A Wolcen nekem sem jön be, pedig akartam szeretni, de nagyon nem voltunk egy hullámhosszon. De ahogy azóta olvasom, másnak is meggyűlt vele a baja. Ami a D3-at illeti, nekem anno nagyon bejött (1000 órám simán van benne) főleg a GR miatt.
De igen igazad van, a Skeleton key-es helyek még nem nekem valók, mert sem a gear sem pedig a resist nincs meg oda ezek szerint. Majd később ha jobb lesz mindkettő, akkor teszek egy újabb próbát. Amúgy most, hogy így említed a főboss valószínűleg pikk-pakk kicsontozna. :)
Most fogtam bele az AoM kiegbe, de már most tetszik. Felkeltetted az érdeklődésem ezzel a hidden path dologgal kapcsolatosan. :D
Idióta ez a fórum, a szerkesztési időből kicsúsztam, elment minden amit még írtam. Röviden: a Wolcen 100x bosszantóbb. A Diablo 3 GR-nek is megvannak a korlátai. Mindben van egy hasonló rendszer. Nem ügy ez a Skeleton keyes, ne idegeljen. Első kari, nincs megfelelő felszerelés még, bizonyos dolgokhoz. Azt kell megérteni csak: ha ott haltál, akkor nem vagy kész arra, hogy bemenj. Bármelyikben is voltál, a főboss szétszedne. :) Az mindegy, hogy végigvitted a fokozatot, a kihívást azok a területek jelentik. Fogsz te még csodálkozni az AoM-ben... :) Resistek rendben vannak? Nem kell sokat gyalogolni a Skeleton keyes területekhez.
Spoiler: majd megtudod mi a sok gyaloglás, amikor majd egyszer eljutsz az AoM titkos bosshoz, vagy az FG titkos bosshoz. Vissza fogod sírni a Skeleton keyeket. :) Vagy ugye ott a Hidden Path is. Boldog ember vagy, nem találkoztál az alapjáték egyik legnagyobb szívásával. :) Kb. minden kezdő karis rémálma, aztán később jó lesz megtorolni a sérelmeket! :) Honnan tudom? Mert 100%, hogy emlegetted volna, és a hozzá jutáshoz a Hidden Path a kulcs, ami titkos küldi. Utoljára szerkesztette: reelc, 2020.03.12. 22:21:04
Ja és még csak annyit, hogy csak visszamentem egy próbára (most figyelj) kinyitom az ajtót majd nem megyek át rajta mert előtte meg akartam még nézni valami, erre becsukódik az ajtó! Na mondom akkor ott rohadj meg! :D
Azért maradjunk abban, hogy némileg frusztráló, hogy az ilyen skeleton key-es helyekre egy játékban csak egyszer lehet bemenni. Erre nem tudom milyen magyarázat van?! Én ennek semmi értelmét nem látom! Nagy nehezen (azaz sokáig tart) mire eljutok oda, majd bemegyek, idővel meghalok majd (attól függetlenül, hogy van nálam kulcs) léphetek ki a játékból majd vissza, utána újfent elgyalogolni stb... Miért nem lehet addig használni ezen dungeonokat míg van nálam kulcs?! Az rendben van, hogy már maga a hely szívás, az rendben van, hogy nem lehet teleportálni, de az alább írt problémám nincs rendben (szerintem legalább is).
Ami a lootot illeti, eddig még csak két lila cucc esett, egyik Log-tól másik meg szinte ahogy átléptem lvl50-re. Igen olvastam, hogy 50 után kezd majd esni, szóval várom nagyon a jó cuccokat. Amúgy megmondom frankón az, hogy ilyen ritka nekem sokkal jobban bejön (pl. nem mint a Diabnloban ahol szinte "percenkét" hullott a legendary) mert így sokkal jobban felértékelődik a szerepe a játékban.
Na most inkább egyelőre hagyom ezeket a skeleton key helyeket, mert csak felb@szank! :D Irány a kieg...
Leírtam amit tudni kell róla. Így adja a kihívást! Nem teleportálhatsz, ha meghalsz akkor annyi, és szemét a boss a végén. Mert ettől eltekintve mit csinálsz? Haladgatsz, néha farmolsz, kb. semmi kihívás. Ne feledd: ez a Normal volt. Ismerkedés a játékkal. Az a szint, ahol első karival felfedezel mindent, szépen haladsz, és jó esetben saját build is működik. Itt a Skeleton keyes területek jelentenek problémát, és esetleg az Actos bossok. Na majd meglátod milyen az Elite!
A lootod egyrészt attól függ, hogy az ellenfelek hány szinttel vannak alattad vagy fölötted. Van egy -tól -ig intervallum. Másrészt mennyire utálnak: ha nagyon, akkor több csillagos spawnol, tőlük lehet remélni jobb cuccot. Amúgy a szinted alapján: "Legendary Items (lila): lvl 50 körül kezd esni." Persze vannak kékek is amik használhatóak, és zöldek is (sőt!), de a lila a főfogás. :) Utoljára szerkesztette: reelc, 2020.03.12. 21:13:48
Tegnap nem értettem, hogy a Skeleton key-es területre (Bastion Gates) miért nem tudok visszamenni miután meghaltam ott. Rájöttem, hogy egy adott játékban csak egyszer lehet bemenni. Ki kell lépni a játékból majd vissza és akkor már mehetek újfent egyszer. Hogy ennek mi az értelme nem nagyon értem?! Amúgy valóban nagy kihívás ez a terület. És külön szívás, hogy nincs teleport. Bár...annak tükrében, hogy úgysem engedne vissza, igazából így már teljesen mindegy. Remélem azért lesz is valami loot, mert eddig ott semmi sem esett.
Ami Log-ot illeti szerintem (természetesen normálon) nem volt egy nehéz boss. lvl49-en mentem neki olyan 13k dps-el és egy halálból megvolt. Ellenben voltak olyan bossok, ahol sokkal többet szívtam.
Ahogy végignéztem a mapon kimaradt kb 3-4 shrine és egy Rift (Pine Barrens) bár nem is értem, hogy mivel módszeresen derítettem fel mindent. Ezen felül van még 3 bounty amit nem tudtam még megcsinálni.
De hát ez a lényeg! A Skeleton keyes területek voltak a játék endgame része. A Nemesis bossok mellett ezeket lehetett farmolni! Az igazi kihívások! Aztán lett a Crucible (Aréna) DLC is. De a Skeleton keyes területek annyira népszerűek voltak, hogy a 2 kieg is kapott belőle. Pedig az utolsóba nem raktak volna, mert ott az SR játékmód az eddigiek mellé endgamenek. De mint írtam népszerű volt a dolog. Nem egybe még külön árus is került. :) Meg kaptak a részek Secret küldetéseket is.
Te magad írtad, hogy Log. nem volt nehéz. Ez attól is függ milyen szintű voltál, milyen cuccokkal. Grat., hogy legyűrted!
Régen más volt a játék nehézsége is. Nem túl rég balanszolták a nehézségeket. Gondolom Logot Normalon nyomtad le. Ha Veteranon toltad volna a játékot, nehezebb lett volna. :)
Igen megtörtént Loghorreant kinyírása. Nem is volt egy túlzottan nehéz boss. Akkor most nekiállok és valahogy megpróbálom a skeleton key-es dungeonokat megcsinálni, már ha egyáltalán beenged.
Amúgy igen, ezek a skeleton key-es dungeonok valóban szívások olyan téren, hogy nem lehet teleportálni. Ez azért nagyban megnehezíti az ember életét.
Ha legyőzted Loghorreant, akkor végeztél az alapjátékon a Normal fokozaton, lehet Elitere menni.
Skeleton keyes terület: amit küldtem korábban linket, azon leírtam részletesen. :) "Challenge Dungeons avagy Rogue-Like Dungeons. Általában az első szinteken meghalhatsz, nincs nagy gond (XP-t veszítesz), de utána egy Skeleton Keyyel nyíló kapu után lesz az igazi kihívás! Úgy jöhetsz ki onnan, ha meghalsz, vagy legyőzöd a főbosst, teleportálni nem lehet és vissza se lehet menni ugyanabban a game sessionban." Anno úgy próbáltam/próbáltuk összeállítani, hogy az alapvető kérdések nagy részére válaszokat találjon az új játékos. Utoljára szerkesztette: reelc, 2020.03.12. 07:08:51
Amúgy úgy hiszem az alapjátékot kivégeztem. Meglett majdnem az lvl50. Viszont valamit nem vágok. Van a végén a Bastion Gate nevű hely, ahova Skeleton Key kell, hogy bejuss. Craftoltam egy párat (mert egyszer meghaltam és nem engedett vissza mondván nincs nálam key) viszont így sem enged vissza. Egyfolytában azt mondja, hogy zárva. Mi lehet a gond?
Nem, nem fogalmaztál félreérthetően. Köszönöm megnéztem és meg is vettem, de sajnos a Tainted Brain Matter alapanyag sajnos nincs hozzá. Már csak az kellene, hogy tudjak egy ilyen talismant craftolni. Na meg is nézem, hogy hol lehet ilyen cuccot farmolni.
Lehet félreérthetően írtam. A kovács iránt érdeklődtem, de ezek szerint ő már megvan. A receptet a frakciós árustól tudod megvenni, amint eléred azt a reputációs szintet. Ha megvetted, jobb egér gombot kell nyomni, és a kovács meg is tanulta.
Köszönöm az infót. Majd megnézem, hogy a kovács tud e már ilyen talismant kovácsolni. Ami kulcsot illeti próbálkoztam már a Froggy Bank-al, de sajnos nem igazán esett ilyen kulcs. Na mind egy akkor próbálkozom tovább.
1. Tárgy kell. A lap alján az egyik Talisman receptje kapható DC-ban. Lvl25-től használható. Persze először kell a kovács. Megvan már? 2. 2 helyen eshet kulcs + egy személy adhatja, akit nem akarok lelőni, spoiler. Nem kraftolható. A Strange Key a neve. A bejárata előtt dobhatják, vagy a Foggy Bankban. Utoljára szerkesztette: reelc, 2020.03.09. 22:28:19
Én úgy vagyok vele, hogy először az alap játékot tolom végig, és majd utána jöhetnek az általad felsorolt sorrendben a dlc-k.
Viszont lenne ismét két kérdésem hozzátok.
1.) Mi a függvénye annak, hogy egy ranged class (jelen esetben egy Pyro) tudjon mindkét kezében egy egy pisztolyt használni? Ez esetleg szinthez van kötve? Vagy ezek esetleg set tárgyak?
2.) Adott a Bounty: Blade of Ch'thon küldi ahol Salazar-t kell kinyítni. Azt tudom, hogy hol van, csak ahhoz az ajtóhoz nincs még kulcsom. Olvasom, hogy a kultistáktól dobhatják a kulcsot hozzá, de nem igazán jön ez össze. Most vagy nem jó helyen keresgélem, vagy valóban ennyire szar a drop rate ennél a tárgynál? Illetve ha jól látom ezt lehet craftolni is? És ha igen, akkor ahhoz vajon recept hol lehet?
A játék hagyományos üzleti modellel rendelkezik. Megveszed az alapjátékot. Utána megveheted az AoM kieget, majd az FG kieget. Ez a vásárlási sorrend. Az alapjáték után bármikor a Crucible DLC-t, ami egy aréna mód. Nincs köze a sztorihoz.
Malmouthba akkor lehet átlépni, amikor az adott fokozaton kinyírod Loghorreant, és Creeddel tovább beszélsz. Az FG feltétele pedig ahogy írta előttem Warden kinyírása. Ha olyan ügyes vagy, hogy pl. lvl15-ös szinten kinyírod, akkor is megnyílik, nincs szintkövetelmény! A szintezést az általam korábban linkelt World Mapon meglehet nézni. Olyat is lehet csinálni, hogy Krieg után átruccansz az FG-re, pár alap feladat után felmarkolod a Cultok mozgásos augmentációit, és utána folytatod a GD-t Krieg után. Vagy maradsz az FG-n.
Legalább egyszer érdemes a GD-AoM-FG sorrendet betartani, mert van olyan sztorivonal (igazából az FG), ami az alapjátékban kezdődik, és az AoM-ben úgy rémlik nincs jelentősége. Utoljára szerkesztette: reelc, 2020.03.09. 20:29:32
1. Nem szintenként. Nem is fogod megkapni az összeset egy végigjátszás alatt, a továbbiak a magasabb nehézségi fokokon vehetők fel, ill. van egy-kettő, ami rejtett, csak bizonyos feltételekkel bukkan fel. 2. A Malmouth és a Forgotten Gods igazából nem egyenes folytatás, ezekre bizonyos szinteket elérve már át lehet menni az alapjáték endgame nélkül is. Pl. az FG az a 24. szint körül már elérhető a Warden kinyírása után, a Malmouth-ot most nem tudom fejből, arrafelé még nem jártam.
Akkor egy kicsit benéztem. Azt hittem, hogy lvl50 a max az alapjátékban (lassan ott vagyok) de akkor ezek szerint van még hova fejlődni. :) Viszont lenne két kérdésem. 1.) A Devotion pontokat a játék milyen rendszer szerint adja? Csak mert nincs egyenes arányban a szintlépéssel. 2.) Ha végeztem az alapjátékkal, akkor melyik a sorban következő dlc?
Amúgy köszönöm az infót majd átböngészem amit küldtél a tárgyak adás-vételét illetően.
Lvl85 az alapjátékban a max. player lvl. A pénz nem adható át közvetlenül másik karinak (az FG kiegben lesz rá konkrét megoldás), de a Shared Stashbe berakhatod ami nem kell és eladhatja a másik kari. A fentiekről, és bővebben arról mi adható át, mi nem azon a linken találsz infókat amit korábban elküldtem PM-ben. Utoljára szerkesztette: reelc, 2020.03.08. 20:04:51
Na ezt a monster szinteket nem is tudtam (ahogy még sok egyebet sem) hogy meg lehet ilyen formán nézni. Ami a dinamitos helyet illeti, köszönöm a tippet.
Igen, valószínű, hogy a második karival így már sok egyéb más is könnyebb lesz. Ha megmaradnak a tárgyak (gondolom a pénz is?) plusz a frakciók is azért ilyen formán ez nem kis könnyebbség. Amúgy ha már itt tartunk az alap játékot lvl50-ig lehet vinni? Ennyivel lehet befejezni?
Köszönöm szépen a tippet. Akkor nem adom el a jó cuccokat. :D
Ami a skeleton key-t illetve a helyet illeti, akkor majd próbálkozom vele később. Amúgy ott milyen szintű mobok vannak? Ha később megyek oda, nem lesz nagy szintkülönbség?
A World mapon meglehet nézni a monsterek tól-ig szinteződését is, ha riftre kattintasz, és részletesebb lesz a nézet. Egy dinamitos hely a barlangban van, a Flooded Passege rift van hozzá közel.
Hidd el, a második karinál már be fog ugrani, mely helyeken szívtál a legtöbbet. :) Azért nem olyan fontos a poi, mert felfoghatod úgy, hogy amikor játszol legalább 1 területet felfedezel (egyik rifttől a következőig). Ez ad valamiféle rendszert.
Alattam jól írta, de Smugglert akart írni, ő a ládás. :)
Minden fontos településen ott van a Scoundrel karakter. A tárolón bal felül tudsz váltani, hogy a sajátot, vagy a közöst lásd (szürke, vagy lila ikon). Itt is minden fül növekvő pénzmennyiségbe kerül. A közös tárat minden karakter látja, az újak és régiek egyaránt, így át lehet adni mindent.
Az a skeleton key kapu egy igen nehéz, trükkös, telecsapdázott hely, nem érdemes menetből nekimenni. :) Később majd lehet lelni kulcsokat még.
Szerintem viszont egy poi a térképre igen is jó lenne, már csak azért is, mert ki tudja fejben tartani, hogy melyik dungeon, cave, stb..takarított ki? Vagy melyik az ahova vagy kevés még a szintje, vagy pl. azért nem tudja megcsinálni mert pl. dinamit kell. Sokkal jobb lett volna ha le lehetett volna tenni egy poi-t, hogy tudja az illető, hogy oda még vissza kell menni mert..
Ez az általad linkelt map valóban jó, csak én nem így akarom felfedezni az adott területet. Igen is végig akarok menni mindenhol, és magamtól akarok mindent felfedezni. Nálam pl. Devil's Crossing már ki van pucolva egy cave-et leszámítva ahova kell 3 dinamit. Na azt a cave-et nem találom újfent. Amúgy mind1 is mert nincs most 3 dinamitom. :D
Azt viszont már én is észrevettem, ha túl sokat farmolok egy helyen, akkor az idővel az xp rovására megy. Próbálom valamelyest szinkronban tartani a saját és a területek szintjét. Jelenleg még csak lvl37 vagyok, de ezzel a Pyro-val lehet frankón haladni. Egyedül idáig egy olyan hely volt, ahova nem tudtam visszamenni ez pedig Old Arkovia-ban volt, ahol is volt egy kapu amint csak vmi skeleton key-el lehetett átmenni. Egyszer kinyílt a kapu amin átmenve nem volt hosszú életű a karim. :D Na ide már többet nem tudtam visszamenni, mivel nem volt több kulcsom. Gondolom majd később valahogy csak vissza lehet menni.
Amúgy jó tudni, hogy a frakciók megmaradnak. De ha már itt tartunk, a megszerzett tárgyakat át lehet adni a következő karakternek? Tehát érdemes gyűjtögetni a nem a jelenlegi kasztnak dobott lootot?
Tölthető a teljes gépi fordítás most 65 sor maradt angol. Lehet majd azt is javítom. Teszteljétek, aki használja.
Igen, tőled kérdeztem. Nem baj. :) Poi nincs és nem is kell. Van egy nagyon jó programgyűjtemény a Grim Dawnhoz. Grim Tools a neve. A World Map az egyik funkciója. Minden helyet tartalmaz, földalattit, kieges területeket, mindent! Szóval spoileres. A Grim Dawn alapjáték a térkép bal fele, és a jobb oldalon pedig Devil's Crossingtól Warden's Laboratoryig (ez az utóbbi az Act 1) fel északra. A játék amúgy is arra ösztönöz, hogy haladj, mert ha sokáig farmolsz 1-1 területet, egyszerre túl erős leszel, egyre kevesebb loottal és XPvel gazdagodsz, minél jobban a szinted alatt vannak. Úgyhogy szerintem inkább fedezz fel mindent, elleszel a térkép nélkül is, unlockold a rifteket, stb. A második karival már ismerős lesz sokminden. Nem kell sietni. Az első kari jó, ha felfedez mindent, és pl. kigyűjti a repukat a frakcióknál. Ebből későbbi karid is profitál. Utoljára szerkesztette: reelc, 2020.03.05. 19:00:56
Nagyon köszönöm a tegnapi segítséged, most már működik!
Mindenkinek csak ajánlani tudom a fordítást. Igaz jelen állapotában még nem teljes, de ami már kész az teljesen jól használható. Igaz vannak fura kifejezések, de azokat meg kell szokni. :D
Nem tudom, hogy nekem címezted e a kérdést, de ha igen akkor a válaszom, nem. Ilyen totemmel még nem találkoztam a játékban (eddig legalább is).
Viszont nekem is lenne egy kérdésem, van esetleg arra mód és lehetőség, hogy map-on elhelyezzünk poi-kat? Jó lenne mert eleinte sok olyan hely van (főleg vmi dungeon) ahova kevés az illető. Mikor már úgy érzem, hogy elég lennék oda, akkor nem tudom pontosan (mivel nem kicsi a térkép maga) hogy hova is kellene visszamenni.
Ok! :) Ha már alapjátékos vagy, lenne kérdésem. Találkoztál már Monster Totemmel? Valahogy így néz ki. Azért kérdem, mert a patchlogban nem hangsúlyozták ki, hogy kell hozzá kieg is, szóval azt feltételezem, hogy az alapjátékosok is megkapták. Amikor jön egy patch, a legjobban a második kiegesek profitálnak belőle, de vannak dolgok amik pl. az alapjátékosokat is érinti. Pl. vizuális változások, a lootfilter változásai, vagy most újabban a komponensek már nem darabokból állnak, hanem kompletten esnek.
Ne érts félre egy percig sem bántam meg a ráköltött 25 eurót! Amúgy bizonyosan olvastam azon hozzászólásokat, de valahogy átsiklottam felette. És igen tetszik a játék, szóval bizonyosan meg fogom venni a kiegeket is, de még csak egyelőre lvl34 vagyok. Nagyon tetszik ez a Pyro class.
Tudom nem vigasztal, de azt is figyelembe véve, hogy milyen ARPG-k jöttek ki az elmúlt években (milyen minőségben és mennyiért), teljes áron is jó deal, mert egy jól összerakott alapjáték, ami még újabb patchekből is szokott profitálni. Másrészt ha az első hsz-ed előtti 10 másikat átpörgetted volna, akkor láthattad volna, hogy 3 hsz is akcióról szólt (október-november-december. Sőt ezen a fórumon nincs minden akció megemlítve, volt már idén is akcióban, nem csak most. Az az igazság, hogy itt az SG-n ritkán vagyok aktív, van, hogy hónapokig sem, máshol vagyok inkább. Ott voltam hamarabb, és én nem szeretek többfelé figyelni). Vagyis elég sűrűn akciózzák. Ha tetszik a játék, folytatásnak érdemes az AoM kieget, egyrészt 2 új act 2 új kari, ami még fontosabb, hogy a player lvl szintet 100-ra emeli és ennek megfelelően egy tonnányi új cucc is került be emiatt.
saba30: nem biztos. Nem, ha Steamre vette, te GOGos fájlokat neveztél meg. Megnéztem a legrégebbi honosítóknak szánt infót, megegyezik a metódus a mostanival (pl. language.def, Localization mappa), szóval az alapjátékkal is ugyanúgy mennie kellene, mint valamelyik kiegessel. Utoljára szerkesztette: reelc, 2020.03.03. 22:46:05
Elképzelhető, hogy a localization mappa mellé még kellenek ezek a fájlok is: c:\Games\Grim Dawn\goggame-1449651388.info, c:\Games\Grim Dawn\goggame-1536648751.info, c:\Games\Grim Dawn\goggame-1551979801.info, c:\Games\Grim Dawn\goggame-1812959072.info, c:\Games\Grim Dawn\goggame-1842678741.info, c:\Games\Grim Dawn\goggame-2004748256.info, c:\Games\Grim Dawn\goggame-galaxyFileList.ini
A goggame-galaxyFileList.ini fájlban van hivatkozás a localization mappára.
Kipróbáltam. Letöltöttem egy másik nyelvet, de a játék könyvtárában nem jelent meg semmiféle lokalizációs mappa. Szóval nem tudom, hogy hova teszi a játék a letöltött nyelvi tartalmat.
Amit írtál az a legujabb (Community Localizations (v1.1.6.0)). Tedd azt, hogy tölcs le egyet amit más nemzetek csináltak. Pl német ,vagy francia. nézd meg hol jött létre a mappa. És oda tedd melléjük a magyart is.
Akinek nem megy próbálja amit "saba30" írt.Keressen localization mappát. Ami az Expansion -ok miatt lehet máshol van. "saba30" tudnál adni egy pontos elérési utat neked hol volt?
Szia.Pont azért listáztam ki mi lett kész, mert először a legnagyobbakat készítettem el. A többi sok 500 db fájl kb. Egybe fogom megcsinálni. Jelenleg a szétvágására ír ismerősöm programot. Ha sikerül megcsinálni az is lelesz egyben fordítva. Feltettem egy frisebbet ami fent volt az ékezetek egyes részeken nem jelent meg. Javítva.
Próbáltam ahogy írtad. Nem csomagoltam ki, de úgysem megy. A localization mappában mindössze a community_hungarian-zip van valamiért nem látja. Nem tudok nyelvet választani. Mi lehet a gáz?
Szia. Grim Dawn\localization\ És ide tedd simán a zipet ne csomagold ki. Nekem így ment a legfrissebbel. Esetleg próbáld más képpen is. Ha rámírsz csoportomban, szóban lehet távolrol is tudok segíteni.
A játék gyökérkönyvtárában van. Ha nincs, akkor csinálj egyet, Hátha jó lesz. Valószínűleg azért nincs, mert a játék angol nyelvű. A másik 9 fordítást rajongók csinálták, és azok letölthetőek a játék menüjéből. Mivel a magyar nem ilyen, így a mappa se jött létre.
Nagyon köszönöm az infót. Meg is néztem, de annyi lenne a gondom, hogy - igaz írod hova kell bemásolni - de én nem találtam a játék könyvtárában localization mappát. Lehet valami nem jó helyen keresek?
Sziasztok. Még nem teljes, de használható fordítást csináltam Google Fordító val. Vagyis Gépi fordítás. Ha valakit érdekel a profilomban az elérhetőség. Plusz a megjegyzésben.
Ahogy lentebb is írták, vannak akik egy masteryvel szinteznek és jóval később csatolják a másikat. Minden masterynek van 1-2 szintezős skillje, amikhez egész korán hozzá lehet férni, Mindig azt szoktam mondani, hogy kezdő játékos fedezze fel a játékot. Masteryt nem lehet később visszavonni, de skilpontokat, devotion pontokat igen. Lehet kísérletezgetni. Elismerem, hogy kezdőnek a Devotionok okozhatnak gondot. Egyrészt segíthet a korábban linkelt Grimtools, másrészt a Build Compendium elején vannak direkt kezdő buildek, és ha nagyon megakad a játék segítség lehet a részletes Devotion kiosztása az adott masterynek.
A Grim Dawn abban különbözik a többi hasonló játéktól, hogy a csapat alapítója fontos pozícióban volt a Titan Questnél (ezért is annak a motorját licenszelték és upgradelik amennyire csak tudják), határozott elképzelése volt arról, hogy milyen legyen a GD, és tehetséges munkatársakat szedett össze. Már a bétában is pozitív értékelései voltak a játéknak, és azóta is kapja. Törvényszerű, hogy nem jön be mindenkinek, de azt nem szokták vitatni, hogy egy minőségi, polírozott játék.
Ahogy elnézem (és több helyen is ezt olvastam) nem kevés tartalom van a dlc-ben.
Már rájöttem (némi utána keresés révén) hogy miből lesz a Pyro. Indítottam is egyet. Kezdetben kicsit lassan indult be, de miután már az Occultist ág is képbe jött így már nem rossz. Amúgy valóban elég jól bánik (nevéhez hűen) a tűzzel. :D
Köszönöm az infókat a hivatalos oldalról, és az egyéb tools-ról. Annyi a content ebben a játékban, hogy úgy látom elleszek vele egy ideig. :) Tudom kicsit off de a Wolcen és ez ég és föld. Ja és nem a Wolcen javára.
Köszönöm már időközben utána kerestem. Nem tudtam, hogy újabb csillagképek is jöttek a játékba, de akkor ez megmagyarázza, hogy miért láttam olyan youtube videót, ahol mások voltak a térképek.
Akkor először végig tolom az alapot, és utána megveszem a kiegészítőket.
A Malmouth kieg hozza a necromancer-t (és a lvl 70 -> 100 lépést), a FG pedig az oathkeeper-t. Ezeken kívül új játszható területeket is csatolnak az alapjátékhoz, meg egy csomó apróság is jár velük. A pyro az a demolitionist + occultist , elég erős tűzsebzése van, mint azt a neve is mutatja. :) Kasztokat nem kötelező kombinálni, sokan csinálják azt, hogy a kezdőt kihúzzák, míg lehet, aztán váltanak a másodikra, vagy csak tisztán egy kaszton maradnak. Érdemes a hivatalos guide-ot lapozgatni alap infókért, minden másra meg ott van a GrimTools és a Crate fórumai.
Közben ma megjelent az 1.1.6.0 és a legfontosabb változás szerintem: "All partial Components have been removed from the game. Existing partial Components have turned into completed Components. No changes to drop rates have occurred alongside this change." Emellett rengeteg skillhez és tárgyhoz is hozzányúltak (bár a kezdő játékosokat ezek nem érintik :) ).
Mind a kettő nagy content dlc hoz be 2 új kasztot és mivel a játékba 2 kasztot kombinálva kapsz egy fő kasztot, így elég sok opciód lesz, ha minden kieg megvan. De hoznak be új csillagképeket is a kiegek, meg új featuröket, a Forgotten Gods hozza be a tényleges endgame rendszert kicsit a poe map rendszere mintájára(Nekem csak az alap van meg ezért pontosan nem vagyok vele tisztába, de elég jól kibővítik a játékot)
Most, hogy konkrétan melyik volt nem tudom, mert azóta kezdtem egy új karit (nem emiatt). :) De nem kör alakú volt (rájöttem ezek amolyan passzív skillek) hanem kocka volt, tehát valamilyen támadó skill.
Viszont lenne egy olyan kérdésem, hogy az alapjátékban lévő kasztokon kívül a dlc-k hoznak magukkal új kasztokat is? Mert több helyen olvasom, hogy a Pyro milyen ütős, de olyan kaszt nincs. Vagy ez is egy "kombó" által jön ki? Most egyelőre egy sámánnal megyek, és eddig nem volt különösebb problémám. Míg az előző Arcanist kaszttal az egyik nagyobb bossnál nagyon megszenvedtem. Igaz nem voltam túl magas szintű, ellenben a sámánnal pikk-pakk lement ugyan olyan szinten.
Eddig nagyon tetszik a játék (lvl17-es a sámán) de azért van még bőven mit felfedezni. Többek között a Devotion amit annyira még nem vágok, hogy miképp is működik.
Ahogy előttem szóló kolléga mondja, plusz lehet extra komponenst használni ami skillt ad. (erősség pedig a komponens szintjéről függ.)
A devotion/csillagképek pedig sokszor adnak olyat, hogy az adott csillagkép végén egy skilled "oda tudod rakni". Azt a skillt tápolja fel. Például a necromancer csontvázaiba rakod a xy% esély ütésenként egy aoe tűz sebzésre. Minden csonti megkapja, mennek és darálnak.
Konkrétabban, melyik skill az? Ami kör alakú azt nem lehet. Ami tartalmazza, hogy "toggled to maintain its effect" az hátrébb lévő számbillentyűre érdemes, a többit előrébb és az egérre. Utoljára szerkesztette: reelc, 2020.02.26. 18:22:42
Igaz nem értek a fordításhoz, de el tudom képzelni, hogy milyen munka lehet ez megcsinálni. Igazából el lehet igazodni (ami nem is jelent túl nagy problémát) viszont a fordítás a lore miatt lett volna érdekes.
Amúgy már megvettem az alapjátékot és igaz, hogy még csak pár órám van benne (lvl10-es a kari) de már most jobban tetszik mint a Wolcen. Amit ott hiányoltam a "fluid" játékmenet, az itt maximálisan megvan! Igaz nem olyan "csilli-villi" mint a Wolcen, de nekem így is nagyon bejön. Olyan dolgok mint pl. a térképezés, a loot megoldása, skillek, tárgy használat stb.. nagyon rendben van. Látszik rajta a hozzá értés.
Amúgy van egy dolog, amit nem tudok mire vélni. Az adott skillek "megvétele" után elvileg be lehet tenni őket az 1-9 gombokra (plusz jobb egér gomb). Létezhet, hogy van olyan skill ami ilyen formán nem látszik? És most nem passzív hanem aktív skillre gondolok. Csak azért kérdem, mert a Arcanist kasztnál volt olyan attack skill amit nem tudtam betenni. Lehet én nézek be valamit?
Szóval száz szónak is egy a vége, eddig nagyon bejön a game! :)
Bővebb válasz: Rengeteg szöveg van benne. Többször negirugaszkodott 1-1 ember, de az a helyzet, hogy egy kisebb csapat kellene, ha belátható időn belül akar végezni vele valaki. Ahogy Grebber írta valaki próbálkozik egy gépi fordítós megoldással, de nem tudjuk mennyire lesz élvezhető. Én azt mondom neked a következő akció alkalmával próbáld be az alapjátékot, ha tetszik, akkor úgyis megfogod venni a kiegeket. Kevés angol tudással is élvezhető.
Mert valóban jól sikerült játék. Persze törvényszerű, hogy nem jön be mindenkinek.. de éppen tegnap volt 4 éves, és a mai napig sokan szeretik és játsszák.
Több helyen is olvasom (többek között a Wolcen topikban :D) hogy ez egy igen csak jó kis ARPG játék. Eddig még nem volt vele szerencsém, de egy kicsit kiábrándultam a Wolcen-ből, így gondoltam teszek vele egy próbát.
Lenne kapásból egy olyan balga kérdésem, hogy fellelhető ehhez a játékhoz esetleg magyarítás?
És akkor most a Wolcen után élesszük újra a totyit. Megvettem a Forgotten Gods-t. Beraktak magamnak a két merit itemet és ultimatere kezdtem karaktert 0 gearrel. Jó kis challenge lesz :)
Az a bajod, hogy nem értéktelenedik elég gyorsan, gondolom. Az alapjáték 2x volt bundlizva, gondolom onnan van meg neked. Kieg még nem volt bundlizva. Ahogy írtam az AoM nem volt még ennyiért. Ennyiért is szépen viszik ezeket a címeket. De igazából nem mindegy mennyiért van? A múltkor írtad, hogy csak magyarul érdekel. Na, eddig úgy néz ki, hogy nemigen lesz magyarul. Legalábbis eltűnt aki legutóbb elkezdte fordítani. Ha valóban ez történt, hogy nem folytatja, akkor már a 3-ik ember hagyja abba. Sok a szöveg benne, ehhez csapat kellene, nem egy ember.
A Grim Dawn címek akciósak a Steamen. Grim Dawn -75%, 6,24 EUR Grim Dawn - Ashes of Malmouth Expansion -35%, 11,69 EUR - HL, nem volt még ennyiért! Grim Dawn - Forgotten Gods Expansion -25%, 11,25 EUR Grim Dawn - Crucible Mode DLC -35%, 4,21 EUR. - Ez az alapjátékhoz is vásárolható, aréna mód.
Az alábbi kettő kozmetikai csomag, ha valaki a játékvásárláson felül szeretné támogatni őket: Grim Dawn - Steam Loyalist Items Pack -25% 6,74 EUR Grim Dawn - Steam Loyalist Items Pack 2 -25% 5,99 EUR
Ha jól emlékszem Fort Ikonban leküldött valaki a börtönbe Anesteriához. Quest volt választani kellett: vagy vele vagy, vagy ellene. Ha vele voltál, akkor baráti lett az Outcast. Ha ellene, akkor a mögötte lévő területet lehet farmolni.
Ezen kívül választható Barrowholm, ill. Kymon's Chosen vagy Order of Death's Vigil. Utóbbi kettő ellensége egymásnak.
"És miért járok jobban a döntéssel?" Kymon és az Order választása nem kötelező, végigviheted úgy a játékot, hogy nem választasz, de jobb, ha döntesz, az adott frakció cuccaihoz hozzájutsz.
Hol kellene választani? És miért járok jobban a döntéssel? Így minden repum revered, beleértve az Outcast-et, Homesteadet és Black Legion-t is, hozzáférek minden cuccukhoz mindegyik frakciónak.
Már bánom, hogy megszólaltam. Ha érdemileg pörög a topik az más, de ennyi OFF úgy, hogy hónapokig nem volt témába vágó hsz, ez így nekem értelmetlen.
Amúgy a választható frakciók számítanak, attól függően jutsz hozzá a cuccaikhoz. Egyszer megéri mindenkivel jóban lenni a Mandatek és a receptek miatt, a többi eset build/resist függő, belátás szerint.
ntex: ha jól rémlik kell választani, Anélkül nem nő a repud az Outcast felé. Az már más dolog, hogy ésszerűségi okokból nem csinálsz küldit neki, hogy a Black Legion repu ne csökkenjen. A másik választás, hogy az ellenséged lesz és farmolod. Persze lehet úgy játszani, hogy nem választasz, és így megmarad questnek, ahogy Homesteadban a 2 küldöttség esetében. De a döntéssel jobban jársz.