Annyi infóm van róla, hogy elég sokat hallgattam anno, mikor még friss volt, valahol meg kell lennie egy kazin is, de azzal sokra nem megyünk (még a YT is van olyan).
Amúgy mi az E.V.? Egyéni vállalkozó? Annak nincs értelme itt...
Nálam szépen fut, minden feltöltésem megvan és aktív is... igaz, én úgy használom, hogy a feltöltéseim nem publikusak, vagyis a keresõk nem találnak rájuk - csak azok tudhatnak róluk, akiknek megadom egy (vagy több) adott fájl letöltési linkjét.
Momentán feltoltam neked a s........com-ra, de egy érdekes eset kapcsán megnéztem a neked szánt dalt...valami borzalom, hogy mi jött le...csak a vlc ismerte fel (mondjuk az a zsíroskenyeret is lejátsza), de hogy milyen formátum az nem derült ki számára, holott én APE-t tettem fel...Kész szerencséje gépemnek, hogy nem löktem ki az ablakon...megnéztem több feltöltõ helyet...nem fogod elhinni, de semmi...
Nem tudom mi van...vagy én vagyok hülye, vagy a szolgáltatóm (azon mondjuk nem csodálkoznék), vagy nemtom....itt tartok...
Kaziból lossless...aligha. Csak abban az esetben, ha egy nagyon jó frekvenciaátvitelû és alacsony jel/zaj viszonyú deck (pl. Nakamichi), egy nagyon jó kazetta és hanglemez, mint forrás együttmûködésével készült felvételrõl lenne szó.
Tudná nekem valaki prezentálni Bruce & Bongo-éktól a "Hi-Ho" címû dalt? Nincs a "Geil Album"-on, asszem kislemezen volt. (A Geil-hez szeretném hozzádobni.)
Flac/APE érdekelne. A megszokott helyre szeretném kérni.
ndmlovag a múlt héten küldött egy Kézi Chopin koncertet a magyar új hullám topikba, amiért azóta is nagyon hálás vagyok Neki, szóval nem tûnt el, csak lehet ide ritkábban látogat el. Sajnos nagyon sok 80's zenekart általában csak egy slágerrel azonosítják, pedig ha jobban megismernék Õket, biztosan találnának sokkal jobbakat is.
Említetted a Man Without Hats-nek a "Safety Dance" Kajagoogoo-nak a "Too Shy, vagy a Soft Cell "Tainted Love", az A-ha "Take on me" a B-52's "Love Shake", és így tovább.
És egy kis world music is ami kapcsolódik 80's évekhez: van pár (kedvenc) török zene kazettám, egy pár belõle digitalizálva is, még én hoztam 89-91 körül amikor voltunk Isztambulba, és 1 CD-nyi (mp3)Albám zeném is, ha érdekel pontosan utána nézek mik is vannak ezeken.
A Propaganda és a DAF szintén kedvencem, DAF-tól talán az összes album meg van, Propaganda tényleg kiadott egy dupla albumot 2010-ben "Secret wish" dupla album az 1985 album újra kiadása, nem mellékesen nagyon jó album.
...., hogy volt/van egy elgondolásom. Kb. a nyárra tehetõ a megvalósítás kezdetének idõpontja.
Miszerint a világ (kezdésnek: Európa) országaiból felkutatom az "idevonatkozó" elõadókat/zenekarokat. Azt szerettem volna elérni, hogy a kevésbé ismert "képviselõk" is bemutatásra kerüljenek.
A World Music-ban is ilyen tematika érvényesült. Ott mondjuk ABC sorrendben mentünk egy ideig, (Afganisztán, Albánia, Algéria, Andorra, Angola, Argentína) míg "ide" nem csatlakoztattam...
Sokat segített a mára már ide nem író ndmlovag! (mi történhetett vele? )
Lényeg a lényeg Kanada zenéje (még) nem lett kiaknázva...
A Man Without Hats-rõl ugyan már ejtettünk néhány szót, de a társaság kivesézésérõl nem beszélhetünk...asszem Diókával beszéltünk róluk...megnézem...a keresõben...
Marc Moulin a Telex-hez (is) köthetõ, tehát kis csúsztatással a témánkhoz tartozhat...
Volt már, hogy downtempo/ambient/chill out darabok is bekerültek. Ilyen volt például az International Observer, a Thompson Twins-es Tom Bailey projectje...
...vagy említhetném a Propaganda 2010?-es mûvét is ami aztán tényleg nem volt már New Wave, de "ott" kezdtek...1984-ben.
És még egy: A (német) nyelvterületi zenekarokkal foglalkoztatok már régebben? DAF, DÖF, Ideál, Nina Hagen, Drahdiwaberl, stb.
Canada-i New Wave? Man without Hats? Kitûnõ zenekar. FB-on szoktak csatolni kevésbé ismert zenéket, képeket, koncerteket.
Tegnap még sikerült letöltenem 2 Marc Moulin albumot (azon kívül amit Ti csatoltatok: (Entertainment, I'm and you), azért ezek már mind elég távol vannak a topik témájától. Engem inkább a Syrius-ra emlékeztet ez ez a fúziós jazz-rock.
01. Twist A St.Tropez [0:03:43.30] 02. Dance To The Music [0:04:56.36] 03. Moskow Diskow [0:04:14.97] 04. Reality [0:04:52.33] 05. Radio - Radio [0:04:28.46] 06. Second Hand [0:03:34.36] 07. Vertigo [0:04:51.57] 08. The Voice [0:03:44.89] 09. Pakmovast [0:05:22.86] 10. Rock Around The Clock [0:03:39.26] 11. Eurovision [0:00:56.60]
"Ha azt mondjátok, hogy azonos idõszakban kiadott albumok között nem lehet akkora bazinagy különbség, akkor meg vagyok nyugodva."
Szerintem én, és más sem mondott ilyet. Vannak korszakokra jellemzõ stílusjegyek,mint pl. a ruházat, hajviselet, autók, a zenében hangszerelés, és maszterelés stb....de ettõl még ahányféle kiadvány, zenestílus, kiadó és együttes meg az akkori hangmérnök hallása és felszerelése, gyakorlatilag annyiféle különbség is lehet. Az ILDD sorozat ebbõl a szempontból egy kiegyensúlyozott utópisztikus válogatás, mert ha a szükség úgy hozta, rámasztereltek egy kicsit, így az eredeti minõség különbségek egyenletesebben vannak elsimítva...ergo azzal kevesebb is a felmerülhetõ probléma, míg a többirõl meg majd te tudsz mesélni.
Valószínûleg nem fogok keverni korabeli dalokat maiakkal. Leginkább a '80-as évekbõl fognak származni a dalok. Lesz Italo Disco és '80-as pop/rock/akármi.
A sok (sokszor) általam gyengének ítélt mp3-at szeretném leváltani. Annyiból talán szerencsém lesz/van, hogy a kiadások (I love disco Diamond, meg ilyenek) lehet, hogy sok hasonlóságot mutatnak...az általatok felsorolt adatok tekintetében. Szerencsére a New Wave bandák esetében inkább komplett album(ok)ról van szó!
Végül is én csak akkor szeretnék "beavatkozni" a dalokba, ha tényleg bántóan nagy a különbség.
Ha azt mondjátok, hogy azonos idõszakban kiadott albumok között nem lehet akkora bazinagy különbség, akkor meg vagyok nyugodva.
A különféle vizsgálatok nekem valszeg nem nagyon mondanának semmit.
Magam részérõl, ha beleszólhatok amatõrként, én is a számonkénti beállítást javasolnám. Kicsit emlékeztet a dolog régen a magnós felvételekre, ott is jó szolgálatott tett a kivezérlésjelzõ (bár biztos volt néhány emberke, akik csak a szép villódzó ledeket látták benne). Gondolom nem 50-100 CD gyors elkészítése a cél. Akkor meg megér egy kis vacakolást a dolog.
igaz, a mostani számok többsége a bazinagy hangerõre van optimalizálva, s ezen az áron sokszor már-már torzításig vannak 'hangosítva'. ha egy hatalmas átlagot akarsz vonni minden vegyesfelvágott cédére írásánál, akkor valóban szóba jöhet amit javasolsz (a -18 már csak halkít, -10 meg már veszélyes lehet, tömeges számon egyfélét alkalmazni meg saccperkábé alapon és ugyanilyen eredményességgel lehet), de magam részérõl pont emiatt sem javaslom, mert egy-egy ilyen mûvelet valóban közelebbi érzetre hozza a számok hangerejét, de ugyanígy csesz(het)i szét a szám eredeti dinamikáját és élvezetét is (legyen akár az eredetileg hangos vagy halkabb). ha ez nem számít,akkor lehet bármit csinálni, ha számít (mondjuk nem az autóban hallgatásnál), akkor meg még mindig lágyabb beavatkozás egy maxmiális csúcsérték megadása és annak elviselése, hogy más a hangerõ. azért én is sokféle zenét hallgatok, mégsem érzek késztetést minden számnál hangerõt tekergetni. szerintem Tyia tekerd fel maxra és hagyd úgy! így eléred, hogy biztosan mindig minden a leghangosabban szóljon. A 80-as, 90-es és 00 óta készült számok alapvetõen különbözõ 'eremes' jellemzõkkel bírnak (elsõsorban a diszkózenékre értem), mondjuk a 3 évtized stílusainak összehozása nem kis feladat lenne, ahol nagyon csökkenteni kell, ott a másik számnál nagyon növelni és hát nem kell sok varia hozzá, akkor sem lesz 'tökegyforma',mert más dob-basszus és ütem részeket ugyanolyan hangerõnél is úgyis másképp érzünk-hallunk majd...
Csoportos feldolgozásra (jelentem!) 'okosabbat-szebbet-elegánsabbat' én sem tudok, de én a hasonló problémát kizárólag egyesével orvoslom (általában minden számot egyszer megnézek és csak utána kerülnek archiválásra), pont azért, hogy lehetõleg ne csináljak rosszabbat egy rosszból vagy épp a jóból. 1 profi megoldása van: -elõzetes rms és peak vizsgálat a számokon, -ami nem éri el az elvárt küszöbszintet, tehát csak azokon beállítani a max. csúcsot és hozzárendelni egy vágás nélküli -10-12db-es rms értéket.
bár ezt ismereteim szerint a sztenderd manipulátor progik egylépcsõben nem tartalmazzák.
A cél továbbra is az, hogy A, B, C...stb albumokról levett dalok viszonylag egyforma hangerõvel szóljanak a belõlük írt DC-n. Ne kelljen a hangerõt unos-untalan birizgálni...
Még valami - Tyiának éppen az a gondja, hogy az egyik szám hangosabban/halkabban szólal meg mint a másik. Ha ezt a funkciót nem használja, továbbra is ez lesz a gondja. Én (és Te is) tudunk olyan eljárásról amivel kezelhetõ a gond fájlonként, manuálisan, de neki egyszerûbb megoldás kellene. Amennyiben tudsz célravezetõbb eljárásról oszd meg velem is! Ne érts félre, ez nem valami ostoba kihívás, tényleg érdekelne mert még az én eljárásom is hagy kívánnivalót maga után.
"...stúdióban ilyet mûveletet biztos nem kreálnak."
Az biztos, de mivel igen különbözik egy 80-as, 90-es kiadású felvétel a napjaink normalizált felvételeitõl, tenni kell valamit a azonos "szintre hozásuk" érdekében és arra a "peak" normalizálás semmiképp sem jó. Az RMS normalizálás sem tökéletes persze, de még mindig jobb mint úgy keverni (elmenteni, hallgatni) a különbözõ kiadások darabjait, ahogyan az "Isten adta".
ja, egyébként felõlem úgy használjátok, ahogy akarjátok, ez csak természetes, engem alapvetõen nagyon nem zavar....én csak az "ejnyebejnye" véleményem fejeztem ki.
most tényleg, az még sosem jutott eszetekbe,hogy egyáltalán ne használjátok ezt a funkciót?, azaz kapcsoljátok ki?
rippelés folyamatában rms-re normalizálni egyszerûen hülyeség, mert nem látod elõtte, hogy milyen lesz a végeredmény, -18-nak meg szinte értelme sincs, az legfeljebb csökkenti az átlagos hangerõt,ami szintén felesleges beavatkozás, ha meg feljebb veszed az értéket, sosem tudhatod,hogy az adott lemez hangerejéhez és dinamikájához képest mikor lesz belõle vágás (-16-14db meg csak játék a számokkal, van ahol emel,van ahol majd csökkent). rippelésnél max a 'peak' típusú ajánlott, már persze csak akkor, ha nem akarja valaki egy rossz rms beállítással elcseszni az egészet. fogalma sincs, hogy ilyen sutaságot hol javasoltak, hogy rippelésnél rms-re normalizálni inkább bátorság,mint átgondolt mûvelet, ezt a mûveletet utófeldolgozásra találták ki (amikor véglegesítés elõtt látod is, hogy adott érték mennyiben változtatja meg a hangerõsséget és dinamikát), még akkor is, ha egy 'okos' programozó felajánlja rippeléshez a lehetõségét. stúdióban ilyet mûveletet biztos nem kreálnak.
Én minden esetben -18-at javasolnék - így halkabb lesz a végeredmény, de régebbi kiadású (AAD) CD-k esetében a csúcsok nem kerülnek (legfeljebb csak minimális mértékben) vágásra.