Napi szinten használnám a biciklimet, de 20+ kilométerre fárasztó, sokszor nincs erõm hozzá, meg leizzadok. Felvetõdött bennem hogy a bringámra elektromos motort szerelnék. Kaphatók ilyen szettek, igazából nekem nincs szükségem hogy pedálmozgást figyelje és automatikusan beavatkozzon. Nekem olyasmi kellene amit egy bovdennel vagy hasonló módon tudnék vezérelni és annyival besegítene a tekerésben amennyivel én akarom. De nem 20-25 Km/órát mert annyit még én is tudok jó formámban tekerni, hanem a fölött, tehát 35-40 Km/órát tudja vele elérni. Tudom kresz szerint csak 30 Km/óra a max megengedett, de nem érdekelne ha gyorsabban hajtana az elektromos rásegítés. Csak ezeket a motorokat 20-25 Km/órára találták ki, szóval valami áttét kéne. Én az elsõ kerék bütykölésére gondoltam, hátsóhoz nem akarok hozzányúlni. Max 300 W-os motor használható kerékpárúton, és ott is szeretném használni. Valaki csinált már ilyen átépítést? Érdekelne a dolog. Meg minden infó a témában.
+fav, engem is érdekel a dolog! Hátha kisül belõle valami jó, benézek néha! Gondolom, ennél finomabb megoldások érdekelnek:
25 ezerért láttam 250 W-os motort, + akku kell hozzá komplett biciklit nem akarok venni, az a nyugdíjas kategória :) robogóval meg csak úttesten mehetek (vagy 30 Km/órával bringa úton), akkor meg inkább kocsiba ülök vagy marad a tömegközlekedés
tessékitt egy link ezt nézd meg hátha tudsz az õtletébõl vlmit elvenni.
"1.5 liter mellett 100-on." :-)
Ezt hol álmodtad? :-)
Ha értelmesen használsz egy ilyen robogót, simán megeszi a 3-4 litert + olaj. Amíg futárkodtam, egy darabig Jog-al mentem. Az simán megette a 5 litert. Mondjuk az kapta - szegény - az osztást.
tudom nem feltétlen ide tartozik, ed akkor feltenném a kérdésem, biztos van itt pár tapasztalt bicajos.
ha kivinném a bringát egy hosszú szerpentinre meredek lejtõn nekiindulnék (aszfalt), akkor a bicaj mennyire bírná a tartós 90-130-as tempót? És az onnan esetleges lefékezést 30-40 km/h-ra? A bicaj V-fékkel rendelkezik, elég jól fog, konkrétan megblokkol nagy fékezésnél, ezért csak a melegedéssel lehet probléma. Tehát mennyire bírnák ezek az alkatrészek??-mert nem szeretném, ha a fék elbaszódna egy kanyar elõtt...
Jótól kérdezed.
Nem tudok semmit róla, csak eszembe jutott, hogy régen faluhelyen sok ilyen volt rettenetes hanggal. Gondoltam hátha segítek a témaindítónak.
nekem 55 ezerbe került a bicaj, és aluvázas, nagyon könnyû, csak nem lehet gond vele. Teszkós nekem is volt, az akkora fos volt, tekerni se bírtam, a fék meg.. hááát, ha letettem a lábam hamarabb megállt Na de próba cseresznye. ha benne lesz a híradóba, hogy egy õrült bicajos 150 el beszált a bokorba, és nem írok ide többet, akkor vszeg nem votl jó a fék :D
:DDDDD Sztem te is csak egy troll alreg vagy, de azért válaszolok.
Egy szaros 55 ezres bringával kb 50-60as tempónál halálfélelmed lesz, ha esetleg eljutsz 80-ig, ott már ha nem tökéletesen centírozottak a kerekek, akkor el fog kezdeni rángatni, majd megfekszel keményen, ha nem lassítasz. Ha nem csak egyszer szeretnél lassítani ilyen tempóról, akkor a vfék kb annyira lesz hatékony, mintha letennéd a lábad..
Én anno a régi bicajommal(V fék volt rajta) 1x csináltam csak olyat hogy egy elég meredek lejtõn folyamatosan fékeztem, a lejtõ aljára eléggé felmelegedtek a fékpofák. De ha csak kanyarok elõttfékezel akk sztem simán bírja. Am meg a fékpofákban a gumi alatt fém van. Szal ha mással nem azzal csak meg tudod állítani a bicajt :D
A témához meg: http://tech-mobile.hu/termekek-villanymotor.htm itt van kerékagy motor. Meg aszem elektronika is hozzá. Elektronika az mindenképp kell ha sebességet állíthatóra akarod. Ezekhez a motorokhoz asszem már csak gázkar meg aksi kell mert az elektronika be van építve.
http://tech-mobile.hu/forum/viewtopic.php?f=17&t=183&start=0 450W-os motorral vagy 30k-ból kijön + az aksik. És egy ilyennel már szerintem elég szépen lehet száguldozni :)
kollégám szokta volt mondani hogy az elektromos jármûvekben az a jó hogy nem a városban pöfögnek ki hanem pár száz km-el arrébb, ergo máshol nyomják a légkörbe a káros anyagokat.. egyébként mindenféle számolgatás nélkül vetem fel és ha valaki tud ilyeneket számolni érdekelne, hogy egy elektromos jármû hajtásához használt aksi mennyi idõ után kerül a szeméttelepre? mondjuk egy ilyen jármû az élettartama alatt mennyi aksit használ, plusz az áram elõállításához használt fosszilis tüzelõanyagok összességében és arányában mennyivel kevésbé károsak mintha mondjuk simán kismotorral rohangálna az ember?
Ha magyarországon elektromos autók lennének akkor az akksi feltöltésének 40% körülbelül atomenergia lenne ami kicsit zöldebb mint a jelenlegi kipufogógáz.
ráköltesz egy valag pénzt, hogy aztán egy rakás idõn át tötyögj a 20km alatt. egy kismotor kell neked és voilá. lehet hogy 100e de szerinted egy motor-akksi-szerelés-hibák-fejlesztés-idõ-munkaórák. hát 300 alatt nem nagyon állnál meg, (vagy ha mégis kihozod olcsón akkor kókler munka lesz ami idõvel megint egy rakás plusz költséggel jár) nem lebeszélni csak józan ésszel gondolkodni szeretném hogy láss...
ahhoz nekem még kellene 90 ezerért motoros jogsi :/ biciklizni szeretek, de motorra nem vágyom már, túl kiszolgáltatott a forgalomban én meg 70%-ban bicikli úton járok
igazából azért nyitottam a topikot hogy ki mit tud a témáról mert akkuk fejlõdnek elvileg, meg a mûszaki adatok jól hangzó dolgok, de nincs részletesen kifejtve sehol semmi, szal személyesen kéne kipróbálni egy ilyen "csodabiciklit" tud valaki ilyen helyet? meg 300W mire elég? 25-30 Km megtétele egy töltéssel, tekerés nélkül értendõ? szénkefe nélküli motor? zselés akkumulátor? repkednek a szavak de ki látja át mit is jelentenek? hidrogén hajtás kéne, csak nem tudom miért nem terjed...
Évi ~2000km-t biciklizek alsó hangon. és teljesen normálisan bírható. nem kell semmi nagy ördöngõsség. szóval az a 20km-t is sima. ha szeretsz biciklizni.
A 300W elég arra hogy bicikli úton lassú tempóban vízszintesen haladj, de pl. földúton vagy dombon már nem jutsz át ennyivel. Jobb motort bicajhoz itthon nem forgalmaznak, ráadásul csak elsõ kerékbe építhetõ vackokat. Netrõl rendelhetsz hátsó kerékbe építhetõ motort akár 1000 Wattosat is de ahhoz nem árt jobb Li. akku. Mindjárt ott vagy egy robogó áránál. Viszont 300W felett meg smk. amihez kell a jogsi, bukó, kgfb ... még visszapillantó tükör is.
hallottam a tv-ben, hogy Magyarországon elektromos kerékpár motor készítõ gyár épül, errõl tud valaki több infót?
Huhh, egyszer próbáltam rendes elektromosat, nagyon durva volt. Kb leheletnyit lenyomtam a pedált és úgy megugrott, hogy egybõl fékezni kellett mert úgy beszrtam :D
ha van jogosítványod akkor robogót is vezethetsz. 50köbcm erig.
hát, olyan 60-70 ezerbõl kihozható a bicikli átalakítós dolog, vagy többért, csak akku 2-3 évig bírja, meg azt mondják a gázkaros megoldás nem szabványos ezért illegális, rendõr beszólhat ha 40-50-el száguldozol :/
Hali! Tudna nekem valaki segíteni, megsült az akkumulátorom az elektromos robogómba, és azt szeretném kérdezni, hogy nem-e tudtok, egy oldalt ahol olcson lehet venni 12V-14Ah aksit?
Tornádó trd 033-ast vettem,300W elvileg 48V.Azért írom hogy elvileg mert a tápkábelre ami az akksiba csatlakozik 36V van írva.Viszont az akksipakk töltõje 48V-os kivezetésû.A gyári szám 300-48-cal kezdõdik-bízok benne hogy az elsõ szám a wattot a második a feszültséget jelenti-de miért 36V van akkor írva az akksikábelre?Lehet átb...tak?
Sziasztok! Van egy eladó szinuszos vezérlőm, 36/48V, LCD kijelzővel, visszatáplálással, max. 1000W-os Hall-szondás BLDC motorokhoz. Vadi új. http://www.jofogas.hu/gyor_moson_sopron/Elektromos_bicikli_motorvezerlo_BLDC_motorokhoz_kijelzovel_61720951.htm
Ha valaki tudja használni....
Üdv:
Öreg
Gondolkozok elektromos bicikli vásárlásán, de kissé bizonytalan vagyok. Akinek van bármilyen tapasztalata elektromos kerékpár használatával kapcsolatban, kérem ossza meg velem! Köszönöm!