Itt a vége, fuss el véle, jöhet a 7. felvonás most már.
Üdv. Civ 5 Kérdésem lenne Monarchy social policies-nél miért nem adja meg a + hapinesst?Meg a + Gold-ot? Ki van kutatva a Monarchy és mégsem kapom mega pluszokat!
Mai naptól van new frontier pass az ios verzióban is. 6999 magyar pénz.
A VI. részben a kormányzók úgy működnek, hogy odarakom őket egy város élére, és ők vesznek át minden építést, fejlesztést, vagy csak extra képességeket adnak a sajátjaikból a városhoz, a város irányítása marad nálam?
Én a IV-et bírtam a legjobban, de a VI is bejön, csak az AI idegesítően béna benne. V-tel nem játszottam.
De pl. öcsém a mai napig az I. résszel nyomja (ennek részben gépi erőforrás okai is vannak), és jól elvan vele.
Japp, rég láttam, emlékezetből írtam, most megnéztem újra, mindkettőnknek igaza van: az az 1/3 a change, user feedbackek alapján. Utoljára szerkesztette: BladeW, 2020.06.21. 11:12:18
Igen, ezt a videót láttam én is annakidején, amikor kijött. A hármat kivéve mindegyik résszel sokszáz, de inkább 1000 környéki órát játszottam, és ez alapján nekem a szubjektív megélésem, és ez alapján a saját véleményem az amit írtam, persze a tévedés jogát fenntartva. A hárommal is játszottam azért bőségesen, de ott szerintem ~200 óránál több nem csúszott bele, ami azért szintén nem kevés. :)
Szerintem rosszul írtad le a 3/3-as szabályt, a második és a harmadik pont ugyan az :) Ez eddig csak 2/3 rész. Én így tudom: - 1/3 rész (ami eleve jól működik) változatlanul átemelve az előző részből - 1/3 rész átemelve, de módosítva (javítva) - 1/3 rész vadiúj tartalom.
https://www.youtube.com/watch?v=Vk_dBZ0HGYY Fun fact, de ez nem teljesen így van. Sid Meiernek elég konkrét szabályai vannak hogyan kell folytatásokat csinálni. 1: a játék fődesignerének mindig új embernek kell lennie 2: 1/3 arányban kell a következőknek teljesülnie a mindenkori előző részhez képest: - a játék 1/3-a nem változhat - a játék 1/3-a kidobásra kerül - a maradék 1/3 teljesen új kell legyen
V. részben az 1UPT mondjuk azért tényleg elég szembetűnő változás volt. Utoljára szerkesztette: BladeW, 2020.06.21. 08:10:37
Szerintem az ES2 UI-ja (pár apróságtól eltekintve) a legjobb 4X kezelőfelület volt, nekem nagyon kézreállt. Az EL, vagy az ES1 esetén viszont sokszor nem tudtam, mi az UI része és mi a dekoráció, vagy popup ablak. :)
Általában (esetek 3/4-e) king-en tolom, egyébként felette, éppen milyen hangulatom van, hogy csak élvezni akarom a birodalomépítést, mint a legozást, vagy küzdeni akarok keményen. :)
Szerintem UI-ban nem annyira jók mint a Firaxis, de a Humankind-ot életük fő művének tartják, a korábbi 4X játékokkal pedig állításuk szerint mindig erre készültek igazán :)
Mivel az Old World volt már itt említve és szó van/volt egyéb Civ-szerű játékokról, itt egy újabb kihívó is: Humankind. Nem most jelentették be, de végre vannak már (nem végleges) ingame videók is. Zakh-nak volt alkalma 2 órát játszania vele, és bár a harcrendszert nem mutathatta (még) meg valódi kinézetében (csak egy pálcikaemberes magyarázó videóval), a gameplay-ból van már egy bemutatható kb. negyedóra. Az Amplitude a készítő, szóval az Endless Legend-es hasonlóságok nem véletlenek (bár az EL-től eltérően nem fantasy a helyszín és jóval szélesebb az időskála), a harcrendszernél sem. Remélhetőleg hamarosan megmutathatja majd a két óra hosszú videót is, addig be kell érnünk ennyivel.
Ezek ilyen költői túlzások. :) Az 1-2-3-4-ben volt egy fejlődési íve az AI-nak, de mikor az 5. résznél dobták a négyzethálót a hatszögekért, és az egy mezőn lehet végtelen egység koncepciót az egy mezőn csak egy (katonai) egység lehet koncepciót hozták be, akkor ehhez nyilván alapjaiban új AI-t kellett építeni. Ez még nem sikerült, se az 5, se a 6 nem tartalmaz annyira hatékony AI-t, mint amennyire a 4 AI-je volt hatékony a régi módszerrel. Szóval ja, még fejleszteni kell az AI-t. Mondjuk a 4 is inkább csalásra volt kihegyezve, mint komplex dolgokra, szóval azért viszonylag homogén a dolog, úgyhogy ez inkább olyan féligazság. Most töprengve rajta, nekem inkább az rémlik, hogy maga a katonai hadműveletek megszervezése és koordinálása csapnivaló volt mindig is az AI részéről, nem volt jól felállított ostromtaktika, mélységi odacsapás vagy ilyesmi. A régi AI még viszonylag jól fel tudta vonultatni ennek ellenére is a seregeit és le tudott zergelni, de az új rendszerben 1-2 védekező katona is fel tud tartani óriási ellenséges sereget, és az utánpótlás küldése is ímmel-ámmal megy az AI-nak. Emellett lényegi különbség, hogy a 4-ben csinált az AI megelőzőcsapást, vagyis ha látta, hogy erősödsz akkor gyorsan összeakasztotta veled a bajszát, mielőtt túlnövöd. Az 5-6ban semmi ilyesmit nem tapasztaltam. Hacsak direkt érdekeit nem sérted, vagy nem vagy látványosabb gyengébb katonai fronton, akkor nem ront rád, inkább kultúra és vallás vonalon vegzál meg kémekkel, bár ez utóbbival nem túl hatékonyan. Ez mondjuk annak is betudható, hogy az Ai támadó háborúi nem túl hatékonyak, ahogy írtam. Mindegy, olyan az AI amilyen, reméljük javul idővel.
Aki megszeret egy stratégia játékot egy ostoba buta AI-val és döbbenet szar grafikával, annak teljesen mindegy mivel játszik. Mondjuk a grafikai mod az orvosolja valamennyire a problémát, de az AI-ra nincs mentségük. A civ1-ben okosabb volt a gép mint ebben.
IV egy jó kis Realism Invictus moddal feljavítva. A VI tele van érdekes ötletekkel, de az egy egység per mező mechanika időnként idegtépő. Jobb, mint az V-ben, de mesze van a tökéletestől.
IV-V-VI között elég nagy váltások vannak játékmechanikában. Én mostanában csak a VI-al játszok, mert az van meg tabletre, pc-re és nintendo switchre is, így bárhol bármikor tudok játszani, de az V-öt jobban szerettem, a IV-et meg mégjobban. Ennek ellenére nem sírom vissza őket és elégedett vagyok a VI-al is, csak az nagyon másfajta játék az előző kettőhöz képest. Az I-IV-ben ugyanazt a mechanikát csiszoltak, az V-ben volt egy nagy váltás, így az is nagyon megosztó volt, amikor kijött, aztán megszerették az emberek, a VI-nál most ugyanez figyelhető meg szerintem. Majd ha 10 éves lesz és a VII megint újít, akkor a VI-ot is szeretni fogják.
Melyik Civ-et tartják a legjobbnak? Visszaolvasva elég vegyes a 6-os megítélése, ezért vagyok kíváncsi.
Na tegnap végre befejeztem a "Minden típusú győzelmet húzzunk be Mátyással" projektet. Fokozat: King volt mindegyiknél. A Domination ugye adta magát, a városállamokkal nagyon OP lett Mátyás. Utána - már magam sem emlékszem, hogy, mert nem nagyon szoktam Holy Site-ot építeni, talán Stonehenge-et húzhattam fel - kaptam egy Nagy Prófétát, úgyhogy rámentem a Religious-re. Persze a velem egy kontinensen lévő 4 civ-et itt is lezúztam először. Utána jött a Diplomacy. Ez nehezített pálya volt, mert eldöntöttem, hogy egyáltalán nem fogok háborúzni, és valóban, egy kardcsapás sem esett a többiekkel. A következőben jött a Science, majd egy kicsit "csaltam", mert nem volt türelmem ismét nekifutni az elejétől (Epic sebességen nyomtam a többséget a hadakozás miatt, kivéve a Diplo győzelem mentést). Ezért a Science győzelem egy korábbi állását visszatöltöttem, és onnan toltam ismét, de ezúttal a Culture győzelemre hajtva. Oda kellett tenni magamat, pedig a végén a 25 városom többsége már csak a "Theater Square Festival" projectet nyomatta, volt egy rakás szépművészeti meg régészeti műzeumom, kultúr csodám, rockzenekarom, az összes lehetséges policy-ben csak a turizmust és a kultúrát nyomattam, és mégis elég lassan lett meg.
Na mindegy, jó móka volt azért Mátyással zúzni, főleg a mentések elején, amikor a saját kontinens többi hatalmát kebeleztem be. Egyedül Rómával kínlódtam meg egy kicsit az egyik mentésben, mert sikerült kifejlesztenie a légióst és a városfalat, mire rákerült a sor, na azért így elég szívós volt Trajanus. Amúgy borzasztó béna sajnos az AI a hadviselésben (is).
Nem tudom, próbáltátok-e sivatagban a Petra + Nazca-lines kombinációt, valami brutális tud lenni. Egyik játékomban összehoztam, utána mindig rámentem erre. És az utolsó mentésben meglett a 18 suzerain városállam, az is elég ütős volt :-)
Ezzel ne foglalkozz, ez a random leosztás a játék egyik lényege.
Bocs a hülye kérdésért, de lehet valahogy úgy játszani vele, hogy a térkép az élethű legyen? Nyomom a magyarokkal, Mátyás királlya, de a szomszédos nemzetek Hong Kong, Svédország meg valamelyik afrikai ország, már nem emlékszem. Rohadt zavaró ez így. A TotalWar szériában ezt mindig is szerettem, hogy megpróbált a való élethez igazodó térképet larakni.
Én vagyok csak béna és valamit szarul állítottam be, vagy ilyen mindig a térkép, hogy semmi köze a valósághoz.
köszönöm,
Csaba
Butább a gép mint a 10 évvel ezelőtti játékaikban, cserébe legalább ötöd annyit se tölt. :)
Hát városokat lehet veszíteni ellene, de pusztán csak a létszám fölény miatt. Nagyon könnyen kijátszható, kb nulla taktikát használó AI-ról van szó továbbra is, ezen már patch nem fog segíteni.
Létezik, hogy a combat AI még mindig tökhülye a Civ VI-ban? :)
Anno csak 3 játék erejéig próbáltam ki. Nagyon könnyű és elég OP stratégia volt az, hogy az aztékokkal az utolsó lehetőség előbb districbe áldoztad be őket.
A többi nemzettel csak simán add el őket pénzért. Nem éri meg azt felhasználni. Legalábbis kiadás táján ezzel elég durván lehetett kaszálni.
jaja, epic storeba edigg csak beváltottam az ingyenes játékokat, de civ miatt le is töltöttem a launchert :)
150 kör után jöttem rá, hogy azért tűnnek el a munkásaim (sokszor rádöbbenek, hogy hova lett?) mert csak 3 dolgot építhetnek... na meg folyton utakat akartam építeni... :D
Igen, abból a mezőből kapod meg a 2 kaja 1 productiont, ha a városban teszel oda egy lakost aki azon a mezőn dolgozik. Aztán ha van elég jó technológiád és odaküldesz egy építőembert, aki csinál mondjuk farmot akkor a városi lakos már nem 2+1et fog "csinálni", hanem a farm miatt 3+1 vagy 3+1+1, mert gold is lesz, vagy amit az adott fejlesztés ad. És ha mondjuk jön egy jobb mező és átrakod oda a lakost, akkor onnan kezdve az a mező nem termel. A csodák szerintem nem kapnak a környező mezőktől bónuszt, a negyedek kapnak bónuszt, például a fejlesztési negyed az bónuszt kap a szomszédos hegyektől, a piaci negyed bónuszt kap, ha patakparton van, a kikötő bónuszt kap, ha a szomszéd mezőn hal/rák/egyéb tengeri cucc, stb. Ezeket érdemes figyelembe venni a negyedek elhelyezésekor. A csodáknál is lehet van ilyen, de ott inkább azt figyeltem meg, hogy meg van mondva hova lehet lerakni, az egyiket pl csak tengerpartra és ipari negyed mellé és dombra, szóval ha van olyan üres mező ami tengerparti domb és szomszédos az ipari negyeddel akkor meg tudod építeni, ha nincs akkor nincs. Ezt a csodák leírásánál írja alul, hogy milyen feltételek kellenek, hogy meg tudd építeni.
Akkor ha veszek egy tile-t és ott kiírja, hogy mondjuk 2food és 1 Production, akkor az addig nem számít be nekem amíg meg nem művelem ugye?
Amikor egy Wonder-t csinálok egy tile-ra, akkor ott mutat az adott tile-re a környező tile-ről beérkező nyilakat, ha jól értem, hogy azok a környező tile-ok milyen hatással vannak az adott tile-ra? mi alapján döntöm el, hogy hova rakjam a Wonder-t mondjuk?
Az elején nincs semmilyen technológiád és csak a sima, lapos mezőkre tudsz farmot építeni, aztán ahogy fejlesztesz megtanulsz mocsarat lecsapolni, erdőt kivágni, karámot építeni az állatoknak, stb. Látni nem lehet, de meg lehet tanulni, hogy fölé viszed az egeret és kiírja, hogy plainshills, akkor arra nem megy farm csak ha folyó mellett van, és ezt vagy azt kifejlesztetted. A civilopédia elég jó, ha tudsz angolul, akkor ott mindent el tudsz olvasni, de kitapasztalni élvezetesebb. A városokban vannak lakosok. Mondjuk ha 5 lakos van, akkor öt mezőt tudsz megművelni, hiába csatolsz egy hatodik mezőt a városhoz, amíg nincs hatodik lakos aki ott dolgozzon addig az nem hozza azt amit hoznia kellene. A lakosokat automatán elrendezi hol dolgozzanak de kézzel is átállíthatod. Ezek már a négyben is hasonló módon voltak amennyire emlékszem. :)
Sziasztok! Elnézést a nagyon alap kérdésekért, de utoljára a CIV4-el játszottam és most a CIV6-ban el vagyok veszve, már lehet nem is emlékszem dolgokra. Az alábbi kérdésekben kérnék segítséget: - mitől függ, hogy egy adott tile-ra tudok-e építeni? Nem értem a logikát, hogy melyikre dobálja fel mondjuk, hogy ott tudok egy farm-ot építeni máshol meg nem? - van valami olyan nézet ahol látom, hogy melyik tile-ra lehet építeni és melyikre nem? most odamegyek mindig a builder-emmel és akkor derül ki - akarok venni tile-t, kiírja, hogy mondjuk 2food és 1 product az adott tile jellemzője. Ha megveszem, akkor alapból ezek a dolgok bevételként megjelennek nálam vagy, ahhoz, hogy mondjuk a 2food-ot megkapjam, ahhoz ott még építenem kell valamit?
Ha jön Xboxra, akkor jön gamepassba is, és akkor lesz gamepass ultimateben is, és elérhető lesz mindenféle kliens nélkül, mint a Phoenix point meg a two point hospital meg még egy csomó jó stratégiai gém. Szóval várjuk ki mi lesz, ahogy PetruZ írja, még az is kiderülhet, hogy nem életképes a koncepció, meglássuk.
Old World: Civ-szerű 4X és Crusader Kings-jegyek egyszerre (civilizációk helyett dinasztiák). A Civ4 egyik fejlesztőjének a keze is benne van. Érdekes újítás lesz, hogy a körrendszeren belül korlátozott lesz a felhasználható akciók száma.
Ez az elsődleges projectjük! Az Endless sorozatot "csak" azért csinálták, hogy megtanuljanak programozni a Humankind-hoz! :P ...ők mondták
Úgy néz ki, mintha az EL2 fejlesztésekor kidobták volna a fantasy elemeket, így viszont az Endless univerzumba sem illik, tehát át kellett nevezni. Az Amplitude miatt meg itt is garantált DLC-hegyek lesznek. :P (Amúgy nincs bajom velük, az ES2 szerintem a legjobb űr-4X, és még mindig jönnek ki hozzá új, valódi tartalmak.) Utoljára szerkesztette: PetruZ, 2019.10.02. 18:02:35
Ha a 6-ról beszélünk, akkor az alábbi mod-okat használom, jobbára grafikai és interface mod-ok: - Concise UI - Quick Start - Detailed Worlds - Community Quick User Interface (CQUI) - Hellblazer's World info Interface - Terra Mirabilis - Civitas Resources
Civ V-ös kinézet. Bár ami számomra a legzavaróbb, az "inaktív területek" színezése ebben is maradt olyan (nehezen átlátható), mint a gyáriban.
Pfff, tükörsima VALLÁSI győzelem TRAJANUS-szal (King fokozaton). Jó, mondjuk részben katonai is, mivel a kontinensemen a spanyol-francia-orosz-azték négyessel elég korán végeztem, és a végén még Gilgamesh néhány városát is el kellett foglalnom, mert apostoli szóra nem annyira akarták felvenni a katolikus vallást. Persze ha beleöltem volna még egy 100 kört, akkor így is meg lett volna, de ahhoz már nem volt türelmem.
Azt jól vettem észre, hogy nincs a végén timeline? Illetve nincs events' log?
:) Igazából le szerettem volna zárni Pest magasságában a játékteret tengertől tengerig a hegyek segítségével, amikor a Svédekkel találkozva megláttam hogy nagyon elugrottak, onnan már figyeltem őket és végül ők támadtak be aminek kicsit örültem is...már a találkozáskor 1 várossal több volt, aztán az előnyük 2 városra nőt, és nagyon tudta is húzni őket, láttam a mutatóin. Így az első összecsapás alkalmával a saját városaival zártam le a földrészt, itt a második összecsapásnál már nem akartam tőle semmit, leraboltam és felégettem a földjeit, szétromboltam a városait (itt még nem látszik), és aztán visszavonultam, egy ilyen után már nem áll fel. ..és egyébként amit írsz azt én is megfigyeltem, az AI-tól aztán évszázadokig füstölöghet a mező, ..nem tudom miért nem javítja be.
Ahogy elnézem, nem sokat kellett bíbelődnöd új városok alapításával.
Ja, középkor utáni háború idején én más katonai kártyát nem is használok, csak a dupla yieldet fosztogatásból. Persze az AI bénasága itt is kiütközik, mikor lerabolom az összes területét, és jó 40-50 kör múlva újra hadat üzen, még mindig füstölög minden. Én olyat még nem is láttam talán, hogy Builderrel megreparálja a fejlesztett területeket (districteket és épületeiket igen, pedig az sokkal több erőforrást igényel).
Én se szoktam kiirtani teljesen civeket, addig ritkitom míg egy külön szigetre szorul be az összes ellen és ott élhetnek boldogan :D
Igen, egész egyszerűen ha fejlettebb az egység, akkor hiába lövöldözik, az csak köszi szépen kategória, még jön is az XP, ha meg már kicsit cafat az egység akkor lelegel egy mezőt és fel is gyógyult,..vagy van hogy szintet lép...szal brutál, pl. teszek egy képet ahol kiírja mennyi lesz a zsákmány ha kifosztom a mezőt..na ezt pl. ki hagyná ott? :)) ..ez 6kör arany, a jelenlegi bevételemmel,..és igen a tudomány a legbrutálabb, 800-900pont egy jó mező, az 4-5 kör a jelenlegi fejlődést nézve a képen..
Így van, brutálisan lehet tarolni fosztogatással. Pénzt is, tudományt is (szerintem ez a leghasznosabb), kulturát is. Főleg, mikor már tankod van és a védőfalak szinte meg sem kottyannak.