"De számomra irreális hogy 6 liter Shell üzemanyaggal autózok ~80 km-t, OMV-s benzin 6 literrel majd 100-at.. és nem nagy városban lakok. Én csak véleményt/tapasztalatot írtam."
Teljesen értelmetlen ezekre a saját tapasztalatokra hivatkozni, amíg nem tökéletesen precíz mérésekrõl beszélünk.
Természetesen nem :) De számomra irreális hogy 6 liter Shell üzemanyaggal autózok ~80 km-t, OMV-s benzin 6 literrel majd 100-at.. és nem nagy városban lakok. Én csak véleményt/tapasztalatot írtam. A témához visszatérve: egy átlagos motornak inkább árt, mint használ a gyári elõírt értéktõl nagyobb oktánszámú üzemanyag.. tehát hosszabb távon kérdéses megéri-e.
Köszönöm a tanácsot, megfogadom! az én swiftemben nem kell Üa szûrõt cserélni mivel tudtommal nincs benne, nem cserélendõ. Amúgy rosszul írtam, nem a legújabb Swiftem van, hanem a 2005-2010 között gyártott széria.
Autód típusát figyelembe véve, nincs értelme ilyen üzemanyagárak mellett prémiumot tankolnod, mert nem lesz szignifikáns különbség, sem a teljesítmény, sem a fogyasztás tekintetében. Az autód ahhoz túl gyenge és a motor sem csúcskategória. Sokszor ajánlják a prémium üzemanyagokat, hogy attól jobb lesz "minden". Túrót, marketing bullshit, kivéve ha van egy több száz lóerõs mazdád, ferrarid, porschéd, stb. ahol a magasabb oktánszám szükséges a motor teljes "spektrumának" használatához. Ott ha nem használsz 98-as benzint 20-30 lóerõt veszítesz. Nekem egy 1.4-es twinport corsa c-m van, elõtte volt egy 1.3 ford fiestám, közben volt ford C-max dízel, valamint volt nálam hosszabb, rövidebb ideig vw caddy benzines, suzuki swift 2007-es. Próbálgattam a prémium üza.-okat de nem vettem észre különbséget, pedig nem csak a közértbe szaladgáltam velük, hanem németo. svájc, franciao., ausztria, horváto., olaszo., stb. A fogyasztásban sosem volt komoly eltérés, teljesítményben pedig még annyi sem.
Ettõl függetlenül persze használhatsz prémium üza.-okat csak én az eddigi tapasztalataim alapján nem látom értelmét. Én max annyit szoktam, hogy évente 2x, tavasz elején és õsz elején, szoktam a teli tankhoz önteni injektor tisztító folyadékot, ami elvileg tisztítja az üzemanyag rendszert. Ennél többet nem szoktam foglalkozni tankolás ügyben, leszámítva a rendszeres üzema.szûrõ cserét.
Am sok kellemes km-t a verdádhoz, szép az új swift. :)
Szombaton és vasárnap ugyanazon az útvonalon mentem 100 km-et, elõször oda, aztán vissza, tempomattal, pontosan 120-ra belõve(óra szerint). Visszafelé 1 literrel több lett az átlagfogyasztás.
A megoldás: kedvezõtlen irányú erõs szél és észrevehetetlen, de emelkedõ útvonal.
Persze soha nem lesz vége ezeknek a benzin legendáknak :)
Az igaz, hogy külföldön (nyugatabbra) minden szebb és jobb, de a fizika és a kémia még ott is ugyanúgy mûködik. Persze, hogy szereti belemagyarázni a nép, hogy "bezzeg ott még a benzin is kolbászból van" csak nem gondolják át, hogy hogyan közlekednek ott és hogyan itt.
Saját példa: az elõzõ tank benzinemmel 580km*-et mentem el, a mostani pedig fele alatt van valamivel, de már 450km**-et nyomtam le vele! FÚDEJÓ EZ A FAJTA! Mostantól csak ott tankolok! :))
Nekem is az a tapasztalatom mint danielnek, külföldön mindig csak autópályán meg fõutakon szoktam menni+ akit ismerek az is, így sokkal kevesebb lesz a fogyasztás ami nem csoda :D Itthon se fedeztem fel különbséget igazán a benzinek között, legalábbis fogyasztásban tuti nem. Fulesave-val teljesen ugyanannyit megyek mint azelõtt a sima 95össel, viszont a v-power-el az autóm jobban mûködik alacsony fordulaton, szóval ha nem nagy a különbség/van akció néha belerakok olyat is. Igazából akárhány helyen megfordultam mindenki mást mond errõl, ezért nem szeretem az ilyen témákat, sosincs vége :D
Méterre ugyanannyit mentél? Tizedmásodpercre azonos gázpedál kezeléssel?
Én az OMV-re voksolok. 95-ös benzint tankolva városban autózva azt tapasztaltam, hogy valóban érezhetõen többet fogyasztott a Shell FuelSave üzemanyagból.. pedig ugyanazon az útvonalon is közlekedek (otthon-munkahely). Mazda 1.5i 16V
Csak 95 ös üzemanyagot tankolok. A kutak között se válogatok. ami viszont feltûnõ, hogy, ha ezt Németországban vagy Ausztriában tettem akkor az autó többet tudott menni egy-egy tele tankkal.
Az etanol gyenge minõségû üzemanyag, nem csak az oktánszám a lényeg. De ki lehet hozni ugyanazt a teljesítményt, bele kell nyúlni a vezérlésbe, és ha pályán van használva etanollal max terhelésen nem árt az etanolba egy kis 2T olajat önteni, mert etanolnak nincs akkora kenése. Van aki RX8-ba használja a technikát, és még csak nem is etanollal megy hanem benzinnel, 4t pályamotorosok is szokták használni. Erre a célra a Shell Advance Racing M 2t gokart olaj a legmegfelelõbb, 1 liter 6000 forint körül van. Nem akarok reklámozni de pont van egy készleten nekem :)
Én egyébként most a nagy átlagról a 99 százalékról beszéltem. Mér nem konvertálod át etanolra? 500 forint helyett csak 350 lesz bele a benzin de a teljesítménye ugyaz marad. Kb 25 százalékkal többet is fog enni de még ugy is sokkal olcsóbb az egész. plusz jó fiú vagy mer nem szennyezed a környezetet. :))
Nekem gyári motorom van, Japán belpiacos. GYÁRILAG az ottani 100-as prémium benzinre írták a vezérlését+magas a kompressziója is. Szóval kénytelen vagyok itthon is azt tenni bele :)
100as benzin egy gyári autóhoz sem kell. pénzkidobás. minden egyes kútnál tök ugyanaz a benzin. az adalékokat már minden cég saját maga keveri bele. még márkán belül is lényeges különbségek vannak egyes kutaknál. Lehet az egyik Shell kút jó a városban a másik szar. Kis magán kutaknál szinte kivétel nélkül jó benzin van mert nem engedhetik meg maguknak a szart különben becsuknak. Autópályák nagy utak mellett a legszarabb. Õk az átmenõ forgalomból élnek meg nem azokból akik minden hónapban 3szor odajárnak mer szimpi a kút éppen ezér az ilyen kutak szarják le legjobban milyen a benzin náluk. Fuelsave és társai... Ezek meg a parasztvakítás határát súrolják.
amúgy régen az õsrégi 1.8 szívódízel fiestámba ukrán gázolajat töltöttem még télen is, nem tudom ez új a nektek de benzint töltöttem télen hozza, úgy kavartam be, így nem dermedt meg :) És még jobban is ment az autó! De nem szabad túlzásba vinni, mert egy pont után már sok lesz nekei a benya. De gondolom már senki sem jár ilyen ócskavasakkal.
Egyszer majd próbáld ki, hogy megtankolsz óemvé mekszmósönbõl és amásik felét egy kannába töltöd magadnak az otthoni verdába mert gondolom nem te fizeted a tankolást. Ég és föld lesz a különbség dízelnél. Az a baj hogy nálunk 460 forint ez az üa. A shell v power dízelnél vlamit nagyon elrontottak, mert egyszer megtankoltam vele egy Touareg 2.5 TDI-t, úgy füstölt mintha gyárkémény lenne... :S
+100-150 km-t rádob a shell fuelsafe diesel, viszont a benzinnél különbséget nem tapasztaltam (az is shell fuelsafe) 2.0 turbo diesel 1.2 benzin
senkise használja arra a kocsiját, hogy egy próbapadon hajtsa labor körülmények közt, így a valós körülmények közti tapasztalat mérvadóbb... Hogy szubjektív-e, az pedig nem minden esetben igaz, fõleg ha a nagytöbbség tapasztalata egybeesik mondjuk az enyémmel. (vagy bárkiével, aki a témában olvasgat)
shell-nél tankolok, mert cégesautó, és ott kell tankolnom. Egyszer majdnem kiszáradt már a tank, meg kellett állnom egy omv-nél, és valóban jobban ment az autó (egy 40-50 km után tûnt fel), akkor néztem utána elõször a dolgoknak, és kb mindenhol ezt írták, amit énis tapasztaltam. Azóta pedig, mióta shellnél is újfajta üzemanyagok vannak, szerintem javult a teljesítmény, és a fogyasztás is valamennyit. Hacsaknem az érzékszerveim, és a vezetési stílusom változott meg hirtelen.
Töltõállomáson dolgoztam (OMW), vendégek szerint ugyanannyit evett az autó prémium dízellel, mint a sima sprintel, benzineknél dettó, viszont valóban tisztább lesz a helyzet a motorban. Ha olyan az autód, lehet hogy csak rosszat teszel, ha a gyártó által ajánlott oktánszámnál magasabb üzemanyaggal használod :)
"Sokan akik próbálták, hosszabb távon, azok már tudnak mondani egy nagyjából értéket, hogy mennyire változott az autó gyorsító képessége, és fogyasztása."
Próbapadon, 100% labor körülmények között van értelme a témáról beszélgetni, a többi csak szubjektív vélemény.
Sokan akik próbálták, hosszabb távon, azok már tudnak mondani egy nagyjából értéket, hogy mennyire változott az autó gyorsító képessége, és fogyasztása. Azért van szükség a hosszabb távú tesztre, mert az ECU-nak kell egy idõ, míg átáll a jobb üzemanyag minõségre, ezáltal szabályozza a keverékképzést, persze ehhez nem árt kicsit meghajtani egyszer, hogy felülírja az összes fordulatszám tartományhoz tartozó keveréket, és mikor legközelebb beindítod az autód érezni kéne a különbséget. Persze ez csak teljesítménybeli különbségre vonatkozik, ami úgy is magasabb fordulatszámon fog jelentkezni, ezáltal minimális változás várható a fogyasztásban. Aki állandóan városba használja, és 2000-nél felváltogat, annak valószínû ugyanannyit fog fogyasztani, ezért mondják sokan, hogy felesleges utcai autókba ilyet tankolni.
Érdekes, hogy néhányan PONTOSAN(tizedmilliméterre/másodpercre/grammra/stb) ugyanúgy, ugyanakkora terheléssel, sebességgel, távolságon, hõmérsékleten, széljárásban, tudnak menni, hogy az üzemanyagok közt TÉNYLEGESEN mérhetõ különbséget fedezzenek fel.
Ügyik vagytok! ;)
Nem éreztem teljesítménybeli különbséget és MaxxMotion 100-ast tankoltam régebben. Mostanában csak 95-öst.
Én eddig OMV MaxxMotion-t használtam,durván 600km-t tudok el menni egy tankkal (Omega 2.0 16V). Aztán tankoltam sima 95-öst az OMV-nél,de azzal is kb ennyit megy el és ugyanúgy nyomom ahogy a 100-assal.
Köszi! Akkor már tudom mi lesz. A minõségibb Shell 95-ös, meg néha OMV 100-as. Valamikor kipróbálom, és majd leírom a tapasztalatom.
Felesleges bevizsgaltatni:) Magyarorszagon (de valszeg mindenhol) allamilag kotelezoen, rendszeresen vizsgalnak mindent, evente 2-3000-szer. Kiveve MOL, mert annak sajatja van (allitolag);)
Az oktan nem szamit, attol nem fog jobban menni, ahhoz bele kellene piszkalni a motorba, gyujtasba, kompresszioba;) A sok teszt alapjan 0.5–5% kozott van a kulonbseg (nyomatek/teljesitmeny). A hozzaadott adalek es tisztasag szamit, vagyis a minosegibb mukodes:)
Vagyis jo a 95-os, de legyen megbizhatobb (kinek mi, melyik, honnan), es 10-bol 1x egy johangzasu draga 100-as:)
Akkor ennyire jó ez a FuelSAve új üzemanyag? Mert régen mindenki panaszkodott rá, hogy kevesebbet megy a Shell benzinbõl, pedig elég neves kút, de logikusnak tûnik, hogy pont ezért váltottak a minõségibb benzinre, mert eddig sok gond volt velük. De meggyõztetek, most már tényleg kíváncsi vagyok, de elõbb megvárom míg kifogy belõle az OMW 95-ös.
Shell Fuelsavvel tovább megy az autóm egy 100kmrel, pedig ugyanúgy nyomom neki. Viszont félévente / évente egyszer érdemes OMW MAxxMotion 100-al teletankolni, érezhetõen kitisztítja a motort.
Alfa 146 1.6 boxer
Na akkor azt kipróbálom, igazad van, nem jutott eszembe, hogy idéntõl, már újfajta benzin van a Shellnél is. De azon is gondolkodtam, hogy viszek egy laboratóriumba üzemanyagmintákat mindenfajta benzinbõl, és bevizsgáltatom. Most azt a 30-40 ezer ft-ot megéri, legalább tudom mit tankolok bele azon a bizonyos kúton, aztán ha valami gebasz van ott úgy is kibukik. De a kéket mindenképp kipróbálom, köszi a tanácsot!
Ezekrõl nem tudok semmit, viszont annyit tudok, hogy a kék Shell-el jóval többet elmegy az autónk mint a simával, tehát megéri. Sõt a sima Shellel is többet elmegy mint a többi kút üzemanyagjával, tehát a mi 1.2 Opel Astránknál pontosan annyit ér amennyit fizetünk érte.
Sziasztok! Azért nyitottam ezt a témát, hogy tapasztalatok alapján eldöntsük megéri-e prémium üzemanyagokat tankolni, vagy megfelelõ-e helyette a sima benzin. Nekem egy új Swiftem van, erõsen gondolkodok rajta hogy megtankoljak a következõ nagy márkák prémiumtermékének egyikébõl: -OMW MAxxMotion 100 -MOL Evo Neo -Lukoil 98-as
Shellrõl tudom, hogy nem jó, nem is írtam bele, Lukoil hiába nem éri el a 100-as oktánszámot,( megjegyzem úgy se használná ki a motor) mégis sokkal dinamikusabban lehet vele autózni, de 95-ös benzinjük elég gyenge.
Van már valakinek tapasztalata, vagy tankolt már ezek valamelyikébõl, érdemes velük próbálkozni?