SPOILER! Kattints ide a szöveg elolvasásához!Snipernek sniper fegyvert, heavynek heavy fegyvert, assaultnak shotgunt, alloy cannont, supportnak meg plasma riflet. Sajnos nincs nagy választási lehetőség az alapjátékban.
Sniper, heavy scope-al jól elvan, assaultnak esetleg medkit, hogy ne szívjon a thin manek acidja miatt, plusz tartalék medikit, esetleg ha távol van a supporttól, tudja magát gyógyítani... A supportnak meg medikit.
Fontos, hogy a páncélok +X HP-t adnak a katonáknak, és ha ezt az értéket nem haladja meg a sérülésük a csata végén, akkor nem lesznek "sérültek" a csata végén, és egyből mehetnek a következő csatába.
A taktikai térképen meg keresd a fél- és egész pajzsokat, ezek jelzik a fedezékeket. Előrehaladásnál az assaulttal előremész a blue move-oddal, ha nem aktiválsz semmit, akkor felzárkózol a többiekkel, és overwatch. Ha aktiválasz valamit, akkor szétszóródsz fedezékbe, és lövöldözöl, az assaultot meg visszahúzod, hogy ne lássanak téged, és előrejöjjenek az alienek a következő körükben. Esetleg mindezt valami magaslaton, hogyha meglátsz valakit, a +célzás miatt azonnal kinyírd.
Kétféle lépés van, Blue, és Yellow (kék és sárga), a kék után még lőhetsz, használhatsz fogyócikkeket, stb, sárga után már nem. Elég világosan jelzi a játék, hogy melyik lépés kék még, és melyik sárga. De ha kék lépés előtt használsz egy fogyócikket, akkor - pár kivétellel, pl. paramedic, bullet swarm, amik ingyenes cselekvést biztosítanak - azonnal befejeződik a köröd.
Páncélból nem érdemes nagyon szarozni, snipernek kell először kampós, hogy a tetőre másszon (magaslaton lévő egységeknek + célzásuk van az ellenséggel szemben), majd repülő páncél, assaultnak a legerősebb, majd a ghost páncél, heavynek, supportnak meg mindig a legtöbb HP-t biztosító.
Sniperből nem nagyon van életképes a squadsighttal rendelkezőn kívül, cserébe ő mozgás után NEM tud már lőni, ezért előre kell vele kicsit gondolkodni. Meg lemaradni egy kicsit a csapat többi részétől. Persze snapshotot is választhatod, de akkor lemondasz a sniper fegyver végtelen lőtávjáról, ami butaság lenne.
Supportnál van gránátos, és medic build, a medicet fogod használni legtöbbször, de nem árt egy gránátosat is felhúzni max szintre a játék végére.
Assaultnak vannak aktív és passzív többet lövő perkjei (az aktívval kék lépésben az ellenfélhez 4 mezőn belülre lépsz kék lépésben, lősz egyet, majd sárga lépésben elmenekülsz, a passzívval meg meglövi azt, aki közelebb jön hozzád 4 mezőnél, lásd Chrysallidok), illetve a run&gunt erősítők, és a criticalt erősítők, ezeket érdemes húzni, és befejező embernek használni őket, illetve ha valahol valami baj van, akkor gyorsan ott tud teremni.
Heavy meg 2x lő, suppressel, rakétázik... Igazi isten. Érdemes minden rakétát erősítő skillt kihúzni rá, illetve az elején választhatod suppress helyett azt is, hogy 2x tudjon lőni körönként, ha egyáltalán nem mozog (kék lépésként és sárga lépésként is lő) abban a körben.
Érdemes a suppresst aktívan használni, mert megtöri az ellenfél overwatch-át, azaz az utolsó ellenfél pl. hiába overwatchol, ha suppresseled, akkor nem fog lőni, odamész mellé flankben, és lelövöd közelről.
Közelharci ellenfelekkel szemben távolságot kell tartanod, mert jönni fognak hozzád (kivéve Terror missionön, akkor a civilekre mennek rá), majd kitapasztalod szép lassan, hogy melyik enemy mennyit tud lépni.
A távolsági ellenfelekkel szemben meg sakkozni kell, hogy az oldalukba kerülj, és persze közben figyelni, hogy ne aktiválj egyszerre több podot (ellenfélcsoportot).
Ez egyébként a legfőbb szabály: Egyszerre csak egy csapatnyi ellenféllel harcolj. Te ne aktiválj SOHA egy második-harmadikat, mert az nagy eséllyel wipe lesz. (hacsak egy jóféle rakétával rövidre nem tudod zárni a dolgot).
Úgy más nagyon nem jut eszembe, ami fontos lenne kezdőként. A MEC-ek vannak még, mint különlegesség, tapasztald ki őket, én nem nagyon használtam őket EW során sem, így nem tudom, milyen skillfáik vannak.