A valóság már megint sokkal prózaibb lesz, mint ahogy jelenleg is prózaibb mint ahogy pl az 50-es 60-as években elképzelték kétezertizenegyet. Gyanítom, hogy kissebb bajunk is nagyobb lesz, mint ezzel foglalkozni.
"repülõgép 50-100 utast szállít majd"
2050-ben, egy túlnépesedett bolygón ennyire lesz képes? És mennyibe fog kerülni a jegy? A Concorde végzete is az volt, hogy drága és gazdaságtalan volt.
Azzal mégse mehetnek a kiállításra, hogy egy rakás sz.r vagyunk, olyan buták mint a hó, nem tudunk semmit se, de manager fizetést azért kérjük, 2050-ig.
Már a nevénél megbukik: Zero Emission Hypersonic Transport A hiperszonikus sebesség Mach 5-öt jelent, míg ez csak a hangsebesség négyszeresét képes átlépni, azaz sima szuperszonikus jármú. Innentõl ne várják, hogy a szakmában komolyan vegyék õket, max az ámuló köznépet és a laikus újságírókat tudják cikkírásra venni. Persze ennyi elég is a jó bevételhez.
2050-re az Ariane hajtómû kb. 70 éves lesz. Mintha egy mai autóhoz kurblis indítót terveznének.
Szerintem a legyen minden! a legjobb kétfarkú kampányszöveg.
Ez a lényeg. Majd szépen versenyeztetik õket egy tenderen. Aztán véletlenül egy nyertes sem lesz. A százmilliós pályázati díjakat valami manegér cég elteszi. Az anyacégek meg kapnak egy ígéretet, hogy a köv tenderen is indulhatnak. Majd 50 év múlva.
Te meg faszikám addig is trombózist kapsz a 8 órás út alatt, ami Njúlyorkba érkezel.
Ennek 300 utassal, már vagy 30 éve mûködni kéne, vagy valami hasonlónak.
Az angol skylon ugyanezt tudna egyfajta, de 3 uzemmodu hajtomuvel. Ott meg annyi elony is van, hogy mindharom mukodesi modhoz ugyanazt az uzemanyagot hasznalja, csak a hajtomu geometria es az oxidaloszer forras valtozik. Mondjuk az uzemanyag/hasznos teher arany ott is ilyen rossz, tehat megoldhato, de tul draga lenne. A hataridot meg mindig ugy tuzik ki, hogy addigra a mostani vezetes eppen nyugdijban legyen.
A "ZE" karakterpártól mindig agyf*szt kapok. Mint a reklám, hogy "ön vezetés közben energiát termel"... Dehát kõ a népnek a cirkusz, fõleg kenyér már nem jut, bioüzemanyag mint a jövõ energiaforrása, meg persze ingyensör és örök élet :D A 2050-re várható, mai fejjel elképzelhetetlen energiaszûkében hiperszónikus repülés, 2 ballaszt hajtómûvet cipelve végig, bizonyára ez a jövõ. Most azonnal eladom minden vagyontárgyam és rohanok részvényt venni...
"20-30 évig lehet vele hitegetni az embereket és befektetõket, addig meg majd történik valami"
Ez itt a lényeg... sajnos a fél értelmiség így áll hozzá a dolgokhoz...
Azért, ott csücsülni azon a sok hidrogénen meg oxigénen? Elég meglõni messzirõl és felrobban az egész,gondolom Bin Láden utódja imádni fogja. Nekem ez kicsit túl bonyolitottnak tûnik.
A makett elsõdleges célja a hajtómûrendszer láttatása, emellett ad valamilyen fogalmat a sárkány koncepciójáról. Ezért távolították el a zavaró részeket.
A hír inkább jelzés értékû annyit mond az EADS, valamilyen mértékben õk is foglalkoznak a területtel.
A felvázolt koncepciót nehezen lehet komolyan venni, a hármas hajtómûrendszer inkább tûnik a probléma felvázolásának - nevezetesen, a fel és leszálláshoz, alacsony és közepes magasságú lassú kamillázáshoz a hagyományos gázturbina, a gyorsításhoz a rakéta hajtómû, a nagy sebességû utazáshoz pedig a torlósugár-hajtómû illeszkedik legjobban - mintsem a megoldásnak (kétféle üzemanyag és üzemanyag ellátó rendszer, egyidejûleg két hajtómû ballasztként cipelése, a siklórepülõ üzemmódot utasszállítónál szerintem 2050-ben sem bírja ki röhögés nélkül az illetékes légügyi hatóság, mindemellett a jármû teljesítménye csak olyan kis mértékben haladja meg az SR-71-es hasonló adatait, hogy ezért az elõnyért véleményem szerint teljesen felesleges a rakétahajtómûvel bonyolítani az életet). Marketing szempontból közelítve, elképzelhetõ, hogy pár év múlva a jármûvet a három hajtómûtípus kedvezõ tulajdonságait ötvözõ, egyetlen, újszerû elvû hajtómûtípussal - lásd Skylon - mutatják be ismét, és ez az öszvér csak arra kellett, hogy érzékelhetõ legyen a bejárt út.
Ugyanazért, amiért az animációban áttetszõvé válik a gép.
A terroristák miért vágtak rá lyukat? Kellet nekik a nemesfim? :D
Jöjjön már egy "szakértõ" és irja le hogy miért lyukas a repcsi. :D
Mikor ilyesmit látok eszembe jut, hogy nekem 1 óra 45 perc míg vonattal beérek 70 kilométerrõl Debrecenbe XD Ha tényleg 2050-re tervezik akkor kívánom nekik, hogy elõtte feltalálják a teleportációt ami embereket is képes szállítani. Ha 1-2 évvel a repülõ üzembe helyezése elõtt megindul terjedni a teleport az pont jó lesz.
2050-re tervezve.. addigra már tuti érezhetõ lesz az olajkitermelés csökkenése.
nagyon.
az is lehet ez tuti jó PR célokra, 20-30 évig lehet vele hitegetni az embereket és befektetõket, addig meg majd történik valami.
Én meg azon röhögök, hogy 2020/2050. Tehát 2050-ben egy harmincéves technológián alapuló repülõt fogunk kapni? Ha szó szerint kell érteni a "rendelkezésre álló technológiát", akkor 40-50-évest. Hülyék ezek? :D
Én alapból ezt a bioüzemanyagos cuccot nemértem. Amíg elõállítják addig szerintem simán elhasználnak annyi energiát(gondolom többnyire áramot, na de az se csak megújulóból meg atomból van)hogy tisztább lenne elégetni a kõolajszármazékot egy jó hajtómûben :/
Oké hogy a kõolajból már nemnagyonvantúlsok és váltani kéne, de sztem ez így akkor se jó.
Már 10-20 éve ez kellene, hogy az alap legyen.
Csak egyszerûbb formában, mert ez a sok fajta hajtómû, ki-be kapcsolgatása nem a legjobb megoldás, eleve minek a rakéta hajtómû? Kihagyható lépcsõ. 32 000 méter? minek? Megy az elfogadható sebességet ramjettel alacsonyabban is. Máris egyszerûbb a dolog. Algából nyert bio üzemanyag minek? Ha jól van összerakva a hajtómû a sima üzemanyag sem szennyez sokat. Nem itt kell a légszennyezést megfogni, hanem az energiatermelésben erre most lekapcsolják az összes atom erõmûvüket itt-ott és majd égetik a szenet. Hát taps.
Mert akkor már nem lesz aki számonkérje.
hogy igénybe tudd majd venni a nyugdíjas kedvezményt.