Augusztus elején OMV-n tankoltam és a 95-ös benzin tele volt naftával. szerencsére megúsztam egy benzin pumpa cserével, de hihetetlen, hogy ilyen benzin árak mellet, minden szart eladnak.
FRISS
Benzin helyett furcsa folyadékot tankolt több autós is az egyik pécsi benzinkútnál. A kocsik leálltak, nem sokkal a tankolás után. A szervízben derült ki, hogy a benzinnel volt baj, pontosabban a benzin helyett valamilyen furcsa, vízszerû anyag került a motorba. A MOL vizsgálja, hogy mi törtenhetett annál a kútnál, az autósok kárát pedig megtérítik.
1. a legtöbb mostani autónak tudtommal alulról szivja a rendszer a napftát a tankból szal ha viz van benne, egybõl azzal öblöget, egybõl szopás van. 2. négyes golfomnál volt hogy a 45 literes tankba 52-t tankoltam, tágulási tartályt telenyomva hosszu ut elõtt (a pöcökkel), simán megy. most az ötösben is van, de nem tolom tele direkt mert még hibát is jelezhet rá. 3. vizes benzinnel shell kuton találkoztam (fehérvár, régi tuskó kut), ott konkrétan szinte tiszta viz jött a pisztolyból, volt is nagy balhé. szerencsére nem az enyémben landolt a cucc... :) 4. magyarországon az OMV-t és Lukoil-t kivéve mindenki MOL benzint forgalmaz, csak a füszerezés más. Én kizárólag OMVnél tankolok, a többibõl többet eszik a verda és nem is megy annyira. mondjuk nekem 98 az elõirás de faszom tankol 98-at mikor a környéken sehol sincs. 5. nekem a kocsiban túlnyomást csinál a rendszer a tartályban, bármikor leveszem a tanksapkát sziszeg mint egy kigyó :)
Ez nem jó :) Én az elvileg 45 literes tankkal 440 (tél) - 650 (nyáron, hosszabb táv) km teszek meg :) átlagosan 500-520 km ! Vezetési stílustól is függ, ha olyan az autó, amit befolyásol h. nagypapi tempo, vagy küldöd neki :) Szerencsére nekem nem sokat befolyásol ez :)
Ilyen kis eltérést nehéz fogyasztással kimutatni, mert a külsõ hõmérséklettõl, a tempótól, tehát az adott forgalomtól is függ.
Ugyanazon benzinmennyislgbõl eltérõ feltételek estén - legyen ez most 45 liter, akár +/- 10% táv eltérés is adódhat. Ha a tankolás ennél kisebb mértékben "csal", akkor meg vagy lõve...
Ha úgy véled, hogy átbasztak a kúton, mert többet tankoltak vagy 3-5L el(esetleg többel), akkor érdemes nézni mennyi km-t mész. Azt már csak tudod mennyit megy egy normális tankolással(legyen 45l). Majd ahhoz a km-hez viszonyítod ezt távot.
Üdvözletem! Láttam a topic címet gondoltam benézek. A tank szellõzésrõl az aktív széntartály a felelõs.
Ezért lehet hallani a sziszegést, amikor letekered a tanksapkát.
Amikor sziszeg a betöltõnyílásnál akkor mi is történik? Levegõt szív be. Ha tele tankolod, akkor nem gond, mert a tankból kiszorul. De ha csak keveset tankolsz bele...
A Te általad felhozott példa egy szimpla ejtõtartályos rendszer. Ha a tetején nem lenne egy "szellõztetõ", akkor a csökkenõ üzemanyagszint felett alacsonyabb lenne a nyomás, ami visszatartja a folyadékot, így az nem tud a karburátorba lefolyni.
Ez egy amolyan közlekedõedény, aminek az ismerete kimerül az általános iskola fizika tantárgyában.
Mi alapján vélted, hogy tele van? Gondolom, a töltõpisztoly kattanásából.
- vagy tényleg nem volt tele és korábban kattant a töltõ - vagy valóban tele volt, de nem minden benyamérõ mûszer követi azonnal a változást - vagy mittomén
Ne hasonlítsd már össze az almát a körtével. Vagy eddig is mindenki simsonról beszélt? Ha nincs meg a minimális mûszaki alapismereted, akkor ne szállj vitába légyszives, mert vesztesként kerülsz ki.
#24: Az üzemanyagtankok nem bírnának ki ennyit, az egyet jelentene a sérülékenységgel, ergó hamar kilyukadnának. A kipufogógáz pedig nem a tankba van vezetve, hanem egy bizonyos részét visszadolgozza a motor, ami az EGR (exhaust gas recilculation) szelepen keresztül valósul meg.
sziasztok én egyszer úgy jártam, hogy tankoltam az egyik Mol kútnál és kb egy egység hiányzott az üzemanyag mutatónál és teletankoltam a kocsit és nem ment fel fullra a mutató.. 1725 Ft-om bánta.. nem értettem miért??
biztos lehetsz benne, hogy nem fogja a mérõt/pláne ekkora mértékben/ megmachinálni... az OMH és a NAV úgy megbaszná õket, hogy ihaj...
ha vákuumot szívna, nem lenne pl a Simsonon/hogy ne menjek nagyon bonyolult dologba bele/ a tanksapkán egy kis furat.... Ha nem lenne, és szívna, összerántaná a tankot...
Ez tuti? Baromi nagy hülyeség lenne ez. A tartályok baromira kis vákuum alatt is elvesztik stabilitésukat. Néhány milibarrór beszélek itten.
Én eddig úgy tudtam, hogy a kipuf gáz egy részét visszavezetik a térbe, merthogy folyamatosan csökkenõ szint estén zárt rendszerben a töltés után a csökkenõ szint miatt a nyomás lecsökenne a tartályban. Ergo lásd fent vákuum, de ha valami csoda fojtán kibírná a tartály nyári melegben 100 mbar vákuumnál a benzinnel elérheted gõznyomását...
Tévedés. A tankban nincs levegõ, az üzemanyag gõzét bedolgozza a motor úgy, hogy vákuumot szív a tankba. Ezért lehet hallani a sziszegést, amikor letekered a tanksapkát. Amúgy én nem hinném, hogy mahinálnák az üzemanyagot. Még csak logika sincs benne.
Másik sztori. Faternek LPG üzemû kocsija van, a déli határtól nem messze lakunk. Jelenleg kb 170 Ft / liter áron lehet gázt tankolni az Euro Gas / Euro Petrol kúton Szabadkán, nálunk kb 210 Ft / liter. A poén az, hogy az országhatáron túli gázzal többet elmegy a kocsi, mint az itthon tankolttal, és õk a magyaroktól veszik.
Az konkrétan megtörtént, hogy egyszer felutaztunk haverral BP-re vidékrõl. Az indulás után nem sokkal megtankoltunk. Feljutottunk, furikáztunk is ide-oda. Egy idõ után újra kellett tankolni. Elmentünk egy E..o kútra. Fogalmam sincs melyik lehetett, kerületet sem tudok mondani, mivel nem vagyok ismerõs a fõvárosunkban. Tankolás után nyílegyenesen jöttünk haza. Útközben viszont hamarabb meg kellett állni újra tankolni, mert ugyanaz a mennyiségben tankolt üzemanyag nem volt elég! Szégyen és gyalázat... Ahogy most utána jártam látom, hogy már ki is vonultak az országból. Lehet nem véletlen.
Mendemondák mindegyik kútról szálldogálnak, nagyrészt a konkurrencia terjeszti, "majdnem meg is történhetett volna" típusú eseményekrõl.
Kíváncsi vagyok, melyik kút lesz az elsõ, amelyiknek a benzinje "bizonyítottan" rákot okoz, vagy impotenciát... mert , hogy átbabáznak a kúton, már annyira sem érdekli az embert, mint maga a 400 Ft-os benzinár - ahogy írtad, a legnagyobb átbaxás benzintémában.
Na akkor!!!!Nem véletlen nyitottam a témát!Szintén a helyzet megkivánta hogy egy kis kuton tankoljak, mert fogytán volt az üzemenyag.Kutrór kihajtava jó pár km után nemsokára jelentkezett, hogy a motor erõtlen lett és a végét járná és valami kegyetlen hangokat adott.Azt hittem agyvérzést kapok.
Shell-hez szoktam menni ott még nem volt gond, kivéve a bunkó parazita személyzetet.Folyton olajszintet akarnak nézni, mondom mit érdekel az téged!Ablakot is olyankor mosnának a legjobban, mikor elõtte lemostam az egész autót, ha meg a kutas jön és tankol akkor észnél kell lenni,mert átbasz.De egyes mende mondákat is hallotam már a Molról is.Ami a legbosszantóbb persze a 400/l és hogy simán átbasznak szemrebbenés nélkül.
etanolozzák a vizet... módosítja az oktánszámát, nõ a fogyasztás
ja, nagyon egyszerû a kút ellenõrzés, vigyél egy 5 literes kannát, általában ezekbe be van jelölve hogy hol 5 liter és az biztos. tankolsz, megnézed meddig ment és kész a csekk!:D
tegyétek be egy kis palackban a fagyasztóba ott minden kiderül.
Csak úgy megjegyzem, hogy a "X literes tankba Y liter fér" típusú kritikáknál két dolgot kell figyelembe venni:
-A legtöbb gyártónál csak hozzávetõleg van megadva az üzemanyag tartály mérete (pl.: kb. 45 literes), amíg nincs hitelesítési papírod arról, hogy a tankodba ennyi és ennyi liter megy, addig hiába hõbörögsz. Ez ugyanolyan dolog, mint az, hogy a sebességmérõ órád szerint 140km/h sebességgel robogsz, de a GPS szerint mégis csak 130km/h-val mész... és a GPS-nek van igaza!
-A kutakon azt hiszem havonta kötelezõ a hitelesítés. A normáloknál 20 literes, a nagy teljesítményû kútoszlopoknál 300 literes mérõedénybe. Ez persze nem garancia semmire, de amíg neked nincs hitelesítve a tankod mérete, addig a kútoszlop csak úgy mûködhet, ha van le van minõsítve.
Amúgy ugyanez kisebben is stimmel, tehát igen, az 5 literes benzineskannába is belemegy 6 liter. De a kannára fel is van írva, hogy 5 liternél többet nem szabad tankolni bele...
Ami a vizezést illeti megint két dolog:
1.: A víz ugye sûrûbb, tehát leül a tartály aljába. Szóval ha vizet tankolsz, akkor valóban víz fog jönni a pisztolyból (láttam már ilyet is).
2.: Korántsem biztos, hogy a kútnál van a probléma. Ha folyamatosan kevés üzemanyag van a tankban, akkor ugye a maradék részben levegõ van -> a levegõnek meg van valamennyi páratartalma (mifelénk legalábbis). A páratartalom pedig le tud csapódni. A tankodban. Szóval ezért nem jó ötlet folyton csak 2000 forintért tankolni akkor, amikor felvillan az üzemanyagjelzõ lámpa...
Nem, az a technológia miatt jóval nehezebb és iszonyatosan kockázatos. (Ezen a szakterületen dolgozom, tervzési oldalon.)
Pl ugy, hogy van egy u.n. tagulasi tartaly amit esetenkent 5-6-10 literrel is megtolthetsz a hivatalosan megadott terfogaton felul. Egyes tipusokban ha a kepen lathato kis szelepet benyomva tarotd, akkor a tagulsi tartaly is telik... [nem nehez benyomva tartani, sokszor az uzema. tolto pisztoly pereme mar akaratlanul megbillenti - megbillentheti...]
Maga a tartaly igy nez ki. Termesztesen a kep jobb also sarkaban lathato csocsonk az 50-60 literes tankhoz csatlakozik.
Ez csak egy opcio a "tultoltes" esetere. A masik lehetoseg, hogy atbaxtak
Ha a mérõt babrálja, akkor elvileg a minõséghet is hozzányúlhat (és sztem nyúl is valamennyit..)
Bár az egyik autõs magazinban volt egy teszt (pár hónappal ezelõtt), mértek mindent, oktánszámot, adalékokat amiket elõírnak, és mindegyik!!! kút megfelelt, mindenben. Bár ez is a kút válogatja..
Szégyen komolyan mondom... Nem elég az, hogy qrva drágán adják a benzint, még át is akarják verni a felhasználót... Velem szerencsére ilyen még nem fordult elõ... Mindig 1 kútra és ugyan arra az állomásra járok, pont ezért. Ha a 2-es állomáson tankolok általában 38-42 litert (gyárilag 45l tankba, amit mindig megtömök, a mutató bõven a max jel fölött van, és csak 120-150 km után mozdul meg) addig szerintem az reális lehet, nem? Km adatok stimmelnek, fogyasztás is hasonló... :D
Tegnap fater kocsiját tankoltam meg, ezen a kúton, neki gyárilag 60l a tankja, kigyulladt már a jelzõ, és 52l ment bele, ezt nem "tömtem" meg annyira :D
Sajnálatos, hogy ilyen elõfordul, és biztos, hogy valami mókolás van a dologban... Az a baj, hogy a felelõs szervek, felügyelõk, nem csinálnak semmit... (valószínûleg maguk ellen nem csinálnak semmi...)
~900 km után, csont porzott a tank, betértem erre a kútra.
Gyári könyv szerint 63 literes a tank.
66 litert tankoltam bele.
Nem víz, de, hogy meg van okosítva a kúton a számláló az k. élet. Fõleg, hogy mivel 70%-ban kamionok tankolnak ott, azokat meg jól át lehet vágni mivel nem kis tankjuk van.
Szóval semmi extra, csak a szokásos mindenhol átSZABunk magyarisztánban style.
jó kis parasztvakítás, még ha tényleg mûködne is, biztosan meg tudod mérni hogy 700 km alatt megpsóroltál 1 litert, mert ugye mindig ugyan úgy vezetsz...
Jöhetnek a kommentek, tapasztalat alapján, vagy ki mit hallott hasonló dolgokról.Jelenleg már sok helyen itt a 400Ft/l benzinár és a pénzért bárki bármire hajlandó.Ne azzal kezdjétek majd, hogy a vizet nem lehet a benzinnel keverni, ez tiszta sor a kettõ elválik egymástól, de mégis sokan igy beszélnek a rosz benzinrõl.Vagy az alacsonyabb oktánszámról is lehet hallani.