Szerintem is, de már az elõzõ ETW/NTW-hez se készült magyarítás. Ráadásul ha még akarnának is csinálni a patchelési idõszakba nem érdemes, mert az mindig feltúrja a fileokat. Meg kéne várni még lecseng az az idõszak, tehát még messzebb lenne.
Ha jól tudom az ETW-nél is az elején emiatt hagyták abba. Viszont most nem folytatja senki.
Magyarított verzió várható ebbõl? És ha igen, akkor külön meg kell venni CD-n, vagy a már megvett angol sima, vagy gyûjtõi változatra is lesz egy magyarítás, ami letölthetõ ingyen steam-en, vagy akárhogy máshogy beleépíthetõ?
Huááááá! LEsznek benne mini videók! Imádtam õket az elsõben és nagyon hiányoltam a többibõl!
Asszem meg nem volt ez a video. http://uk.gamespot.com/pc/strategy/shogun2totalwar/video/6286414/shogun-2-total-war-daily-demo Vki leforditana milyen ujitasokat emlit a multis resznel,a tobbit kb ertettem.
igen, szerintem is az empire a "leggyengébb" része a sorozatnak, de ettõl függetlenül örülnék ha ennyire lehetne más játékok folytatásaiban bízni, a napoleon viszont remek darab lett, a shogun 2 pedig remélem kiköszörüli a "csorbát"...már el is készítettem takeda shingen figurájának a helyét az asztalomon
Hááát... Tényleg nagyon jó a Total War sorozat, nagy része meg is éri az árát... Shogun, Rome, Medieval és a kiegészítõje simán... Viszont az Empire és kiegészítõi nekem nagyon nem jöttek be hosszútávon... Megjelenéskor el lehetett velük játszadozni, voltak bennük jó ötletek, de annyira nem voltak kidolgozva... Ez a Shogun 2 is nagyon ígéretes, de remélem nem az lesz ezzel is, mint a legutolsó résszel...
Eddig mindig volt demo a Total War játékhoz. A Rome óta én mindig kipróbáltam a demokat. És kb 1-2 hónappal a játék megjelenése elõtt megjelent. Ha márciusba jön a játék (és nem csúszik, ahogy eddig általában) akkor február körül szerintem jöhet egy próba verzió.
tudtommal sem empire, sem napoleon demo nem volt, de a total war sorozatot vakon lehet venni, én egyet sem bántam meg...sõt, én elõtte videokat sem nézek szándékosan, nekem nár az is spoiler:)
Én a Shogun II-t nagyon várom, mert annak idején a Shogun forradalmasította a stratégiai játékokat... De a Roma is megérdemli a folytatást. Egy kis emlékeztetõ...
Nézd, mindegyik Shogun itt csücsül a polcomon. Ebben a részben jöttek elõ a rajzolt iconokkal, ami szerintem - mûvészet ide, mûvészet oda - zavaró, legalábbis Nekem a korábbi TW részekhez képest.
A csatáknál meg tényleg hiányoltam (legalábbis a videóból) a hangulatot. Nem kell Rome szintü, de valahogy más, mint eddig. Ennek ellenére persze lehet nagyon jó, de nekem így elsõre picit csalódás. (Aztán majd lehet, hogy hónapokig nem szállok majd le róla.)
Majd ha lesz demo vagy megjelenik a játék többet tudunk róla. Eddigi TW-k nem használtak 4 magot. Majd kiderül, hogy a gépigény reklám inkább vagy nem.
A magas egységszámhoz proci kell, a szép látványhoz meg VGA. Szerintem azon a gépen (felbontástól erõsen függ azért, mert azt nem írtad) azért közepes med-high beállításokon, közepes egységlétszámmal el fog menni a játék. A csúcs grafnak szerintem akkor van értelme mikor replayt nézi vissza az ember. Nomál csatába úgysincs idõ gyönyörködni, meg akkor madártávlatból terelgeti az ember a "hangyákat" a csatatéren és nem bezummola nézelõdik. Szerintem ennél a játéknál nem lényeg a csúcs grafika.
Egy 1v1 csatában nincsenek csak max 5ezren, de viszont számold ki ha játszol pl egy 4v4-et ami elég gyakori pl multiban huge-on akkor az playerenként minium 2-3ezer katona, ami még a legalacsonyabb grafikai beállításokkal is megöli a gépet.
Igazából itt el kell döntened szerintem hogy kevesebb egység de jobb grafika, vagy több ezer egység de szarabb grafika legyen. Ahhoz hogy mindkettõ menjen, kevés ez a gép is szerintem.
Nem is tudtam h huge-ra allitva 10 ezren is lehetnek 1 csataban! Az mar tenyleg hozza a hagulatot! Mondjuk kerdes milyen vas kell 1 ekkora letszam elvezheto futtatasahoz?! Szerintetek AMD x2 6000+,4 giga rammal Ati 4890 kartya eleg lesz a normalis elmenyhez,vagy a procit mar fejleszteni kene?(remelem nem tulzottan off a kerdes)
Milyen változásra gondolsz? :) Csatában nem nagyon lehet szerintem újításokat kitalálni, ha igen akkor azt biztosan bele tették.
Sereg méretével mibajod? Huge-ra állítva 1v1-ben ígyis 4-5ezer egység futkározik a képernyõn(M2-ben legalábbis), ez szerintem bõven elég mert 10k egységnél azért elég rendesen megfõnének a képek.
Nekem a video alapjan nem tunt elteronek a csata menete,ergo annyira hangulatos,mint az elodei. Ez egyreszt orom,masreszt banat is,hisz csak eltelt mar 10 ev(vmi valtoazasnak mar lehet orultem vna). A sereg merete viszont ahogy elneztem nem nagyon valtozott,ami viszont bosszanto.
A rajzolt ikonok direkt ilyenek. Ez volt a japán mûvészetben az ábrázolása a képeknek.
Tikal: Én nem bánnám azért, ha 4 CPU magot is kihasználna végre egy Total War. Mondom úgy, hogy nekem is 2 magos van. Egy stratégiai játéknak jót tesz ha van CPU erõ, amibõl gazdálkodhat. Jóval könnyebben kezelné a gép a nagyobb egységszámot. Legyen jól optimalizált és gépre lehessen szabni a beállításokat.
Érdekes. A campaign térkép az eddigi legösszetettebb lesz (karakterfejlõdés irányítása, családfa, stb.), de valahogy a hadseregnél a rajzolt ikonok nekem túl egyszerûnek tûnnek ehhez a háttérhez, ill. valahogy a csaták hangulata sem tûnt feelingesnek (se a vízi, se a szárazföldi csatáé).
Egyébként én is reménykedem hogy az AI végre nem lesz hülye, és az ostromokban is ostromolni fog a sereg, nem csak álldogálnak és várnak míg halomra lövik õket a várfalakról. Amúgy a fickó aki játszott elég béna, de azért jó látni hogy a gép bevet végre különbözõ hadi cseleket, pl hátbatámadás + a sereg három különbözõ pontról támad, stb. Jó lesz ez :)
Tyíí hát nem ócsó, lehet cask egy limited editionre ruházok be, meglátjuk.
Igen azt tudom,h volt ez az invitalas(bar tul nagy 5letnek ezt nem tartottam,foleg ha kikapott 1 hulyet az ember aki a csata felenel lelecelt)En viszont olyanra gondolok h a strategiai terkepen valo tenykedesre is kiterjeszteni a multit,es nem csak szuken a csatakat meg az ostromokat. V ez megmarad hiu vagyalaom?!
Biztos rágyúrnak. Eléggé kihangsúlyozták, hogy a multi lehetõségeit is szélesítik.
De már Napoleonban is, lehet kampányban csatázni másik ellen, igaz csak csata. Mikor rámentél egy ellenséges seregre akkor nem csak a szokásos választék lehetõség van ott (auto csata, támadás, visszavonulás) hanem egy invitálás gomb is. Aminek segítségével egy másik játékos beugorhat arra a csatára átvenni a gép szerepét.
Vki tud vmit a multival kapcsolatban? Lesznek valtozasok? Osszecsapni massal a neten csak elore generalt csatakban lehet a jovoben is?Nem lesz soha olyan,h 1 teljes kampanyt baratokkal jatszhat le az ember,mert az nagy kiralysag lenne!(mondjuk nem tudom ezt mennyire lehetne megvalositani)
Én itt már kikeseregtem magam, csak a játékra várnék, hátha jobb lesz a vártnál - az "irányítása"/kezelõfelülete. Addig a RTW 1.5 + EB 1.2 és az ETW + DMUC (nagyon ritkán NTW) lefoglal.
Igen ETW-be már lehet mérséklõdött ez a jelenség. Meg az is igaz, hogy 1 kör fél évnek számít, ha van tartaléka az adott országnak akkor ez elég, hogy összekaparjon valamit. Most NTW-be volt velem, az itáliai hadjáratban, hogy a Szárd–Piemonti Királyság küldte rám egymás után a seregeket, pedig ott 1 kör 2 hét. Igaz, fõleg a Medieval II-re volt ez jellemzõ. Pedig szerintem pont, hogy a középkorban nem lehetett a zsebbõl új, jól felszerelt sereget elõrántani rövid idõn belül (bár ott egy kör 2 év)
Persze, ha kicsit jobban harcolna az Al akkor nem lenne szükség az állandó egységképzéses taktikára amit a gép csinál. Úgyhogy nagyon remélem, hogy a gépi intelligencia tényleg fog fejlõdni, ahogy ígérik a fejlesztõk.
Örülnék még jobb diplomáciának, a gép nézze a saját érdekeit ne pedig, hogy minden áron nekünk ártson, még ha ez neki 10X rosszabb lehetõség rá nézve. A szövetségesekkel közös hadjárat, felvonulás. Segítség kérése és segítség nyújtása. Ebben az esetben tényleg oda vonuljanak a csapatok ahol szükség van rájuk.
Nos igen. Valóban színesítené a dolgot, hogyha lennének döntõ csaták. Izgalmas lenne. Bár Azért etw-ben volt, hogy a lengyelek összeszedtek egy nagy sereget, és összecsaptak a fõseregemmel, és egy gigász csatában gyõzelmet aratva megnyílott az út Lengyelország belseje felé. Aztán már nem is volt senki, aki megállítson. Végül is az akkor döntõ csata volt. És ez így lehetett a valóságban is, hogy ha egy nagy csatában elhullott a haderõ java, akkor az ellen betörhetett az országba büntetlenül.
Kotomicuki: köszönöm a választ. Viszont: ha jól sejtem, ezek a hajók gyengébb szerkezetek voltak az ókori hadi gályáknál. Egy rome 2 -ben lenyûgözõ látvány lehetne ahogy a hajítógépek égõ, olajjal telt amforákat és köveket hajítanak át egyik hajóról a másikra, szép ívesen repülnének a lövedékek, és becsapódáskór a tûz, meg minden. Aztán teljes evezõsebességgel belerohanni az ellenséges hajó oldalába, vagy letarolnák az egyik oldali evezõsort, megbénítván az ellen hajóját. Belegondolva, elég sok taktikai elem lehetne egy ókori tengeri csatában,.
Én annak örülnék ha lennének döntõ csaták a játékban. Megsemmisítõ vereség után ne tudjon talpra állni az ellenség. Persze lehetnek elhúzódó hadjáratok több csatával. Csak az eddigi TW játékoknál háborúi inkább emlékeztettek a "XX. sz. anyagháborújára", ahol a gép futószalagon termelte az egységeket, mint valami gyárban.
Legyen nagyobb tétje az ütközeteknek, amire az ember felkészül és tervez.
Japánnak akkoriban, egészen XIX. század utolsó harmadáig-negyedéig, nem volt komolyan vehetõ hadiflottája. A hajóikkal csak part mentén hajóztak, amik mind vitorlával, mind egy sor evezõvel - voltak csak evezõs, gálya-szerû hajóik is - , fel voltak szerelve, és szinte csak csapatszállításra használták õket. Sok flotta-flotta összecsapásra nem került sor, akkor is jobbára csak az "ókori stílusban" - gyújtónyilak, majd kézitusa a fedélzeten. A Shógun 2-ben, ha valamennyire hûek maradnak a történelemhez, akkor legfeljebb a játékos is csak csapatszállításra fogja használni a "hajóhadát" -> partraszállás az ellenfél frontvonala mögött, ill. ezt megakadályozandó tengeri csaták. Nem a tengeri hadviselésen lesz a hangsúly, ahhoz a már fentebb említett XIX. század második felében kéne játszódnia a történetnek.
(Az európai hatalmak nem is próbálták meg gyarmatosítani Japánt, mert a tengeren még annyi veszélyt sem jelentett számukra, mint Kína - abszolút visszahúzódó, nem terjeszkedõ birodalom volt Japán - , és a számukra fontos anyagi erõforrásit, a Kína-Japán közti kereskedelem révén, gond és erõszak nélkül is megszerezhették maguknak, míg a szárazföldi hódításra esélyük sem volt a Japán "hadsereg" számbeli és minõségi (drill, logisztika) fölénye miatt, amit technikai fölénnyel is csak a XIX. századra tudtak - rövid idõre - felülmúlni. Mire a Katolikus Portugálok/Jezsuiták/(Spanyolok) "célba értek" volna, addigra a Protestáns Hollandia/(Anglia) is megjelent a színen és így a hódítás elmaradt a két ellenérdekelt hatalmi tömb civakodásai miatt.)
Ti esetleg ismeritek a korszak japán hadihajóit? Hogyan folyt akkoriban a japán tengeri hadviselés? Ágyúk voltak a hajókon, vagy az ókori római gályákra jellemzõ hajítógépek?
Tudom, hogy szereted ezt a játékot, ahogy én is. Ez jó. Tudom, hogy amit leírsz abból fakad, hogy szerited ezt vagy azt jobban is megcsinálhatták volna. Max. nem mindenben értek veled egyet. Jó játékot, és reménykedjünk egy ROME 2-ben!
Bonyolult..., bah! Már a Rome is tudta azt, hogy az utakon állva az ellenséges tartományban a bevételei visszaestek, a kikötõn, vagy a kikötõ és a városa között állva különösen. Az ETW/NTW-n ilyen fel se tûnt, hogy van, csak az értelmetlen pusztítás az 1-1 egységes seregekkel, amiket a 4-6x-s túlerõ sem tud eliminálni, az AI szerint... ez hatalmas stratégiai elõrelépés volt - lassan lehet várni, hogy mikor fog némi FPS is vegyülni majd a játékmenetbe az arcade mellé. :( A stratégia az maradjon stratégia: egyszerû, átlátható, gyors, mint a pl. a ROME setében. Ezt a legutóbbi játékpáros kezelõfelülete már nem tudja, mert a fölösleges mikrózás agyonüti azt: a kis városok helyett inkább rakott volna bele több tartományt (vagy csökkentette volna azok méretét, hogy ne érzõdjön olyan üresnek a hatalmas, parlagon maradt tér), amiknek lehetett volna olyan szintû egyedisége, mint a Shógun-ban volt -> pl. egyedi adottságok a mezõgazdaságban, és így a bevételekben is (a ROME-n már csak a bányák ilyenek).
A korszakokkal nincs bajom, számomra is bosszantó lett volna, ha a 18.-19. századot kihagyják ebbõl a sorozatból, DE a megvalósítás mikéntjével már annál több (Mint a Medi2 város-kastély felosztása, amikor a játék negyedében-harmadában ugyan azokat az egységeket lehetett belõlük toborozni, amiket persze nem lehetett a másikban feltölteni...). Így a sorozat etalonja továbbra is ROME marad a szememben - nem a grafikája miatt, ami számomra még ma is megfelelõ, és nem azért mert azt a korszakot favorizálnám a többi helyett/mellett.
Na jó, igazatok van, valóban ki-ki a maga kedvenc történelmi idõszakában érzi jól magát. Nekem a napolaoni korszak , meg elötte a 18. század a kedvenc idõszakon, így nyilvánvaló, hogy nekem az ETW/NTW a favorit. Róma 2 -nek pedig azért örülnék nagyon, mert azt a kort is imádom. Meg ha a diplomácia jobb lenne, mint a roma 1-ben volt, legalább olyan, mint az ETW-ben, akkor már jó lenne. Nemrég, történt, hogy etw-ben oroszokkal játszva, egy egytartományos sehonnai országocska fogta magát, és az egyéb, többfrontos háborúim miatt õrizetlenül hagyott területeimre betört. Elfoglalt 2 területemet, igy neki már 3 lett. Na befenyítettem. visszavettem egy területét, rommá vertem egy nagy seregét, és beléptem az egyik területére. A következõ körben békét ajánlottam neki, a másik, tõlem elvett területéért cserébe, amit õ ELFOGADOTT! Így visszaállt a rend. Eredeti területén maradhat továbbra is. Elfogadta, pedig komoly seregei vannak még. Csakhát gondolom nem akarta, hogy az orosz medve rátenyereljen. Hol volt ilyen diplomácia korábban? Angolokkal meg jó baráti, sõt szövetségesi viszonyban vagyok, de mivel erõs nagyhatalom, nem tudok vele egy áhított területet elcserélni! Na tehát egy Rome 2 jó diplomáciával, szép grafikával odaszögezne a monitor elé :) Nálam a sorrend: ETW/NTW Rome 1 :) Medi 2 Medi 1 Shogunt nem sorolom be, mert azzal nem játszottam.
Én nem tudok sorrendet felállítani, mert nekem az összes korszak bejön. :) Egyszerûen szeretem a történelmet, ahogy van. A TW-kbe pont az tetszik, hogy mindig más korszakkal játszhatok. AZ ETW/NTW is nagyon jól sikerült részek és nagy kedvencek. Diplomáciába az ETW sokkal használhatóbb mint például a Med2.
A Rome2-nek is azért szurkoltam jobban mint a Shogunnak (mikor még nem derült ki), mert több nép változatosabb játékmenet. De most már eléggé várom a Shogunt is. Én úgyis csak a Rome-nál kapcsolódtam be a TW játékok menetébe. És így azt remélem 2012-13-ban érkezõ Rome II még jobb lesz. :)
Azert a sorrend a kovetkezo nalam:
1, Shogun Total War 2, Rome es a tobbi.
Azert valami zavar. Az uj videok a Sogun 2-ben. Melyik idiota agyatlan amerikai barom talalta ki a vicces ninja jeleneteket ? Eltornem a kezet az ilyennek.
Nos ez szerintem attól függ kinek melyik történelmi kor jön be jobban, nálam Medieval II, Rome, ETW, Napoleon a sorrend. Az utóbbi kettõben igazából csak a tengeri harc jött be, más nem nagyon, nem jön be nekem ennek a kornak a hadviselése.
Azért a Rome magasan veri mind a két Empire-ban játszódó játékot.
Nálam a sorrend:
1. Rome 2. Medieval 2 3. Medieval 1 4. Empire
Természetesen minden TW játék nálam 90+ értékekkel bír.