A C.A.R.S. a Slightly Mad Studios brit fejlesztõcsapatának (GTR2, NFS: Shift, Shift2: Unleashed) új játéka, amely nem csak a kínált tartalommal és annak minõségével egyedülálló a PC-s szimulátorok között, de a fejlesztési módjával is: ezúttal bárki beleszólhat a fejlesztésbe, aki egy csekély összeget befektet a programba.
Ezúttal a Slightly Mad keze nincs megkötve egy gazdag kiadó miatt, egy hardcore szimulátor építésébe kezdtek, melynek fejlesztésébe a közösséget is bevonják. A jelenlegi tervek szerint több kategória is szerepelni fog a végleges változatban, ám a tartalom nagy részérõl a közösség dönt, így korai bármit is említeni (GT és open wheel sorozatok egyaránt várhatóak), s természetesen a licenszelés is szükséges.
Az itt látható képek közül a két utolsó egy korai build-bõl való, már a garázsban/menüben ilyen részletesség várható, hála a DirectX11-nek és a legújabb technológiáknak.
Pontosan hogy is néz ki a \"befektetés\"?
Mindenki, aki pénzzel járul a projekt létrejöttéhez, kap egy jelszót a fejlesztés oldalára (WMDportal.com), ahol ha minden igaz várni fogja egy fórum a véleményének kifejtésére, szavazásokra, illetve egy letöltési oldal, ahonnan a legfrissebb build-et szerezheti be, s próbálhatja ki. Aki fizet, az nem csak a szavával dönthet a tartalomról, irányításról, stb.-rõl, de a profitból is részesedik.
A gyakorlatban több \"részvénycsomag\" is lesz. - 5$ és 10$ magánszemélyek számára - 250$ kisebb csoportoknak - 1000$ kisebb cégeknek - 100,000+$ a nagy cégeknek
A két éves fejlesztés 5 millió $, amelybõl ha 25 milliós nyereséget sikerül kicsikarniuk, minden 10$-t fizetett 35$-t kap vissza. Az SMS a profit 30%-át kéri csak magának. A nyereség a konzolokra átportolást követõen akár tovább is nõhet, de elsõsorban PC-re készül a játék.
World of Mass Development-re (WMD) lett keresztelve a fent említett módszer.
Az biztos, hogy forradalmi a dolog, a kérdés, mennyire fog mûködni a gyakorlatban, elég lesz-e a közösség közremûködése a játék fejlesztéséhez.
Érdekes próbálkozás lesz. A megjelent képek eddig gyönyörûek, és a két autó is pont az ízlésemnek megfelelõ. Kíváncsi vagyok, hogy végül szimulátor lesz-e, vagy árkádosabbra veszik. mindenesetre ki fogom próbálni.
Szimulátor lesz egyértelmûen, bár a közösségen múlik ez is. De az SMS hardcore cuccot akar.
Hát reméljük a legjobbakat. Csak ha jön pár ember, akik nagyobb pénzt fektetnek bele, és azt mondják legyen árkád, akkor kénytelenek lesznek azt csinálni.
Nagyon tetszik, az ötlet is jó. Csak nehogy a FighterOps sorsára jusson ez is. Ott is van iylen, hogy ha fizetsz akkor hozzájuthatsz oylan infókhoz, képekhez, videókhoz amihez más nem. Csak ott az a baj, hogy már hosszú-hosszú évek óta ez megy. Szerintem a FOPS lehúzás, semmi más.
Kár, hogy nem lesz belöle semmi. :( Kisértetiesen hasonlít egy behalt projectre, aminek nem jut eszembe a neve, de ott is gyönyörû elõzetes képek voltak és az utolsó szegcsnek is lett volna fizikája...
Ha nem is hal be a projekt, a profit tuti nem lesz annyi, amennyit õk elképzelnek maguknak. Mert aki "befektet", az már nem veszi meg a játékot, mert megkapja ingyen. Elsõre ráadásul csak PC-re jönne ki, ami újabban nem az a platform, ahonnan a legnagyobb bevétel származik.
A gépigényt pedig nem éri még találgatni szerintem, bár nyilván lesz neki éhsége.
vagy kurvajó grafika normál fizikával,vagy normál átlagos grafika,realisztikus fizikával. a kettõ együtt eddig még egy játéknál se mûködött,ennél se fog.
Ez nekem új. Nem hallottam még errõl a részecske alapú dologról (utána olvasok) De ha ez így van ahhoz nem kellenek új vga-k amik azokat jelenítik meg?
Mondom, a szürke hátteresek a "garázs/menü" képek. Az SMS legalább ekkora részletességet akar pályán is, de még sok víz lefolyik a Dunán, mire lesz valódi ingame felvétel valszeg.
Elvileg ugyan olyan pixelekbõl áll össze az egész... csak annál nincsenek sokszögek. Meg minden részecske színét állítani lehet.... ezért hihetetlenül részletes lehet a kép... még nagyítva is.
"controls and physics similar to Shift series but slightly better in my opinion, although need to be improved to be in Iracing/LFS/Rfactor/NetKat/GTR league"
Ha ilyen felmerül, az már rég rossz. Remélem nincs igaza.
Én kifizettem, letöltöttem a bulidot, de jelszót kér, azt honnan az anyámból szedjek :) már mindent bepötyögtem de nem jó ...:(
így tökre tekert kormánnyal és pumpálom a gázt, hát nem is tudom.... viszont kipróbálnám, de úgy látom fizetõs.
Hát így elsõ körre elég felemás, kormányt még nem tudtam belõni, ilyen shift féle kacsázós dolog, a grafika jó, lebontottam valami forma autó elejét, teljesen szép mûködõ rugók vannak belül :)))
szerintem ez egy ígéretes próbálkozás! És most nagyon diplomatikus voltam !!! :)
az tény hogy eslõ képen a fülke álomszép !!!( Bár az órák azért hozzáérhetnének a homlokfalhoz...:))) fizika 3/10 :(
ami nagyon tetszett: álló helyzetben mikor berakom sebességbe ránt egyet az FFB :)))
Hát én ma láttam csak pár videót, aztán anyád mondom, ilyen grafika nincs... :D meg pont ma vettem rfactor2 miatt egy új VGA-t, (560Ti) aztán erre látom itt van. Mindenesetre a projekt jól indul, sok a szimes fenn, talán lehet egy, ha nem is a legprofibb, de elég jó szimulátorunk, gyönyörû grafikával, hangokkal, FFB-vel és játékmenettel - no meg tartalommal. Mondjuk a fizika pontszámod kissé elkeserít, de messze van még 2012, remélem javítanak rajta még sokat, többek közt azért, mert nyíltan pofázhat most mindenki, hogy jajjdeszar ez meg az. Mindenesetre a kedvencek közé került a topic, holnap pedig meló után alig várom, hogy letesztelhessem... :D
kormánybeállításokhoz (DF GT + clubsport pedal) mondhatnátok ezt-azt, hátha nem kell nekem vele szopnom, ha már ti megtettétek elõttem. elõre is respekt. :)
Egyébként ha nagy profitot akarnak (ki nem?), sokan mondhatnák és mondják majd rögtön, hogy akkor úgy sem csinálnak HC szimet, de ez hülyeség. nem attól lesz nehéz egy játék, hogy realisztikus, vagyis nem csak attól. :) Ha élethûen, kiszámíthatóan, reálisan mozog egy járgány, akkor lehet "könnyebb-en" kezelhetõ a HC szimben, mint egy arcade cuccban levõ, kiszámíthatatlan szörnyeteg. Nagyon bízom a projektben, a tömegeknek pont a körítés, egyedülálló grafika, hang, tartalom meg kidolgozottság adhatja el. Az már csak nekünk lenne egy plusz, ha a fizika is legalább elfogadható szintre lépne, sõt tovább. ismerve a szimeseket, nem fogják kímélni a srácokat... pláne, hogy ez eredetileg only PC projekt jelenleg. :)
annyira nem gáz a kormány beállítás, minden holtjátékot 0-ra és mindegy érzékenységet 50-re kell állítani. De a gumi fizika miatt ha megcsúszik a legkisebb ellenkormányozásra átvágódik és kormány rángatás lesz a vége :)
Na jó kicsit kevés pontot adtam neki, 5610 :)
elég gépigényes, i5 2400, HD 6870 4 g ram DX1-ben olyan 40 fps, DX9-ben 60 felett.És csak egy autóval !
Nem azért, de ha most nincs benne normális "fizika", akkor már sajnos nem is lesz... :(
Kivancsi vagyok (meg nem neztem, majd este), hogy ez meg mindig az eredeti rfactor engine, a kozben szerzett Shift "tapasztalatokkal", vagy valoban teljesen uj, sajat (erosen ketlem:P)?! :)
Egyelore semmi ujat, egyedit, kimagaslot, kulonlegeset nem latok a projectben, foleg ha egyszer valoban kiadjak az rF2-ot. Egyeduli "ujdonsag", ez a fizetos-beta-tesztelos-reszesedeses dolog, ami inkabb csak penzugyi vonal. Hogy mennyi valodi beleszolas lehetseges, az maskerdes;)
Mivel ebben az evben szinte nullat foglalkoztam a szimekkel, nem is vettem semmit (kiveve iR kiadasok:P), igy megelolegezek nekik en is egy kis bizalmat, es a 25 Euros csomagra benevezek (nem mintha sokkal tobb ertelme lenne, mint a 10 Eurosnak) :)
valamit csak fejleszteni kell, látvány már megvan, és nem hiszem hogy a fizikával ugyanazok emberek foglalkoznak akik a kocsik és pályák kidolgozásával.
Nekem még mindig nem világos, hogy minek még egy pusztán online szim. az iRacing és az NKPro mellett? Ha esetleg lenne hozzá "okos" AI, akkor érdekelne, de így...?
Váltót hogy kezeli? Lehet kuplung nélkül váltani, mint rF-ben? Vagy rendesen mûködik, ahogy kell.
Örülök, h beindult a topik. :)
Lesz benne AI, meg single player is. Teljes karriert is játszani lehet majd, az alsó kategóriákban indulsz természetesen az elején és lépkedsz a szamárlétrán.
Milyen hozzáállás már ez? netraprot kutya nem érdekli valljuk be. nem azt mondnom, hogy nem jó, de olyan dolgok nincsenek benne, ami miatt tényleg igazán népszerû lehetne. iracing meg szvsz még mindig teljesen statikus idõjárással, felhõkkel, vicces, néha nevetséges versenynaptárakkal. egyikben sincs AI, annak aki nem tud, vagy egyszerûen nincs lehetõsége és ideje online versenyezni (munkabeosztás, mûszakok... mint nekem pl.) aztán dinamikus idõjárás, napszakváltás, és még ki tudja mi nincs a többiben.
alapból hogy lehet ilyet kérdezni, hogy mi értelme ennek, ha ott a másik kettõ? és ha két év alatt eléggé kinövi magát, és egy igazán erõs alternatívát jelenthet a szimulátorozni vágyóknak, akkor már mindenki csak nyert nem? akinek meg nem tetszik, ne használja, ne nézze és ne kritizálja folyamatosan...
(iracingre pl. régi klasszikus pályák soha nem lesznek ahogy elnézem, nem ez a koncepció), netkarban lehet, de ott meg kevés a minõségi, fix színvonalú pálya, szóval igen, egy csomó minden hiányzik az elõbb említett projektekbõl, ami itt úgy néz ki meglehet.)
a játék dx11-ben nekem lilás színû lesz, és néha textúra hibákat sikerül elõhozni. a sima ikonnal semmi gond, viszont brutális a gépigénye. az 560Ti-met megeszi pont. úgy, hogy egyedül vagyok a pályán, full HDben, 98 körül van a GPU terheltsége, miközben a kábé 1GB memóriát meg is eszi a videoramból. Persze a látvány attól durva, de mi lesz itt mondjuk 22 emberrel a pályán, közönséggel, fotósokkal, effekthegyekkel, zászlókkal, boxszemélyzettel? ejhaj. ha erõsödik a forint tovább, venni kell új alaplapot, i5 2500-at, aztán még egy videókártyát ugyanebbõl...
mondjuk az meg nem rossz. mármint kezdésnek. játszható. :) nah nemsoká éles próba. :) egyébként ha ezt a gmotor2-bõl hozzák ki, ahogyan majd az esõt is, akkor hú. de akor ki a fenének kell majd a gmotor3? vagy majd azt is használják egy idõ után váltják a háttérben csendben vagy "beépítik"?
Ha jól sikerül ez a cucc (részletes lesz, mindenre kiterjedõ, nem lebutított valami...), akkor azért asszem a Simbin meg a többiek felköthetik a gatyájukat. oké, hogy az iracing az megmarad ott ahol, de a többitõl sok-sok ember el lehetne csábítani...
Ha, ha, ha .... ez az egész szimulátor dolog tízenakárhány éve csak az igérgetésrõl szól :))) Tele is van vele a tököm , belefásultam, szégyenszemre F1 2001-et játszok mostanában csökkentett tapadással :)))
Nagyon jol nez ki a jatek, aki mar probalta mennyire rossz a fizika? legalabb egy RF fizika szintet meguti ? Grafikaba nekem sokkal jobban tetszik mint egy F1 2011 pl.
RF-et megüti, tehát rossz :DD
No, ez nekem játszhatatlan kategoria: kormányzás valami szörnyû, gázpedálban jó adag holtjáték... Van még mit csinálni rajta :)))
egyébként a grafika szerintem is a legjobb a piacon, mindent ver. GT5, F1 2011... mindent. GT5-ben lehet vannak nagyon szép dolgok, de emellett vannak nagyon ronda cuccok is, úgy mint az árnyékok, az élsimítás hiánya, meg elnagyolt textúrák... ez a grafika elég reális. csodálkoztam is rajta, hogy nem mosták és nem cseszték szét parasztvakító effektekkel.
Mondjuk meg kell hagyni, az rfactor2 sem fog szarul kinézni megfelelõ beállítások mellett... Asszem a téli leállás során éjjel-nappal csak játszani fogok. :D
A kormány beállítással én is küzdök, nem igazán tudom eltalálni. Szerintem nem lenne ez rossz fizika, ha az irányítást közelíteni tudnám a reálishoz :)
ezt a jatekot nem lehet ingyenesen kiprobalni?
Nem fog menni, gázpedál holtjátékot nem lehet megszüntetni, kormányzásban meg van valami gyökérség, sebességfüggés vagy valami, élvezhetetlen fõleg ha megcsúszok az autó, akkor alig mozdítok a kormányon a játékban meg körbetekeredik szinte.... :D
mondjuk ezek legyenek a legnagyobb gondok, ezeket szerintem ha többen mondják a fórumban, orvosolni fogják. már ha nem akarják, hogy elterjedjen a "kamuprojekt" jelzõ...
jogos. :) de mindegy, tényleg csak egy év múlva jelenik meg. meglátjuk. egyszer talán tényleg lehetne egy kis meglepetés. :D elõbb-utóbb valaminek úgyis történnie kell. pozitív irányba. :)
En sem azt mondtam, hogy rF engine, csak eddig folyamatosan csak azt piszkaltak;) Bar ha ebben van is valami meg belole, akkor azt mar eleg rendesen atirogattak;)
Meg nem jelent meg, meg demo sincs belole, igy nem lehet. Egyelore alpha/beta tesztfazisban van, egyedi project kereteben, "beszallhatsz" a fejlesztesbe. Reszletek az oldalukon: http://www.wmdportal.com/projects/cars/