mint írták, a dx11 nem az efektekrõl sol elsõsorban (kompatibilitás, egyszerûbb fejleszthetõség, sebességnövelés). 2 effekt van, ennyi. A metroban le volt tiltva egy csomo cucc, ha nem haszáltad dx11-ben. Nem azért, merthogy nemtudta a vga-s, hanem mert nvidia pénzelte õket és ott rendre ezvan (lásd crysis, cfg-ben átírva dx9-es kártya tudta ugyanazt, mint amit a dx10 modbana dx10-es kártyák)
Amelyik játéknál nvidia logó jön be az elején, abban valami patkánykodás van, hogyha nem épp a nvidia legújabb csócskategóriás vga-ja nincs a gépedben, akkor ott valami nem olyan lesz, vagy nem úgy fut. [köp egy nagyot]
DX11 nélkül is lehet csoda játékokat kreálni... túl van misztifikálva, persze e 3 betû nélkül nem lehetne olyan nagy agymosással eladni a VGA karikat. Alan Wake kiváló játék, akár dx9 akár dx10 akár dx11.
A komplett gépem ingyen volt (EU-s pályázat)... de hidd el, nem a DX miatt választottam. Hanem egyrészt, mint írtam ingyen volt, másrészt a teljesítménye miatt. Ettõl függetlenül 90%-ban a 90-es évek játékaival, illetve mai indie játékokkal játszom (amik 1000x több játékélményt adnak, mint a mai csillogó izék), tehát sok szükségem nincs rá.
A fejlesztõket ez mind nem érdekli, ha egyszer nem éri meg DX11-et használni. Felesleges munka van vele minimális eredményért. Én sem fejlesztenék. A DX HT megoldása lenne az egyik legjobb indok a használatára, de az meg nem egészen úgy mûködik, ahogy kellene. Ezért jön a DX11.1, hogy javítsa. Abban sem igen lesznek új csilivili effektek.
Ezt persze meg fogják lovagolni a hardvergyártók, de onnantól meg az a hülye/laikus aki a DX verzió miatt vesz VGA-t. Most lehet szidni, de én speciel mindig utánaolvasok, ha olyat veszek, amihez nem értek.
2012-ben egyszerûen nem engedheti meg magának egyetlen fejlesztõ sem, hogy ne lovagolja meg a sok birkoid által az égig hájpolt, üres kifejezéseket, mint a "tesszelácio, dx11, fizix, deferred rendering"
Mert az aztán baromi sokat számít...:) Egyébként, ha lesz is DX11 támogatása, amit kétlek, akkor sem látvány szinten lesz. Mert ugye a látvány a DX képességeinek csupán ~20%-át teszi ki.
Egyébként csak kíváncsiságból, kinek melyik DX11 effekt hiányzik minden játékból? Mármint abból az egészen pontosan 2 darab 3D-s effektbõl/eljárásból amit a DX11 hozott. Compute Shading? Tesselation?
Azért az furcsa, hogy külön kiemelik, hogy a játék támogatja a xbox gamepadot mikor minden multis cim ilyen. Remélem nem azért mert bill+egérrel gyenge lesz az írányitás...
Valaki most már takarítson. Már mindenrõl van szó, csak a játékról nem! Köszönöm
Na idefigyelj "barátom" elhiszem hogy nem csíped a szövegem, de ha alreget gyanítasz akkor menj moderátorhoz és õk majd megmondják mi a helyzet.Tedd meg, vagy ellenkezõ esetben szakadj le a témáról kamukirály...
Engem ebben igazából csak az zavar, hogy régen azzal harangozták be a digitális disztribúciót, hogy olcsóbbak lesznek a játékok mer kiesik egy csomó "fölösleges" költség... Erre fel...
Érdekes az egész helyzet mert mint kiderült nem a MS adja ki a játékot hanem a Remedy maga a steamen keresztül, így nem lesz gfw szerencsétlenkedés se.
A kérdés csak az, hogy ebbe miért ment bele a MS?
Akkor Alan enne egy tárgy, és a zseblámpa a személy. Függetlenül bármilyen viziótól, rémálomtól etc. Pedig nem.
na most akkor az Xboxos és a PC verzió eltérõ lesz?
én, amit láttam gameplayt abban pl egy nagy önmûködõ aratógép akarta eltenni Wake-t láb alól, aki egy kis házban bujdosott...volt olyan, mikor egy embert szállt meg a sötétség...álmokra, sötétségre és
Ez azon múlik, hogy már 1.5 éve kész volt-e a PC verzió és csak visszatartották, vagy most dobják össze hírtelen. Elõbbi a valószínûbb, mert kis csapat és másik játékon dolgoznak már valójában.
Huh én nagyon örülök ennek a bejelentésnek, nem sok játék van, amiért irigyeltem a boxot, talán már csak a Halo 3-ODST-Reach hármast írhatnák át. Azért remélem igényes portot kapunk, és a gépigényétõl már elõre félek. Azért a boxos sub-HD-es verzió aztán jó lesz full-HD-ben tolni. Remélem elmegy majd maxon.
Nekem ezek a HC rpg-k a kedvenceim de mivel ilyeneket már nem csinálnak maradnak a mai akció-rpg-k.
Hát igen, Neverwinter Nights-t próbáltam ki anno, próbáltam beleélni magam, de jó, ha egy délutánt játszottam vele. Valahogy már nem éreztem benne azt az "életet", amit az újabb játékokban, vagy pár nagyon jó régiben érzek. Érzõdik, h mû, és nem tudom beleélni magam. Persze úgy látom, a SH2 neked is nagy kedvenced, én 2003-4 körül játszottam azzal is, és az elsõ játék volt, amihez foghatót még életemben nem láttam.
Diablo 1-el pl 2 éve játszottam elõször, mert jön a 3. rész, és am. is nagy klasszikus, de vmit rosszul csinálhattam, mert a bossokkal nagyon szenvedek/szenvedtem benne :D Baldur's Gate-et is sokan dícsérték, de a közeljövõben nem fogom kipróbálni, majd 1x.
Ismerem az összes fontosabb, és/vagy különc, de számomra érdekes megjelent játékot kb a 90-es évektõl :D A Starcraft jó, csak multira van kihegyezve, és annak akkor van értelme, ha éveket gyakorolsz, meg versenyekre jársz. Egy Alan Wake-et, Silent Hillt, DMC-t, Doom 3-at, BioShock-ot, stb. többre értékelek.
Én mindenfajta stílust kipróbálok, egyedül stratégiában nincs kedvencem :) De sok fps mellett izometrikus, rögzített kameraállásos játékokkal is játszottam, mint a DMC, Silent Hill franchise-ok pl.
Nem hát. Van PS2-m, játszottam azon is DMC-vel, igaz nem a 3-al, de tök mindegy, gombokat ugyanolyan nyomkodni PC-n, csak h ott van egér is. Ami azért nem mindegy. A gombát tekergetni meg borzalmas egy fps-nél.
Én jópár játékot megvennék, ha nem 11ezernél kezdõdnének. Amikor meg már 3ezer ft kb, addigra meg már kívülrõl fújom, mert hát kíváncsi voltam és kipróbáltam. Pár játéknak még persze ezután is marad újrajátszási faktora, ekkor még érdemes megvenni, mert olcsó lett, és még érdekel a játék elõreláthatólag hosszú távra.
A kényelmetlenség egy marhaság... Sokan azt mondták Devil May Cry 3-ra, h kontroller nélkül lehetetlen vele játszani. Én billentyûzettel jobban élveztem, mint kontrollerrel...
Engem már az elsõ videóknál megvett kilóra a játék. Gyakorlatilag, ha végig dög unalom lenne (ami kizárt), akkor is végig játszanám, annyira régóta vártam már. Ha vettem volna boxot, az egyik legfõbb oka ez a játék lett volna.
Minek ennek új topik?Van már topikja egy jó ideje....
"- kényelmetlen a konzolokhoz képest, ezért használnak egyre többen konzolt (20%)"
Átlag magyar PC játékosnak sosem volt 300 dolláros videókártyája. A legolcsóbb 6850 is 40.000Ft, most a karácsonyi szezonban, ami 172 dollár és biztos vagyok benne, hogy a 6850-9850 kategória itthon a legkisebb réteget fedi le. A nagy többség 100 dollár környéki VGAval rendelkezik.
A 14K tag meg elenyészõ ráadásul többségük annyira sznob, hogy általában nem a leértékelt gépet vették meg, hanem mikor még lényegesen drágább volt. Azért nem szép dolog a végletekkel példálózni. Mert bár van butított változat is 230-250 dolláros áron, amiben nincs szinte semmi, viszont most is sokan a kinectes változatot veszik, vagy vették a 350-400 dolláros áron, kifizetve hozzá az extrahütést stb.
A PC piac meg nem a warez miatt gyengül, hanem az igénytelen multiplatform és konzolátiratok miatt, mert a kiadók csak feketén és fehéren gondolkoznak, hogy ahol több pénzt látnak oda somfordálnak, aztán amikor kideül még sem olyan jó az eladás, mert a konzolos átlag játékok eladása is csökken az igénytelenség miatt, akkor egybõl próbálják PCn kiadni, mint ebben az esetben, mert mégis csak jó pénz a PC piacról is beáramló pénz.
A globális szemlélet átgyûrûzött erre a piacra is, reklámmal próbálják eladni az átlagos vagy igénytelen szemetet is a tömegnek úgy beállítva, mintha valami extrát adnának el. Csak hogy a tömeg gyomra is egy idõ után felfordul és megmakacsolja magát a rossz termékre. Senki nem kiváncsi félkész játékokra, amit egy év után lehet játszani rendesen a 20. patch után, mert a konzolos kiadásra koncentrálnak, és ami már ugyanúgy lefagy, pedig ez régen nem volt jellemzõ a konzolokra sem.
Végül, de nem utolsó sorban. A lényegi kérdésre még mindig nem kaptam választ. Ha annyira nem éri meg a PCre írni játékot, akkor miért akarják portolni ezt a játékot ? Fõleg azok után, hogy kijlentették azért nem adják ki, mert nem lenne bevétel a warez miatt. Most már nem számít, hogy szinte alig produkált bevételt a konzolos oldalon sem ?
Kurvára nem a warez miatt gyengül, a warez csak tünete a folyamatnak, de nem ez az ok. Mindig volt warez, és szebb napokat is élt a pc... Na ez, hogy? Ha csak úgy megszûnne a warez akkor is kábé csak azok vennének pc játékot akik most is. Aztán ezek közül az emberek közül is ott van aki megjelenés napján vesz és valaki csak akkor ha már lemegy az ára. A másik, hogy konzolon a használtjáték piac meg a cserebere van inkább elterjedve a warez helyett, viszont alapvetõen annyival nagyobb a kereslet konzolra, hogy arra megéri fejleszteni pc-re meg nem. Ilyen egyszerû.
Azért azzal lehetne vitatkozni, hogy nincs senkinek konzolja kicsi hazánkban. :) Ha megnézed a Xbox 360 Magyarország facebookos oldalát, láthatod, hogy közel 14.000 tagja van. A másik dolog, pedig, hogy azt írod, hogy luxus a 200 dolláros gép hazánkban, amikor az átlagos magyar PC játékos videokártyája alapból 300 dollár... gondolom te sem s3 savage4 kártyával akarod majd játszani majd a játékot.