Eddig se adott jutalmat a Playfire visszamenőleg, gondolom most se fog. Nekem meg már régóta megvan az alapjáték. Ezért reménykedek egy új xcom tulajdonos jóindulatában.
Azért ezért a Voucher kóddal meg kell szenvedni, de ha jól látom, cserébe 2-t kap az ember... (tutorial és 1 óra játék 1-1, ha minden igaz)
Csak sajna tegnapi regisztráció óta nem frissít a steam Playfire-n (hiába no, BETA)... Most supportnak írva kíváncsi vagyok, mi lesz, hogy lesz. :)
Ha valaki az ingyen játék mellé nem akarja megvenni az Enemy Withint (és voucher kód formájában kapja a kedvezményt, nem GMG accounthoz kötve), akkor én szívesen felhasználnám.
0day vetel volt mind a ketto :) Sajnos, mivel a Steam fiokomban ott van mindketto, igy nem engedte, hogy atvegyem az ingyen peldanyt. Egy keynek meg orultem is volna, hatha lemaradt rola valaki, de igy nem sokra mentem az akcioval. De, hatha mas viszont igen.
Geez, egyszer dolgozok tovább, és megint megelőzöl. :D Meg is csinálom gyorsan a tutorialt (annak a teljesítése után kapod csak meg a -80%-os kupont!), mielőtt elhappolod előlem az utolsót. :D
Edit: Érdekes, anno 23-ra írták a kódok osztását, de most hazaérve meglepetten tapasztaltam, hogy már osztogatják. Gondolom 2 csokorral osztják, elkerülve a tavalyi Civ5 / másik játék blamáját. Utoljára szerkesztette: Maala, 2014.10.14. 20:39:25
Picit off. Par hete linkeltuk/tem az ingyen XCOM steames peldany akciot a CVG Golden Joystick Awardson valo szavazasert cserebe. Na, matol lehet atvenni a peldanyokat (megtoldva egy -80%-os akcioval az EW kiegre) amig a keszlet tart. ITTEN NI! Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2014.10.14. 19:49:31
Nyírj ki egy olyan idegent amelyik csak UFO-kban található és kristályból alakul ki (a neve nem jut eszembe, talál overseer vagy valami hasonló). A lényeg, hogy ő a főnök a lelőtt/leszállt idegen hajókban és ha az elsőt kicsináltad akkor megjelenik majd a kutatási lehetőségek között az Arc Thrower. Addig viszont felesleges elfogásra menned, míg nincs felépítve az élő idegenek tárolására alkalmas épület.
A sokkolo kifejlesztéséhez mi kell ?? Melyik kutatás ?? Vagy milyen épület ?? El akarok kapni idegen lényeket ' Xcom within verziot most kezdtem el . Utoljára szerkesztette: horthy, 2014.10.13. 16:57:37
1 katona max pszi képességgel és ráhúzva 1 pszi armor és már mehet is a móka :) Max pszi képességnek ajánlom az irányítást. Spec az irányított idegenekkel derítettem föl mindíg és ha azt a sajátjai lelövik, akkor a fegyvere nem hullik darabokra (mintha elkaptad volna úgy veszi a játék).
Poénból a végén mikor már annyi pénzem volt, hogy nem fért a széfbe, minden bizgentyűt legyártottam. A robotok tényleg nem nagy számok. Emberek/mechek/génmódosított katonák sokkal jobbak.
Az etheralt MC-zni meg a legnagyobb poén volt :D Genya képességei vannak.
Ha jol emlekszem pszi armort kell gyartatnod az egyiknek, csak akkor tudja majd hasznalni a kamrat.
2013 januárja ota nem játszottam a játékkal most elöszedtem ( rajta volt a gépen azota ) ' kifejlesztettem a Gollop kamrát illetve megépitettem van pszihikai laborom ahol a pszihonikus képességü katonákat keresik van már pszihonikus képesságü katonám nem egy teljesen kifejlesztve de senki nem használhatja a Gollop kamrát hogy mehessek az utolso küldetésre a Templomhajó ellen. Mi a gond mi kell még ?
hátöööizé... az segítene valamit helyzetemen, ha megemlíteném, hogy úgy istenesen picsamásnapos vagyok?
Gosh, Fred mindenben megelőzi az embert. :) Annyi még fontos, hogy 20-áig kell szavazni a szavazás lezárásáig, és 23-a után lehet majd csak igényelni a kulcsot.
Aki akarta, mar ugyis megvette anno kieggel egyutt, de aki megsem, az most kaphat egy XCOM alapjatekot ingyen (steamre), ha szavaz az idei Golden Joystick verseny valamelyik kategoriajaban. Amig a keszletuk/kulcsaik szama tart...
Egyébként jól gondold meg mire költöd a meldet, vagy mindenkire rakj sok génmódosítást, vagy lesz kb. 3-max 4 fullos meched. A kettő együtt nem túl jó párosítás.
Nekem volt kizárólag meches játékom is. Elég durvák a fiúk, de a génmódosított emberkék jobban bejöttek. 2 plazma sniper, 1-2 heavy a többi assault, vagy support, esetleg egy mech, aki csak a területgyógyításra és fedezékbontásra használok.
Igen, a kiegészítőben lesz is egy gomb, hogy minden cuccot levesz mindenkiről, aki nem tagja a harci csapatnak. És akkor láthatod a rengeteg eldugott plazmasnipert, meg páncélt, amik 30 napig pihiző embereken voltak.
A plazma shiv teljesen jó cucc. Sebez valami 15-öt, fedezéket ad, alapból van valami félcover bónusza, elfogadhatóan lő, jó felderítő, elvesztése nem okoz pánikot. Nem túl drága. Nem lehet mind controlálni. Egész sok élete is lesz.
Többet ér mint egy elcseszett katonából kialakított méregdrága mech, ami soha nem talál el semmit, de legalább pánikolnak, ha meghal.
Azóta már kiderült, hogy mindenki viselheti, mindössze ha lesérül valaki, akkor az övé nem adható másnak, amíg fel nem gyógyul.
Szerintem meg mindenki viselheti. Az "öltöztetésnél" úgy is kiderülne ha nem. Vagy egy sérült emberen vagy egy nem bevetésben lévőn van, és nem került vissza raktárba.
Legyártottam 4 db Titán páncélt, de mintha csak 3 emberem felszerelésében szerepelne.Elnéztem valamit vagy ez a páncéltípus nem adható bármilyen katonának?
A mech-ek, pszionisták és a génmódosított katonák jobban megérik mint a Shiv-ek :)
A drónok elég gyengék a játékban, nem érdemes használni őket.
Szerintem abszolút nem létszükséglet a drón, olyannyira, hogy valamiért én még nem is csináltam egyszer se. A másik fontos dolog a katonák mellett inkább a pénz-> műhold lefedettség.
Az Alien Base még nagyon az eleje, lesz bőven időd és alkalmad fejleszteni a katonáidat.
Nem tudom, hányad részénél járok a játéknak(most kaptam meg az Idegen Bázis elleni támadás küldetést), de igyekszem rotálni a bakákat. Emlékezetem szerint 15 akcióra fogható katonám van(5 fős csapatokat használok), igyekszem folyamatosan fejleszteni az állományt.
Bezony!
Először jó bulinak tűnhet a játék 1/3-ban colonelekkel írtani a mutonokat, de aztán egyszer sérülnek/halnak meg az első szakasz tapasztalt tagjai és mehetsz a következő terrorra sectopod meg heavy floaterek ellen 2es rangú mukikkal.
Eddig 2x játszottam végig és mind a kétszer a kb. 15-20 emberemből talán ha 2-3 volt aki nem érte el az utolsó pályára a colonel szintet és/vagy az utolsó psi szintet. Utoljára szerkesztette: SZUsszan, 2014.09.18. 14:12:56
Eheh. Ha már itt vagy, javaslom hogy figyelj oda a katonák rotációjára, a játék egyik kulcsa az embermenedzsment. Igyekezz sok zöldfülűt küldeni a könnyebb küldetésekre, hogy később legyen minél több tapasztalt katonád, a képzett veteránokra pedig hímestojásként vigyázz...
Időközben megtaláltam a megoldást. Sajnos a magyarítás kissé félrevezető, mert ott a katona végleges elbocsátásaként értelmezik az egységből történő eltávolítás gombot...
Láma kérdésem lenne: hogy tudom a bevetésre küldött egység katonáit megváltoztatni? Még az elején tartok, max. 4 fős squad-ot küldhetek, 14 aktív katonám van, de az utóbbi időben nem a régi harcedzett katonáimat ajánlja fel, hanem egy kevésbé tapasztalt, bár már nem újonc négyest. Megjegyzem, nincs gyógyulófélben lévő sérültem. Nem találom, hol tudom kiválasztani, kik menjenek bevetésre?
4 fős csapattal csináltam fejlesztés élkül. Ott azért 1 mech betétet jobban át kellett gondolni :)
Nekem a pontosságával nem volt gondom, mert random statos embereim vannak random skillekkel. Kaptam kb. 8 snipert, akikből jópárnak jó volt a célzása, de fasság skilleket kaptak, teszem azt bullet swarm és doubel tap együtt nem megy. Lighting reflex, de ugye a sniper nem fog jó esetben overwatchon átgyalogolni.
No ezekből gyártottam a mec embereket. Talán valami 2 heavym van, 3 assaultom és 2 supportom. De a 3 assaultból 2en mészárosok. Amit a 4069ben írtam, abból gyakorlatilag 2 van kis eltéréssel. Alloy cannonnal a sectopod sem nagy műsor, csak ne találjon el, amíg mellé érek. 6 fős csapatból eddig 1 mec/lebegő tank (plazmával tud sebezni 12 körül és nagyon pontos is), 3-4 sniper és a többi.
Igen, pont ez az előnye van szinte csak és erre is használtam amikor vittem. A kritikus célpontokat kiiktatni 1 ütéssel. Az a nagy puska ami adható neki kb olyan mintha nem is lenne, mivel mech létére olyan pontatlan volt nekem hogy szemem majd kiesett. Gránáttal és aknával lehet még vicceskedni, csoportokon meg a lángszóró volt a menő.
Mondjuk a mecben az az erőütés 18 sebzéssel, ami még jó város és ufón belüli harcoknál. Az elit mutont pont egy ütéssel nyírja ki impossible előtti fokozaton.
Ha már megvan a két slotos forgery fejlesztés, akkor igen van.
A Squad sight mellett kb. 0 lesz a kritikusod, ha nem fejlövést csinálsz. Ezen javíthat a fejlesztett scope. Ráadásul hiába van 120-as aimod, ha az ellenfél nagyon messze van és full coverben. Odapörkölsz neki egy 63%-osat 50% kritikus headshottal, vagy inkább egy 73%-osat 50+%-os kritikussal?
Szerintem többet ér egy snipernek is, mint egy gránát, vagy egy bármi más. Pláne, ha mondom, hogy már két slotja is van.
Most már a végjátékban vagyok, mindent kifejlesztettem a lopakodó hajó előttig. Egy rakat bioupgradelt colonelem van, meg 2 fullos mecem. Egyáltalán nem érzem táposabbnak a meceket. Sok élet, nagy sebzés, gránát és lángszóró. Ebből a lángszóró ami érdekes, területre 9 és will veszítés. Ezzel szemben egy profi heavy, titán páncélban közel ennyi élet, 1 shredder rakéta, 2 sima +blast radius, +robbanó anyag sebzés +bullet swarm, heavy plazmával, scope-al, deep pockettel 2 gránáttal. Még full coverbe is mehet + a genetika fejlesztések. Nos nekem nem kérdés.
A legfontosabb cucc, amit vigyen magával szinte minden katona, az a távcső és minél hamarabb fejlesszétek fel, hogy a +10 aim melett kritikushoz is adjon bónuszt.
Gyakorlatilag 70 alatti célzású embereknek kötelező, de egy snipernek is jó dolog, ha +10 kritikust kap a +50 fejlövés mellé. Végül is nem mindegy hogy 7, vagy 13-at sebez a laser sniper egy sectopodra pölö...
No a random perkekből a legszebb összeállítás:
Run&Gun+Close and personals+Rapid Fire+Bullet Swarm+close specialist+az a perk, amitől overwatchban is lőhet kritikust+amikor a half coverben is full covert kap.
Ezt kombózva azzal a gen updatel, amitől ha full coverben fejezed be a köröd, nem látnak az ellenfelek és egy fejlesztett távcsővel, ami növeli a kritikust.
Így az ipsém egy kör alatt el tudja lőni szinte az összes lőszerét. Ha 4 kockánál közelebb van valaki, akkor 1 ingyen lövés a close and personalból, aztán egy lövés a bullet swarmból és végül egy (akár run&gunos) rapid fire dupla lövés. Aztán a kör végén, ha fedezékben maradtam (és ugye ez alap), az már full coveres lesz, láthatatlan leszek, ha közelebb jön egy ellenfél 4 kockánál, akkor automatikusan kapok akár többször is (minden új ellenfél triggerelheti 1x, ha belép az adott távolságba) overwatchot ingyen.
Általában a következő körben egyszer még lövök ingyen, vagy bulletswarmmal egy akciópontért, és mehet a reload. Egy brutális állat lett az emberkém. =D
Segítség még a pánik szint csökkentéshez.
Ha van szabad szatelited és hozzá természetesen szabad antenna kapacitás, akkor ugye a hó végéig várjatok a tanács bejelentkezése előttig. Ha lehet akkor 3-as pánikszint alatt ne lőjétek fel akkor sem, ha mindenhol max. 2-es a pánik. Annyit nem ér az a pénz, amit adna, mint a pánikszint, amit csökkentene.
Viszont ha van egy ország, ahol a hónap közepén már 4-es a pánik és több helyen 3-as és jön az abaduction ahol pont ilyenek között kell választani, akkor az is egy megoldás, hogy a 4-es pánikosat hagyjátok, mert 5 fölé nem mehet a pánik, viszont a hó vége előtt a fellőtt szatelit akkor is leviszi 3-ra. Tehát azt a pánik szintet is leredukáljátok, amit meg sem kapott az ország, mert 5 fölé nem mehetett.
Most az impossible alatt nyomom 1 szinttel, mert meguntam, hogy kb 8x kezdtem újra impossiblen, annyira nehéz. Míg alatta annyival könnyebb, hogy az alien bázis küldetést 1 db. sceleton armorral nyomtam le, a többieknek az sem volt. És csak 2 laser sniper volt nálam, mindenki másnál az alap fegyver.
Hard fokozaton, lassított fejlesztéssel és random harci képességekkel, ritka psi képességgel nyalóka nagyon a játék a kieget belevéve. Na úgy már megizzasztott engem is rendesen, de sikerült országvesztés nélkül letudnom teljes lefedettséggel a végére. Pár tanács azoknak akik ezen a szinten ugranak neki:
-Elején csak szatelitekre gyúrtam ahogy tudtam. Ezena fokozaton nagyon kritikus már a pénzügyi helyzet menedzselése. Kb minden creditet foghoz kell verni.
-Szürke marketben a szemetet eladtam mindíg, a hullákból/fegyverekből, amikor csak lehetséges volt tartottam minimum 5-6-ot az esetleges küldetések teljesítéséhez (pénz miatt). Idegen reaktort és repülőgép számítógépet nem szabad eladni (működőt), mert a fejlesztett vadász és a reaktorok, szatelit állomások zabálják építésnél). Exalt fegyrekekkel is csínnyán kell bánni, lehet azokra is küldetés, ha jól emlékszem. A kétfajta idegen nyersanyaggal lehet még ügyködni az eladásnál, persze ésszel, nehogy kifussunk belőllük, de az ufók és a bázis elég nagy mennyiségben adták. Ha nagyon meg voltam szorulva abból is adtam el pár 100 darabot (gyenkénti kattingatás eléggé idegesítő volt...).
-Terror és abuction küldiknél azokat választottam amik mérnökökket adtak (szatelitek miatt), plusz figyelni kellett persze a pánikolást is iszonyat. (mini cheat, de ki minek veszi, hogy ha van a küldetés megjelenése előtti mentésed 1-2 nappal, akkor rá tudsz készülni, mert fixen adja be a küldetéseket és ha nem jól csináltad a mentett állásból visszatölthetsz és rákészülhetsz.) Ugyan így valamelyik patch vagy kieg telepítése után, a küldetések minden visszatöltést követően változó jutalmakat ajánlanak fel. Így azzal játszottam, ha jött 1 küldetés és a magas pánik szintű ország nem jó jutalmat adott be addig töltögettem, míg 4-6 mérnököt nem adott legalább, később meg tudóst.)
-Repülőknél elején lehetőleg minden kontinensre egyet, közepes ufókig elég egy (persze ott már szerencse kell, de ált épp le tudja még szedni). Szállítótól, begyűjtőtől kezdve egy vadász már nem elég. Ilyenkora már érdemes észak amcsi területről szatelit lefedettséággel beszerezni a légi fölényt (féláru repülők és karbatratási költség miatt). Amikor jött az első ilyen hajó egyből mentem is vissza egy korábbi kb. 1 kéttel előbbi mentésre (amin nem volt közbe persze egyéb küldetés) és a kontinensre vettem maximum vadászt. Így már ha ráküldtem sorban őket akkor szép lassan leszedték (persze a vadászokat megsemmisülés pillanata előtt mindíg visszahívtam, így megmaradtak valamit, ha nagyon rosszul lőttek ment újra a megrendelés utáni visszatöltés egyből) így sikerült ált leszednem a 4. vadásszal. Leszedés után, ha pedig megint jött egy újabb ugyan úgy alkalmaztam a visszatölt lehetőséget és a gépeket átirányítottam a megfelelő kontinensre, vagy vettem gyorsba még oda is.
-Hard fokozaton a heawy class az egyik legjobb barátommá vált (classicon nemis vittem, nem kellett). Elején se rosz az 1 rakétavetőjével, de magas rangon a dupla gránát, dupla rakéta és a növelt sebzés terület mindent ütött. Emberveszteség nélküli küldetések kulcsa volt általában. Mini cheatnek si vehetjük, de itt is a visszatöltés volt a kulcsa mindennek, valamint a megfelelő előrre tervezés és pozícionálás, valamint a csapat jó terelgetése. Ált úgy csináltam, hogy ha valameyik emberkém idegen csapatba futott, (mint mindenki tapasztalta érthetetlen módon az idegenek szabad mozgási körrel fedezékbe futhatnak, innetől kezdve a heawy használhatatlan, mert szana széjjel mennek jó nagy területre), egyből visszatöltöttem 1-2 körrel korábbra és úgy mozogtam, hogy a heawy rakéta vető távolságba érjen az idegenek már korábbról ismert pozíciójához (persze látótávon kívül megállva vele) és be tudja őket lőni, majd mikor odért rakéta ment és 3-4 idegen egyből kapta a minimum 6 sebzsét ami ugye 1 főtől 18-24 vagy több. Na most egy karakterrel (talán sniper critet kivéve magas szinten és plazmaával a vége felé) az elején nem fogsz kiosztani soha egy lövéssel ennyit. A találatot követően pedig autómata széjjel mentek a már sebesült idegene (már ha túlélték), akiknek a már ismert pozícióii alapján a többi csapattag le tudta lőni 1 körben. Így a fegyver fragmentek is megmaradtak és a heawy is ki volt maximálisan használva. Heawy-nek kötelezőként vettem fel még a mehanikusra a plusz sebzés képességet is, mert ezen a fokozaton a mechák már nagyon gyilkosak tudnak lenni.
-Sniperből mindíg a nem mozgót használtam társ általi felfedezés skillel és dupla lövéssel. (pozícióonálása kritikus az elején, ha kifejlesztetted a repülő páncélt, akkro már könnyű a dolgod, csak felrepteted az első körben max magasságra és onan lődözhet is kb).
-Assaultnak shotgun, futás + táv és a közelségi harc volt a nyerő (ha talált lőhetet megint adott távon belül), vol olyan véletlen kobós karakterem így, ami 1 körben 4-5x lőtt rekaciót a közelébe befutó crissalisokra (szépen ki is fogyott a tárja).
-Medicnek kötelező a 3-as gyógypakk képesség asszem a + gyógyítás. A droggránátot nagyon elvétve használtam csak.
-A fokozatot csak 4 fős sqaddal vittem végig a teljesítmény és a plusz nehezítés miatt :)
-A mecha pedig egyáltalán nem használhatatlan class. Ha maxos (asszem ezredes a max rag) a megfelelő classú maxos emberkét a megfelelő felépítésű mechbe rakod nagyon gyilkos tud lenni. Alap fegyvert területi kivégző rombolással használtam (iylen aoe szerű valami, fixen sebez 3-4et + fedezéket rombol). Gránátvető és aknavető elég hektikus tud lenni de a nagy távolság és aoe sebzés miatt elég használható volt. A lángszórót szobában csoportban álló (értsd 2-3 kb 1 kupacban) psi-k ellen volt jó használni. Autómtikus terület és nagy sebzsés miatt + elmozognak és pánikolnak. De mind közül a közelharci úgymond Warhammer 40k-s erőkesztyű volt a legdurvább és használhatóbb. Kritikus célpont mellé mentem a mechával és konkrétan egyhiteltem vele bármit (valami 26 sebzést okoz), kivéve a legdurább alien mecha egységet, na az a sebzsé felezés miatt nyagyojn szenvedős volt.
-Génmanipulált katonák is nagyon jók tudtak lenni. A sebzés utáni öngyúgyulást nem lehetett alkalmazni ezen a nehézségi fokozaton, viszont a falon át érzkelés és a mentális visszacsatolás (nem lehet MC-zni a katonát és kiüti az alien psy képességét a körre) sokszor húzott ki a pácból.
Elsőre enniy hírtelen
Mgecsináltam nemrég sérülés nélkül, még csak fedezéket sem kell használni, mivel melee egységek vannak csak :)
Viszont volt olyan terror pálya ahol 46 alien-t öltem meg, a végén már tényleg paráztam. Jó ez a Long War, na :)
Nem kell elfogadnod ha nem akarod, csak ekkor a kérdéses helyen és környékén nagyon leesik a morál és nő a pánikszint, valamint a terror küldetés durvább lesz és jó eséllyel az az ország a hónap végén kilép. Ez egy egyedi, egyszeri feladatnak lett elméletileg berakva, nem tartozik feladat láncolathoz (olyan csak három van, a kínai fickós küldetések, a megmentendő nőci és társainak feladatsora és végül az idegeneket segítő emberi ügynökök sztorija - EXALT - de ott lényegében az első feladat után már a játékoson múlik a dolog és az új feladatok teljesítése). Amikor behozták a játékba ez a bálnából chrysallid keltetős feladatot, akkor a fórumokon ment róla a pletyka, miszerint többször is bejöhet a feladat de végül senki nem tudta újra előhozni.
Azt tudja esetleg valaki, hogy ha nem akarom elfogadni a Site Recon nevű council mission-t (amikor egy kikötőben a bálnából és a cápákból Chryssalid-ek bújnak ki) akkor később még újra felajánlja vagy bukom végérvényesen azt a küldetésláncot? A lánc első küldetésére írták, hogy mindenképpen el kell fogadni, de a másodikra is igaz?
nem hiába nevezik loooong(cat) warnak a mod-ot :DD
Érdekes ez a Long War mod. Egyfelől baromi jó újítások vannak benne (8 kaszt, fáradásrendszer, új fegyverek, új fejlődésfa, több pszionikus képesség), de másfelől viszont baromira nehéz is. Sokkal több ellenfél jön, a Thin Man-ek elképesztően jól céloznak és majdnem oneshot-olnak, a fejlesztés/gyártás/építés elképesztően lassú, emiatt nagyon sok harc van.
Chrysalidok ellen shotgunos assault a legjobb. Állj be védelembe és hagy jöjjenek. Mondjuk elején, amíg nincs rendes páncélod meg plazma fegyvered, addig elég nehézkes, mert ha egyszerre jön három, akkor azt az egész csapatod sem szedi le, mielõtt megölnek valakit.
Az régen rossz ha elveszted az összes egységedet, mert a késõbbi siker (egyik) kulcsa a sok tapasztalt katona, lehetõleg tartalékokkal... tehát legyen "második sor" mint a hokiban :) Nekem most nyírták ki az egyetlen értelmes sniper-em, szenvedek is rendesen.
A terror küldiket hogyan lehet megcsinálni?? A pókszerû lények mindig megtámadnak és a zombik ellen sem tudok sokmindent tenni, folyton elfogynak az egységeim..
Nem tudom mit rontasz el, nekem normálon a legrosszabb eredményem -4 ország a játék végére. A mûholdakat mindig a hónap legvégén szabad csak fellõni olyan ország fölé, ahol magas a pánikszint.
Akkor tényleg csak a gyakorlás maradt, mert ennyi a titka, hogy mûhold ügyesen megválasztott terror missziók, és minden idegen tevékenységre lecsapni és keményen megnyerni a missziót. Meg a fejlesztésekkel/építkezésekkel gyorsan haladni, nem szabad a feles cuccot raktározni, fekete piacra vele, és a pénzt azonnal visszaforgatni fejlesztésbe/fejlõdésbe.
szerintem eleve ez volt a készítõk szándéka, hogy "áldozatot" kell hozni.. állítólag össze lehet hozni, hogy ne veszíts országot, vagy csak 1-2 darabot, de ahhoz nagy adag szerencse is kell, valszeg eleve úgy lett belõve a játék, hogy legalább 4-5 ország elbukjon, mire eljutsz odáig, hogy lenyomd az idegeneket gond nélkül, így ez ne szegje kedvedet
Kedves Botond, köszönöm a gyors választ. Hidd el, mindezeken túl vagyok, tényleg nem vagyok kezdõ a mûfajban. Nem megy olyan gyorsan, mint kéne: mire fel tudok lõni elegendõ számú mûholdat (két mûholdkapcsolat és egy központ után), már rég oda két-három országom. De tényleg nem panaszképp írtam, amit írtam. Hogy úgy mondjam, dícsérni jöttem Cézárt, nem temetni - ez egy jó kis játék, változatlanul figyelem a fórumot, gyakorlok, és majd büszkén beszámolok róla, ha fel tudok mutatni valami elõrelépést.
Mûholdat kell fellõni a nagyon pánikoló ország fölé, akkor csökken a pánik szint, meg azokban az országokban könnyebben találsz repülõ csészealjat, ahova kiszállva szintén szétcsaphatod a földönkívülieket és szintén csökken a pánikszint úgy, hogy közben másol nem nõ.
Sziasztok! Nem akarok kérdezni semmit, és segítséget sem kérek - minden felmerülõ kérdésemre megkapom a választ, ha átolvasom a fórumot. Csak a kalapomat szeretném megemelni azok elõtt, akik becsületesen végignyomják a játékot. Én régi motoros vagyok a stratégiai játékokban, és e játék 15 évvel ezelõtti elõdjét is végigvittem párszor, de ezzel nagyon nehezen boldogulok. Nagyon leadtam már, eljutottam egészen odáig, hogy könnyû fokozaton kezdtem neki hatodik játékomnak most. Az eddigiekben három-négy hónap alatt mindig elvesztettem két-három országot, és onnantól elment a kedvem a mentéstõl. Egyszerûen matematikailag nem jön ki a dolog: minden hónapban van legalább két idegen elrablás, amelynél egy országgal jót teszek, kettõvel meg nem, így havonta négy országban biztosan nõ a pánik. És a néha érkezõ pánikcsökkentõ küldik nem tartják ezzel a lépést. Úgyhogy egyszerûen képtelen vagyok elkerülni a kiválásokat. Ez az egy, ami nem szimpi - az eredeti játékban azért jóval kényelmesebben lehetett ezt szabályozni, igen bénának kellett lenni, hogy egy országot elveszíts.
Köszi, igen, segített! Hát jött is a templomhajós küldi! Nem egy 20 perces küldi, de hogy ennyi legyen az egész, és vége? Hát azért csalódtam! Ha mást nem, még pár típusú ufo-t, és pár típusú elfogót mindenképp! :(
Psi ruhát kell adnod az egyik lvl3 psi katonára, csak akkor lesz meg a megfelelõ szintje.
Huh, a nagy csatahajó az jó kis buli! Mintha hasonló lett volna az Ufo bázis! :(
Az éteri eszközt azt hogy tudom használni? Van gallop kamrám, és van már pár katonám, aki a pszionikus képesség 3. fokán van, és mégsem tudom a kamrában használni õt, mert azt írja, hogy nincs alkalmas katonám a használathoz! Már nem tudok mit kutatni sem! Mintha egy helyben lennék! :(
Érdekes, hogy amíg mindenhol van már mûholdam, mégis simán vannak elrablások, és néha terror is! :(
Ma a jatek a kiegeszitojevel egyutt (Complete Pack) elerheto felaron a Steam-en.
Ennek kapcsan felmerult bennem a kerdes, hogy vajon ennek megvetelet kovetoen fogok-e tudni valahogy elso korben csak az alapjatekkal jatszani, vagy a kieg az mindenkepp ratelepszik az alapra, es mar csak a kieg-gel bovitett jatekmenet lesz elerheto?
Lehet elkövettem egy hibát! A hiperhullám letapogatót vagy mit felépítettem, az nem tudom, ennyi idõ múlva, de elkezdte a fejlettebb ufo-kat észlelni, de tûzviharom, vagy mi is a fejlettebb elfogóm, az még ki sincs fejlesztve! És csak fejlettebb ufok jönnek, és em tudok egyte sem leszedni sajna! MIt tegyek? Menjek vissza mentésbe oda, ahol még nincs felépítve a hiperhullám épület, és kezdjem onnan újra? (Mert azt az épületet le sem tudom bontani sajna) A felfedezést meg az tûzviharra fókuszáljam?
Igen azt jelenti, ne robbantsál annyit. Mondjuk ha nincs más választásod akkor azért ne sajnáld a gránátot vagy a rakétát. :) Ha ezen múlik, hogy életben maradjanak katonák, akkor szerintem belefér.
De talán még a fedezõ tûz is rongál törékenyebb dolgokat az UFO belsejében. Tázistartályok stb. De most pár dolog gajra megy nem probléma. Eleve az UFO lelövésénél és lezuhanásánál értelemszerûen rongálódnak benne felszerelések és halálozik a legénység is.
Késõbb ki lehet fejleszteni EMP ágyút, ami csak leszállásra kényszeríti az épen marad ûrhajót. Na az nagy fogás lehet, de ilyenkor több ellenfél is támadhat.
Többféle ûrhajójuk lehet. kis, közepes, nagy. Vannak nagy többszintes szállító hajók, azok tele vannak felszereléssel és nagy csatahajók is. Na azt lelõni nem könnyû.
Az idegen bázis megtámadásának ideje az végül is rajtunk áll. Azt nem kell elkapkodni a túl korai támadás sem jó. Én úgy szoktam megtámadni, ha már van lézer és jobb páncél. Meg éppen megfelelõek a körülmények a Földön. Mert ugye utána globális pánik szint csökkenés történik.
A saját bázisunk megtámadását meg a Enemy Within kieg hozta be a játékba. Az tényleg kis nehezítés az alaphoz képest.
Köszi a válaszokat! A nem török és zúzok azt jelenti, hogy nem robbantgatok?
Köszi a kifejtést is! Hát tuti rájöttem volna egyszer, de addig meg evett volna a fene! Hogy még van itt újdonság, meg jönnek nagyobb ufok? :) nem értem, hogy miért kellett lezavarni a küldetésbõl kötelezõen beprogramozott baromi nehéz 2 bázistámadást így az elején! Nah majd meglátom, mi jön még! Tuti lesz még kérdésem, de addig is köszi még egyszer! :)
Mérnök építkezéshez kellhet, meg asszem öntöde projektekhez. Meg talán, ha minél több a mérnök annál olcsóbbak a dolgok egy kicsikével.
Azt nem kell feltenni a repülõkre, annyi áll majd rendelkezésedre amennyit le tudsz gyártani belõle. Mikor indítod a gépet el elfogásra ezek középen megjelennek aktív ikonként ez a 3 dolog. És aktiválni tudod a mikor a géped lövi az UFO-t (meg õ is lõ téged). Ez egy pár másodpercig ható bónuszokat adnak, aztán kiégnek.
A védelmi mátrixnál értelem szerûen pár lövését elkerüli a géped, így esélyes, hogy nem téged lõnek le elõbb.
UFO követés, gyorsabban kerülsz lõtávolságba. A támadás legelején kell használni, hogy felvegye a pozíciót a gép minél hamarabb. Vannak olyan fegyverek, amihez közelebb kell menni. Asszem a sima rakéta közepes lõtávu, egy EMP ágyú rövid. Tehát az ellenséges ûrhajó már 4x rád lõtt, még mielõtt te az elsõt leadnád. Talán vannak gyorsabb UFO-k, amiket -e nélkül utol se lehet érni (ha addig le nem lõtte a gépünket). De ebbe nem vagyok biztos.
A célzó kapcsolatnál, ha jól emlékszem 2 leadott lövésed mindenképpen találni fog.
Mindegyik kütyü abban segít, hogy a géped lõje le nagyobb eséllyel az UFO-t és ne fordítva történjen. A legkisebb ellenséges ûrhajóknál nem fontos használni, de jönnek majd gyorsabb, nehezebb, nagyobb tûzerõvel rendelkezõ hajók, oda mindenképpen kelleni fog.
Nah már látom. A labor gyorsabb sokkal. Éjszaka már ezt nem fogtam fel. De a mérnök mennyisége mit javít???
Nah aktuális kérdés! Kikutattam valamit ha jól látom, az elfogókra, le is gyártottam 1-1 db-ot, de nem tudom feltenni a hajóra! Ezek: védelmi mátrix (elkerülés) ufo követés (gyorsítás) célzó kapcsolat (célzás)
Mind egyszer tudom használni, aztán kiég! Azt írja!
Végre van éjszakai küldetés! Már azt hittem, azt sem tették bele! :)
Így van, de ezt is ki kell sakkozni. Ha nagyon csak egy felé figyelünk elveszíthetünk más földrészeken országokat. Meg lehet csinálni, hogy senki ne lépjen ki, normál fokozaton is. Lehet még hardon is, de ahhoz szemtelen nagy mák is kell, hiszen a támadások elvileg véletlenszerûek. Most épp lecsapnak egy eleve pánikoló országra az pech.
A tudósok a kutatási idõt csökkentik, a mérnökök a fejlesztésit(ill építkezéshez is kellenek), de nem a gyártásit! A gyártás pár dolgtól eltekítve azonnal kész van (fegyverek, páncélok stb). A mûholdnak asszem fix ideje van, bár lehet lehet felezni a gyártási idejét egy öntõde projektben, erre már nem emlékszem. Mivel a mûholdaktól eléggé függ a játékmenet ez így van megoldva, hogy különös tekintettel kell lenni rá. Az öntõde projekthez kelllenek mérnökök inkább, meg az építkezésekhez mikor a bázist építjük.
Minden hó végén az értékelésnél kapunk tudósokat és mérnököket attól függõen, hogy milyen értékelést kapunk. Illetve a kontinens búnuszok is érzõdhetnek (ezt teljes kontinens mûhold lefedéséért kapjuk). A mûhely és laborok adnak embereket ha szükséges. Könnyebb fokozaton ha az ember mindig nagyon jó értékeléseket szed össze, annyira nincs is szükség ezekre az épületekre, ert hónapról hónapra áramlanak be a szakértõk.
A fölösleges dolgokat érdemes eladni a fekete piacon. Van, hogy én onnan termeltem ki a plusz betevõt és abbõl fegyvereztem fel az embereimet. Ki lehet itt is sakkozni, hogy mire nincs éppen szükséget, vagy nem létfontosságú. Ha elég körültekintõen harcolunk egy lelõtt UFO-nál és nem törünk zúzunk akkor sokkal több használható felszerelést nyerhetünk ki belõlük.
Jah, azt nem értem, hogy egyre több a tudós meg a mérnök és építek is nekik labort-mûhelyt, de valahogy nem csökken az építési idõ: mûhold vagy szatelit, vagy mi az! :) A többit meg azonnal gyártják, tehát nincs gyártási idõ! Nem értem! Akkor minek a mérnök? Ennyi erõvel 1 i lég lenne! :) A tudósnál nem tudom tesztelni, hogy jelent e valamit, ha több van, de még a lepróbálom, ha tudom!
fegyvermaradványból de kevés van, mert mindenhez kell! ÁÁÁÁ. Még a labor is zabálja! Végre valami, amit jól eltaláltak. Némi gondolkodásra ösztönöz! :)
SaGa Jr
Exaltos küldire "ráscanneltem", és nem talált, de felajánlotta az exalt bázis lerohanását, de figyelmeztet, hogyha olyan helyre vonulok, ahol nincs, az az ország kilép! :( Eddig mindig önmaga ajánlotta fel az exalt küldiket, nem scann után! :)
wednes
Ahaaa! Köszi, és értem! Tehát ezért írtad, hogy törekedni kell egy kontinens lefedésére! Ha van holdam, befogom a csészealjakat, ill. oda nem mennek rabolni! Ha lepuffantom a csészealjakat, eleve nem növekszik a pánik! Értem! Akkor egy lefedett kontinensrõl elméletileg nem lép ki ország, ha csak nagyon rosszul nem csinálok valamit! (Könnyû fokozat ugye! )
Arról a küldetés fajtáról beszélek, mikor 3 helyszínt támadnak egyszerre és neked kell kiválasztani, egyet. Általában 3 kontintensen lévõ országot támadnak (pl: Argentína, Nigéria, Oroszország). Ezt a fajtát ugye csak ott tudják alkalmazni, ahol nincs mûhold.
Nehezebb szinteken nem csak annál a 2 országnál nõ a pánik, ahova nem vonolunk ki, hanem adott kontinensen is (pl: Argentínához vonulunk ott csökken a pánik, Nigériába, Oroszországba nem mentünk ott 3+ növekedés, és +1 növekedés az összes európai és afrikai országnál is).
Na, tegyük fel, hogy Dél-Amerikánál már teljes a mûhold lefedettség (annál a 2 országnál). Ott már nem jelentkezik az elrablásos küldetések (legalábbis én még sosse tapasztaltam, lehet a legnehezebb fokozaton igen) Tehát a példánknál maradva Argentítát már nem támadják, helyette egy olyan országot, ahol nincs mûhold. Például Nigéria, Oroszország és Kína.
Ha már elég jól lefedtük a bolygót, van, hogy nincs is 3 lehetõsége az idegeneknek csak 2 marad...aztán már semmi. Akkor fõleg csészealj vadászat és terror küldik meg különleges küldik maradtak.
Az ciki, úgy kell válogatni a feladatokat, hogy a három lehetõség közül csak egyre lehet menni és ez azzal jár, hogy az adott helyen romlani fog a morál, sõt nehezebb szinteken még az adott kontinensen is ahová nem mész ki. Ennek figyelembe vételével kell megválasztani mindig a helyet ahová kivonulsz.
Szatellitet fellõni akkor érdemes ha 4 vagy 5-ös a pánik szint. Ez vissza veszi némileg.
Emellett a pánik szinten tartásához folyamatosan csinálni kell az Exalt küldetéseket is (küldeni az ügynököket majd amint van feladat azonnal elvégezni azt). Minden sikerrel elvégzett Exalt küldetés csökkenti a pánik szintet is.
El lehet veszíteni olyan országokat is persze, ahol van mûhold. Ezért kell körültekintõen fellõni õket. Nem kell rögtön 3 pánikszintnél, inkább 4-nél. Na meg törekedni kell egy kontinens lefedésére. Akkor már nem tudják párhuzamosan támadni, nem olyan könnyû feltolni a pánikot. Csak küldetés vesztés vagy terrornál túl nagy áldozat okozhat növekedést, arra meg figyelni kell.