hogy ki milyen nyelvet tud elviselni megint más, én még jrpgben is ps2 emulátorra manapság inkább olyanokat keresek, amihez van undub patch (ami visszaállítja az eredeti japán hangot ha esetleg nem lenne rajta a pal kiadáson), az angolt annyira nem bírom, max feliratban...
"Ám ilyeneket is hallgatok :) http://www.youtube.com/watch?v=kKDO8Rxw3vs"
No ez már nekem a borzalom kategória... :D Van egy kollégám, aki állandóan ilyeneket hallgat. "deep dance, deep dance... tuctuc" meg megy hozzá valami sípolás, vagy nyekergés. Hát... valakinek ez kell.
"Esetleg azt várod a japán zenéktõl*, hogy megváltsák a világot és teljesen másmilyenek legyenek, mint a nyugati zenék ? "
Én nem de ezért nem is helyezem a "nyugati" zenék fölé.
"De ettõl függetlenül még hallgatom õket, mert tetszik a szám. Ha mutatsz nyugatról is ilyeneket és tetszik, akkor azt is hallgatni fogom. "
Azt mondom, hogy ezek zeneileg jók, csak engem zavar hogy japánul énekelnek. Lehet, hogy zenében "maradi" vagyok, de ott szinte csak az angolt tudom elviselni.
Néhány EU zene amit én hallgatok (most ami hirtelen eszembe jutott)
No ezek tök populárisak, egyébként meg marha sok elektronikus zenét hallgatok aminek nagy része német vagy skandináv, meg a nálam soha ki nem fogyó Diana Krall, James Taylor, Dire Straits, Pink Floyd, stb.
Ám ilyeneket is hallgatok :) http://www.youtube.com/watch?v=kKDO8Rxw3vs
"(mondjuk inkább a Perfumehöz és Sakamoto Miuhoz hasonló számokat mutass légyszíves, mert azok jobban érdekelnek) "
Áh az nem az én mûfajom :)
"Igaz, az amerikai ribancoktól én is a falnak megyek, de néha-néha én is találok olyan számokat, tetszenek, és/vagy amelyeket inkább amerikaiaktól hallgatok szívesebben."
Hát ha azt nézed, hogy USA-ban naponta több nagy lemez jelenik meg akkor biztos van mibõl válogatni, csak nem azt játszák a listák. A rádió meg a slágerlista azért félrevezetés, mert az egy nagyon nagyon pici szelete bármilyen zenevilágnak.
Ha konkrétan egy országot kell ajánlanom akkor Malájziát ajánlanám kezdetnek, mert;
1, Kellõen fejlett ahhoz hogy európaiként ne kapj frászt, de nem fejlett annyira hogy semmi köze ne legyen ázsiához. 2, Rengeteg a szép hely, elég nagy ország, van gyönyörû tengerpartja, tradicionális halászfaluja, nyüzsgõ metropolisza és fantasztikus hegyei. 3, A repülõjegy viszonylag drága oda, de ott lenni már olcsóbb mint itthon 4, Belsõ saját repülõjárata beszarsz olyan olcsó és minõségi, a távolsági buszok kényelmesek 5, A távolságok gyorsan leküzdhetõk repülõvel vagy autópályán busszal. 6, Körben rengeteg olyan ország van ahova át tudsz ruccani; Thailföld, Szingapúr, Vietnám, Kambodzsa. 7, Malájzia déli része Borneó, ha van vér a pucádba akkor oda is le lehet merészkedni de az már egy teljesen más világ. 8, Mindenféle szállás van, az ablaktalan klíma mentes matracos szobától elkezdve a 4-5 csillagos luxus szállodákik, mindegyik töredék áron mint itthon. 9, Mindenféle kaját találsz, nagyon nagy kínai is indiai kolónia van, nagyon jókat lehet enni. (szemben pl Japánnal). 10, Rengeteg a látnivaló, a modern dolgoktól elkezdve a tradicionális épületekig minden van.
"De majd egyszer berágok, eladom a lakásom, és a pénzbõl elutazok... "
Én még Malájziában úgy voltam, hogy nem is nagyon engedhettem volna meg magamnak, de én is "berágtam". Nem bántam meg. Aki nem szeret utazni annak ezt hiába mondod, de ezek az élmények már életem végéig velem maradnak akármi is történik. Én úgy vagyok vele, hogy egy újabb kocsiba kifizetett upgrade helyett (vagy ki mire költi a pénzét) inkább ilyen helyekre kell eljutni.
hát nyilván mást jelent a gyûrûk ura valakinek aki gyerekkorába olvasta, meg mást annak aki idegenkedik még a mûfajtól is. Egyébként elég sekélyesen írták le barátaid, kimondottal jó film :)
Esetleg azt várod a japán zenéktõl*, hogy megváltsák a világot és teljesen másmilyenek legyenek, mint a nyugati zenék ?
Ezek popzenék többségében és Japánt is ugyanazok a hatások érik, mint más országokat, szóval nem lesznek nagy különbségek. De az a kevés ami van, az pont elég ahhoz, hogy inkább a japán zenék érdekeljenek.
Most nem elsõsorban a Superfly-ra vagy Snowra kell gondolni, mert ezekben tényleg nem sok "japánosság" van. De ettõl függetlenül még hallgatom õket, mert tetszik a szám. Ha mutatsz nyugatról is ilyeneket és tetszik, akkor azt is hallgatni fogom.
De remélem ez fordítva is mûködik sokaknál. Szóval attól még, hogy sok zenei stílus nyugatról terjedt át ázsiai országokra, attól még nem lesznek a nyugatiak felsõbbrendûek.
(mondjuk inkább a Perfumehöz és Sakamoto Miuhoz hasonló számokat mutass légyszíves, mert azok jobban érdekelnek)
Mivel Japánra koncentrálok, sok idõm nincs amerikai cuccokkal foglalkozni, de én nem mondtam, hogy ott nem csinálnának hallgatható zenéket. Igaz, az amerikai ribancoktól én is a falnak megyek, de néha-néha én is találok olyan számokat, tetszenek, és/vagy amelyeket inkább amerikaiaktól hallgatok szívesebben.
(európaiakról nem tudok sok mindent, de ami itt magyarországon megy az egy nagy nulla)
"Dél-Kelet Ázsiában és az lényegesen olcsóbb! Én mindenkinek azt ajánlom egyébként."
Jó lenne nekem más hely is. Mondj egy jót. Szívesen körülnéznék arra, csak sajnos ez a "majd egyszer ha nem kell másra a pénz" kategóriába szokott lecsúszni. De majd egyszer berágok, eladom a lakásom, és a pénzbõl elutazok... Ja, és minden bank robbanjon fel. :D
A felsorolásból a Szárnyas fejvadászt ismerem, az tényleg jó, de ugye az is régi. A Gyûrûk ura láz viszont nem hatott meg. Az is valami félelmetesen unalmas volt, a kis b*zi hobbitok az agyamra mentek. Nem is néztem meg csak az elsõ részt. De elmondták nekem hogy a másik két részben bedobják a gyûrût a lávába, meg hogy a rendezõi változatban még tovább tart mire bedobják.. :)
A chihiro az jó... egy szép, és tanulságos mese. Ilyen idehaza sem ártana a kölyköknek.
No elmék haverral kajálni, ha visszajöttem felnézek még :)
És Ázsiában máshol jártál már? Ha nem csak a japán kultúrához ragaszkodsz akkor nagyon jó élményekkel tudsz gazdagodni Dél-Kelet Ázsiában és az lényegesen olcsóbb! Én mindenkinek azt ajánlom egyébként.
Be kell vallanom hogy én még nem voltam ott személyesen, mert túl költséges, de egyszer muszáj lesz. Sokat megérne nekem hogy kijussak legalább egy kis idõre...
"Youtube tele van velük, és sokan mutogatják is hogy megtanulták az adott számhoz tartozó mozdulatsort."
Ó amiket én hallgatok ott már az is elõny, ha az énekes lép kettõt :)
Nekem a koreografált dolgok mindig mûnek tûnnek de kétségtelen van néhány ahol látványos. Mindenesetre pár éve vagy mikor lent voltunk SZIN-en volt ott Sugababes (vagy hogy írják) és annyira látszott, hogy minden mozdulat kiszámított volt, minden egyes mondat begyakorolt a számok közötti is, hogy szerintem ha valaki megnézi õket 2 hét múlva mondjuk Münchenben akkor másodpercre ugyanazt látta volna. Ezzel szemben ott volt a Scooter nulla koreográfiával, egy rakat robbanással meg két táncossal, és az év buliját csinálta szerintem. (az már csak hab a tortán, hogy VIP jeggyel voltunk :P)
"Én ebben a mások által alaptézisnek számítóval értek egyet: "a legszarabb filmeket az amerikaiak csinálják.... de a legjobbakat is.""
Hát nem tudom... Mondhatnál valami jót akkor. Nekem szoktak nyomulni a többiek hogy "nézd meg ezt merezalegjobb". Aztán általában látványfilm, ami unalmas mert nem történik semmi, csak robban, ugrik, lõ az effektorgiában. De ez nekem így uncsi. És aztán mindig megbánom hogy megnéztem, majd 3 hónap szünet mire újra bevállalok egy amcsi cuccot. Fura hogy még a 80 -as években és elõtte, voltak jó filmek az usa -ban is.
Én konkrétan jártam néhányszor japánban és ott nem estem hanyatt a zenétõl. Igaz legutóbb nem is kísérleteztem vittem magammal a zenéimet :) Amúgy meg nincs is idõ zenét hallgatni sokminden látni való van ottan.
Még valami... Nézd meg hogy a japán pop kultúra része a tánc koreográfia is, ami sokkalta bonyolultabb és látványosabb szokott lenni mint nyugatabbra. Youtube tele van velük, és sokan mutogatják is hogy megtanulták az adott számhoz tartozó mozdulatsort.
Ilyesmi sem nagyon jellemzõ nálunk. Sok olyan japán pop szám van, amit önmagában nem is hallgatnék meg, de a klippel együtt remek...
Amúgy az "angolból másoltnak hangzó" cuccok leginkább a nyugatra exportált anime -kre jellemzõ, lehet hogy te is ezeket ismered fõleg, és ezért alakult ki benned az a kép, hogy Ez A Japán stílus, pedig nem. Én meg nem nagyon szeretem az anime -t, így ezeket nem is nagyon ismerem. Csak az elvontabb darabokat nézem meg, azok meg csak hobbi angol felirattal érhetõek el, és soha nem is hagyták el a szigetországot.
"Viszont magyarországon csak ezek maradtak, meg a volt szoci öreg zenészek. Más már nincs... Illetve egy két érdekesség pár évente."
Nekem most abszolút bejön a magyarok közül a Compact disco. Szerintem igényes elektronikus zene. Persze a mûfajt kell szeretni hozzá de abban szerintem korrekt.
"Amúgy én is mindenevõ vagyok ha zenérõl van szó, viszont jellemzõen a nálunk top ricsajok nem tetszenek."
Ezért nem nézek magyar zeneadót sem, meg képtelen vagyok rádiót hallgatni mert mindegyik ugyanazt a fost adja; mindenféle idétlen magyar akit nyomni kell meg Davidgetta és lédigaga és ebben ki is merültek. :(
"Meg furcsán néz rám mindenki akinek elmesélem hogy nekem az nem buli ha pénteken beszakad a dobhártyám, és üvöltenem kell beszélgetés helyett, miközben annyit hallok hogy "tuctuctuc dance tuctuctuc", majd megnézem ahogy hánynak az emberek, és szombaton egész nap rosszul vagyok.. :) De nem vagyunk egyformák."
Tini koromban jó is volt ez, illetve most is szívesen elmennék megnézni mondjuk egy Armin van Buurent, de hogy minden héten ezt csináljam, no az nekem sem. Szerencsére nálunk a baráti társaság is olyan, hogy hamarabb jövünk össze valakinek a kertjében sütni fõzni iszogatni akár hajnalig, persze csak jó idõben :)
"Filmekben viszont a pár Európai darab jöhet, egyébként pedig csak Ázsia, fõleg Japán. Néhány havonta rámjön hogy megnézek valami amcsit, de mindig megbánom. Annyira bénák..."
Én ebben a mások által alaptézisnek számítóval értek egyet: "a legszarabb filmeket az amerikaiak csinálják.... de a legjobbakat is."
Különbséget kell tenni zenész, és énekes között, meg a "tévésmûsorosénekes" között. A harmadik kategóriát a zeneipar csak azért termeli magának, hogy a pillanatnyi "sztárságból" lehúzzák a pénzt, majd szélnek eresztik a megunt kiskutyát amikor már nem kell. Az nem zenész. Viszont magyarországon csak ezek maradtak, meg a volt szoci öreg zenészek. Más már nincs... Illetve egy két érdekesség pár évente. "Kerekes band" pl, ha már magyar... Több most nem jut eszembe.
Amúgy én is mindenevõ vagyok ha zenérõl van szó, viszont jellemzõen a nálunk top ricsajok nem tetszenek. Meg furcsán néz rám mindenki akinek elmesélem hogy nekem az nem buli ha pénteken beszakad a dobhártyám, és üvöltenem kell beszélgetés helyett, miközben annyit hallok hogy "tuctuctuc dance tuctuctuc", majd megnézem ahogy hánynak az emberek, és szombaton egész nap rosszul vagyok.. :) De nem vagyunk egyformák.
Filmekben viszont a pár Európai darab jöhet, egyébként pedig csak Ázsia, fõleg Japán. Néhány havonta rámjön hogy megnézek valami amcsit, de mindig megbánom. Annyira bénák...
"A konkrét számban lehet hogy több hasonlóságot fedezel fel, valószínûleg nem is ezt kellett volna linkelni. Mindenesetre õk elég sokszínûek."
De ha nekem kell általánosítani mint ahogy te teszel mondjuk az USA zenével - akkor nem ez az általános ráadásul a metal / rock zene az mindenképpen amerikai / európai gyökerekkel rendelkezik és azóta is tradicionálisan USA/EU zene. Ezért nem értettem, hogy miért pont ilyen linkeltél, de utána a gyûjtésedben is van több ilyen is. Ott van rögtön az elsõ a Superfly, ami zeneileg egy az egyben európai zene csak japánul énekelnek. Ez olyan mintha egy rapre mondanám, hogy magyar zene csak azért mert magyarul énekelnek, egyrészt nem lehet vele tipizálni az országot másrészt a gyökere mindenképpen USA.
"A fõsodrásban persze sok vackot találhatsz ott is, de ezt nem is vitatom. Csak azt mondom hogy nekem pont az ottani zenei kultúra jelent többet, az szórakoztat."
Ez megint ízlés kérdése :) Én átlagban ha országot kell mondani akkor északi (svéd, finn, dán, norvég) és német zenekedvelõ vagyok. Persze ez nagy bullshit mert mindenevõ vagyok, de valaki ebbõl az országból jön az már kezdésnek nem olyan rossz :) Nos neked gondolom ilyen a japán. (Egyébként én még azt is elismerem, hogy sok általam hallgatott együttes énekesének nincs túl jó hangja, de az a véleményem, hogy zenét hallgatok. Felõlem lehet isteni hangja egy Mariah Careynek vagy Celine Dionnak vagy mittoménkinek ha szerintem a zenéjük egy kalap fosch. És ez a bajom a magyar megasztárokkal is. Amíg másnak a zenéjét kell énekelni addig még elvannak (talán), amint kéne valami sajátot produkálni akkor vége.)
"Ázsia akkor meg lehet a kínai zenét fikázni, de szerintem azzal sincs semmi gond."
Ez így van. Tõlük a szólóénekesek közül van pár nagyobb kedvenc, illetve szeretem ha a tradicionális dallamokat is belekeverik. Viszont azt tudni kell, hogy egy kínai pop album esetén rendszerint a 10 számból 8 érzelmes, és csak kettõ ritmusosabb. Hangulat kérdése hogy épp mit hallgat az ember.
"Mondjuk innentõl már megint ízlésrõl beszélünk..."
Ez így van... Én csak azt nem értem miért tartod hangtalannak a pop énekesnõket. Egy csomó tehetség van köztük, és nem ilyen "magyar zenélõsmûsorsztár" színvonal, hanem aki tényleg tud énekelni. A fõsodrásban persze sok vackot találhatsz ott is, de ezt nem is vitatom. Csak azt mondom hogy nekem pont az ottani zenei kultúra jelent többet, az szórakoztat.
"Általában torzított hangú férfi énekes van benne, vagy egy pár p*na akik a tengerparton verik magukat, és az alapritmus valami szörnyûséges recsegés, mintha eltekerted volna egy kicsit a gombot egy régi rádión... közben meg ismételgetnek egy mondatot, vagy egy szót."
De akkor te is csak az USA TOP10 slágerlistáig jutsz el ha így általánosítasz...
"elsõ videó egy hang nélküli lány énekel egy semmi ritmusra."
Szerintem jó hangja van, de ez csak egy példa volt. A semmilyen ritmus meg dallamos, nincs vele gond. Úgy látszik most tényleg ízlésvita megy, mert nekem az amcsi pop zene tûnik állandóan tök egyformának. Általában torzított hangú férfi énekes van benne, vagy egy pár p*na akik a tengerparton verik magukat, és az alapritmus valami szörnyûséges recsegés, mintha eltekerted volna egy kicsit a gombot egy régi rádión... közben meg ismételgetnek egy mondatot, vagy egy szót.
A nyugat nagyon egyhangú, bár ez a filmiparban sokkal inkább tetten érhetõ.
"A második link meg egy amerikai / európai zene csak japánosítva."
Annak az együttesnek semmi de semmi köze Európához. Nézd meg néhány számukat.
"Mert ott nem feldolgozásnak hívják, hanem egyszerûen van egy alapritmus ami éppen menõ és arra ráénekelnek "
Mutass már valami példát, mert én nem nagyon találkozom ilyesmivel... persze biztos van feldolgozás is, hiszen mindenhol van, de szerintem ez messze nem olyan gyakori mint ahogy azt beállítod. Vagy csak kevés együttest hallasz onnan.
Node ezt nem értem. Akkor te csak azért hallgatod a japán zenét mert japánul énekelnek? Mert amiket itt linkeltél azok 1-2-tõl eltekintve zeneileg abszolút amerikai / európai zenére építenek. Ilyenekbõl 450-et találsz európai zenébõl is csak angolul (vagy más európai nyelven fog énekelni). Itt most kicsit elvesztettem a fonalat.
"Szerintem nem teljesen szándékos elutasítás ez a részükrõl, csak nálunk az usa seggnyaló magyarság nem nagyon találkozik más kulturális elemekkel, még európai országok termékeivel sem."
Ez viszont nagy gond. :( Egyébként ha már egyéni zene akkor az európában szinte ismeretlen, arab, afrikai zenék lényegesen több érdekességet tartalmaznak. Ha már Ázsia akkor meg lehet a kínai zenét fikázni, de szerintem azzal sincs semmi gond. Mondjuk innentõl már megint ízlésrõl beszélünk... Tényleg! Lehet egyáltalán úgy zenérõl beszélni, hogy nem keverünk bele ízlést? Nem biztos, akkor lemennénk puszta tézisek meg számok szintjére abból meg semmi jó nem sül ki.
"De pont a japánokat? Akiknek saját popkultúrájuk van? Saját rock zenei stílusuk?"
A saját popkultúra oké csak az egy teljesen egykaptafa. Ez már ízlés kérdése tehát errõl nincs mit vitatkozni. Viszont amit belinkeltél az pont engem támaszt alá.
elsõ videó egy hang nélküli lány énekel egy semmi ritmusra. (és ha csak ez lenne még nem is zavarna, de szinte pont erre a ritmusra másik nyolc pont ugyanilyen hangú lány fog énekelni pont ugyanilyen "dallamban" és engem ez zavar. Itthon még csak nem is zavar, de japánban képtelen vagyok egy zeneadót nézni vagy hallgatni, mert csak az megy rajta. Olyan mint egy végtelenített szalag.
A második link meg egy amerikai / európai zene csak japánosítva.
"Pont a feldolgozások számaránya a rendkívül alacsony."
Mert ott nem feldolgozásnak hívják, hanem egyszerûen van egy alapritmus ami éppen menõ és arra ráénekelnek huszonnégyen csak máshol van a dobszóló.
Snow jó, csak az a baj vele, hogy kiadott egy albumot és game over. Ellenben az olyan animés cuccok, mint amit az elõzõekben linkeltél, azok engem sem nagyon érdekelnek.
Mostanában nálam ezek a zenék mennek Japánból. Van mindenféle. :D
A magyar embereket általában zavarja hogy a japán nyelvben sok a magas hang, illetve hogy a nõk hangfekvése is magasabb, amire rendszerint rá is játszanak ha popzenérõl van szó. (ez is kell a "aranyos vagyok" attitûdhöz, az amerikai "mekkora ribanc vagyok" helyett. Ez egy kulturális különbség)
Ezek az emberek egy darabig nem is nagyon ismerik fel az énekhangokat. Szerintem nem teljesen szándékos elutasítás ez a részükrõl, csak nálunk az usa seggnyaló magyarság nem nagyon találkozik más kulturális elemekkel, még európai országok termékeivel sem.
"Gyak eredeti japán zene nagyon nagyon kevés van."
Azért ez így egy nagy hülyeség. Ha még a magyart mondtad volna, ami tulajdonképpen szinte nem is létezik, akkor oké. De pont a japánokat? Akiknek saját popkultúrájuk van? Saját rock zenei stílusuk? Pont a feldolgozások számaránya a rendkívül alacsony. Anime -khez persze biztos van olyanból is sok, de azokat kevésbé ismerem.
Lazábban kapcsolódik az elõbb elhangzottakhoz, de hétvégén hallottam egy számot, ami ugyan kedvencem nem lesz, de nehéz kiverni a fejembõl. A jópofa klip lehet az oka. Bedobom a köztudatba:
Nézzetek utána mit jelent a szöveg. :)
Persze nem csak ilyenek vannak.
Íme egy másik véglet. Ne skatulyázzatok, Japánban van minden, csak éppen általában a csak rájuk jellemzõ sajátos módon. Pont ez az ami miatt érdemes odafigyelni rájuk, és amivel túlnõnek a "többieken". És mivel - szerencsére - tabu sem nagyon van, legalábbis a filmiparban, és a zenében nem, ezért igazi horror filmet is leginkább csak õk tudnak készíteni,. Olyat ami átmegy minden határon, amit egy nyugati soha nem merne átlépni.
hát nemtudom, az ízlés most tényleg olyan dolog, amivel érvekkel nem lehet vitatkozni, nem is érdemes (most elképzelem ha valaki nekem próbálna ilyen amerikai zenéket ajánlani, nem érdemes, tehát gondolom fordítva sem).
Hát bevallotan nem az én világom. A középkori japán az igen, de a modern az valahogy nem fér a pucámba, ráadásul az arc váltogatást még most is megõrizték így mikor japánban vagy csak a tudásodra hagyatkozhatsz (mármint amit tudsz róluk) arra amit látsz arra nem. :( A zenével meg ez a bajom mint a lenti. Gyak eredeti japán zene nagyon nagyon kevés van. A többség, pont ugyanarra a sample alapra építkezik csak más hang nélküli lány énekel rá. Most divat egy 80-as évek amerikai rockzenét alapnak venni és azt "modernizálni". Ha jól megfigyeled akkor kb ugyanerre a digitális alapra (mert hangszert még nem láttak) még 28 másik zenét fognak csinálni.
Ez a babymetal tök jó... eddig nem is hallottam róla. Már megérte ezt a topic -ot olvasni. :)
Amúgy én is leginkább a Japánoktól válogatok, de a többiek sem maradhatnak ki. Most pl épp túl vagyok a 49 days címû sorozaton: http://wiki.d-addicts.com/49_Days A "the cat" címû filmen: http://asianmediawiki.com/The_Cat_(2011-Korean_Movie) Illetve épp belekezdtem az "iris" címû sorozat 3. részébe. Ehhez ha jól tudom magyar felirat is van, de nem biztos. Viszont MAGYARORSZÁGON FORGATTÁK egy jelentõs részét. Már csak ezért is érdemes belenézni, ha Pest utcáin akarsz igazi akció jeleneteket látni. De a történet is remek egyébként. :)
Szóval ezen a héten pont a Koreaiak voltak terítéken, most épp így alakult.
jaja, ebben azért van valami. Ami engem illet, a japánokra koncentrálok, de én is szoktam koreai, kínai cuccokat hallgatni és más-más dolgok miatt hallgatom mindegyiket.
Egy Stefanie Sun kategóriát pl nehezen tudok elképzelni Japánban. http://youtu.be/dDCQ2rwpqOg
Amúgy a sony cuccok még mindig nagyon jók. Nem az a "megveszem én esik szét" kategória, még az olcsóbb darabok sem. Ha valamiben, hát a minõségben biztos hogy jobbak mint a versenytársak.
Abban van némi igazság hogy a koreaiak jobban nyitnak kifelé mint a japánok, de ezt leszámítva össze sem lehet hasonlítani a szórakoztatóipari termékeiket. Ez éppúgy igaz Kínára is. Legalább 10 éve keleti filmeken és zenéken élek, miután akkoriban kezdtem halálosan unni a nyugat vackait... tehát láttam/hallottam egy "párat". :)
Mindenesetre mûfajra pontosan belõhetõ hogy melyik népnek fekszik a legjobban a téma, ha filmekrõl van szó.
A zene az bonyolultabb kérdés. A popzene - mivel most arról beszéltek - Japánban igazán sajátságos mûfaj, ezért nem is nagyon hiszem hogy össze kellene vetni a koreai együttesekkel. Rossz ez a megközelítés hogy egy lapon beszélgettek különbözõ népekrõl.
Hát az idolcsapatok nagyon mennek most Japánban, de ezek a csapatok szorosan kötõdnek, az ottani (fõleg TVs) szórakoztató iparhoz. Ezért nehezebb õket importálni, mint a koreaiak, akiket kifejezetten külföldieket figyelembe véve készítenek.
Talán a japánok is érzik ezt és nem erõltetik a dolgot. Fõleg, amíg Japánban is szépen tudnak keresni.
A másik meg, hogy a koreaiak a produkció kivitelezése szempontjából profibbak. Japánban nem annyira fontos, hogy mondjuk a tagok jól énekeljenek, vagy minõségibb zenét csináljanak nekik. Ott inkább a szórakoztatásra helyezik a hangsúlyt. Az persze más kérdés, hogy a koreaiak milyen stílust nyomnak és hogy az valakinek tetszik-e. Mert õk azért eléggé behatároltak, a japánok sokkal sokszínûbbek...
Szóval lehet kedvelni õket, én is komázom az AKBt és pár számot tõlük, de ha egy átlag nyugatinak mutatsz ilyen számokat, nem biztos, hogy tetszeni fog neki, mert õk egyszerûen mást várnak.
Ha valakit jobban érdekel az AKB egyébként, akkor nézzen bele a CNN Talk Asia AKB producerével készült riportjába. http://youtu.be/uThd4Hru61o http://youtu.be/PbhFViGPJHo
Érdekesség: az új Babymetal csapatot mostanában úgy harangozzák be japánban, hogy majd õk meghódítják a világot. Hát majd meglátjuk. Mindenesetre poén! :DD http://youtu.be/wqhIydd1bhc
Ami a popzenét illeti, a japánok mindig is belsõ piacra "termeltek" ilyen téren, nem igazán érdekli õket más. Igaz, mostanában vannak változások, de azok egyelõre nem jelentõsek.
A koreaiak viszont direkt a külsõ piacokra mennek, mert nem tudnak otthon (elég ?) hasznot termelni a mû sztárjaikból.
Szóval ezen a téren sohasem volt verseny a két ország között. Korea nem Japán kárára jön fel, mivel Japán jelen sincs hivatalosan ezeken a "külföldi" zenei piacokon.
félig off, de Japánban elõl van a vezetéknév, tehát Hirai Kazou, a Magyarban is elõl van a vezetéknév, tehát Hirai Kazou, akkor most miért fordítva
gondolom megint amerikai cikk gondolkozás nélküli fordítása, ez van
Japánban két évtizede gazdasági válság van, szinte zéró növekedéssel, a defláció veszélyével, gigantikus, 200% közeli államadossággal. Erre rájön a borzasztó erõs jen, a földrengés, szökõár... szóval nem véletlen, hogy kezdik elveszíteni a vezetõ szerepüket. Egyébként autóban is nagyon jön fel Dél Korea (meg popzenében, de az más tészta).
kezdenek kidurranni a technikai civilizáció jóléti óriáslufijai?
A Sony TV-k igen jók, csak egyszerûen árban képtelenek versenyezni a Samsungokkal, mert sokszor jóval olcsóbban megkapsz egy hasonló specifikációjú Samsung Tv-t. Én is drukkolok nekik, hogy kilábaljanak a nehézségekbõl.
Némely területen lehet hogy átvette a Samsung a vezetõ szerepet, a mennyiségi gyártást biztos... Telefonban és tv-ben nagyon feljöttek ez tény, de kamerában, fényképezõben, és audio cuccokban a Sony alatt vannak. Úgy néz ki, hogy telefonban nagyon összekapja magát a Sony, a jelek biztatóak! Én szurkolok nekik végül is Japán tech kütyük õshazája. :)
Én becsülöm Hirait, egy iszonyú szar helyzetben vette át a PS részleg vezetését, olyankor amikor a PS alapító õsapját, Ken Kutaragit érdemei elismerése mellett kirúgták, csak mert a PS3 indulása majdnem katasztrófával végzõdött.
Persze a teljes Sonyt elvezetni más tészta. Sajnos a Sonytól az innovációs vezetõ szerepet szerintem a Samsung átvette, kár, hogy a minõséget nem, de az lassan a Sony-nál is talán a múlté. Megint csak nem eccerû a szitu.