én most értem a végére és nagyon bejött. pár dolog mégis foglalkoztat.
az nagyon jó ötlet, hogy mi vagyunk az idegenek ez magyarázatot is ad a nézetre :D a döntések viszont eléggé súlytalanok szerintem kábé mindegy mit választunk ugyanaz fog történni. végén miért nyírnánk ki Williamst? Axist sem lehet megmenteni úgy tudom, DaSilva elég kétséges :D
azt sem értem Williams miért gondolta, hogy vége lesz az emberiségnek, ha bemegyünk a magba. az emberek szolgának kellenek? ez olyan furcsa nekem mindig, mert igazából egy fejlett technológiával rendelkező idegen faj építhetne robotokat is...
a főnököt szálltam meg, a befejezésnél nem világos, hogy miután újjáépítették a Földet az idegenek, lebulldózeroltuk őket? :D mert akkor a Weir dokit kellett volna választanom. Angela meghalt nálam, gondolom őt sem lehetett volna megmenteni, csak a másik kárára...
amik kimaradtak, de hiányoznak, az smg helyett egyértelműen tomygunt kellett volna, egyébként az M14 meg a Laser Rifle szépen helytállt a végéig ahol az M14 et váltotta a plasma- a másik nagy hiány az űrcsata, kellett volna legalább egyszer valami gunner pozícióban lövöldözni, de gondolom nem érte volna meg nekik a fáradságot.
kérdés, hogy vannak még hasonló játékok? a mass effect megvolt, valami más?
Koszi! Mult heten ezt is probaltam de akkor meg onnan se jott, most meg lejott :)
Udv! Honnan tudnam letolteni ehhez a jatekhoz a magyaritast? Itt elvileg fent van, de nekem a LETOLTOM-re kattintva azt irja "Az oldal nem található"
Ez nagyon nagy játék volt, örülök, hogy megvettem! :)
Ma akcióban 12,49 euró a steamen!
Elég könnyû is a Mass Effect miatta. Nem emlékszem csatára benne, ami megizzasztott volna, bár ami azt illeti, csak az elsõ rész kb 2/3-ig ismerem a dolgot.
"ha a csapattársak önmûködõek lennének, nem kéne egyet sem klikkelni a játékban"
Már miért ne? Mass Effect-ben tökéletesen mûködik, hogy a társak is használnak képességeket maguktól, de te is megmondhatod nekik, hogy mit nyomjanak. Itt semmit nem csinálnak maguktól csak rohangálnak és lövöldöznek.
Ez azért van, mert a betegség gyógyíthatatlan. Két befejezést néztem meg a háromból, Weaver kinyírja az összeset, Faulke humánus módon természetes halálig életben tartja õket. Weir-t nem vágom, mit csinál velük, azt a befejezést nem néztem meg, és nem hiszem, hogy szánok az egészre még annyit, hogy valaha is fogom...
Lehúzós kritika, de semmit nem érint azok közül a dolgok közül, amiket én kifogásoltam. Nem igazán hasonló.
Én az AI lehúzását nem érzem olyan jogosnak, ha a csapattársak önmûködõek lennének, nem kéne egyet sem klikkelni a játékban, lejátszanák maguk az egészet. Szerintem akinek ez a baja, az nyugodtan megnézhet egy filmet is, ott nem lesz baj, hogy sok mindent kell csinálni...
Eh. Egészen faszán indult ez a játék, teljesen hangulatos volt, meg kellõképpen UFO-s, aztán ezzel az ethereal-os 4. fal lebontással egycsapásra tönkrekúrtak mindent, amit addig felépítettek.
Persze, jó poén, hogy én vagyok az ethereal, és akkor vettem át az irányítást, mikor Carter arcába robbant az aktatáska. Csak éppen az addig nagy nehezen elért hangulatot, azt, hogy beleéltem magam a játékba, azt zúzta tökre ezzel, hogy tudatosította bennem, hogy igen, én, a játékos irányítom Cartert. Plusz rám tukmált a játék egy szerepet, amit eszembe nem lett volna felvállalni, ha azzal kezdi a játék, hogy "te egy alien vagy, aki segít az embereknek fennmaradni", akkor intro után uninstalldel lett volna a sorsa. Amúgy is igencsak ledegradálta a játék az embereket azzal, hogy itt már nincs kutatás+fejlesztés, egyetlen emberi fegyver sincs már, mindent az idegenektõl loptunk, de ezzel a paraszt húzással még azt is elvette az emberektõl, hogy önerõbõl megvédhetik magukat. Gyakorlatilag ha Carter leütésénél választhattam volna azt, hogy nem, senkivel nem kapcsolódok, Carter öljön meg, akkor gondolkodás nélkül megteszem. Dögöljön meg minden élien, a játék meg bassza meg, hogy ilyen szerepet oszt.
Kicsit sajnálom, hogy ilyen lett, mert jónak indult, de ez a vége rendesen felbaszta az agyam. Még a közepén jártam, ajánlottam ismerõseimnek, most kérhetek tõlük sorban bocsánatot...
A flaska nekem is ott van, és úgy iszik rá mintha meghalt volna. Szerintem bug, hogy olyankor megjelenik. Mivel amikor magamhoz tértem az orvosiban, ott benéztem a balra lévõ üvegablakon, és éppen ott próbálta DaSilvát szóra bírni egy ápolónõ. Van amúgy választási lehetõség amikor DaSilvával beszélünk utoljára. Alapból felrobbantaná magát, de lehet neki mondani, hogy ne tegye. Mondjuk azt nem gondoltam, hogy érdemi elágazás lesz így a storyban.
Tegnap este küzdöttem meg vele, meglepõdtem, hogy veteránon elsõre lement. :) De a végén már úgy néz ki, hogy Angela nem öli le, viszont amikor elsétál Carter, akkor hallatszik egy lövés, meg ugye elõtte ráfogta a pisztolyt. Utána a bázison az a feladat, hogy derítsük ki mit tud Axis, bár ezen a ponton kiléptem, de akkor most meghalt vagy nem? :D
Jaja,ott mondta, aztán mérgemben ájulásig ittam abból a flaskából:D
Nálam is ezt volt folyamatosan. Én is kimentettem DaSilva-t, felébresztettem, de folyamatosan Carter úgy beszél róla mintha halott lenne. Volt egy laposüveg az irodaasztalán, amikor párszor meghúztam még DaSilva-ra is ivott a többi halottal együtt, annak ellenére, hogy ez azután volt, hogy visszahoztam mint sleepwalker-t.
Ezen a videón sem hal meg, 14:03-nál beszélnek a robbanás után, hogy ne aggódjon, épségben hazajuttatják. Namost ezután visszakerül a bázisra és vizsgálják ,majd jóval késõbb a sztoriban van rá lehetõség hogy megpróbáljuk észhez téríteni ,ami sikerül is. Ez egy mellékküldi,amit az egyik doki ad, szerintem azt elhagytátok, nem jártátok be az egész komplexumot alaposan
Na azt nem tudom ,hogy lehetett :O amúgy elvileg csak a dokis végnél találnak egyáltalán gyógymódot nem? (vagy a fõnökösnél is csak mindenki amnéziás lesz?)
daSilva-t megmentettem a fertõzéstõl, magához térítettem.Aztán a játék utolsó küldijénél meg benyögi a fõszereplõ, hogy na most aztán jól megbosszulom a halálát. Mondom mi? Mikor, hogy halt meg? A labor elleni támadásban? Senki nem mondta szerintem
Ja egységet nem vesztettem, egy mérnök volt velem végig a másikat pedig cserélgettem az elején support aztán commando a végjátékra pedig sniper. Commandót végig useless-nek éreztem egyébként, de a végjátékra a mérnök is az lett igazából csak a torony volt használható (néha a scavage)
Na én ma értem a végére (igazából daSilvas küldetés után egyhuzamban vittem)és lehet ,hogy pont azért mert egyszerre sok volt, de a végére egy picit "meguntam". És a vége számomra nagyon kettõs kb onnan ,hogy az ethernal(?) a képbe jön. Mintha összecsapott lenne az egész. Viszont a játék hangulata végig valami fenomenális. Fõleg mikor már szkafanderben akciózunk a plasma puskákkal na az valami állejtõs hangulatú. viszont a vége még mindig nem tudtam megbarátkozni vele mintha gyorsan találjunk ki valami csavart vagy nem tudom. Legyenek mindent megváltoztató döntések... youtuben megnéztem minden lehetséges véget és bizony abból is az jött le. Vége spoilerek:
Aki komolyan nem állítja le a robbanást az elesik az utolsó 1-2 órától? és az a fõszereplõnk endigje????? na az agyfasz. Amúgy a fõnök választottam, nem gondoltam ,hogy onnan még lesz játék azt hittem megszállja az ethernal és vége. Így megbántam a doki végig szimpatikus volt Angela meg már az elsõ magánakciójánál golyót érdemelt volna -mindig a nõk cseszi kel a dolgokat :D-
szal na a végére kicsit csalódtam mindenesetre a hangulat a gameplay miatt 75/100 simán és én várok egy folytatást.
A fegyverek tekintetében eléggé nagy a visszalépés. Kevés is van és még az sem fejleszthetõ/modolható.
Pl miért nincsen M-16? Azt már 1959 óta gyártják és elvileg a játék 1962-ben van.
Továbbá kissé azért furcsa, hogy a '62-ben élõ embereknek teljesen természetes az idegen építmények, konzolok, ajtók használata, soha nem volt egy olyan pillanat sem amikor azt mondanák, hogy: "na ez mi a wtf?". Mindig, mindenre van válaszuk és megoldásuk.
Melyik hátizsákot használjátok? Én most Tactician-t adtam mindenkinek, de nem biztos, hogy ezt érdemes.
Hát mirror quest momentán egy darab sincsen benne, csak minor, vagyis kisebb, kevésbé fontos. Egyébként sokat nem veszítettél vele, mert egy kaptafára mentek többnyire, csak a helyszín változott.
Lv10 lettem a végére és plasma rifle és laser rifle volt a fegyverem, hátizsákból a végén már nem találtam olyan jót amire érdemes lett volna váltani a taktikairól. Egy végigjátszás alatt ki lehet maxolni mindent persze csak ha csinálod a minor quest-eket is.
16 óra és a végére értem fullra kijátszva, nekem abszolut bejött az egész játék. Rengeteg hallgatni és olvasni való van, a bázis küldetések és beszélgetések is jól sikerültek, szvsz. A 8 pontot simán megadom neki.
Persze, tisztában is vagyok vele, de azért gametrailersen is 50%-ot adni azért kemény (talán 5.6 volt pontosan).
Na, de akkor minek egyáltalán társ? Ha már a harcrendszer a Mass Effect-re hasonlít akkor megcsinálhatták volna igazán, hogy legalább annyira legyenek hatékonyak a társak mint ott és képesek legyenek maguk is skill-eket használni.
Eddig minden UFO/XCOM játék arról szólt, hogy egy kis csapatot terelgetsz egy random pályán egy random objective felé és így kell végezned minden idegennel. Szóval a csapatjáték volt az elsõ és, hogy értéke van a fejlett és magas szintû katonának mert hasznodra van. Itt meg ha úgyis mindent kinyírsz egyedül akkor a társak inkább csak hátráltatnak mint segítenének.
Igazából az utolsó pályát leszámitva nem is nagyon kell, hogy csináljanak valamit, legalábbis normál nehézségen. Én csak a megjelölést szoktam kiadni nekik parancsba akkor a célpontot addig lövik amik ki nem fekszik de igazság szerint egyedül is ki tudsz nyirni minden idegent.
Ami Pro, hogy szép grafika, jó hangulat, változatos és részletgazdag pályák.
A Con az az, hogy a gépem már sajna nem elég (eljött az újítások ideje), a battle focus kicsit körülményes néha (bár egyre jobban kezdem megszokni), a gránátdobás nagyon átláthatatlan, sokszor értelme sincs mert ahogy repül a gránát, az idegenek úgy spriccelnek szét. A bázison lehet sokat mászkálni meg beszélgetni, de én jobban szerettem volna ufopedia-t olvasni mint az elõzõ részekben (bár bele lehet futni feljegyzésekbe és hanganyagokba). Sajnos folyamatosan parancsokat kell adni az ügynököknek, mert maguktól nem csinálnak semmit, igazán lehetett volna egy auto-fire vagy guard opció amivel mindig a legközelebbi idegent lövik alapból.
Ja és nincsenek (legalábbis eddig) nõi ügynökök, ez nagy mínusz mert a történetben is van egy és minden UFO vagy XCOM részben voltak nõi katonának.
Amúgy meg mikortól lesz az XCOM nemzetközi szervezet? Mert most még teljesen US.
én is így vagyok vele és totálisan értetlenül állok a felemás értékelések elõtt, nem hiszem h ez olyan rossz játék lenne....
Arra van megoldás, hogy az egyik küldetés betöltõ képernyõjénél nem lép tovább a játék? Rányomtam a DeSilvás-mexikós küldire, loading, és annyi. Kiléptem, újraindítottam a gépet, játék indít, continue, megint csak loading.. Ha minden kötél szakad újrakezdem, mert még eléggé az elején voltam de azért ha van valami megoldás erre, akkor ne tartsátok magatokban. Köszi.
Blacklistet akartam tolni de bele néztem ebbe is és itt ragadtam. A story meg a hangulat nagyon viszi elöre a játékot.
Végére értem. Hát elég vegyesek a gondolataim a játékkal kapcsolatban. A körítés (grafika, zene, design, színészek, átvezetõk, történet) az nagyszerû, de a játékmenet ami meg a játék lényegi része az sajnos középszerû lett, ráadásul a harcok is mindig ugyanazon recept alapján mûködtek. Elején pár sima katona, majd mindig jött pár erõsebb belõlük, utána mindig lenyomott egy lépegetõt, vagy mutánst, néha mindkettõt, és ennyi volt a nagy csoda. Az parancskiadásra a végére belejöttem de ettõl még szerintem irtó pocsék lett a megvalósítása. Na mindegy, nem bántam meg, hogy végigjátszottam de nekem ennyi elég is volt belõle nem hiszem ,hogy valaha még egyszer elõvenném.
a végére értem,számomra az év meglepetès játéka,sikerült végig mennem ugyan azzal a két segítõvel a játékon és nagyon tetszett de nekem egy kicsit rövidnek tûnt,szóval csak ajánlani tudom
Baromi nagy dilemmában vagyok, hogy megvegyem-e most vagy várjak legalább az elsõ peccsig. Így, a fórumokat olvasva elég jól le lehet szûrni, hogy van némi balansz meg technikai probléma még.
Én még a kihallgatás után járok. Eddig a mutonos és sectopodos encounterek egyszer sem mentek elsõre, de másodjára igen. Helyezkedés, lõszer utánpótlás(sectopodnál mindig kifogyok) elsõre nem szokott menni. Rengeteget számít, hogy ha két hullám között oldalt váltok, vagy egy hátulról érkezõ támadásnál elõre szaladok, mert amikor már jönnek és lõnek, akkor sokszor késõ mozgolódni. Második nekifutásra már max 2 "földre eséssel" az egész csapatban sikerülni szokott, de van, hogy szinte sérülés nélkül. Egy kommandóssal és egy sniperrel megyek, de a sniper crit shotja miatt lehet megérné kettõt vinni. A kommandós taunt mondjuk mutonnál sokszor életmentõ, fõleg ha három sarokról nyomom rá, így amíg próbál odaérni a muton, addig akár a seggébe is beleállhatok egy shotgunnal. :) Az amúgy igaz, hogy nekem kell szinte mindent lelõni. A társak inkább csak support szinten vannak, meg, hogy eltereljék rólam az idegenek figyelmét. Küldetések végén látszik is, hogy 50 idegenbõl én ölök 35-40et. A maradékon meg a két társ osztozik. Második legnehezebb fokozaton játszok amúgy, de még bírom. Jobb ez, mintha végig kéne szaladni a pályán eszeveszettül lövöldözve. Legalábbis eddig még nem idegesítõen nehéz. :) Remélem nem írtam sok spoilert. Bár engem az is meglepett, hogy muton meg sectopod is van, nem számítottam túl sok ismerõs játékelemre. :)
Felidegelt ez a szar. Axis-t kell elkapni. deaktiválom amit kell már majdnem leszedem erre látom ,hogy az egyik hülye emberem a túloldalon maradt és lelöveti magát. Frankó kezdhetem elõröl. De utálom mikor a játék idiótásága miatt szívok.
Ha a CDG-nál rendelted elõ már holnap megkapod ez biztos.
Ezzel nem is lenne gond, ha ez normálisan kivitelezhetõ lenne. De itt ha elküldesz valakit oldalba kapni, csak lelöveti magát aztán mehetsz felkelteni, ha meg te mennél akkor a két hülye meg követ téged és szintén csak fejetlenség van, úgyhogy úgy szoktam ,hogy a csata elején a sniperrel oldalba kapatom õket aztán próbálom egyben tartani a csapatot, meg dobálni a gránátot, meg az aknákat. Sajnos amitõl a videok alapján tartottam, beigazolódott, nem lett túl életképes ez a rendszer, de a történet miatt már csak végigviszi az ember.
Azért bírják az Alienek jól a golyót, mert az Enemy Unknown találtai-esély rendszerét itt is átvették, CSAK nem esély van hanem sebzés. Ezért nehéz szembõl lelõni bármit is, még ha veled szembe fut akkor is. Csak és kizárólag oldalról tudsz normálisan sebezni...
Hát sajnos elég sok mindennel egyet értek. Nekem pl. lejjebb kellett vennem a nehézséget veteranról, mert a nagy robot trógerek mindig elintéztek. 2 táram állandóan hal, maguktól szinte semmire nem képesek, folyamatosan adogatni kell nekik a parancsot, meg élesztgetni õket, az is igaz persze, hogy egyedül meg esélytelen lennék, mert a lõszer eléggé ki van centizve. Mondjuk leginkább azt bírom, hogy az emberek pillanatok alatt megfekszenek de az élienek azért jól bírják a golyót.
A hülye hosszú nyakú garbót nem tudom visszacserélni a kis mellény ing kombóra?
Ilyenkor utálom, hogy az eu-s megjelenés mindig csúszik három napot már mindenki végigjátsza mire neki kezdek.
Egy egy baromira összecsapott játék. Legfõképpen a frusztrálóan szar játékmenet a probléma, mivel baromira nem mûködik az egész. Dióhéjban semmivel nem nyújt többet mint egy CoD kampánya... csak ez 10 órányi frusztráltság az meg 4 óra értelmetlen lövöldözés.
A grafikára és a pálya desingre nem lehet panasz, hangulatos és szép is, nem frostbite 3 de ez nem is gond. A hihetetlen OP ellenfelek, és a szart nem érõ csapatársakat irányító AI itt a gond. Abból áll a játék, hogy a botokat kell healelni állandóan illetve teljesen egyedül kell MINDEN ellenfelet lelõni, de ehhez nem kapsz se fegyver, se lõszert, se semmit. A karakterosztályok is teljesen átgondolatlanok, RECON-nak van olyan perkje ami sokkal jobb lenne pl a COMMANDONAK és hasonló elbaszott dolgok. Skillek nagyon nagy része semmit nem ér. Drone, silocoid, turret (egy nem talál el semmit, kettõ 1 lövéssel felrobbantják, három dmg-e se nagyon van) combat stims nem ad +hp, regenerációt se... nem csinál semmit. Miért nincs pls géppuskás kaszt, fedezõ tûz képességgel, mert ez így ótvar szar, hogy kb megállás nélkül lõnek az ellenfelek. Vagy valaki rakétavetõvel, mivel iszonyat nagy szükség lenne rá. Mert ez így megint kibaszott gáz, hogy egy minden létezõ szuper fegyverrel felszerelt repülõt 2000 golyóval kell leszedni m14-bõl...(az alien fagyók sem jobbak ám sokkal) Ezeken a nagyon béna szellemirtós hátizsákon kívül SEMMI felszerelés nincs. (mellesleg azokból van 2 tucat, és kb 5 db ami jó is vmire, ha egyáltalán a hatásuk megvan csinálva) Persze az ellenfelek állig fel vannak szerelve, billiónyi gránát, páncél, pajzs, teleport stb.
A történet nem lenne rossz, HA nem lenne ilyen hézagos és el lenne mesélve normálisan. Fõ bázison csinálható melléküldetéseknek illetve a párbeszédeknek sincs SEMMI jelentõségük, csak ballaszt.
Nah, harmadszorra meglett. A szobában utolsó ellenségként 2 drone jelenik meg, az az eddigi 2 újrakezdésnél elõ sem jött. Bizonyára ez volt a gond, valahová beragadtak. :)
Hány küldetés van egyébként, mert ahogy látom itt is vannak opciós feladatok ,mint a rendes X-comban.
Hát, sajnos már megvolt mindkettõ, mindegy akkor, próbálkozom tovább. :) Sejtettem én, hogy magától kéne nyílnia és csak engem tisztel meg azzal, hogy zárva marad.
ha mindenkit kinyírtál kinyílik magától ha nem restart chekpoint...
hm, weaver mindeképp megöli axis-t vagy azon múlott az egész h mit beszélgettem faulke-val? csupán azért érdekel mert én élve szerettem volna elkapni de a videó alatt ilyen opcióm nem volt szóval úgy sejtem h szrikpelt dolog lehet de nem biztos
A párbeszéd opciók választása sem tagadhatja le a mass effect örökséget. :)
Én féltem, hogy valami gagyi mod szintû cucc lesz az egész, de már az elsõ jeleneteknél pozitívan csalódtam. Hihetetlenül hangulatosra sikerült megcsinálni. Pedig az UFO 1-2-n nõttem fel.