ha valakivel háborúba kevered akkor jönnek õk is a saját seregeikkel automatikusan, vagy hogy mûködik?
földet adsz nekik, vagy csak névleges címeket... de leginkább arra kell törekedni, hogy ne csökkentsd a hûségüket. ha több földed van, mint amennyit a képességeid után tartani tudsz, az eléggé felcseszi õket. leginkább csak a hercegekre kell vigyázni, grófoknak nincs elég erejük, hogy leverjenek.
Hm megvárom a kiadást és megveszem. Még nem merültem nagyon bele de 10 perc után a demoból láttam hogy meg fogom venni. Szép hogy neked is tetszik. :) A conan mellé jó lesz hétvégi programnak :D
azt miért csinálja egyébként, hogyha városokat építek, akkor fellázadnak, mert túl sok területem van.
arra rájöttem, hogyha kiteszem vazallusnak, akkor békén hagynak, de akkor meg én költöttem el egy rakat pénzt arra hogy várat építsek az adó meg vagy jön vagy nem?
nem lehet valahogy egységes államot létre hozni?
hát nem éppen úgy mûködik ez a játék mint az eu3 :) elég nehéz lesz magyar világuralmat elérni :)
Német-Római Birodalom*
Egyébként 300 sort már átírtam magyarra, ha érdekel valakit:D
ha minden igaz, van ott három gomb... egyik a fabricate claims. onnantól arra a területre teszed, amelyikre igényt akarsz tartani, és egy idõ után kapsz claimet. évente(havonta?) van rá X%-nyi esély, ami függ a kancellárod diplomacy-étõl. de azt hiszem legfeljebb 12% lehet. remélem segítettem :)
Például garantálod valakinek a biztonságát és ha megtámadják te is beszállsz. :) Meg bejelented az igényedet a területre. De most az újba nem tudom mik vannak még :)
Hmm, találtam végsõ verzióra virágboltit, egy megbízható csapattól... érdekes, még 3 nap lenne a megjelenésig... hmm:D
tud valaki valahol egy játék leírást? pl. hogy lehet háborút inditani? ahogy nézem cassus belli nélkül nem is lehet, hogy lehet cassus bellit kreálni?
Megvetted 60Eur-ért ?:) Én megvárom míg 8k lesz kártyával az szerintem már ok érte egyszer végigmegyek rajta aztán unistall. :) Nem szeretem a WOw szerû tömeg mmokat, bár még nem tudom az SWTOr minden szempontból ilyen lesz e, de az EA a háttérben ezt valószínûsíti nekem, de ki tudja.
Nincs semmi gond ezzel :)Én viszont nem fogom most kibírni pedig ez nem jellemzõ!!! nagyon kevés dolgot veszek meg így csak amit értéknek gondolok. Pl a Mass effect 2 nekem 2e lett meg a classikból. :) valszeg a ME3 is így lesz és folytathatnám :D
Nem tudom számomra sokkal tartósabb élményt nyújt mint a nemrég majd 60 euróért árúlt SWTOR. Pedig az elvileg online játék, de azon kívûl, hogy felfejleszted a karaktered lvl 50-re, semmi plusszt nem nyújt.
Én is ezt "sugalltam" ( me gameplay tetszik és van pár Paradox játékom ), de nem 40euróért. Hiába ad ki jó startégiákat a Paradox azért annyit nem ér. ( Nekem !! - ez fontos!! ).
Viszont nem szívbajosak a 40eur nem épp 2d-s stratégiákra kitalált ár! :D
Már csak pár nap és lesz egy új esti program a meglévõ rl dolgok mellé. :)
helló!
Elkezdtem kicsit normalizálni a magyar kultúra beállításokat, volt néhány fura név (a randomgenerálásra rendelkezésre állók között). A másik probléma, hogy egy "from dynasty prefix"-et is meg kell adni a kultúrákhoz, ami gyakorlatilag megjelenik a családnév elött. Namost ez jelenleg egy "a" betû, és ezért vannak ilyen karakterek, hogy "Árpád a Honpázmány" és hasonlók. :)
Valami ötlet, hogy mi lehetne helyette? Én momentán simán az "of"-ra hajlok mert bár kicsit sem magyar, de kevésbé hülyén néz ki
tutorial van a demóban? vagy nem ezzel érdemes tanulni , mert mire elkezdeném kapisgálni már vége is.
Na szóval akkor ahogy ígértem leírom ezt a 400 éves dolgot.
1. Újra felrakod a játékot, és az egészet bemásolod valahova (mondjuk a C könyvtárba) 2. letöltöd a következõ két fáljt: egykettõ Az elsõ fálj az amelyik tartalmazza a 400 évet, ez bat fálj és pár txt. Ezeket kicsomalgolod a játék fõkönyvtárába (a másolatba). A második egy GnUWin nevû kis pár megás program. Ezt fogod felinstallálod de ne a program files könyvtárba hanem valahova máhova. Ha ez megvan akkor ennek a programnak az awk.exe-ét bemásolod szintén a másolt játék fõkönyvtárába. 4. Elindítod a 400yrs.bat fáljt (amit bemásoltál a játékba) megvárod míg kicsomagol mindent. 5. elindítod a játékot és mehet "unalomig" a dolog:)
Annyit hozzá tennék még, hogy van ezér pár event ami nem fog elõjönni, mivel a játék nem 1066-ban fog kezdõdni, hanem 666-ban és akik ezt csinálták - habár folyamatosan dolgoznak rajta - nem bírnak egyszerre minden évszámhoz kapcsolódó eventet átírni. Még egy dolog, a játékot ezután sem fogod tudni elmenteni, szóval ajánlom mindenkinek, hogy sok szabad ideje legyen belekezdeni, mert máskülönben fájni fog a szíve, hogy éjjel 3-kor abba kel hagynia heveny alváshiány miatt:)
Na mondjuk enegem egy dolog zavar a játékban. Itt sincs - akárcsak az elsõ részben - rendesen megrajzolva Magyarország területi határa. olyan kerek az ország mint valami teniszlabda..
Amúgy már most is léehet bármyelyik nemzettel játszani. következõt kell csinálni hozzá. Elöszõr kiválasztod azt a nemzetet amelyikkel alapból tudsz játszani. Ezután megnyomod a play gombot és rögtön ráklikkelsz az egérrel arra az országra amelyikkel lenni szeretnél, és láss csodát azzal az országgal tudsz lenni:) Van ugyanis a játék betöltéséig úgy kb 2-3 másodperc, ezalatt pedig ki tudod ilyen módon cselezni a gépet.
Meg lehet csinálni, most sajna melóból nem tudom megadni a megfelelõ linket de ha haza érek leírom részletesen, hogy mit kell csinálni hozzá.
A legnagyobb szövegfájl 27 ezer soros, pár dolog benne van magyarul is (minden paradox játékban van magyar felirat) és szerencsére az ékezeteket jól kezeli a játék, mert a magyar királyság területnevei az sikít az átírás után. (Semmi sincs ott, ahol van)
az egyhez van hozzá, most kaptam meg egy másik verziot de az evm-é is megvan valahol egy régebbi dvd-n...csak éppen a dvd-m kaput de ha megjön az új gépem akkor megkeresem és felrakom mindkét verziot
Na belepislantottam a dologba. Észbontó!!! Tényleg tökéletes lett!! Ez biza kötelezõ rendelés lesz. Még kémhálózatot is építhetünk. tényleg sikerült sok rpg jelegû elemet is beleépíteni. Él és lélegzik ez a programocska. Nagy pirospont a Paradoxnak!
Nagyon pofás. Szedem is le a demot ma. :))
Sokkal jobb! A játék is szép, (már a maga paradox stílusát tekintve) az élmény is jobb az zene is (hála istennek nem olyan mint az elsõ részben, rendes ilyen középkori zenék vannak benne illetve megkomponálva) és a játszhatóság is. Nics az, hogy 100 év alatt abszolút felborúl a térkép. Sokkal nehezebb mostmár elszedni valakitõl a területét és nincs az, hogy 2 percenként gazdát cserélnek a provinciák. Nagyon stabil maga a játék is. Én tegnap órákon keresztûl játszottam vele és abszolút nem akadt, nem vágott ki egyszer sem, pedig mint tudjuk a paradoxnál ez egy gyakori betegség, mármint ha kiadnak egy játékot kell hozzá 1-2 patch míg rendbe jön. Egyszóval nagyon pozitív számomra a játék, sõt olyannyira, hogy már elõ is rendeltem:)
Ja elég jó lett. Amúgy ha valakit érdekel meg lehet csinálni a demóban, hogy 400 évig játsz ne csak 20 évig, sõt már alapból is lehet bármelyik királysággal, fejedelemséggel vagy grófsággal lenni.
Hát amiket néztem neten, online beta streameket, elég stabilnak és normálisnak látszott a játék.. live stream, fószer csinált egy 24 órásat, és egyszer se omlott össze :) szóvál én má elõre örülök :)
Túl sokat ne várj. Paradox játék, úgyhogy igazán jól játszható majd három patch és két kieg után lesz :)
Szóval a lényeg a változások következtében nem lehet majd relatív gyorsan, az elõs részhez hasonlóan felemelkedni. kicsit mesterkéltnek érzem de talán ezáltal sokkal inkább egyben maradnak országok és a történelmi eseményekhez sokkal jobban hasonlító élményt kapunk. :)
Érdemes nézni a hivatalos forumot meg a facebookot és a pcdomeon láttam egy elõzetest. Nagyon de nagyon város dolog!! Remélem ne fogok csalódni. Nem kell egy újabb a Skyrim után.
ahhoz, hogy elkezdjük, gondolom ki kell várni míg megjelenik :( VAGY ingyér' segítünk a kiadónak xD
Szívesen segítek, ilyen külsõsként, de nem tudom mennyire elég az angol tudásom (vagy a magyar helyesírásom) egy ilyen játékhoz...
A videók alapján nálam az év stratégiája:) Bár a térkép az nagyon szép, de a magyar rész megint hihetetlen szerencsétlenül néz ki, de legalább van magyar! kultúra:) EU-ban asszem szlávok voltunk:)
Egyébként fordításhoz lenne valakinek kedve?
hát, ha ugyanolyan mélysége lesz mint az egynek, akkor Pécs vármegye uraként, onnan szép úgy intrikázni, hogy felküzdje magát az ember királlyá, az elsõ részben sikerült, pedig még a déli szomszédokat is abajgattam :-)
Dev Diary 1 Hello folks, and welcome to the first entry in the development diary for Crusader Kings II!
I am Henrik Fåhraeus, project lead on this sequel to the original Crusader Kings (on which I worked as co-designer.) Crusader Kings was a game quite different from our other franchises, in that the focus was on the powerful people of the era rather than on countries. You played a ruler, got married, had kids and watched them grow up to stab you in the back. As such, Crusader Kings was a bit of a role-playing game, while still retaining the strategy game elements of our other titles. Personally, I loved the combination, and, judging by the clamor for a sequel, it appears many others did as well. We are still proud of Crusader Kings, but time waits for no man, and the game is getting on in years...
As it happens, Crusader Kings II is coming along nicely, and, starting with this one, you should be seeing monthly CKII development diaries coming your way (on the first Thursday of the month). With Crusader Kings II, we are not trying to reinvent the wheel. Rather, we want to build on the strengths of the original game and fully realize its potential. That is not to say that Crusader Kings II will be the same game with new graphics, but it should feel instantly familiar to CK players.
What makes CK unique among our games is its character system and its RPG-like elements. The role of the player is clear since there is a ruler, a character, to identify with. The player is the king, and it's good to be the king! In Crusader Kings II, we aim to really hone in on the importance of characters - their personalities, interests and interactions - and to tone down the relevance of "countries". The sum total of the Prestige your successive rulers have gathered throughout the game determines your final score; not the size of your realm at game end. Of course, a major source of Prestige is the power of your family, your Dynasty. In fact, die without an heir from your dynasty and it's time to INSERT COIN.
The core gameplay, then, revolves around increasing the power of your dynasty and ensuring that you always have a legal heir with strong enough support. The death of your current ruler is the moment of truth: who will support the legal heir? Have you even managed to ensure one? Will anyone contest the succession? Unlike Crusader Kings, where your vassals would declare war on you simply because they disliked you (regardless, even, of their chance of success), in Crusader Kings II they are much more likely to bide their time and cause trouble during a succession crisis. The key is to choose the best Succession Law... For example, Gavelkind is almost guaranteed to be safe from succession crises. On the other hand, Gavelkind will divide your titles equally among your sons, splintering the realm and potentially decreasing your power.
I mentioned toning down the concept of countries. Here are some highlights: there is no Infamy/Badboy. Neither do characters have "loyalty", and neither is there a persistent relations value between countries. CKII is all about the characters, their opinions of each other, and their clash of interests. Therefore, we have merged the aforementioned concepts into a single opinion value between -100 and 100. I.e. what one character feels about another character... and why. The value is a sum of modifiers, like "Friend of Father's: +5", "Granted a Duchy: +30", "Betrayed Alliance: -20", etc.
Of course, characters will have traits, genetics and neat portraits like in Crusader Kings and EU:Rome. If you want to breed a dynasty of redheaded Harkonnen look-alikes, go ahead (with my blessing). Oh, and characters will age visibly; I shall leave you with a screenshot demonstrating the effect!
nahát :O nem is tudtam, hogy tervezték a folytatását.
az elsõ rész nekem nem jött be, nem igazán kaptam el a ritmusát, inkább az eu és a hoi jön be nekem. most is épp az elõbbivel gémeltem mielõtt felnéztem ide. :D genovával tolom. :D
tényleg az elsõ rész nagyon jó volt, pár évig rajta volt a gépemen...
Igazi hardcore szöszölõsöknek való, mert a feudális viszonyoknak hála, itt az ember megteheti azt, hogy egyszerû kis nemesként kezdi a játékot (1 megye, van pár hûbérura) és már az kemény meló, hogy királlyá váljon, intrikák és házasságok révén.
Bár maga a játék még egy kicsit odébb van (2012 Q1) azért én lelkes vagyok, mert anno az egy nagy élmény volt számomra. Topikja: itt.
A játék a paradoxtól megszokott maximálisan kidolgozott stratégia lesz.
08/19/2010 Crusader Kings II Announced! Paradox Has Begun on the Anticipated Sequel to Fan Favorite
COLOGNE - August 19, 2010 Paradox Interactive today announced that it has started development on Crusader Kings II. The follow-up to the highly-acclaimed grand-strategy title Crusader Kings, CK2 promises to take the franchise to the next level.
"The community's outspoken demand for CK2 has been nothing short of incredible,” said Fredrik Wester, CEO of Paradox Interactive. “Since the game was released in 2004, every single time we've announced a new title we've been barraged with questions as to when we'd finally do a Crusader Kings sequel. So it's with great enthusiasm that we are formally announcing that we've started development on the game."
In Crusader Kings 2, players will get to control one of the great Christian Dynasties of the West, attempt to conquer all of Europe and liberate the Holy Land.
“Crusader Kings character system is what made it stand apart from any other game released on the market. With this sequel, we are committed to offering even more depth to the characters, making them feel truly alive with agendas and plots of their own” said Johan Andersson, Head of Development at Paradox Interactive.
Crusader Kings 2 is scheduled for release in Q1 2012, so be patient!