Játékoknál jellemzõen nem szokták lemodellezni a különbözõ sérüléseket. Van néhány játék, amelyben egyetlen lövés is lehet halálos, de általában a strapabírósabb, kevésbé realisztikus sebzéstûrés a szokásos. Utóbbira jó példa a Fallout3, ahol egy szupermutáns owerlord fejébe 2-3 tárat is bele kell pumpálni a kínai rohampuskából. Az oblivionhoz készült olyan mod, amelyik figyelembe vette, hogy az karakterek melyik testrészét érte találat, fejlövés általában kritikusnak számított, egy végtagsérülés jóval kevesebb sérülést okozott.
Egészen hihetetlen, de a fejlövésbe egyáltalán nem biztos, hogy belehalsz. A koponyacsont elég kemény és könnyen megcsúszhat a hajon + bõr + csonton. Naná, hogy fáj, de ebbe nem feltétlen halsz bele.
A puha testeden viszont úgy megy át, mint kés a vajon, ha egy borda vagy más csont nem fogja meg. A középkorban a haslövés nyíllall szinte permanens halálos ítélet volt, mert ha az adott esetet túl is élte a delikvens, a piszkos ruhadarabb a sebbes került és hashártyagyulladásban meghalt a delikvens. (Ha a gyomor kilyugatd vagy belek, akkor szintén kapmec...)
Én azt vagyok képelen megérteni, hogy az íj feszítettsége miért nem látszik. Mikor felhúzza az íjat és csak egy pillanatig tartod a gombot semeddig nem repül el. Alig tartod tovább lenyomva és elszáll messzire. Viszont az íj feszítettségének hiánya miatt lehetelen belõni, hogy hol vagyok. :(
Túlságosan is könnyû, ahogy az alap Oblivionban is. Szinte lehetetlen mellé lõni. A sebzése a kezdetekkor található íjalnak nyilaknak elég gyenge, de ha az ember nem csámpázik be túl korán 14. szint feletti területekre, használható. Gondolom magasabb szinten méginkább...
nem tudom ki hogy van vele, de nekem az oblivionban a hdr soha nem tetszett, túlságosan fényes minden, pl. a koszosfehér aylaid romok is...én alapból bloommal nyomom mindig.
Nem tudom ki hol tart, én elballagtam ahhoz a bizonyos Sanctumhoz. Ott lehet majd csillagjegyet választani. Összesen 4 van.
Ajánlom, hogy a jobb cuccokat (sõt, az alapvetõ páncélon és fegyveren kívül mindent) tegyétek el a ládátokba, mielõtt az ott az õrparancsnoktól kapott elsõ feladatot elkezditek...
A trükk: játékban bloom, a videokártyád 3d beállításainál meg az élsimításra beállítod, hogy mindig legyen...
a goblin barlangban az ajtót úgy tudod kinyitni, hoyg a másik oldalról íjjal vagy varázslattal meglövöd a zárat. A robbanóanyagnak pedig lesz egy hot-spotja ahova a karaktered automatikusan leteszi majd a stufffot
én ott akadtam el, hogy a templomba bementem az elsõ faluban és vki ellopott egy üveg parfümöt amit vissza kéne vinni a házat megtaláltam, csak felmenni nem lehet, lelõni nem tudom vmi zöld növény van a kandallóban meg a tetõn, azt kéne felgyújtani, vagy egyéb ötlet?
Ha nehéz a küldi a papost is elválalhatad volna helyete. Az a lányeg a goblinosnál,hogy az ajtora kell 3x rálöni nyillal.A karzatrol ahol a patkányok vanak.
A golbinos küldetést meg tudta már csinálni valaki? A robbanóanyagot nem tudom használni, az ajtót nem tudom kinyitni.
Nem messze a folyó metnén van egy meredek kidõlt fatörzs és egy titkos templom bejárat. Oda felment már valaki?
Sakcok, a meggyõzés résznél hogyan mûködik az a valami? Nem tudja valaki elmagyarázmi?
Egyáltalán mi szerepe van annál, akivel nem lehet beszélni sem kereskedni? Tudom, noob kérdés, de én soha nem játszottam az eredetivel.
A játék eddig nagyon bejövõs. Tiszta Gothic hangulata van.
Ja és Bloom + HDR jobb, vagy inkább élsimítással próbálkozzak?
FPS kiirtatás hogyan megy?
Jó lett tetszik!!!
Oké megoldottam, fut, majd játszom vele, ha lesz idõm.
igen, én csak a tutorial bánya egy részét csináltam csak végig egyelõre, de már egy csomó apróság (kényelmetlenség) feltûnt, amit zsigerbõl modolok az oblivionban...
nem véletlen, hogy szinte rögtön elkezdték modolni a nehrimet is :DDD
de asszem ezt békénhagyom, így játszom, ahogy megcsinálták, nem akarok megint beleveszni a modolásba játék helyett, már eleve az röhej lenne, hogy a modot modolom... :D
számomra ez így is inkább egy teljesen új játéknak számít.
SÕT: eszembe jutott, hogy a data-ban a fileok bejelölése is asszem két kattintásos, aztán még el is kell fogadni egy külön gombbal (asszem "activate") és csak azután szabad quit-re nyomni.
Igazából ez az egyik gondom a Nehrimmel. Rengeteg jó mod van már évek óta az oblihoz, amit nyugodtan be lehetett volna venni. Nem azok, amig pár hetesk, hanem amik több éve léteznek. Mint ez a fáklyás... Pl a harvest flora-hpoz hasonló van benne, de csak félig. A leszedett gombák egy része eltûnik, mások nem, az egyéb növények meg egyáltalán nem...
A régi oblivion.ini törlése akkor is hasznos, ha az obliviont magát telepíti újra az ember, más modokkal, esetleg videokártya csere volt, vagy bármi egyéb változás...
Nagyobb... Az Obli egy halom (200 fölött) moddal, Qarl cuccaival együtt is kevésbé recegett... Valószínûleg a scriptek nem túl optimalizáltak, mert jól láthatóan akkor gondolkodik sokat, amikor valami script elkezd dolgozni benne... Pl szintlépésnél a 3 képesség kijelölése után több másodpercig nem történik semmi, majd tovább megy. Lefagyni csak az alvás elõtti automata mentésnél fagyott, kikapcsoltam, azóta nincs vele gond. W7 64 bit. Az exe XP SP3 komp módra állítva...
Nekem csak városokban vagy azok közelében szaggat be, de ott néha nagyon. Ezért volt az oblivionban minden város zárt. Itt meg minden város nyilt tuti hogy ezért is nagyobb a gépigény
mondjuk el tudnék képzelni egy modot a nehrimhez, mint az oblivionhoz a drop lit torches, aminél ha pajzsot vagy kétkezest használsz, földre dobja a fáklyát.
nekem simán települt, elindult, új játékot kezdtem:
sir quno jedi: ezekre érdemes figyelni:
a data-ban mindent kipipáltál, ok.
a my games mappából csinálj egy biztonsági másolatot, majd töröld ki az oblivion mentéseket és az összes ini filet, generál egy újat magának. lehet hogy ez a baja.
meg érdemes külön mappába telepíteni de gondolom ez is megvolt.
Nem tudom, azt soha nem futtatam igazán, de nagybbnak tûnik.
Ez egy rém sötét játék, de szó szerint, az eddigi játékmenet nagy részében szinte végig tapogatóztam. A végén meguntam, felhúztam maxra a gammát, igaz hogy ronda de legalább a lábam elé látok.
Köszi.
Meneküléssel nincs gond, játszottam a TIE-vel, ott se keveset kellett futni, de itt még körülnézni se érkeztem - mindehhez hozzá tartotik, hogy fáradt voltam, nem is erõltettem a harcot a harmadik gyors kampec után kiléptem.
Be kell menekülni elõle egy elzárt terembe, meghúzni a karokat, felvenni 4 fáklyát, visszamenni, majd a troll barlangjába 4 helyre kitûzni õket és oala. Ha meg a legelsõ nagy trollra gondolsz aki agyonvágta a havert, az elõl egy folyosóba kell menekülni, és egy csapdával agyonvágni. Csak a játék eleje ilyen menekülõs - ha esetleg nem jönne be.
A bányából jussak ki valahogy, a fõváros még az üveghegyen is túl lehet...
Végigmásztunk a sötétben (fáklyáztam, amíg lehetett), biztos nem szedtem fel minden cuccot, most szemezhetek a fekete trollal, egy életlen tõrrel a kezemben, plusz van két fire demage tekercsem, de nem hatja meg a bestiát, röhögve agyoncsap.
semmi... ha a "fél-elffel" vagy akkor általában mindenki elküld a picsába mert a Nehrim világában õk egy effekíve cigány faj, (mielött bárki pejoratínak vagy bunkónak venné a szóhasználatomat, a szó konkrét nárprajzi formáját értem ezalatt) kisebbség, vánsorolnak táborokban élnek. Kezdõhelyben bármi egyébben nincs különbség. Illetve az északi nép háborúban áll a földrész déli részével.... lehet hoyg ennek is hangot adnak ha azzal a fajjal vagy, nem próbáltam.
Egy vár-romba mentem le ami teljesen sötét volt de annyira hogy fáklya nélkül semmit nem láttam. Szépen világítottam magamnak de amikor megtámadtak elõvettem a fegyvert és sötét lett. Gyorsan megittam egy light potion-t, és nagy hangulatosan kinyírtam az ellent. Viszont jöttek újak és light poti elfogyott, infra visionbõl volt 1 aztán teljes sötétség. Na itt párszor majd beszartam mikor oldalról rám ugrott a reaper akinek csak a szeme világított zölden.
Ilyen királyság Oblivionba sosem volt, ráadásul itt érdemes csak úgy barangolni mert mindenhol van valami értékes dolog elrejtve. Ez nekem nagyon hiányzott obliból.
Állítólag más a kezdési hely a barlangban, ha más fajt/nemet indítasz... Nem próbáltam ki...
szerintetek mi a különbség a kezdeti 3 faj között? az elsõ egyfajta általános szaki, a tündefülû valamennyire varázsolni tud, a normann meg az odacsapok fajta? csak a leírásokból következtettem erre, de lehet valami konkrét különbség a kezdeti skillekben stb.?
felteszem, tényleg lesz egy-két patch majd, mert néhány szöveget nem fordítottak le, de azt mondták, arra figyeltek, hogy ami a küldetésekhez kell, az mindenképp angol feliratos.
Teleportálás:A templomok közelében van az érkezési platform. Vásárolni kell a templomok környékén boklászo árusoktol varázslatot és kell még egy runa ami olyan mint a varla kõ.
Áso,lapát,fogo,kalapács,csákány mind kelleni fog,több is mert használodnak. Szintlépésnél kapsz learn pontot azt költheted+500 arany a tanítoknál.
nem láttam sehol ilyen lehetõséget, hogy adakozni lehetne, vagy elfogadnának bármit is...és ez aztán tényleg nem semmi.
bevallom, én még kifejezetten élvezem is a német szinkront, egyfajta kuriózum, mert egyébként minden angolul szólal meg...a stalker pripjatyot is orosz audióval telepítettem, mert sokkal érdekesebbnek tûnik, persze sokat is kell majd olvasni.
nem azért, de ha ez a nehrim tényleg ilyen színvonalú lesz, mint amit eddig megtapasztaltam és amit a visszajelzésekbõl látok, akkor simán fizetnék is érte egy teljes játék árát. ezt halálosan komolyan gondolom. a tartalom, a grafika, a játékmenet, a kellõ hosszúság, minden ott van.
Nem is nagyon értem, hogy az oblit miért nem folytatják. Még az engine-hez sem kell hozzátúrni, csak telipakolni tartalommal. Simán kiadhatnák külsõsöknek. Az engine az tökéletes erre a célra.
A feliratok szeritnem kellemesek. Erõlködés nélkül megértettem eddig mindent.
nekem is nagyon tetszik a játék, egyszerûen fantasztikus, milyen részletes. a másik ami tetszik, hogy ilyen történetközpontú, eleve az, hogy VAN elõzménye annak, mit is keresek abban a barlangban az elején. a zene, meg a körítés is fantasztikus. nem tudom, mennyire lesz késõbb is megpakolva ilyen scriptelt jelenteknek, de ahogy az elsõ fekete troll feltûnik...szeretem az ilyet. a német nyelv egyáltalán nem zavar, mert annyira profi a szinkron.
eleve a launcher is mennyire profi. engem megvettek kilóra.
csakis teljesen új játékként lehet erre tekinteni...valahogy ösztönösen minden tárgyat elkezdtem felkapkodni, és valóban, egy csomó minden, ami az oblivionban nem kellett, itt kelleni fog. fantasztikus, teljesen el kell felejteni az obliviont.
Nnna, már nekem is csorog a zangol verzió, bár ahogy elnézem ez is németül fog karattyolni, de legalább lesz english subtitle.
Én most megyek a fõváros felé egy küldi miatt. Nagyon kíváncsi vagyok már rá. Csak jó messze van.
Teleport rendszert vágja valaki? Akárhányszor teleportálok mindig elhasznál egy teleport követ?
énis ki akarok jutni már a bányából, utálom a trollokat :D meg a sötétet :D