ha van kedved, vegyel fel steam-en ( rewind << ), abszolut nem vagyok pro, de full lama sem, viszont tudom mi az a csapatjatek :) Amugy meg pont ugy erzem en is, ahogy #5509-ben irtad..
Ez így van de azt is vedd figyelembe, hogy vannak egyének akik solo ranked-en elérnek pl: 5000-et Ami nekem lejött az az, hogy kb amennyit nyerek annyit el is veszítek, talán a nyerés kicsit több de csak normal meccsen. Rankeden nehezen tudok elmozdulni a helyemről. Viszont egy 5000 körüli player vagy fullra jó csapatot kap vagy elviszi a hátán a csapatot.
ugye a dota nem olyan, mint a versenysportok általában, a foci, a box vagy a tenisz, hogy a jobb játékos az esetek döntő többségében megveri a rosszabbat, mert a véletlen hatása jóval kisebb. a dotában simán lehetséges, hogy egy 1v1 felállásban megvernek egymásután 3-szor, de ha kellően nagyszámú mintát nézünk, kijönne, hogy az esetek 52%-ában te nyersz simán lehet az egyik meccs balfasz játékosa egyenlő a másik meccs godlike játékosával
nem veszitek figyelembe, hogy a dota egy rendkívül összetett rendszer, amiben ebből kifolyólag elég nagy a véletlen hatása még a prók szintjén is, nem, hogy az átlag játékos szintjén azaz, a játékos, aki egy adott meccsen szar volt, lehetséges, hogy egy másik meccsen, más körülmények között vinné a hátán a csapatot, és néha szokta is, ahogyan te is. a matchmaking nem tökéletes ugye, szintén azért, mert a véletlen nagy hatása miatt a winek aránya nem feltétlenül van összhangban a tényleges tudással, de ugyanez a hatás azt is eredményezi, hogy néha az egyébként nem rossz játékosok is balfaszul játszanak
mondjuk vedd fel az ilyen embereket és szép lassan gyűjts játékosokat magad köré akikkel jobb játszani. Aztán legközelebb ha leülsz egy körre, csak kérdezd őket körbe.
Amikor EU Westen angol nyelvet beállítva meglátok valakitől egy orosz szót, akkor egyből nyomok rá egy reportot. Még pickelnie sem kell. Elég keménynek érzem magamat olyankor. Bár csak heti 3-szor.
egyébként meg van, hogy összekerülök egy játékossal akivel ultra jól lehet együtt dolgozni, akár support akár bármi. ilyenkor érzem azt, hogy jó játszani ezzel a játékkal és ez lenne az igazi értelme is. máskor meg mindig "magányos" az ember, nulla kommunikáció és nulla együttműködés. mindenki a saját gesztenyéjét kapargatja :)
visszatérve a reportra, 2 órája azért reportolgatott egy riki mert néha beleszaladtam a killjébe ember spirittel és persze - nem direkt - de elvettem a tizenötödik és a nemtomhányadik killjét. persze ezért anyázást is kaptam mikor megdicsértem egy adott fight után :) furák az emberek:D
de ha nem ereszted össze a rosszat a jóval, akkor hogyan fejlődik a rossz játékos? ja igen, hogy hallgatni kéne az okosabbakra... [ ezt nyilván nem rád értem ] Utoljára szerkesztette: Neoncsoves, 2014.11.12. 14:18:39
úgy értem egy adott játékos és az ő képességei egy adott szintre valók, amit az MM-nek figyelembe kellene vennie. az tény, hogy egy 5 fős csoportban mindig lesznek bénák, bénábbak és mégbénábbak. Ez a csoport "negatívuma" abban az esetben ha nem összeszokott gamerekről van szó. Amit írtál úgy van. Egy adott játékban a játékos tehet arról, hogy ha valamit rosszul csinal. Csak nem kellene összeereszteni rosszat a jóval. :) Vagy hát franc tudja. lehet azért van ez, hogy a rosszabb játékosnak is legyen néha sikerélménye és ne törölje a játékot az első 20 meccs után.
nem a játékos hibája? számtalanszor esett meg az, hogy rákényszerültem a support role felvételére... vettem szorgosan a wardokat, jó helyre pakoltam őket, próbáltam koordinálni a csapatmozgást, etc. ez egészen jól is ment addig, amíg "skill" nélkül is be tudtuk verni az ellenfelet. aztán ugye mid és late game körül már jobban kijön a skill, a meta ismerete, a map awareness, etc. na, itt jön a lényeg: kipickeli a carryt előlem (jobban tudtam volna az ő hősével játszani) és amikor tanácsot adok neki, akkor le se szarja. pingelem, hogy valószínűleg begankelik lanen; nem csinál semmit, utána elkezdi anyázni a csapatot. mondanám neki, hogy mit vegyen, erre ő vakon követi a kurva guideot: 30. percben drumot vesz cipő után, 15 perces midas és még sorolhatnám a dolgokat amiktől agyfaszt kapok.
lényeg a lényeg, a játékosok tehetnek arról, hogy bénák. még ha látnám, hogy igyekeznek, de nem... rendszeres scenario az, hogy én a solo offlanet lehozom, SŐT nyerem a lanemet, a többi lane meg... inkább semmit sem mondok rájuk. és amikor megmondom, hogy ne fightoljunk ha lehet, picit hadd farmoljak, mi történik? 4en rohangálnak és vadászgatják a fullfarmos lifestealert és társait. aztán amikor nem megyek oda én is megdögleni, üvöltözni kezdenek a mikrofonba és pingelni meg reportolni...
Ez a reportolás engem is kiakaszt. Soha nem reportoltam senkit még akkor sem ha durván kiakadtam rá. Viszont egyesek előszeretettel osztogatják az "áldást". Nem is tudom van e értelme ennek. Sztem nem sok. Az esetek nagyon nagy részében meg indokolatlan az egész. Az, hogy valaki bénán játszik a csapatban... hát istenem, előfordul. Ez nem feltétlenül a játékos hibája hanem az MM-é.
Ennél már csak a ruszkik angol "helyesírása" a legjobb. "ZUG MY DIG".. És az a legszomorúbb, komolyan is gondolta, hogy így kell leírni... :(
Igen, ez a harmadik..... de legalább annyira rossz mint az előző kettő. Mint mikor a kisgyerektől elveszik a játékát és elkezd dühöngeni. Szörnyű emberek játszanak ezzel a játékkal (is).
Jah, és mi az a két szó, ami minden meccsen elhangzik?
Noob és a report :D
Én most rankeden vagyok egy elég rossz vereség szériában. Supporként néha úgy érzem ha megfeszülök sem tud a csapat nyerni máskor meg miss click meg rossz játék ellenére is nyerünk. Mindenesetre supportal nehezebb egy vesztes meccset megfordítani.
4 slark attempt után meguntam.. PEDIG UGYE, mennyire easy is lenne vele nyerni... MÉG HA JÓ CSAPATOD IS LENNE. Már nagyon érik a doto off, de aztán valami miatt mégse...
Semmi gond, egyébként engem jobban zavar a játékosok hozzáállása mint egy konkrét hős. Például randomot nyom rankeden vagy azért hoz egy hőst mert kell neki a hero challenge-hez.
Én nem nyavalygok ezen. Komolyabb problémám nincs vele. Mindenki ismeri mit tud Void, senkit sem ér meglepetésként, lehet ellene készülni, persze ha jó játékos hozza, akkor az fájdalmas lehet, pláne ha van jó csapat is mellé de ez nem csak Void-ra igaz.
olyan csapatot is csinálhatsz ami esélyt se ad voidnak, szóval ezen kár nyavalyogni, ilyen a dotó. (am meg szerintem a backtrack nagyobb cigányság mint a chrono.) Játszatok single draftot azt kész.
Játékmechanikailag van inkább a probléma vele. Pláne ha van egy Witch Doctor is mellé. Elég jó team-et fel lehet köré építeni de mondjuk egy megfelelő stunnal eléggé be lehet szopatni vagy egy jó Kunka is mókás dolgokat tud a bubi alá beküldeni.
7 és fél percenként nő a ranged creep hp-ja 10-el, szóval 22:30ig tudod őket kiütni egy earthshock-al
előzőre: mind1 milyen magasságban van a ward, a lényeg, hogy a spawn "kockán" belül legyen a ward :) Utoljára szerkesztette: RAZOR27, 2014.11.09. 20:23:25
Aki otthon van shadow shaman témában, meg tudná mondani, hogy mitől van az, hogy a fix 320-as sebzésű ether strike skill néha megöli egyből a ranged creepeket, néha meg marad egy kis életük? számít a szög, vagy hogy hányan vannak? googlevan nem találtam erről a jelenségről semmit.
rzr27: köszönöm a részletes választ, bár az 1. kérdésemre még nem kaptam választ. Utoljára szerkesztette: mue, 2014.11.09. 20:05:17
egyik hivatalos blogposztjukban elég nyilvánvalóvá tették, hogy Diretide nem lesz. Esetleg Halloween témájú szettek/ládák berakására látok esélyt.. max. egy Themed mapra.
2.: rakhatod lejebb is, a True Sight univerzális, ha feljebb van az ellenfél wardja akkoris láthatóvá teszi ha ODA LÁTSZ és bent van a te sentry-d hatókörébe. Az már más kérdés hogy lehet a sentry hatókörében van, de NEM LÁTSZ FÖL oda ahol az ő wardjuk van Ezért szokták úgy hogy observert a magasba, a sentryt meg le, de a közelbe hogy benne legyen a True Sight hatókörébe. A legutóbbi változtatás óta a sentry ward ad egy kis körben (most meg nem kersem, kb 300) tényleges "látást" a true sighton felül amikor ktieszed. Ez azért van hogy ha magaslatra akarod rakni akkor ne kelljen obszervert is kirakni, elég legyen a sentry. De ez tényleg csak a kirakott ward közvetlen közelében van, pár másodperc után megszűnik és csak a true sight marad. 3. Azért szokták a vízbe tenni, meg furának tűnő helyekre, hogy több wardozható helyet lefedjenek 1 setnryvel. pl ha a mid lane-t akarod sentyzni mondjuk a bal oldalon, akkor ha a vízbe teszed a wardot (a két levezető lépcső közé) kapásból lefedtél 3 helyet ahol lehet a ward.
bónusz trükk, hogy tedd a sentryt a vízbe, a repülő kurriert meg vidd át arra ahol lehet az ő wardjuk, de csak óvatosan, nehogy lelőjje valaki :D nem tudom mennyire lett érthető :D Utoljára szerkesztette: RAZOR27, 2014.10.27. 15:54:30
sziasztok még pár noob kérdésem lenne wardolással kapcsolatban, amire máshol nem találtam egyértelmű választ. 1. mitől nem blokkolódik az ujrateremtődéstől pl a középső neutral camp, ha a sziklán ott van fölötte a observer ward? Vagy csak akkor blokkolódna ha ugyanazon a szinten lenne a ward és a camp? 2. ehhez kapcsolódik, hogy ha deward célzattal látni akarom az ellenfél wardját, számít-e, hogy a sentry-t milyen magasságba rakom? (alá vagy fölé annak amit látni akarok) 3. profi meccseknél látom, hogy sokszor a a vízbe teszik a sentryt és nem értem, hogy miért nem a sziklára, amikor az messzebb látna. Nem jól tudom?
Annyira nem lehet rossz. Bár mi haverral napi 1 dota-ban jövünk pro comboval (axe + omni), amit eddig 85%-ban nyertünk, ezáltal nem unjuk meg ezt a párost. :D S mennyire nyugodtabb a lelkem, hogy csak napi 1 game van.. Bőven elég.
de ez szerintetek rossz? nagy hibája volt szerintem a játéknak, hogy gyakran úgy érezted, vagy a te vagy az ellenfél zsebében van a win, és konkrétan már csak végig kell játszani azt amit elkezdtetek most végre van határozottan elkülönülő early-mid-lategame, amik különböző hozzáállást igényelnek, és folyamatos odafigyelést Utoljára szerkesztette: Fbn Lx, 2014.10.27. 15:19:28
Nekem sosem volt magas MMR-em (2500-2600 kozott mozgott), de a patch ota sokkal tobbet vesztek, mint azelott... Mar lementem 2200 MMR kornyekere :( En is ugy erzem, hogy joval tobbszor tortenik az, hogy ugy erzem a zsebunkben van a win, aztan megsem...
Mindenesetre 20 mecsbol, patch ota elbuktam vagy 16-ot es annak tobb mint fele comeback volt,ami kicsit azert gaz...Persze nem mondom,hogy csak a patch miatt bukok,de azert undorito ez a 40 percig fosul jatszunk, aztan kurva kiralyul megis megnyerjuk. Utoljára szerkesztette: setuh, 2014.10.26. 17:37:14
jó, ezért ez nem igaz gondolom az ellenfélnek szélsőségesen szar pikkjei voltak, mert akkor valósul ez meg eddig is előfordult ilyen, nekem több ilyen sztorim is volt már mint neked most, és mind a 6.82 előtt volt
Előző meccsemen az orosz Axeunk butthurtöt kapott az 1. percben, mert batrider stackelni szeretett volna neki, ez az állat meg azt hitte, hogy "ellopja a jungelját" :D És elkezdett beszaladgálni mid tower alá. 0-16-ra feedelt el, aztán rá 20 perccel megnyertük a meccset, gyakorlatilag úgy, hogy az enemynek 2x több farmja volt, meg a midesük az 5. percben 10 volt. Szerintem ezzel a comeback dologgal átestek a ló túloldalára, eddig szinte lehetetlen volt a meccseket visszahozni, mostmeg elég 1 hiba, és hiába vagy 25-2-be, lose.
úgy látom csak nekem jön be az új peccs tetszik, hogy a fídelő csapattársaim nem dobják el az elején a meccset, és vissza lehet hozni néhány jó harccal 12-es win streakem van, az új peccsel ebben a hónapban 58%-os a winrate-em
Én is ezt érzem, én mostanában már hányok az egésztől, egyszerűen képtelen vagyok élvezni ezt a játékot, jól lehet 3200 órám van benne talán lehet meguntam és emiatt.. De igazából az a bajom, hogy olyan szar meccsek vannak, hogy elviselhetetlen. Egyre többször fulladok bele ilyen 60 perces gamekbe én is, és megy a rommá farmolás. Ranked rendszer egy rakás szar, egyszerűen üvölt a season után, most mindenki kezd egy új accot azt cső nem is értem mit baszakodnak ennyit.
Szerintetek nem szarok ezek a comeback-ek?Vegig jobban jatszunk,sokkal vezetunk, majd megnyernek egy team fightot es mar szinte egalba vagy elorebb vannak.Arrol nem is beszelve,hogy nagyon el tudnak huzodni igy a gamek,kisse unlamassa valva 60-70 perc utan.Az early game kezd egyre jelentektelebb lenni.
Ez a tárgy reward a meccs végén teljesen random vagy befolyásolja a teljesítmény?
ez akkor lenne igaz, ha mindkét csapatban pontosan ugyanazok a hősök lennének, így mindegyiknek ugyanakko lenne peak-timeja és valószínűleg hasonló stratégiát követne a két csapat ebben az esetben tényleg az lenen a döntő, hogy kinek van goldelőnye (két hasonló tudásszintű csapatot feltételezve)
1. Így is elég nagy a streak reward 2. Ha folyamatosan halsz akkor az feed. 3. Ha ekkora a különbség a csapatok között akkor nagy a skillbeli különbség. vagy kurva szar a pick amit hoztak, akkor megint ott vagyunk ,hogy túl nagy a skillbeli különbség mert aki ért hozzá jó picket hoz. 4. HC játék erről , szól, casualra ott a LoL, ahol nem veszítesz pénzt halálkor. Utoljára szerkesztette: donatus13, 2014.10.22. 13:34:40
nézzétek meg legtöbb game végén az itemeket. Nem mindig, de nagyon sokszor nagyon el van csúszva, azaz az egyiknél még a core itemek sincsenek meg, míg a másiknál meg több luxuscucc. Ahogy elkezded ölni, minden újraéledésnél csak kevesebb esélye van ellened, mert te tovább nyered a pénzt, ő meg tovább veszti és ha nagy kínkeservesen össze is rak valamit, akkor sincs esélye. Összegezve annyit mondanék, hogy én még mindig növelném a comeback esélyét és még magasabb vérdíjakat adnék a streakekért.
Az a baj ezzel a dotával, hogy amikor már egy játékban azon kell gondolkodnod, hogy milyen itemet vegyél amivel túl tudnád élni a teamfightokat (bkb, blademail, stb), akkor már úgyis vesztettél. Ha meg csak jön a pénz és azon kell csak gondolkodnod, hogy mire költsd, akkor meg tökmindegy mire költöd mert úgyis nyersz.
azért a greeviling mókás volt, meg a legelső diretide
Kapásból szerintem mindenki fel tudna sorolni 5 dolgot amit szívesebben látna a Dota 2-ben mint egy akármilyen, eddigiekhez hasonló event. Persze eddig se szakadtak meg a munkában de ilyen baromságokra mindig jutott idejük, hátha idén nem fog.
Igen, azt tudom, hogy pl a streakek megszakításáért járó bónusz lett magasabb, de jó lett volna példán érezni, hogy pl ha eddig kaptál egy killért 1000 goldot, akkor az új patchban ez hozzávetőlegesen mennyi. Sajnos mindenhol csak a képleteket látom, de azokon nem igazodok ki.
én úgy érzem, mintha kicsit több lenne a comeback mostanában a patch óta játszott meccseimben arányaiban sokkal több az xp graph-swing, jóval gyakrabban változik az, hogy éppen ki van előnyben szóval nekem eleddig tetszik a peccs csak az új pl-t és nekrót kifogásolom, pl szerintem elég rendesen op lett, nekró pedig eddig is az volt, most pedig tulajdonképpen brutálisan, ezzel a +30 másodperccel. na de a comeback-re visszatérve, szerintem az új assist gold és xp rendszer kibaszott jó lett, valószínűleg ez tette lehtővé azt, hogy mostanában jóval gyakrabban comebackelnek a csapataim (és ennek megfelelően nem annyira lehet hátradőlni, ha előnyben vagyok) számokat nem fogok mondani, nincs kedvem végignézni az utóbbi 100 meccsemet, és persze a mintám sem reprezentatív, egyszerűen csak így érzem