Lehet, hogy így akarták modellezni a japán terepviszonyokat: ha van bármilyen vízszintes terület, akkor az rizsföld - csatára alkalmatlan terület, mert az "európai" gabonákkal ellentétben jelentősebb a rizs vízigénye és katonai szempontból a termesztése felér az elmocsarasítással - , a többi meg mind dombos-hegyes erdőség, ezért az európai, évszázadok alatt a népesség növekedésével arányosan kiirtott bozótos-fás területek helyén lévő, hatalmas, sík szántóföldek és legelők - japánban nem folyt olyan mértékű állattartás, mint Európában: ők inkább halásztak - nem nagyon fordulhatnak elő. De az is lehet, hogy a grafikai motor a korabeli vasakon nem bírt többet, vagy a terep-lemodellezésben van a gyengéje, netán az egységmegjelenítésre verték el a rendelkezésre álló erőforrások zömét és ezért választották ezt az utat az "optimalizálásra".
A RTW-ban (NEM a 2-ben!) meg még az volt a gond, hogy túl nagy a csatatér és az ütközetek nagy részét a várakozás, vagy a menetelés teszi ki. Bár, így volt idő a falanxszal visszavonulni a térképszéli domb-tetőre/-oldalra és hatalmas túlerőket lehetett legyőzni.
Ezen nem segít a kisebb létszám. Nem dönthetem el, hogy a terep mely pontján kívánom vállalni az ütközetet. Ha van egy nagy domb például, azt berakja középre. Hát még a mediaval szériában, sőt a Napoleonban is szép nagy terepasztalokra emlékszem, amiknél azért volt lehetőség érdemben váltani, ha nem tetszett a terepszakasz, ahova a gép pakolt. Itt meg előre kizárt menni, mert olyan közelre rak le, hogy előrefelé beléjük futunk. Oldalra el lehet rohanni nem túl messzire, illetve hátrálni lehet, de viszont a terep meg olyan, hogy enyhén lankás, tehát még sík terepet se találsz, de elég nagy dombot se találsz.
Lófasznyi a csatatér. Próbálgatom ezt a játékot, és most jöttem rá mi a problem. Ledobja egymással szemben a két sereget olyan kis helyen és olyan kis távolságban, hogy érdemi manőverezésre nincs lehetőség. Ha pozíciót váltanék, mert a lófasz helyen találtam egy szebb dombot, ahova az íjászokból párat fel tudnék pakolni, és emiatt az egész sereg rohan oldalirányba, akkor mire beér a helyére, az ellenség már a nyakán van.
A Rome 2-ben is ekkora a térkép? Lehet megszerzem, és megtekintem. Melyik játéknál cseszték el először, ez a kérdés furdal. A Warhammer széria az tuti el van bszva ilyen téren.
Update: lehet a beállításoknál van opció erre. Megnézem. Ha nincs térképméret változtathatóság, akkor nyalják ki! Utoljára szerkesztette: lonvard, 2022.02.11. 18:57:48
Very Hard-on, Date-ként már majdnem elfoglalom a 3. tartományt, amikor a velem kereskedő, a 4. tartományt birtokló elfoglalja azt, így kénytelen vok beérni 2-vel. Közben Takeda - szövetségben Oda-val - mindent legyalul, miközben hadban áll legalább 6 frakcióval, köztük a szomszédommal is, akivel már jóban vok. A Takeda főseregek (3 db teljes, félig már szamurájokból álló, szigorúan mindig együtt mozogva és egymást fedezve) északra jönnek - miközben a déli részen mindenkivel hadban áll - és én közben kifejlesztem a +1 dicsőséget és +10 diplomáciai pontot adó képességet - amivel könnyebb fokozatokon általában meg is oldódnak a "gondok" a politikában - , de a szomszédom mégsem óhajt szövetségre lépni velem - nyilván, az ő, még meglevő, de szétszórt 5-6 tartományával kívánatos célpont lennék a szemében, HA... - , pedig éppen szétcincálja őt a Takeda...
Érdekes, hogy miközben minden ereje északon van, semmi sem történik a déli részen - azt még megértem, hogy Takeda nem foglal, mert nincs mivel, de, hogy őt sem agyusztálják, pedig a kapuk nyitva állnának ott... Mondjuk, az a sebesség, amivel elfoglalta azt a tucatnyi tartományát is megérne egy misét..., nagggyon kijött neki a lépés, ezek szerint.
Sz'al, ott állok egymagamban, egy nem is teljes és 2/3-ad arányban még ashigaru sereggel és várom a véget. Behátrálok a bozótosba, hátha legalább az egyik seregét szét tudom verni rajtaütésből - bármelyik a 3-ból nagyobb nálam. Erre megállnak és várnak a határszélen és a téli lemorzsolódás sem hatja meg őket... Eltűnt a seregem a szemük elől és nem látják? Ekkora túlerővel nagyon nem szabadna megállni! De, amint kimozdulok, hogy az egyik váram védőserege is erősítse a főerőimet és így újra "látható" leszek, megindulnak és elsöpörnek...
Sz'al, a diplomácia nagyon csak a játékos ellen van hangolva, semmiféle kényszer-szövetséget sem lehet létrehozni benne - a szomszédomnak édes mindegy lett volna, hogy ki foglalja el az általa ott és akkor megtarthatatlan tartományait, de legalább lefoglalta, vagy jó esetben gyöngítette volna is a Takeda főerőket és ezzel a déli tartományaiból megindulhatott volna (igaz, ott az Oda-val is szomszédos volt). A másik, hogy nehéz fokozatokon nagyon nem a játékoson múlik a saját sikere, hanem, hogy a gép mikor hozza létre a "nagy hala(ka)t" és az(oka)t mikor fordítja a játékos ellen - tisztára, mint '93-as Master of Orion, de ott ez már átlagos szinten is így volt (ott még számított, hogy milyen nagyságú és képességű bolygókat sikerült az elején begyűjteni és megtartani, EZ lehetett az egyetlen menekülési út a győzelembe, de ezt a S2-ben a diplomácia "teljes hiánya" megakadályozza, már a kezdetektől, míg a MoO-ban még számított a diplomáciai plusz és nagyon jól ki is lehetett játszani azt).
Sziasztok!
Sok év után újra elővettem a játékot, annyira belendültem, hogy egy kis modocskát össze is pakoltam, ha érdekel valakit: (teszt jelleggel csináltam, nem bírtam már idegekkel a hiányos szamuráj felszereléseket, később lehet megcsinálom a többi frakciót is) Rise of the Ronins
Kedves Játékosok. A fordítás folyamatos fejlesztés alatt áll a benne lévő nagy méretű szöveges tartalom miatt. “Eddig” egyszerre nem tudtuk lefordítani.
A napokban viszont sikerült együttműködést találni a Gépi Játék Fordítások munkatársaival , így lehetőség nyílt egy komplettebb gyorsított fordítás készítésére. Felhívjuk a figyelmet arra, hogy az eddigi nagy méretű és terjedelmű Angol szöveges rész egy általános Google Fordító motorral történő fordítást kapott. Nem tökéletes magyarsággal de érthetőbb mint CSAK angolul lenne. Így az adott helyeken lévő helytelen nyelvi formulákért előre elnézést kérünk. a jövőben ezek javítást kapnak.
Időnként a durva fordítás baltával szabott , de azon leszünk, hogy az így megkapott magyar szöveget finomítsuk és a nyelvi és helyesírási szabályokkal szinkronban lévő a játék kontextusához mért pontos fordítást készítsünk.
Sajnos ezek a javítások sem változtatnak azon a tényen, hogy a közel 40 ezer sornyi tartalmat így is át kell átolvasnunk a mondatszerkezeti és ragozási pontosítások miatt, tehát elég tetemes mennyiség még így is de rajta vagyunk a dolgon. Bizonyos idő közönként tesztelés után közre adjuk a már elkészült frissített változatot hogy használhassátok. Kérlek látogassatok vissza rendszeresen, hogy az aktuális frissítést tudjátok majd használni.
Sziasztok. Megcsináltam a Shogun 2 Total War Gépi fordítását, teljesen,a legújabb verzióhoz. Megtalálható a Facebook csoportomban. Gépi Game Magyarítások
2013-as az utolsó amit láttam róla az meg kb volt vagy 5%-os ..
Ja de most látom az egy magára hagyott website lehet. Megtaláltam az újat. Nagyon nem néztem utána... :( Utoljára szerkesztette: grebber, 2020.04.28. 21:41:33
Anno imádtam én ezt a játékot, a főleg 2011-13 körül játszottam vele, és persze móddolgattam is.Tankok, magyar egységek stb. Ráférne egy kis fejlesztői ráncfelvarrás. Főleg a kicsit szürke Sengoku Jidai időszaki kampánytérképre.
Legkönnyebb fokozaton, csakhogy legyen végre első kézből is tapasztalatom, Shimazuval nyomulok megint. A fővárosig megint eljutok - Sikoku nincs meghódítva, de videón meg látom, hogy van, akinek csak ezzel együtt adja a DR-t... (bevétel és védelmi mínusz, nem is kicsit) - , több, mint 200k a vagyonom, körönkénti 10-12k bevétellel, van 4, félig már szamurájokból álló seregem és a 4 kereskedelmi ponton 4x10, 3.szintű kereskedelmi hajóm - ezekbe nem is kötöttek bele, hanem inkább a kisebb hadiflottáimat cincálták szét - , amit 3, nem túl acélos flotta védelmez. Szövetkezni senki, kereskedni alig-alig akar velem vki is. DR! Az addig egymást ütő-verő klánok egységesen, mind ellenem fordulnak, a szövetségi rendszerük is megmarad - amikor a gép lett shógun, akkor is simán megmaradt a szövetségi rendszere (van politikai ráhatása a dolgokra), bezzeg a játékossal már teljesen más a történet... - és megindulnak ellenem. Az első flottákon seregek is vannak - az aranyszigetes folyamatosan küldi ezeket, mivel nincs más bevetési lehetősége a szárazföldön - , de aztán a nyomás enyhül: a tenger felől túléltem, sőt, az elfogott hajókkal még növekszik is a flottám (pár, 5. szintű nehéz bune "csodákra" képes). Az ügynökeik nagy gondot okoznak az elején, de vmiért, egy idő után vissza-vissza rendeli őket, így egyesével, lassan meg lehet tisztítani tőlük a terepet. A szárazföldön 1 tartományt ideiglenesen elvesztek, de aztán a főváros is az enyém lesz: 1-1 morcosabb tábornok + szamuráj (esetenkénti + kísérő) serege után alig-alig van más, "értékelhető" haderejük -> ha nem kéne egységeket rendfenntartásra hátrahagyni és futná a "keretből", akkor akár 2-3 tartomány/sereg/kör sebességet is elérhetne a nyomulás mértéke. Szintén szembetűnő, hogy csak az elsődleges fronton, ami eredetileg nem én voltam, van komolyabb haderejük, így gyakorlatilag a hátországukban ellenállás nélkül lehet haladni -> ha van egy jó flotta, akkor egy 10-12 szamuráj egységből álló haderővel akár egy tucat "hátsó" tartományt is be lehet húzni (/vazallussá tenni - 7-8 körönként 10k koku-ért nem árul el, ill. ha vannak túszok tőlük, akkor akár duplázódhat is ez az idő; írják, akik már mélyebben beleásták magukat a témába) anélkül, hogy komolyabb ellenállásba ütközne az ember - esetleg pár, jobb ügynökkel fellázítani azokat: ennyivel is kevesebbje van az ellenfélnek. Tehát, a legkönnyebb fokozaton, ha túléli az ember az első seregeket-flottákat/ellenséges klán, akkor már szinte győzött is a DR után. De, hogy az erősebb fokozatokon miért kell ennyire pofátlanul csalnia, miért nem lehet "csak" nehezebb a játék, azt továbbra sem értem?! Vagy miért nem lehetett pl. a FotS DR-rendszerét behozni, ahol uú háborúznak tovább, egymással is a felek, legfeljebb felveszik melléjük a játékost is és legalább az egyazon beállítottságú(/szövetséges) nem azonnal szúr hátba -> messze egyszerűbb a képlet a játékos szemszögéből, mit az alapjátékban?!
Ami nagyon kell a DR közeledtével: - a határra felhozott ügynöksereg, hogy azonnal akcióba léphessenek - sok-sok felhalmozott koku (nagyon rossz, ha elfogy, mikor csak ez kéne a továbblépéshez a térképen...) - a kiképzőhelyek kivételével maradéktalanul pénztermelésre és boldogságnövelésre (2. szintű kocsma/templom) átalakított hátország - minimum 2-3 nagyobb (2-4 db, 5. szintű heavy-/közepes- és íjjász bune) és uennyi kisebb, üldöző/bevégző flotta - a birtokolt kereskedelmi pontokon 10-10, minél magasabb szintű kereskedelmi hajó - 4-6 db, már legalább félig szamurájokból álló hadsereg (kezdetben párban, egymást fedezve mozgatva) - csapásirányonkénti 1-1 db ashigaru (fél)sereg, mint kisegítő/sebzésfelfogó, rendfenntartásra le-leszakadó egység - pozitív, körönkénti gazdasági mérleg, ami megmarad, ha elvész a kereskedelem, akkor is
Ínséges időket élünk, így elővettem ezt, a mindenki által dicsért TW-t, ami anno kimaradt az életemből:
Első hadjárat, közepes fokozaton, Otomók: A 4 "déli" kereskedelmi pontot megszerzem és ahogy azt a fórumon írták (nem pont így) 3 közepes japán hadi- és 1 európai kereskedelmi hajóval (+6 japán kereskedőhajó) bevédem, amiből egész szép summa jön be: kereskedni még ugyan kereskednek velem - utólag kiderült: ha csak az egyik kurrens cikk van a birtokomban, akkor már nagyon nem ilyen rózsás a helyzet - , de szövetségre senki nem akar lépni velem az eltérő vallás miatt. Néhány taktikai visszavonulással és tartományfeladással tarkított hadjáratban megőrzöm a seregem intaktságát és időt nyerek annak bővítésére, majd csak-csak elfoglalom az egész déli szigetet. Igen nagy gond az áttérítés, mert jelentős erőt köt le - nem is a legelején, hanem amikor átfordul a többség, akkor van leginkább a mélyponton a hangulat. Miután a hátországban úgy, ahogy rend van és kiépült, elkezdem a fősziget elfoglalását, amivel odáig jutok, ahol kettőnél több tartományra oszlik a szélessége (kb. 4 tartományra a fővárostól délre) - ezt is több menetben, mert a térítések idő- és erőigényesek. Próbálok mindenkivel jóban lenni, de csak az "íjjászok" kötnek velem szövetséget, azok is csak azután, hogy áttértek, a többiekkel csak kereskedni tudok. Két és fél seregem van a fronton, legalább egy szétaprózva a tartományokat felügyeli, de ezek még zömében ashigaruk, mert a katonai fejlesztések helyett a gazdaságit erőltetem, hogy az állandó építkezéshez (is) legyen elegendő pénz - katonai épületek lebontatnak a nem kimondottan ezeknek kedvező tartományokban és templom, meg kocsma épül a helyükre, így eléggé megnyúlnak az ellátási vonalak. A kereskedelmi pontjaimat nem éri támadás - túl erősek ahhoz, hogy bepróbálkozzanak? - és a mindenki, mindenki ellen alatt nincs is szükségem hadiflottára, olyan szépen keresztbe ütik-verik egymást, ill. az "íjjász" klán hajóhada eléggé tekintélyes és rendet tart a "belvizeinken".
Aztán Takedából Shógun lesz és vele van az Ikkó Ikki és a Date klán - a majdnem 2/3-os "többség"... Mivel nincs más hátra, mint előre, ezért folytatom a hadakozást a szektások ellen, de, mivel minden ottani tartomány az övüké lesz - az "aranysziget" az egyedüli ellenálló, de a vallási különbségek miatt ő sem akar szövetségre lépni velünk - elkezdenek megjelenni az egyre durvább seregeik - mind beltartalomra, mind trenírozottságra. Kisvártatva megjelennek a túlképzett és szinte csak szamurájokból álló, shóguni hadak is a harcmezőn és ezt már nem bírják a hozzájuk képest zsenge seregeim... (a főszigeten eddigre csak 2 tartomány 100%-ig áttérített: innen egységek nem felszabadíthatóak, hiába is vannak ügynökökkel megerősítve, kereskedelmi bevételek híján újabb, jobb egységeket képezni sem tudok, ill. azoknak is tucat kör lenne legalább, míg kiérnének a frontra)
Második hadjárat, közepes fokozat, Shimazuk: A viszonylag olcsó fenntartású, de keményen zúzó katanásaiknak hála, némiképp egyszerűbb Kjúsú meghódítása és mivel nem térek át, azért most az sem okoz többletgondot. A kereskedelmi pontok közül csak hármat sikerül megszerezni, így most a pamut kimarad a repertoárból - ez meg is látszik, mert szinte senki sem akar velem kereskedni. Most az volt a terv, hogy 4-4 kereskedő hajó után 2-2 közepes hadihajót is küldök a biztosításra, hogy még nagyobb legyen a bevétel és egy külön, kisebb flottával oldom meg a felvigyázást. Ebbe köpött bele a Shoni klán, aki elvette az egyik tömjénpontot és a selyempontot is megrongálta (oda még kiérkezett a 2. hadihajó). A Bungóban gyártott lvl 3, majd 5 hadihajók azonban megállították a további térnyerésüket és vissza is foglalták az elveszett pontot. Miután a szigetet elfoglaltam, mindenhol feltöltöttem a pontokat lvl 5-ös kereskedelmi hajóval és a hadihajókból csak a négy legjobbat tartottam meg: veszélyes, de hihetetlenül nagy summát hozó vállalkozás..., lett volna, ha kereskedni méltóztatnának vélem a többiek. A maradék 2 ponton az "íjjászok" és a 2 tartományos szövetsége osztozott, akikkel késűbb sikerült szövetségre lépnem és így megint összeállt egy beltengeri őrző-védő szolgálat. A fősziget elleni támadások most jobban haladtak, de az "íjjászok" is több, keleti fekvésű tartományt szálltak meg, így igazi bevételi többlet nem keletkezett az előző hadjárathoz képest, pedig eléggé keményen rajta voltam az ez irányú fejlesztéseken. Most a Harima-Tamba-Tango vonalig jutottam, ahol a szektások és az időközben Shógunná lett Oda klán volt az ellenfél (most az északi részek nem voltak barátságosak az újdonsült központi hatalommal), de most nagyjából 5, félig-meddig már szamurályokból álló hadseregemmel találkoztak az összevont erőik, amik ugyan keményen megtépázták az erőimet, de az áttörésről nem is álmodozhattak, sőt, már az ellencsapáson törtem a fejem, Hiszen kezdett szivárogni a hátországból a jól felkészített erősítés (+2 páncél, +4 sebzés a Nanigatásokon és a Katanásokon; legalább +20 pontosság a Szamuráj Íjjászokon; valamint a roham- és sebzésbónusz a Yari Lovasságon; Akiból a morál- és páncélbónuszos Ashigaruk a tartományok megszállására), amikor 2, eléggé masszív flottával, amivel nem bírt el a szövetségünk flottája sem, blokád alá vette Buzen és Bungo kikötőit és ezzel -16k koku/körre módosítván az egyenleget, amikor 260 koku képezte az összes vagyonomat... (4-6k koku volt ekkortájt a rendes, körönkénti bevétel)
Sanuki elfoglalását a kő miatt mindig erőlteti a játék, egyszer, amikor lázadók kezén volt, partra tettem egy ashigarukból álló sereget és elfoglaltam..., de, mivel nincs kikötője (egy kőexportáló tartománynak...), ezért a seregemet sem tudtam elvinni onnan (ha szövetségre lépek vmelyik szomszéddal, hogy a tartományát használni tudjam, akkor is a kikötőiben mindig benn álltak a seregeik és a hajóik is, ezzel lehetetlenné téve a kihajózást)! Sz'al, ezen lépés után vagy seregbontás, vagy a további hódítás és -seregbevetés lesz szükséges - ha "idegenként" vetődik partra az egyén, addigra már általában szövetségi rendszer védi a szigetet, vagy egy tulajdonosa van, ami így már komoly erőbedobást igényel a meghódításához.
Hhmm, ez egy nagyon a menekülés a győzelembe szagú "játék" lesz...
Játszik még ezzel a játékkal valaki???? Megkérdem mi lehet a hiba hogy nem indul a játék pedig régebben sokat játszottam vele, sokszor telepítettem újra és töröltem de nem akar elindulni.Lemezes verzió már hívtam a cd galaxist is de ott sem tudtak választ adni bár azt mondták hogy már csak a steam-ről lehet telepíteni nem is kell hozzá a dvd.
Nem akarlak elkeseríteni de a szó klasszikus értelmében nem lesz teljes sosem. Ahhoz tényleg nagyon sok idő kellene. A gond vagy a szerencs az, hogy a játékban rengeteg olyan sor van ami vagy nagyon ritkán jön elő játék során vagy sosem. Ráadásul elég sok olyan sor is van ami más Total War játékokban is benne van. Elég muris volt elöször észrevennem a Rome II-ben olyan sorokat mint : Shogun meg Ninja stb.
Kis kulissza titok ha érdekel valakit : Reményeim szerint ezek a bázis sorok majd segítik a kezdeti folyamatot mivel az Attilában már több mint 40 táblázatot lefordítottam és a visszajelzések alapján elég jól lehet vele játszani. Tehát tudom majd azt az illúziót kelteni játék közben, hogy szinte teljes a fordítás holott kicsivel kevesebb mint a fele még hátra lesz ... persze ezt sem rögtön, pár hónap kell hozzá mert a Japánra specializálódott szavakat és kifejezéseket át kell írni. Ezek után akár mondhatom azt is, hogy több mint a fele már készen van :) Nézőpont kérdése. Ha igazságos akarok lenni és a fordítandó táblázatokat venném alapul és azokból kellene százalékos arányban készenléti állapotot írnom, akkor egy kb 40-50% elég jól néz ki egy 60%-os állapotnál már kezdene arra hasonlítnai, hogy már-már teljes fordítás élményét adhatja a játék. Persze csak az Attilából tudok kiindúlni. Igyekszem a kezdetektől játékos fejjel gondolkodni és fordtani. Elvégre én is játékos vagyok. Eddig is az volt a szempontom, hogy ami közvetlenül a szemem elé kerül játék közben azok mindenképpen legyenek lefordítva. Majd utána amik második vagy harmadik klikkelésre jönnek elő panelek, majd az interaktív random szövegek, lásd diplomácia. és így szépen sorban mélységében. Így könnyebben támad olyan érzésem, hogy "ránézésre" ez is, meg az is le van fordítva. Kegyes csalás tudom, de a játszhatóság és a hatékonyság kedvéért erről az oldaláról kellett megközelítettem a feladatot.
Elemeztem a TW játékok szövegeit és arra a következtetésre jutottam, hogy ha klasszikus, fordítsak le mindent sorról sorra elvet követem akkor, nem hogy lassú de nagyon lassú lenne a haladás. Kb 100 tábla van ami fordítható és átlag 30 tól 3000 sor közt változnak a fordítandó sorok számai. Ha csak átlag 500-1000 sorral számolok táblánként (ami kb lefedi ) akkor is - még tesók közt is - több mint 50-100.000 fordítható sor van benne. Egy emberre. Hogy osszam fel ? Sehogy. Inkább azokat a szövegeket fordítom elsőre amik tuttkó látszanak. Mi alapján dől el mik ezek a táblák és sorok ? Játékkal, vissza tesztelésekkel, sok-sok print screennel, szöveg visszakereséssel és újra minden elölről. A jó dolog a Shgounban hogy már új DLC várhatóan nem kerül piacra, így ami van az már késznek tekinthető így a változásokat és bövüléseket már nem kell szinkronizálni. Ez plusz meló lenne. Az Attila fordításai is itt lassultak be. Kijött ez úgy DLC és szinte lehetett minden táblát újra nézni mert ránézésre senki nem mondja meg mi került bele újonnan és mi az ami már megvolt. Amíg keresgélem az eltéréseket nem tudok fordítani az idő meg megy. Babra munka tudom de valami oknál fogva nekem jó szórakozás lett mindamellett hogy szerzett pár ősz hajszálat a sok keresgélés.
Visszatérve a kiinduló gondolathoz. Reményeim szerint úgy fog majd tűnni, hogy le van fordítva készre, de a háttérben még sok-sok sor fog angolul figyelni. : )))
Egyébként a küldöt fájl az alap Shogun II vagy valamilyen DLC-k már vannak benne ?
Köszönöm. Pár próba tábla után meg tudom mondani mire számíthatunk. :o Már csak tesztelők kellenének akik visszajeleznek pár dologban. Nem ígérem, hogy három játékot tudok futtatni szimultán a fordítás kedvéért. Pedig így lenne egészséges tudom. Szóval, ha tesztelésre kerülne sor, lenne aki vállalna pár kört visszajelzéssel print screnekkel ? Thnx.
Szükségem lenne egy Shogun II. nyelvi fájlra. local_en.pack. Lehetősé nyílt arra, hogy a jelenleginél bővebb fordítást készítsek és azt használhatóvá tegyem. Aki segítene ebben, arra kérem töltse fel Drive-ra és adja meg a letöltési linket. Onnan leszedem és tudom használni majd. Közben készül az Attila a Rome II és a Warhammer fordításai is.
Köszi.
Üdv! Kérdésem lenne: tud bárki bármit a magyarításról? Ahogy láttam a Rome 2-nél is csend van már pár hónapja...
Az alap játékban, és a RotS-ban egy kör egy évszak. A FotS-ban egy kör 15 nap. Szerintem nem érdemes babrálni vele, így is élvezetes a játék. Nekem messze a FotS jött be a legjobban. Puskás egységek, páncélos hajók, szóval remek "hangulat". És itt nem annyira szívás a realm divide, mint a másik kettőben.
Hétvégi steam-es akció keretén belül megvettem a Shogun 2-t,a Fall és a Rise of the samurai-t.A kérdésem az lenne,hogy anno még a Medieval és a Shogun Total War esetében át lehetett írni valamelyik txt-ben,hogy lassabban teljen az idő.Tehát 1 év ne 1 kör hanem 2 legyen.Itt is lehet ilyet csinálni?
Az lenne a kérdésem, hogy a TW sorozatból a Shogun 2-t vagy a Rome II érdemes beszerezni, ha jobban teljesítő AI-t szeretnék a csatamezőn látni magammal szemben? Vagy nincs jelentős különbség ezek között? Rome II mintha sokan lehúznák e miatt.
Azta, ennek ilyen ára van? Akkor én is felmegyek a padlásra. Mellesleg még most is kapható a játék (jóval olcsóbban), szóval csak gyûjtõknek lehet érdekes ez az ajánlat.
A Shogun 2 alapjáték kampánya tényleg változott az utolsó peccsel?
Van másik kiszuperált egység is, a Great guard horse archer is nagyon tápos lett.
Azért ebben a Radious modban vannak ám nagy csaták szép számmal. Ezek a nagyon erõs egységek kellenek is a nagy túlerõ ellen, néha 4-5 fullos sereggel masírozik az AI, az meg tök szokványos hogy 2-3 sereg egy kupacba vonul.
Mondjuk van ebben a Radious modban egy olyan egység hogy heavy armoured samurai, ami gyakorlatilag nehézpáncélos nodachi. És ezt még fel lehet tuningolni a sujtsu dojo fejlesztéséve, weaponsmith-el iszonyatosan keményre. Az a helyzet hogy annyira kemények hogy nincs értelme mást venni, egy sereg ilyen egység bármit megöl bármekkora mennyiségben így a balansz kicsit elszáll...
Aki eddig még nem tette meg, a Radious modot érdemes megnézni. Maga a játék nem nagy szám, nem sok a változás, ami van az is inkább csak könnyíti a játékot az alaphoz képest. Viszont rengeteg egység van benne. Egy mozizós funolós kampányt megéri elekzdeni vele, az egységeket próbálgatva. Én most a Radious Sengoku modjával tolom.
Ha minden kötél szakad, akkor a "Pack File Manager"-el cseréld ki a local_en.pack-ban a szöveget a magyaritas_alap.pack szövegeire!
Mod managert indítsd és abban pipáld be a magyaritas_alap.pack filet. Nálam feljön, mert én speciel a Darth mod 5.0 tolom. Az sztem rendbe tette a játéknak a sok betegségét.
Sziasztok! Hiába másolom be a magyarításban lévõ fájlokat a data mappába, ugyan úgy angol marad a játék. Hogy kell magyarítani?
Hát, azt éppenséggel nem állítanám. - De azt hiszem, hogy most jött el az ideje, hogy beruházzak egy tisztességes példányra.
De gondolom már sokan mondták: sûrün menteni, és néha vissza is tölteni, hogy mûködött-e. Én a Rómával nemrég megszoptam, de szerencsére az autosave megoldotta, pedig sûrûn mentek más névre is. :(
Sem az alacsonyabb grafika, sem az újratelepítés nem segítettek a problémámon. Amúgy elég erõs a gépem ahhoz, hogy minden elmenjen maxon - méghozzá kényelmesen. ...Megy is szépen a játék, még 1558 után is, de az azután mentett állásaimat egyszerûen képtelen betölteni - összeomlik. :(
Akkor más a gond. A grafikai beállítást állítsd a nullára, és ha fontos, akár újból rakd is fel a játékot. :(
Még az autosave-t se tölti be... :(
Ebbõl sehogy nem fogsz jól kijönni. Autosave?
Üdv, segítséget szeretnék kérni Tõletek. Az Odákat vezetgetem, de volna egy kis problémám: az 54. és azt követõ körökbõl létrehozott mentéseimet nem tudom betölteni. Mentésnél azt írja ki, h sikeres, de amikor vissza akarom tölteni a mentett állást, akkor összeomlik az egész játék. :( Valaki legyen olyan kedves és mentsen meg a teljes idegösszeomlástól, azzal hogy ad valami tippet, hogy mitévõ legyek?
Ezt azért nem linkeltem, mert a Fall of the Samurai 2. tovább fejlesztett része... Ágyú helyett tank és helikopterek vannak benne :) Inkább ezt olvasgasd...
Üdv Most vettem újra elõ a játékot. Pár kérdésem lenne. Tudtok linkelni nekem olyan modot ami álltal több skill-t kapnak a hadvezérjeim és agentjeim? Valamint olyan modot keresek ahol több körig tart 1 év a sima shogun ban és a rise off samurai ban.
Elõre is köszi
Fontos hogy milyen várat támadsz. A nagyokat sokszor el lehet foglalni anélkül hogy mindenkivel meg kéne küzdeni.
Az ellenséges íjászok elé érdemes lõtávon kívül csali egységet állítani, úgy könnyebb a saját íjászaiddal belõni a várba, kisebb eséllyel követik õket. Ostromhoz sok íjász kell, ha sikerül minden lövést álló egységre leadni, nagy pusztításra képesek. Minél hatékonyabban kell elhasználni a muníciót, kell õket inspirálni, és nem szabad mellé lõni. Ha van tábornok, mindenképp le kell lõni, amíg él nem is érdemes bemenni, csak nagyon nagy túlerõvel. A szamuráj õrséget is le kell lõni, nagyon veszélyesek. A közelharchoz meg a kardosok a legjobbak, elég gyorsan ki lehet hozni pár katana szamurájt, nekik nem nehéz a maradékkal elbánni.
Ha nem megy - ahogy már írták - meg kell várni míg kijönnek.
Üdv! Az ostromcsatákhoz szeretnék egy kis segítséget kérni. Fõleg az elején amikor nincs még semmi spéci egység. Egyátalán melyik célra hajtsak? Az ellenség teljes megsemmisítése, vagy a tenshu elfoglalása? Válaszotokat elõre is köszönöm.
Üdv! Van valakinek olyan gondja, hogy a napokban kijött 16 megás patchet nem tudja leszedni a steam? 2 napja szenvedek vele és nem tudok vele mit kezdeni. Ha elõfordult akkor vajon mi a teendõ? Írni a steamsupportnak? Elõre is köszi a választ.
Hát sajnos ez a része eléggé a véletlenen múlik. Valójában nem sok beleszólásod van a diplomáciába, bármi megtörténhet. Azt kell mondjam, az a jó módszer ha kiírtod az ellenséget:) Ha nem akarsz RD-t idõ elõtt, be kell állni védekezni az újra és újra támadott határon.
Bár néha megesik, hogy még fizetnek is a békéért. Nekem egyszer olyan is volt, hogy kb 5 körönként támadott meg az 1 tartományos szomszédom. Mindig levertem a sereget amivel jott, és fizetett 10-15 ezret a békéért. Ezt vagy tízszer eljátszotta mielõtt meguntam és elfoglaltam. Nekem tetszett, de ilyet azóta se láttam.
Még annyi lenne a kérdésem, hogyan lehet könnyen békét kötni vagy háborus szövetséget?
Azzal szívok, hogy "mindenki" engem támad meg, de van olyan klán akivel a kapcsolatom "Friendly" +55, de mivel egyik partnerével háborúban állok akivel Õ szövetséges ezért Õ is engem támad. Hogyan tudom ezt mondjuk kibékíteni. De van olan klán is akivel a kapcsolatom -35 és azt is jó lenne kibékíteni.
Van valami jó ötletetek?!
Köszönöm :)
Ja ha nem lenen egyértelmû a tábornokokat, nindzsákat, meg egyébként mindenkit a gésákkal lehet átállítani.
Mindegyik ügynök hasznos és fontos, a gésa különösen az. Tábornokból pl. jó sokat be kell gyûjteni mert az elején õk a lovasság, a végén meg a legjobbak viszik majd a seregeket. A címek kiosztásával lehet javítani a lojalitásukon. Aztán nindzsák sem potyognak ám az égbõl. A dojo pénzügyileg egy tök haszontalan épület, és rossz hatással van a fejlõdésre is, nem szabad olyanokat építeni, csak egy kell az egységgyártó helyre, ráadásul az is legutoljára, viszont nindzsa meg kell, mert anélkül nem lehet játszani, és nindzsát szerezni gésával lehet. A lázongó tartományokba is lehet velük vinni +2 boldogságot, ha arra vannak fejlesztve. De az összes akciójuk fontos tud lenni védekezésnél és támadásnál egyeránt, minden seregbe kell nindzsa gésa és veterán tiszt is, nem értem hogy juthatott eszedbe hogy haszontalanok.
Pl lehet gésával vicceskedni olyan helyen ahol nincs ellenséges sereg, és a tieid is messze vannak. elég 2 parasztot gyorsan legyártani, és lehet is menni foglalni, mert a gésa el tudja terelni az õrség figyelmét.
Az elején célszerû a városokban üldögélni minden ügynökkel, ott biztonságban fejlõdhetnek, 3-4 szinten már lehet próbálkozni akciókkal.
Mindegyik ügynökbõl kell 5 db kivéve az isi-isit, az csak az elején hasznos, és köztársasdágban amúgy is eltûnnek. Az ügynök akciók tényleg drágák, de van hogy egy tartomány sorsa múlik rajtuk. A végén egyébként nem tétel kifizetni az akciókat, és 6-os szinten már amúgy is olcsóbb lesz mindegyik ha úgy fejleszted õket.
Köszönöm szépen a kimerítõ választ és segítséget. Neki esek akkor ennek megfelelõen :)
Agent-kre van valami fontos és hasznos dolog amire figyelni kell? Nekem a Gesha-k nem tûnnek annyira hasznosnak. Ami szintén nagyon furcsa, hogy nagy drága bármilyen akció is bármelyik Agent-el :( így meg nehéz a tapasztalatukat növelni....
Üdv mindenkinek! Ha valakinek szüksége lenne egy 75%-os leárazós kuponra vegyen fel steamen friendbe ([email protected]) és megkapja. Üdv!
Ja igen az egységgyártó hely ott legyen ahol van kovács! Iszonyatos a különbség a fejlesztett és az alap egységek között, az accuracy bónuszra kell ráfeküdni, egy olyan sereg amibe van fejlesztett 4db amstrong gun, 10 republican infantry, 3 carabine cavalry meg 2 sharp shooter verhetetlen, bármit legyûr. Az a cél hogy ilyen seregbõl legyen minél tõbb. 2-vel is meg lehet épp csinálni, de az szopás 3 már elég, de jó ha van 4-vagy esetleg 5 ilyen banda a végére. A szamurájokat el lehet felejteni, az csak az elején hasznos. Viszont kell építeni egy dojo-t az egységgyártó helyre, mert +1 slotot nyit a kiképzésnél.