ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ!!!!! AZ ÉVSZÁZAD HÍRE KÖVETKEZIK! MINDENKI KÖSSE BE MAGÁT ÉS TEGYE FEL A LIBERÓT! Jesszus, elõször 2002-ben írtunk róla, hogy a stratégiai játékok egyik nagyhatalma, a Firaxis Games megszerezte az XCOM licenszet. Cáfolták, megerõsítették, elvetették aztán pontosan kilenc évig mély hallgatás övezte a játékot. Ugyanis a GameInformer magazin februári számában bemutatják a
TAKTIKAI,
KÖRÖKRE OSZTOTT,
az eredeti játékhoz teljes mértékben hû folytatást
XCOM: ENEMY UNKNOWN
A szitu ugyanaz, mint a korábbi játékoknál. Adott az XCOM, mint globális UFO hentelõ osztag, melynek minden tõle telhetetõt meg kell tennie, hogy idegen mentes övezet maradjon a Föld nevû bolygónk. Ellenkezõ esetben nem lesz pénzünk zsoldosokra, lézergatlingokra, na meg profi idegen-kínvallatókra.
Steve Martin, a Firaxis Games elnöke szerint nagy rajongói az XCOM játékoknak. Mindent megtettek annak érdekében, hogy a mind controlozásban még avatatlan és hardkór idegen vadászok igényeit egyaránt kielégítsék. Teljesen új sztorival, az eredeti játékhoz hû, ám a kor követelményeinek megfelelõ játékmenettel kívánják feltámasztani minden idõk egyik, ha nem legjobb körökre osztott stratégiai játékát.
Szétlõhetõ, taktikai hentnek kedvezõ környezet, valós idejû stratégiai nézet (ÁÁÁ), körökre osztott harc, egy kis biznisz menedzsment és még sok más finom nyalánkság lesz a játékban.
Megjelenés idén õsszel, PC, X360 és PS3 platformokra!!!!!!!!!!!
Edes jo istenem, 15 eve varom ezt a hirt. Ket jatekot imadok amiota vilag a vilag, az xcom 1-2 es a Pirates!. Amikor Sid apank megcsinalta a remaket a Piratesbol, tudtam, hogy jonni fog a verbeli, igazi XCOM is, nem lehet hogy nem jon. Es ha hozzaveszem, hogy a Jagged Alliance is eledezik, akkor ugy erzem a "mi generacionknak" jo eve lesz.
A Extraterestrialst anno prbóáltam. Baromi könnyû volt, de a végjáték meg teljesíthetetlen...
Jo, csak itt most a kreativ garda ugyanaz lesz, akik csinaltak a klasszikus, jatektortenelemben kiemelt helyen kezelt elso reszt 94-ben :) Mig a tobbi "ufo" ami kijott, mas studiok keze munkaja volt, tobb kevesebb sikerrel. Sid apank meg nem csinalt rosszat. Ritkan jelentkezik, de akkor nagyot durran.
Az új Jagged Alliance meg szar lesz. Nem lesz benne fog of war...
+fav, jee jee jeee :D
Extraterretrialst én is kipróbáltam, de nem jutottam túl a "hogy a tökömbe kerültem ide, és mi ez az idióta bolygó?" fázison. Ha nem a Földet kell védeni, akkor engem felejtsenek el.
UFO1-et most karácsonykor szedtem elõ újra és játszottam végig... :P
hajaj, jöhetnek a szektoidok :D
Gihi, ha ügyes vagy a földre is eljutsz, és mentheted :D
Én meg nagyon remélem, hogy AZ LESZ. Annyiszor próbálták remakelni, és _minden_egyes_szájbavert_próbálkozás_ egy kalap szar lett. Csinálják meg szolgai módon mai technikai szinten, aztán ha sikerült ez, akkor majd a folytatásban ötleteljenek.
Az év híre ez a bejelentés! :) Várom nagyon. És én is azon a véleményen vagyok, hogy legyen belõle sima remake. Ha valamit változtatnak a játékban, az csak rosszabb lehet.
(amúgy szólok, hogy Steam-en meg van mind az 5, eredeti X-Com rész Windows kompatibilis verzióban ;)
Pedig az extraterrestrials modokkal hozza az elsõ rész hangulatát.
a 2012es felhozatalban én annak is örülnék ha 1 az 1ben lecopyznák
És mi értelme lenne? Akkor elõveszem a régit és kész. Ehhez nem kell új. Annyi új érdekes dologgal lehetne balanszírozni és fejleszteni az alapkoncepciót anélkül, hogy eltolnád.
Probaltak az elmult kozel 15 evben. Nem sikerult. Persze voltak aranylag jo probalkozasok, de valahogy az osszkep mindig santitott. Legyen csak egy jo kis remake eloszor, aztan a folytatasban lehet fejlesztgetni, igy mind a ket oldal jol jar. Ha meg midnig Sid a Firaxis motorja, ahogy volt par eve, akkor lehet akar belerakni par fejlesztest, amit annyira akarsz. De ha nincs mar ott az Oreg, akkor inkabb ne.
ez egy jó példa volt, bár most nincs kedvem utána nézni de biztos volt valami változás sztem itt sok mindent megfognak tartani a régi sorozatból de mivel konzolokra is készül sok helyen biztos butítások lesznek az egyszerûbb irányítás végett is
Milyen konkrét kifogásod volt? Az Aftermath-hal asszem toltam. Nekem egy dolog maradt meg, túl könnyû volt kivéve az utolsó támadást, mert azt meg lehetetlen volt megcsinálni azon a szinten, amin toltam.
Például az a nagyon alap dolog, hogy nem lehet rombolni a környezetet. Vagy hogy az UFOkba nem úgy lehet bekommandózni, mint az alapjátékban, hanem egy külön pálya, ahová bespawnol a csapat. Aztán meginterruptol az élien, és egy lövésbõl kicsinálja a bandát. Meg a biomassza sztori.
Nekem biztos nem olyan verzióm volt, mert azért easy-n ethreal katonákkal alig találkozott az ember. Legnehezebben már az elejétõl jöttek és, ha valami csoda folytán elkaptam egy nagyobb hajtót a földön a tizenx emberbõl álló csoportomat sokszor úgy mészárolták le, hogy ehaj.
Hát, ha miután megjelentek a plazmavetõs greyek nem támadtál meg idegen bázisokat, akkor tényleg piskóta, és akkor nem csodálom, hogy az utolsó küldetés teljesíthetelen volt, ha nem szoktál hozzájuk.
A legerõsebb páncélzatban legerõsebb fegyverzettel brutálerõs crew-mal mentem a bázisnak neki. Egyszerûen nem értettem, hogy hogyan lehet, hogy mindenkit erõlködés nélkül bucira verek, de az utolsó helyszínnel nem bírok.
A poén kedvéért felraktam az UFO1-et. Még superhumanon is nagyon könnyû, ennyi idõs fejjel. Kell egy sértetlen kis UFO és onnantól fogva gyerekjáték. Ha megvan a laser rifle és legalább a personal armor, akkor nincs akkora aratás a soraidban.
Ameddig nincs psi támadás, addig semmi baj.
Akkor próbáld meg a Terror from the Deepet Superhumanen. ;)
A Terror from the Deep azért volt sokkal nehezebb, mint a sima UFO, mert pl.: nincs örök lõszeres ultimate fegyver az elejétõl fogva, mint az UFOban.
Ugyanis én szuperhumanon már vagy 10x végigvittem PC-n, PocketPCn az elsõ részt és a legelsõ laser riflekel a játék utolsó pályáit is ki lehet végezni. Pontos, erõs, örök lõszer, gyártásához nem kell semmi idegen cucc.
Ráadásul a rákok sokkal keményebbek az XCOMban, mint az UFO bármelyik ellenfelei. Az XCOMos fertõzõgép (tentaculat vagy mifene) repülni is tud és egész kellemes az életereje is, míg az UFOs chyrshlascdvsfwebigyó meg csak gyalogolni tudott, relatíve kevés ÉP-vel.
Akkor arról nem is beszélve, hogy az XCOM-os very large hajókat elég nehéz volt még sonic oscillatorral is levadászni a manta hajófejlesztés elõtt.
Meg szerintem sokkal nagyobbakat sebeztek a fegyverek az XCOM TFTD-ben, és pontosabban lõttek nehezebb fokozaton az ellenfelek. Szóval szerintem nehezebb volt.
+ a több szintes küldetések eléggé idegölõek voltak! =)
Írtam, hogy kipróbáltam. 3. szinten tudtam nagy nehezen végigtolni úgy, hogy mindent felrobbangattam az alien "rocket launcherrel" a végsõ támadás során.
Ja, nekem az XCOM végjátékban volt legalább 5 psi specialistám. Körönként fejenként 1-2 idegent tudtak átállítani. Az átállított idegenekkel mentem felderíteni. Õket érte a megszakító támadás a többi idegentõl.
Gyakorlatilag az utolsó pálya felszíni része 3-4 körös volt. A lenti hosszabb, mert hatalmas labirintus pálya a terjedelme miatt is több ideig tartott.
Kövezzetek meg, nekem az XCOM3 nagyon is bejött. Fura a grafika, meg ügye csak egy város van és dimenzió kapukon jönnek, de nekem bejött az új rendszer. A hasalás, a robbanások utáni mélyedések. Az emberek is támadtak a kultisták személyében. De legjobban a realtime része tetszett.
Ha már volt pár igazán pontosan lövõ hõs a csapatban, õket kettesével osztagba kellett állítani és legyalulták a pályát. A legszebb, hogy ha óvatos módot állítottam és fedezék mögé raktam õket, akkor ki-be oldalazva lõtték az ellenfeleket Bruce Willist megszégyenítõ módon.
Körökre osztva már vontatott volt. Túl hosszú pályák, túl sok szintkülönbség. Túl sok ellenfél és túl kevés AP.
Az X-COM 3 az melyik? Szerintem azzal soha nem is toltam.
Én soha nem használtam a psi képességeket. Megelégedtem az immunitással.
Én meg mindig elneveztem a jobban fejlõdött katonákat ismerõsök nevére, és probáltam védeni õketahogy lehet :D aztán ha meghaltak visszatöltötem egy régebbi mentést :D
Eddig soha nem szöszöltem vele, de most tuactjával vettem fel katonát. Akinél a fire accuracy nem érte el az 55-60-at alapból, annak viszlát. Az ilyen ember max. golyófogónak jó. Ez megy elöl és löveti le magát, hogy a többi lássa az ellent.
Az UFO 1 legnagyobb hibája a recon renszer. Ha egy valaki átlát a pl egyfüsfalon, akkor pálya túlsó részén levõ ember is tudott lõni rá...
Nekem is az Apocalypse a kedvencem, azok miatt amiket írtál :) Az elsõ rész végjátékban nekem viszont mindenki pszí mester volt. Azzal szórakoztam, hogy az elsõ meglátott idegent átpszíztem, és azzal leszedtem a környéken levõ többi idegent. Ha elfogyott az AP, akkor a következõ körben hagytam, hogy a társai leszedjék. A TFTD-nek egy jó tulajdonsága volt az elsõ résszel szemben: lehetett ajtót nyitni anélkül, hogy beléptél volna rajta.
Jaja, így én is szórakoztam. :D De a kedvencem az volt, amikor a rákembereket a termolándzsával kaptam el. Ez a fegyver nekem nagyon hiányzott az Extraterestrials-ból.. :)
Azért az extra featurek a TFTDben az UFO EU-hoz képest még:
-Ajtó nyitás 1 AP, anélkül, hogy átlépnél rajta. -Több pályás csaták. Elfoglalt kereskedelmi hajók, bázistámadás, idegen kutatási terület. -Gyorsabban terjeszkedett a gép superhuman fokozaton. -Víz alatti és fölötti pályák. -Nyomasztóbb színvilág. -Keményebb ellenfelek, erõsebb psi támadások. -Nem lehetett egy bizonyos szintnél túl fejleszteni a karaktereket. A legnagyobb érték kb. a célzás és a psi támadás lehetett. Az se több mint kb. 150. -A gauss technológia nem volt olyan ultimate, mint a laser. Ergó a játék elejétõl rá voltál kényszerítve a jobb és jobb fegyverek kikutatására. -A sonic fegyverek nagyobbat sebeztek, mint a plasma mordályok. Ezért a nehézpáncélos katonák sem bírtak ki sok lövést. -A Föld kormányai gyorsabban megszüntették a támogatásokat, ha védtelenül hagytuk õket. Ergo hamar csõdbe lehetett menni, ha nem építetted az elsõ bázisodat a legnagyobb támogatók közé és a másodikat is hasonlóan.
Szerintem nehezebb volt. Bár jobb lett volna, ha a kettõt teljesen egybegyúrva adták volna ki. Tehát bárhol lelõve az ufo játszható terület legyen. Víz alatt, búzatáblán stb.
OFF jó kis Laser Squad remake nincs? =)
Nekem a TFTD nem tetszett annyira, inkább az elsõ meg a harmadik.
Bázistámadás volt az EU-ban (a mi bázisunkat is támadták, meg mi is támadtuk az ufokét, ha fel lettek fedezve). Több pályás csata is, bár csak egy, Sidoniában.
Nekem a vége felé már a tököm tele volt, amikor már szinte minden ki van fejlesztve, csak az ûrhajó épül és napi 1x megtámadják az egyik felfedezett bázisomat.
Pénz sem kellett, így gyorsan felhúztam minden bázisban 2-3 PWT tornyot (Pulse wave tower) és egy base shieldet, ami miatt 2x tüzelhettek a tornyok. Így gyakorlatilag folyamatosan lelõtték a védelmek az összes támadó VL hajót! =)
Bázistámadás nálam szökõévenként volt. Egyszer meg a bázisvédés során a gép nekemadott több száz eleriumot. Csak lestem, hogy mi van.
A most leszedett UFO-m sanszoan az a változat, ami bugos. Supehuman fokozaton még áprilisban sem láttam egy köpenyest sem, sectoidok alig párszor próbálkoztak mind controllal.