Megkeresésünkre Csordás Gergely, a PlayON Online specialistája segítségünkre volt és válaszolt pár kérdésükre: - A játék magyar lokalizációval jelenik meg? - Lehet számítani különleges kiadásokra? - Várhatóan hazánkban milyen borító a grafikával kerül forgalomba a játék? Ha érdekel az ezekre és még más kérdésekre adott hivatalos válasz, akkor olvasd el a teljes cikket ITT.
És nálunk melyik bolt fogja árulni a + küldis kiadásokat?
Egyelõre azt tudjuk, hogy az 576 árulja a Predator Pack-et, de a PlayON szerint minden üzlet más extra csomagot fog adni az elõrendelõknek, szóval érdemes kivárni szerintem. Azt is tudni, hogy a gyûjtõi kiadásban, az Insane Edition-ben lesz egy Season Pass, amivel minden elõrendelõi extra és mások is elérhetõek lesznek.
Aki pedig nem szeret minden szarért kattintgatni a farcryhq linkekre nap mint nap, annak elmondanám, hogy a Ghost Recon: Future Soldier meg kell legyen ahhoz, hogy a bétában jelenleg részt vehess...
Tévedés, a Ghost Recon-os akció csak egy dolog, de a Facebook-on attól függetlenül is lehet nyerni béta kulcsot, sõt a késõbbiekben lesznek már lehetõségek is. Ha pedig nem érdekel a cikk, ne kattints rá, senki sem kötelez rá, de legalább frissen tartjuk a témát.
Nyáron indul a béta és sorsolnak XD De aki biztosan benne akar lenni, az a GameStop promócióban belép a GameStop's PowerUp Rewards customer loyalty programba, és a Ghost Recon: Future Soldier vásárlásakor kap egy béta kódot, így nem kell a szerencsére bíznia a dolgot.
Az elmúlt 2 nap terméseként a "Ubisoft Massive közelebbrõl" és a "Far Cry 3, a pszicho-thriller" hírek mellett ITT megtekinthetõ egy Gameplay is, melyben Lisa megmentése a feladatunk: A történet fõszálából ismerünk meg részleteket, egy lineárisabb küldetésérõl a játéknak, ami erõsen SPOILER-es lehet!
Engem azért az érdekelne, hogy az eddig látott gameplay-ekben mennyi a játékos szabadsága. Például mi van, ha a helikopter nem zuhan le? Vagy nem oda zuhan, ahol az az õrült mászkál? Vagy ezek csak átvezetõ videók lennének?
Lesz majd errõl egy interjú (Igen, a FarCryHC-n), amin részletezve lesz, hogy hogyan építik fel ezeket a pályákat. Röviden, hogy egy-egy küldetés végeredménye fix, így amikor egy pályarészt készítenek, abból indulnak ki, hogy mi a végcél, ami minden játékosnak ugyanaz. Viszont az, hogy hogyan jut el oda, azt a játékos szabja meg. Pl. az elsõ E3-as videóban, ahol a helikopterhez megyünk, ezerféleképpen lehet megközelíteni, különbözõ stílusokban. Vagy ott van a küldetés mikor egy hajón vagyunk. Igaz, hogy ott zárt folyosók vannak, de ott is mehetsz csendesen lekéselsz mindenkit kivárva a megfelelõ pillanatra, vagy rájuk ronthatsz mint a videóban.
A lényeg, hogy a történet végkimenetelén nem változtathatsz, mivel inkább egy ütõs történetet szerettek volna, minthogy kétséges minõségû x fajta befejezést. Habár, volt arról szó, hogy a játék során néhány nagyobb döntést is kell hozni, szóval ki tudja...
Az Egyesült Királyságban már elõrendelhetõ az Insane Edition, melynek bemutató videóját a hír folytatásában ITT megtekintheted. Korábbi cikkünkben ez a videó már látható volt, azonban spanyol szinkronnal, míg a mostani videóban Vaas eredeti hangját adó Michael Mando-t hallhatjuk.
Póló nincs benne :( A FC2 póló az egyik kedvencem :D
Az Atomic MPC már a harmadik interjút készítette el a Far Cry 3 készítõivel, ezúttal Mark Thompsonnal, a szeptemberben megjelenõ játék pályatervezés-rendezõjével (level design director). Az õ feladatai közé tartoznak többek között a történet, a küldetések, a karakterek és a nyitott világ készítése is. Az ITT olvasható interjúban mesél nekünk karakterekrõl, küldetésekrõl, zenérõl, valamint a lineáris és nyitott játékmenetrõl is.
Új teaser videó, arról, hogy mi minden lesz látható majd az E3-on! Katt a képre.
A FarCryHC.hu ma éjféltõl LiveBloggal jelentkezik, amiben közvetíti nektek a Ubisoft sajtótájékoztató legfrissebb Far Cry 3-at érintõ híreit, videót. A következõ napokban érkezõ híreket is azonnal elérhetõvé tesszük számotokra az oldalunkon. Katt ide!
Ez az Ubisoft konferenciás E3-as anyag kegyetlenül ütött, néztem eddig minden konferenciát, de talán ez volt a legütõsebb mind közül...gyönyörû grafika, fordulatos játékmenet...a Far Cry 3 esetében el tudom hinni hogy ez nem csak egy prezentációra összeállított szándékosan pozitívan megtévesztõ anyag színvonalát jellemzi, hanem majd az egész játékét. :)
Az E3-as bemutató nagyon meggyõzõ volt! Szép, akciódús, pszicho lelkületû, megfûszerezve némi erotikával :)
Eléggé bejövõs volt :) a pszicho, halucinálás elemek kifejezetten tetszenek
Amúgy tényleg elképesztõ mennyiség van a játékban, ami még nem is lenne nagy dolog (de az, mert nem divat már kiadni pályaszerkesztõt, és egy játékon belül multi, coop, és egy mély single szinte ritkaság), de emellett még minõséginek is tûnik. A Step Into Insanity Trailertõl az agyam eldobtam.
Amúgy szerintem a fõhõs és a Vaas ugyanazon személy 2 személyisége.
Az elõbb linkelt elõzetesben nagyon rájátszanak a hasonlóságra, ami kialakul a játék során, de nem hiszem. Az túl klisés lenne, és direkt azokkal akarnak szembemenni. Másrészt miközben olyan nagy a titkolózás a történet körül, nem hiszem, hogy pont ellõnék az egyik legfontosabb csavarját a játéknak.
Az már biztos, hogy ilyen pocsékul célozni csakis konzollal lehet. Gondolom ezért van az is, hogy fél tárat beleeresztettek az egyikükbe és túlélte. Remélem PC-n azért ennél nagyobb kihívás lesz.
Na elég tartalmas videókat kaptunk, tetszik nagyon. Ami érdekes számomra az a színvilág, elég élénkek a színek. Kicsit uncharted-re (1*2) emlékeztettek a videók.
Arról volt már szó, hogy hány óra játékidõt ígérnek?
Azt hiszem mintha már tavaly mondtak volna valamit. ja igen, itt írja 15-20 óra (nem sok)
Azóta már volt frissebb is, hogy LEGALÁBB 20 óra játékidõ lesz az egyjátékos mód FÕ KÜLDETÉSE, amit ugye a saját játékstilusodban, ha nem rambózol, hanem szépen lopakodsz, még kihúzódik. Arra jön még a mellékküldetések, mini-játékok, vadászat, felfedezés, gyûjthetõ dolgok, DLC-s küldetések. Stb. És aztán még mellékesnek multi, pályaszerkesztõ, és coop.
Na ok de eddig 90%-ban ha egy fejlesztõ azt mondta, hogy x óra akkor annak többnyire csak a fele volt igaz. Legkomolytalanabb a Sniper Elite V2-volt ahol 20 órát mondott a tag erre alig volt 6 óra legnehezebb fokozaton :D
Hát én inkább bizakodok, én már csak ilyen optimista vagyok. Ezt mondták, aztán majd, ha mégse így lesz, akkor lehet rajtuk számonkérni. Nem jó az ördögöt a falra festeni
Addig is egy újabb rövid videó, amiben sok eddig csak emlegetett funkciót láthatunk. Katt ide.
Sajnos ahogy növekednek a játékok grafikai minõsége, annál tovább tart azonos méretû terepet kialakítani, berendezni a fejlesztõknek. Ez maga után vonja a kisebb pályákat, rövidebb játékidõt. Régebben(8-10 éve) egy FPS vagy TPS kb. 2 hét játék volt legalább, ma már jó ha 1 hétig kitart.
A grafikus színvonal növekedésével alapvetõen nem tart tovább egy játékot elkészíteni...ha van egy épkézláb pályaszerkesztõ szoftver a fejlesztõk kezében, mint pl. a Rage esetében, vagy az Unreal Engine-nél stb. Egy nagyszerû grafikus motor éppenhogy el tudja fedni a fejlesztõi felületességet, mert ott a szép tesszellált ez-az-amaz, emitt-amott szép árnyékok és effektek, közben lehetne az egész környezet még tartalmasabb, kidolgozottabb, mûvészibb, csak miért lenne az, amikor tegyük fel arra tervezték a játék meghatározó részét hogy pár óra alatt átlövöldözze magát rajta az egyszeri gamer, idegbeteg módra rángatva az x ezer DPI-s egerét, osztva a fejeseket, a környezetet ápoló és eltakaró motion blur társaságában. A játékidõ csökkenése pedig összetett folyamat, a játékipar is leegyszerûsítve csupán egy gazdasági egység, amely elsõdlegesen a profitra megy, igyekeznek nem többet adni annál mint amennyit nagyon muszáj, hogy egy adott, minél szélesebb célcsoport megvásároljon egy játékot, komolyabb felhördülés nélkül. Amíg egy CoD 4 óra szinglivel rekord eladásokkal elkél, addig miért csinálnának 5 vagy 6 órás még tartalmasabb szinglit hozzá... Másrészt a játékipar egyre jobban kezd elmozdulni a filmszerûség felé, igyekeznek egyre több és egyedibb, látványosabb momentummmal megtölteni a játékokat, többféle interaktív helyzetet teremtve, és nem sok-sok órán át 2-3 fõbb játékmechanizmus ismétlésére koncentrálnak, hasonló környezetben, hasonszõrû pályákon át, hanem a cél egyre inkább a játékmenet minõsége, a mennyisége ebbõl kifolyólag másodlagos. Nem tudom milyen TPS/FPS címekre gondoltál 2 héttel, mennyi napi játékidõ mellett, de régebben sem tartott tovább számomra egy átlagos TPS/FPS cím 2-3 délutánnál, mára ez már csoda ha egynél több, legtöbbször. :)
Ez a játék egyre jobbnak tûnik, van egy olyan érzésem hogy ott lesz az év legjobbjai között. Egyébként tényleg olyan mintha az egész fejlesztõbrigád az írótól az art directoron és a hangtechnikuson át a level designerig ugyanazt a hallucinogént nyomatná már a fejlesztés kezdete óta.
Én is erre gondoltam, és szerintem még sokan rajtunk kívül. És ha már csak ezen a fórumon vagyunk ketten így ezzel, akkor ez valószínûleg azt jelenti hogy nem így van. Azt akarják, hogy ezen a vonalon induljunk el fejben.
Lehet de az is lehet, hogy õk úgy gondolják, hogy mi majd ezt fogjuk gondolni és ha így rájöttünk akkor majd azt feltételezzük , amit most írtál de közben meg jól átvernek és mégis az eredeti elképzelés lesz igaz :D
Soldier of Fortune II, Hitman sorozat, Splinter Cell elsõ 2-3 része, Half Life sorozat, Mafia stb. Ezek mind legalább 1 hétig lefoglalták az embert. Ehhez képest a Crysis 1-2 kb. 3-3 nap volt. Mafia II 2 nap. (Far Cry 2 üdítõ kivétel, az kissé tovább tartott, kb. 1 hét).
Nézz meg egy pályát a korai játékokból amiket említettem, és nézz meg pl egy Crysys 2-t. Nem a textúra részletessége az ami miatt tovább tart a szerkesztése a pályának, hanem a tereptárgyak, növényzet, zárt terek berendezése sokkal-sokkal részletesebb. Ehhez kell több idõ. Persze gondolom a globális válság is közrejátszik, kisebb a fizetõképes kereslet, ami miatt a következõ projekten is kevesebb ember fog dolgozni.
Én is meg voltam elégedve a Far Cry 2 játékidejével. Igaz, elég idegesítõ volt mikor a felsõ térkép tetejérõl elküldött az alsó térkép aljába :) aztán vissza, sok felesleges utazgatás. Viszont ha felvetted a küldetést szabadon garázdálkodhattál, én pl. mindig vissza húzódtam egy menedékházba felfegyverkeztem aludtam stb. új jármû aztán indulás. Lényeg hogy nem egy útvonalon érhettél oda, illetve voltak ugye az alternatív megoldások (barátok javaslatai hogy csináld inkább meg, piros vagy kék célpont). Ha itt is megoldják úgy hogy küldetés közben legyen idõd/lehetõséged szétnézni felfedezni az útvonaladon, az hatalmas szabadságot jelenteni. Pl. a 2-ben mikor megszökünk a börtönbõl, kijöttél a kapun onnantól kezdve hogy eljuss a menedékházhoz, számtalan útvonal állt rendelkezésre, csónak, kocsi, gyalog, lopakodás, nyílt harc, esetleg buszmegállóig mész csak.
Kíváncsi leszek, hogy itt is lesz e valamilyen gyors utazási lehetõség, menedékhelyek lesznek e. Illetve, hogy a mentési rendszer milyen lesz, szabadon lehet majd menteni, vagy csak menedékhelyeken (küldetéseknél itt ott check point)
az akkora egy elcseszett rendszer volt a 2-ben, hogy ahová csak lehetett, buszoztam. érted? egy rakat mordállyal, álcaruhában felültem a helyi járatra :D jól tökön kellett volna rúgni azt aki ezt kitalálta, hogy mijafaszragondoltkinekleszezjómertajátékosnakbiztosnem... tulajdonképpen nem is volt más bajom a 2-vel, csak az hogy MINDIG a térkép másik felére küldött el, majd mindenképpen vissza is kellett jönni a jutalomért. ha ez nincs, még a 3 méter távolság után újraspawnoló ellenfelek sem lettek volna annyira idegesítõk. kb. 1/3 volt a hasznos játékidõ.
Lesz többfajta gyorsutazási lehetõség elvileg, illetve jelezték, hogy a menedékház rendszert továbbfejlesztették. Azt is tudni lehet, hogy ha meghalnál a játékban, akkor nem kell hosszú részeket újrajátszanod, hanem csak egy rövid szakaszt.
Egyébként már szerintem az is pozitívum a FC3-al kapcsolatban, hogy tényleg próbálnak minket elgondolkodtatni a történettel, nem nézik hülyének a játékost. Legalábbis nekem ez jött le eddig.
Én azért nem vagyok ennyire gyáva, hogy busszal oldjam meg a közlekedést. Egyébként sose láttam még egyetlen buszt se szembejönni, nem tudom hol közlekedtek volna a játékban.
Tavaly vittem végig az elsõ részt és 6-7 óra volt szóval nem csak nagyokat beszélek. Azt felejtitek mindig el ,hogy az évek során rengeteg játéktapasztalatot szedtetek fel, ügyesebbek lettetek stb. Ezzel szemben régen kezdõk voltunk és új volt még sok minden éppen ezért nehezebb hosszabb volt minden de valójában meg nem.
Ha az ígért 20 órának csak a fele lesz a tényleges játékidõ, akkor is a mai 4-6 órás játékok között igen hosszú FPS-nek mondható. De akinek kevés az ígért óraszám, vagy szeretné tényleg kiélvezni a single játékmódot, az tolja a fõ száltól független küldetéseket is... ennyi.
Ja de most látom a korodat, akkor majd pár év múlva nézelõdve (én is így játszok) sem lesz több 6-7 órától :)
Na ez jó. Most hogy mondod, valami rémlik hogy mondtak olyant hogy nem kell sokat újrajátszani. Megmondom õszintén én ha már 3percnyi játékot bukok akkor ideges vagyok :) Mivel mondtak olyant, hogy a játék jutalmazza ha elérhetetlen tûnõ eldugott helyekre látogatunk el, így tényleg jól jön ez "pár perccel visszatekerés"
Igen itt tényleg úgy látszik hogy nagyon ügyelnek a történetre és van neki. Valljuk be a 2-be nem volt erõsség a történet. Voltak jó pillanatok de sokszor volt olyan hogy egy szinten volt a mellék küldetésekkel.
Itt nem tudom elképzelni milyen mellék megbízásokat kaphatunk. 2-ben ugye likvidáld ezt -azt. Itt amire gondolni tudok az juss el egy eldugott helyre onnét szerezz vissza valamit, esetleg vadász le pár tigrist/cápát. :) (enni is kell valamit)
Ami viszont tetszene, ha olyasmi lenne mint a red dead redemptionban a stranger küldik(gta 4-ben is volt ilyen, bár RDR-ben már összetettebb lett). Lényege az volt, fõtörténetben ahogy alakultak a dolgok egyes NPC-k valamilyen szituációba kerültek, amikor is itt ott találkoztunk velük és segítségünket kérték. Nem kötelezõ jellegû dolgok, de jópofa vicces megbízások megbízóhoz kapcsolódtak. Néha rövid néha hosszú de nem volt két egyforma más játékban ezek még "fõküldetésnek" is elmennének.
Persze random feladatok is jöhetnek, egy darabig az is leköti az embert.