Az új egységek (unit packok) tényleg túl opok szoktak lenne szóval érdemes õket átszabni én azt szoktam alapul venni hogy a katanásokoknak 12 szokott lenni a támadásnál szóval ettõl nem igen kéne feljebb tuningolni õket a lándzsásokat meg végképp mert azok sokkal erõsebbek (yari samuráj) még 6-al is de mindenféleképpen szerintem színesebb a játék ha több fajta egységet lehet toborozni.
Készítõje azt mondja hogy kompatibilis más modokkkal is szóval lehet kombinállni mert mindegyik mást állít át. Sajnos a csatákban nem igen tudnak sokat változtatni mert az már milyen a programozásnál van elbaxva. Pl azt konkrétan utálom mikor védekezik és mindig van egy domb vagy valami aminél bujkál és simán le lehet nyilazni mert úgyse fog támadni csak hátrál miközben az egységeit egyenként difitálom.
Onann lehetne tudni hogy mit másoltál át a data könyvtáradba és hogy mit írtak a modhoz persze van aminél nincs rendesen részletezve mint az AI-nél ilyenkor pack file manager-el meg lehet nyitni.Tutorial-t keresd fel twc forumon ott levanak írva hogy miket kezel az ai és hogy mit jelentenek de nagyjából már mikor megnyitsz egy ilyen modot látod miket változtat.
Azt tudom neked is mondani hogy nem muszály a mod készítõk beállításait elfogadni teljesen átlehet szabni saját izlés szerint is akár mp közeli értékekkel de ha jól tudom van multiban darthmod vagy lehet csak coopal. Mindenesetre katt
Hát az helyzet hogy a modokba jellemzõen tényleg el van baszva a balance, és nem érdemes ashigarut venni. Ez a Darth mod egyik hibája. Az alapjátékban mûködõképes az ashigaru sereg is, csak tudni kell õket használni. Ha te csak tuningolva voltál képes belük harcolni, én meg még sok más playernek meg ment anélkül is, talán valahol máshol kéne keresni a hibát, nem a játékban...
Köszi a válaszokat de mivel multizok is nem csak single, ezért az ilyen modok mint a Darth nekem nem igen jönnek be, mivel jelentõsen eltér az egységek használhatósága az eredeti felállástól. Csak simán AI-mód kéne :P sajnos amennyire tuldicsérték, hogy ilyen meg olyan okos lesz az AI szerintem iszonyat kis bugyuta, fõleg aki már játszott ember ellen, annak tényleg nem sok kihívás a csata rész. Viszont a kampány is jó, idõnként szeretem tolni, csak kéne legalább a csatákban valami értelmesebb "ellenfél".
Az a jó ebben a játékban hogy nagyon jól modolható figyelj ha valami nem tetszik változtathatsz rajta saját izlésed szerint és ez az a dolog ami miatt jó a tw. Az meg hogy az ai milyen nézd már meg az alap vanilla beállítást és vs radiust vagy a darth-ot ég és föld.
Az ashigaru egységeket én már a vanillában modoltam mert a gép állandóan ezt használta már idegesítõen és olyan fos értékei vannak amivel nem lehet harcolni szóval a vanillán morált meg kell duplázni legalább és a charge-t ami a roham bónusz magyarul azt fel kell nyomni szépen mert ilyet nem látsz a játékba senkinél hogy 1. Alapból az ashigaruk valami light gyalogos szerepét töltötték be.
"Az ashigaru-k a lándzsákat alakzatban használták, kiváltképpen lovassági rohamokkal szemben. Mindegyikük felvett egy térdeplõ pózt, miáltal egy vonalat alkottak, a lándzsáikat pedig a földre fektették maguk elõtt. Ahogy a roham egyre közelebb ért, elrendelték, hogy emeljék fel a lándzsákat az utolsó pillanatban, feldöfve a lándzsákat a lovak szügyébe."
A játékban na ez rohadtul nem így van nem támasztják be a lándzsákat csak hadonásznak velük pedig így nem járna bónusz fõleg nem 20 százalék mert a lovasság semmit nem ér.
Szerintem itt nem kissé elcseszték a játékot mert nehogy már egy bottal hadonászó rendezetlen katona feltudjon tartóztatni egy több száz kilós állatot persze egyetlen bottal a kezében ez baromság. Fõleg ha a másik lovas kezében is ugyan olyan hosszú fegyver van még az rendbe lenne ha a katanás lovas ellen lenne csak ilyen bónusz mert ugye neki rövidebb fegyvere van. Akkor kéne mûködnie ennek a 20 bónusznak mikor yari fal alakzatban használják a lovasság ellen különben nem kéne ilyen extrém értékeket adni.
Egyetlen dolgot lehet tenni hatásosan a lovassággal hogy megpróbálsz elfutni de akkora kamuzás van mert ahogy kicsit elérnek már hullanak a lovasok és persze mindig van egy yari egység aki ott terem pl: mikor nyirbálod az íjászokat és a vicc le se tudod kaszabolni az elvileg gyengébb íjászokat mert elõbb beérnek a yarik és futnál el de ezek többet tudnak ölni belõled ezen rövid idõ alatt mint te az íjászokból. Még azt lehet csinálni hogy beparkolsz az ellen mögé és leszállsz a lórol de a 80 fõ elég kevés tud lenni a nyílzáporban.
Késõbbiekben úgy fixáltam hogy valami haszna legyen a lovasságnak hogy a yarikat lehúztam 10-re még így is simán minimális veszteséggel leölnek akár 2 lovas egységet szóval nem értem mi a Buddhának ilyen érték.
Én azért nem szólnám le annyira az alapjátékot sem. Tény hogy vannak hibái, de ugyanígy a modoknak is megvannak a maga bajai. Néhány dolgot másképp kell csinálni azt annyi. A playerek nagy része eleve kevésbé hajlandó objektíven értékelni a modokat, mert el vannak foglalva az újdonságokkal.
A javított AI is túl van dimenzionálva. Igazábol annyira nem nyúltak bele hogy olyan ûberkirály legyen mint azt sokan mondják, csak van pár új szokása, ami egy idõ után ugyanolyan gagyinak tûnik mint a régi hülyeségek.
Azért annak elleneére hogy nekem nem annyira jön be, el kell ismerni hogy a Darth mod jól átgondolt, balanszolt munka. A Darth mod könnyítései mellett nehezítés is van benne. Ott van pl. az hogy mennyire sokat lehet benne lépni a sereggel egy kör alatt, szerintem ez az amitõl jelentõsen könnyebb ez a mod. Tényleg realisztikusabb így, mert elég nagy hülyeség hogy negyed év alatt egy sereg csak a szomszédba tud átvánszorogni, hajókra ugyanez. Ezt a részét szerintem ellensúlyozza hogy a brutálisan feltuningolt ellenfelet jóval nehezebb megverni csatában, de nem azért mert annyira okos, hanem azért mert annyira fel vannak erõsíítve az egységek, hogy az már szinte gáz. Mégis azt kell mondjam ez a része jól be van lõve, mert tényleg ez kell hozzá hogy kis kihívás legyen benne.
---> reworked AI without overwrite DarthMods Settings ---> reworked AI to not overtax his province ---> reworked AI to build more heavy infantry ---> changed recruitment of units (Fots/Sho) ----> This changes made the AI much more better and with DarthMod you get a enhancement of realistic gameplay!
Van egy másik is már itt is javítottak a gép szarságán hogy sok íjász és fos asigaru egységekkel spammali tele a játékot nem is tudom hogy lehet az alapjátékkal játszani annyira
A Darth modban single playerben sok állítási lehetõség van. Azt nem tudom hogy be tudod-e lõni úgy hogy a változások ne érvényesüljenek, de az AI módosuljon, sajnos ezt ki kell próbálni. De mindenesetre abban a moban kicsit belepiszkáltak az AI-ba is.
Azért sokat ne várj tõle, csak van pár újféle szokása. Én azt vettem észre hogy pl. ostromnál az íjászok nem ragadnak le egy ponton, ha hagysz ott csali egységet. Amúgy én nem szeretem a Darth modot, de mindenképp érdemes megnézni. Be lehet lõni vanillánál nehezebbre is néhány téren, de összességében nem lesz sehogy se nehezebb szerintem, csak másképp kell játszani.
Üdv tudtok olyan modot ajánlani ami nem piszkál bele a játékba azon kívül, hogy az AI-t módosítja. Persze pozitív irányban.. ^^ Csatáknál és persze kampányban se ártana..
Persze mindent be lehet állítani ebben a játékban Pack file Manager programmal amúgy de amit te kérdezel konkrétan vanilla játék esetében 10.000 gold az 100+ state gift vagy értékes ajándék néven ami -5-el fog csökkeni körönként aszem normál modon és a neutral 0, unfriendly -45, hostile -85, friendly 45, very friendly 85
Figyelj a játék úgy van megcsinálva hogy egy script-ben már elõre megvan írva mit fog lépni ellened a gép pl: te a Date klánnal vagy és a szigeten élõ kis sárga genyóval (nem jut eszembe a neve aszem saga)akarsz szövibe lépni na ez nem fog összejönni mert xy körre megvan írva hogy õ fenyegetést fog küldeni neked ami -100valamennyi és kapod a random üzit hogy ez a klán megfog támadni bla bla... felkel készülj na ezért nem mind1 kivel lehet szövibe lépned két dolgot tehetsz 1. szétjátszod az agyad és veterán módon már ismered a gépet vagy 2. meglesed vagy akár átírod magadnak a scripted TWC a tutorial-ban le van írva hogyan kell.
Meg persze nem árt ha felraksz magadnak valami módot ha élvezni is akarod a játékot
Darth mod kicsit kijavította az alap játékot(szokták hívni vanilla) az oda klánnak hogy kicsit valóságosabban mûködjön meg életképesebb legyen mert a japán történelem szerint az oda klán gyõzött és hát valami ilyesmi lehet a munka menete ha ennyire belekell piszkálni:
------------------------------------------------------------------------------- ------------------------------ SCRIPT SETUP ----------------------------------- ------------------------------------------------------------------------------- local core = require "ui/CoreUtils" local advice = require "export_advice" local scripting = require "EpisodicScripting" local camera_pan = 0 local new_game = false local panning = false local becoming_shogun_advice = false
EpisodicScripting = scripting
scripting.SetCampaign("jap_shogun") out.ting("Shogun Japan campaign script!")
local function OnNewCampaignStarted(context) new_game = true becoming_shogun_advice = true scripting.game_interface:add_restricted_building_level_record("SHO_Port_3_Nanban_Trade_Port") scripting.game_interface:add_restricted_unit_record("Cav_Spear_Great_Guard_Takeda") scripting.game_interface:add_restricted_unit_record("Heavy_Ship_Nihon_Maru_Mori")
-- Unlock the nanban port for the Otomo and Shimazu (just in case they lose it) scripting.game_interface:remove_restricted_building_level_record_for_faction("SHO_Port_3_Nanban_Trade_Port", "otomo") scripting.game_interface:remove_restricted_building_level_record_for_faction("SHO_Port_3_Nanban_Trade_Port", "shimazu")
end
-- Trigger the third mission once the first mission has been completed
if conditions.FactionName("shimazu", context) and conditions.FactionIsHuman("shimazu", context) and BOOL_shimazu_osumi_captured and not BOOL_shimazu_trade_port_built and not BOOL_shimazu_mission_three_issued then out.ting("Shimazu Mission Three") shimazu_intro_mission_three() BOOL_shimazu_mission_three_issued = true
elseif conditions.FactionName("chosokabe", context) and conditions.FactionIsHuman("chosokabe", context) and BOOL_chosokabe_tosa_rebellion_crushed and not BOOL_chosokabe_mission_three_issued and BOOL_chosokabe_tosa_free then out.ting("Chosokabe Mission Three") chosokabe_intro_mission_three() BOOL_chosokabe_mission_three_issued = true
elseif conditions.FactionName("oda", context) and conditions.FactionIsHuman("oda", context) and BOOL_oda_owari_rebellion_crushed and not BOOL_oda_mission_three_issued then out.ting("Oda Mission Three") oda_intro_mission_three() BOOL_oda_mission_three_issued = true
elseif conditions.FactionName("tokugawa", context) and conditions.FactionIsHuman("tokugawa", context) and BOOL_tokugawa_oda_defeated and not BOOL_tokugawa_mission_three_issued then out.ting("Tokugawa Mission Three") tokugawa_intro_mission_three() BOOL_tokugawa_mission_three_issued = true
Természetesen a viszonyt jelzõ számokhoz vannak rendelve az elnevezések, de nem sok értelme van ezzel foglalkozni.
A szövetség meg a kereskedelem növeli a viszonyt, de igazából bárki bármikor hadat üzenhet, és akkor mínuszos lesz, nem számít milyen viszonyban vagytok éppen. Ráadásul a szövetségi rendszerek miatt is bekaphatsz csökkenést, ha pl, az egyik gyökér hadat üzen akinek a szövetségesével üzletelsz.
A viszony csak annyiban lényeges, hogy tudsz-e üzletelni, vagy sem. Nyilván aki utál azzal nehezebb kereskedni, és kevesebbet fizet az átjárásért. Házassággal lehet próbálkozni, max egyel kevesebb lányod lesz, ha eszébe jut hogy megtámadja a sógort. Pénzt meg nem szabad adni senkinek semmi célból.
Kb. 3 játékból egyszer összejön egy olyan szövetséges aki megbízhatónak bizonyul, de ez csak véletlen. Akármelyik körbe kaphatsz olyan random seed-et hogy neked ugrik, csak ugye ennek csökken az esélye ahogy nõ a viszonyotok. Alapból mindenkit ellenségnek kell tekinteni, különben megszívod.
Ha szeretnétek a legújabb híreket magyarul olvasni a Total War játékokról, látogassatok fel az alábbi facebook oldalra. https://www.facebook.com/totalwar.hu Napi frissítés!
Köszi, ennek megfelelõen csinálom. Egyenlõre jobban megy mint eddig ment a játék:) de nagyon ugrást érzek a hard és a normál között a harcokban
Kár, hogy a diplomácia fül alatt amikor nézed a másik klán feléd való hozzáállását akkor a Total értéknél nem lehet látni, hogy milyen irányban változik csak az egyes részértékeknél, így nehéz eldönteni, hogy most az össz hozzáállása milyen irányban változott.
Arra van valami alapszabály, hogy mondjuk +20-tól fog téged Friend-ként hezelni és mondjuk -50-tõl Hostile-nak? Vagy arra, hogy az egyes dolgok mekkora irányban változtatják (pl:1000 pénz ajándékozása vagy házasság)
Nagyon köszi, tök jó ötleteket adtál. Nem is tudtam, hogy az átjárási egyezményekkel így lehet játszani. Azt hittem csak megkötöm egy klánnal és akkor át tudunk járni egymás területen. Továbbá annyira arra sem figyeltem, hogy ne legyek agresszor.
Köszi még1szer :)
Az elején nagy pénzügyi segítséget jelent az átjárási egyezmények eladása. Ha van elég pénze a szomszédnak, a 20 köröseket érdemes eladni, mert megújítható. De érdemes pár kört várni, és csak 5-10 körre eldani eleinte, mert a legelején senki nem fizet érte annyit mint amennyit ér. A végtelen köröset csak akkor add el ha már reménytelenné válik hogy mégegyszer lehúzhasd.
Ha van pénzügyi alap nem nehéz a játék legendary-n sem. A takedákkal meg fõleg nem, mert sok a szomszéd. 2 kör kifejleszteni a katana szamurájt, 2 kör felhúzni a dojo-t, és két körönként jöhetnek a kardosok. 2-3 íjásszal meg a meglévõ kezdõcsapattal kiegészítve, tutira megnyerhetõ az összes csata. Csak nnyi szamurájt vegyél, hogy maradjon némi bevétel is.
Egy ilyen sereggel bárkit leverhetsz aki meg mer támadni. Nekem volt olyan játékom, hogy pont az volt a baj, hogy nem támadott senki, ez is megesik csak ritka. Papokkal kellett lázítanom, és a lázadóktól területet szerezni, hogy ne kelljen hadat üzennem senkinek. Persze pár kör után már jöttek is a hadüzenetek... Ha a szomszédod üzen hadat, annak örülni kell, mert hadüzenet nélkül elfoglalhatod a területét. Nagyon fontos hogy ne légy agresszor, mert az 50. és 100. kör közt (ha addig elhúzod a játékot) akár 40ezret is lehet kaszálni a kereskedelmi egyezmények megkötésével, az abból származó extra profitról nem is beszélve.
Egyébként arról szól az egész hogy irtózatos mennyiségû pénzt harácsolj össze. Mert ha kovácsos tartományba +6 fegyverû naginata szamurájokból (10-12db), meg nyílkészítõs területen +20 pontosságú (6-8db) lovasíjászokból raksz össze sereget, tetszõlegesen kiegészítve, azt nem verik meg semmivel. De úgy is csinálhatod, hogy a kezdõsereget szamurájokkal foltozgatva végigmasírozol a térképen 40 kör alatt, csak az nehéz. Mondjuk én már 1600 órát játszottam ezzel, és az elképzelhetõ összes módon megcsináltam a kampányt, de az tuti, ha a csatákat kis veszteséggel meg tudod nyerni nem nehéz a játék.
A fonos technológiátk: heaven and earth, meg a farmolós technológiák. A gazdag birodalomhoz sok kaja kell. A többi ízlés dolga.
A PC-ért meg nem aggódnék, direkt konzolra jellemzõen agyhalott játékok jönnek. Elég nagy az a réteg is akiket az ilyesmi nem köt le.
Értem, megfogadom. Köszönöm szépen a kimerítõ választ. :)
Már várom, hogy hazamenjek és nyomja. Normal-on végignyomtam egy long kampányt Hoyo-val, most próbálom Hardon a Takeda-val, de fossá vernek az elején, egyfolytában megtámad valaki és esélyem sincsen építkezni.
Nagyon jó kis game, jó hogy vannak még ilyenek és már csak ezért reméljük jó sokáig megmarad még a PC.
Nem úgy mûködik a játék ahogy a mondandódból sejthetõen gondolod.
Ha a várhoz közel állsz az ellenséggel átellenes oldalon, be fog jönni felmentésnek a lovas csapat. Onnan tudhatod hogy jönnek-e hogy ha kijelölöd a felmentõ csapatot, és ráviszaed a várra az egeret, lesz köztük egy sárga vonal. Egyébként nem ajánlom hogy ezt csináld, mert ha az ellenséges lovasság erõsebb mint a tied, úgyis kinyírnak.
Ha elbújsz az erdõben úgy hogy az ellenség útjába állsz az más tészta. Rajtaütés lesz ha nem vesz észre az ellenség. Ha elegen vagytok, ez a legkönnyebb csata, mert körbeveheted az ellenséget. Ezt lovassággal csinálni pont felesleges, mert ha elég közel van a sereged, csak felmentésnek jön be, így ugrott a körbeállós bónuszod. Tehát ha erdõbe bújsz, azt teljes sereggel kell csinálni. Ha elbújsz az erdõbe, vagy olyan közel legyél hogy felmentésként beérhess megvédeni a várat, vagy olyan messze, hogy ha az ellenség elmenne melletted, akkor is visszaérjél, mert különben elfoglalják a segged alól.
Mindent összevetve, ne használd külön a lovasságot! A seregnek egybe kell mennie. Néha összejönnek nagyobb csaták is, ahol több sereg is összecsattanhat mindkét oldalról (mert csak 20 csapat fér egy seregbe), azt most nem részletezném.
Szövetséget kötni nem lehet, legalábbis olyat nem ami tartós. Néha ugyan sikerül, de nagyon sok tényezõnek össze kell állnia, jobb ha a szövetségeseket is ellenségnek tekinted. Mindenkit jól össze kell verni aki megtámad, de te ha lehet, ne legyél agresszív, úgy kezelhetõ mennyiségû ellenséged lesz.
A kampány térképen van értelme a csapatokat elrejteni az erdõs területre? Gondolok arra, hogy van egy kastélyom ahol vannak csapataim, de a kastélyon kívül a mellette lévõ érdõben elrejtek mondjuk egy lovasságott.... ha megtámadják a kastélyt akkor hátulról be tudjam õket támadni??
Azt kérdezném még, hogy hard-ban nyomom a Takeda klánnal, de 15 kör alatt fossá vernek, mindenki rámszáll és csak támad. Próbáltam szövetségeket kötni, hogy ne támadjanak meg a szomszéd klánok, de itt a játék elején még pénzem sincs amibõl ajándékozhatnék. Van valami ötlet, hogy a játék elején, hogyan lehet gyorsan szövetségeket kötni?!
Köszönöm szépen,
M
Jah ismerem jó lett ez a mohi film
Lehet csinálok pár egységetTutorial mert elég gyér unit paletta van felhozva persze csak akkor ha sikerül dekódolnom amit leírtak
Sh2 valószínûbb mint warezzal mert elég komplett pack sok dolog van benne ami változtat a játékban de ahhoz friss updatelt verzió kell kár hogy nincsenek meg az archive modok kb ez év március áprilisi kéne és akkor menne.
Jó volna majd ha a medi evil 3-at már úgy csinálnák és egy mohácsot le lehetne simulálni mert így ahogy most van csak ilyen kisebb csetepatékat lehet amúgy én még csak warez verzióval tolom de megfogom venni mert a +unit modok csak úgy mûködnek.
Igen-igen,a DM amúgy is elég pöpec mod azért kérdeztem, hogy megy-e vajon warezzel.Vagy futna simán a Shogun 2-vel is?Az talán már csak pár ezer forint, ha jól emlékszek.
Akkor lassan el lehet érni a valóságban megtörtént történelmi csaták létszámát(Ugye pl 1 római légió anno ~5-6ezer emberbõl állt,bár ez nem a korszak meg földrész :D )
Nem gondoltam hogy ennyire bedurvul bár de gondolhattam volna mert a (vanilla) alapjáték is csinálja hogy egyszerre megindul az összes egységével ami 4-5 vagy több is lehet így meg dupla annyit tud összerakni 2x20 egység ami alapból nem lenne nagy kunszt mert amúgyse csak 1 egységgel támadnék.
Darth Mod ha jól tudom 40 egységet már enged mint a fots-ban de én inkább magamnak csináltam modosításokat és ehhez kellettek programok és az egyik ilyen EditSF 1.07 ezzel megnyitod a kampány save fájlodat a C:\Users\AppData\Roaming\The Creative Assembly\Shogun2\save_games aztán a programmal +-CAMPAIGN_SAVE_GAME+-CAMPAIGN_ENV+-CAMPAIGN_MODEL ezen belül látni fogod a két feltünõ sort 20 és 10 80 a maximum a szárazföldi egységekbõl de még nem próbáltam nekem bõven elég a 40 a tengerit meg nem tudom de bizos az is több mint 10.
+Kipróbáltam custom battlében összesen kb 180 egységet pöpecül eltud kezelni a gép nálam szaggatás mentesen és ha az összeset(320) megpróbálom még akkor se hal le a de persze az egységek olyanok lesznek mint a stroboszkóp alatt mennének viszont a kamera mozgatásnak nincs baja az nem szaggat érdekes.
Wow,mióta lehet ennyi egységed? Nekem az rémlett, hogy továbbra is 20 a limit,csak több ember van 1-1 egységben úgy jönnek ki az ilyen +10k-s létszámok. Valami mod?
Aki esetleg warezzel tolná (Total.War.Shogun.2.Fall.of.the.Samurai-SKIDROW)meg tudná mondani, hogy mûködnek-e vele a modoknak?(Dartmoddal szeretnék játszani)
A játék elég jól modolható szóval bizos van megoldás de nem hinném hogy itt én is tudok prá trükköt de a hangokkal nem foglalkoztam mégde tudok róla hogy sokan készítettek még zeljes packokat is amikkel volt kis gubanc mert összeakadtak más modokkal. Nézz körül a TWC-n
Sziasztok. Kéne egy kis segítség. Az év elején sokat játszottam a játékkal és nagyon élveztem, annak ellenére, hogy a gépem kicsit kevés volt hozzá. (beszaggatott egy idõ után) Most van hozzá gépem. A gondom az lenne, hogy a tavaszi nagy patch óta pár hangulati elem megváltozott és ez nagyon zavar. Elsõ sorban a vezérek "Hey Hey Hooo" kiáltására gondolok, ami patch elõtt igen hangosan szólt, most meg alig hallani és mintha a kagyló kürtök is elmaradoznának. (régen szinte mindig "dudáltak" a csapatok, pl. ha megérkeztek ahova irányítottam õket stb. Szóval van-e valami mod ami ezeket a dolgokat a "régi" beállításokkal megy, vagy valahogy át lehet-e valahogy írni az új hangfájlokat a régiekkel? (már ha ez a gond)
Na azért nem annyira veszélyes dolog ez a köztársaságosdi ebben a FotS-ban, csak kicsit ijesztõ az elején. Mondjuk a pénzem elfogyott, volt olyan kör hogy 1000 alá esett a jövedelem, és finanszírozni kellett az építkezéseket az új tartományokba, meg az ügynökök akcióit. A 100 ezerbõl pár kör alatt 10 ezer lett de megint erõsödik a gazdaság, éppen megúsztam, végül is mindent meg tudtam venni amit kellett, jól ki lett centizve.
A lázadások leveréséhez van egy jó trükk. Elõször is jobb minél elõbb túlesni rajta, az adót nem érdemes piszkálni, nálam low-on van hogy legyen egy kis pénz és jelentõs legyen a gazdasági növekedés. Az erõdöket minimum 2. szintre kell építeni, ha van afölött az mégjobb. Ahol lázadás készül, építeni kell egy (esetleg több) bármilyen egységet, de mikor kész van, a vár mellett kell állomásozni vele úgy hogy a lázadók be tudják ostromolni az erõdöt. Ez azért fontos mert csak helyõrséggel ellátott erõdöt bármelyik lázadó meg mer támadni, ha viszont várba várjuk, elkezd fosztogatni, ami igen káros. Az ostromot kivédeni viszont általában kifejezetten könnyû, fõleg ha érkezik némi felmentés (akár egyetlen lándzsás csapat is).
Ha minden tartomány fellázad egyszer, és leverjük, nagyjából vége is a zûrös idõszaknak. Persze van pár hely ahol többször is el kell õket intézni, de 5-6 kör után már nem fogjuk érezni a krízist, csak egy dologra kell figyelni: pénzügyileg fel kell rá készülni. Nekem a 100 ezer éppen hogy elég volt, a biztonság kedvéért nem árt ha ennél kicsit többet rakunk félre.
Most csinálom a Fall of the samurai kampányát, ezúttal sem a sógunt, sem a császárt nem támogatom, köztársaságot alapítottam. Nem lesz egyszerû, ugyanis a köztársaság egy harmadik féle berendezkedés, nem tudom terjeszteni csak foglalás után, mert nincsenek hozzá ügynökök. Az összes ügynök megszûnt létezni, csak a nindzsák gésák, és a veteránok maradtak. Egyetlen jó módszernek az tûnik ha hagyom lázadni a tartományokat, és leverem a lázadást. Még csak pár kör óta tart a balhé, de a gazdaság mélyrepülésbe váltott. 100ezret tartalékoltam RD utánra, remélem annyi elég lesz. Van valakinek tapasztalata, hogy hány körig kell kihúzni míg helyreáll a rend?
hát ez izé ...elégtré mondjuk 2playerben még elmegy ilyen malom, sakk szintû játéknak extrán megfûszerezve shogun2 beütéssel.
Sziasztok! Single kampányt játszok és mindig ugyan annál a körnél kilép, Shogun 2 has stopped working hibával. Ami nagyobb baj, hogy multiplayer kampányban sem jobb a helyzet, csak egy kicsit késõbb történik ugyan ez. Eredeti steam-es Fall of the Samurai-ról van szó. A driverek a gépen a legfrissebbek. Mi lehet a gond?
Császtok nálatok milyen a grafja? Nálam így néz ki ami szaggatás mentes kb 6ezres csatáig.
Arra értettem mikor egy editor programba használod a random funkció, akkor véletlen szerûen csinál pár dolgot, hogy ne az üres terrain alappal kelljen kezdenem, hanem amit már csak kicsit át kell alakítanom, és biztos érti aki már használt ilyet, mert néhány játéknál van editor mellékelve.
Közben rájöttem hogy igen. :)
Kissé megkésve már de ma igazi FOS -t vettem. :)
Hamarosan kiderül milyen. A beállított csatákban van lehetõség összeereszteni a régi és új egységeket? Meg nézném mire képesek a sengoku kor szamurájai a puskás egységek ellen.
öö, ugy értem körülötte is ugysnaz a terület, vagy egy hidnál vagy csak egy mezõnél is ami random kiválasztasz...csak a gyengébbek kedvéért irtam a kastelyt, valaki két utca között sem lát külünbséget az életbne, akkor itt miért látna.
egyébként szerintem már a shogunban sem volt random a map, nekem voltak kedvenc csatatereim ott is.
Tényleg nem randomizált.. elég csak megnézni mikor odavissza foglaltok el egy kastélyt, mindig ugyanaz a környék, meg a kastély közvetlen környezete is, nem random.
Az biztos, hogy a készítõk még nem jártak Japánban a pályák eléggé unalmasan mellé sikerültek olyan fapadosak ez miatt a csaták, és szerintem is kissé randomizált a legtöbb map szerkesztése ilyet én is tudnék csinálni egy editorral az a baj és én még nem is jártam ehhez ilyen programozói suliba. Sokkal jobban tetszett a Napoleon játékuk.
Tök mindegy minek nevezed, nem random. Én sok csatateret felismerek, nem is kéne hozzá térkép, anélkül is tudom hol van. Kicsit meg vagyok lepve hogy te már a sokadik vagy aki ezt nem vette még észre. Szerintem te se menjél egyedül kirándulni, mert tutira nem jössz vissza
Minden pont úgy van a csatatéren mint a stratégiai térképen. A kisebb erdõfoltek meg a kis dombok persze ott nem látszanak, de meglepõen jól meg van csinálva, csak nem árt kinyitni a szemedet. Szerintem sokakat az zavar meg, hogy el van forgatva a térkép, mindíg abba az irányba ahonnan te érkezel. Ugyananzt a helyen más irányból nem biztos hogy megismered, anyám is ilyen. Érdemes beazonosítható tájékozódási pontokat keresni. Tengerparton meg településehhez közel, ez könnyû, mert a távolban látszanak a kikötõk, falvak és erõdök. Hegyek között meg erdõben úgyis el fogsz tévedni, ha ez eddig nem tûnt fel.
Rajtaütés meg csak akkor van ha el van bújva a sereg, olyankor a tábornok modellje leguggol, mintha rejtõzne (vagy szarna), de még így is felfedezhetik, és elmarad az ambush. Vannak helyek ahol el lehet bújni, meg van ahol nem, ez ilyen egyszerû.
Azt nem lehet felosztásnak nevezni az egy random generált map. Valahogy kimaradtak a szurdok csapdás rajtaütéses harcok és olyan hogy út nem is létezik csak szépen megvan rajzolva a kis mapon. Pedig nem lenne mindegy hogy kereskedelmi útvonal vagy kerülõ ösvény és hogy az út merre min vezet át és attól hogy ráírták hogy síkság miközben berak egy dombos erdõs területre az minden de nem pálya szerkesztés. Ezt kissé leegyszerûsített hanyag munkának lehet nevezni nincsen kidolgozva sajnos miközben elég nagy fun faktort lehetne generálni vele.
Megsúgom hogy a stratégiai térkép fel van osztva, és mindig az adott csatatéren kell küzdeni. Nemrég volt téma itt a topikban.
Ettõl függetlenül nekem is vannak ötleteim hogy lehetne javítani a csatákon. Szerintem akkor a legbénább az AI ha védekezik. Ha lövünk egy csapatot, azzal hátrálnia kellene, nem elõre rohangálni.
Meglehetne oldani sokféleképpen hogy egyet említsek nem kéne randomizálni a mapokat amúgy se lett nagy szám elég gagyin csinálja jobb volna ha felosztanák a kampány térképet és azokra készítenének hozzá illõ pályákat amit a botok kitudnak használni és a mozgásukat is szabadosabbra lehetne alkotni. Nem lehetetlen a botokat jól megírni mert a lovasságot elég jól megcsinálták vagy az íjászokat támadja hátba vagy jön lekaszabolni a hadvezért ha egyedül van. TC-ben meg kihagyták a legegyszerûbb funkciót amit régebbi játékokban felfedeztek valamint egy másik játékban megtehetem hogy az egységemet jobban megkonfigurálhatom és nem csak állnak ott mint egy fa miközben kaszabolják õket.
Számtalan hibája van a játéknak amit lehetne javítani, erre elõjöttök egy irreleváns dologgal.
Azzal indítasz hogy a TW visszafelé fejlõdik. Persze mindenkinek lehet véleménye, de ez nem igaz. A sorozat korábbi részeihez képest ez kb. ugyanazt tudja mint az Empire, csak itt mások az AI szokásai. Az elõtti részeknek is van 2 generációja ami gyengébb.
Cossacks AI nagyjóból anyni hogy összegyûlik, aztán jön, meg a kampányba vannak scriptelt csaták, kurvanehéz ám megírni. Rádásul pont az olyan RTS-ekben épül leginkáb a nehézség belöbése a resource handicap-re. TW-ben sokkal nehezebb megoldani hogy az AI jól teljesítsen, mert a manõverezésen múlik minden. Az lenen az ideális ha minden elképzelhetõ helyzetre másképp tudna reagálni. Na mostanában ilyen nem lesz.
Nagyjából az várható fejlõdésként hogy több manõvert fog tudni, de a playerek úgyis pikpakk megtanulják mit nem szabad, így csak azt a pár mozdulatot provokálják ki, az AI tól, amire megtanulták az ellenszert.
A legegyszerûbb ha támadásnál passzvak vagyunk, és csak lõjük a szélsõ csapatokat, ez ellen szinte védtelen az AI mert ha õ védekezik, idõhúzásra játszik. Ezt nem nehéz észrevenni, és ezt kihasználva formáltok véleményt, miközbe bele van írva számtalan dolog, csak persze nem engeditek neki használni mert az fáj. Exploitolni minden játékot lehet.
Végülis csak 1400 órát játszottam vele XD. És elég sok komment szárad a lelkemen ebben a topikban is, úgyhogy eléggé mellé trafáltál ezzel is.
Elmondanám megint, hogy ez a jellegû hiányosság minden játékban ott van. Biztos ez az elsõ játékod, ezért nem tûnt fel. Ez a játék is kismillió hibával rendelkezik, de azzal hogy az AI nem elég okos, nem lehet mit kezdeni, ez pont olyan amiért nincs értelme leminõsíteni. Minden játék kiismerhetõ, és ha megismered az AI szokásait, könnyedén levered, nem egyedi jelenség.
Nem akarok belefolyni de ahogy olvastam abban nincs igazad© uwu422 hogy nem megoldható ha csak a csatákat nézed akkor nem hogy itt tart a tudomány hanem vissza felé fejlõdött a tw. Itt már csak tégla hadseregek küzdenek másik tégla hadtestekkel. Összehasonlításképp nézz meg egy Cossacks nem mostani játék ott nincsen leegyszerûsítve a hadsereg hogy egy tégla hadtest az csak 200 bot azt kész hanem ott a botoknak sokkal több lehetõsége van.
Valamit félre értettél nincs itt semmi reklamáció te meg amúgy sem vagy a felelõs piár marketinges szóval nem kell kimagyarázni semmit, csak azért közöltem neked ezeket mert olyannak tûntél akinek szüksége van rá mert még nem érte el ezt a szintet hogy mélyebben belelásson és kitapasztalja a játékot.
Mindenki tisztába van itt vele hogy mennyire hülye az AI, de semmivel se rosszabb mint máshol, egyenlõre itt tart a tudomány, ezért nem itt kell reklamálni. Az AI azért csal hogy ezt kompenzálja, és ez az összes játéban így van.
Egyetlen módja van annak hogy ezt kikerüld: emberek ellen kell játszani. Ebben a játékban ezt is megteheted.
Azért rágom ám így szájba ezeket a magától értetõdõ dolgokat, mert elég micimackósak a problémáid.
Majdnem jól látod a szitut, csak pont fordítva áll. Pont azért érdemes legendary-n játszani, mert nem úgy van nehezítve hogy még jobban csal az AI, hanem úgy hogy a többi szinten megengedett könnyítéseket veszi el a playertõl. Csatában nagy a kísértés hogy belassítsd, meg a minimap is ott van segítségnek, meg ott van a loadgame is.
Legengaryn azért jobban meg kell gondolni mit csinálsz, de ott is van lehetõség buzerálni a randomot, ahogy a korábbi hsz-ekben láthatod.
Nem leszólás ez csak tény sok helyen le van írva a játék hiányosságai és még a mód készítõk se tudnak vele mit kezdeni az a helyzet, mert ez már mélyen a programozásnál van elrontva.
pl:egyszerûen lenyilazhatsz egy egész egységet úgy hogy nem fognak ellene semmit se tenni meg a sok álló tétlen egység és csak rá kell közelíteni a csatákra máris látni hol a probléma a botokkal. A játék hibáit ha már ismered könnyen kilehet játszani és elõnyt szerezni belõle. Legendary már nem ad semmi + az AI-hoz csak módosítja a te lehetõségeidet és kipróbáltam már.
Az tuti hogy az elfogott nem pedig legyõzött ellenfélért kevesebb XP jár. Nem vagyok benne biztos, de mintha az erõsebb egységekbõl több XP jönne. Szerintem a szintjük nem számít, csak a típusuk, de ez már tényleg csak tipp.
Igazából az számít jobban, hogy a te csapatod mennyire fogy el, mert az utánpótlás amit saját területen kapsz, az csupa újonc, így megeshet hogy egy szerencsétlenül sikerült kemény csata után nem fejlõdsz, míg egy könnyû csata után látni egy-két szintlépést. A legjobb biztos hogy az ha erõs sereget versz le minimális veszteséggel, akkor látványos fejlõdés van.
Tényleg a fejlõdésbe a csak levágott ellenfél mennyisége számít? Vagy, hogy milyen harcértékû és minõségi csapatokkal bánunk el az is fontos, plusz szorzó?
Én csak azért csináltam hogy ne kelljen hadat üzenni senkinek, ezt tudtam magamnak kitalálni, hogy legyen benne egy kis nehezítés, de nem lett nehezebb :) Mivel a papjaim nagyon belejöttek a lázításba, írtottam ki klánokat úgy hogy ninzsával megállítottam a sereget, a lázadók meg besétáltak az utolsó tartományba is.
Egyébként a helyõrségnél nyilván erõsebb egy lázadó sereg, de azért elég kis csapattal szoktak mozogni, egyáltalán nem nehéz leverni õket. Azért is jó mert jobban fejlõdik a sereg, mert sok könnyen legyõzhetõ ellenfél keletkezik.
Jó dolog a lázítás. Én is szoktam alkalmazni az ellenség hátországába. Frontvonalba szerintem nem érdemes, sokszor erõsebbek a lázadó kastélyok, mint az ellenség elhagyatott kastélyai.
A legutóbbi játékba engem azért is megutáltak mert túl sok tartományt lázítottam fel papokkal, még becsületet is vesztettem, mert szövetségesnél szítottam lázadást. De muszáj volt, mert úgy akartam végigjátszani, hogy nem támadok meg senkit, csak lázadó tartományt. Aztán mikor RD lett abbahagytam, és mentem elõre, de addigra a azoknak a tartományoknak a fele ami nem az enyém volt, lázadó volt, viccesen nézett ki a térkép.
Csak azért kérdeztem mert általában azon megy a rinyálás hogy túl nehéz. XD Legendary-n érdemes ezzel játszani, ha így ráéreztél hogy mennek a dolgok, nem lesz nehéz az se. Nyilván ez is csak egy játék, és nem kell hozzá különleges képesség, de sokkal összetettebb mint más stratégiák, úgyhogy nem értem miért szóltad le.
Most epp ez tortenik velem. Heten vagy nyolcan maradtunk, elfoglaltam a shoguni cimet, es mindenki ellenem van már, kiveve egy klant, nekik adtam egy lanyom:))
Mindenképpen tegyél vele próbát, így derül ki a legpontosabban, hogy érdekelni fog -e. Inkább a harcra van kihegyezve ez a játék (nem véletlenül Total War a széria neve). Diplomáciában elég korlátozottak a lehetõségek. Azon ne lepõdj meg ha idõvel (még a legjobb szövetségeseid is) neked esik mindenki. Valahol persze érthetõ, mindenki a sóguni címre tör, illetve ha valaki túl erõs már alapból utálják. Arra kell csak figyelni, hogy mire költjük a pénzt körönként és hány ellenséget szerzünk magunknak.
Nem igazán tudom megmagyarázni, valahogy idegen volt számomra, de a diplomáciát pl. élveztem. :) Azok a korok/népek/idõszakok amúgysem fogtak meg igazán, a középkori Japán viszont mindig is közel állt a szívemhez. Teszek vele egy próbát. (Remélem az oktató mód részletesebb, mint pl. a M2TW-ban... :) ) Ahogy írtam, ebben viszont élvezetes volt a csata még számomra is. :P
Ha rászán egy kis idõt az ember, akkor szerintem bármikor belevághat a TW szériába. Mondjuk alapjaiban ugyan az az összes TW játék. Hogy érted, hogy nem tetszett a régiek harcrendszere? Itt is ugyan az a lényeg, kiállítasz egy (több) sereget és megütközöl az ellenséggel a csatatéren, tengeren, vagy ostromnál.