Ismét egy nagyszerü irás a szimulátorokról, köszönöm. A belinkelt F16: New F16C Falcon nevü youtub-os videó nincs meg teljes hosszában,vagy nem tudod mi a pontos cime? Nekem megvolt lemezen még 2000 környékén amikor még nem volt youtub, de kölcsön adtam és nem adták vissza, egy ideje már keresem, ha jól emlékszek 45-60 perc körüli lehetett a teljes video.
"Innen direktben letölthető a Bronco. Jobb oldalt beírjátok a támogatás mértékét (értelem szerűen nulla is lehet) és így tudtok tovább ugrani a fizetési oldalon keresztül a letöltési linkekhez : mod, template, manual." Utoljára szerkesztette: LeonSilver, 2022.09.21. 20:08:03
Annyira szeretem az ED frissítéseit, kijött az új stable, felkerült ... na ennyit a stabil FPS-ről, amit múltkor lelkesen írtam OpenXR alatt. Faxom kivan edével.
egyrészt igazad van, de azért a többségnek van kedvence és a többit azt inkább hajlando nem autentikus vezérlökkel repülni, de a kedvencénél jobban szereti ,ha minden ott van ahol kell.
Abban igazad van, hogy az olyan kapcsolok amiket a repülés alatt 1x vagy ritkán használ az ember feleslegesnek tunhet, de ez is pont azért , hogy ne kelljen egerészni. A másik meg a barkácsolás miatt, hogy örömet szerez ha valamit te alkotsz meg és ha az még össze is kapcsolhato a hobby val akkor meg plusz jó. Ha elromlik akkor meg tudod javitani, ha valami nem olyan akkor tudsz rajta alakitani modositani. Ezt egy gyárival nem minden esetben tudod megtenni.
Van benne igazság! Én viszont csak magamról tudok példát venni, kb mióta megjelent lockon, dcs, stb.. csak su25 vagy 25t. Nem mondom, hogy néha nincs mig vagy su, de a leggyakoribb ez a gép típus marad. Nekem személy szerint nem jön be pl egy alpha yoke honeycomb se kinézetre sem pedig funkciókra. A kinézetétől pl még a hideg is kiráz :DD. Inkább leülök fúrok faragok egy hónapig és amiket használok legtöbbször egy egy adott gépen( hajtóművezés, fegyver controll stb..) azokat megépítem. Ha nagyon ráunok eladom, erre már volt példa. És igen, jó az amikor valami több funkciós, de az sem egy utolsó dolog ha hasonlít valamire. Kinek mi.. nem vagyunk egyformák. Utoljára szerkesztette: carlosfly, 2022.09.15. 15:26:24
Nekem az a bajom az ilyem típushű dolgokkal, hogy aránylag ritka, hogy valaki kizárólag 1 géppel akarjon repülni. Részemről inkább a semmire se tökéletesen hasonlító, ellenben minél több gép funkcióit egységesen kezelő cuccok híve vagyok. Erre tipikus példa pl. a warthog hotas, amin a kapcsolók eredeti funkcióját kb. a büdös életbe nem használtam, most őszintén tényleg az a leginkább fontos, hogy fizikai kapcsolója legyen a hajtómű kezelésnek amit jó ha 1x használsz a repülés elején, és amúgy egérrel bekattintható? Részemről hasznosabb lett volna pl. egy dedikált futóműkar pl., amit aztán a többségünk rárak valamelyik kapcsolóra szóval ott tartunk megint, hogy atom felesleges volt az élethűség ha úgyis másra használod a kapcsolókat. Egyébként ez is tipikus, hogy az otthoni szimurajongó építők olyan funkcióknak gyártanak dobozokat, ami mondjuk úgy marginális a legtöbb ember számára. Nyilván nem mindenkinek és ez csak az én szubjektív véleményem.
Meg fogom venni, a Bronco nagy kedvenc. Tegnap olyat láttam a DCS-ben, amit szerintem még itt senki :) a topik jellegéből adódóan (szim topik) Annyira felidegesített az Apache, hogy a repmodelt átállítottam game-re, valamiért a Warthogon meg kell mozgatnom a gázkart, csak akkor működik (indításnál mondjuk illúzióromboló az A-10 en, mikor iddle-be teszem és semmi, még egyszer meg kell csinálni...csak első belépéskor csinálja). Na, szóval emeltem a gázkaron (itt collective) és a gép FELSZÁLLT. Lol. Hang nélkül, motor nélkül, áram nélkül, ajtó nyitva...ott voltam vagy 2000 lábon. Na, ez a lopakodó, nem a RAH 66 :P
Meggyőződésem, hogy vagy van egy ideális beállitás az axis tune-ban amit nem kaptam el, vagy hosszabbított joy (cyclic) meg pedálok nélkül csak szenvedés. Arról nem is beszélve, mennyire kell a vr vagy a trackir. Mondjuk IRL is ott a IHADSS. Csakis a Kaukázusban tudok repülni normálisan, ezt úgy kell érteni, hogy nem verem oda egyből felszálláskor, a sivatagban nem megy. Gondolom a hideg levegő miatt. A való életben meg atom stabilan lebegnek a jóemberek. Mondanám hogy nem idegesít, de hazudnék.
Majd kipróbálom, de egészen biztos, hogy ugrálni fognak a háza - viszont ez nem zavar. De kipróbálom a reprojectiont is. Mondjuk egyszer próbáltam fix 45-rer állítani, majdnem lehánytam a bokámat.. nagyon szar volt
Igazából a szám valóban nem érdekes, de nyomj egy free flight-ot és lemész 5-600 alá és oldalra kinézel nagysebességnél. Na ott, ha a házak nem folynak hanem picit is ugrálnak, akkor nincs meg az fps. Én mindig ezzel tesztelem, és szerintem (de tényleg érdekel a tapasztalatod) nincs olyan hardver ami ez reprojection nélkül hozza. Mert ha azt bekapcsolod, akkor a házak szép folyékonyan halad melletted plusz a gépet se üveghangon járatod és a látványban semmi különbség a natív 90 és egy 45fps reprojection. Utoljára szerkesztette: bunny, 2022.09.11. 08:35:06
Sose' mértem vagy nézegettem, mert ez sem érdekel :D Komolyan. Megy, nem rángatózik - a többi számomra nem releváns. Nekem az előző gépemmel sem volt fpsileg problémám.
Hát, én nemrég raktam össze (~2 hónapja kábé) egy új gépet, hasít mint az állat. Mondjuk amennyibe került az a minimum, hogy hasít :D 64gb ram, 12900K, 3090 ti, stb..
Nálam a 6800XT-vel még sebesség gond is van, nem tudom a 90hz-et mi tudja produkálni stabilan, ha pedig csak kevesebbet tud a vas, akkor biztosan látszik sebesség különbség. Tutorial baromira nem kell hozzá, a fórumos leírás alapvetően sokat magyaráz meg a képek, de igazából csak pár kattintást csinálsz.
Megértelek :D Én megcsináltam, de semmi változást nem tapasztaltam - nem igazán lett gyorsabb. Mondjuk nemrég lett a dcs alá új vas kalapálva, meglepődtem volna, ha látok különbséget ;)
Igazán csinálhatnátok egy jó kis tutoriált, amit aztán linkként kiteheték ide, felülre.
Én április óta használom. Eleinte nyögvenyelős volt, de nem adtam fel. Mostanra jól kiforrt, nagyon sok lehetőség van benne. Vissza nem mennék Steam VR-ra.
Mivel úgyis pörög a fórum, gondoltam mesélek. Megcsináltam az openXR-es mókát a DCS-en a steamVR leváltására. Jelentem kiválóan működik, 1.5x FPS és nincs végre szarakodás a steammel. Az Open XR Toolkit pedig végre megoldotta azt, amit eddig semmi más sem, hogy megmondhatom a reprojection-nál, hogy hány FPS-t akarok, nem rak be idióta 30 meg huszonX-et mert úgy véli, az nekem a jó (fs2020 és XP11 tipikusan). Egyelőre még semmi finomhangolás, csak meg akartam nézni, működik-e és ha igen, mennyire jó. Hát nagyon :) Belockoltam 45FPS reprojectionra a ReverbG2-vel, 100% felbontás és folyamatos a kép, a toolkit szerint még egy 50-60%-ot tudna a gépem de felesleges. Nekem az a tapasztalatom egy fix 45FPS duplázva sokkal folyékonyabb képet ad mint amikor próbálkozik 60-70-80 FPS-sel és ugrál le-fel a tájtól függően.
Ezt a guide-ot használtam: https://forum.dcs.world/topic/295123-openxr-guide-for-wmr-headsets/
Amit egyébként itt találtam: https://www.youtube.com/watch?v=RJq2Mdpb9II
Annyi a változás, hogy az openOVR átkerült ide a github-ról: https://gitlab.com/znixian/OpenOVR
Nem rossz, de ez csak akkor lehetne érdemben hasznáűlni ha lenne egy normális dinamikus hadjárat, mert igy magába , nem sokat ér csak akkor ha kacsavadászatra számit valaki .
Más, voltam Zeltwegbe és ki volt állitva szimulátorok és kérdeztem az ottani embert, hogy milyen HOTAST-t használnak, mert autentikus EF2000-es bot és gázkar volt egy TM base-re téve. és mondta, hogy az ADAMS simulations (ADAMs)készitette katonai oktatáshoz és a simulátort is ami ki volt állitva, nem a DCS futott rajta ,de a EF 3D kabinja volt és a VR headsettel a kezek is látszodtak és használni is lehetett a kabinban. Kérdeztem, hogy a true grit is csinálja a DCS-hez és azt mondta, hogy ök egy része a cégnek , de egyértelmuen ok nem teszik bele a titkos dolgokat és szeretnék majd késöbb a HOTAS markolatot is kiadni megvásárolhato formában. A gázkar teljesen egyedi volt, az alapzattal együtt a botnál csak a markolat volt.
A Linket elnézve a META simulátort használhatják, ami talán a DCS-böl válhatott ki military célokra, de amiota kiadták ezt a videot rola azota semmi hirt nem hallani a fejlesztés menetérol vagy tudásárol. META
Én nem nyilatkozok addig rola, mig nem látom részletesebben, de van benne valami amit irsz, viszont bizonyos magasság felett azért elég jol néz ki. Illetve ami még pozitivum , hogy változatos, nem csak sivatag vagy nem csak zöld terület, hanem szinte minden féle rész megtalálhato egy térképen. A tengertöl a havas heygekig egyszere, és az is pozitiv, hogy nem csak a falkland szigetek lettek benne hanem egy jóval nagyobb terület.
Igaz, hoyg ugyan ugy magányosan lehet majd repkedni rajta, mert csak azon a területen lesz valami akcio ahol a küldetés készitöje meghatározta,a többi részeken mehet a sétarepülés.
Nekem meg mindig "gagyinak" tünik. Mindenki isteniti, ilyen szep olyan szep, de szerintem nem. Miert nem? Vmi nem okes, furcsa a rendereles is, a hazak tü elesek, a taj homalyos, az utak nincsenek szinkronizalva a müholdfelvetelekhez, vmi nincs rendben. En ertem hogy 4 ev kemeny munkaja van benne, hogy majd jön meg update, stb stb, de nekem abszolut nem jön at. Vagy mindenki jol latja hogy milyen high detail ill. gorgeous, es irassak magamnak uj dioptriat? Ertem h early acces, de ez nagyon messze van a szeptöl meg. Szerintem. A grim reapers-esek mondtak asszem, hogy forgoszarnyasok voltak a legföbb elöterben, mert razbam-ek mennyire szeretik a heliket, ezert a highdetailed textures, de ez csak FL20-tol nez ki szepen, 2022-t irunk. Bar megjegyzem ujra ez abszolut csak a sajat velemenyem.
Csak a hétvégén az F18,F14 és az anyahajo egybe akcios, 35%os kedvezmény a TOP GUN miatt. ha valakit érdekel. Utoljára szerkesztette: repvez, 2022.05.28. 12:56:59
Csak arra lennék kiváncsi, hogy az F-15C és az E verzio nagyban azonos rendszereket használ, tehát miért nem lehet akkor a már meglévo FC3as F-15C-t is felhozni erre a szintre kapcsolható fülkével és minden rendszerrel ? A küldö 3d modell kész, a kabinba a kapcsolokat kell aktiválni és mögéjük tenni az E verziohoz létrehozott rendszereket és mooditani rajtuk egy kicsit . Kevesebb munka lenne mintha a nullárol állnának neki.
kb 2 hete futottam bele de ez a legjobb állapotában is csak félmegoldás lesz, mert aminek a cockpitben nincs külön kapcsolója-gombja azért szintén a klavin kell matatni. Akkor már érdemesebb a Matric (vagy ahhoz hasonló) cuccal egy eszközön rendszerezve kezelni az alapból hiányzókat kapcsolókat. Nyilván ez ront az élményfaktoron de a moddal se tökéletes.
Lehet a videó ezt sugallja, de amit mond az alapján jó lesz ez. Argentína, Chile, Falkland, városok szép hegyek tenger, nekem tetszik. Nekem jobban bejön, mint a közkedvelt sivatagi térképek. De ha más nem, arra mindenképp jó, hogy a többi friss térkép jobb akcióba kerülhet :)
Nemtudom miert, engem g*cire nem vonz ez a terkep. Hideg, rideg, nincs semmi csak hegyek, szürkeseg meg viz. Abszolut elettelen. Bar a videok/kepek többsege vagy nap felkelteben vagy lementeben keszült, es ez lehet nekem jön csak igy at. Inkabb csinalnak mar azt a strike eagle-t.
Én a Vulcantól nem sokat várok, ez pont olyan, mint a választás. A jobb élet lehetősége ott van, de élni is tudni kell vele :D Attól, hogy rengetek extra lehetőséget biztosít még semmi se garantálja, hogy azt te viszontlátod a décsében. A többmag használat pl. nem annyi, hogy egy checkbox a fordításkor és onnantól 12 magot használ nem 1-et. A GPU-k már régóta képesek olyan dolgokra mint pl. egyszer kiszámolni a scene-t és utána a két szemnek eltolva renderelni (VR) ami nem használnak ki. Ezek mind lehetőségek, ahogy a vulcan is csak az. Emellett nem tudom, hogy állnak egyáltalán ezzel, de egy core átírás minden, csak nem pikkpakk meló plusz roppant bonyi. HA mondom HA valamikor megjelenik a vulcan core még akkor is bátran rászámolhatsz fél-egy évet mire használhatóvá kezd válni a bughegyektől.
köszönöm a szokásos épitö jellegu hozzászolást, eszembe sem jutott ez, hogy most nem tudja, talán ezért is kérdezem, hogy miért nem ha elvileg megoldhato lenne ha akarnák.
A automata részhez meg sztem félreértettétek amit mondtam, Ahogy irtam az F18/14-es rendelkezik ilyennel, már most is mind a valosáégban mind a DCS-ben amit most javitottak is az utolso patchben . DE hogy a valoságban miért nem terjedt el jobban a többi digitális vezurlésu tipusnál ez a fajta segitség.
Egy kicsit más téma, a Vulkán APirol, hogy mire lehet számitani ha esetleg jol alakulnak a dolgok ED-knél vele.
ATC engage/disengage. cruise/approache. Én szeretem, hasznos. Egy civilizáltabb kor fegyvere, mikor még nem egy imbolygó rocsóval repkedtem, ami ide oda pörög és a hülye operátorom mindenre lő, ami mozog :)
Amikor még su-33-mal repültem, a légitankolásnál pl. autothrottle-t használtam. Meglepne, ha nem lenne az F-18-ason hasonló rendszer, bár soha nem vettem a fáradtságot, hogy utánaolvassak. Nekem pont az a "poén", hogy kézivezérléssel mókolok.
A pilotak csak szimplan szeretnek maguk leszallni. Ennyi. De egy case III-at szerintem mar kevesen vallalnak be. A legi utantölte is rutin müvelet, mint ha kinyitod a szad eveskor. Felesleges hozza az autopilot. Szerintem.
Ez csak ugy szembejött és elgondolkodtam, hogyha a DCS ilyen szinten van leanimálva és lemodellezve akkor miért nem lehet a sérüléseket megoldani, hogy csak azok a részegységek és funkciok hibásodjanak meg amiket találat ért és csak azon az oldalon vagy amire hatással volt? ÉS ne ilyen random vagy jobban mondva mindig ugyan olyan tüzgomb legyen a vége a sérülésnek , ráadásul ugy ,hogy mindig a 2 szárnyvég leszakad majd tovább és erösebben ég mint a törzs amiben az üzemanyag nagyrésze van vagy a WW2es gépek nagyrészében csak ott van.,
A másik egy kicsit más téma, de a következő vagy a mostani OB-ban javitották az automata leszállito rendszert az F18/14-esnek. És csak ugy kiványcsivá tett, hogy a mai modern gépek már mind digitális vezérlésuek akkor miért kell a pilotának még mindig "fürészelnie" a gázkarral leszállás légitankolás és más precizios manövereknél és miért nem a számitogép végzi.
Teszem fel, a leszálláshoz az optimális sebesség a 180, most érzésre tologatja a pilota ide oda a gázkart, hogy fenntartsa ezt, nem lenne egyszerübb, ha a gázkarral csak a kivánt sebességet állitaná a pilota és a többit elvégzi a háttérben a komputer, a bejövö adatoknak megfelelöen ad gázt vagy elvesz , hogy fennmaradjon a sebesség. DE idevehetnénk akár a megfelelo siklöszög fenntartását is leszállásnál Légitankolásnál meg akár a tankertől is vehetné a jeleket, hogy mennyivel megy és ahhoz igazodna,
Itt lesz a gondom, nem találom mivel utasitom, hogy lőjjön. Az alap WSAD van beállítva, mikor kiválasztom a célt a D-re jelenti hogy laser on. Azóta kilőttem egy 55-öst, magától lőtt, de aztán "megőrült" és a következőre meg kilőtte az összes HF-t. Mondjuk elkezdtem süllyedni, lehet hogy nem találtak, azért nyomta a többit. Valahogy amúgy egyszer ki tudtam lőni pilótaként két Hellfire-t. Van gondom a trimmeléssel is, lehet hogy billentyűzet nem az igazi pedál helyett, néha nagyon szépen repülök, máskor billeg mindenfelé a gép. A fel/leszállás meg...de ez már egy másik történet (copyrights by Conan :) )
Hozzáteszem, még így is hogy alig találok el valamit, az A-10 óta nem éltem igy semmit :) Imádom ezt a gépágyút. Utoljára szerkesztette: Wampapa, 2022.05.01. 17:01:10
Tehát te vagy a pilóta és a lövész nem durrant oda? Nem elég kijelölni, "mondani" is kell neki, hogy tüzeljen. Pilótaként meg tudtommal nem tudsz Hellfire-t indítani. Az ágyút és a nemitrányítottat tudod csak használni. Utoljára szerkesztette: LeonSilver, 2022.05.01. 15:30:59
Uraim, kis segítség kellene Apache téren. Csak pilóta vagyok, az operátort fel se konfiguráltam még, annyi gomb van. Odáig jutottam Hellfire inditásnál, hogy ki van választva a Hell. unslaved, LOBL és zöld. Kiválasztok egy T 55-öt pld. és megjelöltetem G.-al. És nem lő. És én se tudok. Bár egyszer kilőttem egyet, mármint missile-t, nem harckocsit, de az se talált el semmit. És ez megőrjít :) Létezik hogy a pacifista verziót vettem meg ?
Ja, régen akartam már írni, de most megint aktuális, mert egy csomó öntömjénező "oktató"videót néztem meg a you tube-on, hogy szerintem Lefty 59th kis videói messze a legjobbak. Rövidek, lényegre törőek és még a hangja is rokonszenves a srácnak. (Nem úgy mint a külföldiek többsége, akik 4,5 órás videójukban, úgy mutatják be hogy kell a Hornet-et beindítani, mintha Viperek lennének a Top Gunból.) Kár, hogy viszonylag keveset csinált. De akkor Zoly-t is megemlítem, tőle is sokat ellestem az évek során és mindig jó nézni ahogy a közösségetek multizik.
Úgyhogy ha olvasod/olvassátok, egy rajongód/rajongótok mindig lesz a tube-on.
Nem tudom mi történt de mára megjavult, magától :) Egyébként nem tudom mennyire CPU függő a game mert a GPU fullon jár a CPU meg alig 10-20% és nem veszek észre érdemi javulást az I5-höz képest.
Az opentrack megoldva, valamiért a korábbi verzióval volt csak hajlandó működni. Viszont i5-8600-ról most frissítettem i9-10900k-ra (3070ti oc) és szarabbul fut :) Fut fixen 60fps-el de tök darabos a kép. Mintha nem lenne bekapcsolva a vsync (megszorozva 3-al) Találkozott valaki ilyennel? i5 alatt szép fluid volt minden (persze egy supercarrier így is 35fps volt a torony irányába)