s1lkforrent: Sajnos ez van. A DS nem igazán akar sok pénzt ölni egy új játékcímbe, míg az RO2 minden pénzt beleöl, csakhogy megtartsa a játékosait. Most a játékosokon múlik minden. Ennek ellenére reménykedek, hogy sokan jönnek majd IF-ezni.
A tankokról, hogy miért is nincs belsõ nézet a fejlesztõk már nyilatkoztak egyszer a hivatalos fórumon. Íme a fõbb okok: - Pénzügyi korlát - Idõbeli korlát - Tank mennyiség csökkentése - Mivel csak a legénység látná, így nagyon kevés emberre lenne "hatással" ez a sok munka
Ha sok idõt eltöltöttek volna ezzel, akkor itt is csak két tank lenne, aminek nincs értelme. Az egyik tanknál csináltak egy tesztet, és annak félig ki van dolgozva a belsõ tere, de végül is nem készült el teljesen. Ebben a vonatkozásban egyetértek a fejlesztõkkel. Ahogy mások is írták vagy teljesen ki vagy bújva a tankból, vagy az irányzékot figyeled, sokmindenen nem voltoztatna. Ettõl függetlenül elképzelhetõ, hogy a jövõben egy patchel, vagy DLC-vel bekerül néhány a játékba.
A DLC-k valószínûleg fizetõsek lesznek(ha lesznek), de szerintem lehet, hogy helyette inkább kiegészítõvel jönnek elõ a fejlesztõk. Ezen kívül lesznek folyamatos ingyenes tartalmak, melyeket idõvel a patchek tartalmaznak. Itt fegyverekre, jármûvekre, egységekre kell gondolni.
Ha megnézed a videóban is a népek az idejük nagy részét a tankból kilesve töltik, hogy egyáltalán tájékozódhassanak a játékvilágban. Na most ez egy kicsit sem realisztikusabb, mint a tankon kívüli 3. személyû nézet, ütközet közben tudod mennyire lógtak ennyit ki a tankból a valóságban. Belsõt is csak pár pillanatig látod amíg a jóember célzó nézetbe nem vált, amikor megint indulnak, akkor megint kikandikál, mert belülrõl lófingot sem lehet látni.
Akkor már a Lengyeleket is betehetnék, ha már valakit.. De egyébként mit is számítana ez? Ez a játék továbbra is egy PC-s multi FPS, ahol nem számít mennyire tökösek voltak a mi legényeink, a felszerelésük ekkor vagy német, vagy gyenge volt a ruszkikhoz mérten(kevés kivétellel), namost egy texture moddolt újabb német frakció meg minek a játékba? Vagy neked külön honfiúi örömöt okozna, ha Turánnal, meg Nimróddal kellene a T34-85-ös hordákat feltartóztatni?
mijki: Szerintem simán le lehetne, de mit is érne ez egy összfegyvernemi kompetitív FPS-ben? Az ember úgyis a periszkópra leselkedõ nyílásra cuppan az elsõ pillanatban, egy beltéri panoráma csak fölösleges idõpazarlásra lenne jó.
No azok a fanok akik a Steam megjelenéstõl várták a PR megváltást, azokat el kell szomorítsam. Steam-en a hétvégén(konkrétan csütörtök estétõl, szóval már egy napja megy a közvetlen konkurens reklám rendezvénye, mire az Iron Front megjelenik) Red Orchestra 2 ingyen játéklehetõség és leárazás lesz, pont egy nagy patch kiadásával egybekötve(ahol a Classic módot is végre hivatalossá teszik), úgyhogy a elsõ pár napos Steam-es Iron Front reklámnak/eladásoknak lõttek.
Elõször be kell állítani a távolságot, majd rá kell "helyezni" a háromszög tetejét a célfelületre. A videóban nem törõdött ilyenekkel a játékos, bénázott is elég rendesen.
Oké ebbe ne menjünk bele (szerintem pont, hogy volt:) ) Amúgy ha már kiegrõl beszélünk. Tudom extrém ötlet de magyarokat nem tesznek majd be a DLC-be? Csak mert azon a frontszakaszon 1944-ben elég jelentõs magyar haderõ is részt vett, többek között a 2. magyar páncélos hadosztály is:)
Egy kicsit tartok az irányzéktól mert nem igazán értem a mûködési elvét. Ha a cél mondjuk 600m van akkor a távolságmérõnél hogyan látom, hogy menyivel kell fölé célozni, hogy a lövedék esését beleszámolva eltalálja a célt?
Megkérdeztem:
Hi Sandor,
Thank you for your message, regarding the stock of your item.
I am very sorry to advise due to stock issues the dispatch date has been pushed back as we are trying to allocate stock to your order. We will be sure to contact our suppliers regarding this query so we can get this moved along for you.
I can confirm that no payment is taken from an item until dispatch of the item.
I can also confirm that you will receive a dispatch email once the item is ready to be picked and dispatched to you.
I am very sorry and I understand how frustrating this is for yourself.
If there is anything else I can help with please feel free to contact me, I am always happy to help you.
Két nappal a megjelenés után, május 27.-én lesz Otto Carius 90 éves!
Pluskast: Nem, a Tigris 1 nem lesz bent a játékban, viszont remélhetõleg kiegészítõvel, vagy DLC-vel majd bekerül. A fejlesztõk azzal indokolták ezt a döntést, hogy azokban a harcokban, amelyek a játékban szerepelnek(Lvov környéki harcok 44 nyarán) a Királytigris elsõ éles bevetésén vett részt, és ezen a szakaszon a Tigris 1-esek nem voltak számottevõek. És igen, 1944-ben még szolgálatban voltak a Tigris 1-esek.
Egy kérdés. Német oldalon a Tigris I benne van? Ha jól emlékszem 1944-ben még szolgálatban volt.
zmok: Hasonlónak hasonló, de változott. Például ha futsz és úgy ugrasz, akkor át tudod ugrani a kisebb kerítéseket, és akadályokat, meg hasonlók.
URL=http://www.gamersgate.co.uk/DD-IFL1944/iron-front-liberation-1944]7300 forint a játék Gamersgate-en (6) Steam-en is fent van(még ár nélkül), de 30 euró már kicsit túlzás.
A játék irányítása hasonló, mint az Arma-ban? (Mert, ha igen, akkor nem kell a dobozos.)
SirArcheer: Nemtudom, de van egy ilyen félelmem. Javaslom kérdezz rá az ügyfélszolgálatuknál.
Aki Zavvitól rendelt annak pénteken adják csak fel? Vagyis jövõ héten kapjuk meg?
Már elérhetõ a játék Steam-n. http://store.steampowered.com/app/91330/
Zmok: Sajnos nincs róla információm, de utána fogok kérdezni.
A hátralévõ 4 napban érkezik-e dobozos verzió kicsiny országunkba, vagy marad a letöltõs?
Nesu: Íme a gép amivel én játszok: -AMD Athlon 64 X2 4400+ -AMD/ATI 4850 (1GB) -3GB DDR2-es ram -Win7
Ezen a gépen fut az ArmA is, és az IF is. Persze aki maxon akarja "élvezni" a játékot annak tényleg el kell a jobb gép. Sokan azonban azt sem tudják, hogy miért nincs elég fps és ezt mind a játékra kenik. Íme pár példa: - Alacsony szerver fps szám - CPU túlterheltség AI miatt - Sziget/térkép miatti túlterheltség - Grafikai felhúzás miatti túlterheltség - Netlag
Mindegyiknek mások a tünetei, de nehéz õket egy kezdõnek felismernie, és ezért összességében inkább a játékra fogják azt is ami nem az õ hibája.
Íme egy konkrét példa: Egy gyerekkel (természetesen TS-n mindketten fent voltunk), épp játszunk az ArmA2 egyik módjával, és elvittünk egy BMP2-est. Én voltam a sofõr, õ meg lövész. Mikor kiértünk a frontra és megláttam az elsõ célpontot, szóltam neki hogy kezdje el lõni. Ekkor azt hallottam, hogy másodpercenként 1-1 lövést add le a lövészem. Vártam egy kicsit, majd bekapcsoltattam vele az fps mérõt, és annyira kevés fps-e volt, hogy a jármû fegyvere 600 RPM helyett csak 60-al lõtt. Természetesen elkezdte szidni a módot, majd törölte, mondván hogy ez egy "bugos sz@r".
------------------
SirArcheer: Igen, természetesen kap többmagos támogatást, ahogy az ArmA is kapott. Azt azonban nem tudom, hogy ez mondjuk 4 mag esetén automatikusan felismeri-e, vagy nekünk kell beállítani.
IF használ több CPU magot? Mert akkor talán menni fog rendesen, ha csak egyet akkor cumi lesz.
Mi az, hogy Armával sem játszottam? OFP-n át mindegyik résszel játszottam, és jelenleg is játszom a CO-val. I44-gyel is, úgyhogy nem kell a duma.
"Technikailag" egy különálló játék, mivel lemezen adják ki meg stb, de azon kívül, hogy más egységek meg jármûvek vannak benne mutass olyan lényeges dolgokat benne amit Armában nem lehetne megoldani.
Nem izgatok én senkit sem, és nem zavar, hogy van ez a játék, csak leírtam a véleményem.
SirArcheer: Az sokmindentõl függ, például a szervertõl, a küldetéstõl, és a szerver beállításoktól.
Elõször is tisztázzunk pár fogalmat, mert ArmA-nál, és az IF-nál is kicsit másképpen nevezünk pár dolgot.
Térkép - Map - Island - Sziget //--> Maga a terület,ahol folyik a harc(pl. egy város, vagy egy sziget). Ebbõl 4 darab lesz a játékban.
Küldetés - Mission //--> A tényleges küldetés ami meghatározza a foglalandó zónák helyzetét, stb, de magát a térképet nem változtathatja meg. Ebbõl többféle lesz a játékban, a DM, TDM, Blitzkrieg, stb...
1. Térképen nincs játékos korlát, de küldetésben van. A pontos korlátot nem tudom megmondani, mert ez küldetésenként változik, de olyan 30v30, 40v40 küldetésekre lehet számítani. Ettõl függetlenül, a szerver oldalon is le lehet szabályozni a játékosok számát, ilyenkor az arány kicsit borulhat, de ilyent nem nagyon szoktak csinálni.
2. Ez függ a küldetéstõl, és a játékosoktól, akik játsszák azt. Bizonyos küldetésekben van parancsnoki lánc, de nem túl magas szinten. Például a tankban Driver --> Gunner --> Commander a sorrend, és ha mondjuk a tankcsatás küldetést játszod, és te be ülsz Commanderbe, a társad pedig Driverbe, akkor te könnyen tudsz neki utasítást adni, a játékba beépített lehetõségekkel. A játékosoktól azért függ a játék, mert vannak játékszerverek, melyek mellé publikus TS szerver is tartozik, és ott lehet egymással könnyen kommunikálni. Ha ezt a játékosok nem használják, akkor a teljesítményük és a játékélményük is jelentõsen romolhat.
3. Az alapból megtalálható küldetésekben nem hiszem, hogy lesz kényszerítés ilyen értelemben, de a közösség által készített küldetésekben ez sokkal inkább elképzelhetõ. Azonban itt is meg kell említeni, hogy a legfontosabbak a játékosok. Ha õk nem akarnak csapatban játszani, függetlenül attól, hogy vannak-e annak következményei(nagyobb respawn idõ, kevesebb fegyver, stb...) akkor nem is fogják azt csinálni.
Amit kiemelnék a játékmenetnél és a játékélménynél, az a közösség fontossága. Ez a játék, csakúgy mint az ArmA, közösségben jó és élvezhetõ. Ha csak úgy felmegy az ember valami külföldi szerverre lövöldözni, akkor ne várjon tõle csapatmunkát, összedolgozást és kommunikációt. A magyar közösségi TS szerver is ezért lett megcsinálva, és én remélem, hogy sok IF-t játszó személy fog feljárni oda.
1. Azt lehet tudni hogy egy térképen hány játékos lehet összesen egy pályán? 2. Lesz parancsnoki rendszer? Vagyis lesz õrmester, százados stb aki adhat parancsokat a többieknek? 3. Rá lesznek kényszerítve a játékosok a csapatmunkára? Vagy itt is mindenki rambózni fog mint RO2 ben?
Ulvar: Igen lesz magyar közössége a játéknak, mégpedig ugyan az mint az ArmA sorozaté. Látogass el a www.arma2.hu oldalra, és ott megtalálod a fõbb információkat. Van TS3 szerverünk is, fõként azt használjuk kommunikációra, oda nyugodtan fel lehet jönni bármikor.
Tmp: Te mondhatni armával sem játszottál, se I44-el sem pedig az IF-al) és gyanítom nem is fogsz). Az IF nem egy mód, hanem egy különálló játék, akármennyire és nehéz megemészteni, hogy egy modoló csapatból játékfejlesztõ csapat lett. A játék az AWar és X1Software fejlesésével készül, de a Bohemia is aktívan részt vesz benne. A játék motorja nem az A2:OA, hanem annak egy már fejlettebb verziója. Attól, hogy neked nem tetszik, feleslegesen ne izgasd a közösséget.
Gerifinuccsi: A játék gépigénye nagyjából megegyezik az ArmA2:OA-val, röviden az alábbi.
Minimal PC Requirements CPU: Dual Core Intel Pentium 4 3.0 GHz / Intel Core 2.0 GHz / AMD Athlon 3200+ or faster RAM: 1 GB Video Card: NVIDIA GeForce 7800 / ATI Radeon 1800 with Shader Model 3 and 256 MB VRAM or faster OS: Windows XP
Optimal PC Requirements CPU: Intel Core 2.8 GHz / AMD Athlon 64 X2 4400+ or faster RAM: 2 GB Video Card: NVIDIA GeForce 8800GT / ATI Radeon 4850 with Shader Model 3 and 512 MB VRAM or faster OS: Windows XP or Vista
Azt lehet tudni, hogy ennek mennyi lesz a bolti ára? Ja és gépigény már van? Ha igen, akkor azt letudná valaki írni?
Akárhogy is nézzük, ez bizony egy Arma "Mod", amit lemezen, pénzért adnak ki. Errõl szól a licenc, és sajnos nem túrhatnak bele annyira a motorba, hogy lényeges változásokat eszközöljenek, szóval én Arma után nem számítok tõle olyan sokra.
Lehet, hogy ezért is nem reklámozzák annyira, mert túlságosan nyilvánvaló, hogy ez egy Arma 2.vh.-s addonpack-kal.
És el is érkeztünk a legnagyobb gondhoz, a reklámhoz.
Ez NEM reklám, NEM promóciós anyag. Legalábbis marhára nem kellene úgy használni(a legjobb világok legjobbikában legalábbis). Ez egy random játékos saját kis kommentált videója, (látszólag) semmi "hivatalosság" nincs benne, és ez nem is látszik rajta.
Viszont ez az egyik fazon(a másik ruszkin kívül) ahonnan szivárognak EGYÁLTALÁN információk a játékról, hivatalos blog folyam/fejlesztési napló/twitter/facebook/youtube videó spam sehol, néhány fórumon rebesgetik a játék nevét a bizakodó emberkék, a terjesztõ cég, és a készítõk felõl hatalmas kuss van, meg szûkszavú interjúk a saját kis fórumjukon. Illetve sejtelmes "majd meglátjátok" duma, mikor a népek a népszerûsítés teljes hiányára kérdeznek rá.
Ez alapján bármilyen jó is lesz a cucc(mert szerintem is az lesz), nagyon kevesen fogják megvenni, 9 nappal a hivatalos kiadási dátum elõtt továbbra is az van, hogy a kutya sem ismeri a játékot.
Ez különösebben nem is érdekelne, ha mondjuk egy Achtung Panzer féle egyjátékos módra kihegyezett játék lenne, de ennek multiban lesz értelme, ott is minél nagyobb csapatokkal és csatákkal. Na de hogy lesz ebbõl akár bukott(!) RO2 szintû 3-4-5 teli szerver, ha ennyire lagymatag a nagyközönséggel való megismertetése?
Youtubon találta egy béta tesztelõs videót aki repült is. Game play walktrhough video sorozat: http://www.youtube.com/watch?v=zNVGdqSmxJM
Van benne tank csata, gyalogos harc. A hatodik részben pedig a repülök (Stukával repül)
Mondjuk engem érdekelne egy komolyabb multis tankcsata tesztvideó is, de lehetséges - tudom sok hülye extra igényem van - olyasvalakitõl aki pl fejleszti a játékot. Jók ezek a videók de azért valljuk be a jármûvek igazi tesztelését még nem láttuk. Amúgy valami videó van a repülõkrõl?
Nem tudom hogy mekkora szerverek lesznek, de csak összegyûl 100 aktív játékos és akkor lehet esténként aprítani a ruszkikat. ;)
Én arra gondoltam, hogy egy ilyen csökkent képességû reklámozza, aki nem is ismeri fel a harckocsikat, stb. Nem hangsúlyozza ki a játék lényegét, tudását mert még kettõig se tud számolni. Világos?
Érdekel a játék de csak úgy veszem meg, ha már kipróbáltam a virágboltit, nem akarok úgy járni mint RO2-vel. DE ha tetszik, és megveszem, lesz magyar közösség akivel lehetne majd csapatban játszani? (mivel ezt nyilván úgy érdemes)
Ilyen szimsoviniszta dumát utoljára a Red Orchestra 2 kiadása táján hallottam utoljára, szerintem nem fogod te azt szeretni, hogy ha a köznép kimarad a buliból. Utólag azoknak is a nagy képére olvasnám mit hordtak össze anno, de sajnos már eltûntek a ködben, gyorsabban lepattantak az ürességtõl kongó szerverekrõl, mint a kedvenc kazuár núbjaik.
Ezt én is ugyanigy gondolom , ne legyen körülötte túl nagy felhajtás , de legalább akiket illet azokhoz jusson el a híre, mert igy csak a pangás lesz .
Továbbra is az az érzésem, hogy maga a játék az jó lesz, de nagy kérdés, hogy lesznek-e elegen az online játékosok. Még akik tudnak róla is hajlamosak "ja az az ARMA mod" kategóriába sorolni.
Én igazán nem akarok károgni, de ahhoz képest hogy pár nap múlva megjelenik, igen csak kukázni kell információ után, reklámot meg egy darabot nem láttam róla. Lehet hogy ez lesz az új generációs II. VH-s ARMA/Battlefield/akármi, de az emberek abszolút nem is tudnak a létezésérõl, én is csak a Rock Paper Shotgun cikk után találtam rá.
Én szurkolok hogy jó legyen, mert szeretem a II VH-s, és összfegyvernemi FPS-eket, de mostanában igen gyakori, hogy az független stúdiók hirdetés nélkül adnak ki multi központú játékokat, és azok behalnak az játékosok hiánya miatt.
Egy free beta mindenképp jó lenne belõle, érzésem szerint a Men of War Assault Squad nyugati elterjedését is nagyban segítette(ami mellesleg a MoW sorozat egyik legsikeresebb tagja lett), hogy szolid 4 hónapig nyílt bétában tudták javítgatni és megismertetni a nagyközönséggel, jót tett a játéknak és még jobbat az ismertségnek.
A magyar, úgymond "rajongói" oldala a játéknak megegyezik a magyar ArmA2 rajongói oldallal, tehát a www.arma2.hu -val. A fórumon létre van hozva egy részleg az Iron Frontnak, valamint a TS3 szerveren is fel vannak már állítva a szobák, használjátok õket nyugodtan. Ha valami kérdés van, a TS szerveren mindig megtaláltok.
Így már nyugodtabb vagyok. :) Örülök, hogy megvettem.
monkey: Steamen lesz pre-order, szóval ahogy én tudom már elõtte lesz lehetõség megrendelni. Maga a megjelenés napja természetesen ott is ugyan az lesz, mint a dobozosé.
Nem tudok semmit sem a Steames árról, de gondolom hasonló lesz mint máshol. Nagy általánosságban 20 EUR környékén megy a játék, kivéve a német területeken, ahol dupla ennyibe fog kerülni.
Steam-en is a megjelenés napján fog megjelenni? Van infód a Steam-es árról? Mert a 20Euro-s ár bakfitty de egyszerûbb a Steam-en letöltenem, nem akarom õrizgetnem a DVD-t.