Kissé kívülállóvá váltam, azt hiszem Nolan dolgaival kapcsolatban. Amennyire vártam ezt a filmet, annyira érdektelenné vált számomra egy (inkább másfél) megnézés után.
Az a véleményem most már, amit írtam a #213-ban (sajnos)...
Annyi élményt adott, hogy a tudatos álom fogalmát kicsit megbogarásztam miatta.
Elolvastam a topikot, eléggé túlkombináljátok szvsz.
Ha az _egész_ csak álom lenne, akkor már úgy mégis, mi akadályozná meg a felébredt feleségét, hogy adjon Cobbnak egy rúgást, hogy felébredjen? Nem sok értelme van ennek a teóriának...
Másik meg hogy túl komolyan veszitek azt a részletet, hogy más nem nyúlhat a totemhez. Az _álmodók_ közül nem nyúlhat más a totemhez, legfõképp az építész, aki a világot tervezi. Azért, mert ha az építész tudja, hogy hogyan mûködik a totem, beleteheti a kreált világába, és akkor az álmot is valóságnak jelzi a totem. Tehát végülis mindegy, hogy Cobb Mal totemét használta. Az meg, hogy személyes tárgynak kell lennie, sztem csak annyiból lényeges, hogy az illetõ képes legyen magával vinni az álomba.
Na, most néztem újra. (Moziban láttam elõször) Meg látom, hogy leült a téma, de hátha erre jártok még:
Amikor Mal leugrik, akkor õ a szemközti házban van. A jelenet elején Dom(Leo) úgy indít, hogy Mal rendesen megrendezte a dolgot. Szétverte a szobát, tudta, hogy Dom oda fog érkezni, és átment a szemközti épületbe, hogy Dom ne tudja megakadályozni az ugrást. Az, hogy "gyere" vissza a szobába, az meg egyértelmû félrefordítás, angolul néztem, angol felirattal, semmi ilyesmirõl nincs szó.
Amikor egymásra csukódnak a házak, akkor határozottan _nem_ tükrös a dolog. Nagyon hasonló a két épület, de nem ugyanaz. Az egyiknek sima egyszínû vakolata van, a másik ugyanazon a részen faragott kõvel burkolt, az ablakok is kicsit másak, és a ház sarka is.
Viszont van két dolog a filmmel kapcsolatban, ami továbbra is bassza az agyam, nem tudok rajta túllépni. Az egyik, az idõlassulás. Oké, amikor álmodunk, akkor az agyunk gyorsabban mûködik. De csak egy agyunk van, nem..? A másik meg a gravitáció. A zuhanásérzetet valójában a _súlytalanság_ okozza. Gyakorlatilag az egész második szint a filmben sajnos hülyeség, úgy, ahogy van.
És ezekkel tényleg felrúgja a film a saját szabályait. Kár érte. :(
vagy ahogy említetted head shot és ennyi (Cobb és felesége is jöttek ki teljesen az álomvilágból ,nem lépegettek vissza, hanem egybõl felébredtek) így belegondolva ez a legvalószínübb, hogy kinyírták magukat Saitoék is, de mondom tökmindegy sztem
1; nem lehet tudni, hogy jöttek ki de nem is érdekes valószínû õk is ugrottak egyet 2; igen a scriptben úgy volt, hogy happy end + felesleges is ezen járatni az agyat, mert a film úgy se add választ az esetleges elméletgyártóknak (álom az egész stb.) szóval el kell fogadni és nyugtázni, hogy full lineáris a film és az az igaz ami benne történt hisz amúgy is csak egy film, nem kell komolyan venni
Köszönöm a válaszokat! SPOILER Lenne még egy kérdesem ha nem baj: A végén amikor Cobb megtalálja az öreg Saito-t a váróban és ráébreszti Saito-t, hogy a váró az csak egy álom és így megölik magukat( ezt ugye nem mutatják de az öreg a fegyverhez nyúl) akkor, hogy képesek feljönni? Addigra elmúlt a nyugtató hatása? SPOILER vége Egyébként végülis a filmnek nem is az a lényege, hogy eldõl-e a pörgettyû hanem az, hogy végülis Cobb-ot ez már nem is érdekli? Legalábbis Cristopher Nolan ezt nyilatkozta. Viszont az a színész aki Cobb apja (nem jut eszembe sajnos a neve) azt nyilatkozta, hogy amelyik jelenetekben õ ott van az a valóság tehát a vége is happy end.
1; igen 2; "4. szint" a váró, aki be van nyugtatózva és meg hal akármelyik szinten az a váróba kerül, ha szépen lealszod magad sorjában 1.2.3. szintig ahogy Dicaprióék csinálták és a 3. szinten is elalszol, bekerülsz a váróba
Tudom hogy nem lett valami érthetõ bocsánat is ezért:) 1.Végülis az lene a kérdésem, hogy a legeslegeleje( nem valami hosszú rész) az a vége a filmnek (Amikor beszélget az öreg Saiot-val)? És az utána következõ lopós rész ( amikor Saito álmában van és el akarja lopni az adatokat) ez az igazi kezdete magának a történetnek? 2. Illvetve lenne egy másik kérdésem. ugye Fisher meghal a 3. szinten,(valaki mondja hogy Mal azért ölte meg hogy Cobb-ot lecsalja magához) jeges rész, és mondja Cobb, hogy hiába, az elméje már a váróban van, viszont utána mondja Ariadne, hogy le tudnak menni hozzá. De nem úgy van, hogy a váróba nem csak meghalva lehet lekerülni? Vagy Fisher (meg utána Saito ahogy meghal) nem is a váróba kerültek le hanem egy úgynevezett 4. szintre, Cobb álmába? És ahoyg ott összedõl Cobb és felesége világa úgy, Cobb és Saito leesnek a Váróba?
Az eleje ugyanaz igen,mint a vége, viszont utána rögtön váltanak a lopós részre,ami megint más, ennek folyománya lesz ugye hogy Saito megbízza õket.Tehát nem ugyanaz a két jelenet, csak egy ilyen elõrevetítés
Lenne egy kérdésem. A Film eleje és vége ugyanaz? Tehát amikor Saito-nál van akkor az a film eleje és a vége is? Ha igen akkor nem értem mivel ugye a végén vissza akarja hozni Saito-t viszont ahogy a film kezdõdik akkor meg el akar tõle lopni valamit. Tehát az összefüggést nem értem.
:)
ááá, értem! Azt a gondolatot akarja a feleségének beültetni, hogy ez egy álom. Ezért pörgetve rakja el a rejtekhelyre a totemet, mivel onnan tudja a nõ, hogy ez egy álom. Így van "beincepcionálva" a gondolat! Óóó, köszönöm, Mester, hogy felnyitottad a szememet!
Ariadne háza azért tök ugyanaz volt, amikor ráhajolt a másikra, persze lehet, hogy a CGI miatt volt így könnyebb... U-alakú szoba - ezt lecsekkolom, merõben egyedi gondolat.
Szerintem is túl egyenes volt a film, ezért is akartam mögé még valamit, ami lehet a gumicsontom!
Amúgy biztos jönnek még páran, akik látnak valamit, ami nem egyértelmû! ;)
persze, hogy most is ezen beszélgetünk mert van mindig van valaki aki nem ért meg pofonegyszerû dolgokat és kombinál hülyeségeket (nem oltásból írtam), csak nem értem mit kell még mindig ezen a filmen kombinálni amikor semmi bonyolultság nincs benne, minden a szádba van rágva, tök érthetõ, sõt hibáktól sem mentes még a saját szabályrendszerét is felrúgja, ergo nem tökéletes, ne is legyen hisz csak film és emberek készítik, akik hibázhatnak jó film és kész, felesleges többet belelátni mint ami, ez nem a biblia fõleg ha ostoba következtetéseket vonnak le, elhibázott megfigyelésekbõl
az benne a nagyszeru, hogy pofon1szerunek tunik és megis beindit rengeteg gondolatot. tessek meg most is a filmrol beszelgetunk. es ez volt a rendezo celja
egy-két dolog nem ok dicpario a felesége széfében nem azért pörgeti meg a totemet, hogy ha az megnézi akkor tudja, hogy álom-hanem akkor ültette be az inceptiont, szimbolikus ariadne nem tükör várost csinált, hanem egyszerûen csak egymásrahajtotta feleség halála? ilyen a szoba és kész, U alakú, ennyi. ez csak azért volt így, hogy ilyen legyen a jelenet-kiakar ugrani, de ne háttal gyõzködje már dicpario stb. ne láss bele azért túl mély dolgokat, meg kavarást, pofonegyszerû film
Érdekes ez a tudatos álom, személyesen is tapasztaltam már párszor, hogy álmomban azt csináltam amit akartam. Abba a házba mentem be az utcán, vagy azon a sarkon fordultam be ahol szerettem volna, és beszélgetgettem emberekkel. Igazából annyira nem jártam ennek utána, de most, látom ezt amit belinkeltél, ezer köszönet érte. Hátha kisajátítom jobban ezt a dolgot. Mondjuk néha azért félek ebbe annyira belemerülni, ki tudja mit tud meg az ember.
Hát a váróval kapcsolatban, én arra gondoltam, hogy ilyenkor, mindenki a saját álmában van, vagyis ha többen vannak, akkor meg egy közös tudatalatti, hisz mondta caprio, hogy együtt éptették ott a világot, tehát ilyenkor ott akik bekerültek, azok tudnak épteni bármit. én azt nem értettem még itt, miért féltek ha bekerülnek oda, hogy húh akkor ott eltellik 50 vagy több év. egyszer fejbelövi magát és kikerült onnan. legalábbis a filmben ezt így megoldották, hogy ha ott meghaltál vissza kerültél 1 szinttel, csak kivéve saitho, amit szintén nem értettem miért nem lõtte le magát, lehet megtébolyodott a hatalomtól?
Üdv! Nekem összességében tetszett a film. Mondjuk volt 1-2 dolog ami fura volt, de összességében azt kaptam amit el is vártam. Méltó volt a beharangozásához.
Amit furcsálltam, hogy volt egy jelenet amikor úgy mutatták mintha az autóban vízben lennének, aztán egy idõ múlva az autó még csak félig tartott a zuhanással. a másik, mikor mondogatja Caprio, hogy megöregedtek, de amikor a síneknél vannak, akkor fiatalok. nem tettem spoilerbe, mert ezzel azért szerintem nem lõttem le semmit, az elõtt, aki még nem látta a filmet.
Fú ez durva Még elolvasom párszor hogy fel is tudjam fogni
Itt is megkérdezem - hátha valakit érdekel a sztori is, nem csak az "ereklyék" ;)
---------------------------------------- Biztos lesznek itt páran, akik felnyitják a szememet - persze lehet, h nem is kell felnyitni. Csak magamat akarom rendbe rakni ezzel, hátha nem láttam és értelmeztem valamit jól:
a.) DiCaprio azzal foglalkozik, hogy tudatosan álmodik (ha esetleg valakit érdekel: http://hu.wikipedia.org/wiki/Tudatos_%C3%A1lom), ráadásul közös álmokat másokkal. b.) A feleségével töltött közös álmokban saját világot teremtenek, ahol álom-idõben évtizedeket töltenek. c.) A felesége úgy gondolja, az ébredés utáni világ nem a valóság, hanem az is álom, amibõl fel kell ébrednie. d.) A totemét ezért az álomban elrejti, hogy ne tudja eldönteni, hogy mikor álmodik. e.) DiCaprio megtalálja a rejtekhelyet és a totemet megpörgetve otthagyja, ahová a felesége rejtette, azért, ha a felesége meg akar bizonyosodni, hogy ez az álom, rögtön tudja, hogy valóban az (mert pörgõ totemet fog ott találni). f.) Ennek ellenére a valóságban a felesége elrendezi a szállodai szobájukat úgy, mintha dulakodtak volna és azt mondja, hogy azt mondta másoknak (ügyvédeknek), hogy félnie kell DiCaprio-tól, hogy nem érzi magát biztonságban. Emiatt, ha vele történik valami, akkor a gyerekeit el fogja veszíteni. Ezzel indokolja, hogy miért ölje meg magát DiCaprio is. g.) A felesége természetesen(?) tudja, hogy ez a valóság, hiszen a DiCaprio lába alatt összeroppanó pohár mellett ott van a toteme, azaz a feleségének tudnia kell, h ez a valóság. (A totem mindig pörög? A feleség egyáltalán akarta megpörgetni?) h.) A feleség öngyilkos lesz, emiatt DiCaprio nem utazhat be az Államokba, mert azonnal letartóztatják.
Jól gondolom, hogy a sztorinak ez a része valóban CSAK ennyi? A nem álom szál a repülõs, a többi álom.
A másik szál, a Saito-szál, ami egy egyenes sztori több álom-mélységgel, de ezt nem érzem annyira bonyolultnak. Talán az benne a zavaró, hogy Saito halála miatt adódik egy "plusz feladat", megkeresni õt a Váróban és visszahozni. Ezért kérdezi Saito a legelején, hogy azért jött-e, hogy megölje õt, mert ha ott meghal, akkor kerül vissza a valóságba, pontosabban a nem-álomba.
Zavaró dolgok:
z1.) A "gyógyszerésznél" töltött próba álom után valóban megtörtént az ébredés? Ha elfogadom, amit az elõzõ g.) pontban is írtam, akkor igen, hiszen a totem nem pörög, pontosabban megállt.
z2.) Az induló, Váró-beli képsor Saito-val a sztori valódi kezdetéhez van illesztve (Saito fiatalon eszik), de a díszlet ugyanaz. Arról tudjuk, hogy Arthur álma. Akkor a Váró az kinek is az álma? Egyáltalán mi is az a Váró?
z3/1.) A feleség miért egy szemközti ablakban ül? Miért mondja azt DiCaprio, hogy jöjjön be a szobába, hiszen egyértelmûen onnan nem lehet abba a szobába bemenni, ahol DiCaprio van.
z3/2.) Ugyanehhez kapcsolódóan: Ariadne, amikor kipróbálja, milyenek itt (DiCaprio álmában!) a fizikai törvények, õ készít olyan házakat, amik egymásnak a tükörképei és egymásra vannak csukódva... Talán a felesége is egy ilyen tükör-ház ablakban ül, ami végülis ugyanannak a szobának az ablaka??? Tehát: DiCaprio álmában vannak tükör házak, amiket Ariadne készít. Akkor a feleség az ablakban jelenet egy álom részlet?
És még biztosan lesz pár, ha újranézem...
KOMMENTELJÉTEK, KOMMENTELJÉTEK, ne hagyjatok bizonytalanságban (mint ez a mocsok Nolan).
itt lehetett megrendelni 18.000-ért. pillanatok alatt elkapkodták! :(
* Dokumentumfilm - Álmok: A tudatalatti mozija – Létezhet, hogy az álmok világa teljes értékû párhuzamos valóság? Joseph Gordon-Levitt és vezetõ tudósok az álomkutatások meghökkentõ eredményeit ismertetik - MAGYAR FELIRATTAL * Egyéb - Eredet: A Cobol-meló – Teljesen animált képregény-elõtörténet: Ismerd meg a film kezdetéhez vezetõ eseményeket - MAGYAR FELIRATTAL * Egyéb - Részletek 5.1-ben Hans Zimmer izgalmas filmzenéjébõl * Egyéb - Látványtervek, hirdetési anyagok, elõzetesek és tévéreklámok- MAGYAR FELIRATTAL
:) Ez a Christopher gyerek is addig titokzatoskodik, míg megunja néhány keményebb fószer és egy lesötétített terepjáró hátsó ülésén metszõollóval elkezdik levagdosni a lábujjait, amíg be nem nyögi, mire is gondolt, mint valódi forgatókönyve a sztorijainak...! Biztos vagyok benne, a nézõinek 20-30%-át rohadtul idegesíti ez a szívatás, amit csinál...!
Hát például az hogy a kiscsaj valójában a gyereke volt és segíteni akar rajta. Az elején mondja a vén fószer(az apja) hogy még jobb is nála és ki lehet jobb egy fõszereplõnél hát valaki a családjából->A gyereke.
Én nem láttam a filmet, de a zenéje megvan.Nagyon jó!
én már csak azt nem értem, h hogyan ültette el a felesége agyában a gondolatot? odament a széfhez, megpörgette a bigyót, és ak mi van? nem úgy kellett volna, h még egy szintet lejjebb megy, és ott beszél a csajjal úgy, h a nõ tudatalattija azt higgye, h övé a gondolat?
Nyilván ott rajta van jegygyûrû, mivel a feleségével még együtt élt (már ameddig..), a többi képen, ami a valóság (mármint a felesége halála utáni valóság), már nem él a felesége, evidens, hogy nem hordja a gyûrût. legszívesebben én is sandor8206-tal értenék egyet, mert, ha túl akarom bonyolítani, ahogy a lentebbi kommentek többje is, kb lehetne bonyolítani a végtelenségig, és rengeteg alternatívát találni..
Szóval én még nem láttam, de anno sokat olvastam görög regéket és ha már Ariadné elõkerült, akkor felidéztem, ki is volt és mi történt vele. Aki gondolja, olvasson utána a wikin, vagy itt!
Azért kiemelnék egy dolgot - a többit olvassátok hozzá:
Thészeusz ... magával vitte Ariadnét ... Ariadné elaludt, s mire felébredt, a görög sereg már elhajózott, s õ maga maradt. ... Egyesek feltételezése szerint Dionüsziosz beleszeretett Ariadnéba, s kitörölte Thészeusz elméjébõl a leányt...
Ez a Nolan megfilmesített egy görög regét, csak kreált hozzá egy keretsztorit... Mostmár tuti megnézem.
Gondolom a görög történetíró is végig arra gondolt, miközben leírta Thézeusz történetét, h ebbõl baromi nagy filmet lehetne csinálni...! :) :D :P
Elvileg lesz második rész is egy másik rendezõvel mert nolan elfoglalt ezt a filmet is csak a batman elõtti idõtöltésnek szánta(Ami szenzáció és kasszasiker lett).De elvileg felügyeli majd az új rendezõt hogy ne egy szart csináljon..
na jó, de akkor milyen szál valószínûsíthetõ a következõ részre? megnézzük a felesége verzióját is?
tök felesleges itt filozni, a film úgy van jól ahogy van, minden a helyén van, nincs semmi ilyesmi, hogy csak álom az egész stb. Caine lenyilatkozta a végét, most az hogy Nolan másként vágta meg lényegtelen, amikor papírra vettete a sztorit, a scriptet, akkor az egész sztorit úgy írta meg ahogy a a filmbe lezajlott, van egy mission és happy end Dicapro hazaér, nincs benne semmi misztifikáció
én ugy értelmezem a filmet hogy az apja lement egykét bérelt fickoval a dicaprioo tudatának legmélyére hogy felhozzák mert lentragadt de a film végéig csak egy szintel tudják felhozni a felesége meg nemhalt meg csak õfeltudott jönni
Az a gond, hogy Cobb csak álmában viselte a gyûrût, és itt viseli, tehát nem valóság volt a gyûrûs elmélet szerint, hanem, mint Mal mondta, ez álom, vagy nem? :)
A másik, hogy megint elõtérbe került a gyûrûs elmélet, miszerint ez Cobb valódi totemje, ha álmodik rajta van, ha a valóságban??? van, akkor nem viseli.
Pl:
A film elején, mikor Saito ellenõrzi, a gyûrû ott van...
Yusuf álmában, van gyûrû...
Amikor Adrianne találkozik Mal-lal, utána nincs...
A repülõn sincs...
Viszont itt meg borul minden, mert itt rajta van, akkor tehát Mal-nak igaza volt, hogy leugrott?
Mi a valóság, mi az álom? A tököm sem tudja már! :D Nolan egy mester, nem vitás!
Teljesen mindegy, mindenki mást lát benne, nekem 90%-ban az, hogy már eleve álom az egész.
A gyerek a végén, amikor eldicsekszik, hogy egy házat épített az egyik sziklára, érdekes a limbóban az elején pont ezt látja Cobb, és persze azt, hogy Saito háza egy sziklán van. Persze ekkor már mindenki arra figyel, hogy a totem eldõl-e.
nem ugyanazok a gyerekek, más gyerekszínészek játszották õket + a film ruhákért felelõs embere meg le is nyilatkozta más ruhák vannak rajtuk + nem lehet tudni mennyi ideig volt távol Cobb lehet csak 1 év , szóval ez a gyerekek téma már rég lejárt + tök lényegtelen, hogy most eldõl-e a totem vagy sem, abból ugyse derülne ki, hogy álmodik-e, mert ha az egész csak álom lett volna akkor a film közben se dõlne el, ha meg csak "beálmodja" az egész film történetét és nem mûködik mal miatt, akkor meg így se úgyse tudod meg a film végét, lehet rajta gondolkozni de tök felesleges
Ha tényleg csak álmodja az egészet, akkor a totem akkor sem érne semmit, ha a sajátja lenne. Mivel az egész totem koncepció az álmán belül van megmagyarázva. Az egész dream within the dream, meg az egész, hogy ez a szakmája, és hogy az asszony ragaszkodott az álomvilághoz. Ez mind teljesen értelmét veszti. Lehet, hogy csak simán megunta az asszonyt, és fejbelõtte egyik este részegen, aztán álmában kitalálta hozzá, hogy nem is úgy volt. Kitalálta, hogy õ valami álomba furakodó kém, holott igazából csak egy sima kamionsofõr :) Az is lehet, hogy nem is volt asszony, csak kitalálta õt is az álomvilágban. Az a baj ezzel, hogy így semmi stabil pont nincs a történetben, mivel soha nem vagyunk a "valóságban".
Aha, de azt nem mondta, hogy szart sem ér az a totem, mivel az ugye Mal-é. Meg amikor az iskolában beszélget vele, mond egy nagyon lényegesett Cain:
-Kérlek térj vissza a valóságba!
Neked egyáltalán nem furcsa, hogy évek után is minden ugyanúgy néz ki a házban, a gyerekek ugyanúgy játszanak, abban a ruhában, a kisfiú több évig gilisztát ásott!
Ezt a dumát tiltólistára tenném, és aki használja, azt megbaszatnám egy lóval.
Jesszus Úristen!! Olvasom itt az igét amit hirdetsz aztán a végére kiderül hogy nem is láttad a filmet baz...g? Utánna meg magyarázkodsz egy bekezdésnyit?
Amit a zenérõl írtál azt még mindig fenntartod? Mert meghallgattál egy filmzenét anélkül hogy láttad volna hozzá a képi anyagot? Na ezért tart itt ez az ország, mert az emberek ennyire elhiszik, hogy jó amit csinálnak aztán meg kiderül hogy kurvára nem értenek hozzá.
azért mert most jobban megpörgette,így sikerült neki....gondolom te is játszottál gyerekorodban búgócsigával és nem mindíg ugyannyi ideig pörgött.... ha figyelted a hangot már kezdett lassúlni...tehát eldõlni...,de persze benne van az is,hogy mégsem dõl el...../inception 2:P:)/
nem értek egyet azzal, hogy le van zárva a sztori. simán belefér, hogy Cobb csak álmodja a találkozást a gyerekeivel és az egész filmet csak valaki (pl a felesége) álmodta...
Az elsõ film érdemeibõl semmit sem von le, ha megpróbálkoznak egy folytatással. Az meg vagy sikerül, vagy nem. Szerintem van alapsztoriban potenciál, részemrõl hajrá.
Szerintem ez elég olyan pletyka amit mindenki tudott, elvégre sikeres volt a film... Ha meg lenne folytatás is akkor is csak 2012 után elvégre még ott van a Batman 3 meg a Man of Steel is.Szerintem nélküle úgysem fogják megcsinálni,meg a forgatókönyv szerint le is van zárva a történet rendesen. Ez most olyan mintha a Prestige-nek folytatást...Nah mindegy.
Jah és van új hír a blu-ray kiadásról. Valszeg 9 ezer körül lesz és 2 bd lesz és hozzáadják a filmet dvd-n is. A limitált kofferes kiadás remélem azért marad 17 ezer.
na várjatok mi van akkor ha Saito valóban nem akarta elengedni Cobb ot és ezért õ megcsinálta az incepciót Saiton méghozzá úgy hogy igazából 4 es szintû álom volt és elõtte megbeszélte a többi segéd emberrel hogy legyenek a repülõn vele (pl azzal a kínai fiúval aki a vonaton volt) és így Ariadné és a többi cég is projekció volt amit Saito nem tudott és ahogy felébredtek a repülõn találták magukat vagyis az elsõ szinten a repülõn voltak és onnan indultak még 3 szintet
Prologue (Motion Comics): Inception: The Cobol Job: Online comic that details how Cobb, Arthur and Nash came to be enlisted by Cobol Engineering to perform an extraction on Saito. Inception: The Big Under: The story that reveals how Cobb and company get to Saito to put him under for the dream featured in the beginning of the film.
Ez gyakorlatilag annak az elismerése, hogy nem volt álom a film? :)))