Ha optimalizáltalan játékról beszélünk max a GTAIV az. Idõnként full graf 35-40 fps nél elkezd laggolni a játék, úgy hallottam csak amd kártyákon csinálja ezt, pedig még csak le se esik az fps. A HP nálam tökéletesen fut max graffon.
Nem tudom de nekem már magával a névvel bajom van. Ha kijön egy NFS az vagy szar, vagy jó de valahogy mégse az igazi vagy pedig totál optimalizálatlan.
Hot Pursuitot vártam de hatalmas csalódás lett. Ment is az uninstall. De most gondolkodom hogy újra feltegyem e és adjak még egy esélyt neki legalább most már tudom hogy mire számítsak. De még akkor is optimalizálatlan marad az a rész is, mivel több embernek ( köztük nekem is ) olyan fps drop-ot produkál a játék hogy az egész versenyt azért szúrom el. Megyek, száguldok, fps 50-60 jön egy kanyar és bumm leesik 10-12 fps-re. Szaggatok mint állat próbálom bevenni így a kanyart ami nem mindig jön össze. Aztán pár másodpercel késõbb mintha misem történt volna szalad tovább 60 fps-el. Ez mi? Mikor ezt majdnem minden versenyen eljátszotta legalább egyszer nem kicsit voltam ideges.
Nekem konkrétan nem az NFS-rõl, csak az EA Black Box-ról van negatív élményem :D
Amit az EA Canada csinált az elsõ öt résznél a The NFS-tõl az NFS Porsche Unleashed-ig, teljesen más korszak volt, a maguk idejében is elég jóknak számítottak, meg most is szívesen nosztalgiázik velük az ember.
Az EA Black Box a Hot Pursuit 2-tõl talán a Most Wanted-ig hozott egyfajta minõséget, aztán 2006-tól kezdett végeláthatatlan rókabõrlehúzós, minõségtelen tucatszemétté válni a széria, aminek a csúcspontja az Undercover volt a maga botrányos zár pályás motor felhasználtságával a nyitott környezetnél. Nem csoda, hogy ezek után az EA Black Box-ot a World rendszerénél tovább nem engedték, és ameddig átadták a szériát más studióknak, õ mindössze azt csiszolgathatta (teszem hozzá, ami majd 1 évvel a megjelenése után kezd úgy ahogy tartalmi játékká válni, mert amikor kiadták pénzért egy éve, tartalom nélküli, bugos, lagos, talán az Undercovernél is nagyobb szemét volt, nem csoda, hogy utána gyorsan ingyen kezdték árulni, és a mikrotranzakciókból megélni, tették ezt zseniálisan, hiszen egy rosszul sikerül játéknál is nagyobb bevételt lehet generálni ilyennel, mint magából a játék eladásokból, termelte a pénzt, és termeli még most is, gondolom nem hiába engedtél az EA Black Box-nak egy újabb rész elkészítését, bár ez csak személyes vélemény).
Persze a kitekintõ korszak megint üde volt: Shift, Hot Pursuit, Shift 2... a Slightly Mad Studios és a Criterion Games feltámasztották az NFS szériát a hamvaiból, ami a nagy kérdés: a Black Box ezek után képes lesz-e megint mélyrepülésbe taszítani az eladási mutatókat, ahogy tette ezt 2005 és 2009 közt évrõl-évre folyamatosan, vagy képes lesz végre felmutatni valami tényleg minõségi játékot (meglátjuk, az az állítólagos kb 2 éves fejlesztés mire volt nekik elég, talán tényleg összeszedték magukat, bár, én személy szerint pesszimista vagyok)
Ami érdekfeszítõ lehet a szimplán B-osztályosnak kinézõ sztorin kívül: a Frostbite 2.0 motor NFS-be ültetése (nem garantált a siker, elég visszagondolni arra, milyen botrányosan optimalizálta legutóbb a BlackBox a ProStreet motorját is az Undercover-hez, pedig a két motor közt nem is volt akkora különbség, mint amire most vállalkoztak), és az Autolog átkonvertálása ehhez a részhez is.
Én játékom lesz ? El vagy tévedve azt hiszem. Korábban én is írtam hogy az Undercover egy rakás szar volt, ez alapján biztos nagy kedvencem lehetett. Továbbá az Undercover óta a Shift 1 -et, és a Worldöt néztem meg kipróbálás szinten, de egyik se jött be, így azóta egy db NFS volt amit meg is vettem és toltam, mégpedig a HP.
Mindenesetre Black Box ide vagy oda, pár képbõl és mondatból teljesen felesleges bármi következtetést is leszûrnöd.
Porsche Unleashed 2-õt akarok, de most már tényleg. Korszerû szemkápráztató grafikával, korszerûsített fizikával, és a kocsilistát az elmúlt tízen pár év új Porschei modelljeivel kiegészítve, mind zárt, mind nyílt pálya részekkel. Szerintem nagyot ütne.
Nem rossz a grafika. De hogyha bele lesz dolgozva az összes nagyváros ahol végig haladunk, ez egy kicsit húzós lesz nem ? Mert ha a városok pontos másai lesznek a játékban akkor az nem lesz semmi.
A Shift 2 -t már nem toltam, de az egyet igen. Akkoriban még a régi gépem muzsikált (dual core, gf8600gt, 2gb ram) minden maxon 4x -es élsimítással kb. 30 fpsem volt 1024x768 -ban. Patchet nem használtam mert amire kijött már sehol nem volt a gépemen a játék. Ha az én régi gépem szintjét nem üti meg a tied akk részvétem.
Aha, kezdjük ott hogy a Shift 1-nél is ugyan ez volt a probléma. 15-20 fps-sel futott. És érdekes ahogy feltettem a patchet már lett 50 fps. Ezekután ne mondja senki hogy haladni kell a korral meg venni a i7-es procikat. Ha szarul írják meg vagy nem tudnak optimalizálni arról nem a gépem tehet.
De azé a World nick ott fityeg az aláírásodban. :D A felsoroltjaid közül egyik szintjét nem üti meg a World. Az tény hogy az Undercover egy szar, de a Shift 1 - 2 -rõl ez nem mondható el, csak én nem szeretem a pályaversenyt. HP -ról meg nekem nem a Burnout jut eszembe, hanem az elsõ NFS részek, a HP visszatér a gyökerekhez.
"Csak patchel játszható." - És szerinted miért adnak ki egy játékhoz patchet általában ? Továbbá olyan játékokról amik nem indulnak el a gépemen, még csak véleményt se alkotok. Ha valaki nem halad a korral az nem a játék, vagy a fejlesztõ hibája, és mostmár mokány gépigényû játékok fognak jönni csak. Ha játszani akarsz 4 mag, 4 giga ram, és vmi erõsebb vga alap. A GTA IV -el mostanában kezdtem el játszani, mert mostanra értem el azt a szintet hogy játszható minõségben fut a gépemen. Vársz, váltasz, vagy játszol mással, 2011 -et írunk már.
Engem már nem is érdekel. Az utolsó 4 nfs totál szar volt valamilyen téren. Undercover: hagyánmán, sínautó. Shift: szar optimalizáció és a fizika sem 100-as. Csak patchel játszható. Hot pursuit: burnout féle vadság ami rohadtul nem áll jól neki. És ebbe is belelehet kötni optimalizáció terén. Shift 2: Passz, mentem két kört 20 fps-sel aztán uninstall. Úgyhogy idén sem lesz másként. Vagy a játékmenet lesz megint kuka vagy olyan jól optimalizálják megint pc-re hogy egy i7-es konfig kell ahhoz hogy a menüben navigálhass. Ja, és nem pesszimista vagyok csak realista.
Példát vehetnének optimalizáció terén a Dirt 2-rõl.
Figyelj senki nem a Magyar piacra dolgozik konkrétan. Szerintem külföldön már alig van egy két embernek DX9-es gépe. El vagyunk maradva anyagilag ez köszönhetõ a kormánynak és a gazdaságnak. Ennyi. Sok embernek nincs pénze megvenne egy DX11 es karit Sõt vannak fontosabb dolgok is és természetes hogy a család az elsõ anyagi szinten nem a PC. De ha most el kezd valaki spórolni havi 3-4K-t akkor novemberre összejön a rávaló (ha csak vga kell). Én is nehezen szántam rá magam de kb 3-4 hónap alatt lecseréltem apránként a 2005 gépemet. Nem azt mondom hogy korszerû de alig alig van olyan játék ma ami ne menne fullba. Én max 45K ból kihoztam a gépem mert a használt is ugyan olyan jó mint az új csak oda kell figyelni vásárlásnál és ennyi.
Így van. Ezért nem értem hogy minek alá egy ilyen motor. Mert hiába szép és lehet ( jobb esetben )rombolni ha a játszhatóság a béka segge alatt van. Amúgy meg alig van pár játék ami only dx10 11. Pl egy shooter cuccnál megértem ha váltanak (Battlefield 3) de az NFS mindig is alacsony gépigényû volt és így sok emberhez eljutott. Ráadásul az EA-ról (meg az NFS-rõl) sok embernek megvan a vélemény. Sztem így is egyre kevesebb NFS fogy. Ha meg only dx10-11 lesz a legújabb nfs akkor az EA egy olyan mérhetetlen csapást mér maga alá hogy mikor földet ér hatalmasat fog koppanni.
Ne DX10 legyen a játékba, hanem egy normális és játszható NFS-t készítsenek inkább! A Criterion képes rá, és a Shift sorozatért felelõs stúdió is, de a BlackBox a 2005-ös Most Wanted óta egy igazán jó NFS játékot nem tudott összehozni! Gondolom ez idén sem lesz másként...
Félre értesz. Azt akaratam monda hogy egy olyan kártya nem való játékra ami a DX10 nem támogatja. Hiszen még a HD2600XT-m is bírta a 10 et és nem egy mai kártya. Azt akarom mondani akinek olyan a karija hogy csak DX9 hiába gyorsabb mint a 10 nem igazán szolgálja ki a mai játékokat.
A dx9 mindent tud amit a dx10, a 10-nek a lényege az állítólagos "gyorsaság" lenne(értsd, ua. mint a dx9 csak gyorsabb számítással). Nem mellesleg a dx verzió száma nem egyenesen arányos a kraftal, van erõsebb dx9-es kártya mint dx10-es és utóbbival szart sem érsz egy dx9-es játékban. Így mondd azt, hogy a dx9-es kártya nem játékra való. Persze haladni kell a korral, de nem nagy szám fenntartani egy opciót azoknak akik dx9-es kártyával rendelkeznek.
Én azt értem hogy haladni kell a korral meg satöbbi, de hogy egy autós játék (fõleg NFS) alá minek ilyen motor? A Shift gyönyörû, pedig dx9-es. A fizika igen, az kell, egy tábla kidöntéséhez vagy egy rendes törésmodellhez kell ez az engine. :/ Mert biztos vagyok benne hogy a környezet megint atom stabil lesz. Hiába száguldasz bele a szalagkorlátba az nem fog benyomódni, összetörni stb. Sõt arra is fogadok hogy itt is majd megállít egy fakerítés egy száguldó verdát.
Szerintem ideje hogy ilyen játékokat készítenek. Mellesleg DX10 lesz támogatva és már a világon semmire nem használható az a kártya amit a 10 et nem támogatja. Legalábbis játékra biztos nem. DX10 et meg XP SP3 mon is mûködése lehet bírni.
" A fejlesztõ csapat keményen dolgozik azon, hogy elkészítsen egy úthoz tapadó fizikát "
Magyarán jön az Undercover-féle sínautó megint...
The Run: Kérdések és válaszok
Egy újabb "Kérdezz-felelek" cikk jelent meg a hivatalos Need for Speed weboldalon, melyben a legújabb Need for Speed jövevénnyel, a The Run-nal kapcsolatos néhány kérdésre válaszoltak fejlesztõk. Miért pont a Frostbite 2.0 motor?
Az egyik célunk a Need for Speed: The Run-nal az volt, hogy jóval látványosabb játékot alkossunk, mint eddig bármikor a Need for Speed sorozat történelmében, és a DICE forradalmi motorjával, a Frostbite 2.0-val képesek vagyunk erre. A vizuális minõség a Need for Speed: The Run-ban egyedülálló a többi akció-verseny játékhoz képest. Három játék egy év alatt sok, mi történt az évenkénti egy Need for Speed-el? A Black Box volt az a cég, aki ismertté tette a Need for Speed-et és aki már több mint két éve dolgozik a Need for Speed: The Run-on. Bár még több mint hat hónap van hátra a játék megjelenéséig, nekünk már most van pár forradalmi játékmenet videónk a The Run-ról, melyeket az idei E3-on be is mutatunk a nagyközönségnek. Jelenleg három stúdió dolgozik Need for Speed játékokon: míg a Black Box és a Criterion Games az akció-verseny játékokra fókuszál, addig a Slightly Mad Studios adrenalint pumpáló szimulátorokon munkálkodik. Mit várhatunk az Autolog-tól a Need for Speed: The Run-ban?
Az Autolog visszatér és jobb lesz, mint valaha. Rengeteg új ösztönzõ módszert találtunk barátságos - de még is fûtött - versenyek lebonyolítására közted és barátaid között. Az Autolog most "csatlakozott" a franchise-hoz és a funkciót minden egyes Need for Speed résszel tovább bõvítjük. Tudnál valamit mondani a sztoriról?
Minden, amit ennél a pontnál a sztoriról mondhatunk az az, hogy egy illegális, hatalmas tétre menõ versenyben vehetsz részt, ahol nincsenek sebességkorlátozások, nincsenek szövetségesek és ahol egy a cél: Te érj elsõként New York-ba. Azt mondtad, hogy a Need for Speed ebben az évben egy következõ szintre lép, mi volna ez?
Ebben az évben kitolunk minden olyan határt, melyet egy Need for Speed játéktól várni lehet: izgalmas történet, lenyûgözõ látvány és a legintenzívebb versenyzési élmény, melyet mindenhol megtalálsz majd. Mennyire jó az autók fizikája a Need for Speed: The Run-ban?
A fejlesztõ csapat keményen dolgozik azon, hogy elkészítsen egy "úthoz tapadó" fizikát, mely összhangban van azzal, amit egy akció-verseny Need for Speed játéktól elvárnánk.
Nos, mint olvashattátok, a játék kint lesz az idei E3 Expón, ahol a beígért videó mellett várhatóan új információkkal és képekkel is bõvíthetjük majd a The Run-ról kialakult, egyelõre igencsak szegényes tudásunkat.
Nekem az elsõ 5 rész közül az elsõ 5 rész: TNFS, II, III Hot Pursuit, High Stakes, Porsche Unleashed :)
Az eztán következõ nagy Black Box korszakból: Hot Pursuit 2, Pro Street, és ennyivel nálam ki is fújtak a fav részek ebbõl az era-ból...
Az ezután következõ stúdió-váltogatós korszakból pedig: Shift, Hot Pursuit, Shift 2 Unleashed
Nyilván ez a rész sem kerül be a kedvenceim közé, ezt már most kb meg tudom becsülni. Én sokkal szívesebben fogadnám a Hot Pursuit DLC-ket és Shift 2 Unleashed DLC-ket PC-re, mint ezt a játékot. Nem hiszek már a mesékben, fõleg, ha Balck Box ígérget fût-fát, Undercover style feelinggel. Tehát a 20 részbõl 10 fav, a többiért annyira nem, vagy egyáltalán nem vagyok oda.
Áhh, nem tudod hogy mit hagysz/hagytál ki. Most Wanted nekem a mai napig kedvenc, nincs még egy olyan jó NFS amiben van igazán jó rendõrös üldözõs játékmenet... :)
Az eddigi legjobb NFS részek: (egyéni vélemény!)
NFS: Underground 2 NFS: Most Wanted NFS: Carbon NFS: Shift