem néztem.
Kár volt Ogier-ért.
Most mennem kell itthonról, de remélem visszaérek a végére! Addig meg gondolom te írod az infokat!:)
Sajna, pedig nyomja neki, de majd meglátjuk még van 2 gyors. :)
Kopecy jobb elsõ defekt, szépen szétverte az elejét. :(
Mai két gyorsasági után Hirvonen vezet, második Hänninen, harmadik Ogier.
Meeke még az elsõ gyorson kicsúszott és olyan mélyre esett hogy nem tudtak vissza jönni, Ogier meg hatalmasat megy. :)
fojt.köv.: 12.15 Euro2
Malcolm Wilson az S2000-es Fiestáról
Fantasztikus fogadtatásban részesült az S2000-es Fiesta, Malcolm Wilson január közepéig 22 autóra kapott megrendelést, az M-Sport négy autót a Világbajnokságon futtat.
Az M-Sport jelenleg két Fiestát használ, a két autót teszt és fejlesztési célokra használják, ezeket láthatjuk most Hirvonen és Maurin irányításával a Montén. Két Fiesta a Közel-Keletre utazott, a január végi Katar Rallyn Khalid Al-Quassimi és Nasser Al-Attiyah veszi kezelésbe. Ezt követõen újabb három autót szórnak szét, ebbõl jut Janne Tuohinonak és Craig Breennek is.
Egy dolog az autók megépítése, és egy másik az üzemeltetésük, errõl beszélt a csapatfõnök. "Az M-Sport jelenleg az autók értékesítésére koncentrál, de mi magunk is futattunk majd 4 autót a Világbajnokságon „Érkezz meg és vezess” programban." - mondta Wilson. "Ebben a programban vesz részt a spanyol Xavi Pons és a portugál Bernardo Sousa, és tárgyalásokat folytatunk a norvég Andreas Mikkelsennel, de további egyeztetések is folynak. Az évek alatt több privát csapattal is jó kapcsolatot alakítottunk ki, a többi autót õk fogják versenyeztetni. Ezen csapatok nagy része Nagy-Britannián kívüli, közülük elsõként a holland Symtech csapat fedte fel terveit, a lengyel Michal Kosciuszkoval a Szuper 2000-es Világbajnokságon vesznek részt."
Rallye Monte-Carlo 1. nap, Nem hivatalos eredmény:
1. Mikko Hirvonen/Jarmo Lehtinen (FIN), Ford Fiesta S2000 1:34:01.8
9. Franz Wittmann/Klaus Wicha (A/D), Peugeot 207 S2000 +3.44,1
10. Guy Wilks/Philip Pugh (GB), Skoda Fabia S2000 +4.27,1
Hirvonen a mai napra rendelt négy gyorsaságiból kettõt nyert meg, a rövidebbik, 28 kilométeres feküdt neki igazán, ezt mindkétszer megnyerte. "Nagyon nehezek a körülmények, egy kicsit bizonytalan vagyok az autóval, de rendben van." - mondta Hirvonen. "Ez Monte Carlo, a gumiválasztás döntõ. Jó nap volt!"
Hirvonen a mai napra rendelt négy gyorsaságiból kettõt nyert meg, a rövidebbik, 28 kilométeres feküdt neki igazán, ezt mindkétszer megnyerte. "Nagyon nehezek a körülmények, egy kicsit bizonytalan vagyok az autóval, de rendben van." - mondta Hirvonen. "Ez Monte Carlo, a gumiválasztás döntõ. Jó nap volt!"
A napi másik pálya a maga 45 kilométerével nemcsak a mai nap és a Monte leghosszabb gyorsasági szakasza, de az IRC-ben és a Világbajnokságon is párját ritkítja. Ennek is megvolt a maga hõse, ezen a pályán Sebastien Ogier volt a király. A futam címvédõje mindkét alkalommal nyerte a szakaszt, nem is kicsit, elsõre 10-et, másodjára 20 másodpercet adott a napot megnyerõ Hirvonennek. Ogier azonban a nap végén csak az ötödik helyen futott be, a harmadik gyorsaságin kalandba keveredett. ”Az egyik helyen a nézõk nagyon sok havat hordtak a pályára, megcsúsztunk és megütöttük a kereket." - bosszankodott Ogier a célban. A kaland két percébe és lehet a gyõzelmébe került, a szakasz rajtjánál a második helyen állt és csak 4,4 másodperc választotta el Hirvonentõl, a célban már két perc és visszacsúszott a nyolcadikra. A záró szakaszon aratott gyõzelmének köszönhetõen feljött az ötödik helyre, a dobogótól pedig csak 45 másodperc választja el.
Kopecky defektes. Három és fél percet bent hagyott az elsõ gyorson. A szakaszt Hirvonen nyerte.
Idehaza az N-es lesz a nyerõ. Nem sok embernek van pénze S2000-re és azoknak az üzemeltetése is drágább. Végsebességben meg elvéreznek és a magyar pályákon meg csak "padlógázzal hajtott" szekereknek van esélyük.
Magát az autót megvenni nem is olyan drága, gondolom a fentartása a nem egyszerû. Jó lenne, ha itthon ez lehetne a legerõsebb kategória, talán komolyabb versenyek lennének.
A brit csapat elkészítette az N csoport idei szabályai szerint épített Imprezát, az autót 33 m-es szûkítõvel, plusz 20 lóerõvel, Öhlins gátlókkal szerelik.
Az FIA idei szabálymódosításának célja, hogy közel azonos szintre hozza, az N csoportos és a Szuper 2000-es autókat. Ennek érdekében 1 mm-el növelte a levegõszûkítõ méretét, 32-rõl 33 mm-re. Az Impreza N2010 a szûkítõ növekedésnek, a módosított üzemanyag befecskendezõnek és a módosított vezérlésnek köszönhetõen 20 lóerõvel többel gazdálkodhat.
A Prodrive mérnökei motor mellett a futómûvön is dolgoztak, az új Öhlins lengéscsillapítók elöl és hátul is hosszabb utat járhatnak be.
"A motor és a futómû változásai sokkal versenyes képesebbé teszik az Impreza N2010-et." -mondta Graham Prew a Prodrive értékesítési igazgatója. "Az Impreza murvás talajon egyenrangú ellenfele bármelyik Szuper 2000-es autónak, de a teljesítmény növekedésnek köszönhetõen aszfalton sem vall szégyent, versenyképes alternatívát nyújt a Szuper 2000-esekkel szemben a versenyzõknek, fele annyi pénzért és lényegesen alacsonyabb üzemeltetési költségek mellett."
Az Impreza N2010 induló ára 120 000 Angol Font, cirka 36,5 millió Ft, és a Prodrive most elõször kétéves részletfizetési lehetõséggel is kedveskedik jelenlegi ügyfeleinek.
Hát õk biza nincsenek, most néztem a WRC svéd nevezési listát, de ott sincs senki.
A Renault is nevezni kíván az IRC-sorozatra, amelynek így a tízedik gyártója lehet.
A francia autógyár a hírek szerint még a héten bejelenti az eseményt. Ezzel elhárulna annak akadálya, hogy Robert Kubica is szerepelhessen az Eurosport közvetítésében. A lengyel Formula–1-es pilóta hogy a Monte-Carlo Ralin debütál az IRC-n egy R3-as Renault Clioval.
Az IRC-sorozaton csak olyan márkájú autóval lehet pontot szerezni és lehet bekerülni az Eurosport közvetítésébe, amely nevezett a teljes sorozatra, magyarul befizette a nem csekély nevezési díjat, aminek azonban a többszörösét kaphatja vissza mûsoridõben.
A Renault nevezése nem csak Kubica miatt érdekes. A Clio R3-as a maga kategóriájában az egyik legütõképesebb és legelterjedtebb versenyautó, amelybõl több országban is létezik külön Clio Kupa, így egyes IRC-futamokon akár tíz-húsz ilyen autó is várható, amely jelentõsen megnöveli az IRC-kétkerékhajtású mezõnyének létszámát, és az erõegyensúlyt is a Renault-val versenyzõk felé billenti.
Akkor ez hosszú távúnak tûnik számomra, nem akarják elsietni, és égni egyet, hanem inkább addig dolgoznak, amíg össze nem áll minden nagyjából.
A csapat rajongóinak azonban júniusig még várniuk kell, hiszen elõször az olaszoknál fognak szerepelni az IRC-ben, mely a sorozat negyedik futama lesz.
A Satria Neo S2000-esbõl két autót fognak indítani a mérnökök, melynek az egyik vezetõje már biztos, hogy a skót Alister McRae lesz - a másik helyre még négy esélyes van, akik a tesztek során bizonyíthatják még rátermettségüket.
A csapat fõnöke, Chris Mellors elmondta: "A srácoknak több idõt szeretnék adni, hogy autónk a lehetõ legjobban kiforrjon, és minél pontosabban megismerhessék azt a márkát, mellyel rajthoz fognak állni. Monte is jó lenne elsõnek, ahhoz azonban nonstop munka kellene... Nem zárom még ki 100%-osan a Monte-t, azonban sokkal valószínûbb a júniusi szereplésünk."
A közelmúltban került sor a Proton tesztelésére Wales útjain, mellyel a 2010-es évre kívánnak felkészülni. Három élmezõnybeli versenyzõ ismerkedett meg a Satria Neo S2000-es modellel.
Nem titkos információ a vezetõk személye: Anton Alen, Matti Rantanen és Francois Duval. Chris Mellors a Proton csapat fõnöke elmondta: "Három nagyszerû pilótával dolgozhattunk a tesztek során, akik nagyon pozitív és értékes megjegyzéseket tettek a kocsival kapcsolatban."
Alen az egyik közülük, aki a 2010-es évét akár a Proton színeiben is teljesítheti: "Nagyon pozitív tapasztalataim vannak az autóval kapcsolatban, hiszen jó stabilitásról és motorteljesítményrõl számolhatok be.”
A teszt után pár nappal otthona közelében Duval egy kisebb balesetet szenvedett (elcsúszott a jégen). Csigolyatörést állapítottak meg nála. Várhatóan teljesen fel fog épülni, azonban 8 hétig tartózkodnia kell az autózástól.
Az elmúlt hétvégén Franz Wittmann volt az, aki kipróbált egy Skoda Fabia Super 2000-est. Az IRC üdvöskéje az idei, 2009-es évben Mitsubishijével az összetett tizennegyedik helyet zsebelhette be.
Steph-nek és Seb-nek komoly riválisai lesznek a futamon; többek között az idei év raliversenyzõjének választott Mikko Hirvonen, aki az M-Sport S2000-es Fiestáját viszi elõször táncba, illetve a bajnokcsapat - a Skodások is nagyban befolyásolhatják az eseményeket, például azzal, hogy a Peugeot nevelésû Nicolas Vouilloz-nak is adnak egy autót.
Persze a Peugeot sem bízza a véletlenre a pilóták kiválasztását, Meeke az IRC bajnokaként, Ogier a futam gyõzteseként, Sarrazin pedig bronzérmesként tér vissza a hercegségbe.
Az elmúlt hétvégén Franz Wittmann volt az, aki kipróbált egy Skoda Fabia Super 2000-est. Az IRC üdvöskéje az idei, 2009-es évben Mitsubishijével az összetett tizennegyedik helyet zsebelhette be.
A japán márka mellett Peugeot 207 S2000-essel is ismerkedett már az osztrák, és a tervek szerint a francia autóval fogja teljesíteni az IRC 2010-es évét.
A Slusovice Rallyra azonban Fabiaval adta le nevezését. Az esemény Zlín környéki pályákat kapott, melyek között azok is megtalálhatók, melyek a cseh Barum Rallyn is a versenykiírásban vannak.
"A Skoda tesztelése után össze fogom tudni hasonlítani a Peugeot-val. Szeretnék az elõbbi márkával indulni, de mivel ez lesz az elsõ alkalmam, hogy a cseh autót vezethetem, természetesen a hibái nem fognak kijönni úgysem..." - nyilatkozta Franz Wittmann a verseny elõtt.
A Skoda bejelentette, hogy az IRC sorozat elsõ fordulóján három gyári autóval fog nekivágni a versenykilométerek gyûjtésének. A Monte Carlo rallyn a csapat harmadik embere az ex-Peugeotos, Nicolas Vouilloz lesz.
A 2009-es évben Kronos színekben rajthoz álló Nicolas a tervek szerint a 2010-es év összes versenyén Jan Kopecky és Juho Hanninen csapattársa lesz.