Anno ígérték, hogy az is kap, aki kapott WoWP-hoz. Oda én csak azért jelentkeztem. Persze nem lett belõle semmi. :P Foxy0: Ide is be volt linkelve a jelentkezési link.
Ja, sehonnan de csak pár hozzászólást kellet volna visszaolvasni. Ha meg majd lelehet tölteni, a hivatalos oldalról. Fölösleges megkérdezni, ha onnan nem lehet, akkor sehonnan.
A játék jelenleg, még zárt alfában (?) van, kb. fél-1 év.
Mondjuk nem túl sokat értettem meg belõle, de valami olyasmit vettem ki ,hogy a csapatmunka fontossága, meg hogy jól néz ki a játék, és igen, csatahajókra a hordozók nagy veszélyt jelentenek.
Meg hogy 30 km-rõl lõttek? Na ,ez azért érdekes, mert akkor a pályák vélhetõen elég nagyok lesznek, és nem 500 méterrõl lõjjük egymást.
ami kiderült a szövegbõl(már ha igaz) -4 zuhanó bombázó majdnem kinyirta -a hajója 2 ágyúját és a motorját kiütötték(tehát motor modul és ágyú modulok tuti lesznek) -a hajótesben lévõ víztõl lassabb lett,tehát ez is le lett programozva -damage control team et a motor javítására koncentrál(kétértelmû,jobb esetben mi utasíthatjuk a teamet hogy milyen javítási prioritás szerint haladjanak,de mivel kétértelmûen fogalmaz lehet ez nem lesz benne) -a rambózás a legjobb út a tengerfenék felé -minden hajónak megvan az erõssége és gyengesége,máshogy kell játszani velük -a csatahajók erõsek,de egy jól irányzott torpedócsapás egy rombolóból,repülõbõl vagy pár zuhanó bombázó el tudja rontani a napod. -rombolók: kihasználva a nagy sebességet torpedó csapást lehet mérni velük,vagy füstfelhõt képezve el lehet rejteni a saját csatahajóinkat az ellenség szeme elõl(lehetséges képesség: álcázó füstfelhõ) -cirkálók erõsségeként az AA fedezetet említi,de jó sebességgel és támadó képességekkel is rendelkeznek,némelyik még torpedó vetõkkel is -hordozókat érdekesnek találja és könnyen megútálhatjuk õket egy battleshipben ülve.skilles player kezében nagyon nagyon veszélyes.többször elõfordult vele hogy a papíron gyõztes csapat elbukott mert a carrier repülõi kilõtték a scout hajóikat és õk nem látták õket míg õk végig felderítve maradtak -csapatmunka lényeges,mind légvédelemben mind az 1 célpont koncentrált tüzelése miatt. -mint a wotban a critical hit,itt legalább akkora élvezet a 30+km rõl kilõtt sorozat ,miután a lövedékek kb 15 másodperces utazás után átütik az ellenség fedélzetét hood-ing(ammor rack találatot igy nevezik) az ellenséget -csata elõtti visszaszámlálásnál az ellenségnél lévõ cimborája chaten irta hogy õ lesz a main target. az ellenségtõl mindenki rá tüzelt és 2 sorozat lövés után lángolva robbant fel a Yamato alatta(szóval koncentrált tüzeléssel a Yamato sem ellenfél)
röviden tömören ennyi jött le a cikkbõl. forditási hibák lehetnek,5 perc alatt csináltam meg :)
Érdekes, 4 zuhanóbombázó, hát elvileg ha megfelelõ helyen és elég nagy bombával találják telibe, akkor bizony annyi lenne a valóságban is. Azért remélem nem úgy lesz, hogy bombázás=instanthalál, hanem pontosság, bombák mérete, stb dolgoktól is függ.
Az jó hogy a betörõ víztõl lassul, a javítás így jónak tûnik. Nelegyen olyan mint a WoT-ban egy katt. és megjavítottuk a sérült modult, mégis csak baszott nagy hajóról van szó, nevetséges lenne.
Arra már az elején számítani lehetett,hogy a hordozók kicseszhetnek a csatahajókkal, még amikor csak hír volt róla, hogy készül a játék, lemertem volna fogadni.
30 km+vagyis a térképek ebbõl következõen remélem elég nagyok lesznek.
azért hogy a Yamato-t ilyen gyorsan kiütik, hát... remélem normális balance lesz
Kicsit keveslem a 4 zuhanóbombázót, igaz nem derül ki egyértelmûen milyen hajót nyírtak ki majdnem. Egy '30-as évekbeli csatahajót azért már nem nagyon tudnak elsüllyeszeteni négy bombával maximum ha 1600 lb-os vagy nagyobb. Zoli utolsó cikkében még egyszer nekifut (összességében talán harmadszor) a páncélelrendezéses kérdésnek. A Baden tesztjein és pár más hajón keresztül ismét szemlélteti a károkat. Jó összegzés, logikus és szerintem technikai szempontból nincsen benne csúsztatás. (Engem talán már harmadszor gyõz meg a hagyományos elrendezés elõnyösségérõl.)
Az hogy a Yamatot így kiütik az nem csoda, össztüzet kapott. A Yamato két sortüzet adott le, nyilván az ellenfelei is legalább ennyit adtak le rá. Nem derült ki, hogy milyen hajók voltak az ellenfelei, de ha csak 5 csatahajó, már akkor tíz sortüzet kapott be nagy kaliberû lövegektõl.
A 30 km-es lõtávolságok érdekesek. Nekem nem igazán tetszik, mert ez a 8"-es lövegek max lõtávolsága, tehát a CA-k épp csak viszonozni tudnák egy BB tüzét. Másrészt ilyen távolságból a BB-k fedélzeti páncélzata viszonylag könnyen átüthetõ, ha ez nem extrám nagy hanem átlagosnak mondható lõtávolság a játékban akkor félõ, hogy nem sok szerepe lesz a fedélzeti páncélzatnak lövedékek ellen. Amúgy a valóságban ekkora távolságból két olyan eset volt ami közeli mellét eredményezett. Egy Littorio-osztályú BB lõtt egy angol cirkálót pár lövedéke közel csapódott be a hajóhoz, talán repesz sérülést is szenvedett. A másiknál egy Iowa-osztályú BB fogott villába egy japán DD-t már a második sortüzzel asszem 29 km-rõl! Köszönhetõen a radar alapú tûzvezetõ rendszerének.
A hordozóknak az a feladatuk, hogy kicsesszenek a BB-kkel. Önmagában nem ezzel van baj, hanem azzal, hogy a saját hordozó ugyanúgy ki tud szúrni a BB-vel mint az ellenséges, mivel õ adná a felderítést és ha az nincs akkor az egész csapat szívni fog. Ugyanez volt Navy Fielden is. Ha a csata végére úgy alakult az állás, hogy az egyik csapatban nem maradt vagy csak egy-két gyenge CV maradt, az ellenfélnél meg az összes (ami ott maximum 4 volt Great Battle csatában) megvolt, akkor az ellenfélnél ha csak 1 erõsebb BB maradt, az is elverhetett akár 4-5-öt is a mi BB-inkbõl. Mert az látta hol vannak a mieink, mi meg csak lövöldözhettünk a torkolattüzére. Ezért lenne fontos a csapatmunka, amit ebben a cikkben is kielemnek. Azt hiszem éedemes lesz összeszedni a régi NF:EU magyar klánjából pár játékost, mert itt is szükségünk lesz egymás támogatására. :)
Az is lehet, az is csak egy extrém eset, a játékban hogy 4 zuhanóbombázó elég. Meg az nem derül ki, milyen repülõk, milyen bombákkal, milyen hajó ellen. Meg, ki tudja, csak dolgoznak a balance-on. De remélem tényleg nem az lesz, hogy a repülõk eltakarítanak mindenkit pár bombával. Kissé tartok ettõl, hogy olyan lesz mint a WoT-ban az arty-k, bukdácsol elõre a nagy hajó, és puff...úgy robbantják szét a repülõk hogy pislogni se tud, se védekezni. De hátha normális lesz az egyensúly.
A páncélzatnál engem az is érdekel, kidolgozzák-e olyan részletesen, sõt inkább részletesebben mint a WoT-ban?
Meg a különféle modulok sérülése, részletessége? Egy hajónak bonyolultabbak kéne lennie, mint egy tank. Lemodellezik-e, hogy mondjuk egy hajón van több fedélzet is, hogy hol és milyen mélységben van mondjuk a lõszerraktár, min és mekkora távolságot kell megtennie a lövedéknek ,hogy pont ott robbanjon?
Remélem legalább ezekre oda figyelnek. A Wot-ból kiiundulva, végüélis elvileg szerintem jól megcsinálhatják, csak a gyakorlati megvalósítással lesznek problémák.
És igen, a csapatmunka, hát na ez az ami nem lesz , úgyse. Sok hülye, sokszor mondtam leírtam már, de ez a lényeg: örülni lehet ha nem a saját csapattársad repülõi bombáznak le.
Meg hogy a Yamato-t ilyen hamar kiütötték. Oké, értem én, csak na, kissé elcseszné a játékélményt, ha egy hajót marha gyorsan elsüllyesztenek. Mert a játékban: a repülõknél oké, pár bekapott lövés, lezuhan. Tankok kicsivel tovább bírják. De hajókkal legyen valamivel lassabb játékmenet, szerintem. Ritkán persze elõfordulhat olyan mint a HOOD esetében, de azért ne ez legyen az általános. Nem találnám túl izgalmasnak, hogy baszott nagy hajókkal kergetjük egymást, és bumm-bumm-bumm, egy újabbnak vége. Kicsit taktikusabb, lassabb játékmenet volna jó.
De azt is hozzá kell tenni hogy a cikk szerint az ellen összes hajója vette sortûz alá az ha esetleg mondjuk 15 vs. 15 BB csata lenne akkor el lehetne képzelni az erejét.
Hm, nem sok új infó volt ebben. De szigetek. Érdekes, de remélem nem lesz camp fesztivál a szigetek mögött. Idõjárás, itt viszont remélem lesz vihar, meg hasonló dolgok
Mikor lehet goldammo-t venni a hajókba?Nem tudom , most így hirtelen nem jut eszembe semmi, de biztos lenne sok minden, azért is mondtam, hátha valakinek konkrét dolog eszébe jut.
Az AA kérdést fel lehet tenni, mert arról nem nagyon került még ki infó.
De, volt róla szó: automata lesz, akárcsak a másodlagos fegyverzet. De mintha olyasmit is olvastam volna, hogy bár automata ki lehet jelölni célpontokat? Fene tudja.
Engem a célzés kérdése foglalkoztat leginkább. Lesz-e valami komolyabb célzás? Vonás alapján történõ távolságbecslés majd lövegek emelkedésének beállítása? Vagy esetleg olyan mint a Navy Fieldben, hogy lövegek emelkedésének beállítása majd becsapódás helye alapján korrekció a lövegcsövek szögállásán. Vagy csak olyan WoT-os ráviszem az egeret.
A egyszerre lõnek a fõtüzérség lövegei vagy lehetõség lesz kiválasztani, hogy csak az elsõk lõjjenek, vagy csak a hátsók?
Lehet-e félsortüzeket leadni? Mondjuk ennek csak akkor lenne értelme ha komolyabb célzás lenne és számítana a lõszermennyiség.
Vagy a lõszerek beállítására is rálehetne kérdezni. Lehet-e tornyonként vagy esetleg csövenként más-más típusú lõszer betölteni?
Az említett damage control team automatikusan javít vagy a játékos adja meg a javítani kívént modult, egységet.
Mennyire lesznek fejleszthetõek a hajók? Például egy Tennessee 1920-as állapotában kezd és azt lehet úgy upgradelni, hogy 1944-es verzióra jusson. Vagy két külön verziója lesz egy '20-as évekbeli és egy 1944-es. Ha egy verziója lesz akkor azt hogyan kezeli a match making, mert jelentõsen változhat a hajó hatékonysága. Például az említett Tennessee '20-as verziója olyan tier 5 a 1944-es kb tier 7.
Ha fejleszthetõek lesznek a hajók kapnak-e majd olyan modulokat, amelyekkel a valóságban nem rendelkeztek. Például a King George V osztályú hajók a quad 14"-es tornyok helyett dupla vagy tripla 15"-es toronnyal.
Csatahajóknál a hatékony lõtávolság mekkora? A valós 16-20 km az ami általánosnak számít vagy 30+ km-re is hatékonyak lesznek. Illetve a lövedékeknél körülbelül milyen szórásra lehet számítani ilyen nagy 30 km-es távolságrõl. Például egy 3x3 elrendezésû átlagos pontosságú, csõtorkolat sebességû 16"-es lövegekkel felszerelt hajó milyen találati arányra számíthat 30 km-rõle egy nagy BB, CV ellen?
Hirtelen ennyi jutott eszembe. Ha valamelyik kérdést érdemesnek találod arra, akkor feltehetnéd. Elõre is köszi a fáradozásod.
A modulok kapcsán, én annak örülnék ha kisebb dolgokat lehetne fejleszteni, azért na, egy hajó ne kapjon két számmal nagyobb kaliberû ágyút, ha egyszer olyat arra sose terveztek. De az légvédelem, esetleg a gépek, kormánylapát, célzás, ezek lehetnének fejleszthetõ modulok, szerintem. Aztán ki tudja õk mire gondolnak ügye.
david, kérdéseid némelyikére az #506-os post-ban található második linkben már van válasz.
Gyors összefoglaló:
Összesen 8 féle "funkcionális komponens" létezik, amely fejleszthetõ, ezek: fõ fegyverzet, másodlagos fegyverzet (ezek gondolom a kisebb 5-ös, 6-os ágyúk a BB-ken pl.), torpedók és torpedóvetõk, AA fegyverzet, repüléstechnika (ez más-más lesz gondolom CV-nél, meg más felderítõ katapult BB-ken pl.), meghajtás és motorok, fire control rendszerek (egybeépítve a felderítõ rendszerekkel = detection system), ill. a hajótest és annak páncélzata.
Ezek a komponensek csak a fejlesztés szempontjából lettek így egy csoportba rakva, valójában rengeteg külön kis modulból állnak (minden egyes AA ágyú egy modul pl. minden része le van modellezve egy komponensnek, fõ fegyverzet pl: minden ágyú, torony, a hidraulika, a lõszeremelõ liftek, a lõszerraktár stb.), amik külön-külön eltalálhatóak, de nem üti ki a teljes "komponenst", csak az adott modult. A modulok és komponensek NEM javíthatóak, mint WOT-ban, ha teljesen (pirosra) ki lettek lõve. Ha egy torony használhatatlanná vált pl. csata alatt, az a végéig az is marad. Ha csak sérült, akkor javítható.
Többféle lõszertípus lesz, az AP jó a BB-k ellen, a HE meg a rombolók ellen.
20km-es távolság esetén a fõ fegyverzet szórása sokkal nagyobb ellipszis lesz, mint a célpont hajó teljes hossza.
Nekem még egy dolog jutott eszembe. Felborulhatnak-e a hajók? Például ha léket kapnak betör a víz, és megdõl az egyensúlyuk?
Válaszok:
a biiig question from Ninju: > How is the aiming works? Something similar in WoT, like aiming with a crosshair or something similar in Navy Field (direction and gun elevation)?
WoT-style – pointing “crosshair” where you wanted to aim all your guns(wheter can do that)
> Will we be able to fire a half salvo or separately with one gun? Do you have to conserve ammunition sometimes?
For no – full salvos only. This _could_ change depending on tests results.
> Is it possible to load different type of ammo at the same time? Like AP’s at the front turrets and HE’s to the rear.
No, you can’t load different type of shells(the have different ballistic characteristics, you know?).
question from Ninju, “part 2″ > Are the damage control teams working automatically or I have to assign them a task manually?
So far – automatically; it’s possible that we will add control on “what to fix first” someday(depending on tests, again).
> A question about ship upgrades. Usually battleships were served many years and some received very powerful upgrades. Will the upgrades affect the match maker? For example the Tennessee was built in 1920. It served until 1947. Can you upgrade it to its 1944 state or the later stages are different ships in the tech tree?
Yes, there will be big upgrades like Mogami class cruiser(5*3*155mm -> 5*2*203mm) or New Mexico(list of upgrades from wikipedia). Some upgrades will be represented as separate ship in the “tree” – like Mogami “cruiser-carrier” and Fuso “battleship-carrier”.
> Are there any modules did not exist? For example King George V can have double or triple 15” towers instead of the quad 14”?
Not sure about KGV thought, it depends on many factors(like barbettes size, gung weight). But Scharnhorst will get his 3*2*380mm as upgrade from 3*3*280mm.
> Is a ship able to sink because of too much water in the hull in one side? I mean it still has some HPs but it rolls over?
Yes. Ship crew will automatically try to stop rolling by counter-flooding, but your buoyancy is limited(by displacement of the ship) and full torpedo salvo from DD or torpedo bomber squadron could send any ship right to the bottom of the sea. Even Yamato or Montana.
-Can we have a short sneak peak video about the gameplay? :)
Sorry, no! Someday though… my bet is on “right before OBT”.
Fordítás:
-Célzás: WoT stílusban, ahova lõni akarsz oda viszed a célkeresztet.
-Ágyúnkénti lövések: Jelenleg csak teljes sortûz van, de ez a tesztek alapján változhat.
-Különbözõ lõszerek betöltése egyszerre: Nem. Más a ballisztika. (Bár itt szerintem nem gondolt arra, hogy a hátsó tornyokból lehetne lõni másik célpontra.)
-Javító csapatok: Jelenleg automatikusan dolgoznak, de esélyes, h belekerül majd a lehetõség, hogy mi legyen a legfontosabb.
-Hajó upgradek: Lesznek olyan jelentõs változtatások amik külön hajóként jelennek meg.
-Valóságban nem létezõ ágyukonfig: Sok tényezõtõl függ (pl. a barbetta méretétõl), de a Scharnhorst kap 3*2*380mm konfigot a 3*3*280mm helyett.
-Felborulhat e a hajó a túl sok víztõl: Igen, a legénység megpróbálja majd megállítani a dõlést (pl. ellenárasztással) és a vízbetõrést, de a maximálisan felvehetõ víz mennyisége függ a hajód úszóképességétõl. Egy teljes torpedó sortüzet még a Yamato sem bír ki.
A gameplaybe meg nem kukkanthatunk bele. :(
" Egy teljes torpedó sortüzet még a Yamato sem bír ki."
A Yamatot (a bombák kivételével) 5-6 torpedótalálat érte, így ha hozzávesszük hogy pl. a Fletcher osztályú DD-k 10 torpedót tudnak útnak indítani így ez helytálló. (plusz, aki a yamato-jával hagyja, hogy egy DD teljes torpedó sortüzet indítson útnak (ill. ha hagyja hogy ezek közül az öszes eltalálja akkor csak magára vethet.)
Elég alap szinten áll még. :( Sok dolog automata. Inkább tûnik hajó skines WoT-nak mind igazi hajós játéknak. Eszembe jutott még pár kérdés. Lehet valamelyikre már korábban válaszoltak. Ha van közte jó akkor ezek közül is felrakhatnál párat.
- A CV-knél van valamilyen maximális limit levegõben lévõ repülökre? - CV-ken a különbözõ kategóriájú repülõknél van-e valamilyen mennyiségi korlát? Tehát lehet-e kizárólag zuhanóbombázókkal vagy vadászokkal feltölteni egy CV-t? - Vadászgépeknél elfogyhat-e a lõszer és az üzemanyag ami miatt vissza kell térni a CV-re? - A CA, BB hajókon lévõ felderítõ repülõk vissza térhetnek-e a hajóra, vagy a hajó már nem tudja felszedni ha egyszer elindította. - Ha már automata az AA (és a másodlagos tüzérség) akkor a különbözõ kaliberû lövegek különbözõ célpontokat lõnek vagy mind mind ugyanarra tüzel (már ha olyan közel van a célpont hogy benne van a legkisebb lõtávolságú löveg lõtávolságában is). - A parancsnoki híd kritikus sérülése (piros lövik a modult) esetén harcképes marad-e a hajó? A hajó különbozõ részei közt ezekután is él-e még a kommunikáció vagy olyan statikus céltárgy lesz mint a WoT-ban a harckocsi miután kilõtték az összes embert a tankból. - Ha egy tornyot kilõnek (pirosre sérül a modul) és harcképtelen lesz az ott tárolt lõszer felhasználható lesz-e más tornyoknál? - Tudnak-e aknákat telepíteni/felszedni a rombolók? - Csata elején ütközhetnek-e a hajók vagy egy rövid ideig átmehetnek-e egymáson?
Feltenném én, de nem fognak válaszolni. Ez egy kvázi interjú volt tegnap 4-5 között. :( Igazából még nem tudjuk, h mit hogyan is oldottak meg. Ezért lenne jó végre látni egy kis gameplay-t. Mert simán lehet, h nem lesz zavaró az automata AA és secondary. Aztán azt is simán el tudom képzelni, hogy ez meghozza majd az emberek kedvét a hajókhoz aztán meg a War Thunder hajós része elégíti majd ki a realizmusra vágyók igényeit.
De kár. Ezt nem tudtam, hétfõn jobban is megerõltethettem volna magam. Pár gameplay tényleg jó lenne.
Sokunknak már évek óta megvan a kedve a hajókhoz, a NF már meghozta. :D Kívncsi leszek mennyire lesz konkurencia az NF2 vagy az NF:NA. A Warships nem lesz olyan monopól helyzetben mint a WoT, vannak akik NF-ezdet és már vannak elvárásaik egy hajós MMO-val kapcsolatban. Ezeket vagy teljesítik vagy elveszítik ezeket a játékosokat. Amúgy a kérdéseim egy része is NF-ben való megvalósításból vetõdött fel.
A lenti cikkben lévõ képek alapján külön külön is tüzelhetnek majd a tornyok. Na ez jó. Tartottam tõle hogy nem lehet. Ám ha itt lehet külön-külön tornyokkal lõni, hogy lhet hogy a tankos verzióba nem került be még a multi-tornyos tankok?
Ahogy én kivettem a cikkbõl, csak akkor tüzelhetsz külön, ha egy torony már célon van és a többi nincs.
davidbog: Sajnálom, azt hittem ez mindenkinek világos. Ha tudom, szólok. :( Nekem is megvan a kedvem a hajókhoz. Az NF-el nekem csak az volt a bajom, h nem értettem meg azt feleslegesen bonyolult crew rendszert. A NF2 meg... háát... Nagyon fizettetni szeretett volna.
A NF crew rendszere szerintem nagyon jó volt. Tulajdonképpen az volt a játék lényege. Már az elején úgy kellett nekiállni a játéknak, hogy a kiszemelt végsõ hajónak (ami CV6/BB6 szokott lenni) megfelelõ legénysége legyen. Alacsonyabb szinten többször is végig kellett menni, mert egy hajóra nem fért rá a teljes BB6/CV6 legénység és közel azonos szinten kellett tartani mindet. Eleve úgy kellett nekiállni a játéknak, hogy ismerõstõl megkérdezted, hogy mit hogyan érdemes vagy fórumokat olvastál, anélkül esélyed se volt. Én is négy hónapig össze vissza fejlesztettem a legénységet ami maitt összességében kezdhettem elõrõl. De legalább tanulságos volt és második nekifutásra már élmény is. A játékban volt trade ami fõleg a legénység kereskedelmébõl állt, ami szintén nagyon jó dolog volt minden szempontból. A kiegyensúlyozással voltak nagy problémák és hogy kevés játékos volt.
Ikarus44: lehetséges hogy ettõl kéne várnom, de a Gaijin-os bandától én már semmit nem várok. Mert iszonyatosan lassan dolgoznak szerintem a WG-nél is lassabbak. A tankos részérõl is már szinte lemondtam, amire lesz abból is valami tényleg élvezhetõ open béta vagy 1.0 addigra már az is lehet hogy a World of Warships bétájával játszunk. És nálam nagy elõnyt van egy új hajós MMO, sokkal nagyobbat mint még egy újabb tankos.
Nekem lenne 1 kérdésem a fejlesztõkhöz: A CV-rõl indított repülõegységek komplett századok (16-18 gép) lesznek vagy csak 3-4 gép.
Ill. ennek egy kiegészítése: Hogy olyan opció lehet-e, hogy nem egyenként küldjük az egységeket a hajók ellen hanem esetleg a hajónk fölött köröztetjük õket, míg az összes egység fel nem száll és így 1 nagy ált. támadást lehessen indítani.
Hát elnézve a WT Ground Forces elsõ tesztvideóit, nagyjából annyira az elõdje a WoT, hogy tankok vannak benne és csá :D Se grafikára, se irányításra, se kivitelezésre (lásd van beltere a tanknak, ha sniper módba váltasz vagy nem látod szépen megjelölve, szinte wallhack mintára az ellenfelet a képernyõn stb), sõt még a mmm is tökéletesen más megoldásra hajaz. Egyébként meg minden tankos játék korábbi próbálkozásokból ered, de eddig nulla szimulációval... Close béta óta WoToztam nagyjából elõzõ decemberig, de még mindig teljesen arcade szar, ráadásul egyre több a retardált gyökér, akik miatt játszhatatlan a public :D
Visszakanyarodva erre, itt lentebb volt már írva ilyen kérdezz felelekben, hogy a gépek csoportban lesznek és nem lehet majd olyan részletesen irányítani õket, mint a Navyfieldben. Magyarán az össze játszani képtelen ember tuti hordozóval lesz, ami gyakorlatilag csatákat dönt el, mivel tengeralattjáró tudtommal nem lesz.
Hát márpedig ez is ,,arcade szar" lesz. Egyébként nekem semmi bajom az arcade dologgal, nem is értem, miért szar ettõl valami? Nem mindenki az összetett szimulátorosabb irányt szereti. Például van aki az NFS szerû könnyed autózást szereti, van aki a szimulátorokat, bár igaz az NFS széria egy ideje tényleg szar, de nem azért szar mert arcade játék, önmagában az. Na de messzire kanyarodtam, a lényeg, ez egy nagyon arcade hajós lövölde lesz. Többet nem érdemes tõle várni, és aki nem szereti az ilyen irányvonalat, jobb ha hagyja.
videóban 6 sebességfokozatról beszél , gondolom a jó öreg fél gõz és teljse gõz hátra, full stop, 1/4 elõre 1/2 elõre full elõre lesz benne
A WT Ground Forces elõdje a WoT? Bazzeg, elindítottad te valaha is a War Thundert? Ha megtetted volna, tudnád, hogy köze nincs a WoThoz, sose volt, sose lesz.
A hasonlóség kimerül annyiban hogy mindkettõben második világháborús tankok vannak. Meg a War Thunderben még repülõk is, valami bitang jól megvalósítva. De lesznek benne irányítható hajók is, elvileg még idén.
Elõdnek nem nagyon nevezném. Értem, hogy arra gondolsz, hogy az ötletet õk valósították meg elõször, azonban maga a WT koncepciója a WOT-al egy idõben született meg csak õk nem a harckocsis részével kezdtek, hanem a repülõssel. Az persze más kérdés, hogy nyilván leszûrték idõközben a tapasztalatokat és az élményeket a WOT-ból (hiszen játszani akár õk is játszhattak a játékkal, sõt biztos vagyok benne, hogy meg is tették) és esetlegesen már tudták, hogy mi az amit õk semmi képen nem tennének bele illetve tisztában vannak azzal, hogy a játékos társadalom mit nem szeret a WOT-ban.
Mindannyian tudjuk ,hogy a WoT egy szar, és hülye aki játszik vele, és a Warship is egy rakás szar lesz, mert a WT hajós része már most sokkal jobb, de többé inkább ne böfögd be ezt ide.
Hozzátenném, hogy Gajinnál fel annyian sincsenek mint WG-nél, nem lehet elvárni tõlük, hogy gyorsan dolgozzanak, már azért sem, mert a WG-vel ellentétben a kis létszám miatt egyszerre dolgoznak ugyanazon személyek AF-en és GF-en. Biztos, hogy WG hajós játéka elõbb kijön, mint Gajin-é, de ettõl függetlenül nem a Gajn-t kell okolni, kevesebb forrás, lassabb munka, ha megnõnek, talán már a hajós részük is begyorsul.
Nem érdekel mennyien vannak a Gaijinnál. Hirdessék többet és jobban a játékukat hogy többen játszák, több pénzük legyen, vagy mit tudom én. Az õ dolguk oldják meg én felhasználó vagyok. Nem akarok és nem is igen tudok éveket várni egy játékra. Ennyi idõ alatt bele tudok unni egy játékba/témakörébe még akkor is ha szeretem, pláne úgy, hogy van az adott témakörben hasonló játék.
Befog kerülni, vagyis az OMM hajói, a Tegethoff osztály be fog kerülni, valamikor, valamilyen módon, hogyan mikor, erre nincs válasz, de még nyílt teszt sincs szóval, ez évekbe is beletelik. Ha meg nem gondolják közbe magukat.
Néhány tier behatárolás: (az általam legutóbb feltett képek óta)
CV Seydlitz to tier 4 CL Konigsberg (1927) to tier 6 CL Leipzig to tier 7 BC Furious to tier 3 CL Tone to tier 9 DD Amazon to tier 6 DD Ambuscade to tier 6 DD A-class to tier 6 CVL Zuiho to tier 5 CVL Ryuho to tier 5 CV Hiyo to tier 6 (conversion line) CVL Ryujo to tier 6 (the other line)
"A másodlagos fegyverek automatikusak lesznek, mint pl. légvédelmi a ágyúk? Ez egy nehéz kérdés, igen is és nem is, mert helyzetfüggõ. Egy rombolónál a 155 mm ágyú a fõ ágyúja, a játékos célzásra, lövésre és az ellenség megsemmisítésére fogja használni szokás szerint. De csatahajóknál, a 155 mm-es ágyú másodlagos fegyver, szóval automatikusan fog célozni, és a játékos által fontosság alapján kiválasztható célpontokra fog lõni."
Végülis ,ez így nem szerintem nem feltétlenül rossz megoldás.
,,Lesz a hajóknak életerõ pontja? Nem fognak olyan életerõpontokkal rendelkezni a hajók, mint a tankok. Sokkal bonyolultabb rendszerünk van a hajó állapotának mutatására, ami kettõ összetevõre van alapozva. Tartósság és úszóképesség. Minden vízszint alatti találat lyukakat üthet a hajó részein, és el is áraszthatja ennek eredményeképpen. Vagyis az úszóképesség azt mutatja, még mennyi beáramló vizet képes elviselni a hajó az elsüllyedése elõtt. A tartóképesség a hajó rendszereinek, ágyúinak és a legénység állapotát mutatja. Minden vízszint feletti, pl. légvédelmi ágyúit, vagy fõ lövegeit ért találat a hajó tartósságának csökkenésével jár. A tartósság a hajtótest egész felsõ részére vonatkozik, szóval nem lehet úgy teljes egészében megsemmisíteni egy hajót, hogy kilõnek egy ágyút, és ugyan azt az ágyút lövik tovább. Mindent meg kell semmisíteni a fedélzeten, vagy azokat a részeket megsemmisíteni, amik a víz fölött tartják. Amikor az összes HP-ja elfogyott a hajó felsõ részén, akkor kiesik a játékból, és elhagyja a legénység. De van egy gyors módja a hajó megsemmisítésének, a fõ lövegek megsemmisítése, hiszen ezek nélkül lényegében kiesik a csatából. Vagyis egyfajta értelemben saját, WoWs sítusú életerõvel fogunk rendelkezni. "
Ez viszont marha furcsa, és nem igazán tudom egyelõre elképzelni.
Én valahogy úgy képzelem el, hogy két HP csíkja lesz a hajóknak. Az egyik a struktúra, a másik az úszóképességet jelzi. Amíg fent a víz felett találnak el mondjuk HE-vel, addig csak "lebontanak" valamennyi anyagot a felépítménybõl. Ha a vízvonal alatt, az meg vízbetörést okoz. Ami ugye folyamatos, ha nem kezeled idõvel elsüllyedsz. Viszont feltételezem, hogy gyorsabb az úszóképességét javítani, mint visszaépíteni az ágyukat. :) De ez csak szigorúan az én találgatásom.
Az elsõ rész, meg picit mellébeszélésnek tûnik. A kérdés a másodlagos fegyverzetre vonatkozott. Akkor az miért fontos, hogy a rombolón akkora az elsõdleges fegyverzet, mint a csatahajón a másodlagos. :)
sztem úgy lesz hogy lesz a hajótestnek egy hpja ami a torpedókra és vízbetörésre vonatkozik. ami a hajótesten van sztem külön hpval rendelkezõ modulok lesznek mint pl a lövegtornyok,gépház,irányító helységek stb így lehetséges az hogy ha pl yamaton kilõjük a hátsó ágyútornyot akkor az ugye használhatatlan lesz és az további oda becsapódó lövedékek már jóval kevesebbet fognak sebezni. de ha ki vannak ütve a tornyok,lángol az irányító fülke és a többi ide tervezett modul akkor már csak az evakuálás marad hátra hiába úszóképes még a hajó,menni,lõni nem tud.