ellenben ott baxtam el, hogy mikor megállt, az útkeresztezõdésnél, azt hittem fel kell menni a graveyardhoz és lejakni mindnekit(megtörtént) most látom csak h az útkeresztezõdésnél a lucernásba, ott figyel a saganumbi idol:) sikerült továbbjutnom, köszi a segítséget!
Huuuhuu, nagy nagy komoly volt ez, most vittem végig. Pont Risen 1 ellentéte, aminek 2. fele dögunalom volt. Vége felé egyre komolyabb volt. Mass Effect 3 óta nem szórakoztam ilyen jót! Végén voodoo mesterség azért rendesen megkönnyítette a dolgokat :) hiányérzet van azért, mert beszippantott történet, meg DLC-ket nem csináltam meg, de végigjátszás után nem is szokott erre ingerem lenni, max fél év után újra nekiesek máshogy, esetleg lõfegyveres skillekkel. Lehet tényleg Gothic 2 lesz ebbõl hogy pótolja :)
most leírom neked hogy tanulhatsz meg voodoozni, de csak azért mert már vagy 3 napja nem megy neked ez az egész: 2 dolog, beszélj azal a guggolós csajjal, aki elvisz téged egy barlangba, ahonnan össze kell gyûjtened asszem 6 jade követ. Aztán amikor ez megvan a bennszülöttek örülnek, de még nem bíznak benned. Akkor fognak bízni benned, ha kiszabadítod a barátjukat a fogságból a toronyból (ahová el is vezet az egyik bennszülött, aki az áldozat testvére) az õr egy töketlen barom, beszélj a bezárt bennszülöttel, õ elmondja, hogy az õr elejtette a kulcsot, keresd meg, ott lesz a fûben a fatákolmány elõtt. Szabadítsd ki, küzdj meg az õrrel (vagy nem, olyan mind1, ebben a játékban semminek nincs hatása semmire sem) és akkor már bízni fognak benned, és tudsz majd voodoozni.
igen, már öket választottam ,emléxek a dialogra. csak most áll az egész dolog... a faluba a templomnál nem enged tovább az õr meg nem is akar kihívni harcra(mint ahogy alapból lennie kellene) a quest leírásba is csa kannyit ír h elöször meg kell tanulnom voodoozni.
Na találkoztam a krokodillal :( --> Majd egy 30 óra múlva visszatérek hozzá.
"Vadászat" olyan formában van, hogyha megölsz állatokat és van nálad megfelelõ cuccos, akkor loot-oláskor megkapod a bõrüket, fogukat, agyarukat, húsukat stb. Mindegyikhez van egyfajta eszköz, foghoz fogazó, bõrhöz nyúzó és így tovább. A kovácsolás pénzért tanulható képesség, speckó kardokat például csak saját magad tudsz elkészíteni, hogyha megtaláltad a penge és a fogat részüket, majd egybekovácsolod azokat. Másrészt van a tervrajzos kovácsolás, amelynek során általánosabb kardokat tudsz készíteni bizonyos összetevõkbõl, ha birtoklod a tervrajzukat. Ezeket meg is veheted, felesleges velük idõt tölteni, maximum eladásra jók. Kardot és pisztolyt is "kovácsolhatsz" magadnak, de ezek külön tanulható képességek. Alkímia, potikészítés és minden más hasonló is ugyanerre a mintára épül.
Vadászat, alkémia, kovácsolás stb. hogy van a játékban?
Kipróbáltam 10-es Toughness mellett a Bone társunk által megtanulható Doctor perket...a gyógyulás folyamata körülbelül olyan lassú mintha provision-öket használnának, csak ugye provision-t nem igényel, folyamatos a gyógyulás. 12.000 XP-t és 2000 aranyat abszolút nem ér meg, tekintve hogy elég provision megszerezhetõ bizonyos felszerelések birtokában az elhullott ellenfelek húsából. :)
Én eddig 1-2 órát játszottam vele, de eddig nagyon nem fogott meg. Igazság szerint - bár csak az elsõ utazás után vagyok - az tûnik fel, hogy kicsi a sziget és töküres...
hát lehet, de nem életet adnak, hanem a talenteket növelik meg egy 30 másodpercre, ami szintén egy vicc!!!! komolyan, az egyetlen értelmes dolog nagyjából a grog meg a rum, meg az elején a provision-ök, de ebben a játékban semminek sincs értelme! Minél többet játszok vele, annál nagyobb csalódás kezd lenni :(
El is kell találni, sorozd meg különbözõ ágyúállásokkal aztán majd az egyik lövés talál! Odasétáltam a lövöldözés alatt párszor, aztán nem volt széttörve, majd egyszer csak eltaláltam és be tudtam menni...nem találtam semmi érdemeset bent természetesen. :)
Nem is fog kinyilni, az agyu kirobbantja, csak el kell talalni. @sanyiiii- mindent lehet, de a pelda arrol szolt hogy miert jobb ha potit csinal a permanens bonust ado fuvekbol es nem ragcsalja el.
Így van, a megfelelõ gyûrû-amulet-fülbevaló-poti kombókkal együtt gyakorlatilag minden megoldható, hogyha ésszel osztogatjük melléjük a fejlõdési pontokat. Én általában rádumáló-lopós-harcos karikkal játszom minden RPG-ben, ahol csak tudok, így jött össze a következõ kari a játék végére:
Szerintem felesleges sok-sok pontot elverni hogy max. legyen a rábeszélés, lopás, és egyéb néha-néha ideiglenesen szükséges képességek, 20-30 pontot mindig lehet húzni rajtuk a megfelelõ felszerelés birtokában, amíg éppen szükség van rájuk...70-80 érték bõven elég belõlük alapértékként a játék végére is. :)
Thievery az egy dolog(pickpocket) silver tongue(persuasion) az meg egy masik :) Az en karimnal a lopas minden nelkul volt 100 folott, ugye van egy legendary cuccos ami ad plusz egy szintet a cunnings-ra, meg nalam az a kis bug vagy feature tortent, hogy legyartottam az 5 flaska potit ami megnoveli a cuning kepessegeket, erre az tortent hogy kecske es kaposzta is jollakott, az 5 poti melle ott maradt az osszes fu a taskamba XD
"pl silver tongue 82vel nem fogod tudni megdumalni a luvnyat Antigua szigeten, de silver tongue 85el garantalt a siker. " ékszerek és ruhák :)
70 thievery? felveszed a lopós amulettet (ennek elfelejtettem a nevét) meg gyûrût (blade ring) és már mehetsz is kizsebelni a fõgnómot amihez 100 kell:)
Amit õ tanít az csak annyi hogy regenerálódik a hpd magától szépen lassan.
Regi PB rajongo esetleg? Mert ha igen, akkor tudod te is nagyon jol, hogy a jatek 2/3tol god mode on karikat csinalhatsz, minden egyes PB jatekban, de addig nagyon nem mindegy, hogy 3 vagy 6 pontal nagyobb egyik masik kepzettseged, pl silver tongue 82vel nem fogod tudni megdumalni a luvnyat Antigua szigeten, de silver tongue 85el garantalt a siker. Az en karim ugy nezett ki a vegere hogy 5-5-8-8-6 es volt vagy 20k+ glory amit mar ki se osztottam. Apro talalos kerdes: Tacarigua szigeten hanyan jottetek ra, hogy lehet bejutni a Great wall-al szembe levo katakombaba, aminek nincs ajtaja? Valasz: Agyu XD
Pár pont ígyis-úgyis, mivel nincs minden sarkon értelmes növény, nem a poti miatti többleten fog múlni semelyik élet-halál. Mindig csak berágtam a növényeket, mégis volt olyan számomra lényeges tulajdonságom amibõl 100-on felûl voltam a játék végére... :)
Nehez a matek, pelda kedveert legyen szo 3 potirol, az 6 pontot, ad ha befalod csak harmat:P @ Sanyiii - a water temple resz az valoban egy vicc, csak az a kar hogy rosz vicc...
a 3-mal nem játszottam szinte semmit, anno nálam nagyon akadt, úgyhogy arról nem tudok nyilatkozni. De ez a játék hemzseg az idegesítõbnél idegesítõbb dolgokkal. Meg ez a hegyekre való felmászás is. Én értem, hogy tök jól meg tudják csinálni, ahogy egy ember fölmászik egy párkányra, de leszarom! Szintén gothic 2-t tudom felhozni példának, ott röhelyes volt a felmászás, de 1 másodperc alatt felugrott, és az 5. felmászás után már nem érdekelt hogy néz ki, itt meg 2 perc mire felmászik egy párkányra. a növényeknek egyébként semmi értelme nincsen, de tényleg semmi. gothic 2-ben élettöltõ potikat lehetett belõlük fõzni! A másik kedvencem még ebben a játékban, a rum és a grog fõzés. Megtanulni 1000 arany, a recept 250-500 arany, és most jön a legjobb: cukor kell hozzá, amit 50!!! aranyért !vehetsz! hozzá. Ennek mi értelme van? de érted, ha legalább találnék cukrot, vagy csinálhatnék cukrot, de sehol nem lehet találni. Mondjuk én is hülye voltam, hogy megtanultam, már a játék legelején megmondták, hogy mindenki a rum hiánya miatt panaszkodik, mert nincs se víz, se cukor.
A Gothic 3-ban a nehéz ládák sem adtak túl sok értelmes dolgot, meg úgy drágát sem.
Fel nem fogom, hogy akik képések ilyen játék összehozására, hogyan képesek ennyire béna harc és jutalmazás rendszer kidolgozásra.
Az NWN Tortured Hearts modulja az, ami a tökéletes példa. Voltak gecinehéz helyek, de olyan tárgyakat kaptál utána - persze ez kaszttól is függöt - hogy beszartam rajtuk. Igazából eza mondul volt az elsõ olyan RPG, amire azt mondtam, hogy valahol itt kezdõik az, ahogy egy játéok meg kell csinálni...
Engem még mindig az bánt leginkább, hogy alig van rejtett barlang. A legtöbb barlang mellett telibe elmész, vagy be is kell menned valami szörny miatt. Nagy nehezen találtam kb 5 barlangot ami úgy jól el volt rejtve, és volt benne egy láda (az egyiket 20-as a másikat 90-es zártörõ képességgel lehetett kinyitni) a 20-asban volt 10 arany, 1 kaja, és egy golden clover (ki a szar rejt el egy ládában egy virágot, és ha jól tudom, a 'clover' az lóherét jelent, innentõl kezdve nem is mondok már semmit) és most jön a legjobb! a 90-es láda! Megküzdöttem érte egy jaguárral ha jól emlékszem, és út közben 2 termite-tal. Egész jól jöttem ki belõle, csak egy grog kellett (sajnos belerohantam a jaguár egyik kombójába) és amikor kinyitottam a ládát, mi volt benne? 50 arany (MIII??!! jah, nézzük a pozitív oldalát, majdnem visszajött a grog ára) megint egy virág, de ezen már meg se lepõdök. Egy arany tál, oké, eladhatom 200 aranyért, egy ásó (tök logikus) és egy öreg kard. Összeszámolva a dolgot, megtanulni 90-es szintre a zárfeltörést 3000 arany, egy grog 60 arany. És találtam ha mindent eladunk kb úgy 400 aranyat. Na ehhez aztán pofa kell!!! Gothic 2-ben legalább ha kinyitottam egy ilyen über ládát, volt benne 1000 arany, egy nagyon durva fegyver, és 1 skill növelõ poti
hát amúgy jah, elég gáz, de ha legalább mûködne, akkor megérné... Egyébként a gothicban ez is normálisabban volt megoldva.
van egy olyan gaz a játékban, hogy valami jester cap vagy hipster cap vagy ne mtudom mi a fene, és lehet csinálni belõle egy olyan potiont ami +2-vel megnöveszt 3 talentet (asszem marksman, shooting, meg throwing, vagy valami ilyesmi) nah, nem tudom, hogy bárki csinált e már ilyet, de nálam nem mûködik! elveszi a hozzávalókat, és az inventoryban nem jelenik meg a poti. A másik ilyen talent növelõ az viszont mûködik. Úgy tûnik csak ez nem megy valamiért
Én is belebotlottam eme küldetést hibájába. Nekem is 5/6 megvan/volt és utolsóként a Storm Island -et említi ha jól emlékszem, ám onnan indult az egész így nem igazán értem mi a problémája. Szerintem csak 1 bug vagy lehet tényleg kéne ott valamit csinálni, már nem derül ki...
asszem azt is megszerezheted, úgy láttam, hogy Bones nevû teljesen elmebeteg orvos "benszülött" (fehér) meg tud tanítani rá. Én most akarom megtanulni, csak nincs elég (és valszeg már nem is lesz) glorym, hogy 10-es toughness-t adjak magamnak
csúnya leszek egyébként és bocsánat is érte,de virág-topikot nem találtam neki,akié virágos,pl skidrow,abban vannak dlc-k,csak némák,ehhez tartozó 3 hangfile innen:
Voodoo-val 22 óra gameplay, eddig tapasztalatok: inkább szentimentális dolog az elején, bár potion készítéssel sokminden más kiküszöbölhetõ, elõször arra kell gyúrni (thievery, silver tongue). Késõbb Power Sceptre nagy jó dolog, ha már legalább 2 ellenfél van, elég black magickel egymás ellen fordíthatók. Ez különösen jó ghoul VS undead warrior esetében, mert mind2 elég gyors. Fear se rossz, ha több ellenfél van, egy kiválasztottat le lehet dermeszteni vele. Voodoo baba curse nagyon táp. Minden ellenfél, legyen az boss, vagy akármi, kiscsicskává változtatható vele kb. 1 perc erejéig, ami pont elég. Monkey skull ami nehezebben beszerezhetõ hozzá, ezért csak vészesetben ajánlott. Remélem még azért lesz 1-2 black magic móka. Gyógyítós ami Chaninál van nem jönne rosszul :)
Visszaolvastam gyorsan, de nem találtam választ a kérdésemre, amely a következõ lenne: másnál is csak 5/6-ig megy el Celdric "Swarm" küldetése? Minden szigethez érve beszéltem vele, minden gargoyle-t megöltem, közöltem is vele, minden tojást odaadtam neki, végigjártam, végighajóztam a a térkép helyszíneit vagy kétszer, újra beszéltem Celdric-kel, de minden kikötõben csak valami "meg van írva" sablonlonszöveget nyom, a 6/6 sehogy sem aktiválódik, úgy látszik nem tudok semmit tenni azért hogy lezáródjon a küldetés...
Más: Egyszer a játék során tapasztaltam egyfajta kikapcsolódó mesterséges intelligencia bugot (az ellenségek nem támadnak meg semmiképp, bármit tehetsz, agyon is verheted õket közvetlen közelrõl), amelyet csak elõzõ mentés visszatöltésével tudtam megoldani, ha bárki hasonlót tapasztal, gyorsan töltsön vissza, mert nem fog újra aktiválódni a MI.
Igen, képességszinttõl és már megszerzett képességektõl is függ, na meg hogy van-e rá lé. :)
Akkor jó. Csak jó Gorhic-os múlttal már mindent kleptomániázni akarok.
Fejlõdés itt hogy van? Mert a tapasztalati pontokat, látom ilyen érdekes módszerrel lehet elosztani, de világos a módi. De akkor amit tanulni lehet, azt az adott képesség szintje befolyásolja?
Sziasztok! Meg tudná valaki mondani, hogy a Chani's Plan Questben hogyan v. hol kéne megtanulnom voodoo-zni? már minden karakterrel beszéltem a szigeten, nem tudom hogy kéne tovább menni...:S
Ne türelmetlenkedj. ;) Mindenhová többször is vissza kell/lehet térni...
Kezdõhelyen a zárt ládákat ki lehet valahogy nyitni? Illetve csak azaz egy mellék küldetés van, ahol hat cucot kell a tengerpartról össze szedni? Lopakodást megtaláltam és kitanultam, azzal nincs gond. Ill a kristály barlangnak van valami értelme?
Guardianhez én bizony elõvettem a muskétát. Még 1-es szinten is durva. Azt hiszem, lõfegyverre koncentrálva hardon is gyerekjáték lesz. Még a vudura kíváncsi vagyok, bele se kóstoltam. :)
"dehát a PB játékok sose a könnyûségükrõl voltak híresek"
azért ezt egészítsük ki egy kicsit, az összes pb játék úgy mûködik hogy eleinte nagyon nehéznek tûnik amíg nem ismered ki a harcrendszert, utána már inkább azt érzed belõle hogy keményen bünteti a hibákat, fõleg ha a neked valónál erõsebb ellenfelekkel harcolsz.
Egyébként risen 2ben kardozással 1v1 majdnem az összes normál szörny legyõzhetõ a bal gomb megfelelõ ritmusban való nyomogatásával (szörnye válogatja hogy mi ez a ritmus pontosan) úgy hogy nem tud visszaütni, nekem ezt egyedül az aligátorokkal nem sikerült megcsinálnom. Amikor van veled csapattárs akkor meg easymode az elsõ 10 óra után egy jó karddal csak arra kell játszani hogy õt üssék ne téged, mivel így folyamatosan tudsz támadni és így még hardon is elõbb le tudod darálni õket mint hogy a társadat kiüssék.
Összességében a harc Risen2ben az elejétõl eltekintve, amikor még nem tudtam hogy mi merre hány lépés (akkor még én is úgy voltam hogy wtf ezek nem tanultak abból hogy utálták a játékosok a vaddisznókat a g3ban) kellemes csalódást okozott, nem kis részben azért mert nem olyan szuprekönnyû mint a legtöbb játék mostanában, de annyira nem nehéz mint amennyire néhányan állítják. A vége felé meg vicc, water temple kb csukott szemmel is meg lehetne csinálni szint.
Talán arra gondolt, hogy nincs master, csak hard fokozat. Én azon tolom, és igen, egy-kettõre kinyúvad az ember, ha nem vigyáz, dehát a PB játékok sose a könnyûségükrõl voltak híresek. :)
szerintem inkább arra gondol, ami miatt én is sokat dühöngtem, mivel az elején elég nehéz a harc (amúgy annyira a vége felé sem könnyû) ezért elég gyakran meg lehet halni, és tényleg hosszú a játék betöltése. Load.................. játék és halál, load..................... azért ez így nem poén
u.i.: most jöttem az alvilágból, nah ez a rész nagyon tetszett :)
Szerintem inkább Two Worlds 2-nek állok neki újra ezután :) bár tény h Gothic 2 kimaradt, úgyhogy ha nem kell 1024-es max felbontással kiegyeznem, akkor lehet adok annak is esélyt, szeretem a nagy klasszikusokat. A 2 órás szigetbejárásról meg annyit, hogy amíg ezt megtettem 2. szigeten, kb. 3 órát bolyongtam mielõtt találtam térképet, közbe csak lestem amikor nagy elszántsággal megindultam a kiindulópontról, aztán fél óra múlva ugyanott kötöttem ki :D
A Gothic 2 térkép is elég üres volt, de nem volt túlságosan nagy. A NoTR igazán feltöltötte élettel, csak olyan rohadt nehéz volt az elején, hogy még edzett G2-es játékosként is sokszor csak anyáztam.
ajánlom figyelmedbe a Gothic sorozatot, különösen a 2. részét (nem maradsz le semmirõl ha egybõl azzal kezded). Marha nagy bejárható terület, és tele van rejtett dolgokkal. Én azt élveztem a legjobban benne, hogy ha elindultál, csak úgy felfedezni, akkor biztos találtál valami titkos ládát (kiegészítõvel még jobb). Itt viszont lehet, hogy el van találva a hangulat, de nincs annyi felfedezni való, 2 óra max 3 óra alatt szinte bejárod az egész adott szigetet. a Karaktereket egyenlõre nem érzem, hogy túlságosan kihatással lennének egymásra vagy a történetre. Mind1, most nem írom le azokat a hibákat, amiket sajnálok a játékban, mert már egyszer megtettem, de egyet értek Molnibalage-val.
részemrõl, szívesebben látnám ezt a játékot egy Risen 1 vagy egy Gothic 2 grafikával, viszont 6X ekkora bejárható területtel, halandó csapattársakkal és NPCk-kel és több rejtett zuggal.
Ezt teljes mértékben alátámasztom, pedig sosem voltam Gothic párti, a Risen 1-t is csak félvállról véve játszottam végig, itt viszont eszméletlen jó a hangulat. Végre sikerült kreatív gombát reggelizniük a készítõknek, meg a kihívás is ott van rendesen. Nem szeretem a túl nehéz játékokat, de itt adja hogy kiszenvedje az ember a sikert. A pénzért küzdés is nagyot dob az egészen. Kialakuló karakter jellememet pl. szembe tudtam állítani azzal, hogy mi mindent képes megtenni 1 kis zsák csillogó tallérért :) alig várom hogy a frissen megszerzett Voodoo tudást tökélyre fejlesszem. Nagyon szimpatikus az egész törzs nekem. A dialógusokat is nagyon eltalálták, ami nekem hibádzott elsõ részben, viszont még mindig hiányolom a szabadabb választás lehetõségét.
Ja, azért valahol vicces, hogy a PB 11 év után is képes ugyanolyan hülye hibákat belerakni a játékaiba. Ellenben képesek ugyanazt a hangulatot is hozni mindegyikben így megbocsátom nekik.
Érdekes egy cég ez a PB na azt meg kell hagyni! Mert nem igaz hogy ennyi éven át képesek mindig ilyen gyermeteg hibákat véteni.És nemhogy tanulnának belõle mindig beletesznek valami mást amivel csak rontanak a helyzeten. A konkurenciára viszont már nagyon kiváncsi vagyok!
Sunrider924: köszi, majd lehet megnézem, de félek, hogy akkor nagyon lelassulna, és annyira azért nem zavaró
PTW: igen, már rájöttem (máshol is írták) én "békésen" oldottam meg :P Szabotáltam egy ágyút, és elfutottam, mire visszamentem már nagyon nyugodt volt :) ugyanezt megcsináltam a másik kettõnél is.
btw nem értem, sok tekintetben nekem inkább visszafejlõdés ez a játék. Egy csomó házba lazán be tudok menni és elemelhetem a nagyi drága étkészletét és csak annyit fûznek hozzá, hogy "láttalak ám", kb ugyanez a ládákkal is. Gothic sorozatban meg az utolsó parasztnak is volt legalább egy vékony husángja, itt meg a bennszülött csaj felé terelem az aligátort, hogy segítsen, hát nem megette?. És egyébként is, nem tud meghalni az NPC? Mi? miért nem? gothicban figyelni kellett rájuk rendesen, különben sok küldetést bebuktál ha meghalt a társad. SÕT a fõbb karaktereken kívûl, amikor már avége felé unatkoztam én szinte kiírtottam az egész várost!!
Semmi esetre sem mennék bele ebbe a vitába de ez a hozzászólás több sebbõl vérzik.
A gothic/risen játékok távolról sem b kategóriás szerepjátékok, hanem meghatározói elemei a mûfajnak (nyílván, ez fõleg gothicra igaz, hiszen azzal indult) Német fejlesztõket alapból nem kell lesajnálni, mert ezek mellett pl egy Drakensang szériát is letettek az asztalra ami szintén nem nevezhetõ se szarnak se másodvonalasnak (max nem közismert)
Ezekkel szemben van egy Mass Effect (amit habár szeretek nagyn), aminek az utolsó része a legszarabb a szériában és rpg nek max távcsõvel nézve nevezhetõ. Az meg, hoyg az év játéka semmi mást nem bizonyit csak azt, hogy egy milliók által emészthetõ tömegcikk, sikeres akció kaland. Mennyiség sosem volt egyenlõ a minõséggel.
sajnos semmi más mód nincs rá, csak hogy "belekötsz", jól megagyalod (lehetõleg minél messzebb az ágyúktól -mondjuk lent a parton) és amíg magához tér babrálsz az úgyúkkal.
jah, ha közeledek a növényekhez, akkor változik a növényzet, hol nõ, hol csökken, hol csavarodik. (egyébként más is panaszkodott erre lejjebb, nem értem miért csodálkozol :) )
azt a tagot (Benito) hogy lehet elzavarni az ágyúktól? már minden megvan, már csak az ágyúk tönkretétele hiányzik, de meg se mozdul, reméltem este elmegy aludni, de még pisilnije se kell...
jaaaj a vaddisznó, kb 5 percet játszottam a gothic 3-mal, két dolog miatt, a 15 FPS és a vaddisznó. Megyek, haverommal nézzük a játékot. Mondom "áááh, egy disznó, most meghalsz" disznó jön, és amit mondtál, a végtelen vissza-képtelen-vagy-ütni-se-elmenekülni támadás. "Bazd meg disznó!" haverom egy fél órát röhögött ezen :D
amúgy az az érzésem, hogy elõröl kell majd kezdenem, vagy nem tudom, mert az az érzésem, hogy elég gyatrán lett fejlesztve a karakterem. De baromira nincs kedvem most már elõröl kezdeni :S