Ne is mond, engem is elkap az az érzés h akarom csinálni, mikor meglátok egy videót vagy emberkét aki ernyõzik. Most rá voltam állva nagyon h motorozás lesz belõle, de aztán passzolom azt a témát úgy néz ki. (melóba járás miatt B125) Úgyhogy ha megyek én is leghamarabb jövõre.
mindenképp akarom továbbra is csak vszeg csúszok 1 évet :S
Az éven lakást akarok venni minimális hitellel, sõt anélkül lenne a legjobb, ráadásul augban lagzi és ugye ezek közül egyik se filléres játék.
Viszont mivel sokat járok Tokajba egyre inkább növekszik a ,,szerelem". Múltkor kocsival álltam meg és csak néztem õket vagy 20 percig, és egyre erõsödik az érzés hogy akaroooom. :D
Valamelyikõtök nekikezdett tanfolyamnak?
Azt én is olvastam, hogy ha leteszed a szükséges vizsgákat, utána is csak az oktatód, klubtársaid felügyelete alatt repülhetsz, még sokáig. Ha oda jut az ember h ernyõvásárlás biztos nincs még 1 éves tapasztalata sem, így szükséges egy olyan ember segítsége akinek ez akár 10 évekbe is mérhetõ.
Ember függõ azon belül is leginkább oktató függõ, már ha lehet hinni a majdani okatatómnak, de miért is hazudna, ezt az állítást a kövivel támasztja alá: - oktató tudja, látja mire vagy képes, menyire tudod magadévá tenni a tudást. - az ö döntése mikor léphetsz egy köv szintre - míg pl autó vezetésnél jobb esetben 2 hét 1 hónap amit az oktatód eltölt melletted, itt min egy év, ezért sokkal szorosabb a kapcsolat, diák és oktató között.
Persze a pilóta felelõsége is nagy, hisz az õ hülyesége miatt senki sem fog felelõséget vállalni illik a mondás ,,aki hülye... nsot az itt meg is halhat ennyi.
Használt cucc megijt csak okatót szerint 30% az a szint ami alatt nem szabad ernyõt venni, de mindenképp meg kell nézni jópár szempont alapján mielõtt kifizeted ezért mindenképp oktatóval kell venni. Már csakazért is mert pl fongom sincs mikor van 30% alatt vagy felett egy ernyõ :d. Megjegyzem oylan okatót modja ezt akinek az egyesületében 98-óta még nem volt baleset és vannak jó páran benne.
Kezdõként biztos, hogy használt ernyõt veszek, legfõképp azért mert újonnan kész vagyon, meg nem biztos, hogy ki tudom használni annak az ernyõnek a tudását kezdõként. Viszont a másik oldalra sem szabad átesni, hogy a lehetõ legolcsóbbat vegye meg az ember. Így vásárlás elõtt biztos kikérem pl az oktatóm v egy hozzáértõ véleményét, hogy meg szabad venni a kiszemelt ernyõt. Ha jól tudom akkor van 1 szám "porozitás" ha jól tudom, ami alapján engedik repülni az ernyõt v sem. Átlagosan egy évben hány siklóernyõs baleset történik Halálos/nem halálos? Egyik ismerõsömmel azon vitatkoztunk, hogy az ernyõzés kevésbé veszélyes mint a motorozás. Õ azt mondta, hogy uannyira, mert több a motoros. Azonban véleményem szerint az ernyõzés biztonságosabb.
Az égvilágon semmi, ha van valaki aki ért hozzá és alaposan megvizsgálja. Pl. az oktatód. Értelemszerûen itt kezdõkrõl van szó most. Estek már le páran agyonhasznált ernyõ miatt (mind túlélte, akikrõl hallottam, de akkor is.). A lényeg lent az volt, hogy ha használt ernyõt is akarunk venni, mindenképpen célszerû oktatókat kérdezni, mert õk tudják hol, kitõl, mit és mennyiért érdemes megvenni, hogy megérje.
Nahh igen más lehetõség nincs, de örüljünk h ez az 1 klub is van:) Várom majd a tapasztalatokat, élménybeszámolókat mindenképp:) remélem idén összejön neked, ha ne adj isten mégse, akkor tavasszal megyünk mind2en:)
Én mc melett lakok és ha minden jól megy az egyetemen fogok melózni, így közel van, nah meg más lehetõség itt a környéken nincs. :) Ha összejön az évenaz oktatás majd írok a tapasztalatokról.
Én is meló miatt várok inkább:):P ha lesz is az már nov. vége. Mire oda jutok, hogy van papírom ernyõre addigra beszerzek felszerelést. De ha éppen arról van szó bérelni is lehet. Számomra max az a rossz h Miskolcig el kéne járni oktatásra, de hát itt az Alföldön még 1 pattanás sincsen. Tokajnál meg ugye nincs oktatópálya, amit meg olvasgattam, hogy Tokajnál elég necces a dolog, sok mindenre kell figyelni. Tv torony, vasút, a landolási hely is necces stb. Meg engem a háti motoros dolog is érdekel, mondjuk a motor itt már 1 kisebb vagyon, de ott kevésbé vagy kiszolgáltatva az idõjárásnak. De ne szaladjak még annyira elõre:)
most várok egy meló visszaigazolásra, ha összejön, az oktatást én megcsinálom az éven felszerelést meg majd jövõre, addig meg kölcsönzés, 3k per alkalom nem kevés, de 2 hetente ki lehet bírni.
Hali! Engem évek óta érdekel a siklóernyõzés, nyíregyháziként én is a tokaji klubbot néztem. Ha anyagilag jól alakul a jövõm, akkor jövõ tavasszal/nyáron mindenképp belevágok! Vhol hallottam, hogy a siklóernyõzés a legolcsóbb módja a repülésnek. Képzés nem drágább, mint egy B kat. jogosítvány. 250-300e-bõl már használt beülõt, ernyõt, ment.ernyõt be lehet szerezni, csak keresni kell. Sõt olyat is összeszedtem, h 300e-bõl mindened van. Utána csak a helyszínre kell eljutni. Aztán az évek múlásával lehet komolyabb ernyõre is beruházni. Kezdõként mindenképp használt cuccot érdemes venni.
Nem tudok linket, de ha elmész oktatásra úgyis mond az oktató pár alternatívát (de felhívhatod õket csak úgy is). Ez egy olyan dolog, hogy ha valaki leteszi a pilótavizsgáját annak lesz vizsgára alkalmas felszerelése is jó áron. Hogy utána mennyit költ rá az más kérdés. Jogsi nélkül meg úgysem repülhet senki.
Beszélsz butaságokat:) Persze, ha az életed annyit ér:)
200-ból már jó ernyõket kell venni. Azonban, miután vizsgához illetve utána egy ideig úgyis kezdõernyõt használunk, az csak 100-150k ami nem vészes. Késõbb a rutin megszerzése után lehet váltani sporternyõre, illetve lehet venni hátimotort is, amivel 100km-ek repülhetõk.
Ha esetleg lenne vki akinek kedve van belevágni az észak keleti régióban, írjon. Én, mivel nagy választási lehetõség nincs, így a tokajflyse-t néztem ki. -90k a vizsga, van részletfizetési lehetõség érsd 50+40 -orovsi viszgálat igény szerint, ha te igényled csinálsz :D -miskolci dombokon van a gyakorlati oktatás -késõbb a tokaji hegyrõl lehet ,,ugrálni"
Egyenlõre ennyit tudok, de ott a weboldal, kicsit fura mert a link kiválasztása után még rá kell katolni ,,klikk ide" gombra, de aztán okés.
Én beszéltem egy oktatóval ahova majd mennék, de gondoltam itt is érdeklõdök. Nos az õ elmondásai alapján: - 90k a tanfolyás ez kb reális van olcsóbb is drágább is, de nem ez a tétel, ha már ez se megy bele se kell fogni szvsz(nem nagyképû vok csak reális) - 1000-1500 euros tételrõl beszélt mint kezdõ kit, ebben van minden ami kell, ernyõ,beülõ,mentõernyõ ez se olcsó, de nem 600k. Viszont tény, ez használt, de azt is olvastam, hogy kezdõnek nem feltétlen fontos az új cucc, kell egy jó oktató aki megnézi érdemes-e megevnni és akkor semmi gond.
Ez engem is édekelne, csak nagyon drága a sikló ernyö. A elgolcsobb amit láttam az több volt mint 600K :(
Miden ami a témával kapcsolatos. Leginkább arra lennék kíváncsi, milyen vonzatai vannak a dolognak, értem ez alatt a fizikális, mentálsi és anyagi javakat.