Previews for Ikoria: Lair of the Behemoths don’t start until April 2, but I’ve been getting a lot of requests from people cooped up at home that are eager for any content, so I decided to do something I used to do all the time back in my column in The Duelist. I’m going to be giving you a Maro Teaser where I give tiny hints of things to come. Note that I’m only giving you partial information.
The following can be found in Ikoria: • Magic’s seventh Egg • A card with the text “four or more times this game” • A card with the text “total power 10 or less” • Magic’s largest power/toughness granting aura. • A card with the text “X is the number of times this creature has mutated” • Magic’s third and fourth card with “(Zero is even.)” reminder text. • Three cards with the text “different name(s)” • Thirteen different types of counters • A card that says “choose a kind of counter at random” • A card with the text “remove eight foreshadow counters” • And a cycle that players have been asking us to make for over ten years In addition, Ikoria has creatures with the following creature types: • Dinosaur Turtle • Shark Beast • Demon Kraken • Elemental Otter • Brushwagg • Hellion Horror • and a Nightmare Squirrel (Yes, a Squirrel in a Standard-legal set!) Hopefully, this can tide you all over until the previews begin on April 2nd. Enjoy!
A top-down készletek így működnek - az első lépés, hogy leülnek egy nagy fehér tábla elé, és leírják, hogy mondjuk a "gótikus horror világ" vagy "mesevilág / lovagvilág" emlegetése milyen kifejezéseket, gondolatokat kelt. És elkezdik lehalászni belőle a leginkább ismerteket, aztán mennek szépen mélyebbre aszerint. Igen, theme park lesz belőle, mert az rezonál azoknál is, akik amúgy nem merülnek bele egy-egy mitológiába, és maximum néhány mozifilmet láttak a témában. Akik igen, azoknak pedig belepakolnak pár gyöngyszemet (mint a hekatonkheireket az első Therosban) - és ezzel a Vorthos közösség kiválóan elszórakozik, hogy minden egyes apró utalást kibogozzunk :)
Egyszerűen ez működik, és ez nem lesz akkora zavar és katyvasz, mint Kamigawa, ahol a legismertebb rész az kb. 5 kártya, és a toposzok túlnyomó része senkinek nem mond semmit, mert semmit nem tud a sintóról.
Másik irányból pedig van a bottom-up építkezés, ahol van egy mechanikai identitás, és arra kezdik felépíteni a világot (Zendikar, Tarkir, stb.).
Kaladesh egy "artifact készlet, ahol feltalálónak érzed magad" mechanikai ötletből épül. Hogy egy indiai világ lett körülötte (plusz Chandra és a családja), az később jött, amikor a kreatívok elkezdték beépíteni a történetbe. Amonkhet pedig egy dupla top-down, egyrészt az "élő Egyiptom", másrészt "Bolas befolyása" volt a kiindulási pont.
Hát igen sajnos, számomra túlságosan "theme park" jellege van a legtöbb magic világnak, ami valahol működik, valahol meg nem. Például Innistradnál meg Zendikárnál nagyon működik, de Therosnál nagyon nem vagy pl Kaladesh sem vagy az Amonkhet. Kamigawa is totál homály volt mindig is nekem, hogy minek egy világ, ahol japánnevű, japán emberek vannak:D Persze értem én, de nekem valahogy sosem illeszkedett a magicbe.
De én pontosan ezért nem szeretem a mitológia ihletésű seteket, mert az egész arról szól, hogy a popkultúrában ismert dolgokat átemeljük, aztán fércelünk valamit köré és kész a "görög mitológia flavor" set.
De visszatérve a magyaros témára, erről jut eszembe, hogy még kisebb koromban gyűjtögettem ilyen Master Crock kártyákat és a legutolsó széria, amiből vannak lapjaim pont ilyen magyaros legendákat,mitológiát,mendemondákat és történelmi alakokat alapul vevő volt.
Azért a görögből is bőven azokat a motívumokat szedték elő, ami az aktív popkultúra része (ráadásul olyanokat is, amik igazából nem, de a filmek alapján sokan azt hiszik róla). A japán kultúránál nincs ilyen széleskörű popkulturális ismeret - még az anime/manga dolgok követői se fogják ismerni a Sintó vallás elemeit olyan szinten, ahogy a Kamigawa feldolgozta. Ezért is elég kétséges a normál készletben visszatérés, és valószínűbb, hogy egy új, sokkal inkább a közismert japán toposzokra építő világot fognak építeni.
A görögre épített világ viszont tetszett az embereknek:) De egyébként lehet a japán is azért bukott meg, mert olyan időbe jött, amikor még nem burjánzott ennyire el a weeb kultúra:D
- Akkor, hogy lett belőled király? - A tavak királynője nekem adta a szent szablyát, az Excaliburt, azzal, hogy én Arthur legyek annak őrizője. Ezért vagyok én a királyotok! - Na várj csak! Egy vízben hancúrozó, és karddal hadonászó menyecske nem dönthet az államforma felől. Hatalommal csak a tömegek ruházhatnak fel. - Elég! Tartsd a szád! - Ha elkezdeném mondogatni, hogy én vagyok a császár, mert egy elázott tyúk fejbe vágott egy buzogánnyal, hát rögtön kinyírnának!
Emry, Lurker of the Loch 2U Legendary Creature - Merfolk Wizard This spell casts 1 less to cast for each artifact you control.
When Emry, Lurker of the Loch enters the battlefield, put the top four cards of your library into your graveyard.
T: Choose target artifact card in your graveyard. You may cast that card this turn. Illus. Livia Prima 1/2 Utoljára szerkesztette: Dzsini, 2019.09.10. 05:50:19
Lapok nélkül elég nehéz, részben azért untam bele, mono-r és mono-u paklim volt fullos, mire összejött volna a golgari, bejött az új kieg és lett sultai, mire az meglett volna, már ki is ment a metából és jöttek az esper control dolgok, ezen a ponton már a 4 napi győzelemhez is órák kellettek, úgyhogy inkább abbahagytam a játékot.
Ez a set tematikailag nagyon tetszik, kár, hogy végzetesen lemaradtam arénában ahhoz, hogy újra legyen kedvem belekezdeni. Utoljára szerkesztette: DasIsFuck, 2019.09.04. 19:30:36
A PW változás csak annyit jelent, hogy végre ugyanúgy működik a két rendszer, nincs +1 felesleges szabály. Nem lesz tőle erősebb vagy gyengébb semmi, mert az átlag Standardban nem lesz túl sok azonos személy több változatban. (Gideon most még kivétel, de azt már mondták, hogy nem fogják a Gatewatchot állandóan és folyamatosan szerepeltetni)
Akkor ez a set az a fajta set lesz amit élveznék draftolni ahogy elnézem a mechanikákat. Mondjuk innen nekem hiányzik a landfall:) Na meg a treasure token helyett az investigate token ideillőbb lenne a laphúzás miatt:D
A pw szabály változtatása azt jeletheti majd, hogy a jövőben sokkal gyengébb pw-k lesznek?
Christopher Moeller nagyon régi "bútordarab", és tavasszal jelentette be, hogy visszavonul a Magic grafikák készítésétől 19 év után. Ez a promo lap valószínűleg az utolsó darabja, így talán ezért megkapta a lehetőséget, hogy a régi stílusban készítse el.
Én egyre inkább kezdek ettől az "MTG flavour-től" elhatárolódni.
12 zombi krokodil ellen mit sem ér :) Utoljára szerkesztette: Dzsini, 2017.06.22. 17:09:26
Köszi szépen:) Az igazi az lenne, ha 3-0-val zárnék, mert akkor lottózhatnék is és a jutalomból kijönne egy teljesen ingyenes draft:D De biztos nem fogok engedni a kísértésnek, ha így zárok, mint ahogy a fekete-kék cycle vonalba sem erőltettem bele magam.
Bocsi, most egy kicsit offolok a spoiler szezontól, de muszáj kiírnom magamból, hogy most megyek egy amonkhet draft ligát ahol először állok 2 győzelemmel, ráadásul mindkét esetben 2-0-val nyertem. Igaz, hogy csak 3 draftom volt eddig életemben és abból is az egyiken kiléptem 2 meccs után, mert annyira reménytelennek éreztem a decket. Így már nyertem 3 booster packet, amivel már 2.27 dollár ráfizetéssel mehetnék egy újat. No meg a dilemmát, hogy lottózzak-e velük és aztán jól pofán köpjem magam.
De legalább kárpótolt az értéktelen ritkákért.
"És a PW alapvetően másképp működik, mint a Legendary. PW típusból (pl. Chandra) bármilyen névvel csak egy lehet. Legendary típusból (pl. Human) egy névvel csak egy lehet. "
Oh igaz, ezt benéztem:D
Akkor valószínűleg azt akarják. hogy úgy működjön ahogy én gondoltam elsőre.xD
Mindenki maga dönti el, hogy hol húzza meg a határokat a szabály és a flavor között :)
(amúgy létezik ún. flavor judge-os játék, ahol az illusztráció, konkrét megnevezés és flavor text felülbírál minden más szabályt)
És a PW alapvetően másképp működik, mint a Legendary. PW típusból (pl. Chandra) bármilyen névvel csak egy lehet. Legendary típusból (pl. Human) egy névvel csak egy lehet.
Hát nekem ez is elég bullshit magyarázat, valahogy a Vorthos erőltetését a loron kívül elég esetlennek és butaságnak tartom. Nem néz ki túl jól ez, főleg mikor belegondolunk olyanokba, hogy ott egy világpusztító megamonstrum amit gond nélkül chump blokkol egy kis miniatűr 1/1-es tündér:D És akkor próbáljuk itt Vorthos logikával megmagyarázni a játékmenetből fakadó logikátlanságokat.
A PW-re lehet azért kerül rá a legendary, hogy egyértelműsítsék a PW szabályt. Mert lényegében most is úgy működnek csak nincs rájuk írva.