Hát igen a Thunderer... Annak például szétnerfelhetnék vagy az undorító HE-jét, vagy a fordulékonyságát, vagy a pontosságát vagy az álcáját. Vagy akár mindet. Sőt felőlem törölhetnék is a játékból mindenféle kompenzáció nélkül. Összesen 24 csatám van vele, de már az első 5 után nyilvánvaló volt.hogy az a hajó egy tipikus 0 skilles noob safe ship... Most volt Hizen küldetésben a 120 citadel/fire ribbon szerzés. Tüzet okozni brit BB-vel sokkal könnyebb mint bármilyen más BB-vel citadellát lőni, hát akkor csináljuk azokkal. Nem szoktam Thunderrel játszani mert csalásnak tartom, de mondom legyen, haladjunk mert kevés időm van, legyen meg minél hamarabb. 9 csata alatt kész is lett. Csak egyetlen csatában sebeztem 120k alatt többiben mind felette, az utolsó csatában 28 gyújtást csináltam a Thunderrel. 28-at... Volt hogy egy szerencsétlen Massachussetts egyetlen sortűzzel 3 gyújtást és még 18k sebzést kapott, szemből... Mindegy is hogy szemből áll valami vagy broadsideban. Ilyen HE sebzés és gyújási % mellett akkor is megéri HE-t lőni ha broadsideban van. Most komolyan ilyen BB-re minek volt szükség? Nem elég hogy szinte az összes cirkáló HE-t lő, az összes gunner DD HE-t lő, még ezt is be kellett rakni... Ráadásul még fos WG fantasy ship is... Utoljára szerkesztette: davidbog, 2021.01.24. 00:08:44
Itt van amugy a folyamatosan frissülő skillajánló hajókra :)
egész jó kis oldal köszi :) bár BBnek a dead eye kötelező most,még a kurfürst is egész pontos lesz tőle...
Ja közben láttam,hogy eltérnek a skillek hajótípusonként. Jó kis biznisz lesz a kapitányokat átszerelvényezni a jövőben. Mármint a kiadónak. Rombolóknál talán specializálódni kell, szóval a sokoldalú rombolóknak is dönteni kell, hogy inkább ágyú, vagy inkább torpedó a fontos. Pl. japánoknak szerintem nagyon jól sebez (rombolót) az ágyú, csak ugye lassan forog és lassabban tölt, de idáig legalább hihettem, hogy ágyúharcban is pariban lehetek, ha rákényszerítenek, de innentől vigyázni kell. Rombolónál érzem, hogy kevés a skillpont, túl sok jó skill van, amire kellene. Cirkálónál annyira nem vészes. Egyelőre a 10% HE sebzést sajnálom, azt Grafnál inkább az AP sebzésre tettem. De közben húzom a pensacola ágat, mer a Baltimore-ra kiváncsi vagyok. Ilyen radaros support légvédelmi cirkálóm még nem volt. Már Pensacolán kívül, aminek nagyon jó a légvédelme. Hülye carrier meg engem támad, tiszta röhej. Mondjuk rájátszom mert ha látom hogy közeledik, akkor kiválok a hajórajból, hogy lássa a magányos célpontot, és akkor csak arra figyel hogy cirkáló és egyedül. Na aztán megkapja a magáét.
Na, kipróbáltam én is ezt az új csodát. Eskü, ez a játék a kempelést díjazza. Tier VIII-IX-es csata, saját Amagi és Minnesota, zászlók és minden nélkül kényelmesen Föld körüli utazásra indul, a saját cirkálók, a rombolónk meg a CV-nk balra, én a Hizennel meg két másik BB-vel jobbra ahol persze az egész ellenséges flotta feljön. Mi a jobboldalon egymás után fogyunk el, mire egy Hipper nagy kegyesen átjön, hogy kicsit gyújtogasson. A két túrázónk meg huszon x km-ről puttyogtat, ha valaki közeli mellét lő nekik, kicsit még jobban megölelik a pálya szélét. Jó, az Amagit valahol megérteném, elvileg "sniper" BB, bár fura, hogy egyesével sütögette el a tornyokat. Nem, nem taktikai okokból, mindig kizárólag egyesével. Mondjuk legalább nyertünk. Az ellenfélnek maradt 7 hajója, nekünk négy, de volt két bázisunk, amit az idő lejárta előtt fél perccel kezdtek foglalni. Így meg a f*szt panaszkodom... Káosz ez a játék, egy kib*szott RNG káosz. :/
Tegnap volt egy olyan, hogy 3 romboló kirendelve csapatonként, és a mi összes rombolónk egy irányba fordult. Én lettem a spotter a Pensacolával a másik oldalon. Na mondom, ezt bebukjuk. Na de mivel én óvatos voltam és nem lövettem szét magam, és kaptam még egy cirkáló segítséget, így bekkeltük a mi oldalunkat, mögöttünk egy csatahajóval. Szerencsénk is volt, mert valahogy úgy tolódtak az erőviszonyok, hogy a másik oldalon meg vesztett az ellenség (talán épp a rombolók túlereje miatt), és akkor egyszer csak egy izgalmas és sima győzelem lett a vége. Szóval még a furcsa rendeződés sem dönti el a csatát, kicsit összetettebb az, hogy hogyan keverednek össze a hajók, és abból hogyan kerül ki az egyik fél győztesen. Meg igazából azt én nem szoktam utálni, ha az egyik oldalon látványosan kevesebben vagyunk (és én is ott vagyok), mert ez azt is jelenti, hogy a másik oldalon meg többen, tehát elméletileg az dönt, hogy a gyenge oldal rájön-e, hogy neki védekezési feladata van, fel kell tartania az ellenséget, nem szabad kilövetnie magát. Ha ezt jól csinálja, akkor a másik oldal benyomja az ellenséget. Már persze ha rájön, hogy neki meg az volna a feladata. Ha csak tökölnek, akkor veszítjük a csatát. De én olyankor kiabálok a chatbe somogyi angolsággal, hogy mittudomén left side push, right side defend, és valami kisül belőle. :D Utoljára szerkesztette: lonvard, 2021.01.24. 13:24:26
Közkeletű tévedés, hogy az amcsiknak jó a légvédelme. Alacsony szinten pl én is inkább rámegyek egy amcsi BB-re, mint oroszra vagy németre. Azoknak a legerősebb, a francia-angol meg messzire ellő. Az amcsiké gyenge meg kicsi a lőtávja is. Cirkáló dettó. Annyi előnye van a légvédelemnek, hogy a skillek/signal/modul nyújtotta AA buffot nem mutatja a csata elején az indikátor, azzal lehet játszani. A Pensa légvédelme pl régen is fos volt. Oké, a többi cirkálóhoz képest talán kicsit jobb, de úgy vettem észre, a CV-k támadása nagyrészt még mindig elég random. Ha bekapknak a rajok egy explosiont az szopás, amúgy viszont a legerősebb légvédelmen is simán át tudnak menni. Sok esetben még a Def AA sem zavarja meg. Még amikor indult a WoWs, én is az amcsi CA ágon indultam elsőként és bár a Cleve volt akkor a top op hajó, már akkor se igazán jött be. Vicces, hogy a könnyű ágat később rakták be, a Worstcseszter még is előbb lett meg, mint a DeMo. T8-ban a Balti volt az utolsó amit (tegnap) lehópelyheztem. A többi már rég le volt. Nem rossz hajó, de engem zavar a kis lőtávja. Thunderer/Conqueror: Igaz hogy olyan lövege van, ami mindent is elbont, de a páncélja olyan szar, hogy minden irányból mindenféle lőszertipussal lehet sebezni. A szuperheal miatt a sok noob bátrabban játszik vele mint a többi BB-vel, ezért halnak általában elsőként a goldnoob Thundererek. Most viszont a Dead Eye miatt már ők is inkább a pálya széléről fognak kempelni, sajnos ennek a skillnek a hatása már most nagyon erőteljesen érzékelhető a Ranked meccseken, mert a Dead Eye BB a csapatban = lose Ranked. És persze mivel ő a biztonságos távolból növelt pontossággal sebez, neki fog megmaradni a csillag is. Az elmúlt 2 napban a Ranked csaták 99%-t azért buktuk, mert az ellenfél simán lerohant, a BB-ink meg a következő pályáról kempeltek. Jah, meg a szokásos lemmingvonat. Amúgy ez a gyújtási esély is érdekes, 50%-t ir a Conquerorra, amiről tudjuk, hogy igazából 25% sincsen. Én is ezzel próbáltam a gyújtogatós küldit csinálni és persze Randomban, ahol bedob T8-9 ellen, mert ugye a kisebb tiernek nagyobb eséllyel okozok gyújtást. Aztán amikor a T8-as BB vagy CA kap egy full salvot, betalál 5-6 löedék és egy sem gyújtja ki... aha... 50% fire chance! Amikor bejöttek az angol BB-k, 5 találtból 4 gyújtott. Értem én hogy az új hajót OP-ra kell húzni, aztán meg fokozatosan nerfelni, de akkor már legyen bennük annyi gerinc, hogy láthatóan is feltüntetik a csökkenést, ne csak a rendszer számoljon kisebb értékkel a háttérben. Skillek: én is úgy értelmeztem a Dead Eyet, hogy az alap láthatóság. Mert a standard az jobb helyeken az. De úgy tűnik nem csak számolni nem tudnak a WG-s csávók, de irni/fogalmazni se. És ez pl baromira nem mindegy, mert ha tényleg az alapot venné alapul, akkor nem érné meg conceal-re gyúrni, én pl nem szeretem a csatahajókat "láthatatlanná" tenni , a Montin, A GoKu-n, a Yama-n, de még a Repun is másodlagos lőtáv volt CE helyett. A másodlagosok pontosságát meg szerintem tényleg csökkentették. Egyrészt a skill is már csak -35%-t ad a régi 65 helyett. És hiába növelték a lőtávot, egy DD-t még a régi rendszerben prioritinek kijelölve is baromi nehéz volt megcsipni 10km felett. Pénteken az első csatám az A hullos Udaloi-al volt. Az ellenféltől az A cap-re jött egy Ohio meg egy GoKu. Mind a kettő lőtt a másodlagosokkal, mint a szemét, és kb 1 lövedék talált el. A többi az a főágyútól jött, de azok se igazán találtak be, pedig nincs a kapitánynak Dazzle se. És ha már DD-k, igen, a probléma még mindig az, hogy a BB low skillek közül melyiket tegyem be, mert kb mindegyik fos, a DD-nél meg még mindig nincs annyi skill pont, amit ne lehetne elkölteni. Első körben el kell dönteni hogy gunboatot akar az ember, vagy torpozni. És akkor még mindig szép választék marad, baromi hamar elfogynak a pontok.
7 hajó (3 BB, 4 CA) lő téged 3 irányból, a negyedikből meg 10 km-en túlról jönnek a 20 másodperces torpedó wave-ek. Hátráltasd az ellenséget. Utoljára szerkesztette: pajer_csaba, 2021.01.24. 15:53:56
Én egyiket se használom. Nem túl gyakran torpedóznak ki rombolók, ha mégis akkor általában úgyis olyan szituációban, amin nem segít a Vigilance. Nekem az Enhanced Anti-Torpedo Protection szintén nem egyértelmű, mert ennél is felmerül bennem a kérdés hogy mihez ad 10%-ot. A hajók adatlapján a Torpedo Protection az a bulge-ra vonatkozik, ha a hajó orrát vagy tatját találják el akkor lehet akármennyi % a TP, az nem számít, csak a torpedó random sebzésén múlik az elszenvedett sebzés. Ez a 10% a bulge-hoz adódik vagy a bulge nélküli részekhez is. Gyanítom csak a bulge-hoz. Akármelyik is legyen számomra ez a képesség nem ér 3 pontot.
A Dazzle már elgondolkodtatóbb számomra is. Úgy gondolom hogy a gunship DD-kre jó lehet. Például a francia, orosz és a jövőbeni új német DD-kre. Ezeknek többnyire, rombolós mércével mérve nagy lőtávjuk van, rossz az álcájuk és kicsi hatótávolságú torpedóik vannak. Ezekkel lövöldözni fog a játékos, tehát spottolva lesznek és vissza lőnek rájuk jól jön az ha nehezebben találják el. De mondjuk egy svéd, angol vagy japán rombolóra inkább már 4 pontos képességet tennék. Utoljára szerkesztette: davidbog, 2021.01.24. 17:29:11
Hát nem tudom nekem ezek nem hasznos vagy ésszerű összeállítások. Csatahajóknál némelyiknél kimarad az Emergency Repair Expert. Az a +1 Heal szerintem elég fontos pláne hogy most 10%-al hosszabb ideig aktív, 3-4 másodperccel hosszabb ideig tölt vissza. De szinte mindegyiken ott a Fire Prevention Expert, nekem az kb 1 pontért lenne hasznos. Az hogy 4 helyett maximum 3 helyen égek az teljesen mindegy úgyse lesz soha 4 mert ha már 3 helyen ég a hajó használom a Damage Control Party-t. A how it works: fire videóban szépen ki van számolva milyen az ha a hajón van ez a Fire Prevention Expert skill és a Damage Control Modification 1 és milyen ha nincsen egy olyan hajó ellen ami teljesen gyújtásra van építve/skillezve. A videóban 2%-ra jön ki a különbség: 11,8% vs 13,8%. Mondjuk ez a Fusonál van, lehet hogy más hajónál nagyobb a base coefficient of anti-fire protection és akkor nem 2% hanem 3 vagy akár 4% lesz a különbség. És ez ér 4 pontot? Lehet. Nekem biztosan nem, inkább okosan használom a DCP-t, példéul egy tűzre semmiképp, kettőre is csak akkor ha egyszerre kapok kettőt. A másodlagost csak a németeknél ajánlja... A Dazzlet is pont olyan rombolókra rakja amire én nem raknám. Priority targetet se használtam soha még egy pontért se nemhogy kettőért, eleve feltételezem hogyha látnak akkor lőnek is rám és nem mutatom az oldalam.
Fire prevention a legjobb survival skill a játékban még mindig, Priority target nélkül meg már nem is tudnék játszani kb :) Semmi nem szentirás persze mindenki ugy skillez ahogy akar, csak aztán ne a script legyen a hibás
priority target a japán papír cirkálóknál nagyon faja,puffogtatsz,aztán ha látod hogy becéloztak,már fordulsz is ki...ha meg ketten hárman céloznak rád,akkor meg abbahagyod a lövést,és elhúzol a szürke ködbe.. :D
Bissyvel ma, 312 secondary lövés, 46 találat. Nagyon jó. A fosch main battery mellé kiherélték teljesen a secondary-t is...
Még régebben egyszer kipróbáltam ezt a skillt. Én nem sok értelmét látom. Főleg nem 2 pontért. Az IFA szerintem jobb, ruszki cirkálóknál nekem fenn is van. Mondjuk japónál se árt. Sőt!
Tegnap megnéztem magamnak ezt a Conquerort, az első 8 találat nem adott be egy gyújtást se, 50% FC ide vagy oda. Kösz WG. Nincs Dead Eye, viszont felraktam végre a 3. slotba a pontosság növelő modult. A GoKu megindult rám, vertem bele kétszer 25k körül AP-val, cserébe kaptam kb ugyanennyit. Am vicces volt, mert... ez Ranked csata volt, ketten mentünk el a Riga-val foglalni a közeli cap-et, aztán lassan elkezdtünk csorogni a másikra. A többiek meg túlerőben nem birták átnyomni a másik oldalt, mire a Mino beirja csetre hogy Conq+Riga reported. Vagyis azért reportált minket, mert nem játszottunk elég jól... helyettük is. Aha. Visszatérve... Mivel a Conqueror észlelhetőségét le lehet nyomni 13 km alá, ha a Dead Eye tényleg a kumulált értéket veszi figyelembe, az közepes távon elég szemét ellenféllé tesz, hiszen 20 sec alatt leesik a spot és kb 25 sec alatt betölt a löveg. Szóval kb minden lövésnél működni fog a skill.
Csak azt nem értem, a sok gyökérnek honnan van annyi szene hogy meg is tudja venni?
nekem is megvan rá a szenem...első szenesem a jean bart volt,most meglenne a thundi is...de inkább megvárom miket hoznak ki még ,ha ezeket kiveszik.meg úgyis nerfelik majd szép csendben...meg úton vagyok a conquerror felé is,nem kell még egy thundi is mellé majd ...minden ládából a resourcet nyitom,ott potyog a szén...
Nekem is van már szenes hajóm... néhány, én is csak szenes kontit nyitok... de nekem azért van rá több mint 8k csatám. Itt viszont simán rohangálnak 2k alattiak is vele. A béna játékos csatánként kevesebb xp-t szerez, tehát kevesebb napi konténert tud kiszedni. Mert ugye a sima dublonos meg free xp-s hajókat meg lehet venni pénzért. De a szeneseket tudtommal nem (bár a Pommern van dublonért is, de a Thunderer pont nincs).
attól még hogy béna,lehet kitartó,kiszedi a napi 3 kontit az jó szerencsével 9x400 szén egy nap,az egy hónapban 100k szén azaz 2 hónap alatt kuponnal megvan egy szenes hajója . csk a napikból :D
Ha jó szerencséje van,ha nincs akkor napi 3x400 szén. Én általában max 2 konténert szerzek meg,elmegy a kedvem egy két csata utána ha nagyon bénák. Aztán napokig semmi.
erre irtam hogy kitartó,még vesztes csatánál ha totál béna vagy és elsőnek ütnek ki,akkor is jön xp :D innentől már csak kitartás kell hogy meglegyen a napi 3 konti :D bemegy ddvel,padlógázzal indul a capra,spottol 4-5 ellen hajót,lő pár találatot az ágyúkkal esetleg a végső esetben elengedett torpedókból is talál egy,3 perc alatt kész egy csatával,és még igy is nagy esélye van hogy lesz olyan csapattárs aki kevesebb xpt szerez a csatában :D Utoljára szerkesztette: Caliph, 2021.01.26. 09:32:27
Szépen ki lettek herélve a rework-el a német BB-k...
na majd ha jönnek a tengók és átcsúszva az ellenséges dd és cirkáló vonalon nekiállsz a dead eyezó kempeló bbket csócsálni :D
Kageróval volt tegnap egy jó köröm. Nem volt hordozó, így középről indulva szemből kívántam átvágni a csatatéren, arra gondolva, hogy mindenki két irányba indul, és talán még dd-vel se találkozom. Azé" találkoztam egy világ legbénább dd-jével, valahogy megijedt vagy nem tudom, elkezdett füstölni, a füstbe beleeresztettem 16 torpedót, az egyik elkapta. Utána lerohantam, kilőttem. Ez a tény nem zavarta meg az ellenséget, szépen beálltak a szárnyakra lövöldözni, én meg az egyik szárny mögé kerültem, és megleptem őket. Awww. Szeretem amikor ilyen átkarolással sikerül valami. :)
gondolkodtam ezen a dead eye skillen...a bbk nem azért vannak hogy max távról puttyogjanak igaziból is? tudnátok példát mondani a háborúban amikor két bb akár csak 10 kmen belülre is került egymáshoz és úgy nyomták a brawlingot? :D
persze nyilván élvezetesebb a közelharc,de a mostani meta azt jelenti,hogy még a kurfurstre is dead eyet raktam...
én továbbra is a carrierben látom a nagyobb gondot Utoljára szerkesztette: Caliph, 2021.02.15. 12:12:31
Hát a nyomorék royal navy elég közelről lőtte a Bismarck-ot a csata végén....
T6 rombolóval nagyon szoktam élvezni a T8 cv-t .... azért jó lenne ha saját teirjük alá nem mehetnének csatába.
mert ott már a bismi a meghibásodott kormánylapát miatt nem tudott mit tenni. de a csata elején biza a bismo full rangeről osztotta a briteket,25-26 kmről záporozott az áldás
Nem sűrűn fordult elő. Ami most így eszembe jut az: Guadalcanal Washington&South Dakota vs Kirishima Ill Surigao szoros (Bár már itt lényegében már verve voltak mire elérték a BB line-t...)
A Tsushimai csata egyik legtöbbet hangoztatott tanulsága az volt, hogy egyre nagyobbak lesznek a lőtávok a tengeri ütközetekben - úgy, hogy igazából az egész csatát 5-6000 méterről vívták meg, miközben az akkori maximális lőtáv már elérte a 10 km-t. Ebből indult aztán ki a lőtáv, löveg és célzóberendezések fejlesztési versenye, amikhez viszont egyre nagyobb és erősebb hajók kellettek, amik így viszont rengeteg drága technológiát foglaltak magukba, tehát indokolt volt minél távolabb tartani őket egymástól. Valahogy mindenki úgy képzelte, hogy csak az ellenfél lesz olyan hülye, hogy megpróbál közel férkőzni a saját csatahajóhoz (az eszükbe se jutott, hogy már csak azzal is, hogy A hajó közelít az álló B-hez, azzal B hajó is közelít a felé haladó A-hoz). Emiatt aztán gyakorlatilag a BB-k az óvatoskodás miatt olyan messzire kerültek egymástól, hogy a repülőgépek simán átvették a harctéri szerepüket.
Nem akarlak megbántani, de tökéletesen téves következtetésekkel teli hülyeség amit leírtál.
Az 1905-ös Cusimai csata idején a hajók elméleti lőtávja valóban 10km-er (inkább 9km max. ) körül mozgott, a gyakorlatban azonban ennek a korabeli tűzvezetési technológia fejletlensége miatt semmi jelentősége nem volt. Erdemben max. talán 7km-ig vezethettek hatásos tüzet, a találat minimálisan reális esélyével. Nem csak a Japanoknál vagy az Oroszoknál, a kor összes haditengerészeténél ennyit tudtak. A Cusimai ütközetben az átlagos tüzelési távolság volt az 5-6km., de az ütközetben - kezdve az orosz 30 5 -es nagy kaliberű lövegek 10km-ről leadott es igen kis hatékonyságú tüzén át, - sokszor még 2-3km- erről is zajlott. Ezért olyan tanulságot sem vont le senki az ütközet után, hogy a lőtávok növekednek, mert ez egyáltalán nem történt meg. Nem csak a résztvevő felek nem, hanem az ütközetben szép számmal megfigyelőként részt vevő elsősorban Britt Amerikai, de Német Francia katonai attasék sem. Sőt, az ütközet egyetlen valós tanulságát miszerint : Az orosz nehéztüzérségi fölényt a japánok nem csak a korszerűbb hajóikkal, hírszerzési, kiképzési, harcászati, és taktikai fölényükkel semlegesítették, hanem a jóval hatékonyabb másodlagos és kiegészítő fegyverzetükkel a hajóikon. A találatok és sérülések zömét ugyanis ezek okozták, nem a főfegyverzetek nagy távolságú tüze... Na ezt a tanulságot senki sem akarta látni, ugyanis főleg az akkor szuperhatalom Brit birodalommal az élen, a tengerészeti stratégák már az "all big guns" szupercsatahajók ( utólag már tudhatóan teljesen téves ) doktrinájának lázában égnek. Ekor már épül titokban az első Drednaught ugye... Az "All big guns" doktrína lényege, hogy a haditengerészet elsődleges felata nem a tengeri keresedelmi útvonalak védelme, ahogy azt addig a világ összes haditengerészete által követett a Franciák által megalkotott "Jeune École" doktrina kimondta, hanem a totális tengeri uralom megszerzése. Tehát nem a gyors közepes fegyverzetű hajók építése lett a prioritás, hanem hatlmas ágyúkkal és nehézpáncéllal felszerelt monstrumoké, amiken a másodlagos fegyverzet jelentőssége a brutális főfegyverzet miatt erősen kiegészítő jellegűvé, lényegtelenné vált... Na most a vicc az egészben az, hogy a hatalmas kaliberek miatt az elméleti lőtáv nőtt ugyan, de -mint mondtam- az akkoriban nemhogy analóg tűzvezető számítógép, de számológépek, giroszkópok nemlétezesének okán a gyakorlati lőtávok kb. az 1939-40-körül megjelenő vízfelszini radarokig megmaradtak nagyon max. a 10km-er környékén. Az angolok még 1912-ben végeztek lövészeteket 12km-es, és a-fölötti lőtávban - az akkor már brutál méretű 38cm-es csatahajó lövegeikkel -nem is igazán a nagy távolságú pontosság, hanem a lőszerek páncélátütésének, valamint az akkor kidolgozott másik agymenés: a csatacirkálók védelmének tesztelésére, igen kiábrándító eredménnyel : 12km- en és felette, az álló célpont eltalálásának esélye is 2-3%-ra csökkent, még ideális lőtéri körülmények között is, az akkori technológiai szinten... Csak akkor már gőzerővel építette mindenki a saját szupercsatahajóit, a doktrína maga alá temette az ésszerűséget. A 10-évvel későbbi Jütlandi csata átlagos tűzmegnyitási távolsága is egyébként 7km-er körül mozgott, egész egyszerűen azért, mert a helyi környezeti viszonyok, időjárás miatt onnantól látták egymást. Es még innen is a Brittek 2%, a Németek 3%-os hatékonysággal lőttek.... Ennyit a lőtáv növekedéséről. Az egyre nagyobb ágyúk hajókba építése szimplán az elhibázott fejlesztési irányok eredmenye, köze nem volt a lőtáv növeléséhez...
A repülőkről meg röviden még annyit : Az 1930-as évek közepére értek be a tapasztalatok mind anyahajóépítés, mind alkalmazott stratégiák terén, valamint akkor születtek neg az első olyan szerkezetileg és motorikusan elég erős repülőgéptipusok, amik komolyan vehető mennyiségű és súlyú bombát, torpedót voltak képesek taktikailag értelmezhető távolságra és sebességgel elvinni, ekkor vették át az anyahajók a csatahajóktól a fő csapásmérő címet. Az ágyúk lőtávolságának fejlődéséhez ennek egészen pontosan 0- köze volt...
Totál off, de asszem megtaláltam amit kerestem. Mit kerestem? A legdurvább vitorlás fregattot, ever. Azt hittem egy francia vagy angol lesz a befutó, de nem bzmeg, egy amerikai. USS Constitution a hajóosztály egyik példánya. Több mint 50 ágyús nehézfregatt, 24 fontos ágyúból 30-at cipelt (az átlag fregattnak 18 fontos volt). 1500 tonnás, míg az átlag fregattok 700-800. Ráadásul a sztorija is jó, számos párbajt vívott más hadihajókkal, és mindet legyőzte. Ja meg egy rakat kereskedelmi hajót is kilőtt. Hát én szerelmes lettem. Most ezt meg akarom szerezni hajómodellként, és harcolni akarok vele játékban. Kérdés, milyen játékba rakták bele vajon. Valami taktikai bizbaszba biztosan ott lesz. Na csak ennyi.
Csak nekem nem akar bejelentkezni a játék? Logging in karikázik már úgy 20 perce .......................................................................... Tegnap is sokáig tartott, de ma nem akar túljutni a loggingon .. :/
azt mondjak egy win update miatt szenved, tuzfal ki be kapcsolasa utan beenged
"de számológépek, giroszkópok nemlétezesének okán a gyakorlati lőtávok kb. az 1939-40-körül megjelenő vízfelszini radarokig megmaradtak nagyon max. a 10km-er környékén"
Szerintem gy kicsit több kellett legyen. I. világháborúban azért már olyan 14-15 km-ről tüzet nyitottak egymásra, sőt a Beatty-féle csatacirkálók 20km-ről megkezdték a lövöldözést az egyik csatában. Oké az akkor világrekord volt, de az a kérdésem, hogy minek lőnének egymásra ilyen messziről, ha csak 10km alatt érnek el találatokat? Simán lehet, hogy az van amit írsz, utána kell nézni, de úgy érzésre a második világháborúig el kellett jutniuk odáig, hogy horizontra tudjanak "pontosan" lőni a legkorszerűbb egységek. Utoljára szerkesztette: lonvard, 2021.02.18. 22:38:28
A távolsági "világcsúcs" az optikai célzással, manőverező célpontra: 25,600 m (28,000 yd) és a Scharnhorst tartja a Glorious CV-vel szemben (hasonló távon az angolok egy afrikai kikötőben lehorgonyzott franciskát találtak el), de ez is 6 percnyi belövés után! Tehát nem úgy kell elképzelni a tengeri tűzpárbajokat, hogy egyből a lemezt karcolgatták, hanem szép lassan, fokozatosan, egyre közelebb és közelebb csúsztak a becsapódások a célponthoz - már, ha egyáltalán helyesen tudták azonosítania becsapódások vízoszlopainak az "elkövetőit", több hajó esetén... Aki szerencsésebb volt és előbb talált, mint meglepetésre az oroszok Csuzimánál, az kezdte az aprítást - az oroszok a robbanótölteteikben nem fekete lőport használtak, így több találatukról nem is szereztek tudomást, mert az a hajó belsejében robbant és nem adott látványos visszajelzést, ami elkeserítette és állandó, teljesen felesleges korrigálásra késztette az ágyúk kezelőit (amíg a fedélzeti tüzek és azok füstje miatt lehetetlenné nem vált a célratartás) -> ilyen "apróság" miatt is elúszhat egy csata... (jó, ott már a fel- és a hozzáállással is gondol voltak, de ez most mellékes) Azaz, egy komplex rendszert jelentett az ágyúval eltalálni az ellenfelet, amiben a látási viszonyoktól kezdve a távcsövek és a legénység minőségéig az adattovábbítás módján keresztül, rengeteg dolog beleszámított. A radar nagyon kitolta az érzékelési távot, sokkal pontosabban és hamarabb kaptak (új) lőelemeket, akár olyankor is, amikor az optikai célfelderítés lehetetlen lett volna, így nagyban fokozva a hatékonyságot.
Az első világháborúban már magának a becsapódások tulajdonosainak elbírálásban gondok adódtak, ha több hajó vett célba egyet, ami akár el is lehetetlenítette az adott cél eltalálását, amit a közvetlen irányzású lőtávon belüli lövöldözéssel képzeltek el egyesek orvosolni, míg mások különböző célpontok megadásával próbálták meg ezt kiküszöbölni - a korabeli, hajók közötti kommunikáció sebessége és hatékonysága ismét egy misét megérő téma... Az angolok meg egy egészen másik tészta. Miután John Fisher újra megtanította célozni és így egyből 2-3x-osára növelni a hatékony lőtávolságot - amíg a többiek is fel nem nőttek hozzájuk e-téren: a flottáknál vaskalaposabb intézmény nem létezett akkoriban - , egyszerűen teletömték a hajóikat munícióval - ez szó szerint értendő - és ami a csövön kifér módon lövöldöztek: a becsapódási arány romlását a lövedékek számának növelésével gondolták ellensúlyozni, hovatovább fokozni is azt.... (azok a régi, szép hagyományok - az angol tüzérek gyorsasága, de inkább a taktikájuk - testre, emberre mennek és nem a vitorlákra - , sokáig volt "világverő")
Értelmezd amit irtam. Igen, a 2.vh -elején megjelennek a Német Seetakt, az Angol ASV, az Amerikai CXAM "vízfelszini" radarok, cirkáló méretű célpontokat kb. hasonló, bár az időjárástól erősen függő de általában 20-22km-es észlelési távolsággal, ami hatalmas előrelépés az addigi optikai távmérőkkel végzett tűzvezetéshez képest, valamint Kotomicuki kolléga nagyon fasza és korrekt kiegészítő infókat szolgáltat a témában, viszont az én hozzászólásom lényege nem ez akart lenni, hanem a pajer_csaba által beírt "nonszenszekre", reagálás amiben összemosta és félreértelmezte a tengeri fegyverkezési verseny "kalibernövekedését" a lőtáv és célzás fejlődésével, meg a haditengerészeti repülők "hatalomátvételével".
Hosszabb kihagyás után visszajöttem hajózni, és megvettem a két új szovjet T10 cirkálót. A Nevszkij sem rossz, de a Petropavlovszk egy nagyon beteg hajó. Cirkálóhoz képest a páncélzata remek, amolyan Moszkva 2.0 vagy 3.0, és ha ez még nem lenne elég, az ágyúi totál elmebeteg szinten vannak. Mindhárom torony teljesen körbefordul, és a 220 mm-es lövegeknek nagyobb az átütésük, mint a Yoshino, vagy Puerto Rico 305 mm-es ágyúinak. Vermontot citadelláztam velük 15 km-ről.
no,wagaming rájött mekkora fos a dead eye,szal valszeg új skill kerül be a helyére orosz stream alatt jelentették be hétvégén nemtom van e még free respec,de ma ha hazaértem azonnal nullázom az össze BBm és a dead eye reworkig nem is tolom velük :D tippre beraknak valami fos skillt amit senki nem fog kirakni,csak hogy újra lehessen specelni dublonért :D Utoljára szerkesztette: Caliph, 2021.03.02. 14:41:43
Amúgy nekem valahogy eszembe sem jut T10-ben játszani. Ott vannak a legképzettebb kapitányok, a legtorzabb hajók, a legköltségesebb is. Minden adott ahhoz, hogy max T8-ig küzdjem fel magam. De győzzön meg valaki: mitől jobb a T10, mint mondjuk a T6-8. Utoljára szerkesztette: lonvard, 2021.03.02. 17:30:21
Semmivel. Sőt! Nézegetem a Rankedes csapattársak statjait és tele van gold noobokkal meg időmilliomos idiótákkal. 300 csata és már T10-ben tolja, meg a 10k csatás 20k átlagsebzéses játékosok. A hülyegyerek beveszi magát T10-be aztán azt se tudja mit kell csinálni. És amikor 6 ilyen társat kapsz Rankeden, próbáld meg egyedül lehozni a meccset. Én is jobb szeretek 5-6-ban játszani, bár kicsit frusztráló, hogy a Normandy-t folyamatosan T8-ba teszi fel. Free skill reset már kb 1,5 hete nincs. Ezt a dead eye-t nem is értem hogy gondolták. Eddig is a BB-k fele a térkép szélén kempelt, most már az összes.
Igen, de közben elborult hajókkal küzdesz, 20 kilométer hatótávú torpedókkal, legfejlettebb, legdurvább egységek, legjobb kapitányok, T10 szerintem az egy külön műfaj. Bár lehet túlmisztifikálom.
Amúgy T6 franciában a Dunquerge-el szemeztem sokáig. Mert azt a német zsebcsatahajók ellen találták ki (Grafom ellen), és minden paraméterében jobb a Grafnal, legalábbis papíron. Csatahajó, de gyorsabb a Grafnal, durvább ágyúi is vannak. És én a Graffal nagyon szeretek játszani. Csak hát a Grafban csücsül a 17 skilles kapitányom, franciából asszem 10 skilles a legmagasabb. Szóval nem játszottam meg. Meg félek a páncélzatától illetve hogy mennyire jól fordul, mer a Kongo féle gyors de rosszul forduló és gyenge páncélzatú csatahajókat nem szeretem. Azok arra jók, hogy szarrá legyenek lőve. De azért mintha ez a hajó cirkálómozgású volna. Normandie mitől jobb, mint a Dunquerge?
Nagyobb a lőtávja. Egyébként a Dunkerque egy mini Richelieu. Már ami a játékstilusát illeti. Mivel minden lövege az orrában van, forgolódni nem nagyon kell vele. Ezzel kb ki is küszöbölted a nagyobb fordulási sugarát. Kevesebb löveg van a Dunkerque-n és kisebb kaliberűek, viszont nem kell full oldalt állnod ahhoz hogy lőhess és gyorsabban is tölt. Én épp most bohóckodok a Normandie-val, folyamatos T8-ban mondjuk annyira nem poén vele játszani, de amúgy nem rossz hajó. Cserébe a Lyon hatalmas ugrás lesz majd hozzá képest.
leirtam...wg elismeri hogy fos,és valszeg kikerül . egy orosz hivatalos streamben hangzott el
itt a videó ha vágod az oroszt,elvileg 41 percnél
angol fordítás ami elhangzott:
"One of the common requests [for a change] from the community is Dead Eye. Dead Eye will be changed, from scratch. Most likely there will be a new skill, probably. In the next three to four weeks we'll have more details, and this time frame is conservative. There is a lot of data we have, and we don't want to do this in a haste. We'll do a separate article in the dev blog in which we'll cover a lot of nuances about new skills, where we'll say how it went, how it changed [game/meta], what we'll change, what will be the direction we'll take. Think by 0.10.2 we'll share more details. So, in two three weeks at the most we'll make the information available"
dead eyet megváltoztatják az alapoktól,valszeg egy teljesen új skill lesz helyette. a következő 3-4 hétben adatokat gyűjtenek,elemeznek,egyeztetik az alanyt az állítmánnyakl,sok adatuk van,nem akarják elsietni bla bla bla
10,2 re talán lesz valami info.
de hogy valami pozitiv is legyen: érkezik a grafika overhaul is,sokkal szebb lesz a game,és állítólag fpsben is többet tud majd a szebb grafika ellnére...
tegnap 3 rankedet mentem,mindhárom bukta volt,mindháromban csapatelső voltam...ez még talán oké is,ez van...de hogy a csatában az első két perc alatt megpusztuló,olyan 250xp szerző ibuki végigugatja a meccset,hogy mekkora noobok vagyunk,ez nekem már sok. tegnap tiltottam a csetet ismét,és ez valszeg már igy is fog maradni :D ja és mindez bronz 9en,első 3 csatám a mostani ranked szezonban..nem hozta meg a kedvem hogy tovább próbálkozzam :D Utoljára szerkesztette: Caliph, 2021.03.06. 09:13:18
Én mostanában vettem meg a Mogadort, ami nem lenne rossz hajó, meg a játékstílusát is élvezem, de ennyire agyhalott csapatokkal hamar elmegy a kedvem a játéktól.
Sajnos ez a játék kezd olyan fos halom lenni, mint a WoT. És ami a legszomorúbb, hogy ide is kezdenek begyűrűzni a WoT-ból jól ismert "steam roll" csaták, vagyis hogy az egyik csapat átgázol a másikon pillanatok alatt. Utoljára szerkesztette: asolyom, 2021.03.06. 12:40:52
nagyon el tudja venni az ember kedvét az ilyen sorozat, pedig általában 58-60% WR között szoktam rankedet kivégezni, de ez... a csapattagok közül meg legalább 3 játékos van 46 WR alatt, a vége felé már nem voltam rest végigpörgetni mindenki statját, ezüstben azért nem szabadna ennyi 40-44 WR közti játékossal találkozni, de ahogy hallom igazából a gold sem jobb ebből a szempontból...
A ranked mostanában totál halál. Eleve az MM szopat, innen indulsz. 2 radaros CA vs 0, vagy mondjuk Ibuki vs Kronshtadt csak hogy az arányokat nézzük. És rengeteg ilyen meccs van...
Ezért nem is játszom már rankedet, bár a random is szörnyű T9-10-ben, ott is hemzsegnek a 80-100 csatás emberek prémium hajókkal. A döntő faktor az, hogy melyik csapatban kevesebb ilyen. Ma pl. az ellenfélnél is volt ilyen országos zseni, Yamatoja volt valami 200-300 csatával, és HE-vel lőtte a Vittorio Venetomat, miközben full broadside-on állt tőlem kb. 5 km-re. Kapott is gyorsan 3 citadellát.
A domination játékmód meg úgy ahogy van egy hulladék. Teljesen szokványos úgy csatát veszíteni, hogy az összes hajónk a térkép szélén hajózik, és onnan sniperkedik, miközben az ellenfél az összes bázist befoglalja és 80-1000 eredménnyel bukó a csata.
Szakaszban T6-8 környékén lehet néha jó csatákat menni.