Sok szín volt, néhol látványosan "tarkult", de azért rajta volt egy szürkés szûrõ. A Risenben pedig ez még jobban érzõdött, mert óta eleve szürkésbarna irányba mentek el a ruhák és Harbor City épületei is. Arra kell gondolni, mint az Arcaniában az európai-amerikai kapcsoló. A különbözõ túlzó effekteket magam sem szeretem, de a túlzott fakóság tud zavarni, a valóságban enyhén szólva telítettebbek a színek, mint a Gothic szériában.
Nekem az eddigi artworkökön tetszik a színvilág, és ehhez a karibi, vudus témához nem is árt, ha egy kicsit pikánsabb.
Persuasion lesz az, és meggyõzést jelent, az intimidation pedig megfélemlítést.
Mikor volt szürkés a gothic? Talán az elsõ részben. A II. rész színes volt, a bánya meg szimplán felperzselt. A G III meg tömör gyönyör, fõleg tiszta idõben naplementekor.
A (nyomtatott) német Gamestar új számában sok új információ látott napvilágot. A teljesség igénye nélkül az alábbiakról van szó a cikkben:
Fõbb újdonságok
- kézzel felépített világ, Gothic 3(!!!) méretû - harc közben speciális (piszkos) trükkök használhatóak, cooldown-nal - egyszerre több ellenféllel is lehet küzdeni - a lõfegyverekbe többféle muníció tölthetõ - továbbfejlesztett fegyverkovácsolás - sokkal többféle ruha és felszerelés - kikapcsolható a legtöbb UI elem (életerõcsík, küldetésnyíl stb.) - a fejlõdésrendszer 5 attribútumra támaszkodik (melee combat, ranged combat, cunningness, hardness, magic), 75 aktív és passzív skill - az alkohol és a nõk kiemelt szerepet játszanak - jelenleg finomhangolják a játékot, de még mindig nincs kitûzött megjelenési idõpont - a textúrák sokkal élesebbek, a bump mapping hangsúlyosabb, a színek nagyon erõteljesek, most már teljesen elszakadva a szürke Gothicos világtól - lesz sok-sok dungeon, de két egyforma nem :P - a frakciók annyiból fontosak, hogy bizonyos skilleket, tanárokat csak egyes frakcióknál találunk meg - a régóta várt skilleket implementálták végre: persuation és intimidation :)
Erõsségek
- a küldetések többféle módon végrehajthatóak - a harc szerteágazó - a felszerelés jól variálható - jobb a sztori - a küldetések nem totál linárisak, tele meglepetésekkel
Gyengeségek
- a szigetes felépítés miatt még nem tudni, mennyire lesz nyílt a világ - nehéz azonosulni a fõhõssel - nincsenek klasszikus nagy guildek, mint a Gothicokban
Amikor távolról mutatta a monitort a kamera és csak elmosódva lehetett látni a pálmafákat meg vizet ....tiszta Crysis
A vodoo kíváncsi vagyok, hogy játékelem lesz vagy csak videóban volt. Szerintem eléggé játékmenet borító lenne, vagy túlságosan is pre definiált. Annan viszont nem örülök, hogy nem lesz íj. Lehetne csendes orgyilkos fegyver.
Õ minden egyes alkalommal eljátssza ugyanezt (szóval sajnos igaz, csak nagyon unalmas), akkor is, amikor teljesen nyilvánvalóan nem a játékmenetet fogják még bemutatni.
Most már tutira nem lesznek íjak és szerszámíjak (a magyarázat: nem illenek a kalózos környezetbe). A játék során találkozhatunk majd a lõfegyverek feltalálójával.
A karakterek az elsõ részben szeparált testek és fejek voltak, amiket menet közben "olvasztottak össze", és mindenkinek (férfi, nõ, gyík) ugyanaz volt az animációja. A második részben teljes karaktereket terveztek (tetõtõl-talpig), az animációkból pedig többféle van, de nemcsak nemekre bontva, hanem még egy factionön belül is saját animációk vannak, így már a járásáról meg lehet ismerni az ellenfél hovatartozását. Egy karakter erõssége lemérhetõ lesz a magabiztonságán is, ha lazán beáll kardozni, akkor valószínûleg gyorsan elintézi a játékost. Az NPC-k és szörnyek napi rutinja sokat javult, és mindent, amit egy NPC megtehet, mi is megcsinálhatunk (kovácsolás, sepregetés stb.).
A játék végéig lesznek újdonságok, akár 20 óra játék után is találkozhatunk új factionnel, az utolsó pillanatokban is lesz felfedeznivaló (ellentétben az elsõ résszel, ahol a 2. fejezet végére már az egész szigetet bejárhattuk). A szigetek között lesz töltés, a szigeteken belül nem, tehát a régi Gothicokhoz lesz hasonló.
Gamepaddel is játszható lesz PC-n, de az egér+billentyûzet kombó is megmarad természetesen, a szövegek mérete nagyobb lesz, mint az elsõ részben, de nem zavaróan. A demót egy erõgépen prezentálták, és még így is volt frame-esés itt-ott, de azt ígérik, hogy akinél az elsõ rész jól futott, annál a Risen 2 is tökéletes lesz.
A szigetek Farangához viszonyítva átlagosan 1/3-2/3 akkorák. Összességében kb. 20 órával több játékidõt ígérnek. FORRÁS
Szerintem semmi különös. Átlagosan szép. Az objektumok szépek, de a karakterek és szörnyek a Gothic4 képeivel összevetve elég lowpolyk és alacsonyabb színvonalúak.
Röviden üsszefoglalva: a 2 mókus végig majdnem elcsöppen a grafikától, az íjak *helyett* lesznek a lõfegyverek, a mágia vudu-szerû lesz, a karakterek pedig annyira modulárisak és részletesen, hogy nem lesz benne 2 hasonló szereplõ sem.
Íj elvileg lesz, számszeríj nem biztos (szerintem ahelyett lesz a puska). Pajzsról nem hallottam, a páncélzat több darabból áll majd (sisak, mellvért, kesztyû, lábbeli). Pallosok nem lesznek, hanem machete, cutlass, rapier, ilyenek.
Íj, számszeríj lesz? Vagy csak lõporos fegyverek? Pajzsnak lesz még értelme? Páncélzatok terén csak szõtt ill. bõr páncélok lesznek, vagy lesznek fém páncélok is? ilyen infók nincsenek?
Forrás megjelölése nélkül (DS és WoG fórumokról összeszedve) pár újdonság:
- Az egykezes kardokat végre nem a hátán, hanem az oldalán hordja majd a hõs.
- Lesz mágia, de teljesen átdolgozva a korábbiakhoz képest.
- Lesznek minijátékok, ill. a szakmák (pl. kovácsolás) terén is várható bõvülés.
- Nem lesz reputációs rendszer, várhatóan a jól bevált guildeket kapjuk, de legalábbis valami ehhez hasonlót.
- A szigetek közötti váltásnál tölteni fog a játék, a szigeteken már nem.
- Minden jel arra mutat, hogy lehet majd búvárkodni.
- Bordélyházak nem várhatóak. :( :)
Régóta várok egy jó kalózos, karibi hangulatú offline rpg-re
Meg a Gothic2 kiegben is volt már kalózkodás, a harmadik részbõl meg kimaradt....
Elõször megijedtem ettõl a kalózos témától, de a képeket elnézegetve elég jó hangulat jött át. Mondjuk az is igaz, hogy már az elsõ részben megpendítették ezt a kalózos vonalat.
most akkor hogy is van? Elõzõ hõst irányíthatjuk igaz? Mert az sg szerint nem, egy másik magyar oldalon meg azt olvastam hogy személyre szabható karakter lesz.
Nem tudom, csak az egyik képen vélte felfedezni ezt a gyerek, ezért írtam kérdõjellel. :) Végülis, ha addig becsõdöl a JoWood, és a jogok visszaszállnak, miért ne? :)