ETW/NTW a valaha volt legjobb pc játékok. Medi 2-õt bõvel felülmúlják. Ha egyeseknek túl bonyolult, azok játszanak mással. A sok kis város sok új stratégiai lehetõséget rejt megában. Összetettebb ugyan a játék, de élvezetesebb is.
Hát figy, már volt Shogun 1-2(vagyis még csak lesz :) , Medieval 1 - 2, Empire + Napoleon(amit vehetünk 1-2nek majdnem), Rome-ból pedig még csak 1 van.Rengetegen játszanak vele még most is, szerintem nem fogják kihagyni a második részt.
Igazából eddig sosem foglalkoztatott a shogun kora, de már nagyon várom, mert bizonyára érdekes lesz egy teljesen ismeretlen kultúrával játszani. Hogy szép lesz az nem is kétséges, bár én már az empirénél fel kellett vegyem az államat a földrõl, a napolennál meg volt, hogy a becsapódó lövedékek nyomait, vagy a kengyelbe akadt lábú hullával rohangáló lovakat bámultam, nézegettem ahogy töltenek, lõnek, száll a por és gomolyog a füst. Néztem az uniformisokat, és addig bámészkodtam, míg végül elvesztettem a csatát.
Meg aztán rengeteget tanultam ezek alatt a játékok alatt- medi 1 és medi 2 , róma, etw, ntw- shogunnal sajna nem játszottam. Rengeteget tanultam, hogy melyik város hol van, sokat tanultam a történelembõl is, és megismertem régi uniformisokat, technikákat. És nem utolsó sorban egész jól megtanultam angolul.
Mégis, ha mondjuk 2012-ben kihoznák a Rome 2-õt, azt hiszem elkezdeném faragni a fejlesztõk szobrát. Remélem nem vagyok vele egyedül.
3-4 tartománynál még nincs is gond az ETW-al, de ha már az adott térkép negyede, harmada saját kézen van, akkor eléggé bosszantó tud lenni az állandó pixelvadászat és oda-vissza görgetés egy-egy fejlesztés után, pláne, ha 1-2 eldugott objektumra csak jóval késõbb lelünk rá... A stratégiai rész ne legyen - má' - ilyen szintû, túlzott ügyességi elemekkel megtûzdelve. :( A RTW-ban(vagy Mod-jaiban) is látszódott a térképen, ha (pl.) fejlesztve lett a mezõgazdaság a tartományban. Ezt itt is megcsinálhatták volna -> a vizuális felhasználónak nem kellett volna a tartományok infó-lapjait böngészni (1 klikk = 1 tartomány - vagy, ha 20 épületnél több volt, akkor 2 klikk = 1 tartomány), hanem csak ránéz a térképre... és jó sokáig görgeti azt - ne így akarják növelni a (holt)játékidõt. :)) (A RTW-ban kifért 20(18?) épület is egy tartományhoz, itt meg már 10 sem fér bele... Hol itt a fejlõdés??? Ehhez kapcsolódna azon felvetésem is, ha már a tartományok száma stagnál minden játék(uk)ban(/térkép), akkor inkább a térkép méretét és az egységek mozgásának nagyságát csökkenthetnék (arányosan) inkább az állandó gépigénynövelés helyett... A csata persze már más tészta!)
Abban a 10 perces gameplay bemutatóban nagyon úgy néz ki, hogy a Napoleonban látott (feljavított) látvány köszön vissza. De azt, hogy az ikonok hol vannak ahhoz nem feltétlen kell motort cserélni. Nekem mondjuk bejött az ETW és a térképe is, mert ránézésre láttam, hogy ha valahol fejleszteni lehetett. A Rome-ba végiglapozgattam mindig a provinciákat, hogy van -e valami lehetõség.
Hhmm, a kiadónak ügyelnie kell arra is az AI "erõsségének" belövésekor, hogy azon országokban, ahol nagyrészt fizetnek is az általa kiadott játékért, ott felhasználók értelmi képességei (még - mert e téren azért mi is rohamléptekkel "fejlõdünk" ám...) gyakran satnyábbak a mienkénél (Hiába, a gazdaságunk gyorsabban "züllött" el, mint az oktatásunk...), tehát a "jó" AI gátolhatja az eladásokat is...
Az ETW-ban is olyanok a kezdõ felállások, hogy ha 2-3 szomszéd össze tud fogni 1 ellen - különösen az elsõ körökben - , akkor annak az egynek nem sok esélye marad a túlélésre. Ezt pl. nem teheti meg ellenünk az AI - teljes erõbedobással - , pedig biztos ez lenne az elsõ épkézláb ötlete... Persze, azt én sem szeretem, ha az 1-1 egységes fosztogató-, vagy maradvány-seregeket a 4 egységes helyõrségem csak kézi vezérléssel tudja szétkergetni, mert "automatán" az AI erre (is) léptelen...
Nyugtassatok meg, hogy a hatalmas térképen, ebben a részben már nem kell majd az utolsó pixelt is átnézni fejlesztendõ épületek után, hanem visszatérhetünk a RTW-s, "egy lapon mindent elintézek a tartományban"-hoz. (Értékelem a fejlesztõk igyekezetét, hogy vmi újat hozzanak a játékba, de lehetõleg ne a játszhatóság rovására tegyék ezt.)
Nekem már az is tökéletes ha a fedezék jó oldalára álnak.
Hanem odasétál lelövetni magát. Empire-be nekem párszor eljátszotta. Tökéletes AI-ba meg nem hiszek. Ugyan nem vagyok programozó, de, hogy a gép dinamikusan lereagálja minden reakciódat és megfelelõen cselekedjen, mind egységszinten mint egész hadsereg szinten a terepviszonyokat is figyelembe véve, háát...
Én annak örülnék már ha értelmes AI-t kapnánk a kampánytérképre és diplomáciára, (arra körönként kell reagálna). És csatákban kicsit értelmesebben harcoljon. Az már jó lesz.
én meg ezt várom mióta létezik a sorozat!:) ez volt az elsõ játék amit eredetiben vettem meg anno a mongol invasionnal együtt:)))
Nekem az összes rész a kedvencem. :) Talán azért mert én minden történelmi kort érdekesnek tartok. Én is jobban vártam egy új Rome-t, de ez is nagyon jó lesz. Remélhetõleg a Rome II - mivel késõbb jön -, annál nagyobbat fog szólni fejlesztések terén.
Nyugalom, tuti lesz még Rome II! Nekem az elsõ rész mai napig a kedvencem, azután jön a Medieval 2, Empire és Napoleon.De szerintem hirtelen ez fog az elsõ helyre ugrani :)
Meglátjuk milyen lesz. Számomra az ETW és az NTW erõsen kiábrándító volt a korábbi részekhez képest. Meg hát légionáriusokat vártam, nem szamurájokat. :)
Gondolom már láttátok máshol de azért berakom ide. Plusz egy kérdés, hogy a videó közben látható 3 hadúrjelvény ebbõl 2-t felismertem a harmadikat viszont nem, van valakinek ötlete mi lehet az? (a ninja Hojo , a videó végén látható a Takeda, viszont akiknél megöli a ninja a tábornokot azt nem ismerem)
Én imádom ezt a játékot, és nem mertem álmodni se arról, hogy lesz folytatása.
Mióta XP-n, és aztán Windows 7-en nem hajlandó elindulni azóta siratom és porosodik a polcomon :( Na jó, elindul, de szeret kilépni, és órákat töltöttem mindenféle FAQ olvasgatással, codecec-ekkel, semmit se javult a helyzet :(
'Hõs' egységek voltak régen is (sima shogunban, úgy értem), csak ott egy darab szuperharcos, aki egymaga képes volt elbánni ilyen 60-120 fõs seregekkel.
Attól függ milyen korszakban fog játszódni. Ha ugyanazt a korszakot fogják "lemodellezni" mint az elsõ részben akkor muskétások biztos lesznek benne. Ostromgépek nem nagyon hiszem.
Azt tudja valaki, hogy a korszakban milyen "tüzérség" volt, ha volt egyáltalán? Ballista, catapult meg ilyenek?
2011 március a megjelenés?
Ugyanakkor a japán kultúrában gyökeresen benne vannak az egyéni hõsök, nyilván a játékban is igyekeznek ezt visszaadni azzal h az átlagnál nagyobb túlélési esélyük legyen. Ha ezt nem túlozzák el, akkor teljesen jó lesz.
Nem ertem en miert kell egybol sirni, mikor meg azt sem tudjuk, milyen attribokkal jonnek ki azok az egysegek, raadasul azt viszont tudjuk, hogy a modderek azonnal kibalanszoljak az ilyen hibakat. Az egyik legjobb resz volt a Shogun TW, raadasul azzal tarolt eloszor a CA. A legtobb amire egy rajongo vagyhatott, Shogun TW uj kontosben.
Tulajdonképpen az elefánt meg a gyûrûkurás modban a troll is ilyen hero unit, szóval ettõl még nem biztos hogy rossz.
Részemrõl örülök egy kis "fantasy" beütésnek, és azért azon a részen valóban voltak legendás harcmûvészek.. Persze a jo középutat meg kell tartani de egy 10-20 fõt ha bever egy hero :) az szerintem jopofa lesz.. Én külön örülök neki kicsit színesíti megfûszerezi a játékot.. King Arthur meg szerintem szörnyû lett.. kiprobáltam de NTW mellé sem lehet tenni.. sajnos .. Persze azért érdekes lesz ahogy a hõs nyílzáporban fog szaladni de azért volt pár ilyen film meg ez ugy illik a japánokhoz :)
A King Arthur végül is ilyesmi akar lenni, "fantasy totat war". Nem próbáltam azt a játékot, úgyhogy nem tudom milyen. Abban igazad van, hogy a Total War-ba ne keverjenek bele irreális dolgokat. Lehetnek ugyan spéci egységek, de ugyanúgy rendelkezzenek emberi korlátokkal.
Ez elvileg egy reális játék, így idiótaságnak érzem. Ettõl függetlenül én örülnék egy fantasy totat warnak, ahol elsüthetnének egy csomó ilyen ötletet.
Hát, csak nem viszik túlzásba a Hero egységeket. Szimbolikus és lélektani hatásuk mondjuk lehet, vagy ha megfelelõen alkalmazzuk õket bizonyos szituációkban. De annak semmi értelme nem lenne, ha komplett seregeket vernének el, csak azért mert õk a "janik".
"One particularly novel development is the introduction of hero units. These are warriors who have perfected a fighting art and can carve their way through enemy armies without much trouble at all. Based on mythologized historical figures like the warrior monk Benkei, hero units are a nearly unstoppable force on the battlefield, capable of holding bridge crossings against entire armies, or smashing through a battle line to engage the enemy general."
Érdekes, hogy megint egy régebbi játékot vesznek elõ, mint a Medievalnél. Ott is tetszett a 2, hátha ez is jó lesz, nekem annyira az Empire nem tetszett.
Attól függ kinek. Bizonyos kor felett nagyon nehéz úgy összehangolni x embert, hogy mindeki ráérjen 1-2 óránál tovább online élvezkedni. Régen egyes cimbikkel simán összeröffentünk 5-6-an is repkedni. Van olyan ezek közül, akikkel nem repültem 2 éve egy percet sem. Én már nem vagyok egyetemiste, neki meg teljesen más idõbeszotása van...
Olyan furcs, hogy a Multi részt még mindig vannak olyanok akik elhanyagolják. amikor már minden multi.
Majd a következõ rész. Én is jobban örültem volna neki, de most már megbarátkoztam ez lesz és most már kíváncsian várom a játékot. :) Egyébként ha sikerül tényleg újdonságokat csempészni a játékmenetbe, tényleg egy kicsit fejlõdik az Al is, rendesen összerakják a multi részt, akkor a következõ TW-nek csak jót fog tenni.