semmit nem adnak az iskolák max egy kesztyüt meg a kukásmellényt. esetleg sisakot de aki motorozni akar legyen neki... szóval ne ringasd magad semmibe. Az oktatón mulik hogy mi jo neki felszerelésnek, de ésszerüen: kb egy vastagabb kabát, egy farmer vagy vastagabb zsebes gatya, illetve magasszáru cipõ-bakancs. ezek a ruházati követelmények. Na, legalább lesz vese meg májdonor dögivel, végre ihatok! Aaaawwwwyeahhh!!!
"Lényeg. Ez a jogszabály már hatályos, leadta a Magyar Közlöny. Motoros oktatás december 1. - március 1. között szünetel. Tehát legkorábban 4 hónap múlva mehet az elsõ vizsgázó.
A vizsgákon kötelezõ a teljes motoros ruházat, gondolom ezt majd adnak a motoros iskolák.
A költségek várhatóan 25.000 Forint körül alakulhat majd. Ebbõl 10.000 a vizsga, többi a képzés összege. "
igazad van. OFF: ebben:"biztos véletlen egybeesés hogy mindenhol most nyílnak a pályák hogy választások jönnek" kb 5 új pálya nyílt idén a választások elõtt, az eddigi 20 évben kb max 25 ha épült összesen MO-on. ------------------------------------
Inkabb ,hogy a valasztottaink nem az erdekeinket kepviselik.Es ,hogy Demokratikus diktatura van.Azaz akkor erdekelnek mikor elkezdodik a valasztasok elotti kampany.
Aki tudja kopizza át Twitterbe is.Kivancsi vok a Demokráciára. Hegedûs Attila I need your help girls and boys. We are collecting online petition for Eu Brussel to change 1 of our Law. As in Eu instead of Hungary and Nederland you can drive 125ccm 11kw motorbike with Cat B Driving Licence. There are rules differences in Eu countries like at least 3 years old DL or 5 or with a small training ,but You can. What we wa...nt just to send out smokers 2 stroke engines from city ,as many pizza delivery and post delivery companies using this type of bikes,scooters. Just to compare fuel consuptions 50ccm 2t engine 3-3,5 liters plus 2t quality motor oil.4T engine 200ccm 2,6 liter Catalized clean EURO II,III engines. NO OIL IN TANK: PLEASE KINDLY ASK YOU TO HELP US:HERE IS THE LINK 4UR VOTE ONLY 1 MIN . THANK YOU VERY MUCH AND WISH ALL OF YOU LOVELY DAY AND WEEKEND: http://www.petitiononline.com/hun125B/petition.html ATTILABõvebben Az EU ms tagországaihoz hasonlóan Magyarországon is lehessen 125 ccm-ig motort vezetni B kategóriás. www.petitiononline.com Az EU más tagországaihoz hasonlóan Magyarországon is lehessen 125 ccm-ig motort vezetni B kategóriás jogosítvánnyal! Petition, hosted at PetitionOnline.com..2 másodperce · Csak ismerõsök · Hozzászólok ·Tetszik Nem tetszik · Megosztás
ez Facebook
Most nem azért... de nekem lassan 4 éve van jogositványom (b) miota megvan robogozok (50ccm) és autot is szoktam vezetni ha lehetöségem van rá... és saját tapasztalatbol tudom hogy az autosok letolnak az utrol és mit ne mondjak kötötem már ki árokben mert a kamionos ugygondolta hogy megelöz gondolta beféér még mielöt a szembe jövö odaér... hát nemfért be énmeg szépen lementem a murvára onan meg az árokba szerencsére nem estem elmert a murvánál már majdnem álora fékeztem szoval csak igazábol bedöltem az árokba de azért kössz és nehogy azthigyétek h megált hogy nincse bajom... de a töbi autos se... és ez nem történik meg ha 70es táblánál nem 50el döcögök...vezetéstechnikailag meg aza véleményem, azt egy pár orás tanfolyamal meg lehetne oldani és mondjuk dobnának egy matricát a jogositványra... nem igy, hogy most pengessek töb tíz vagy 100 ezret az (a)s jogositványra... és vegyek töbtiz órát újra a vizsgákat azért nem emlitem mert az ha valakinek gondot jelent az adja vissza a jogsiját szerintem...
ehh most olvastam énis a totalbike-on :S... rá kellene ültetni õket valami 50ccm nembalesetveszélyes fojtott szutymákokra, hogy menjenek végig a városon, de ott ahol 70-80-nal megy minden autós
Én személy szerint 50ccm felett amit vezetett min. 1 évig minden nap ( ez alatt nem arra gondolok, hogy elment az 500méterre lévõ közértbe, hanem városban, autóúton egyaránt ) senkit nem engednék.
Úgy igen.. ahogy te mondod, hogy pesten a 40 éveseknek.. akiknek 20 éve jogsijuk van.. arra azt mondom oké.
De hogy egy tizenéves, pesten vagy bárhol 0 rutinnal ( de neki van jogsija mert mellényzsebbõl kiperkálták anyuciék így is, hogy 4x megbukott mindenbõl ) mint a hülye menjen a kocsik közt egy motorral, aztán mikor megkoccolják, jön a papa 2 perc múlva a 9x9méteres szlovák rendszámos bmw856985-s szériával, aztán leáll hõbörögni, miközben csak a drága kisgyereke vagánykodott.. na és sajnos szerintem ebbõl lenne több vagy ha nem több, lenne belõlük bõven.
Ja hát ez igaz,csak tudod ezen nem változtat az hogy jogsival vagy jogsi nélkül teszi,a hülyébbek úgy is elszállnak egyszer..de viszont ha mûködne a dolog B kat-al is akkor sok normális embernek könnyítenék meg a dolgát..pl a 40éves pesti paliknak akik már unják a dugóban várakozást,de viszont robogóval nem tudnak haladni,jogsira meg nincs idejük vagy pénzük vagy kedvük..szerintem ebbõl a fajtából több lenne...és hozzáteszem,nekik legalább 20éve van jogsijuk.
Nem az a baj, hogy jogsival teszi vagy anélkül ( most hülyeséget írtam, mert persze legyen jogsija!!! ), hanem a hozzáállás, hogy 0 rutinnal egybõl már egy fórumon is 160-al.. akkor gondolom a nyílt úttesten nem 40-el fog menni. Tehát maga az elv, hogy 0 rutinnal ( és ez alá érthetnénk, én értem is azokat, akiknek van 1 éve 2 éve jogsijuk ) mennek, mint egy idióta, ez igaz autósok-motorosokra egyaránt.
Ezzel csak az a helyzet hogy ha meglenne a jogsija akkor is ugyan úgy vezetne,ez nem ettõl függ..max lesz 30óra rutinja ami lófaszra se elég és az elsõ fáig eljut JOGSIVAL ..lényegtelen hogy mivel kenõdik fel rá.
Ha az lenne az alapja hogy ,,úgyis elfogadják" akkor szerintem ne vedd meg,mert nem fogják elfogadni..legalábbis így ebben a formában 100% hogy nem,max kitalálnak valamit hasonlót hogy aztán késõbb verjék magukat hogy nekik mekkora agyuk van.
Amikor te az úton lennél, én tuti nem! Ezt nagyon komolyan írom. Nagy részt az "ilyen" emberek miatt szoktak lenni a balesetek. Nulla rutinnal ( mert ahogy írtad, hogy kocsira nincs pénzed, gondolom így nem is vezetsz kocsit ) felülnél egy 125-re aztán mennél mint egy idióta.. ezen piroson még "átférsz" jelszóval beleküldenéd városba 90-100al a motort ( és írhatod, hogy nem, mert te más vagy, elsõ hsz-ben már azzal jössz, hogy menne az 160-al is ), én pedig ( vagy bárki, mert nem vagyok egoista ) jön jobbról például.. aztán pufff.. és ha te ott 80-90-el oldalról belerongyolsz... hát jók ezek az új kocsik, de megnézném hány ember szállna ki egy "átlagos" autóból utána.
Igen,és megint ott lyukadunk ki hogy.: ha az A1 jogsi a kezemben van az = azzal hogy tudok vezetni.Pedig kurvára nem,ahogy B-vel sem,C-vel sem,M-el sem,és egyikkel sem.Nem azzal fogsz megtanulni vezetni,max az alapokat tanulod meg vele,de semmi többet.A lényeges része gyakorlással sajátítható el,és akinek megvan a B,az el tud vezetni egy 125-öst,KRESZ ugyanaz,csak meg kell tanulni motorozni,és most hogy azért elkérnek 80ezret vagy sem,azzal 100% hogy nem leszel elõrébb. Mint korábban írtam,robogó mellett van egy 125-ös Yamaha DT-m,30óra motorozáson már túl vagyok 2-3hét alatt..tudok motorozni? Nem.Miért nem?Azért mert még nem érzem úgy mint az autót..nem arról van szó hogy nem tudom elvezetni,A pontból B-be simán elmegyek,csak nincs meg az a rutin mint autóval...Csak mellékesen hozzátenném h külön volt meg az M jogsi 14évesen,és aztán külön természetesen a B 18évesen,és most az A.korlátozott az én esetemben sima lehúzás,nem fogok még egy ideig nagyobb motort venni,bõven elég ha ezzel szállok el,de viszont jogsit se fogom letenni mert lehet hogy megunom egy idõ után és nem nagyobb motorra vágyom hanem inkább egy autóra...addig meg marad a trükközés sajnos.
az A1 jogsi, kb 70 000 magyar forintba kerül, rosszabb esetben 80 k. Dejó is lenne ha ezt engedélyeznék, én nagyon örülnék neki. Szereznék, egy 125 Rst.
Nyilván akinek már van motoros tapasztalata, azzal más a helyzet.
Én még nem haltam meg motorral és tudok is közlekedni, de beneveznék egy 125-ösre, viszont nagyon nem akarok még egy kresz tanfolyamot végigjárni, meg X gyakorlati órát végigcsinálni, ambár benne lennék egy olyanban, hogy egy napos tréningen résztvegyek (mint egy vezetéstechnikai tréning), ahol hasznos infókhoz juthatnék, ahol mindennapokban alkalmazható a tananyag. Mondjuk legyen ez 30k.
Egyetértek. Ha valaki motorozni akar, tanulja meg használni. Sokan komolyan azt hiszik, hogy majdnem olyan mint a bicajozás.... Meg a másik, hogy sok embernek a B jogsi megléte semmit nem jelent, mert nem tud vezetni, hiába van meg neki... és még akkor felülne motorra is:D Nah, szal tuti, hogy életveszélyes lenne ezt a törvényt bevezetni.
Most hogy 1nap "továbbképzéssel" mûködjön vagy sem, az már lényegtelen,mindenképpen jobb mint ahogy most van. Regisztrációs adó is teljesen felesleges,az okosabbik fajta úgyis szlovák rendszámmal tolja,ezzel kikerülve az egészet.. persze nem minden autóra érdemes...
láttál már robogohoz minisztériumi tankolókártyát? ugye nem. az csak A6-os audi felett jár... azért is nem járnak robival mert nincs rajta rendszám, nem lehet rá tankolokártyát kérni hogy a te meg az én pénzemen furikázzanak.
húúú ez jó kis téma. tényleg jó lenne, mert kocsira nincs pénzem, msot is bicajjal járok, de egy 125 assal repesztenék a városba rendesen. remélem beszabájozzák hamarosan 125 re. kicsit felpiszkálom és akár 160 al is m,ehetek vele.
áhááá
Egy gond van..nem fideszes fejébõl pattant ki az ötlet = kuka .
informatikus vagyok hidd el de nem azzal keresem a kenyerem :D én ilyen ezermester vagyok ^^ autót, szgépet, jatékautómatákat, háztartási gépeket 1 szóval mindent megcsinálok :D de nem ebbõl élek hidd el XD és nem is pénzbehajtásból :D én csak 1 "átlagos" üzletember vagyok
ja srry, azt hittem az olajban tapicskólós dugattyúba rejszolásra értetted :) pepsirõl meg ugyan nehezen tudom elképzelni hogy infós, dehát láttunk már karón varjút, ki tudja :D mindenesetre engem meglátnál ha nem is mondtam volna elõtte, elsõ reakciód az lenne: "kocka" :))) néha azért szoktam sztereotipiákat gyártani :P
Idéznék tõled: "én is szerelek, csak nem autót hanem blade meg ris szerokat, clustereket, laptopokat".
Idéznék Pepsitõl: "informatikus vagyok meg cisco papírom van".
Ezzel tökéletesen leírtátok a szervizeskecsege munkakörét, legalábbis nálunkfelé ez ezt jelenti. Nem szégyen az, nagyon rendes emberek azok, sok köztük a kiváló szakember.
én már nézem hogy milyen motort vegyek, csak totál nem vagyok tisztában a motorok paramétereivel, autónál tudom mi a 15-20 év, motornál nem nem akarok rá sokat szánni, csak guruljon, autó áráért pedig nem fogok motort venni, max a feléért ha bejön a rendelet hogy B-vel vezethetõ 125 akkor tuti felmennek majd a 125-ösök árai, szóval ha már biztosnak látszik a dolog akkor kellene venni, vagy akár most, de mikorra lesz elfogadva a B kategória?!? kezdem beleélni magam, csak aztán nehogy ne legyen belõle semmi, motoros jogsit meg tuti nem csinálok annyit nem ér nekem hogy motorozzak
én pénzbehajtó? XDDD én is informatikus vagyok meg cisco papírom van emg ilyen marhaságok :D de emellett az autómon én csinálok mindent én vagyok a szerelõ nem viszem szervízbe mert itthon minden szerszámom megvan de a pénzkeresés? hát az maradjon titok hogy mit csinálok :D
nincs gond, mindenki megadja a kölöknek amit tud. én is meg fogom, persze módjával. de ha arra fogja magát verni akkor én meg majd jól nyakonvágom :) az én jogsimat is anyámék fizették, ki más fizette volna. viszont már fõsuli második osztályában önellátó voltam szerencsére, öcsémmel jó bizniszt toltunk. most meg már komoly munkahely van, az arányok változnak hál istennek. viszont szerencsére a motorjogsim amit tavasszal fejeztem be, kijött egy százasból, ami azért vicces mert 10 éve a B jogsim majdnem ugyanennyi volt (pótórák nélkül). igazából megvolt a kapcsolatom ismerõsökön keresztül hogy csak el kelljen menni a jogsiért meg motorozni egyet és kész, de nem fülött hozzá a fogam. inkáb végigtoltam az oktatást (ok a kreszt ellógtam, de a vizsga simán meglett), és nem bántam meg. sok okos dolgot mondtak a tanfolyamon. simán megérte. ja és még olcsóbb is volt mint "okosba", de nembaj, hogy lett közöm a mocihoz. Olajcserét pedig te sem csinálnál egy modern sokmillás verdán otthon lavórba szerintem, érthetõ okokból. pl egyszer a gyári tömítés a gyári olajszürõhöz egyszerüen nem volt jó. a szerelõ ment és kotort egy másik, vastagabb átmérõjüt. ha berendeltem volna a unix-nál pl alvázszám alapján, és ez otthon derül ki, meg lettem volna lõve nem is kicsit. inkább olyanokra bízom akik már csináltak ilyet... mindenki csinálja amihez ért. én IT-s vagyok. Pepsi gyanítom pénzbehajtó lehet vagy hasonló XD te lehet hogy szerelõ leszel. ennyi. én is szerelek, csak nem autót hanem blade meg ris szerokat, clustereket, laptopokat, és ez csak apró része a dolognak. utálom a gépzsíros, olajos, mocskos melókat, van aki szeret benne tapicskolni. ennyi. nem vagyunk egyformák. ami észt meg osztok, azt azért teszem mert van mi alapján. ha nem ismerném a témát, nem pofáznék róla mert az epic fail-ek nagy része így születik :)) ha a robogód pszeudo-neutrális fluxuskondenzátorának az üzemi hõmerséklethez tartozó sûritési arányát kérdezted volna vagy a gumikeverék összetételét biztos hogy meg se szólaltam volna :))) amúgy tényleg szájmenésem van. meg nincs kedvem dolgozni ... :/
Lehetne az a Neve hogy Wander szájmenése( ne nézz be ) Arra vagy büszke hogy 30 évesen többet tudsz felmutatni mint én? #305 üzenet meg, hát. nekem a szüleim megtehetik hogy vegyenek nekem motort, és a jogsit is õk fizették. És akkor mivan? Valószínûleg ha lesz egyszer gyerekem, énis neki fogom fizetni ezeket. És avval akarsz menõzni hogy te mennyit dolgoztál egy GTi ért, hát Gratulálok sokra vitted. Az összes hozzászólásaid csak arról szól hogy Te mindennél jobbat tudsz, és hogy mennyire ismered az autókat, meg csak magadat fényezed. És a olvasni meg tudsz, pedig már leírtam hogy "HOBBI" a Robogó tuning, meg az autótuning. Mert sokak ebben látják az örömüket.(és nem abban hogy feljövök a fórumra, és oltok mindenkit, közbe meg nagy kocka vagyok, oszt csak a TDU-ban láttam még autót) És te vagy a nagy hozzáértõ, közben meg Olajcserére hordod az autót.
igazad van, semmiben :) de elfogytak a nyálverõ robogósok... :( nyitok is mindjárt valami másik topikot ahol másokat lehet szétgyalázni, van tipp? fócvágenes fikázás? suzukis? köcsög nagymotorosok? robogósjogsival nem vezethetek ürhajót és szupertankert? tippeket várok :)
ja meg szerencsére nem sok ilyennel találkozok, csak elvétve látni 1-et 2-õt. akkor megy az integetés mint a sok hülye motorosnál :)) viszont kivétel nélkül mindegyik fehérember, nem bodzaszedõ norvég üldözött mint az 5-ösök 80%-ában ^^ (lehet ez csak nekem számít)
akkor biza MOCSKOSUL meglepõdnél :)) nem egy 530D-t basztam már agyon vele lámpáknál a tulajok legnagyobb meglepetésére, ugyhogy utcán ne kötözködj a köcsög piroscsíkos fosvagányossal mert odabassza a bajor szarodat :P az a 400 kiló különbség nem a te javadra szolgál, hiába van több lovad (persze 140-tõl elmegy, nagy tüdõ, több nyomaték, de baszhatod, 250-ig megy az is, ez is). amúgy én 530xd-t hajtottam meg egyszer-kétszer (azzal nem versenyeztünk mert akkor nekem még nem volt meg a gti, de sztem az kicsit lassabb a sima 530-nál). az enyémbe nagyobb hely van belül!! (szükebb elöl is, hátul is a bimmer), igaz a csomagtartó a fele se. szóval mikor-hol, bármikor szavadon foglak és porba alázlak :) ja és hogy a bömöst 15 ezrenként valami faszsággal szerelni kellett, nem sokat dobott a szememben rajta. nézegettem 325-ösöket meg 330-akat anno de jól tettem hogy nem olyat vettem.
egyedül abban van igazad hogy hosszu gyors pályázásra sokkal alkalmasabb a bömös, pályán 170-180-ra ráállsz és 7-8 lityoval kimész a világból. ez igaz. ennyiben jobb :) ott nekem 400 km után porzik, nálam a 130-140 a gazdaságos, 7 lityóval kb.
enyhén átbasztak , 1 éve vettük a 530-as bmwket 6 millióért haver ! és nemondd nekem hogy a volksvagányod odaveri :) fogyasztásba és teljesítménybe is azért kimagaslóan jobb a bömös 140-nél 6 liter ? lófasz egy 3 ezres motortól !
miért nõnék fel? sírjak hogy ennyi idõs koromra sikerült csak egy ilyen verdára összeszednem és nem egybõl a 19 szülcsynapcsimra kaptam egyet és járjak egy kibaszott octaviával? imádok autózni, sokat megyek, így legalább élvezem :) az hogy te most elõadod itt a nagy szentfazekat, és azt állítod nem szerettél volna sosem egy jó verdát, amibe vigyorogva ülsz be reggelente a legfosabb idõben is, hogy elhuzd a beled a kibaszott melohelyre egész napra gályázni, vagy bárhova máshova, akkor magadat csapod be sztem. vagy simán buzi vagy?
ja és elég baj ha nem áll fel szerintem... valahogy nem normális. doki látta már?
azt apukám, ÉN vettem meg tavaly ilyenkor :P általában 7-12 darab szokott fent lenni hahu-n. van sok ami rég fent volt már, évek óta, az abszolut felejtós. van ami már harmadszor, az is. az enyém anno 2 hétig volt fent 6 milláért, 2 évesen, tapis egérmozi nélkül full-full-on. 2 hét után levitték 5-re. másnap már megnéztem, vizslatás, harmadnap már enyém volt. az elõtte való fél évben 3 másikat néztem meg. piros edition 30 rommátörve, kurvadrágán, szépen javítva. szolid szürke bõr nélkül fullos 5 ajtós majdnem megvéve, csak másnap reggelre mire mentem volna eladták. volt egy másik 5 ajtós is, az amerikai volt, 95-ös benyára kiirta hogy low octane. szuper. aztán egyszercsak megjelent a fekete, gyárinál nagyobb 18-ason guruló, 3 ajtós, belül koromfekete, full szürke bõrös maffiozo 29k km-el. lenyomozás, vizslatás, pacsi. vw ker-bõl. nem bántam meg :)
Miben nem ellenfel? Fenntartasban? Fogyasztasban? Biztonsagban? Nem tudja a 140-et tartani autopalyan? Nojjel mar fel... Vagy legalabb ne jarasd le magad 25-30 eveskent, a legtobb embernek 20 eves korara mar arra nem all fel a farka, hogy mennyire megy egy auto, inkabb csajokkal foglalkoznak es dolgoznak...
kiváncsiságból rákerestem, fõleg nagyköbcentis prémium dízelek mindenféle, 70-80 %-uk :) fenntartás, fogyasztás, biztosítás bõdület rájuk, batárnak jó bármelyik. pár 330, 530ci azok azért jók. pár v6 turbo benzin. persze hogy tudsz durvább verdát venni 9 misibõl, bár ezek 95%-át egy jó kis kanyargós útszakaszon agyonbaszom (és ne keverd az uj árat a használttal öcsi, a te 9 millásod ujonnan 20 körül van, ahhoz vetitsd a 9-et. ugye?). autópályán elmennek persze, 130-150-tõl, de addig hátul vannak :)) oda viszont nem kell ész csak 47-es láb. viszont én 4,4-ért vettem anno, annyiért lofaszt kapsz, nem jo élményautót. dizel szarokat, apro szutykokat, vagy régi erõsebb vasakat, de azok se nagyon ellenfelek.
amúgy most veszem észre, hogy olyanok papolnak "élmény" autókról, meg sokmillás csodákról, akik valószínüleg még életükben nem vezettek semmilyen autót, nemhogy valami gizdát XD
Félreértettük egymást. A lehúzódást nem a padkára értettem, hanem arra, hogy a saját sávjában teszem azt mehetne a külsõ egy harmadban vagy beljebb, de azt pofátlannak tartom és fel is idegesít amikor bemegy teljesen a felezõvonal mellé, aztán annyi nincs benne, hogy 20 centit húzódna.