Indíts vállalkozást!:) most ilyen korszakot élünk, legyen mindenki vállalkozó fizesse maga után a sok járulékot meg mindenfélét!
Jah és javaslom neked BORSOD-ot ! én itt élek! akár a paradicsom mert még a menny is pitiáner dolog az itteni élethez képest!
Papírt adsz-> kitörölheted vele ... ez magyarország egyik nagy hibája, hogy mindenki és mindenhol csak a papírokat gyártják és nem a szakembereket ...
Ja, még annyi: Mikor célszerû fizetséget kérni, a megrendeléskor, vagy a megrendelt szolgáltatás elkészülte után, üzembehelyezése elõtt? Illetve reklámhelykiadás esetén? Elõre, vagy a garantált megjelenés teljesítése után?
"-Milyen tevékenységi köröket érdemes, illetve szükséges felvennünk pontosan?"
Szerintem mindent a péktõl kezdve az autószerelésen át, mert késõbb fizetni kell érte ha bõvíteni akarod.
"-Milyen cégforma lenne a legmegfelelõbb? Kft-n gondolkozunk jelenleg."
Kft.
"-Kft-nél hogy mûködik most a törzstõke? Olyat hallottam már nem kötelezõ, de erõsen ajánlott, mert bevételhiány esetén fedezni lehet belõle a költségeket, illetve az esetleges követeléseket is."
Én úgytudom 500 000 ft, ha még meg nem változtatták
"-Leköltségelhetõk olyan tevékenységi körökbe illõ termékek, amiket munkán túl személyes célokra is használnánk? Pl: autó, laptop, stb..."
Informatikai cégnél laptop minden további nélkül. Autó necessebb, ne tankold hétvégén meg ilyesmi :D
Én is hasonló cipõben járok, úgyhogy ha már itt ez a topic lenne 1-2 kérdésem.
Mi egy webfejlesztõ cég alapítását tervezzük, egyszerû statikus személyes/cégismertetõ honlapok készítésétõl kezdve egyedi webes szolgáltatások fejleszteséig bezárólag foglalkoznánk mindennel, beleértve a coding/webdesignon túl hosting ügyintézést, karbantartást, felügyeletet, reklámhelykiadást, bannerkészítést, stb.
A kérdéseim:
-Milyen tevékenységi köröket érdemes, illetve szükséges felvennünk pontosan?
-Jó ötlet -e egy referenciaszolgáltatás fejlesztése, ennek reklámbevételébõl megalapozni a kezdeti kiadásokat(commercial software-ek lincenszei, cégalapítási költségek, professzionális hosting a céges oldalnak, vagy saját szerver+hostingba adás, stb...)
-Milyen cégforma lenne a legmegfelelõbb? Kft-n gondolkozunk jelenleg.
-Lehetséges a referenciaszolgáltatásunk reklámbevételét leszámlázni elõször egy már létezõ kis családi vállalkozással(internetes reklámtevékenység tevékenységi kör felvétele után), majd ha megalapítottuk a céget lehetséges mindenféle hosszadalmas procedúra nélkül átvenni a cég nevére a referenciaoldalt? Szükséges egyáltalán a cég nevére venni hivatalosan a szolgáltatást(végfelhasználóknak 100% ingyenes, kizárólag reklámbevétel), vagy elegendõ a hirdetõknek a cég alapítása után a cég nevében számlát adni, egy gyors szerzõdésmódosítás után?
-Milyen mód létezik a befolyó bevétel jogszerû felvételére tulajdonosként év közben(tehát nem osztalékként) személyes kiadásokra, lehetõleg a legkevesebb adó és járulékköltség mellett? Tudtommal a határozatlan ideig tartó alkalmazotti státusz közel 50% adó és járulékterhet jelent. Hallottam viszont valami eseti alkalmazotti dologról, amivel 30% körüli adó és járulékteherrel vehetõ fel összegtõl függetlenül bér, ennek mennyire körülményes az adminisztrációja? Minden esetben tulajdonosokról lenne szó, jelenleg nem tervezzük tulajdonrésszel nem rendelkezõ alkalmazottak foglalkoztatását.
-Kft-nél hogy mûködik most a törzstõke? Olyat hallottam már nem kötelezõ, de erõsen ajánlott, mert bevételhiány esetén fedezni lehet belõle a költségeket, illetve az esetleges követeléseket is.
-Kft esetén is fizetni kell a kollektív bûnösség elvén alapulú, feltételezett bejelentetlen alkalmazottak utáni minimálbér szerinti adó és járulékokat havonta? Még ha mi, a tulajdonosok be is jelentjük magunkat eseti megbízásokra(pl minden egyes project 1 megbízás)?
-Leköltségelhetõk olyan tevékenységi körökbe illõ termékek, amiket munkán túl személyes célokra is használnánk? Pl: autó, laptop, stb...
-Ha igen, van mód rá, hogy a munkacélú használat esetleges szükségtelenné válása után(pl. új felszerelés) személyes tulajdonúvá tegyünk egy eszközt, a költségként való elszámolás érvényvesztése nélkül? Elég egy adásvételi szerzõdés, majd az esetlegesen visszaigényelt ÁFÁ-t befizetni az eredeti vételár után?
Nagyjából most ennyi, elõre is kösz ha válaszoltok.
Hát én öszintén remélem hogy nem OKJ-s agysebész gyorstalpaló lesz a helyi kultúrba lebonyolítva.
Vagy meg kell szerezni egy megfelelõ tanusítványt, hogy akkreditív oktatást végezhessetek, azaz államilag elismert képesítést szerezhessenek a nálatok tanulók.
reméljük az oktatási/szakmai ismeretek sem merülnek ki a jogi ismeretek szintjén, vagy lehet azt is az sg olvasóinak kell összetákolni. Kötélverõ szakma az biztos hiánycikk))
Alapvetõ jogi, gazdasági, pénzügyi ismeretek nélkül senki ne vágjon vállalkozásba. Sajnálom, de ha a supergamez fórumon ilyet kérdeztek, valószínûleg távolról sincs elegendõ tudásotok.
https://www.nive.hu/ itteni elérhetõségen érdeklõdj, segítõkészek
A helyi kereskedelmi és iparkamaránál kell bejegyeztetni a vállalkozást, ott kell az engedélyeket megszerezni ahhoz, hogy ti akár OKJ-s, akár azon kívüli hivatalos képzést tartsatok, õk tudnak titeket akkreditálni (legalábbis nagyon sok szakmával kapcsolatosan). Ha esetleg olyan téma, amiben nem õk az illetékesek, akkor is valószínûleg tudnak segíteni, hogy hova kell fordulnotok.
Már ne is haragudj, de ha Te ebben a témában ezen a fórumon kérsz segítséget, akkor el se indítsátok a vállalkozást. És most nem a fórum felhasználóit szeretném degradálni. (És nem is Téged)
Üdv mindenkinek, kicsit gondolkodóba estem a napokban, mivel az egyik barátommal közös vállalkozást szeretnénk indítani, mégpedig tanfolyamokat fogunk lebonyolítani az ország több részén de azt nem tudtuk eddig eldönteni és kitalálni hogy hol és hogyan kell elintézni azt hogy a tanuló aki elvégezte a tanfolyamot és levizsgázott kapjon egy olyan papírt amivel tud kezdeni valamit és ne csak egy névre szóló oklevél legyen, szóval egy hivatalossan bejegyzett papír legyen, ezt hol és hogyan kell elintézni?