Viszont mi van ha (optimistán feltételezve) az FC3 egy igencsak jó játék lesz, igaz moddolási lehetõség nélkül? Szerintem egyelõre azzal kellene foglalkozni, hogy maga a játék, amit veszünk jó legyen, és nem azzal, hogy majd a játékosok megcsinálják. Szerintem így is pozitív, és ritkaság, hogy egy nem rövidnek igérkezõ single mód (ami nem csak puffpuff) és multi mellé (amiben szintén vannak új megközelítések) kapunk egy co-op-ot és map editort is. Nem sok játékot láttam mostanában ennyi mindennel. Persze a hab a tortán még a moddolási lehetõség lenne, de ki tudja, hátha még meglepnek minket.
Az UBI-t nem érdekli ha 1 év múlva senki nem emlékszik rá, mert addigra kész lesz a Farcry3:Barátság, amit majd újból mindenki megvesz. Igazából nem lesz több egy ötlettelenül fel moddolt Farcry3-nál viszont ezt pénzért veszik majd, a modok meg ingyen vannak.
Ezekhez a játékokhoz rengeteg nagy mennyiségû dlc-k jöttek (skyrim esetében jönnek), jó kritikát kaptak a játékosoktól is és a különbözõ tesztelõktõl is. Pedig a készítõk kreáltak egy szerkesztõt mindegyik játékhoz.
Akár rosszul is elsülhet: Kiadják a játékot, majd a dlc-ket. És azután mi tartja életben a játékot? Multi? Ugyan már! FC2 2008-as. Fallout 3 szintén. FC2-vel szinte senki nem játszik. A F3-al viszont sokan, köztük én is. És a falloutnexuson nap mint nap egy tucat új screenshot, új modok kerülnek fel. Látszik hogy elég aktívan játszanak vele a játékosok.
És ez a sok modnak köszönthetõ. Így akár a végtelenségig változtatható a játékmenet, a pálya dizájn és még sorolhatnám. Jönnek a különbözõ grafikai modok is szóval még igazából a grafika is egy bizonyos szinten marad.
Megmondom õszintén hogy a Fallout New Vegas egy sz*r játék. (vagyis vannak benne olyan dolgok amik nagyon nem tetszettek ilyen pl a pálya dizájn) Pedig kedvencem. A titok a jó sok változatos mod. Olyan szintre fel lehet emelni a játékot hogy csak pislogok.
Bár az igaz hogy mod barát a játék hiszen több plugin fájl is futhat egyszerre. Vannak olyanok akik most vették meg a Fallout 3-at. Pedig nem egy mai darab.
Szóval jó, ubi döntése, õ játékuk, de azért majd ne csodálkozzanak hogy pár éven belül senki nem emlékszik majd rá. Ha olyan lesz a játékmenet mint a 2-é akkor meg pláne.
Portal 2 vásárlásán is elgondolkoztam, és tuti meg fogom venni hisz a valve kiadott egy pálya szerkesztõt, és rengeteg új ötletes pálya került fel a steam workshopba. Pedig enélkül tuti nem vettem volna meg.
Ezt még meg is érteném (vagy nem), ha esetleg jönni + történet dlc is, nem csak a szokásos szarok, +2 fegyver, új kés, új ruha. De ellenpéldának ott a fall out. RYDER62 is írta, hogy mekkora szabadság van ott, területeket lehet hozzátenni a maphoz, annak ellenére, hogy mind a 3 mind a NV is kapott több jó pár órás dlc-t is.
Most készítek a Fallout New Vegashoz egy komplett terület modosító modot. Szinte városokat építek a semmibõl. Ez a játék is sandbox és single. Nah most ha a FC3-ban az editorral csak multis mapot lehet készíteni akkor már nem is érdekel. Pedig biztos hogy tudnék vele jó modokat tákolni a single avagy a játék mapjához.
Nem értem, nem akarják a készítõk hogy megváltoztassák a saját kis kitalált szigetüket? Jó ezt megértem. De akkor legyen egy olyan lehetõség hogy az editorral készített mapot valahogy a szingléhez lehessen kapcsolni. Pl készítesz egy szigetet akkor azt ellehessen érni singlében.
Azért a FC2-höz készült editor elég felhasználó barát volt. Sokkal gyorsabban lehetett dolgozni azért mint egy Fallouthoz készült Geck-el.
Úgy értem hogy a fc2-ben nagyon kevés lehetõség volt pont amiatt hogy csak multis map editor volt.És nem lehetett jól összerakott campaign mapokat csinálni. Az elsõ rész map editorja nagyságrendekkel jobb volt mint a második rész.Erre akartam utalni az agyonszabdalt szóval(kivettek sok minden lehetõséget). Lehet hogy jó dolgokat csináltak,de szûkös kereteken belül ami egy ilyen engine-nél elég nagy baj! Ezért mondom hogy jó lenne a harmadik részhez egy fasza map editor,esetleg egy teljes mod SDK.
Mit értesz agyonszabdalt alatt? Am szerintem az FC2 editorjával is nagyon jó dolgokat lehetett csinálni, és csináltak is.
Az új részben megint egy agyonszabdalt map editor lesz??? Miért erõltetik ezt.Annyira jó mapokat lehetne csinálni.A Far Cry map editorjával hihetetlen mennyit elszórakoztam.
Carlos a fõgonosz volt, a hajója pont a híd alatt volt. Ha jól emlékszem, egy kamionnyi robbanóanyaggal kellett felmenni a hídra, hogy az egész ráomoljon.
Remélem ezúttal nem csak multis mapot lehet vele kreálni.
Biztos lesz egy 8-12 GB-os a játék és mellette hatalmas, ha a Far Cry 2-bõl indulok ki a kicsi méretébõl. van jövõje a Dunia Enginnek látványban szerintem mindenképp.
Azt ne mond hogy az aktuális friss játékokat nem csodálod meg? Akkor a második csoportba tartozol.
Kijön egy játék egy csodaszép grafikával az az elsõ hogy megcsodálom a pályát. Pl most a Max Payne 3-nál. Részletesen ki volt dolgozva, néhány helyen leálltam bámészkodni.
Nem értem mi olyan meglepõ ezen. Nem mindenki terminátor tipus hogy megy mint a gép.
Számomra pl az is élmény hogy megnézhetem hogy mit tud a mai technológia és hogy mit tudnak kihozni belõle.
És mivel egyre részletesebbek a játékok pályái, az ember annál nehezen látja át a dolgokat. Elmúltak már azok az idõk mikor egy játékban egy szoba pár szekrénybõl, asztalból, székbõl, egy-két kisebb objektumokból (pl könyv) álltak.
Relatív ez az egész, én pl. a 2. részt másodjára mindent átkutatva vittem végig. Jó, hogy volt mit felfedezni, mert ez kell ebbe a játékba mindenképp. ha meg valakinek nem tetszik, akkor végigfut rajta ez is egy opcionál.
Ez az irás max kalandjárékoknál igaz ott van felfedezni való,de fpsben megyek azt hent nem városnézni jöttem hentelni.Ellenfelek ugyis dobnak lõszert igy keresgélni sem kell.
Hát névre már nem emlékszem (nem az erõsségem a nevek jegyzése) de a csõvezeték biztos hogy máshol volt. Itt lent volt a pali a hajón, meg kellett ölni. Én vagy leszedtek RPG-vel vagy ugrás vízbe fel a hajóra és machete... Azt mondod fel fel letett robbantani a hidat? mivel? komolyan nyáron tuti neki esek újra és mindenbe a másik megoldást fogom választani.
Ehhez csak annyit hogy mindenkinek más a stílusa. Valaki szeret molyolni, nézelõdni a pályán, minden helyre benézni, újrajátszani egy-egy részt stb. Pl én is ilyen vagyok mikor elsõre játszok egy játékot szépen lassan haladok. Pl a HL2 20 óra körül volt. (nem tudom milyen nehézségen) Ha egy harcot megnyerek de nem éreztem epikusnak vagy csak sok életet vesztettem esetleg ha rossz fegyóval lõdöztem el a drága ammot vissza-vissza töltöttem a quick savet. (jah régen volt még ilyen, nem ilyen elb*szott csekpont rendszer. Mostanában ott állok a pálya közepén, kiáltva, hogy barmok, lõjetek már le!!)
De vannak akik tempósabban haladnak, nem annyira néznek szét a pályán csak haladnak elõre.
Általában mikor oda írják egy csõ játékhoz hogy kb 4-5 óra végigvinni, mindig rádobok egy picit, és kiszámolom hogy jó akkor nekem 8-10 óra lesz. :D Legutóbbi a Max Payne 3: mindenki 10 órát írt, jó akkor nekem lesz vagy 15. Annyi is lett kb :P
Így is rövidek a játékok, minek siessek?
Sandbox az megint más mert pl én szeretem a sandboxokat, így eltudok veszni bennük, hónapokra elnyel a játék.
Nem az volt ott, hogy rá kellett robbantani a hidat Carlos hajójára?
Lehet csak engem zavar, de kezd a topik Half-Life irányba fordulni. Tartok attól, hogy ha valaki benéz ide, nem igen fog értékes FC3 infóra akadni a sok HL-es "élménybeszámoló" miatt és már csak ezért is érdemes lenne használni az erre a OFF szöveg formázási lehetõséget...
éve vittem végig ismét.Az elsõ részét(steamen megvettem,amiatt) És nekem sok idõ volt.Lehet eltátogattam meg keresgéltem a hibákat,easter eggeket ilyesmiket. Ha végigfutottam volna akkor lehet annyi lett volna.De azért ez a hl:)
Itt találhattok egy összefoglalót az idei E3-ról, benne infókkal, videókkal, képekkel.
aki hét óra alatt végigtolja a HL-t annak kár is volt vele játszani. Bizony kell hozzá idõ mert annyira hihetetlen éra amit megteremtettek. Shep meg faszán végigszaladtál rajta.Inkább nézted meg volna a speedrun gameplayt yt-on vagy cheattel annyo végigrohanhattál volna. Sajnálom hogy nem érdemelt meg nálad több idõd.Sok dolog van valszeg amit nem is láttál..
Egyszerûen nem értem, ez van. Attól még tény, hogy nem elsõ végigjátszásra (!) sok játéktapasztalattal (!) is 20+ óra alatt vittem végig a HL2-t. És nem 7 óra alatt... És nem azért mert sokszor haltam meg :D
Na ez jó. Most hogy mondod, valami rémlik hogy mondtak olyant hogy nem kell sokat újrajátszani. Megmondom õszintén én ha már 3percnyi játékot bukok akkor ideges vagyok :) Mivel mondtak olyant, hogy a játék jutalmazza ha elérhetetlen tûnõ eldugott helyekre látogatunk el, így tényleg jól jön ez "pár perccel visszatekerés"
Igen itt tényleg úgy látszik hogy nagyon ügyelnek a történetre és van neki. Valljuk be a 2-be nem volt erõsség a történet. Voltak jó pillanatok de sokszor volt olyan hogy egy szinten volt a mellék küldetésekkel.
Itt nem tudom elképzelni milyen mellék megbízásokat kaphatunk. 2-ben ugye likvidáld ezt -azt. Itt amire gondolni tudok az juss el egy eldugott helyre onnét szerezz vissza valamit, esetleg vadász le pár tigrist/cápát. :) (enni is kell valamit)
Ami viszont tetszene, ha olyasmi lenne mint a red dead redemptionban a stranger küldik(gta 4-ben is volt ilyen, bár RDR-ben már összetettebb lett). Lényege az volt, fõtörténetben ahogy alakultak a dolgok egyes NPC-k valamilyen szituációba kerültek, amikor is itt ott találkoztunk velük és segítségünket kérték. Nem kötelezõ jellegû dolgok, de jópofa vicces megbízások megbízóhoz kapcsolódtak. Néha rövid néha hosszú de nem volt két egyforma más játékban ezek még "fõküldetésnek" is elmennének.
Persze random feladatok is jöhetnek, egy darabig az is leköti az embert.
Ha az ígért 20 órának csak a fele lesz a tényleges játékidõ, akkor is a mai 4-6 órás játékok között igen hosszú FPS-nek mondható. De akinek kevés az ígért óraszám, vagy szeretné tényleg kiélvezni a single játékmódot, az tolja a fõ száltól független küldetéseket is... ennyi.
Nagyjából egy éve lehetett. Mondjuk én szeretem kiélvezni a játékokat :)
Tavaly vittem végig az elsõ részt és 6-7 óra volt szóval nem csak nagyokat beszélek. Azt felejtitek mindig el ,hogy az évek során rengeteg játéktapasztalatot szedtetek fel, ügyesebbek lettetek stb. Ezzel szemben régen kezdõk voltunk és új volt még sok minden éppen ezért nehezebb hosszabb volt minden de valójában meg nem.
Én azért nem vagyok ennyire gyáva, hogy busszal oldjam meg a közlekedést. Egyébként sose láttam még egyetlen buszt se szembejönni, nem tudom hol közlekedtek volna a játékban.
Lesz többfajta gyorsutazási lehetõség elvileg, illetve jelezték, hogy a menedékház rendszert továbbfejlesztették. Azt is tudni lehet, hogy ha meghalnál a játékban, akkor nem kell hosszú részeket újrajátszanod, hanem csak egy rövid szakaszt.
Egyébként már szerintem az is pozitívum a FC3-al kapcsolatban, hogy tényleg próbálnak minket elgondolkodtatni a történettel, nem nézik hülyének a játékost. Legalábbis nekem ez jött le eddig.
az akkora egy elcseszett rendszer volt a 2-ben, hogy ahová csak lehetett, buszoztam. érted? egy rakat mordállyal, álcaruhában felültem a helyi járatra :D jól tökön kellett volna rúgni azt aki ezt kitalálta, hogy mijafaszragondoltkinekleszezjómertajátékosnakbiztosnem... tulajdonképpen nem is volt más bajom a 2-vel, csak az hogy MINDIG a térkép másik felére küldött el, majd mindenképpen vissza is kellett jönni a jutalomért. ha ez nincs, még a 3 méter távolság után újraspawnoló ellenfelek sem lettek volna annyira idegesítõk. kb. 1/3 volt a hasznos játékidõ.
Én is meg voltam elégedve a Far Cry 2 játékidejével. Igaz, elég idegesítõ volt mikor a felsõ térkép tetejérõl elküldött az alsó térkép aljába :) aztán vissza, sok felesleges utazgatás. Viszont ha felvetted a küldetést szabadon garázdálkodhattál, én pl. mindig vissza húzódtam egy menedékházba felfegyverkeztem aludtam stb. új jármû aztán indulás. Lényeg hogy nem egy útvonalon érhettél oda, illetve voltak ugye az alternatív megoldások (barátok javaslatai hogy csináld inkább meg, piros vagy kék célpont). Ha itt is megoldják úgy hogy küldetés közben legyen idõd/lehetõséged szétnézni felfedezni az útvonaladon, az hatalmas szabadságot jelenteni. Pl. a 2-ben mikor megszökünk a börtönbõl, kijöttél a kapun onnantól kezdve hogy eljuss a menedékházhoz, számtalan útvonal állt rendelkezésre, csónak, kocsi, gyalog, lopakodás, nyílt harc, esetleg buszmegállóig mész csak.
Kíváncsi leszek, hogy itt is lesz e valamilyen gyors utazási lehetõség, menedékhelyek lesznek e. Illetve, hogy a mentési rendszer milyen lesz, szabadon lehet majd menteni, vagy csak menedékhelyeken (küldetéseknél itt ott check point)
Soldier of Fortune II, Hitman sorozat, Splinter Cell elsõ 2-3 része, Half Life sorozat, Mafia stb. Ezek mind legalább 1 hétig lefoglalták az embert. Ehhez képest a Crysis 1-2 kb. 3-3 nap volt. Mafia II 2 nap. (Far Cry 2 üdítõ kivétel, az kissé tovább tartott, kb. 1 hét).
Nézz meg egy pályát a korai játékokból amiket említettem, és nézz meg pl egy Crysys 2-t. Nem a textúra részletessége az ami miatt tovább tart a szerkesztése a pályának, hanem a tereptárgyak, növényzet, zárt terek berendezése sokkal-sokkal részletesebb. Ehhez kell több idõ. Persze gondolom a globális válság is közrejátszik, kisebb a fizetõképes kereslet, ami miatt a következõ projekten is kevesebb ember fog dolgozni.
Lehet de az is lehet, hogy õk úgy gondolják, hogy mi majd ezt fogjuk gondolni és ha így rájöttünk akkor majd azt feltételezzük , amit most írtál de közben meg jól átvernek és mégis az eredeti elképzelés lesz igaz :D
Ez a játék egyre jobbnak tûnik, van egy olyan érzésem hogy ott lesz az év legjobbjai között. Egyébként tényleg olyan mintha az egész fejlesztõbrigád az írótól az art directoron és a hangtechnikuson át a level designerig ugyanazt a hallucinogént nyomatná már a fejlesztés kezdete óta.
Én is erre gondoltam, és szerintem még sokan rajtunk kívül. És ha már csak ezen a fórumon vagyunk ketten így ezzel, akkor ez valószínûleg azt jelenti hogy nem így van. Azt akarják, hogy ezen a vonalon induljunk el fejben.
A grafikus színvonal növekedésével alapvetõen nem tart tovább egy játékot elkészíteni...ha van egy épkézláb pályaszerkesztõ szoftver a fejlesztõk kezében, mint pl. a Rage esetében, vagy az Unreal Engine-nél stb. Egy nagyszerû grafikus motor éppenhogy el tudja fedni a fejlesztõi felületességet, mert ott a szép tesszellált ez-az-amaz, emitt-amott szép árnyékok és effektek, közben lehetne az egész környezet még tartalmasabb, kidolgozottabb, mûvészibb, csak miért lenne az, amikor tegyük fel arra tervezték a játék meghatározó részét hogy pár óra alatt átlövöldözze magát rajta az egyszeri gamer, idegbeteg módra rángatva az x ezer DPI-s egerét, osztva a fejeseket, a környezetet ápoló és eltakaró motion blur társaságában. A játékidõ csökkenése pedig összetett folyamat, a játékipar is leegyszerûsítve csupán egy gazdasági egység, amely elsõdlegesen a profitra megy, igyekeznek nem többet adni annál mint amennyit nagyon muszáj, hogy egy adott, minél szélesebb célcsoport megvásároljon egy játékot, komolyabb felhördülés nélkül. Amíg egy CoD 4 óra szinglivel rekord eladásokkal elkél, addig miért csinálnának 5 vagy 6 órás még tartalmasabb szinglit hozzá... Másrészt a játékipar egyre jobban kezd elmozdulni a filmszerûség felé, igyekeznek egyre több és egyedibb, látványosabb momentummmal megtölteni a játékokat, többféle interaktív helyzetet teremtve, és nem sok-sok órán át 2-3 fõbb játékmechanizmus ismétlésére koncentrálnak, hasonló környezetben, hasonszõrû pályákon át, hanem a cél egyre inkább a játékmenet minõsége, a mennyisége ebbõl kifolyólag másodlagos. Nem tudom milyen TPS/FPS címekre gondoltál 2 héttel, mennyi napi játékidõ mellett, de régebben sem tartott tovább számomra egy átlagos TPS/FPS cím 2-3 délutánnál, mára ez már csoda ha egynél több, legtöbbször. :)
Sajnos ahogy növekednek a játékok grafikai minõsége, annál tovább tart azonos méretû terepet kialakítani, berendezni a fejlesztõknek. Ez maga után vonja a kisebb pályákat, rövidebb játékidõt. Régebben(8-10 éve) egy FPS vagy TPS kb. 2 hét játék volt legalább, ma már jó ha 1 hétig kitart.
Hát én inkább bizakodok, én már csak ilyen optimista vagyok. Ezt mondták, aztán majd, ha mégse így lesz, akkor lehet rajtuk számonkérni. Nem jó az ördögöt a falra festeni
Addig is egy újabb rövid videó, amiben sok eddig csak emlegetett funkciót láthatunk. Katt ide.
Na ok de eddig 90%-ban ha egy fejlesztõ azt mondta, hogy x óra akkor annak többnyire csak a fele volt igaz. Legkomolytalanabb a Sniper Elite V2-volt ahol 20 órát mondott a tag erre alig volt 6 óra legnehezebb fokozaton :D
Azóta már volt frissebb is, hogy LEGALÁBB 20 óra játékidõ lesz az egyjátékos mód FÕ KÜLDETÉSE, amit ugye a saját játékstilusodban, ha nem rambózol, hanem szépen lopakodsz, még kihúzódik. Arra jön még a mellékküldetések, mini-játékok, vadászat, felfedezés, gyûjthetõ dolgok, DLC-s küldetések. Stb. És aztán még mellékesnek multi, pályaszerkesztõ, és coop.
Arról volt már szó, hogy hány óra játékidõt ígérnek?
Na elég tartalmas videókat kaptunk, tetszik nagyon. Ami érdekes számomra az a színvilág, elég élénkek a színek. Kicsit uncharted-re (1*2) emlékeztettek a videók.
Az már biztos, hogy ilyen pocsékul célozni csakis konzollal lehet. Gondolom ezért van az is, hogy fél tárat beleeresztettek az egyikükbe és túlélte. Remélem PC-n azért ennél nagyobb kihívás lesz.