Most ebben mi a megdöbbentõ? Elvileg ha nincs is kirakva a szembejövõ forgalom veszélyt jelzõ tábla is úgy kell közlekedni egyirányú úton, hogy pl megkülönböztetõ jelzéseit használó jármû bármikor jöhet szembe velünk. És most már kerékpár is.
Ennek ellenére ahol régen csak a sima behajtani tilos tábla volt, nem raknak ki újat mellé.. hogy kivéve bringások. Mert leszarják. [gondolok itt a kisebb falukra, városokra..]
Nem azért hajtanak be mindenhova mert nem lett jól lekommunikálva ..hanem mert leszarják.Mint ahogy én is leszarom ha biciklivel vagyok.Elférünk egymás mellett,nehogymá majd megkerülöm az egész háztömböt csak azért mert ki van téve egy tábla egy 50méteres szakaszra,ráadásul ott ahol 2kocsi is elfér egymás mellett.
Na errõl egy haverom jut eszembe, simán átment a STOP táblán úgy, mintha csak elsõbbségadás kötelezõ lett volna, balról meg jött egy autó...
Szerencsére az az autó megállt idõben és kiengedte lemondva az elsõbbségérõl, õ reflexbõl intett neki, hogy "kösz" és csak utána esett le, hogy egy rendõr volt az
Én is ott voltam vele, komolyan nem akartam elhinni, hogy vannak ilyen elnézõ rendõrök, tudtommal STOP táblánál nem megállni fõbenjáró bûn :D
Nézzük: Mész egy egyirányúban forgalommal szemben. A neked balra esõ utcából jön az autó és mivel elsõbbsége van a neki balra jövõktõl és nem néz jobbra, mert minek, akkor téged simán elcsaphat. Ugyanakkor ha kerékpárral behajtást engedélyezõ kiegészítõ tábla van, akkor ugyanennek az autónak jelezve van a keresztezõdésben, hogy kerékpár jöhet jobbról.
Tudod ebben az a szörnyû, hogy sok bíróság annyira elfogult az autósokkal szemben, hogy nagy eséllyel azt ártatlan autóst hurcolják majd meg miattad, aki esetleg elüt majd téged. De te tudod, van akit nem zavar ha ártatlanok életének tönkretétele szárad a lelkén...
(Én is szoktam biciklizni, de ugyanúgy mint gyalogosan számomra ilyenkor is az autó nagy, erõs, kemény, fájdalmas, gyors, tehát szent és sérthetetlen, a világért nem húznék velük ujjat, ahogy én is elvárom mikor vezetek, hogy a gyalogosok, biciklisek tartsák tõlem a távolságot, és ne lépkedjenek le elém körülnézés nélkül, ne vágjanak be elém egy autóhoz képest pálcikából készült jármûvel)
Engem azért az elmúlt 10 évben lazán elütöttek volna jónéhányszor, ha szabályosan közlekedtem volna, és nem figyeltem volna arra, amerre nem kell elsõbbséget adnom. Elég gyakran nem veszik észre, vagy figyelmenkívül hagyják a kerékpárost. Én inkább lassítok és megvárom, hogy megállt-e (pláne ha csak miattam kell megállnia), ha indulni akar akkor elengedem.
Én mondjuk viszonylag gyakrabban közlekedek járdán, ha nincs kerékpárút, tudom hogy elvileg nem szabad. De nekem jó reflexeim vannak, jól tudok közlekedni emberek között (gyorsan fékezni, jól manõverezni), idõben tudok kapcsolni ha kilépnek valahonnan (meg logikusan tartok akkora távolságot).Meg inkább emberrel ütközzek (15-30 km/h sebességgel), mint egy autó üssön ki az útról.
Tudtommal ( nem 100%, de valaki mondta, mert rákérdeztem az elsõ ilyen táblát meglátván:DD ) azt jelenti, hogy ha csak egy irányú forgalom van, akkor 100-al (felsõ-jobb oldali), 50-el (alsó jobb.. ), ha pedig szembejövõ forgalom is van akkor 50-50 (fent-lent egyaránt ).
( mondjuk én úgy tudom, hogy a tankokra illetve az a kocsi a harci teherautót-kra vonatkozik.. ezen elmosolyodtam, hogy milyen gyakran jöhet szembe egy tank xDDDD, de lengyel illetve németországban sok ilyet láttam.. )
A lényeget kifelejtettem, hogy viszont én is közlekedtem már nem egyszer egyirányún, ott ahol elfértem (nem emlékszek, hogy lett volna kerékpáros tábla), ott nyilván pláne elsõbbséget adok minden autónak. Megkerülni egy háztömböt biciklivel azért több fizikai erõforrás és idõ, mint autóval... :-)
Én is úgy tudom ezt jelenti, de csak katonai jármûvekre vonatkozik. Németországban elég sok katonai bázis (német és amerikai egyaránt) van, sokszor nagy távolságra egymástól szóval szoktak azért járkálni rajtuk.
nah épp ezért utálom a kerekeseket.. közlekednek a forgalomban és leszarnak mindent.. még szar KRESZ vizsgát se kell lerakniuk... azt hiszik mindent szabad, mert õk zöldek.
aztán meg csodálkoznak, ha 20-30ra megvágja õket a rendõr, hogy nincs lámpa, meg stb.. és még ezek tüntetnek újabb utakért, amikor a meglévõt se tudják SZABÁLYOSAN használni.. beszarás. milyen lenne ha valamelyik autós a járdán végigmenne, hogy jaj-már elférnek a gyalogosok mellette, most nehogy-már kerülni kelljen 50 métert emiatt..
a múltkor egy egész csordát kaszáltam majdnem el, mert kanyarodtam jobbra szabályosan, zebrán át, gyalogos sehol, hát mentem, erre házsarok mögül megjelenik egy kerék a hozzátartozó párral és mögötte még vagy öt, a járdán kerekeztek vagy 30-al és mint akiknek muszáj rongyoltak volna keresztül a zebrán szétnézés nélkül, úgy borultak, hogy szép volt nézni
Láttam egyszer hasonlót, egy hosszú és meredek lejtõn mentek le öten-hatan bringával. Épp hogy leértek az aljára, hirtelen megjelent egy fényszórópár, abban a pillanatban fékcsikorgás, mindenféle fémes csörrenések.
Lementünk, mint kiderült az autóval épp egy ismerõsünk volt (õt vártuk ott fent amúgy), õ csak szabályosan bekanyarodott, a biciklisek meg olyan 50-60-al zúgathattak lefelé az út közepén, amikor is az egyik elöl haladó megrémült, és akkorát fékezett, hogy beleszaladt mindenki mögötte. Ketten repültek is.
Az autó szerencsére nem sérült meg, volt elég távolság, hozzá sem értek. Az egyik gyerek elég nagyot esett, alig tudott a lábán állni utána, eléggé zavart is volt, valszeg agyrázkódást is kaphatott, de tiltakozott hogy mentõt hívjunk, pedig az lett volna a szabályos. Sõt, amikor közöltük, hogy igenis ki kell hívni személyi sérülés esetén, mert különben az ismerõsünket csukhatják le cserbenhagyásért ha lesz valami szövõdmény, akkor gyorsan felpattantak, és elhúztak onnan.
De jól esik ezt biciklisként olvasni úgy, hogy betartom a szabályokat. Tök jó hogy pár idióta miatt engem is idiótának látnak az autósok. Tán nem kéne általánosítani... Egyébként én autóval és biciklivel is közlekedek attól függõen, hogy éppen hova megyek, és meg kell mondanom, hogy az autósokat se kell ám félteni. Pl. amikor elõznek engem autóval úgy, hogy a tükre kb. 2 cm-re megy el a kormányomtól, mert ugye jönnek szembe, lassítani nem akar egy "idióta bringás" miatt, és úgyis elférünk. Én meg azon izgulok, hogy nehogy valamit ki kelljen kerülnöm az úttesten, mert kicsit beljebb megyek és meghalok. Vagy a kanyarodó autós, aki nem adja meg nekem az elsõbbséget bringautas keresztezõdésnél. Meg se tudnám számolni hány ilyen volt. Olyan is volt, aki látott, csak úgy gondolta, hogy úgyis megállok, mert õ az erõsebb, na ez meg már a pofátlanság netovábbja. Arról ne is beszéljünk, amikor a bringaútra leparkolnak sorba a kocsik, mert nem akarnak 30m-t gyalogolni. Szóval ne általánosítsatok. Idióták mindkét csoportban vannak, de én bringásként több idióta autóst láttam, mint fordítva.
az igaz, hogy autósoknál is sok az idióta, sõt több is, (ugye többen vagyunk). :) Én robogózni szoktam, úgyhogy átélem amit írtál helyzetet..
Általánosítani meg muszáj :) minek zárjuk be az ajtót otthon amikor elmegyünk.. most azért, mert 1-2 embert kiraboltak?
Van egy állatlános jótanács, úgy kell közlekedni, hogy feltételezed, hogy rajtad kívül mindenki idióta, és akkor nem fog meglepni ha valami állatságot csinál, vonatkozik ez autóra, kerékpárra, gyalogosra, bármire.
Az viszont a "rendszer" hibája, hogy álltalános iskolába nem verik bele az emberekbe a kreszt, és pont a biciklis az az ember, aki aktívan részt vesz a közúti közlekedésbe, de fogalma sincs arról, hogy mit kéne csinálnia, vagy mit nem. Pl: elsõ rangú fõútra se mehetne fel, de én autópálya leállósávjába is láttam már kerekezõket, és nem úgy néztek ki, mint akik a tour de france-rõl tévedtek el, meg ilyen hogy a körforgalomba is érvényes a jobbratartás, nem szerecsés, amikor belülrõl megy ki, át az autó elött, úgy, hogy a kezét nem teszi ki, hogy figyelj paraszt kimennék.
Nameg igen, a f*szán kirakott táblák, meg útfestések is olyanok, mintha a tervezõ/kivitelezõ nem ismerné a kreszt. Pl nemrég történt balesetek után elkezdtek prios záróvonalat felfesteni. Ez mi? Hol van a kresz könyvbe olyan, hogy piros vonal, az mi a tökömet jelent? aki nem nézte a híradót, fogalma sincs róla, hogy az mi.
Meg, ami még vicces, körforgók mellett rögtön ott a zebra, de kb 1,5 méterre, hogy oldod meg szabályosan? Ha lelép a gyalogos és átmész elötte az nem szabályos, ha megállsz, hogy átengedd, megálltál a körforgóba, nem szabályos.
Ezeket kéne átgondolni odafenn, nem hagyni, hogy mindenki útálja a nála kisebb/nagyobb közlekedõket.
A körforgalomban pont az elsõ tanácsod miatt mennek középen a biciklisek. Ha valaki jobb oldalt menne, azt rövid idõn belül elcsapná egy autó, mert nem számítana arra, hogy jobb oldalt mehet biciklis. Én is középen mentem mindig, de jeleztem, amikor kanyarodok ki, és akkor már rögtön az út szélére mentem.
"Meg, ami még vicces, körforgók mellett rögtön ott a zebra, de kb 1,5 méterre, hogy oldod meg szabályosan? Ha lelép a gyalogos és átmész elötte az nem szabályos, ha megállsz, hogy átengedd, megálltál a körforgóba, nem szabályos."
Hídon megállni tilos. Viszont, ha dugó van, akkor mindenki szabályt sért? Nem. Az általad említett esetben sem lesz szabálytalan az autós.
Sík úton 45-öt kitekerek neked, ilyen meredek és hosszú lejtõn az 50-60 gyerekjáték. A látottak és hallottak alapján meg is volt nekik, a fékezésük elõtt már rendesen zúgó hangokat lehetett hallani 100 méter távolságból is. Amikor az eset történt, kb 25-30 méter lehetett köztük és az autó között (késõbb a féknyomok is alátámasztották amikor megnéztük), de mire megálltak másfél méter lett belõle. Az autó azonnal megállt, ahogy meglátta õket, a segge még kint volt a keresztezõdésben.
Közlekedem mind autóval, robogóval és biciklivel is... Siralmas a helyzet. Fõleg az utóbbi kettõnél.Az autósok egyáltalán nem figyelnek rájuk, és ha nem vagyok figyelmes akkor lehet nem írnám már ezeket a sorokat. Tény: egyirányú utcába bicajjal én is bemegyek, senkinek a kedvéért nem fogok hatalmasat kerülni. A legszebb, h ebben az utcában is lakom, és már meg is állítottak egyszer a rendõrök, illetve kérdõre vonták, h nem ismerem e véletlen a kresz szabályokat. Talán ha a drága autósok az utca másik felébe nem autóval járnának, hanem kipróbálnák a saját lábukat, vagy vennének egy biciklit lehet megváltozna az õ rálátásuk is, ráadásul sokkal jobb lenne bicajozni is.
Robogó szintén zenész, minap mentem a városba, balra akartam kanyarodni egy kis utcába. Irányjelzõ, szépen középre húzódtam, és egy autós hol elõzõtt meg? Balról, mikor már majdnem kanyarodtam... Elképesztõ, még jó h hátra is néztem többször... Emellett azt vettem még észre, hogyha robogóval vagyok, az autósoknak valamilyen kényszerük lehet, de mindenki megakar elõzni. Pedig városban én is tudok 50-el menni.
Tudtommal ha nincs bekapcsolva a megkülönböztetõ jelzés a rendõr, mentõ illetve tûzoltóautón, akkor õk is ugyanolyan gépjármûnek számítanak, mint a Tied vagy az enyém. ( attól, hogy pl egy rendõr ezt képtelen felfogni!!! ) Szóval úgy nem hajthat be õ sem a behajtani tilosba, ha pedig felkapcsolja a megkülönböztetést, akkor nem vonatkozik a sebességkorlát. Tehát szerintem a 30-as tábla teljesen értelmetlen. ( a biciklis cuccról õszintén bevallva fogalmam sincs, hogy mi.. )