Suzuki Altohoz milyen padlószõnyeget tudtok ajánlani? Mert gyárilag nincs hozzá..
Az szép :D Hát maruti is durva am...nekem mostanában van vele szerzíz gondom de remélem mostmár jóllesz minden... az ülése egészen jó.Szombaton levezettem eléggé sokat vele...de vílágvégére nem indulnék el vele :D Gázzal finoman játszok...110-115öt szoktam vele menni fõuton. De sosse padlogázzal. Valószínû neked ezért is eszik ennyit mert nagyon szereted a gázpedált :D és nem tudom lámpákhoz, hogy mész oda...pl ha én látom, hogy piros akor üresbe rakom és szépen oda gurulok...sokan meg nyomják a gázmint az állat és pirosnál meg nagyfék...hogy mi értelme van nem értem :) Benzín pazarlás számomra.
Nem a kerék miatt nagy a fogyasztásod hanem mert hogy Swifted van és az nem a fogyasztásról híres, az inkább egy erõs közepes. Másik ok hogy sokat eszik az hogy nyomod a gázt tövig és felpörög a motor. Lehet 3 hengeres. 110-120 ajánlott. Hogy Marutit kellett volna? Attól függ mennyit utazol és merre mész. Félévben egyszer látod az autópályát akkor nyilván a Maruti a javasolt. Egy átlagembernek meg bõven elég ez a kiskocsi. De ugyanez igaz a Matiz, Tico, Cuore-ra is... ejha mintha manapság nem is gyártanának kiskocsikat... csak én vettem észre?
Akit érdekel, a végsebesség 15-ös Continental premium contact 2-es gumikkal 177 km/h GPS szerint...Km/h számláló szerint 190 :o Szóval kicsit csal :D Már kicsit bánom, hogy nem egy 1.5-öst vettem, azzal dinamikusabban lehetett volna közlekedni valamivel, 102 lóerõ azért már elég, de inkább a 130 Nm-es nyomaték ami igazán lényeges, az 1.3-as 112-jéhez képest. De amúgy imádom szeretem. Na jó hazudtam, szeretem, jó használati tárgy, lemosom minden héten, de semmi extrát nem ad...Na jó az az egy extrája van a többi autóhoz képest, hogy sose kell szervízbe vinni, mert elromlott valamije, mert ez megy mindíg :D Na még annyit írok le róla, hogy az ülése (ha lehet ennek nevezni) elég gagyi. ha már megvettem a legmagasabb felszereltséget, rakhattak volna bele gerinctámaszos ülést, mert 6-7 óra vezetés után eléggé kényelmetlenül érzem magam a kocsiban, meg a seggem is bepállik a gagyi szövetbe. Hú de nagyon elkanyarodtunk a témától :DD Lehet egy Marutit kellett volna vennem? :o
Nekem 2006-os Suzuki Swifttem van, kimondottan lomha, de legalább valamilyen szinten takarékos 1.3-as 92 lóerõs motorral. De nyugodtan lehetne 70 lóerõ papíron, nem érzõdik többnek :D 6,5 literrel eljárkálok vele a városba, kicsit nyomva, hogy tartsam a forgalom ritmusát, ez a 2-es ben való gyakori padlógázzal való ki"gyorsítás"okat jelent. De amúgy tényleg semmi gond vele, legalább ennyit el lehet róla mondani, igaz, hogy 4 ezres fordulatnál megindul picit, de a mai turbómotoros, meg dízel autókból átülve elég vérszegény a motor alacsony fordulaton. Országúton 4,5-öt eszik. Autopályán 8-8,5-öt 140-150-el...Ezen nincs mit szépíteni, simán bekajolja, nem tudom mitõl, talán a 15-ös gumik teszik ezt, de Pestrõl jöttem haza egy másik ugyanilyennel amin 14-es gumik voltak, az is 8-at bekajálta pályán. Lehet azért mert 4ezret forog nemtom, de érdemesebb 120-al menni akinek nem számít az idõ, mert akkor csak 6,5-7 litert eszik...
Háát itt gyõrben sok van még! Persze adok képet és tanácsokat is... pl ma volt cserélve vezérmûszíj, és vízpumpa (vetem 2gömbcsuklot is de kiderült, hogy nincs bajuk..) szóval 2.5honapja vetem a kocsit..és a gazdája összintén monta, hogy most volt cserélve minden...erre szinte minden belevolt rohadva majdnem minden gyári...de ez egyrészt jó is hisz 21évet kibirtak :) de a gyertyák is belevoltak rohadva...azokat is kicseréltük most motorikusan is nagyon jó..fellet újítva szépen :) és márcsak egy hátsó kipufogó hisz az is jukas. szóval eladónak sosse hidjetek...amiket észre vetem azokat a hibákat be is valotta...a többit valahogy elhalgatta vagy esetleg õ sem tudta... ma 4órátol este 9ig szereltük...egyszerûnek tünik a szerelése de mégsem az... pl ha valaki neki ál kicserélni a vezérmûszíjat 5ször gondoljameg azt ajánlom kegyetlen azt onnan kioperálni pedig ember azt hinné, hogy könnyü és az is...de hozzáférés nehéz nagyon. Nekem kicsit rossz volt a motorhangja ami mintha fõtengelyes lett volna. De nem..vízpumpának 7lapátja van arrol 4levolt törve 3pedig levolt darálva. És edtöl volt kegyenlet betonkeverõ hangja...most jó csak a jukas kipufogó idegesítõ, de majd teszünk ellene :) Itt egy kép az új vízpumpárol és régirõl...
Érdekes én is ezt a 100-110-et szoktam tartani, valahol ebben a sebesség tartományban fogyaszt a legkevesebbet a verda. Persze mindkét kocsi 20 éves így nem meglepõ ha esetleg erre a tempóra is lettek belõve régen. :) Tatabánya sajna kiesik nekem, de majd egyszer ;) Fotókat rakjál még be, had támadjon másnak is kedve beírni ide. Egyébként kis polski fan voltam egész életemben csak sajna azok már kikoptak az utakról :(
Hát igen remekkis autok! :) Június 9edikén lesz Tatabányán találkozó lehet elmegyekrá én is :D ha gondolod és tudsz gyere és mehetsz vele egyett :) Én pl ma is kiporoltam :D Balatonon voltam fûreden és tihanyban gyõrbõl indultam. Ma ugy összeségében 250-260km tert mentem...és hát a mutatóm nem sokat mozdultmeg :D a km terekhez képest :) Jah és ami még fontos...100-110km ter óra közöt mentem fõ uton kényelmesen viszi eztmég, és 4személyel, nem tudom ki milyen ismerõs a 82es fõuton, de Cseszneknél szerpentinnél eléggé durva.. jó nagy dombok :) Még a fülem is bedugul...ott igényelte már a tetõn a 3ikat...de hát valjukbe nem rossz teljesítmény 4személynél a 3hengeres 800as motortol :)
És ahogy emelkedik a benzin ára egyre büszkébb lehetsz rá. Nekem most egy Daihatsu Charade van 4 literes fogyasztással nem panaszkodok. :) Éltetem és dicsõítem a jól fogyasztó verdákat, fõleg ha erõs is. A Maruti kimondottan jól kaparja az aszfaltot, az én kocsim meg 90 lovas, szóval magáért beszél. Mindenesetre kipróbálnám hogy milyen érzés vezetni egy Marutit :)
Igen..persze, hogy érdemes.Csak egy tanács elötte nézesd át...mert én is most beszereztem egyett, és háát lehetrá költeni...de 21éves auto, és szinte minden alkatrésze gyári...egyrészt jó másrészt nem jó... :D azért jó mert 21évig megy az azért durva...de visszont cseréltetni azmár nem annyira :) Új antenna, vezérmûszíj, 2gömbcsukló, hátsó kipufogó...és most vennem kell egy új karburátort...ha valakinek esetleg ha lenne az üzenjen! Meg venném! :) De amugy tényleg nagyon ajánlom remekkis autók...
Nahh látom sok kis takony aki még autotsem vezetett leszólja a marutit :D Amíg kocsitok sincs vagy még 17évessem multál el inkább kusolj :D remekkis kocsi, városi auto... és nézétek a korát ma is jólmennek... :) és 21éves kocsi a legtöbb :D Am fura így írni 2év után... de most olvasgatam :D
Amúgy valszeg úgy történt, hogy az orrsúly, könnyû hátsó, elsõkerékhajtás, és tuningolt motor miatt eleve levegõbeemelkedhetett kicsit a kocsi hátulja.
Nade milyen Nissan? Azért egy Navara-a nem fog feltolatni egy swift szerintem:D
Hozzáteszem 3 ajtós Swiftje van, ami azért jóval masszívabb, mint a 4 meg 5 ajtósok.
Láttam már 1-2 rommá törött Swiftet, és én is hasonló véleményen voltam, aztán egy haveromnak sikerült kicsit megcáfolnia a dolgot.
Éppen mûszaki vizsgára ment, balra fordult ki, mire jobbról meglátott egy Audit, 100-120 körül jött(lakott területen belül), és dudált, meg villogott, hogy õ bizony nem fog fékezni. Haverom már kint volt az út közepén, visszarakta rückwertzbe, és nyomott egy padlót. Épp hogy megúszta, hogy az Audis oldalról keresztül hajtson rajta, viszont addigra már ott volt mögötte egy Nissan...
Érezte, hogy nekitolatott a Nissannak, kiszállt a kocsiból, mire a Nissanos a képébe nyomott egy rendõrigazolványt :D Közölte a rendõr, hogy a rendszámát meg se kellett néznie, mert benne volt a képébe, ugyanis feltolatott a Nissan orrára, majdnem betolatott a szélvédõn is. Ezek után még meg is dícsérte a rendõr, hogy õ is így cselekedett volna ebben a helyzetben, rendezték a kárt biztosítóval, és azt mondta a rendõr a haveromnak, hogy soha ne vegyen Nissant, ugyanis az TK-s lett(hátulról is kapott, mert mögötte is állt valaki, de az elhajtott gyorsan), míg a haveromnak talán egy karcolás lett csak a Swift hátsó lökhárítóján, és simán ment vele tovább a mûszakira, ahol át is ment a kocsi :)
Maruti elsõ autónak szerintem teljesen korrekt. Nekem Fiat Uno 1.0 i.e. volt az elsõ, maga az ezres motor elnyûhetetlen, óra szerint nekem 200 ezer volt kis híján benne már. Viszont az elektronyos része (és itt az injektort is értve) az kényesebb, nekem ez õrült magas fogyasztásban nyilvánult meg. Amúgy rendszeresen 5-en jártunk vele, egyszer 6-an, szóval el lehet benne férni, méretben kb. a Marutival egy kategória. Nem hagyott ott sehol, csak szívatott néha, de kifogtam. Másnak tökéletesen üzemel.
A 45 lovas motor a 755 kilós kasznit szépen vitte, 130 volt a max. vele, de még persze ment volna...de minek kínozni.
Utána jól jártam, a második autóm egy 1.3-as Swift '94-bõl. Igen, talán a legpapírabb karosszériával. Városban 6-6,1-et eszik, vegyesben pedig 5,7-5,8 volt a legutóbbi, ez nekem tökéletes, és pár decit még lehet faragni. Az Uno a vége felé 13-at falt. A Swiftben van most óra szerint 128 ezer óra szerint, szervizkönyve 2003-ig vezetve, akkor 78 ezer volt, tehát még igaz is lehet akár (erre utal az olaj állaga is, és hogy nem is eszik belõle).
Az Unóm tele volt extrával a maga kategóriájában, ebben meg központi zár + riasztó aztán annyi, de ma hazánkban ettõl olcsóbban fenntartható autót nem sokat tudnék sorolni.
pont az egyetlen szoci autó ami nem rohad /duroplast/:D
még ezért az autóért is rajong valaki??? nagy az isten állatkertje...
1 csúnya autó viszont keveset eszik de cserébe nem megy :D
Jaja :) Most lesz fizetés, nem tudom most júliusban vegyek vagy várjam meg az augusztust és vegyek drágábban? max 130-at gondolok, de 160 körül találtam jobbakat... vagyis jobbaknak tûnnek... csak hogy 200 körül már van swift is és ez zavaró. ezért inkább maradok 130 körül úgy is kell rá költeni picit, plusz 40 a reg...
Akkor lassítja, ha nem a megfelelõ gumit teszed rá. Nagyobb átmérõvel elvileg gyorsabb lenne, mert ugyanannyit foorog a kerék, de nagyobb a kerülete: ehhez a viszont 40 vérmes paripának is lesz beleszólása. A túl széles gumi ugyanezt válthatja ki, és a futómûvet is jobban eszi 13-assal, mint a gyári, 12-essel. De amíg ilyen filléresek az alkatrészek, seráfütty, tényleg dögösen néz ki vele. :)
Tavaly januárban a nagyonhidegben a miennek felmentem Bp-re Kecskemétrõl, egyhuzamban az este lehúzott majd 200 kiométert hiba nélkül, nulláson és bevezetõn mondjuk hátrányba voltunk :D Fûtés fel, ablak le, fûtés le, ablak fel, párásodással van a legnagyobb gond hidegben a kicsi kocsiban.
Olyat is csináltam már vele, amit Marutitól ritkán lát az ember, elõztem :D
akinek van rá pénze és egyedül v. ketten mennek tökéletes városi autó,könnyû parkolni-biztonságos-jól megy /dízel is/ és jól néz ki
vezettem tetszett,de nem értem mit keres ebben a topicban
aki meg egy ladába városban beletankol 10 litert az hiába példálózik azzal hogy olcsó az alkatrész,kurva drága autózni vele jó gép volt a lada csak mára rohadt elavult,nekem volt-szerettem de már nem kéne max gázzal
jó swift meg nincsen 250-300 alatt úgyhogy az sem ez a kategória
max 130-at szánok rá és 800 DX-et veszek mert az jobb mint a sima 800, felfüggesztés, hátsó ablaktörlõ, meg eleve jobban felszerelt a DX. Félévente párszor elmegyek nagyobb távolságokra de aztán csak ennyi, a környéken, a városban, itt ott amott mennék vele amikor kell. Bevallom nincs szükségem nagy autóra de motorra se. :) Kizárásos alapon...
Hát ja a smart tulajdonképpen nem jó semmire sem, pluszban még ronda és drága is. A maruti viszont egy egyszerû olcsó és alap közlekedési eszköz. Városba jó az, autópályán meg nem kell vele virgonckodni, be kell állni vele a kamionok közé és akkor nincs probléma. Én mindenképp a maruti mellett voksolnék ebben az árkategóriában. 100-at simán megér.
A Smartot is fura dolog egy mondatban látni a Marutival. Kis autó mind a kettõ és ennyiben ki is merül a hasonlóság... a Smart mérföldekkel komolyabb autó, sajnos pofátlan áron.
Papírmakettek topicba illõ autó... majdnem vettünk egyet. Mennyiért is kínálták akciósan 1.8 millió... atyaég, ha belegondolok, hogy majdnem elhoztuk azt a fost
Egy ilyen autónál nem is baj, hogy nem megy mint a rakéta. Elsõ autónak jó lehet. Csak óvatosan közlekedj vele. Nem éppen biztonságos járgány.
Hatalmas poén egy ilyen autó. Akkora, mint egy Kispolski, négy ember vagy öt(hat) õrült lazán belefér, városi dugóharcban (nem olyanban, rossz, aki rosszra gondol) csak a Smartosok az ellenfeleid, és ha teszel alá négy gyári Suzuki 13-as felnit peres gumival, azzal hatalmasat dobsz a külsején. :)
Életem elsõ kocsija lesz a Maruti, holnap megyek a haverom ismerõseihez a lõrinci autópiacra, ott kapok segítséget és 130 körül veszek egyet mert pofás és aranyos és szeretni való kis piszok :D Továbbá borzasztóan szenvedek a helyhiányban és az éves költsége ennek az autónak a legalacsonyabb a magyar piacon. 0.8-as motorral egyedül a Smart jobb. Nem országútra tervezték de Pest körül mozogni és városi kocsikázásra pont jó nekem. Több tulaj is mondta hogy bírja a 130-at, de ott már elég hangos, 90-100-at jó beállítással lazán nyomja... Szélsõ sávban óvatosan akkor is lehet közlekedni vele.
Rohadt sok Maruti van az utakon... nem véletlen. 2010 van ha szar tipus lenne már rég kihalt volna az utakról...
Suzuki Alto. Egyik kedvenc kocsim. :D Régen volt nekünk egy,újan vettük. Piros lámpánál városban 0-80-ra szószerint mintha ágyúból lõtték volna ki. Azt a pici kasznit az 1.1-es motor vitte mint a szart. Megkockáztatom,hogy a mostani Ibizánkat lehagyná városban. Pici-fürge,megbízható. És még faterom is kényelmesen elvezette,a maga 190 centijével és 90kilojával.
Városi autó anno én is gondolkoztam a kocsin de inkább akkor egy Suzuki Swift
a suzuki alto második generációja megegyezik a maruti 800-al
tökéletes olcsó autó 350 forintos benzinárhoz városi használatra,csak megkimélt példányt kell belõle venni 150 ezerért már simán kifogható egy normális ez egy robogó ára
Utálom a Ladát nyugi /50k-t beletettem anno/, de ezzel a pncimerci kategóriával nem égetném magam. Lada hatalmas elõnye az erõs motor, ill. az, hogy gyak. a sarki közértes is tudja szervizelni és cefet olcsók hozzá az alkatrészek.
hát igen. amúgy én a swiftet sem ajánlom, ahogy lentebb aztis fikázták hogy milyen szar papírkocsi stb. na én ezt addig nem hittem el amíg láttam a méh telepen egy félig lebontott swift vázát...tiszta alu az egész, inkább gyûjtsön még az ember valami jobb kasznijú autóra, mert lehet hogy most olcsón kijön a dologból de a koporsók nagyon drágák manapság...
az meg megint más tészta hogy 5.ben már sávváltásnál is mintha fel akarná dobni szerencsétlen kocsit a légellenállás