citadella a hajó sérülékeny részei ami jó vastag páncél alá van rejtve,ezért szinte csak akkor adja amikor a hajó amire célzol pontosan oldalra áll feléd. a tornyok és a felépítmény alá érdemes célozni,ott van a lőszerraktár gépház stb,és a vízvonalra célozz. Ismerni kell az ágyúd és az ellen hajója páncélját,mert van hogy nem képes átütni az ágyúd a páncélt,pl egy t3as romboló puffogtathatja a páncéltörőt egy t5ös bbre,sokat nem ér vele,itt már a robbanó azaz HE lövedékkel többet ér+ esély a tűzre vannak hajók amiket beforgatva vagy akár szemből is lehet citadellát lőni,ismerni kell a hajók páncél eloszlását,és perssze a szerencse azaz az rng is közrejátszik,hogy beadja vagy sem. a kikötőben meg lehet csekkolni a hajók páncél kiosztását,az ágyúknál meg irja mekkora páncélt képes átütni. ez papiron fix,de a rng miatt nem mindig üti át,vagy úgy is átütheti ahogy nem kéne :D
és ezért sem hajókázunk oldalunkat mutatva az ellenfél felé,inkább orral,és kicsit beszögelve,akkor a legnagyobb az esély hogy lepattan az ellen lövése
és még van a csodás wg találmány is,az overpen,azaz amikor úgy megy át a lövedék a hajón hogy alig ér fontos dolgokat,ilyenkor az elméleti sebzés egy részét kapod csak meg.persze ez sem működik rendesen,mert pl egy bb salvó kitörölné a világból is a rombolót ha egy 6-7 ap lövedék átúszik rajta,de ugye ...hát ez ilyen... Utoljára szerkesztette: Caliph, 2020.09.03. 11:34:25
Oda, ahol neked beadja a citadellákat: ha nem vagy (éppen) kedvezményezett, akkor bárhová lőhetsz, akkor sem lesz citadella találatod, de, ha kegyelt vagy, akkor bárhová lőhetsz, mert be fogja adni a kritikus találatokat! (A magyarázat, hogy miért lő minden "nyomi" HE-vel a wg játékaiban: mert ezzel legalább nem 0 lesz a kör végén a kiosztott sebzése.)
mikor hova:) általánosságba elmondható hogy a vizvonalra első torony alatt kb, minel közelebb a derékszöghöz :) De van ehhez egy citafesztes videóm varjcsak :D
hali mindenkinek.citadella talalathoz hova kell celozni? valaszokat koszonom.......
én ma is próbálkoztam,egy csatát nagyon eltoltam,a másik kettőben a csapat teljesített gyengén...dd vs pommern maradt a végére,sima ügy lett volna ha nem rongyol neki egyenesen...aztán pommern másodlagosai kicsapták szal 3 lose után elég is volt mára :D öreg vagyok én már ehhez gyenge idegekkel :D
csak hát a rewardok egész jók... Utoljára szerkesztette: Caliph, 2020.08.26. 17:33:03
Én pont a ranked reward szénből vettem meg a Pommernt :D De Alaska jól muzsikált, 26 csatából meglett R1, minden ellen ütős hajó:)
Pommern szinte minden csatában volt nekem is, valamelyik oldalon. Volt megy meccs. Saját Georgia-nk berongyolt esélyünk sem volt követni rendesen. Majd az első ellen hajót, asszem Jean Bart-ot lerammolta a 'csába(gondolom zászlóval, mert életben maradt), majd ugyanazzal a lendülettel lerammolta a másik BB-t is az ellenfélnél. :) A maradék egy BB-t már simán kinyírtuk.
én tegnap kezdtem neki,missourival,más jobb t9em épp nincs,pénzem meg nincs visszavenni a freddyt :D nekem a tapasztalat hogy igaz hogy intenzív a csata,de általában berongyolnak középre és 3 perc múlva 2-3 ember már a kikötőben van.. tegnap Mo,Freddy és Alsace hármasban mentünk,a freddy berongyolt max gázzal középre mi Alsacevel oldalról flankeltünk...freddy kapta az áldást de sikeresen rárusholt 2 ellen bb,akik tőlünk broadside szépen be is álltak...persze szegéyn freddy nem élte túl,de két ellen hajó sem,a maradék iowát meg az alsace levadászta,mert az már kinyirt engem :D...persze aztán a freddy végig ugatott hogy nincs csapata,nem segítettünk meg nem mentünk vele meghalni középre...közel 180k dammal zártam azt a meccset :)
de természetesen az új német t9 hajókra lett kitalálva ez a ranked is,mi másra van szükséged mint egy freddyre 12 ágyúval,rohadt jó másodlagosakkal és torpedókkal :D (pommern)
mint az 1v1 ranked volt nemrég t8bam,tirpitz ellen nem sok esélyed volt,ha beleálltál a csatába :D Utoljára szerkesztette: Caliph, 2020.08.26. 09:30:39
hello mindenkinek. szerezz 12 eredmenyeket. itt mire kell loni? mar napok ota nem jelez semmit es igy nehez haladni. segitseget koszonom
Vissza is térne a régi játékmenet. Nem percekig repkednek gépek a Clevelandem felett, def AA aktív, és leszed 1db gépet... Vagy T4-ben lomba BBmet kettő CV támadja egyszerre...
Kíváncsi voltam (miket lehet nyerni azokból a ládákból) és csináltam egy új reget, 2. SC-re beadott egy Z39-et ... Mifene után felemlegettem a fejlesztői felmenőket, fő accon persze max gold volt a legtöbb, 90%-ban meg zászló.
Z39 viszont elég kellemes nem tűnik eddig (10 pontos kapitánnyal jött).
egy szóval sem mondtam hogy hiányolom őket randomból:D sőt a cvket is kivehetnék,meg az összes ruszki biast :D
na egy kis változás a tengóknál. bbk és heavy cak kapnak mélységi bombát dobó repcsit,a tengó 30 százalék fölé nem tudja tölteni a batteryt ha merülve van,és büntit kap a ping távra szélességre illetve látótávra ha alacsony az aksi töltöttség30 20 és 10% a legtöbbet a hajó eleje végi ping rendszer megszűnt,bárhol lehet pingelni a hajót,ha kétszer pingeled egy helyen akkor durran nagyot. és végre a megpingelt hajó is értesítést kap arról hogy pingelve lett,ez még nem tiszta mikor és milyen formában,de lesz lehetőség manőverezni,nem csak derült égből torpedó
repcsi elég jól meg van csinálta,10km távon belül dobható a bomba oda ahova mondod,hatékonyság még kérdéses,kiderül.
és a detect rangekkel is variáltak Utoljára szerkesztette: Caliph, 2020.08.14. 13:12:01
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni abba, hogy amikor elindítom a játékot csak tölt nem jut el a kikötő felületig ahol látom a hajókat. Support szerint játszom a játékkal nem tudnak segíteni. A rendszer követelmény megvan a játékhoz kb 2 éve játszottam vele utoljára. Újra telepítettem a gépet továbbra se jutok el a kikötőbe. Esetleg valakinek valami hasznos tanács vagy tipp? Üdv Bandeeka
Fú [email protected] ég a pofám...XD Pedig magam is amolyan "softcore" nyelvtannáci lennék, akinek az ilyesmi szúrja a szemét, még ha nem is mindíg szól be érte...XD És ráadásul permanensen "konvoly-oztam...
Én 99,9 % ig egyetértek, csak legyen "convoy" vagy "konvoj" mert bántja a szememet :D
99%-ban egyet értek! A maradék 1% viszont nagyon-nagy butaság! Konkrétan erre gondolok: "az első évek szedett-vedett konvolyaiban haladó leglepukkantabb kereskedelmi hajó is tudott 16-18 csomót, későbbiekben ezeket hanyagolták, az újak meg 20-25-öt" A szedett-vedett teherhajók többségét az 1900-as évek elején gyártották és a legtöbbjük még a konvojok számára előírt 8 csomó sebességet sem tudta, pláne nem viharos időjárásban, teljes rakománnyal. Némelyikük jó ha 5 csomóval cammogott! Sőt, a kifelyezetten konvoly hajónak tervezett híres Liberty Ship maximális sebessége is (ideális körülmények között) csak 11,5 csomó volt!!! Ettől függetlenül az üldözés tényleg nagy marhaság. Gyakran előfordúlt, hogy farkasfalka támadás idelyén a konvoly és a kiséret a zöm által elérhető maximális sebességre kapcsolt (7-8 csomó), a régi lassabb hajókat pedig egyszerűen hátra hagyták és parancsba adták nekik, hogy szóródjanak szét. Ezen lassú, öreg gőzösök közül került ki a legtöbb áldozat. Pl. PQ17-es konvoj esete.
41-tavaszán a Németek ízelítőt kaptak a hadiszerencse forgandóságából, meg egy kis előzetest abból hogy mi vár majd rájuk a következő években. Kretchmer meg Schepke "belerohant a faszerdőbe", egy akkor még szokatlanul erősen védett konvolyt sikerült megtámadniuk, és mi tagadás kissé nagyképűek is lettek a kőnnyű sikerek miatt. Prien-nel meg máig nem tudni mi történt, valószínűleg saját vetőcsőben felrobbant torpedója ölte meg, ami akkoriban azon a technikai fejlettségi szinten minden Német precizitás ellenére bizony "benne volt a pakliban" egyébként minden más nemzet tengeralattjároinál is... Ettől függetlenül a Német U-boot-ok még 42 őszéig igen komoly pusztítást vittek végbe a konvolyok között. Igen a szövetségesek ekkoriban már igen komoly fejlődést értek el radar és szonár fejlesztés téren,és a háború végére egyértelmű fölénybe kerültek, de ezt úgy értsd hogy pl. kb. 45-végére lett olyan szonárjuk ami már a támadó U-boot mélységét is mutatta, nem csak a távolságát, tehát a mélyvizi bombákkal nem "saccra" beállított mélységre kellett lődözni -fokozva- ezzel a hatékonyságot, viszont csak a kötelékből kifelé "láttak", a köteléken belüli saját hajóik miatti hatalmas "zajból" esélyük nem volt az ellenséget kiszűrni, alig 1-2 45-re is csak 2-3 mérföldes megbízható hatótávval működtek, + tengeráramlatoktól, vízhőmérseklettől függően komoly "vakfoltokkal", hatótáv csökkenéssel, (igen, ezek is számítottak lásd a cikket amit linkeltem) úgyhogy higyj nekem elsősorban a mennyiség volt az ami eldöntötte ezt a csatát nem a minőség. Ha 45-ben is csak 4-5 romboló, cirkáló -akár a legmodernebb fejlesztésű radaros/szonáros típusokból- kísérte volna a 20-40 kereskedelmi hajót amiből egy konvoly ált, akkor még 45-ben is hatalmas veszteségeket szenvedtek volna... Amit egyébként a durva gazdasági ereje miatt Amerika még mindíg pótolni tudott volna egyébként,kemenyen anyagháború volt ez, egy reménytelen "szélmalomharc" a Kriegsmarine részeről, főleg hogy ráadásul erősen a Luftwaffe és a Wermacht mögött voltak ipari támogatásilag a Hitlerék részeről...
A radartechnológia a felszíni vizi harcászatban hozott előrelépést a hajókon elsősorban, magyarul a lövegek célzási hatékonyságat javította. Egy rövid ideig az U-boot-okat is "szívatták" vele, de hamar rájöttek hogy csak hamarabb ke kell merülni, mert ezek is csak ilyen U-boot méretű felszíni célok ellen kezdetben a röhejes 1-1,5km-es, később is 2-3-km-es hatótávval rendelkeztek... Az izlandról bevetett levegő-föld radaros Liberatorok meg Catalinák a maguk 16-18-órás járőrözési idejével, meg 3000-3500 km-es hatótávjával, speciális ejszakai fényszóróikkal, keresőbójáikkal, bombáikkal voltak azok 42 őszétől amik durván a szövetségesek felé billentették az erőegyensújt. Ezek a repülők okozták az U-boot veszteségek 50%-át innentől a háború végéig.
A mini anyahajók Angol találmány volt, ezek szinte kivétel nélkül átalakított kereskedelmi hajók voltak, és a konvolyparancsnokok legalább ugyanannyira hidegrázást kaptak tőle mint a Németek, ugyanis lassúak voltak, a súlypontjuk viszonylag magasan helyezkedett el, magyarul kurvára instabilak voltak ami miatt a szinte állandóan viharos északi vizeken sokszor szenvedtek balesetet, nem tudtak irányt tartani, lassították a konvolyt, sokszor vissza is fordultak. A rajtuk lévő néhány vadász egyébként is a légi fedezet miatt volt nem az U-boot-ok ellen, a méretük nem tette lehetővé torpedóvetők, bombázók szállítását. Mint írtam a Német FW 200-as Condor távolsági bombázók rövid ideig olyan komoly problémat jelentettek, nem csak a felderítesük miatt, hanem mert hatékonyan bombákkal tamadtak is, hogy a Britek ketségbeesésükben amíg nem lettek készen ezek a mini hordozók ilyen "kamikaze" katapultos hajókat "ezkábáltak" kísérőknek. Ezekről "daruszerű" állványokról katapultra fixen felszerelt -altalában Hurricane - vadászokat vittek magukkal 1-2-őt, amik szerencsétlenek ha riasztásra "felszálltak" vagy volt akkora mákjuk hogy a Német bombázó lelövése/elzavarása utan maradt annyi üzemanyaga hogy valami északi vagy skandináv bázison leszálljon ( ha az időjárási viszonyok miatt odatalált egyáltalán ) vagy a hajó mellett vízreszállt, azt a pilótát vagy kihalászták a viharos északi tengerből, vagy -inkább- nem... Ezek a pilóták csak önkéntesek voltak, ide nem vezényeltek senkit hivatalból, vajon miért... A haború végére épültek korszerű kísérő anyahajók is, de ezek elsődleges feladata végig a légi fedezet adása maradt.
Egyszóval egyértelműen a mennyiség döntött az "Atlanti csatában" mint a minőség, a Németek nem tudták felvenni a versenyt aszövetségesek gyártókapacitásával, minőségben persze próbáltak ők ik is fejlődni, és -ez kevésbé hangsújozott a témában- de elég sikeresen. Pl. A Schnarnhorst, a Gneisenau, a Tirpitz félelmetes hírnevüket, es kezdeti sikereiket sokban a nagyon korszerű tűzvezető radarjaiknak köszönhették, amivel a szövetségesek számara megdöbbentő pontosságú tüzet voltak képesek adni, a mennyiség győzte le ezeket a hajókat is pl. nem technikai fölény... U-boot fronton is, a VII-es típus elavulását látva a Németek kifejlesztették a XXI-es tipust, amit meg egyszerűen a világ első valódi tengeralattjárójának neveznek, olyannyira csúcstechnológiás volt, hogyha -nyugati szakértők szerint is- nagyobb számban és hamarabb allítanak szolgálatba, az gyakorlatilag megfojthatta volna a szövetséges tengeri szállítást. A háború utan ezeket azonnal le is foglalták, és az Amerikaitól az Angolokon, Franciákon át az Oroszokig a haború utáni rendszerbeállitott tengeralattjárók ezek másolata volt...
A mennyiség döntött, a technikai fejlesztesek meg érdekesek voltak, ennyi. :)
41-tavaszán a Németek ízelítőt kaptak a hadiszerencse forgandóságából, meg egy kis előzetest abból hogy mi vár majd rájuk a következő években. Kretchmer meg Schepke "belerohant a faszerdőbe", egy akkor még szokatlanul erősen védett konvolyt sikerült megtámadniuk, és mi tagadás kissé nagyképűek is lettek a kőnnyű sikerek miatt. Prien-nel meg máig nem tudni mi történt, valószínűleg saját vetőcsőben felrobbant torpedója ölte meg, ami akkoriban azon a technikai fejlettségi szinten minden Német precizitás ellenére bizony "benne volt a pakliban" egyébként minden más nemzet tengeralattjároinál is... Ettől függetlenül a Német U-boot-ok még 42 őszéig igen komoly pusztítást vittek végbe a konvolyok között. Igen a szövetségesek ekkoriban már igen komoly fejlődést értek el radar és szonár fejlesztés téren,és a háború végére egyértelmű fölénybe kerültek, de ezt úgy értsd hogy pl. kb. 45-végére lett olyan szonárjuk ami már a támadó U-boot mélységét is mutatta, nem csak a távolságát, tehát a mélyvizi bombákkal nem "saccra" beállított mélységre kellett lődözni -fokozva- ezzel a hatékonyságot, viszont csak a kötelékből kifelé "láttak", a köteléken belüli saját hajóik miatti hatalmas "zajból" esélyük nem volt az ellenséget kiszűrni, alig 1-2 45-re is csak 2-3 mérföldes megbízható hatótávval működtek, + tengeráramlatoktól, vízhőmérseklettől függően komoly "vakfoltokkal", hatótáv csökkenéssel, (igen, ezek is számítottak lásd a cikket amit linkeltem) úgyhogy higyj nekem elsősorban a mennyiség volt az ami eldöntötte ezt a csatát nem a minőség. Ha 45-ben is csak 4-5 romboló, cirkáló -akár a legmodernebb fejlesztésű radaros/szonáros típusokból- kísérte volna a 20-40 kereskedelmi hajót amiből egy konvoly ált, akkor még 45-ben is hatalmas veszteségeket szenvedtek volna... Amit egyébként a durva gazdasági ereje miatt Amerika még mindíg pótolni tudott volna egyébként,kemenyen anyagháború volt ez, egy reménytelen "szélmalomharc" a Kriegsmarine részeről, főleg hogy ráadásul erősen a Luftwaffe és a Wermacht mögött voltak ipari támogatásilag a Hitlerék részeről...
A radartechnológia a felszíni vizi harcászatban hozott előrelépést a hajókon elsősorban, magyarul a lövegek célzási hatékonyságat javította. Egy rövid ideig az U-boot-okat is "szívatták" vele, de hamar rájöttek hogy csak hamarabb ke kell merülni, mert ezek is csak ilyen U-boot méretű felszíni célok ellen kezdetben a röhejes 1-1,5km-es, később is 2-3-km-es hatótávval rendelkeztek... Az izlandról bevetett levegő-föld radaros Liberatorok meg Catalinák a maguk 16-18-órás járőrözési idejével, meg 3000-3500 km-es hatótávjával, speciális ejszakai fényszóróikkal, keresőbójáikkal, bombáikkal voltak azok 42 őszétől amik durván a szövetségesek felé billentették az erőegyensújt. Ezek a repülők okozták az U-boot veszteségek 50%-át innentől a háború végéig.
A mini anyahajók Angol találmány volt, ezek szinte kivétel nélkül átalakított kereskedelmi hajók voltak, és a konvolyparancsnokok legalább ugyanannyira hidegrázást kaptak tőle mint a Németek, ugyanis lassúak voltak, a súlypontjuk viszonylag magasan helyezkedett el, magyarul kurvára instabilak voltak ami miatt a szinte állandóan viharos északi vizeken sokszor szenvedtek balesetet, nem tudtak irányt tartani, lassították a konvolyt, sokszor vissza is fordultak. A rajtuk lévő néhány vadász egyébként is a légi fedezet miatt volt nem az U-boot-ok ellen, a méretük nem tette lehetővé torpedóvetők, bombázók szállítását. Mint írtam a Német FW 200-as Condor távolsági bombázók rövid ideig olyan komoly problémat jelentettek, nem csak a felderítesük miatt, hanem mert hatékonyan bombákkal tamadtak is, hogy a Britek ketségbeesésükben amíg nem lettek készen ezek a mini hordozók ilyen "kamikaze" katapultos hajókat "ezkábáltak" kísérőknek. Ezekről "daruszerű" állványokról katapultra fixen felszerelt -altalában Hurricane - vadászokat vittek magukkal 1-2-őt, amik szerencsétlenek ha riasztásra "felszálltak" vagy volt akkora mákjuk hogy a Német bombázó lelövése/elzavarása utan maradt annyi üzemanyaga hogy valami északi vagy skandináv bázison leszálljon ( ha az időjárási viszonyok miatt odatalált egyáltalán ) vagy a hajó mellett vízreszállt, azt a pilótát vagy kihalászták a viharos északi tengerből, vagy -inkább- nem... Ezek a pilóták csak önkéntesek voltak, ide nem vezényeltek senkit hivatalból, vajon miért... A haború végére épültek korszerű kísérő anyahajók is, de ezek elsődleges feladata végig a légi fedezet adása maradt.
Egyszóval egyértelműen a mennyiség döntött az "Atlanti csatában" mint a minőség, a Németek nem tudták felvenni a versenyt aszövetségesek gyártókapacitásával, minőségben persze próbáltak ők ik is fejlődni, és -ez kevésbé hangsújozott a témában- de elég sikeresen. Pl. A Schnarnhorst, a Gneisenau, a Tirpitz félelmetes hírnevüket, es kezdeti sikereiket sokban a nagyon korszerű tűzvezető radarjaiknak köszönhették, amivel a szövetségesek számara megdöbbentő pontosságú tüzet voltak képesek adni, a mennyiség győzte le ezeket a hajókat is pl. nem technikai fölény... U-boot fronton is, a VII-es típus elavulását látva a Németek kifejlesztették a XXI-es tipust, amit meg egyszerűen a világ első valódi tengeralattjárójának neveznek, olyannyira csúcstechnológiás volt, hogyha -nyugati szakértők szerint is- nagyobb számban és hamarabb allítanak szolgálatba, az gyakorlatilag megfojthatta volna a szövetséges tengeri szállítást...
A mennyiség döntött, a technikai fejlesztesek meg érdekesek voltak, ennyi. :)
41 tavaszán történt valami, én legalábbis a radarról olvastam, hogy egyszerűen a németek a szokott harceljárást alkalmazták, felszínen közelítettek, felszínen támadtak éjszakai órákban, és nem tudták, hogy ott virítanak a radarképernyőn. Kiszúrták őket, ment rájuk a védelem, Kretchmert meg Prient kibombázták, Schepkét legázolták. És akkor utána el kellett gondolkodni a hogyantovábbon. Amit 42-re sikerült összerakni, de aztán 43-44-ben már olyan erős volt a védelem, hogy öngyilkosság lett konvojra támadni. Meg ugye akkor már a konvojban ott voltak azok a mini repülőgéphordozók is, folyamatos volt a légikíséret, radaros repülővel a konvoj körüli vizeket felderítették, és egyszerűen köpni-nyelni nem tudtak a tengeralattjárósok. Utoljára szerkesztette: lonvard, 2020.07.21. 00:27:25
A német tengaralattjárók kezdeti sikerei és későbbi "bukásuk", illetve a tengeri szonár és radartechnológia fejlődése közti összefüggést erősen túlértekelik a "laikus" történelemírás miatt. Leírni hosszas lenne, akit érdekel alábbi linkről töltse le ezt a "könnyed" 500-oldalas kis szösszenetet ami ezek fejlődését mutatja be, elsősorban a SUB-okra koncrentrálva, de bőven kitérve a vízfelszini, és a légi hadviselesre is. Ilyesztőnek tűnik a mérete, de [email protected] közérthető, és olvasmányos egyébként. ;)
Röviden a lényeg : Az Szovjeteknek küldött északi tengeri, illetve az Atlanti óceáni konvojok elleni német sikerek titka, hogy az ebben az időben már igencsak "fogatlan tengeri oroszlán" Britt birodalom egyszerűen nem tudott elegendő számú modern, kellő sebességű és felszereltségű kísérő rombolót és cirkálót a konvojok mellé biztosítani. Ebben a háború előtti "olcsójánoskodás", és pluszban a teljesen elhibázott flottafejlesztés is közrejátszott.(A csökkentett költségvetésből is inkább csatahajókat meg csatacirkálókat építettek, úgy hogy mint kiderült a 2VH-végére ezek napja gyakorlatilag leáldozott, a "kishajó osztályokat" meg leszarták) Nem véletlenül az Amikkal kötött "kölcsönbérleti szerződés"-nek nevezett -gyakorlatilag gyorssegély- első és legnagyobb tétele 100 db!!! romboló leszállítása volt az angoloknak. A baj csak ezekkel az volt, hogy az Amik ezekből szintén szarul állva (A brutál háttériparuk még csak ekkor kezdett "háborús üzemmódra" pörögni )csupa 1VH-s, vagy még régebbi elavult, lassú, és nem megfelelő felszereltségű rombolót küldtek, ami abban a helyzetben a kb. "a szarnak egy pofon" kategória volt csupán... 42-re ez annyiban javult, hogy az Amcsik is beszálltak ugye konvojkisérőset játszani, de ekkor még nekik is kurva kevés ilyen hajójuk volt, mert először a Japán elleni flottájukat töltötték fel. A Greyhound egyetlen hiteles helyzetábrazolása (az is véletlenül szerintem ) hogy a huszonakányhány hajós konvolyt mindössze asszem három romboló, meg egy cirkáló védett. Ez még akkoriban sűrűn előfordult, 43-44-re viszont már egy ugyanekkora konvolyt 2-3-cirkáló, plusz 12-15-romboló védett. Ennyi. Egyszerűen annyira lefedték a konvoly körüli vizeket, hogy a Német U-boot-oknak nagyságrendekkel kisebb esélyük volt támadási pozícióba kerülni. A vízfelszíni radarok és szonárok is fontosak voltak persze, meg egyértelműen új szintre helyezték a tengeri hadviselést, de ezen technológiák még nagyon gyerekcipőben jártak,az általuk adott adatok annyira esetlegesek voltak, hogy az Angol és Amerikai haditengerészetnél a megfigyelő szolgálat, magyarul az őrszemek 24 órás szolgálat biztosítása a hajókon a legfontosabb feladatok közé tartozott, haditengerészetnél "őrhelyen" elaludni az egyik legsúlyosabb függelemsértések közé tartozott... Még 45-ben is a tengeralattjáró észlelések 40-50%-a szabad szemmel történt... A film egyik leghangsújosabb jelenetének szánt "most [email protected] benneteket farkasüvöltéses" Német U-boot parancsnok üzenetét nem is kommentálnám. Az egy nettó nonszensz ökörség. Soha nem történt ilyen. Rádióforgalom a két fél között ritkán előfordult, de akkor is azért mert az U-boot parancsnok szólt esetleg egy közeli kereskedelmi hajónak, hogy az általa elsüllyesztett hajó túlélőit felszedhesse... Távol álljon tőlem hogy a Németeket idealizáljam, de tény hogy a haditengerészet a legkevésbé idealizált része volt a náci háborús gépezetnek, főleg kevés "hithű" náci volt az U-boot parancsnokok között, inkább amolyan régi vágású úrigyerekek voltak, és általában igen korrektül viselkedtek. Túlkapások voltak persze mindkét oldalon, de az volt a ritkább, ilyen "farkasüvöltös" vérgőzös idiótákról nem nagyon lehet nyomot találni még a szövetséges leírásokban sem.
Az U-boot által kilőtt "csali" szintén egy ökörség. Ilyen akoriban nem létezett. Amit ott bemutattak az egy passzív szonár volt, es pont a tengeralattjárók ellen használtak repülőkről vízbe dobva. Ezek a vízfelszínen úszva, vagy pár méteres mélységben a filmben bemutatott módon "pörögve" a hajócsavarok által keltett zajokat vették mikrofonnal, és közvetítettek a repülőnek. Tengeralattjárókról aktív csaliként speciális torpedókkal kísérleteztek...majd a 60-as években.
A felszínre emelkedő, a romboló tűzvonala alá manőverező, és a 88-assal meg a géppuskával a romboló ellen küzdő U-boot szintén egy kapitális nonszensz ökörség. Az a valóságban a tengeralattjáró azonnali megsemmisülésével járt volna, egyetlen parancsnok sem adott volna ilyen idióta parancsot, mert azonnal leváltják... Egy tengeralattjáró kis túlzással egy szimpla pár mm-es "acélszivar, a legkönnyebb romboló is akkora fölényben volt hozzá képest mind tömegben mind páncélzatban, hogy ilyen esetben egyszerűen legázolta volna. Ilyen egyébkent a valóságban előfordult, hogy a rossz időjárast kihasznalni akaró a kötelék közé lopakodó U-boot-ot ilyen 100-150m-en távon észleltek, vagy az U-boot-on "aludtak be" (Meg egyébkent az alacsony sziluettjük miatt a látótáv róluk hírhedten gyenge volt, erősebb hullámzasnál 100m-re nem láttak), es ilyen esetben meg a kereskedelmi hajók! is egyszerűen átgázoltak rajtuk a picsába, nem álltak neki igy egymással párhuzamosan baszakodni... Egyébkent is mindkét fegyver elsősorban légvédelmi célokat szolgált, meg takarékossági okokból -mert a torpedók kurva drágak voltak- a háború elején SZIGORÚAN FEGYVERTELEN kereskedelmi hajókat ezzel süllyesztettek el, de ezt is abbahagyták miután a Britek (A fáma szerint Churchill ötlete alapján) "csalihajókat" kezdtek alkalmazni rejtett fegyverzettel. Miután ezek csapdálva csalva kilőttek pár U-boot-ot a németek is szarva a lovagiasságra ezekkel is torpedókkal végeztek...
A harc hevébeni "hajószikrázós majdnemösszeütközős" jelenet szintén faszság. Persze a filmben a hatás miatt növelték a sebességet, de egy ilyen manőver a nyílt tengeren még a legnagyobb harc hevében is annyira ritka volt a valós távolságok, és a sebességük miatt, és a hajók kapitányaira nézve akkora blamának számított, hogy ezután az első alkalommal leváltották őket a picsába...
A konvoly farkasfalka általi követése szintén a "szákkmájdiksön" kategóriába tartozik a filmben. A Német VII-es típusú tengeralattjárókra amik ebben az időben szolgáltak inkáb illett a búvárhajó kifejezés, bevetésük 95%-át a vízfelszínen töltötték, lemerülve haladni csak rövid ideig voltak képesek, és akkor meg lassúak voltak. Felszínen 18-20 csomós max sebességgel, azt is csak rövid ideig voltak képesek tartani mert a motorok akkor zabálták az üzemanyagot es durván melegedtek, víz alatt meg 7-8 csomós max sebességgel haladtak. Ehhez képest az első évek szedett-vedett konvolyaiban haladó leglepukkantabb kereskedelmi hajó is tudott 16-18 csomót, későbbiekben ezeket hanyagolták, az újak meg 20-25-öt, a rombolók es egyébb kisérők meg 30-35 csomót már a korai időkben is. Szó nem volt soha követésről, már 39-ben sem. A farkasfalka taktika azt jelentette, hogy vagy egy Condor távolsagi felderítő repülő, vagy egy maganyos felderítő tengeralattjáró a konvolyok vélt leggyakoribb útvonalain haladva megpróbálták kiszúrni azokat, a koordinátakat leadva remenykedtek hogy az adott régióban járőröző U-boot-ok megfelelő pozícióban lesznek... Jó esetben ez 6-8 U-boot-ot jelentett, akik a konvoly elé támadópozícióba állva bevárták azt, majd a kísérőhajók korlátozott radar/szonár védvonalán "átslisszanva" kivalasztva a célpontot a belső vakfoltból támadjanak egy, ritkán több hajót. Egy ilyen VII-es tipus elméletben 10-11-torpedót vihetett első/hátsó vetőcsövekben, a gyakorlatban 4-6-darab volt náluk, egy hajóra szinte mindíg 2-őt indítottak, de nagyobbakra inkább 4-et, ugyhogy lehet számolgatni mennyit lövöldöztek a filmben...XD Arról nem is beszélve hogy csak a legkiválóbb parancnokok voltak képesek egynél több hajóra pozícionálni, ugyanis ilyenkor a konvoly max. sebességre kapcsolt, és egyszerűen elhúzott onnan, +jöttek a rombolók... Tehát a cikk-cakk manővert is szarul használják a filmben, mert az pont hogy a vélt felállt támadók megtevesztésére szolgált, valós támadás eseten a "nyílegyenesen nyélgaz" volt a bevett taktika. Az Ulysess Őfelsége hadihajó-jában is az volt a konvoly tragédiája, hogy elégtelen védelemmel küldték ki, e Németek már nagyon korán kiszúrták, + tucatnyi U-boot volt megfelelő pozícióban, illetve volt ideje odaérni az útvonalának különböző pontjaira ezért napokon keresztül támadások sorozatát kapta, de arról szó nem volt hogy a "falka" követte volna...
És hogy ne csak "műszaki" kifogás legyen. A könyvben azon felül hogy normálisan kidolgozott karakterekkel dolgozott nem ilyen "papírmasé" figurákkal mint az Ulysessben : A könyvben a fő feszültség, az átélés, izgalom ívét az adja hogy a szerző igen érzékletesen leírja hogy mit is jelentett a személyzetnek egy északi tengeri "konvolytúra". Hogy itt egy hajó sérülése, elsüllyedése egyet jelentett a rajta szolgálók halálos ítéletével. Hogy általaban 15-perc kellett a vízben a csonttá fagyáshoz, de néha 5-perc is elég volt... Hogy azon kívül hogy a halálszakaszon tényleg tök egyedül magukra utalva vártak a Német U-boot-okat, (Meg a bombázó Condor-okat, azoktól ugyanúgy rettegtek, mert utánuk már 1000% hogy jöttek az "U-k" mert leadták a drótot) még a világ legbrutálisabb viharait is túl kellett élniük -40-fok körüli hidegben, amik legalább ugyanannyi hajót nyírtak ki mint a tengeralattjárók... A háborús mentális sérültek legnagyobb hányada ezen konvolyokból került ki a szövetséges oldalon egyébként. Na ezekről a filmben szó sem volt. Viszont jó sok robbanást lathattunk.
Dióhéjban ennyi volt csak a filmmel a bajom...XD
Mondjuk még 42 -ben is bőven durva volt a helyzet, de a 40-esnél azért már valamivel jobb. De 40-ben nem lehetett volna amcsi kíséret és Tom Hanks. Bár az a pali elmehetne Britt kapitánynak is. :)
Kénytelenek voltak az amcsi téma miatt 42-re tenni a sztorit, de ha megelégedtek volna angol kísérettel, akkor rakhatták volna 1940-re is, amitől hitelesebbé vált volna a történet szerintem. Mer akkor még nem volt radar a kíséretnél. Az volt az az év, amikor az Otto Kretschmerek tündököltek. Üldözhették felszínen a konvojt, többször rámehettek. Radar után szerintem kizárt, hogy egy falka többször támadott volna. Egyszer beálltak a konvoj útvonalába, támadtak, a túlélők meg eldübörögtek fölöttük, és ennyi. De 1940-ben radar és légitámogatás nélkül szerintem megállta volna a helyét. Okoskodtam egyet. :P
Azt a feelinget nagyon elkapta, ahogy a zárt, billegő, viharos hídon a kapitány pillanatonként hoz taktikai döntéseket.
Szakmai kérdés: a szonárt jól alkalmazták a filmben? Mert mintha a Vadászat a Vörös Októberre hangradarja köszönt volna vissza, hogy a kezelő hang alapján azonosított. Miközben tudtommal a szonár hanghullámokkal dolgozik, abból számolja ki a távolságot, tehát egy kidobott hangcsalival nem lehet így megtéveszteni, mer ott lesz valahol a közelben a tengeralattjáró, amiről szintén visszaverődik a hanghullám, tehát látnia kell a kezelőnek. Szerintem összekeverték a hidrofont a szonárral. Utoljára szerkesztette: lonvard, 2020.07.20. 12:52:54
Nekem tetszett a Greyhound. Feszes és pörgős volt a maga másfél órájával és nem volt üresjárat. Nem éreztem fontosnak a karakterek felépítését, mert minek? Teljesítették a kötelességüket és úgy is csak Tom Hanks számított az egész bagázsból.
És mivel az Amcsi háborús filmek 90%-ban a "karakterépítés " a családdal/feleséggel/barátnővel való aranyoskodást, vagy esetleg a könnyes szemekkel , amcsi zászló mellet távolba révedő túltolt hazafiaskodást jelenti és örülök, hogy már az 5-ik percben belecsaptak a lecsóba.
Ha már hajós háborús film. Nem tudjátok a Csuzimai csatáról készült valamilyen film?
Hát ha a Greyhound-ot mint "mezei" akciófilmként nézi az ember valóban nem rossz, úgymint hogy látványilag rendben van, meg "sűrű" benne az "eksön", de tartalmilag, történetvezetésileg meg főként "szakmai" szemmel nézve kibaszottul nevetséges. Nekem kb. egy Vin Diesel szintű "szutykerákakcióorgiafossal" egyenértekű, amik nézése közben mindent szabad, csak gondolkodni nem... A filmben karakter építés nem létezik, papír vékonyságú volt az összes és érdektelen, harcászatilag meg akkora ostobaságok voltak benne, hogy néha hangosan röhögtem... Az H.M. S. Ulysses - Őfelsége hadihajója könyvben klasszisokkal érdekesebb, és hitelesebb a témában mint ez a felejthető limonádé.
Magyarul már a cím is találó : Greyhound csatahajó... ami egy romboló egyébként...XD
Épp nézem a Greyhoundot. Hangulatát elképesztően eltalálták. A HMS Ulysses című könyv megfilmesítését kb. így képzeltem el. Azt a könyvet kellett volna így megcsinálni, csak hát az angol sztori, ezek meg kitaláltak egy amerikai sztorit. Biztos össze lehet kaparni belőle egy valag hülyeséget, de én leszarom, ilyen filmet még nem láttunk a témában. De hülyék voltak, hogy nem csináltak!
Ja, jó fülesben kurvajók a hangok. Egy effektorgia ez a film. Utána bepattantam a Grafba, ahogy mentem a folyton eltűnő romboló után, az olyan volt, mintha a filmben lennék. :D Megjegyzem egy jobb fülesben a Warships hangjai is elképesztőek. Utoljára szerkesztette: lonvard, 2020.07.19. 09:33:21
works as intended :D
hát a torp detection ugyanolyan kaki,1.9 km ha jól olvastam ,a sebbeség 57csomó,erre azért rá kell rakni a torp acc skillt a kapitánynak,akkor a táv már csak 12-3 kmre csökken ami még mindig több mint a 10.9 detect,de ott már nem életbiztosítás ezzel hajózni. a füst megmenthet,ha nem lenne minden teli ruszki radarral,meg gondolhatod mennyire fogja szeretni az német cv AP rakétáit...flambass vidijében is két fordulóval belevert AP rakétás repcsikkel 20k egy mogamiba,t8 német cv-vel csábító lesz a 40 torpedó,sokan megveszik,biztos pénznyomda,azonban egy t10 csatához nem fog sokat hozzátenni,az elején lesz pár amig megjelenik aztán szépen kikopnak,meg néha néha előveszik funolni,mint pl 3 ilyen egy divisionban,120 torpedó a vizben ,nyilván mindenki fogja élvezni,elsődleges célpont lesz mindenhol,és a páncél miatt nem is fog sokáig élni max jó kezekben. ja és az AA is kb semmi,szal cv is prioritásba fogja venni ha ilyen megjelenik bárhol is.T10ben esetleg az overpen mentheti meg,de biztos focust kap a csapattol ha meglátják.
A he spam még igy is nagyobb gond még mindig,de azzal se lehet semmit csinálni mert a smolensk és wooster és colbert meg hasonló he fosó hajók tulajai rinyálni fognak. itt egy dolgot tehetsz,te is megszerzed és amikor szarrá égettek egy BBben akkor átülsz te is egy ilyenbe és pár kör alatt lenyugszol... :D Utoljára szerkesztette: Caliph, 2020.07.08. 19:12:27
persze. leszülte a 20 torpedót az egyik oldalról aztán fordult a másikra ott is 20.aztán pucolt vele a polgár,mert egy fél salvó is elvitte a hpt. ágyúi szarok,torpedóit kiszúrtad 2kmről,sokat nem tudott hozzátenni a csatához. persze néha néha bemákolt a torpedó szőnyeg pár találatot akkor meg azért ment a sírás. :D
Miért volt népharag? Mindenkit széttorpedózott? Mondjuk 40 torpedóval szép kis felfordulást lehet vele okozni. Bár gondolom a valóságban nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, mert akkor többet hallottunk volna róla.
ez egy cirkáló lesz,anno még benne is volt a játékba még nagyon nagyon régen t8ba,és ahogy előttem is irták tényleg egy Kuma kasztni akkor a népharag miatt vették ki,de mostanra a wg-t nem nagyon érdekli a community véleménye :D
Benne van, de külön játékmód. Tokeneket kell gyűjteni, hogy mehess tengeralattjáróval, amit ha jól rémlik ebben a módban lejátszott meccsért kapsz (persze az elsőért rendes hajóval kell menned és egyelőre T6 van csak).
yuppiiii jön vissza a Kitakami , mindenki örömére: t10 cruiser,11km detection,low hp,low AA,low armor,cserébe smoke generator,40 torpedó,57 csomóval 15 km hatótáv,15k dam/torp :DD mindenki erre vágyott :D
sziasztok , tudom nem mindenkinek jött át submarine , de tudjátok hogy most akkor hogy vagy mikor lesznek bent ?
Á, nem. Nincs HE spam, teljesen balanszolt...
Sajnos, csak szökőévente hajlandó aranyat dobni, ezért nem érdemes azt választani!
Belefutottam Graffal a 6-os Dunkerquebe. Ezt a hajót a Grafok ellen építették annak idején. Gyorsabb, nagyobb tűzerejű, jobb páncélzatú. Csatáztam már velük, semmi extrát nem nyújtottak, ám most igen. 29000 hp-ról robbantott fel egy sorozattal. Ilyet még semmi nem csinált ezzel a hajóval, 260 csata alatt. 6-os csatahajó. Beszarok.
Egyik nap beszaggatott a játék és más ládát dobott, mint akartam, de 1000 arany volt benne, így megbocsájtón néztem az ügyletre. A kérdésem az volna, mer' így már csak pl. 200 hiányzik egy "dönkerhez", hogy ez mennyire gyakori jelenség - mármint az aranyosztogató szerencseládika?!
Kb minden kilences és tizes nagy cirkálónak ilyen paraméterei vannak.
De most véletlenül megpillantottam a 9-es prémium német Agirt. Bazmeg. Csak ennyit tudtam mondani. Cirkáló minősítésben 305-ös lövegek 9 csőben, 20 másodpercenként tüzel velük, emellett brutál páncélzat, torpedó (6km), sonar, gyógyító. Szerelmes lettem beléje. Ez a Graf nagytesója.
üdv! van valahol esetleg valami táblázat ami részletezi az közelmúlti IFHE rework után mely hajókra érdemes kipontozni? vagy kapitány skilleket mire mit érdemes kirakni? viszonylag friss kiosztások érdekelnének,összehasonlítás képpen hogy nem csinálok e hülyeséget kapitány pont kiosztásnál.
what.the.fuck.
a graf-ra meg adtak nekem vmi 50%-os kupont, úgy csak 5ezer huf... de kell a francnak xDDDD de nézem, hogy ilyen 30ezerért is szalajtanak hajókat, hát az rohadtul nem magyar pénztárcára vannak szabva.
Nem, nem! AZ a "legviccesebb", hogy a pénzért megvehető, indító csomag drágább, mint maga a Graf (pláne akciósan v. kuponnal) és még meg sem kapod érte a hajót! :)
Nem vesztesz sokat vele: semmi esély sincs teljesíteni a kiírásokat, mer' nagyon "toppon" van már a MM script is, hogy minden tereljen a bankkártya-használat felé! ;)
ja, hát a WoT-hoz képest eléggé arcon csapás...... ott volt korábban azért jó pár olyan maraton, hogy mentél pár randomot és kész... mondjuk többnyire már ott is ilyen napot-a-gép-előtt-töltöd maratonok vannak többnyire...
akkor itt nem ez van... marad a szén gyűjtés szépen-lassan :"D