KSPTOT-ot senki sem ismeri? :( Vagy hogyan lehet egy jó gravitációs manővert létrehozni (RSS-ben próbálnám, de alapjáték is jó lenne, mert elveszek a próbálgatásokban :D ) Pl egy Eve-Duna manőver, flyby. Bármivel is próbálkozok, még az Eve el is jutok, de onnan a Dunára nem. (mélyűr manőver nélkül, vagy minimális)
Kicsit végre volt időm tesztelni. Sokkal szebb lett a játék. Cserébe tényleg egy üres csontváz egyelőre. Úgy fest egyelőre tényleg a terep az ami hasba akasztja a legtöbb hardvert.
Megpróbálok néhány képet bedobni: Jool rengeteget változott. Itt nem számított, h a bolygóra nézek e vagy sem.
bugos,nagyobb rakétáknál performance problémák,kb alig van benne valami,alap alkatrészek, meg a kerbin rendszer,de pl viz nem kidolgozott stb. early access azaz játszható minden hibájával együtt,de nagyon sok idő lesz mire ebből játszható játék lesz. sztem kell hozzá 2-3 év még. kb ugyanaz mint ami a ksp első részénél volt a kezdetekben most még nem ér 50 ercsit,de az első részéből kiindulva azt is összekalapálták,valszeg ezt is idővel
van roadmap
engem majd a resource gathering része fog érdekelni,amikor bányász és üzemanyag feltöltő kolóniákat tudok majd építeni stb Utoljára szerkesztette: Caliph, 2023.02.24. 19:01:50
Nekem tökre az a benyomásom, hogy az UI-t úgy tervezték, h a lehető legjobban eltérjen a korábbitól. Mindent máshová tettek. Akár azon az áron is, hogy kaotikus lesz az egész.
Nehezen vitatható, nem is halnék meg ezen a dombon - majd meglátjuk -, annyival azért mégis cizellálnám, hogy az esztétikum "erősen szubjektív", az ergonómia viszont egyáltalán nem.
Az valóban nem oké, ha egy cég erre játszik. De erősen szubjektív, kinek milyen UI jön be és tetszik, olyat nem lehet csinálni, ami mindenkinek tetszik. Nekem pl. első ránézésre nincs vele semmi bajom, jónak tűnik. Használat során majd kiderül, tényleg jó-e.
még pár nap early accessig,aztán évek mire teljesen kész elsz,ha van sütnivalójuk meghallgatják a visszajelzéseket és sokan kérik az egyszerűbb ,átláthatóbb UI-t. és ahogy a kolléga is mondta,biztos erre is lesz egy rakás mod. Utoljára szerkesztette: Caliph, 2023.02.21. 14:50:14
Igen, viszont - szubjektív, de - ilyen tekintetben elég konzervatív a hozzáállásom, nem szeretek profitorientált cégeknek "get out of jail for free"-kártyákat osztogatni azzal a felirattal, hogy "talán majd a közösség ingyen helyrerakja valamikor".
Oof. Ez a UI-pixelezgetősdi már a Carrier Command-ban sem volt az ínyemre, azzal pedig nem értek egyet a videóval, hogy "much easier to read". Számomra az lett volna a kedvező, ha vagy elmennek full "esztétikába" 60-as, 70-es évek űrcuccainak a küllemét húzva rá, vagy elmennek full olvashatóba, ahhoz pedig ez a KSP1-hez képest fölöslegesen zsúfolt/csicsásnak/stilizáltnak (úgy ráadásul, hogy közben mintha egyáltalán nem lenne stílusa) tűnik, nem túl jó fontválasztással kísérve. Pl. mi ez a navball-karácsonyfa már? Miért kellett a Jóistent is belezsúfolni, nem volt elég hely? Az időgyorsítás és a kamerakezelés(?) került a központi helyre? Szóval két szék között a pad alá. Persze, ez csak első benyomás, lehet, hogy hozzászokok könnyen. A maneuver node kezelése pusztán így videó alapján jobbnak tűnik, annál mondjuk nem volt egy nagy fegyvertény az eredetinél jobbat alkotni. Elgondolkodtató, hogy megvásárlom-e. Valószínűleg igen, mert nagyon hiányzik már egy jóféle KSP-impulzus, de tudom persze, hogy early access-re bazírozni nem a legfelelősebb vásárlói magatartás, és ezzel rutinszerűen vissza is élnek.
Valszeg nem jó helyre rakod a nagy SRB-t (BBC). Az egérmutató helyez el minden alkatrészt. Nekem úgy tűnt, hogy magára középső fokozatra vannak rakva a közepes SRB-k. Nem a separatorra. Nem a fokozatok sorrendje a gond, hanem az alkatrészek felhelyezése. Utoljára szerkesztette: Ninju, 2022.05.16. 21:23:39
Első videóm, 2 perce töltöttem le a felvevő progit, így sikerült nézzétek el. Nos ez csak a problémáról szól BBC rakáta nem válik le a kisebb igen. Mintha valami hiányozna.
Szia! Most nem tudok, nem a saját gépemen vagyok. 2 solid indul, leválaszt és vele együtt indul a folyékony. Most olvastam, hogy összerakáskor a tükrözőnél variáljak az illesztővel. 66. oldal környékén.
Oh, Kopaszt 2 hete nézem, de ilyen problémát nem láttam nála.Amúgy tényleg mestere a játéknak, minél többet nézem annál inkább látom mennyit nem tudok.
Sziasztok! Kezdő vagyok és a bajom, hogy mennék a Munra, de az oldalsó leválasztómmal valami nem stimmel. Leválaszt, de a két rakéta marad a helyén, mintha mi sem történt volna.Tuti valamit nem jól csinálok, segítsetek.
két eszközt, modot is keresek az egyik: - a játékban van egy EM-16S Light Duty Rotor, ami a legkisebb, nos nekem ennél is kisebb kéne, de nem találtam sehol tudom létezik slace mod, de az túl op. valami más kéne.
- valami súly kéne, ami kicsi súlyokat helyez el. ebből is csak nagyokat találtam, de pont az apró lenne a lényeg.
felfele vagy lefele (normál vagy anti-normal) kell eltérned, és valóban érdemes ezt előre eltervezni, hiszen itt a szög számít, ha párszáz napig haladsz picit felfele, akkor mire megérkezel, akkorra már az a kérdés, hogy még pályára tudsz-e állni, azaz nagyon kis manővereket kell elkövetned. állj normálisan pályára, hogy megléegyen a találkozás az egyenlítői (vagy ahova esik) pályára, majd a manőver után végez egy elenyésző (1-2 m/s dv max, inkább kevesebb) manővert a normál irányba (vagy antinormál, ha a msáik iránnyba akarsz keringeni, mondjuk feladat miatt), hamarabb (távolabb a céltol) kevesebb energia kell, hiszen kisebb szög esetében is kényelmesen a bolygó felé vagy alá kerülsz, mire odaérsz. És persze érvényes, hogy ellenőrizgesd idönként, mert nagyon érzékeny, így a pontatlan számítás és egyéb hatások miatt simán megeshet, hogy a 200 napos út elején még poláris pályához volt találkozásod, mire megérkezel, nincs is találkozás vagy egész más pályára kerülsz. Ha kell akkor ismét normál/antinormál iránnyba kell vélhetően korrigálnod, bár persze nézd meg a többi iránnyt is, ha valami nagyon nem stimmel. (egyébként is érdemes a hat irányt körbejárni, ha valami speciális pályát vagy egyebet keresel, mert az a hat irányod van összesen, minden más azok összegzése.)
egy másik bolygóra hogyan tudok könnyen poláris pályára álni? próbálkozok itt a reduxal meg stb, állíítólag a transfer ablak azt mondja alig kell delta V is, és bár sima pályára könnyen pályára tudnék álni valóban, de polárisra már nagyon kevés lesz a delta v, gondolom útközbe valahol úgy kéne módosítani a pályát, hogy jó legyen, de fogalmam sincs, hogy hol kéne, meg mit csináljak :(
Van ez a scansat mod, de nekem egy csomó eszköz hiányzik az építőben. pl ez sincs benne: SCAN RADAR Altimetry Sensor
vagy ezt már kivették? vagy a verzió kompatibilitás rossz? (külfölkdi fórumon mindenhol azt írják, nem fog frissítést kapni, mert tökéletesen működik :S
Az autostrut behozze a strutot oda, ahova szerinte kellene ez, segít abban, hogy ne imbolyogjon minden komplex jármű, nem mindig elég. Érdemben szilárdabbá tesszi a járműveidet, mivel a strut magában nem bír érdemi költséggel (nincs tömege, nincs légelennálláse, csak mint alkatrészszám kerül elő, ha az már gond), így sztabadon használható, és érdemes ezt is, meg saját kirakott strutokat használni, ha gond van, esetleg megoldja, ha nem, akkor lehet visszamenni a tervezéshez.
illetve sok videónál , (kopasznál is), látom, hogy jobb klikkel, bekapcsolják ezt az autostrut nevezetű dolgot (magyarban legnehezebb rész), ezt miért csinálják, mire jó?
Van-e olyan mod, ami építéskor megnézhető, mennyi az űrhajóm energia igénye? Mert eddig csak úgy rá pakolgattam a telepeket, napelemeket, stb, de gondolom lehet valahogy ezt ésszel is csinálni [#zavart1
A gondom az, hogy ha van rajta egy bizonyos tudományos eszköz, ami gyűjt valami adatot majd azt el akarom antennával küldeni, nem tudom mekkora ez az adatcsomag és mennyi energiába fog kerülni elküldeni az egészet.
Attól függ mennyire akarsz az eredetire hasonlítani, ha csak jellegében (valójában üzemanyaggal potolva az ideális pozíciókat), akkor semmi akadálya, egyébként meg tologathatod órák hosszatt a naprendszert, hogy találj egy elfogadható pillanatot. Alternatíva, hogy kihasználod, nincs időkeret, nem kell oxigén, kaja vagy más se a kerbaloknak, és semmi nem romlik a szondán, hadd keringjen pár évtizedet, amíg kapsz egy alkalmas találkozást következő célponthoz.
Érdemben nincs széle a rendszernek, bár egyre kevésbé fog szeretni a játék, és jön a kráken.
A naphoz közeledni a fő gond, hogy nullázni kellene a kerületi sebességedet, bár egy jól megterbezett jármű erre is simán képes, a valós megoldás az lenne, hogy kifelé indulsz, és a rendszer "szélén" állsz meg, majd szépen visszazuhansz, ekkor a napközeli pozíciód nagyon közeli lesz, ám ha nem csak elszáguldani akarz a nap mellett, akkor marad a normál módszer, esetleg a legbelső bolygoról lehet "lefelé pattanni", bár az is csak apró segítség.
lehetséges-e egy "voyager" szerű repülést végre hajtani? Akár kerbal akár sol rendszerben? (bár a normálban sztem nem nagyon, hisz csak 1 óriás bolygó van, de ha a normálba akarnám?) Fórumon a KSPTrajectoryOptimizationTool ajánlották, de nekem elég bonyolultnak tűnik :D ki jött egy bizonyos start időpont, meg érkezés, de semmi delta V, vagy prograde/retrograde irányt nem találtam a szövegben, amit hozott.
Meg a naprendszerből ki lehet repülni? Valamelyik nap bebugolt kicsit a játék a "földön", le sülyett a roverem amit teszteltem a föld alá, majd hirtelen az űrben volt távolodva mindentől valami eszméletlen sebeséggel :D
Meg még a nap közelébe akarok egy szondát küldeni a lehető legközelebb, de nem tudom melyik bolygó felé tartsak , hogy csináljak egy fordulót és jól meg tudjam közelíteni.
Eddig valahogy működött, hogy ha manuálisan teljesen kikapcsoltam egy hajtúművet (Jobb klikkel ré), akkor a Shift és egyéb billentyű konmbókkal az RSS fúvókákat tudtam irányítani. pl ha nagyon spórolni akartam az üzemanyaggal, de sok egykomponensúm van, akkor azt használja, de most valamiért nem csinálja ezt, csak ha nyomom folyamatosan a H-t.)
Amennyiben biztos vagy abban, hogy kommunikáció a gebasz (én rutin módon szoktam elfelejteni hibernálni, majd jellemzően hibátlanul sikerül úgy befordulnom, hogy a napelemek pont takarásban legyenek, függetlenül attól, mennyire raktam tele velük a cuccaimat...), azt a repülés során a bal felső sarokban tudod ellenőrizni a kis szonda-ikonnál, illetve a jelerősség jeleinél. A "nagytérképen" pedig a nagy barom vörös nyíllal jelölt ikonnal tudod ellenőrizni a komm. hálózatot (szerk: kattints többszor rá, mert többféle működésmódja is van, off, csak direkt kapcsolat, illetve átjátszott jelek is):
Ha ez a vonal vörös, akkor gond van. Az is megtörténhet, hogy valamilyen égitest árnyékába kerül a szondád, ilyenkor hiába elég potens az antenna, ezt is látni fogod a hálózati képen. Ezért célszerű pl. landolások előtt átpasszolni az égitesthez egy átjátszóműhold-hálózatot Relay Antenna-kkal, amelyek fel tudják venni és továbbítani a jeleket, így akkor is megmarad a rádiókommunikációd, ha magának a szondádnak az antennája épp takarásban lenne, vagy már kifutna jelerősségből ahhoz, hogy közvetlen kapcsolatot létesítsen a Kerbinnel. De az egzakt matekot nem tudom én sem, nekem is utána kellene néznem, melyik antenna kábé meddig oké. :D Utoljára szerkesztette: PrasCo, 2021.06.30. 20:20:31
Van két szondám az Eve korül. Az első egy gyengécske, üzemanyga se sok de pályára ált, ...
Viszont a másikkal már célzottan oda mentem, erre féluton elveszett a hálózat, és nem tudom manőővert létrehozni, mert azt írja ki zárolva. Mi a baja, mitől függ, hogy tudom-e irányítani? Pedig van rajta elvileg nagyobb antenna is.
Nem igazánb lehet megadni, hiszen nagyban függ az adott rakéta pályára állításától, ami mégcsak nem is fgeltétlen azonos, de ha azonos volna is, az adott sethez kellene igazatani (és nyílván lehetne előrángatni vonatkozó pályaszámítási függvényeket, ám nem sok értelme volna.) Hogy mégis legyen valami hasznos is a válaszban: Nézd meg, hogy az adott jármű indításánál hány perc/mp, amíg felérsz a kívánt pályára, és mennyivel vagy az idítási helytől, mire elérted a pályát, innen van egy érvényes távolságod, amível előbb kell felszállni, hogy nagyjábólk azonos ponton légy. Vagy egyszerűbben, hajtsd végre az indítást, amikor pont az inditó felett vana fenti eszköz, amennyivel előbb vagy hátrébb vagy, annyival előbb vagy később kell indítanod, hgogy közel azonos legyen az érkezésed, és már csak végső közeledés kelljen egy dokkoláshoz.
lenne egy elméleti kérdésem: tegyük fel, hogy két hajó átmegy egymáson, nincs ütközés stb. Az első hajóm tökéletes inklációs szöggel van fent, magasság legyen mondjuk kereken mindenhol 100 km.
a második űrhajót is ugyanilyen pontossággal lövöm fel, ugyanilyen pályára tudom állítani. per Mikor kell elindítanom a kilövöálláson, hogy amikor elérem ezt a magasságok, periapsis meg apoapsis is 100, hogy a két hajó pontosan ugyanott legyen?
hát basszs, mennyit mit össze szendvedtem, hogy úgy próbáltam leszálni a holdra, hogy rajta volt az űrhajón az a nagy tudományos labor is aztán rájöttem hogy az nem kell, csak a tároló, aztán majd az űrben kell belerakni és mehet a kutatás....
Tudományos cuccoknál általában akkor lesz kevesebb elküldve, ahol valami mintát használsz, amit így értelemszerűen nem tudsz elküldeni az antennán keresztül, a pontos arány meg egyéb paraméter az a kísérlet határozza meg, nem függ az antennától vagy más egyéb eszköztöl, annyi amennyi. Az antenna csak a küldés sebességét adja (párban a kísérlet adatmennyiségével), ahogy azt is, hogy egyszer elég elvégezni, vagy második, netán harmadik mérés is kéne a teljes kutatás kinyeréséhez.
Nincs valami jó dock kamera nézet? mint ez itt? letöltöttem egy Docking_camera_KURS-ot, de kb semmit nem csinált, aztán valami Toolbar controltt meg egy Click_Through_Blocker-t, erre nem cseszte szét a játékot, csak kb annyi felesleges dolog van benne hirtelen hogy jajj nekem. Annyi meg lett, hogy kamera el helyezés nélkül, a dokkolóknál be lehet kapcsolni egy "rajta lévő kamerát", ugyanigy kis ablakban mint a videóban, de valahogy nem az igazi.
A dockos modnál ha megnyomom a bill-en a _ gombot, teljes képernyőbe kirak egy feketefehér, dokkolós nézetet, ami am tök élethű meg jól néz ki, de nem kéne teljes képernyőn, csak ilyen kis méretbe, de ezzel az efektel, feliratkokkal, stb, marha jól néz ki.
most ezt nem értem, mitől függ, hogy hány % lesz ha antennával küldöm el a tudományos dolgokat? elvielg van egy speckó antennám már, és csak 40%, Kerbal körüli pályán :D
hát most le szedtem pár modot, bár nem nagyon akartam, de talán nem lesz annyira zavaró, az egyik a SCANstat, remélem úgy van hogy nekem kell fel fedezni az adott bolygó térképét, és nem egyből be adja.
a dokkoló modot is leszedtem, tényleg gáz a gyárival, hátha ez segít (bár sokszor egyáltalán nem irányba állok, átváltani és amásikkal irányba álni, az meg milyen már .. :D )
illetve valami alarm mod is van, mert van egy szondám kilőve valamelyik bolygó felé, csak én naivan nem néztem semilyen "időablakot", csak kilőttem random, és most 2 év mire odaér, és félek hogy elfejtkezek majd róla :D
Elindítottam a játékot, hogy ránézzek, és - de ismétlem, nálam natív a játék - úgy nézem, hogy a KerbNet accessnél lehet biome-ra szűrni a képalkotást, ott waypoint-ot lehet lerakni, amire már rá lehet vezetni egy maneuver node-dal:
A gebasz az, hogy a primitívebb szondák, ha jól néztem, nem feltétlenül rendelkeznek biome üzemmóddal, úgyhogy arra a leírásnál érdemes tekintettel lenni. A jó hír, hogy egy pillanatig nem voltam biztos abban, hogy ehhez nincs-e szükség poláris orbiton M-700 szkennerre, de kicsit körbenézve erős a gyanúm, hogy nincs rá szükség, csak a talaj alatti ércekhez kell az. Ugyanakkor attól tartok, hogy személy szerint nekem más ötletem nincs arra vonatkozólag, hogy in-game hogyan lehet máshogyan megállapítani a biome-ot jóelőre. Ami persze, nem jelenti azt, hogy nincs ilyen módszer, csak én nem tudok róla. :D
Holdsétához van valami tipp (jelen esetben a Minmusnál). VAlami zöld követ kell szereznem, de ki is írja hogy alföldöknél található. Hol tudom valamivel (akár szondával akár játékban) megnézni, hogy egy kinézett pont, az milyen területre esik (mi a neve)? Oké a redux landoló módba kiírja hogy ahova érkezek, az milyen terület, ki is írta hogy alföld, de mire oda értem, már középfölde lett belőle, gyalogolhattam meg jetpackezhettem egy kődarabig, de az a holdséta is szörnyű, kicsit mozgok előre és már ugrik akkorát, hogy le megy a nap :D
Van valami szondám, amivel bejött ilyen térképszerű eszköz, ami képeket vagy mit csinál, és tud le helyeznni jelzőket is, de magától adja meg mindenféle nevet.
Elvileg kellene egy szép színes körpályát látnod ami mutatja, hogy milyen orbitot kellene elérned ilyenkor (persze ettől még nem feltétlen lesz egyszerűbb), és ahogy jelezték, az irány az nem annyira látszik, ahhoz képest, mennyire probléma, ha meg kellene fordulni.
Ha csak az angol neveit kerested: Inklináció - Orbital inclination felszálló csomo hossza (??) - Longitude of the ascending node Perihelium szöge - Argument of periapsis
de, kerestem angol tutorialt, és valoban, ez az első. még jó hogy "meg lehet könnyen fordulni"
Én natívban nyomtam mindig, de a küldetéseknél mindig szokott vizuális reprezentációt is kapni az elérni kívánt pálya, amit figyelembe véve már csak azt kell nem-elcseszni, hogy a körüljárási irány a kért legyen. :) Ilyesmi nem látható nálad?
amikor meg van adva egy küldetésnél hogy megjegyzésbe inklináció, felszálló csomó hossza, perihélium szöge, hát ezek még nekem nagyon idegen szavak :D Gondolom már eleve felszállásnál úgy kellet volna felszálnom, hogy jó legyen, de én már orbitális pályán vagyok a holdnál, de fogalmam sincs melyik adatokat kéne néznem a játékbeli vagy reduxos adatoknál.nyílván az egyik az inkláció, azt még nagyjából be tudom lőni, de nem fogja kipipálni a küldetést mert nem az adott pályán vagyok
Itt egyébként is érdemes figyelembe venni, a manővered csak nagyjából lehet pontos, ha csinálsz egy 200 m/s-s manővert, akkor az utolsó 1-5 m/s már majdnem érdektelen, majd később pontosítod, akár orbitra mész valahova, akár dokkolást tervezel. Valamint ha esetleg kimaradt volna, akkor a manővert ne a megadott időpontban kezd, mert az akkor lenne pontos, ha az adott pillanatban tolnád le az egész manővert, ami értelemszerűen nem lehetséges. Ha az égési időre 40 mp-t ír, akkor a manőver ideje előtt 20 mp-vel (fele), kezd el, és akkor a cél kevésbé mászik el, hiszen az idő felében az egyik, az idő felében a masik írányba voltál pontatlan, kiegyenlítve azt. Viszont vigyázz, mert az égési időt az utoljára használt beállítással számolja, azaz ha alacsony értéken voltál, akkor nem a teljes toloerőhoz tartozó égési időt kapod majd meg.
Az azért van, mert nem teljesen pontos az iránytartás. Amikor már 1-2 m/s van hátra, akkor az eredeti "terv" már nem feltétlen egyezik az aktuális irányoddal. Érdemes a manőver végén visszavenni kicsit a tolóerőt, akkor könnyebb lekövetni az irányváltozást.
következő kérdésem, a manőverezésnél, (dokkolást akarok majd csinálni), kijelőlöm a térképen a manővert, monjduk 5 perc van hátra, oda ugrok, visszaszámolok 10 mp, ugye már rajta állok a kék jelölőn (még nincs olyanom hogy azon is maradjon, kézzel kell irányítanom), és az égetés utolsó részeinél fogja magát a kék jelölő és elvándorol valahova jó messzire , és igy búcsút inthetek a pontos égetésemnek, mert nem lesz jó.
előről kezdtem az építkezést, kicsit máshogy, és SIKERÜLT, pályára is tudtam álni, meg stb, most mást próbálkozok, meg el kell vinnem 2-3 utast a Mon-ig, de az új dolgokkal tanultak alapján próbálkozok most :) már jártam ott egyedül, de most picit máshogy akarom :D
illetve sok keresgélés közt rá akadtam erre a OfCourseIStillLoveYou modra, és szerelmes lettem belé :D csak az a baj (kliensel együtt használom), hogy windosban hiába állítom be, hogy melyik kamerát lássam az adott ablakban, restartnál mindig újra be kell állítani. meg nem lenne rossz egy ilyen androidra is :D
Nincs elég írányítási képességed, több szárny vagy giroszkóp vagy mozgatható hajtőmű kell, persze he nagyon alaktalan a rakétád, akkor azon is lehet segíteni, esetleg próbálj kevésbé eltérni az irányvektorodtól, akkor kevesebb kihívást kap az írányítás, feltéve, hogy ez opció. Ja, ha továbbra is himbálódzik, akkor opció, hogy összekötsz mindent ami mozogni akar, nem ad tömeget vagy aerodinamikát, csak ronda.
gimbalt nem használtam, ez volt a hiba, nem tudtam mire való :DDD
most már egy kicsit jobb, de orbitra még nem ál rá, el fogy az üzemanyag. Nem tudok ugye spórolóson pályára álni, hogy maradjon mert túldől az egész. most már nem himbálódzik annyira, viszont magától elkezd dőlni valamelyik irányba (??)
A nem túl szép, ám működik variánsban a fokozat a következő lett (a hasznos teher a leírásod alapján készült, összesen 19 tonna, és elég hosszú, valamint a két reliant egymás mellett nem teljesen tiszta, vélhetően nem egy jó ötlet egyébként és egyben az erős himba oka is vélhetően, ami nálam is megvolt):
2,5 méteres fairing, ezzel a teher jelentősen mentesül minden problémátől amit az alak és egyebek okoznak, egyben sokkal kevesbé fog himbálódzni, bár elvileg 40 km környékén már ledobható lenne, gyakorlatban a ledobás után azonnal problémás lett az írányítás, így érdemes megtartani addig, amit az első fokozatott használod. Innen egy adapter és két S3-14400 tartály (a legnagyobb tartályok), ami alatt egy rhino hajtőmű talált helyett, ez ad egy szép 2700 m/s dV-t a talajon, összesen meg vagy ~3500 m/s, ahogy a légkört kezded elhagyni, így bőven elég, csak a twr nagyon nincs meg, ezt 8 db thumper segíti ki, amik körben ücsörögnek oldalső leválasztókön, hogy kiürültükkör eldobhasd. vagy játssz addig, amíg nincs gond a leválasztásnál, vagy pakolj fel pár separatront, hogy tényleg eltávolodjanak és ne ütközzenek a maradék rakétával. A 14400-s tartáylok aljára 8 db tail fin szárny került, hogy kényelmesen tudd írányítani és egyben stabilizálnak is ezek a légkörben. Durva manőveret még így sem szereti, ám nem művészet pályára állni.
400 km körpályán maradt még 700 m/s a fokozatban, így biztosan van elég tartalék kisebb nagyobb hibákra, vagy letudni a nagyrészét egy mün/minmus tranzitnak, hogy több maradjon későbbre.
Ha kellene kevésbé végső eszközöket igénylő megoldás jelezd, vélhetően egy 4 reliant+1 swivel és sok flt-800 tank is működne, főleg némi spárgával és akkor még a szilárd rakéták sem kellenek.
Az első és legegyszerűbb megoldás, ha himbálódzik a rakétád, hogy csapszá rá pár háromszögszárnyat, három a minimum (a hármas szimmetriával), négy vagy töb ha nem elég a javasolt, ez alapvetően érvényes, ha nincs elég irányítás a hajtoműtől (gimbal hiánya vagy elégtelensége), akkor szányakat pakolsz mindenre, ami légkörben lesz, főleg, ha írányítni is akarod.
Második megoldás (vagy akár egyszerre persze), több giroszkóp, akár magában, vagy ha nem elérehtő, akkor további vezérlőegységeken keresztül. Persze ehhez kell energia, meg energiaforrás is, meg elem, meg minden, ám ez a játék lényege, mindig mindenből egyre több kell, és a végén ott a reménytelenül nagy karácsonyfád.
Ha ezek nem segítenek, akkor telepítem a gámát, hogy miképp kéne a cuccot összerakni, bár szagre ezekkel már írányítnai tudod az új első fokozatodat, lenyen az bármekkora is.
Üdv. Nem akartam ide írni, biztam benne hogy annyira nincs kihalva a topik, bár elég régi az utolsó hozzászólás...
Nagyon nagy hiányosságok vannak nálam az alapoknál, egész nap böngésztem a netet, de nem találtam olyant ami megfelelő lenne.
Szóval csináltam előre egy kis űrhajót stb, a tömege 3,8 t. (Plussz van hozzá egy páros hajtómű kis üzemanyaggal, amivel összesen már 8 t lenne, és ezt nem szeretném használni, hozzányúlni amig fent nem vagyok). következő fokozatnál van két Reliant tipusu hajtóműm egymás mellet, meg hozzájuk 3 400.as tartály.
Ezekhez kéne egy indító fokozat, azt tudom, hogy szorozzam a tömeget 9,8-al, és a kapott számhoz keressek egy hajtóműt, vagy rakétát, de ha oda rakok pl egy Thumpert ami számításom szerint jó lenne, a dV-m nincs 3200-am ami elég egy orbitális pályához, ha mást rakok, akkor meg már nagyon himbálódzik az egész, ha túl magas, vagy ha szeretnék már irányba állni, fokozatváltásnál megpördül az egész, és irányíthatatlan
Üdv! Valaki tolja ps4en a játékot? Mik a tapasztalatok? Milyen a kontrolleres irányítás? Hogy bírja a konzol a nagyobb objektumokat?
Steam-en annyi van írva, hogy 2020. Ennél pontosabb szerintem még nincs.