És mi van, ha van valahol már van szatelitom, és hó végén 5 pirosom van? Vagy olyan nem fordulhat elõ? Még nem lõttem fel, mert nem kellett, és spórolok is, de most meg beütött a bázistámadás! Hát mentettem és kiléptem! :) Majd holnap!
Nincs parancsnok kategória, adott lénycsoporton belül.
Minden idegen lénybõl megéri egyet élve elfogni amibõl lehet (gépekbõl mint a disc, drone vagy épp a sectopod nem lehet élõt fogni), mert új eszközt adhat a kikutatásuk vagy gyorsíthatja valamely még el nem kezdett kutatásunkat. Emellett ami idegen élve kerül elfogásra, annak a cuccai megmaradnak (fegyverek és gránátok) nem hullanak szét mint a lelõtt/felrobbantott idegenek cuccai, tehát ilyen módon gyártás nélkül is hozzá lehet jutni kellõ számú idegen fegyverhez.
Nem tudsz egynél több mûholdat felzavarni egy ország fölé. Ahol már van oda nem tudsz másikat küldeni. A kontinens bónuszhoz minden a kontinensen lévõ ország fölé kell szatellit.
Köszi! Az élõ ufo lények elfogása csak küldetés, vagy kell más fejlesztésekhez is? Itt nincs olyan szerkó, amivel meg tudom, hogy melyik a parancsnok? Vagy egyszerûen bent van a vezérlõben, és brutális erõs? :(
A másik kérdésem, hogy a mûholdas biznisz az kontinensenként vagy országonként értendõ? Tehát, hogy megkapjam a kontinensi bónuszt, ahhoz elég minden ország fölé 1-1 mûhold, vagy kell minden ország fölé a kijelölt 2-3 mûhold?
Bocsi a sok kérdésért, de azért elég rendesen belenyúltak az eredeti játékba! :(
Érdemes úgy fejleszteni, hogy legyen egy uplink épület, ehhez kell erõmû is. Meglehessen 4 mûholdunk. Az épületek felhúzásánál figyeljünk a szomszédsági bónuszokra, azzal sokat lehet spórolni.
Legyen meg minél elõbb az osztag növelése. 6 katonával több lehetõségünk van mint 4-el (taktikázásnál, bekerítésnél, visszavonulásnál) Aztán minél elõbb legyen lézer fegyver, a sima karabélyok nem olyan hatékonyak. A katonák képességeit erõsen használni kell. Például assaultal minél közelebb kerülni, kritikus találatot bevinni. Ha baj van füsttel bevonni a tárakat a supportossal stb.
Azt én se tudom, talán bekapcsolt szintes állapotnál a pánikszinteket mutatja a Földön.
Az Enemy Within hozta be az exalt ellenfelet és a génsebészetet, meg a mech fejlesztést. Ezt a pluszt nyújtja az Unknowhoz képest.
Lesznek emeletes, több szintes ufók, egyre nagyobb jármûvek jönnek idõvel. Érdemes a vadászok kütyüjeit is fejleszteni, hogy le tudják szedni õket. Igen, a radar látja az UFO-kat. Idõvel az a cél, hogy az egész Földön legyen radar lefedettséged.
A katonákkal nem mindig célszerû harcba bocsátkozni, vagy minden áron keresni a konfliktust. Ha nem olyan a szitu érdemes a 2 akciópontot mozgásra használni, van mikor jobb visszavonulni. Overwatch-ot se mindig érdemes benyomni, ha nagyobb az esély, hogy mellé fog lõni. Eleve célzásbüntetés van az overwatchon. A fedezékek mögül puffogtatunk majd lesz valami taktikával is óvatosan. Arra is figyeni kell, hogy a katonáinkban ne tegyenek akkora kárt.
Érdemes terelgetni a csatát. Meglátsz egy kupac idegent egy katonával, akkor lehet érdemes visszaszaladni, hiszen ha a hátrébb lévõ társaidat nem fedték fel akkor azok meglephetik õket, mert pl: jobb pozícióban lesznek, vagy egy jó lövész kapáslövéssel leszedni õket.
Az idegen bázishoz már jó ha vannak lézer fegyverek és egy jobb páncélzat mindenkinek. Ki lehet azt fejleszteni, annyira nem kell rohanni a fõszállal (zöld fejlesztések, kutatások). Persze a bázist támadását nem érdemes elódázni sem. Bázis után viszont olyan kényelmes tempót vehetsz fel, amit akarsz. Fejlesztgethetsz bármit.
Igen, köszi a segítséget! Az még mindig fura nekem, hogy a földgömbnél miért jó, hogy átválthatok kék nézetre? Szép, meg jó, csak semmi értelmét nem látom!
Igaz, a legkönnyebb módban játszom elsõ alkalommal. Márciusban indul a játék ugye, és a leggyenguszabb módban is jön a ufobázis pálya a 2. hónap végére, és elõtte beüt az exalt és egy elrablásos! És ha nem nyomom le a bázist, a 2 5 csillagos pirosomból 1 repül, az tuti! És ez csak a 2. hónap vége! Hát nem tudom! Milyen akkor a legdurvább, vagy csak a normál fokozat?
Van mit pepecselni, hogy maradjon élõ katonám! :(
Tetszik, meg minden, de a földgömb itt csak dísz! Egy csomó beállítás nincs, ami még az Extraterrestrialsban is meg volt! :( Nagyon vissza lett szegény butítva! És ez az Enemy Within! El sem tudom képzelni, hogy mi volt az Enemy Unknown! :(
Lesznek emeletes UFO-k is? Ahova nem lövök szatelitot, ott nem is fogok ufo-t észlelni? (olyan mint anno a radarok voltak?)
Elõre is köszi a válaszokat! Nem olvastam vissza itt, csak 1 évnyi hsz-t! :) (Akkorig mentem vissza, amikor kijött az EW) Lehet majd pótolom a többit is!
Azért a fejlõdésben sehol nem vagyok, és már ufobázis! :) Nah kíváncsi vagyok, mi lesz még!
A következõ képen épülnek fel a küldetések.
1. Van az elrablásos, itt három helyszínt támadnak egyszerre az idegenek ezek közül kell egyet kiválasztani, ahol beavatkozunk. Csak egyet választhatunk a másik kettõnél nõni fog a pánikszint elkerülhetetlenül (ha egy ország eléri a max pánikszintet a hónap végén kiszállhat a projektbõl és elveszítjük).
Olyan helyeket tudnak párhuzamosan több helyen támadni, ahol nincs mûhold lefedettség. Természetesen a játék elején a Földgömb ilyen, tehát sok ilyen támadás (küldetés) van.
Azoknál az országoknál ahol nem léptünk akcióba nõ a pánik (és a környezõ országoknál is kisebb mértékben). Ezt a szintet úgy tudjuk csökkenteni, ha adott ország fölé mûholdat lövünk és ellenõrzésünk alatt tartjuk a légterét. Ilyenkor megnyugszik az ország és 2 egységgel csökken a szint. Így elértük, hogy észrevétlen támadásokat nem tudnak vezetni.
2. Ahol megvan a mûhold lefedettség ott érzékelhetjük a repülõ UFO-kat és elfogó vadászt indíthatunk ellene, ha sikerül lelõni akkor mehet az elhárító osztag. Ha sikeres a küldetés akkor minden rendben. Ha nem tudjuk leszedni az UFO-t meglép, vagy lelövi a gépünket, akkor késõbb le is lõhetik a mûholdunkat, ami nagyon nem jó.
3. Vannak terror küldetések, ilyenkor a lakosságra támadnak az idegenek. Ezek valamivel nehezebbek, mint az 1-es típusú, hiszen nem robbantgathatunk kedvünkre, és nem sunnyoghatunk lassú tempóban sem, hiszen minden körben ölik az embereket (ált 15-16 civil van a pályán). Itt az a sikeres küldetés, ha minél kevesebb civil hal meg, mielõtt likvidáljuk a dögöket. Minél sikeresebbek vagyunk annál jobban csökkenhet a pánikszint.
4. Vannak különleges küldetések, amit a vezetés kér tõlünk, változó, hogy mivel jutalmaznak minket.
A lényeg, hogy megfelelõen sakkozd ki, hogy hol engeded nõni a pánikot, melyik területet hanyagolod és melyiket nem. Hol fogsz majd mûholdat kilõni stb. Megfelelõlen kell beosztani az erõforrásokat, hogy jusson felszerelésre, fejlesztésekre, épületekre, mûholdakra stb.
A földgömbnél miért jó, hogy átválthatok kék nézetre?
ui.: bocsi, nem tudom szerkeszteni az elõzõt! :(
Az elmulasztott küldiket nem lehet megcsinálni? Mert mentem ki egy következõre, és láttam, hogy ott figyel az elõzõ 2 otthagyott, de egyszerûen a földgömb mozgathatatlan, ahogy eddig mindig mozgott, és nem tudok eljutni oda! Akkor ez ebben a játékban lehetetlen? Csak a történet játszható + a lelõtt ufo-k?
Szia! Az EW végül arról szól, hogy egy bõvített EU-val játszol.
Sok dolog van, amit ki kell tapasztalni a játékkal kapcsolatban. Nehézségi szinttõl függ az építkezés is, hiszen normal fokozaton rendelkezésre állnak már kezdéskor olyan épületek, amit hardon fel kell húzni.
Amire szerintem érdemes figyelni az a mûholdakkal és mûhold lefedettséggel való taktikázás, a pánikszintekkel összhangban. Egy adott ország pánikszintjét egy mûhold felbocsátásával lehet csökkenteni (ha még nincs ott szatelit). Ezt kell ésszerûen végiggondolni, hogy mikor hol növeljük a lefedettséget. Érdemes hó végén felbocsátani, legyen mindig tartalék mûhold vész esetére és figyelni kell, hogy legyen elég uplink kapcsolat.
Sziasztok! Most kezdtem a EW-t! Az EU-t nem játszottam, egybõl ezzel kezdem! Anno az õskoriakkal játszottam, illetve az Extraterrestrialsal!
Tudnátok valami indulási segítséget adni? (Olvasok közben vissza, de ilyennel eddig nem találkoztam!) Melyik épületeket érdemes elõször építeni, ill. milyen sorrendben húzzam fel?
A segítséget elõre is köszi!
Ha végigértél. A kieghez új játékot kell kezdeni úgyis.
Most per/pill játszok az enemy unknown-al, az enemy within-t mikor érdemes felrakni? ha végigtoltam az unknownt? Vagy így így közben mehet fel simán?
"azt tudom hogy vmi DLC-k is megjelentek már hozzá, az egyik ilyen 60-as évekbeli hangulatú"
Gondolom a The Bureau: XCOM Declassified-ra gondolsz, mivel csak az az XCOM volt ami a 60-as években játszódott. Nos, annak semmi köze ehhez a játékhoz, 2 teljesen különálló stílusú alkotás, semmi köze egymáshoz játékmechanikai szinten.
Ehhez tudomásom szerint 3 DLC jelent csak meg: Elite Soldier Pack, Slingshot, Enemy Within. Az elõbbi csak pár új skin és sisak, míg az utóbbi kettõ content dlc. Az Enemy Within abbõl ami igazán érdekes, azt nagyon ajánlom. A Slingshot sem rossz, jó kis történetszála van pár egyedi hellyel és karakterrel.
Itt tudsz mazsolázni a modok között, ami igazán jó overhaul az a Long War, mellé még érdemes letölteni a Toolboks-ot pár tweak-nek, aztán ízlés szerint különbözõ textúra modokat.
anno már próbáltam, de idõ hiányában elakadtvam vele
ha most szeretnék újra nekifogni, akkor mit és hogyan lenne érdemes telepítenem ?
azt tudom hogy vmi DLC-k is megjelentek már hozzá, az egyik ilyen 60-as évekbeli hangulatú
nekem az alapverziónál úgy túnt tele van hiányosságokkal és rossz ötletekkel, de amúgy igen jól sikerült megoldani a korábbiakhoz képest a grafikai fejlesztéseke
szóval, hogyan lenne érdemes most nekifognom, van e már hozzá vmi jó overhaul rajongói mod esetleg ?
Sziasztok ! Próbálta már valaki az enemy withint multiban ? A keresõ össze vissza dobált, ezért kérdezek inkább.
Szóval LAN Privat Public.. mindent próbáltunk és create game és egyet sem lát. ez miért lehet? Mit csinálunk rosszul ? Beállítások nagyon nincsenek... :(
Az egyetlen hasznos képesség az volt, amikor képes voltál a csoportokat akkor érzékelni, mielõtt szétspriccelnek. A többit is kipróbálta, az egyiknek a sniper esetén volt értleme és kb. ennyi.
azert vannak jo képességek. Pl falon át érzékelés, álcázás, és a háztetõre ugrás is egészen használható.
Havy védekezõ MAC nak jó(jobb oldali fejlesztések), támadáshoz sniper kell.
Kiemelhette volna, hogy pl. az új tárgyaknak kb. semmi haszna. Én egyet sem használtam. Nevetséges képességû gránát 200 pénzért és tök egyedi hozzávalókkal? Méregdrága semmire sem jó új épületek és képességek, stb.
Elnézést kérek az off-ért, sajnos nincs megfelelõ fórum hozzá, újat nyitni meg nem akarok, mivel semmi értelme. A játék amivel kapcsolatban kérdésem volna az X-com interceptor címû játék. Kûldetés: megsemmisíteni az idegen szondát, vagy a kalóz bázist. A baj csak az, hogy aktív álcázó berendezéssel van felszerelve mind a kettõ, ami lehetetlenné teszi a küldetés végrehajtását. A vadász gépeid radarja nem érzékeli bevetés közben, szabadszemmel sem látható. Csuoán csak a célzó számítógép tudja becélozni, de azzal semmit sem érsz. Szép csendben megjegyzem, hogy már minden cuccot kikutattam, de erre aemmi sem alkalmas. Van valakinek egy jó és mûködõ képes ötlete? Én már kifogytam az ötletekbõl, és eddig semmi sem jött be. A kalózbázis továbbra is ott áll az egyes bázisom szomszédságában, és nem bírom felszámolni a fentebb említett okból kifolyólag. Az idegen szondák (Alien probe) ellen az egyetlen megoldás a régebbi játék állás betöltése, és reménykedni, hogy nem kerül kilövésre ismét egy szonda. Ha valakinek van egy jó ötlete, kérem írja meg nekem privát üziben. Elõre is köszönöm. Ami az Enemy unknown epizódot illeti, annó már végig játszottam párszor, szóval ha kell tudok szolgálni pár tippel azoknak, akiknek szükségük van rá.
Nekem voltak ellentmondásaim a játékkal kapcsolatban és ez fõleg a kampányra volt igaz. Aki még nem ismeri de érdekelné a játék itt van róla egy magyar bemutató: http://www.youtube.com/watch?v=-425RMpZ9JA&feature=c4-overview-vl&list=PLO1HEcwnRtxPrMhk3DBrfTjnsqe9npeez
Nem, hogy többet érne, de engem inkább csak felidegesített legtöbbször. A lépegetõ szinte semmit sem ér. A játél elfelejti közölni azt, hogy lehetõleg magas szintû embert konvertál át, mert különben 0 hacértéke lesz. Én egy 1. vagy 2. szintû heavyból csináltam. A fõ fegyverével többnyire szart sem talált el. Cserébe jó drága... A leggyakarbban használt fegyvere a gránátvetõ volt, mert jól bontja a fedezéket. A többit a bokorugrók lerendezték. A fejlesztett lángszóró sem rossz, csak mire kifejleszted, már tök felesleges és piszok drága...
A genetiaki fejlesztések nagy része semmire sem jó. Az Exalttal meg a tököm teli volt már a játék közepétõl...
Érdekes amit írsz. Én meg csak a Titan Armort használtam, mert a kockadobások istene mindig ellenem volt. Inkább legyen tank emberem, mint minimális plusz védelem.
Az új nagy kieget végigtoltam. Azt kell hogy mondjam, nem érte meg az árát...
Az élve elfogás elsõdleges elõnye, hogy hozzájut ilyenkor az ember az idegen által használt fegyverhez ami megy is a raktárába a küldetés végén. Így szépen be lehet szerezni minden fontosabb fejlett cuccot aztán nem kell majd gyártani azokat.
Ha kinyírod az idegeneket akkor a fegyverük elvész viszont lesz helyette weapon fragment ami a kutatáshoz kell. Kivéve ha robbantás hatására purcant ki a célpont, mert ekkor elvesznek a WF-ek.
Másodlagos elõny, hogy minden elfogható faj egy példányát ki lehet kutatni ami bizonyos fejlesztések idejét rövidíti majd.
Pszíhez csak haladni kell a sztoriban, nem kell hozzá élõ idegent elfogni (csak ha ezt a second wave opciót használja az ember, ekkor a bázison lévõ sectoid parancsnok élve elfogásával elérhetõvé válik a pszík megtalálásához/kiképzéséhez szükséges épület építésének lehetõsége is).
Nem lehet elfogni a gépi célpontokat (Sectopod, Drone, Disc) valamint a chrysalid idegent, így azokkal ne is próbálkozz. A többieknél a sikerhez legjobb ha 3 alá viszed a HP-jukat (legjobb ha 1-re) mielõtt odamennél melléjük hogy használd rajtuk az Arch Thrower-t.
kutyu007: Sligshot DLC (plusz rövid sztori ami 3 új küldetést tesz be ha aktiválod), Enemy Within (kapsz egy új mini sztorit ami pár küldetés képében jelenik meg, lesz támadás a saját bázisod ellen, lehet majd építeni 2 új épületet amikbõl az egyikben kiborgokat gyárthatsz a másikban genetikával szórakozhatsz, kismillió plusz új cucc, gyártani és kutatni való, többféle küldetés helyszín, egy spéci chrysalid-os küldetés és nehezedõ játékmenet két új játékelem mellett - ezek egyike az EXALT ügynökség kifüstölése/felkutatása, a másik meg a Meld nevû "nyersanyag" gyûjtögetése a pályákon), valamint volt még Soldiers Pack ami plusz cicomákat hozott a játékba.
Nem kell plazma jó a lézer meg egy fejlettebb páncél (A végére is kellenek a fejlesztések :)). Attól függ hány hónap telt el. Nem érdemes nagyon elhúzni a támadást. Chrysalid-ot nem lehet élve elkapni. 1-2 lényt kell csak elkapni a történet továbbviteléhez. A többi fejlesztési dolgokat ad.
Az élve elfogás 50%-os bonus credited ad, nem feltétlen kell a fejlõdéshez, de meggyorsítja, felezi a kifejlesztési idõt. Itt a plazmafegyverekre gondolok.
Plazmafegyver és PSI képességek kifejlesztéséhez el kell kapni idegent élve, vagy ezeket a játék során meg lehet szerezni másképpen is (lelõtt idegen és megszerzett technológiák...stb)? Eddig sectoid-ot, thin man-t és alap floater-t sikerült élve becserkészni. Valamint chrissalid-ot majdnem, de ahhoz gyenge volt még az az elfogó eszköz (bocs a nevét most nem tudom)...
Azért is kérdezem, mert már aktív az elsõ megtalált idegen bázis elleni akció, és lehet elõtte érdemes lenne plazma fegyverekkel rendelkezni. Jelenleg lézer fegyver van mindenkinél...
kösz!
Enemy Within. Nem ad új történetet, hanem az alapjátékot bõvíti ki. Új ellenfelek, új pályák, és a egy új alapanyag amit harc közben kell összegyûjteni. Ennek felhasználásával lehet implantokat rakni a katonákba, vagy Mecha-t építnei belõlük.
Sziasztok! Milyen kiegészítõk készültek a játékhoz?
Mikor már õrnagy, ezredes rangok vannak átcsap pulykavadászatba. :) Persze az ember nem figyel akkor beleszaladhat csúnya dolgokba. A sok újonccal is figyelni kell a túlélésre ilyenkor lehet jobb néha kerülni a harcot.
Én szeretem változtatni a taktikát. Sokan nem szeretik a pl: a heavyket, pedig változatossá lehet velük tenni a csapattaktikát. Nem minden classnak az instant kill a szerepe. A zárótûz képesség sokszor jól tud jönni. Néha azzal próbálkozom, hogy a heavy zárótüzet ad, a assault meg kiugrasztja az ellenséget a fedezék mögül. Így a heavy darabokra is lõheti, de ha nem akkor is elfut és elõnytelenebb a pozíciója, mint volt.
Régebben azt szerettem a sniper mozoghat és lõhet is. De rájöttem sokkal halálosabb, ha a társak fedik fel a célpontokat. Persze itt fontos jó pozíciót elfoglalni vele. De ha 2 sniperünk van lehet eltérõ képességeiket jól kombinálni. Nagyon el lehet szórakozni ezzel a játékkal. :)
Legjobb két magas rangú sniper, aki tud a másik célpontjára lõni, és egy assault plusz mozgási pont képességel, aki beszalad felfedni az ellent, sniperek kiszedik akit tudnak, assault meg visszafut. És mindig legyen medic is, hogy ha vkit nem lõnek agyon csak megsebesítik az ne vérezzel el. Meg persze két heavy, nagy puskával, körönként kettõt lõhet képességgel, hogy ha meglepnek akkor legyen tûzerõ aratni.
Azon is sok múlik hogyan mozgatod a katonákat. Sokan álltak úgy neki a játéknak, mint egy fölülnézetes Gears of Warnak, bemegyünk fedezékbe és puffogtatjuk egymást.
Mindig lehet mérlegelni, hogy éppen mi a kedvezõ lépés. Lehet az a megoldás, hogy 2 kör lépést is visszaszaladsz és nem mész bele felesleges harcba. 40-50%-nál nem is szoktam lõni, sõt még 60% körül se, csak ha más katonánál még van alternatíva. Ha nem kedvezõ a felállás vissza lehet táncolni, vagy terelni másfelé a csatát.
Az is lehet, hogy 1 katonád felfedi az ellenséget és visszaszalad. És akkor az alienek meg beleszaladnak a többiek overwatch-ába. Overwatch-al is ügyesen kell bánni, mert a kapáslövésre célzás büntetés jár, tehát az újoncok nem igazán remekelnek benne.
Én is úgy vettem észre, ahol van mûhold ott nincs a abduction. Ezért érdemes, minél elõbb kontinenseket lefedni, persze szem elõtt tarva a magas pánikszinteket, mert az az elsõ szempont.
Illetve még az lehet, hogy a mûhold fellövése és beüzemelése között kell talán 3 nap. Rögtön esik a pánik a kilövés pillanatában, de még nem üzemel egy kis ideig, addig bármi jöhet. Lehet nehézségi foktól is függ, normalon nem volt lefedettség alatt abduction.
Idegen bázis kiiktatását jól kombináljuk a lefedettséggel, akkor elég könnyû megtartani az összes országot.
Az szerintem nem igaz, hogy ahol van szatellit ott nincs többé abduction. Van/lesz, ráadásul az UFO-k le is tudják lõni a szatellitet. Azután is lesz még abduction, hogy teljes a lefedettség. Az igazi változást az alien base elpusztítása hozza mert annak köszönhetõen esnek vissza nagyon a feladatok, de ennek semmi köze a lefedettséghez.
BAk3R: A legjobban a morált meg az elrontott terror feladatok rontják. Az abduction gyengébb hatású, de persze az sem jó.
Abduction küldetésekre úgy kell menni, hogy nem árt tudni, nem csak az adott országban, de az adott kontinens minden országában emelkedik 1 ponttal a pánik (kivéve ott ahová megy a csapat).
Szatellitet csak oda lõjj fel, ahol már nagyon rossz a pánik szint és mindjárt hó vége van. 3-4-es pániknál még ne lövöldözz semmit, csak ha eléred az 5-öst. Könnyû fokozaton ráadásul elég jó eséllyel maguktól is csökken a pánik szint hó végén. A többi nehézségen erre nagyon kicsi az esély.
Gondnak nem gond ha kilép pár ország, csak úgy csökken a bevételed és esetleg nem tudod megszerezni a kontinentális bonuszokat. A nehézségtõl függõen pedig ha bizonyos mennyiségû ország kilép, akkor vége a játéknak. De õszintén szólva, nagyon minimális odafigyeléssel (hová menjen csapat a felkínált abduction helyek közül mert figyelni kell rá hogy amelyik kontinensre szól a feladat ott mindenhol lesz pánik emelkedés, okos szatellit elhelyezés a megfelelõ idõben és helyre) még normál nehézségen sem lehet elveszíteni országot. Classic nehézségen az elõbbinél több odafigyelés kell és tervezés, míg a legnehezebb fokozaton nem kevés mázli is, de meg lehet csinálni mindet kilépõk nélkül is.
Páncélból meg elég a skeleton/ghost armor, a nagyot el kell felejteni, Hiába ad több HP-t ha egyszer a katonákat így is úgy is eltalálják az idegenek. A skeleton és ghost armor elõnye meg, hogy növelik a Def értéket (még nyílt placcon is csökken az idegenek sikeres találatainak száma, hát még ha fedezékben is van a manus), növelik a mozgékonyságot (adott akcióért többet/messzebbre mozoghat a katona), tudnak falra/tetõre mászni. Emellett a ghost armor már egész jó védelmet is ad a HP-k számát illetõen, továbbá láthatatlanná is tudja tenni a bakát. Ja és pár lépés erejéig még a tûztõl is véd (pont ahogy a nagy páncél teszi). Poison (méreg) ellen meg elég ha a katonánál van gyógycsomag és máris immunis lesz a mérgezésekre.
egy bizonyos kilépés felett veszitesz, talán 8 országnál. Ahol satelit van ott nincs többé abduktion, ami a legjobban rontja a moralt. Ha ugy épited a gyarakat, hogy a hasonloakat egymas mellé, akkor nagyobb teljesitménnyel mûködnek. Pl uplink esetén kettõ helyett 3 at lõhetsz ki.
Köszönöm szépen a segítségedet! Így már még tisztábban látok, jelenleg akkor még nyomom a fejlesztéseket egy darabig, majd ha elég erõsnek érzem magam rámegyek az alien bázisra. Bár most már erõsebb armorral és lézerfegyverekkel is lényegesebben jobb a helyzet. Viszont annyi satelitet nem tudok fellõni, ahány ország már teljes pánikban van, nagy gond ha néhányan emiatt kilépnek az xcom-ból?
Ez így ebben a formában nem igaz. Attól még, hogy nem fejleszted a priority cuccokat a dolog (az egyre erõsebb ellenfelek megjelenése a növekvõ agresszivitás) halad elõre ugyanolyan ütemben, szóval az ellenséges lények közül az erõsebbek ugyanúgy meg fognak jelenni csak nehezebben fogsz velük elbánni ha nem fejlesztetted a kötelezõket kifelé gyorsan. Ennek oka, hogy így nyúlik a játék de mivel neked még az easy fokozat is nehézséget okoz, így a megnyúlt játékidõ jelentette egyre magasabb pánik szint kezelhetetlen lesz számodra.
Két trigger jellegû dolog van csupán. Az egyik az idegen bázis megtámadása, ami után bejönnek ellenfélként a sectoid commander-ek (és nem mellesleg csökken az abduction támadások intenzitása és minden országban csökken a pánik szint), illetve az idegen bázisról szerzett cucc saját bázisodon történõ beüzemelése után majd a lopakodó hajó lelövése ami után megjelennek az ethereal-ok.
Magyarán ha már megvannak a kötelezõk és megszerezted a skeleton key-t (amihez el kell fogni élve egy outsider-t) onnantól addig húzod a dolgot amíg akarod de az egyre erõsebb idegenek be fognak szépen jönni ugyanúgy mint ha nem foglalkoznál a kötelezõ prioritást élvezõ fejlesztésekkel, egyedül a két fentebb említett faj képviselõi nem jönnek csak.
A robbantgatás nem cuccot semmisít amúgy meg (mert az amúgy is megsemmisül ha megölöd az idegent), hanem a weapon fragment-ek vesznek el amik sok kutatáshoz elengedhetetlenek. A megsemmisülés is csak akkor igaz ha a robbanás nyírja ki a célpontokat.
Idegenektõl fegyvert csak akkor fogsz szerezni ha élve fogod el õket egy arch thrower segítségével (a sikerhez legjobb ha mielõtt használod a cuccot a célpontnak max 1-2 sebpontja maradt). Így lehet gyorsan jó cuccokhoz jutni amiket aztán nem kell legyártani. Eladni meg úgysem tudod csak az UFO alkatrészeket és a hullákat. Az élve elfogás másik elõnye, hogy majd minden idegent (kivéve chrysalid, drone, sectopod) kikutatása jelentõsen gyorsítja bizonyos technológiák kifejlesztését, feltéve persze, hogy van építve idegen tároló berendezés/épület a bázisodon.
A tipp a mihamarabbi szatellit használatra nem rossz, de nem kell tulzásokba esni és azokra nagyon rágyúrni. Kezdetben elég 2-3 megvétele, de fellõni egy darabig úgysem fogod tudni mindet mert ahhoz kell újabb szatellit központ is ami meg drága és bizony több hónap kérdése mire minden adott lesz a teljes lefedettséghez még az easy nehézség nevetségesen alacsony kihívásai és bõkezûsége mellet is. Ennél fontosabb, hogy minden kontinensen legyen egy elfogó vadászgéped mihamarabb, mert minden UFO-t le kell majd lõnöd, mert minden le nem lõtt UFO növeli a pánikot.
Én újat kezdenék! :) a trükk a szatellitekben van. már az elején erre kell gyúrni! de nem érdemes kilõni csak a council report elõtt egy nappal, mert a pénzt úgyis csak a jelentéskor jön, meg az országok kilépése is akkor történik. Abba az országba érdemes telepíteni, ahol alacsony a morál, mert 2-vel növeli azt.
Priort nem érdemes kutatni, csak ha már minden országban van szatellit, mert az amolyan trigger, ami után picit nehezebb lesz.
Taktikai játékban ne használj túl sok robbanószert, mert az a fegyverüket is megsemmisíti, vagyis kevesebb tárgyat hozol vissza a küldetésekrõl, vagyis pénzed is kevesebb lesz. Inkább a fedezéket semmisítsd meg, és akkor a többiek nagyobb %-al találnak célba.
Valamelyik nap megvettem az Enemy Within kieget. Azóta a játék folyton megfagy random pontokon (van, hogy már a fõmenüben, van hogy akció közben). Utánaolvastam a neten de megoldást nem találtam. Tud közületek valaki esetleg segíteni? (win7 x64, nvidia kártya a legfrissebb driverrel)
Ments minden körben a harcnál, ha kilövik a veteránokat akkor töltsd vissza (akár két-három körrel korábbit is lehet, hogy kell néha). Az a legnehezebb fokozat specialitása, hogy nem lehet harcban visszatölteni. Plusz ahol a sateliteket lövöd fel, ott van egy grey market opció, ott tudsz eladni cuccokat, hogy legyen zs.
Srácok, könnyû fokozaton kezdtem el, de így sem egy sátagalopp. Eddig szépen haladtam a küldetésekkel, minden prioritást kifejlesztettem, kutattam. Most ott tartok, hogy a világ már lángokban, megvan az idegenek bázisa, meg volna a torontói küldetés is. De egyszerûen semmi pénzem, nincsenek kifejlesztve az új fegyverek, a tanács elküldött valami szar küldetésre, ahol az összes veteránom meghalt (ilyen energiacuccokat kellett kikapcsolni). Már olyan végehangulata van, de nem tudom csinálni se a torontói küldetést, se a bázist nem merem megtámadni, mert semmim nincs, csak újoncok meg nulla pénz. Nagyon elrontottam valamit, vagy milyen tanáccsal tudnátok ellátni? Köszi.
Slingshot megvétel elõtt rgy gomb van, utána van egyszer választás, utána az van. Council küldi is van sok.
utána már nem is jön council küldi ha simára nyomtam? Amúgy volt valami, de ott nekem csak egy gomb volt asszem, a tovább gomb nem láttam slingshot gombot
Elméletileg nem. Amikor jön az elsõ council küldi, akkor tudsz választani, hogy sima vagy slingshot, és amit ott választassz az lesz. Ha ott elnyomod simára, akkor buktad.
hali ahhoz h játszani tudjak a slingshot dlc-vel új játékot kell kezdenem és hagyjam félbe a jelenlegit?
Az alien base és exalt kinyírása után van eltérés a sztoriban? Vagy ugynaaz, hogy el kell fogni egy overseert, fejleszteni a psi-t és aztán jön a vég?
Na, EXALT központ kinyírva, onnantól fogva sima az egész. Felõttem egy rakás holdat, alien base kinyírva, a támadást is levertem. Fürdök a pénzben, ponénból kifejlesztettem egy rakás dolgot a foundryban. Hááááááááááááát... Mi a frászra jó a mech? Jó, ha egy 3. szintût össze tudsz rakni. A fegyvere pontossága a béka segge alatt van a heavyból csinálod és alacsony szintûbõl. Magasabb szintût kellett volna átalakítani?
A Mech leghasznosabb fegyvere a gránátvetõ, mert leépíti a fedezeéket és a többit meg lehentelik az emberek...
A faszom teli van a kibaszott EX küldikkel is. Mindig közli, hogy ellopnak egy rakást pénzt, aztán tehetsz valamit. Anyád... A legutóbbi lépés meg úgy jött ki, hogy terror missionban elég szépen lesérültem és az ex küldire lett volna két ember. Köszi...
Áh, csak felbassza az agyam a kieg...
Nuuvem-em most 1500 forintért kapható steames. Igaz már csak 1,5 óra van hátra az akcióból.
Hát skacok, eddig nem vagyok elbûvõlve a kiegtõl. Az EXALT küldik nem nagy számok. Az újítások meg szerint szart sem érnek. A módosított katonák számára a legtöbb bónusz minimális, cserébe meg jó drágák.
A mech trooperek sem tûnnek erõsnek, de eddig egyszer volt csak ilyenem az egyik játékben.
A legnagyobb érhezhetõ változás a foundryban fejleszthetõ két kieg cucc hordozása. Több küldi lett, sûrûbb lett a játék.
Az elõléptetések is adnak kis bónuszt, de nem egetrengetõek.
Most már van, olyan abductiont kellett megcsinálni, ahol eng. volt a jutalom.
Nem kell ha jól emlékszem, ellenben ha nincs meg a 10 engineer ami az elsõ felhúzásához szükséges akkor nem fog megjelenni az építési listádban a workshop (pont ahogy a labor sem a kellõ számú laborpatkány hiányában). Ha a mérnökök száma eléri a minimumot akkor már csak legyen elegendõ energiád a bázison (a mûhely/workshop zabálja az energiát) meg pénzed és fel tudod húzni.
Most vettem meg a Steam-es akcióban az alap XCOMot (+ két kisebb DLC-t). Ezzel a legfrissebb, Enemy Within nélküli verzióval mûködik a Long War Mod?
ja és csak a szemetet szoktam eladni (na meg a nyersanyagokat, beszarás mennyi van belõlük), de egyet ált megtartok emlékbe, illetve hullákból/fegyverekbõl is van épp elegendõ tartalék (ált az országok elõször 3-at kérnek valamibõl...majd 6-ot stb), illetve seekereket nem szabad eladni mert kell belõlük 16 a legzsírosabb tanács kérésre: valami 1400 pénzt adnak 4 szellem gránátért, figyelembe véve hogy 500pénz+hozzávalók az ára, ez egy remek üzlet lesz majd augusztusban :)
ez meg csak bosszantásnak, annyira szeret az RNG, hogy ilyen a mesében sincsen (mindíg jó helyre jöttek az EXALT küldik). Egészen pontosan Július 10-e van.
õk tényleg sétagalopp egyszer lehet megszívni, ha az elsõ EXALT küldit az alapjáték Londonos megmentõs (nagy szökõkút) helyszinére pakolja, mert akkor elõbb érnek a zöld területre mint te, és így azt bukod, persze a küldi sikeres csak nem perfectre (ez a díjazás miatt fontos, minnél több az excellent annál jobb a jutalom).
addig csinálom a tutorialt, amíg lesz legalább 1 steam max a második szinten (ez idáig mindíg megvolt másodikra)
200 credites küldi, USA-ba megy a mûhold
fõ bázis EU (ez csak szerelembõl van nálam, igazából nem egy jó választás)
ásni amint lehet, (nekem ugye a második szint 3. fakjáig kellet), igen volt pénz rögtön thermo reaktorra
mire elkészül gyártható lesz a workshop (jó árusítja a satokat) sat gyártás 69-71 ért, amennyi lehet +1 tartalékba satlink 2 sat dedikáltan Dél-Amerika utána kb mindegy, pénz tényleg lesz szarásig, simán belefér 2-4 épület/hó
kutatás:
ez izlés kérdése én elõször páncélt szoktam, lényeg, hogy a priokat a bázis után csak ha már unod, mert az a trigger)
hullát/élõt nem kell kutatni mert ingyen van, talán csak a kristályt, ha már para van pánik ügyben
A képek júliusban készültek, mindenhol nyugi van, készülnek a tápos interceptorok, összesen 5 mûhold van a levegõben, és több 100 Cr jön havonta a küldikért meg az eladásokból (de mint látod így is van rengeteg felesleges alloy meg elirium), igazából a satok után kapott pénz az csak zsebpénz.
csalások:
az elsõ két hónapban vártama a megfelelõ kérésre a tanácstól (1 sat 200Cr, a másodiknál mindegy csak engiket adjanak)
küldik végén save game, hogy minden kasztból 3-3 legyen, kivéve hvy abból nekem elég a 2
Ti a játék elején milyen épületeket és milyen sorrenben húztok fel? Mikor építetetek mûholdakat? Mit és milyen sorrendben fejlesztetek?
Azért kérdem, mert sanszosan az ütemezésem a rossz. Már három módszerrel próbálkoztam, de egyik sem vált be. A alap játékban nálam kiemelt volt az elsõ vért, anélkül teljesen esélytelen a csata, mert mindekit szinte egy lövéssel kapnak szét. A második prioritás a létzerfegyverek, mert a mutonok ellen anélkül esélytelen, nincs elég tûzerõ.
Minden olyan pályán van pedig torony nem is egy, csak meg kell keresni azokat. Csak a hatástalaníts 2 tornyot típusú exalt küldetéseken vannak deaktivált típusok, de még ott is a két deaktiválandón kívül akad legalább 1 ami használható a szokásos módon. Ebbõl a típusból eddig két pályához volt szerencsém. Az egyik egy autóút/vasúti sínes részleg. Itt felül kezd a sínek mellett egy kis, zárt épületben az ügynök (ahogy kinyitja az ajtót mindjárt lát is 1 nem aktív tornyot, egy deaktiválandót meg 3 Exalt katonát szóval várjon csak türelemmel), lent az úton meg ott lesznek az embereid, 2 deaktivált, 1 a feladathoz tartozó és egy szabadon csesztethetõ toronnyal. A másik pálya a raktárházas, ahol a felsõ raktárházból indul az ügynök és ahogy kilép ott lesz 1 deaktiválandó torony, 2 nem mûködõ, balra meg egy kocsi mögött egy szabadon hatástalanítható. Jobbra meg egy épüelt oldalában ott lesz a másik feladatspecifikus torony. AZ embereink meg itt az alsó épületen kívülrõl startolnak.
Eddig amikkel találkoztam a sima hekkelõs típusokból a következõk: benzinkutas pálya (ahol a kútfejek között volt a gép míg benn egy épületben az adattár, na ott a kút mellett kétoldalt van 1-1 meg kicsit elfelé tõle megint egy és hátul az épület mögött megint egy), a klasszikus szökõkutas ami a videón is van (ott az egyik oldalon a busz után van egy torony, vele átellenes oldalon még egy és a harmadik meg leghátul ott ahol a kimentendõ egyén szokott dekkolni), nagy épületes pálya (itt egy többszintes épület foglalja el majdnem az egész pályát, aminek hátsó részén alul dekkol nyílt téren az ügynök meg az adattár, míg fenn egy bazinagy teraszon van a gép, na itt az alsó szinten van az épület körül 3 db torony), akad még az autószerelõ mûhelyes (itt is 3 db van a tornyokból, egy a nyitott garázskapukkal szemben, egy a gépet is tartalmazó épület mögött, az utolsó meg szintén ezen a területen de az ügynök felé esõ negyedben az épületen kívül). Most több nem jut eszembe.
Ezeken a pályákon azt is megteheted, hogy nem rohansz oda a géphez, hanem csak bevéded azt a helyet ahol az adattár van (opcionálisan megsemmisítheted a gépet így nem tudják feltörni, de ehhez valami területre ható cucc kell). A lényeg ugyanis az, hogy az adattár megmaradjon (amit nem kell feltörniük, elég ha belelõnek vagy a közelébe mennek máris bukó van, de mindaddig nem tudják hol van míg a gépet fel nem törik vagy meg nem semmisül). Így nevetségesen könnyûvé válnak ezek a feladatok mert az ellenfelek csak korlátozottan tudnak hozzáférni az erõsen védett helyhez.
Ezekrõl a feladatokról a loot csak exalt fegyver lesz ami nagyon keveset ér, kivéve ha pont azt kérik tõled a council request-ben mert akkor marha sokat tudnak értük fizetni. Persze ha gondolod akár használhatod is ezeket a cuccokat.
Amikor a számítógépes és hackes feladat volt, akkor egy ilyen tornyot sem láttam... Az egyik objektumot egyszerûen meg meg is semmisült, mert szétlõttem. Ha mindkettõt szétlõttem volna, akkor mi lett volna?
A vicc az, hogy mivel a hacket megcsinálták annak ellenére, hogy legyaktam mindenkit 0 loottal mentem haza. Anyád...
Komolyan elgondolozom, hogy normal szinten tolom, de attól félek, hogy az meg túl könnyû lenne.
Egyszerûen nem lehet classicon csinálni semmit. MINDENT, igen MINDENT eladok és így sim pénzem vagy mûholdra vagy vadászra vagy katonára úgy, hogy nincs se génlabor, se mech se semmi. Honnan a frászból van nektek pénzetek...?
Van belõlük minden EXALT-os pályán jó pár darab szétszórva. Ezek azok a magas, narancssárga és fekete oszlopok amiknek forog a teteje. Amelyiknek nem forog az nem alkalmas a trükkre, de ilyen csak azokon a pályákon szokott lenni, amelyiken a feladat 2 ilyen torony birizgálása. A Fenrir linkelte videón a rendõrkocsi mellett láthatsz egy ilyet. Csak odamegy az ügynök és használja (pont ugyanolyan módon mint ahogy a Meld-et begyûjtöd vagy ahogy az ajtó mellett állva kinyitod azt).
A gyorsabban jönnek mint ahogy ölöd õket nem akkora probléma, mert limitált a számuk és az alap típusok akik még sima fegyverekkel rohangásznak nem mondhatóak erõsnek (egész pontosan 55-60 és 70-es az aim értékük amibõl a sniper-é a legmagasabb - magyarán még egy sectoid is jobban lõ náluk a sniper-t leszámítva - míg az elite változatok +10 Aim-et és +2 Hp-t kapnak). Classic nehézségen is csak +1 Hp-t kap némelyikük (az alap típusok közül a heavy és a sima katona, míg az elitek közül a doki kivételével mind), a legnehezebb fokozaton meg kapnak +5 aim-et mindannyian.
Ezeket mutatja is, vagy az nem mozgó sötét és funkció nélküli oszlopok? A számítógépes küldiben nincs ilyen oszlop és itt jönnek hordaként, minden irányból...
A második része is elméletnek jó. Igen, az elõzõ játékmonban ezt a campelést meg lehetet tenni, mert én értem elõször a cucc közelébe és jól belõhetõ volt. A tegnapi játékomban meg épület túloldalán volt a cucc és egybõl volt közte az épület és excalt. Átlagban minden körben 1,5 ellent öltem meg és így is gyorsabban jöttek, mint ahogy öltam õket.
"mert az ellenfél olykor gránátot is használ (a supportjuk meg mindig, bár õ módosított füstgránátot)"
Na a múltkor pont emiatt néztem farkasszemet sok-sok körön keresztül 3 exalt ügynökkel. Beálltak egy épület hátsó bejárata mellé, és egyszerûen nem tudtam kiszedni õket (se gránát, se rakéta nem volt már). Célozva 1% volt, ha elfogyott a füst, dobott másikat. Közben õk is folyamatosan overwatchban, így nagyon megközelíteni sem tudtam õket (nem akartam kockáztatni - egy exaltnál még belerongyoltam volna a lõvonalba, de 2-3 esetében az már kivégzés is lehet).
Az volt a szerencsém, hogy közben a map többi részén sikerül végezni a feladatokat, de 2 emberemet, plusz a sniperemet lefoglalta (utóbbit a squad sight miatt, mondtam magamban, hátha végre lõhet).
Pedig sokak szerint pont az EXALT -os küldetések messze a legkönnyebbek és õk a legbénább ellenfelek. Egy csomó mod request van ami kimondottan az õ tápolásukért esedezik, mert túl egyszerûek, túl sok módon korlátozhatóak, fegyverzetük sem a legjobb. Még az elite exalt-oknak sem akik már lézerekkel rohangásznak és kb lieutenant kategóriás katonák.
Nem szabad elfelejteni, hogy a feladatra elzavart ügynök képes arra, hogy odamenjen mûködõ adótornyokhoz és aktiválja azokat, amivel 3 körre lefegyverzed az EXALT katonákat (és nem utolsó sorban késleltesd az erõsítést). Ezzel mocskos módon meg lehet õket szivatni.
Azokban a küldetésekben, ahol tornyokat kell kapcsolgatni (2-t) ott elég felvonulni arra a területre ahol a tornyok vannak, majd szépen bevédeni és csak utána odamenni az ügynököddel, deaktiválni a tornyot, aztán arrébb cuccolni.
Ahol védeni kell az adatokat, ott elõször oda kell rongyolni a géphez (az ügynök maradjon csak szépen a valagán ott ahol van, a tényleges adattárnál), egy vagy két embert berakni a zöld négyzet területre a többieket szétszórni a környéken. Lelövöldözni az elsõ csapatokat aztán várni a befutókat. Az erõsítés a beérkezés körében úgysem lõ. Csak arra kell figyelni hogy ne álljon senki pont a gép mellé, mert az ellenfél olykor gránátot is használ (a supportjuk meg mindig, bár õ módosított füstgránátot) és így szétcseszheti a kis gépet, onnantól meg már az adattárra fognak rámozdulni. Amíg viszont érintetlen a gép, addig csak azzal foglalkoznak.
Az adatvédõs akcióhoz én kifejezetten szerettem használni a MEC katonákat akik kinetic strike modulosak, mert többet mozogtak mint bármely emberem és egy sprinttel felfedték a gaz ellenséget elég hamar. Onnantól már csak a hátul maradt sniper kellett a lövöldözéshez meg a többiek mehettek elõre (assault-ok run&gun-t aktiválva). Úgyis kell nekik 2-3 kör míg feltörik a gépet. Az ügynök meg ha volt közvetlen közelében egy torony akkor azzal játszogatott, de többnyire maradt a fenekén az adattár mellett.
Az ügynök kivonásánál csak arra kell figyelni, hogy ne õ menjen elöl, mert készülnek rá (általában az utolsó 4 fõnyi erõsítés csak azért megy hogy õt elkapja).
Molnibalage: Akkor kezdj játékot Normál nehézségen és tapasztald ki mire számíthatsz, mi az ideális fejlesztési útvonal, csak aztán lépj fel Classic-ra. Nem lesz ugyanaz, de megóvod magad az agybajtól, kipróbálhatod az újdonságokat és akkor is nehezebb lesz némileg mint az EU normál fokozata volt.
Aztán akkor még nem is Elite Exalt-ok jönnek, mint amik nekem jönnek már :)