A State of Decay-el meg a Project Zomboiddal elég jól elvagyok mostanság :)
Nálam a DayZ elõkerül néha, addig érdekes, míg felruházom magam, megszedem a reptéren, aztán ott állok és nem tudok semerre sem menni, mert minek .... még a felfedezés élménye sincs meg, mert limitáltak a cuccok, nincs craft, mindenhol ugyanazok a dolgok, cuccok, vagy semmi, nincs értelme városokat átkutatni ... max ha jármûvet kerekes az ember ... legalább vmi eventek lennének ...
Na mindegy, nem akarom én más szórakozását elvenni, csak megjegyeztem, hogy ez a full céltalanság hamar unalmas ... a túlélésnek meg csak emberek ellen van értelme, mert a zombikon nincs mit túlélni :)
De egyébként még élvezném is, ha össze lenne rakva rendesen és nem egy gányhalmaz, bugtenger lenne :D
Amikor egy kis ideig játszottam ezzel a játékkal nekem is ez volt a "gondom". Megyek, gyûjtöm, de minek? Elõbb utóbb úgyis megesz egy zombi vagy lelõ egy másik player, ami után kezdhetem elölrõl.
Arra jutottam hogy pl. milyen jó lenne ha néha egy helikopter véletlenszerûen megjelenne a pálya egy pontján és "kimentené" az éppen ott lévõ játékosokat. Ezeknek az érkezési idejérõl és helyérõl mondjuk lehetnének elszórt infók amiket meg lehetne találni. Igy lenne egy cél vagy lehetõség az adott játék befejezésére. Ami után persze úgyis kezdesz egy újat...
pedig egyszerû a cél.minél tovább túlélni.
De saját célokat is kitûzhetsz.Én mostanság egy kezdõ játékosnak adtam a cuccaim egy részét,elmagyaráztam neki mi merre hány.vagy csapatba verbuválódni ismeretlen emberekkel,akikkel aztán több órát játszik. Attól hogy nincs mission 1-2-3-4-... még nem biztos hogy unalmas. Az unalom akkor kezdõdik amikor >15 fõs szerverre megy az ember.Ott a rossebbel se találkozik az ember,ha meg mégis akkor mészárlás a vége.pont az unalom miatt. de egy negyven fõs szerveren már nincs ilyen.ott tudja mindenki aki frissen spawnolt hogy vadásznak rá az "öregek" így gyorsan szövõdnek alkuk/barátságok/szövetségek.Csak bizalom kérdése.
de persze egy idõ után tényleg uncsi csernarusszia,ekkor kell mapot váltani.pl ott az új map amit asszem linkeltem is. Ha nem akkor itt van: sauerland
- 625 km² Terrain - over 30 villages and 2 realy big citys - 5 Million Models - Biggest City is Wenden, Aprox 3 - 4 times bigger than Cherno.
Ha elterjed akkor ez lesz minden dayz fan álma! ja és epoch kompatibilis!
persze nem a meggyõzés a célom,mert élbõl untad már meg a dayz-t,csak hátha :)
A lélegzés mondjuk érdekes,de a panelházak azért kurvajók ezt neked is be kell látnod
Hiába néz ki jobban, az animációk, az egész mûködése, a melee harc mind mind borzalmas. Persze tudjuk, alpha ............ Na meg még mindig teljesen céltalan ... azt meg már halálra untam a modban is.
Ezt a 'füstölgõ' fejet ki lehet majd kapcsolni? Borzalmasan néz ki. Értem én, hogy hideg, deres lehelet, csak sajna nem is hasonlít, és hogy miért megy hátrafelé át a fejen meg bukósisakon, az talány :)
Bazist lehet majd epiteni benne? Anelkul megette az egeszet a fene.
Nekem bejön. :)
Bár egy jó idõre kiestem, de továbbra sem értem mi lesz a cél. Több a ruha, jármû, fegyver, stb. Több épületbe bemehetsz, lesznek plusz épületek. De ennyi. Nem látom a célt amit ha el nem is érhetsz, de legalább megközelíthetsz.
tegnapi egy és fél órás streambõl a képek: #2" TARGET=_fnew>http://imgur.com/a/yKRwl#2 (ha nem menne az imgur link: http://imgur.com/a/yKRwl#2 ) Elvileg videó is jön majd
furcsa,mert reggeli órákban vannak kevesen.estére 30-40 fõ a biztos létszám
Srácok a sima dayz szerverek miért nem pörögnek már annyira? Dayzcommanderben direkt beállítom a szûrõt hogy csak original szerókat keressen,de a legtöbb ez a nocdkey-es "tört" szerver. A többi mod teljesen elnyomja?
Nem tudnak bemenni, ha lakattal lezárod. Számkódos lakatot rakhatsz az ajtókra. A széfed is számzáras, csak azt egyszer kell kinyitnod belépés után, utána már csak a menübõl kell kinyitnod. Szétlõni nehezen tudják. A fa falakat viszonylag könnyen, a beton falakat már nehezebben, a fém falakat pedig elég nehezen lehet szétszedni...
WOW ez marhajó! de ha offline vagy simán kirabolják nem? vagy szétlövik?
Szerintem, az Epoch az egyik legjobban eltalált mod a sima DayZ mellett, a modular building rendszere miatt. Ezt átültethetnék a sima DayZ-be is. base building
keresek játékostársakat arma2:oa+dayz kombinációval. Valami már pár fõbõl álló csapatot keresnék, akik bevennének a "mókázásokba" :)
Csak írjátok milyen kombináció kell (beta patch, sima dayz vagy valami dayzmodifikáció)
[NEW] - Completely reworked inventory design. * [NEW] - Spawn selection. (Balota, Berenzino, Cherno, Elektro, Kamenka, Solnichniy and Random) Server admins can choose to enable/disable. (DEFAULT: ENABLED) * [NEW] - You may now access another player's gear if they are unconscious. * [NEW] - Medbox1 and foodbox1 found at infected camps. * [NEW] - Medbox1 added to hospital * [NEW] - Object orientation system for better placement (will allow more control on object placement tents, stash, camo nets, tanktraps, sandbags, wirefence) * [NEW] - Added item Camonet. (Helicrash, Military) * [NEW] - Camo nets will be removed within 24 hours of owners death. * [NEW] - Loot locations (Land_a_stationhouse, Land_HouseV2_04_interier, Land_Mil_Barracks_i, Land_SS_hangar) * [NEW] - Log Suspicious weapons, kills with local vehicles and one shoot kills. * [NEW] - Hold/carry functionality to gear. * [NEW] - Weapon switch 1, 2, 3 keys function as hotkey. (1 => rifle, 2 => pistol, 3 => melee) * [NEW] - Added plants model antihack. * [NEW] - Death screen function. (Player will be moved to lobby after a 5 second timeout.) * [NEW] - ShackTac Movement addons - This addon causes your weapon collision with the environment to be significantly toned down, meaning that you can now move sideways through doorways and generally find CQB to be enjoyable, versus feel like a rusted robot trying to navigate a terrifying alien world called 'indoors'. Try it out and see, it's simple and very noticeable. * [NEW] - Vehicle - UH1H_DZ2 with Desert Skin. * [NEW] - Crafting system implemented (All recipes must be discovered by crafting). * [NEW] - Fishing has now been added. * [NEW] - 1 new food item, 1 New melee weapon, New fish models. * [NEW] - Crafted Traps. (Punji Trap, Tripwire (Cans), Tripwire (Decoy), Tripwire (Flare), Tripwire (Smoke), Tripwire (Grenade), Bear Trap (Grenade), Bear Trap (Flare), Bear Trap (Smoke)) * [NEW] - Crafted Medical. (Makeshift Bandage, Makeshift Splint (Wood), Makeshift Splint (Metal), Bloodbag (Transfusion Ready)) * [NEW] - Crafted Weapons. (Nailed Bat, Barbed Wire Bat, Sledge Bat, Batchete, Chloroform Rag, Makeshift Machete, Makeshift Sledgehammer)
* [FIXED] - Readded Bear trap to loot tables. (TrapBear) * [FIXED] - Zed direction issue when under chase condition. (should stop them keep turning) * [FIXED] - Issue where you'd get stuck after the tackle animation. * [FIXED] - Infection divide by zero error. * [FIXED] - Updated all zed movement systems to fall in line with the re-added LOS and Angle of attack checks. (This should improve zeds reaction times & make sure target is in hitting range) * [FIXED] - Balanced Zed damage Normal returned to .7 Viral kept at 50% higher rate. (Both types can still knock players unconscious) * [FIXED] - Viral zed's base damage updated to be Normal zed's highest damage output. * [FIXED] - Small updated to overall damage output. * [FIXED] - Major dupe, reconnect dupe and body dupe. * [FIXED] - DayZ Loadingscreen if people have ACR. * [FIXED] - Eating and drinking in vehicles. * [FIXED] - Infection will now be properly removed at tents after logout * [FIXED] - Re-added Beartrap to loot tables. * [FIXED] - Death body doesn't disappear any more if the player disconnected too fast. * [FIXED] - BattleFieldClearance antihack. * [FIXED] - Hospital wallhack. * [FIXED] - Antihack. * [FIXED] - Removed benches in the middle of the NWAF barracks entrance. * [FIXED] - Loot will now be more random within the weaponholders. (We wont allow two items of the same type in each pile) * [FIXED] - Medical actions performed in vehicles now work properly. * [FIXED] - BIS_Effects AirDestruction bug that sets the world on fire.
* [UPDATED] - Quick switch now has action menu swapping. * [UPDATED] - PV optimization. (should remove some unwanted traffic) * [UPDATED] - Czech, German, Spanish, French and Russian stringtable. * [UPDATED] - Missionfile is now much smaller. * [UPDATED] - Replaced combat roll with Shacktac Bunny Hop. * [UPDATED] - Removed attack call from FSM due to latency. Playing who spawned the zed may not be the player the zed is attacking. * [UPDATED] - Security updates. * [UPDATED] - Updated hospital loot. * [UPDATED] - Increased angle of attack. * [UPDATED] - Infection base chance. * [UPDATED] - Removed all trash items from building loot tables and replaced with a generic table (better organisation) * [UPDATED] - Viral Workers have now been assigned home locations. (MilitarySpecial, Military,Industrial) (harder to spot) * [UPDATED] - Viral Villagers have now been assigned home locations. (Supermarket,Farm,Residential) (easy to spot) * [UPDATED] - Max smoke target range to 50. * [UPDATED] - Loot spawning radius reduced from 120 to 70. * [UPDATED] - Spawn delay reduced from 300 to 150. * [UPDATED] - Humanity gain over time for bandits. * [UPDATED] - Auto continue when mission loads for first time. * [UPDATED] - Antiwallhack. * [UPDATED] - Land_Mil_Guardhouse Now spawn's a max of 3 zeds down from the default of 6 * [UPDATED] - Players may now administer antibiotics to other players * [UPDATED] - Players may now switch seats while in a helicopter (back seat, gunner, pilot). * [UPDATED] - Removed non SD mags from SD weapons, Removed SD mags from non SD weapons. (weapon configs)
* [REMOVED] - Vehicle damage spam log. * [REMOVED] - Collision system from tents, stash's, camo nets (Should allow storage system to be placed in better locations) * [REMOVED] - Difficulty system due to issues with official hive. (Official hive cant hold multiple difficulty levels) * [REMOVED] - Removed ArmA 2 squad command menu (0-9 or F1-F12)
!!!!!!!!!!!!!!!!!Above is the proposed change log for release between - 07/09/2013 - 14/09/2013 Change log has already been passed by Rocket. Hopefully the next release's should follow pretty fast.!!!!!!!!!!!!!!!!!
Sajna elõbb fog 'elkészülni', mint ahogy 'kész' lesz :) Azaz kiadják majd játszható formában, aztán sosem lesz készen, csak foltozgatják, bugos lesz mint a güzü :D
* [NEW] - 1 new food item (Twinkie - a rare find only at the supermarket). * [NEW] - Crafting system implemented (All recipes must be discovered for crafting, Blueprints do not exist.). * [NEW] - Access unconscious player's gear. (no humanity loss for knocking players unconscious)
* [FIXED] - Removed benches in the middle of the NWAF barracks entrance. * [FIXED] - Loot will now be more random within the weaponholders. (We wont allow two items of the same type in each pile of loot)
* [NEW] - ShackTac Movement addons - This addon causes your weapon collision with the environment to be significantly toned down, meaning that you can now move sideways through doorways and generally find CQB to be enjoyable, versus feel like a rusted robot trying to navigate a terrifying alien world called 'indoors'. Try it out and see, it's simple and very noticeable.
* [NEW] - Completely reworked inventory design. * [NEW] - Spawnselection. (Balota, Berenzino, Cherno, Elektro, Kamenka, Solnichniy and Random) Server admins can choose to enable/disable. (DEFAULT: ENABLED) * [NEW] - You may now access another player's gear if they are unconscious. * [NEW] - Medbox1 and foodbox1 found at infected camps. * [NEW] - Medbox1 added to hospital * [NEW] - Object orientation system for better placement (will allow more control on object placement tents, stash, camo nets, tanktraps, sandbags, wirefence) * [NEW] - Added item Camonet. (Helicrash, Military) * [NEW] - Camo nets will be removed within 24 hours of owners death. * [NEW] - Loot locations (Land_a_stationhouse, Land_HouseV2_04_interier, Land_Mil_Barracks_i, Land_SS_hangar) * [NEW] - Log Suspicious weapons, kills with localvehicles and one shoot kills. * [NEW] - Hold/carry functionality to gear. * [NEW] - Weapon switch 1, 2, 3 keys function as hotkey. (1 => rifle, 2 => pistol, 3 => melee) * [NEW] - Added plants model antihack. * [NEW] - Deathscreen function. (Player will be moved to lobby after a 5 second timeout.) * [NEW] - ShackTac Movement addons - This addon causes your weapon collision with the environment to be significantly toned down, meaning that you can now move sideways through doorways and generally find CQB to be enjoyable, versus feel like a rusted robot trying to navigate a terrifying alien world called 'indoors'. Try it out and see, it's simple and very noticeable.
* [FIXED] - Zed direction issue when under chase condition. (should stop them keep turning) * [FIXED] - Issue where you'd get stuck after the tackle animation. * [FIXED] - Infection divide by zero error. * [FIXED] - Updated all zed movement systems to fall in line with the readded LOS and Angle of attack checks. (This should improve zeds reaction times & make sure target is in hitting range) * [FIXED] - Balanced Zed damage Normal returned to .7 Viral kept at 50% higer rate. (Both types can still knock players unconscious) * [FIXED] - Viral's base damage updated to be Normal's highest damage output. * [FIXED] - Major dupe, reconnect dupe and body dupe. * [FIXED] - DayZ Loadingscreen if people use ACR. * [FIXED] - Eating and drinking in vehicles. * [FIXED] - Infection will now be properly removed at tents after logout * [FIXED] - Readded Beartrap to loot tables. * [FIXED] - Death body doesn't disappear anymore if the player disconnected too fast. * [FIXED] - BattleFieldClearance antihack. * [FIXED] - Hospital wallhack. * [FIXED] - Antihack.
* [UPDATED] - Quick switch now has action menu swapping. * [UPDATED] - PV optimization. (should remove some unwanted traffic) * [UPDATED] - Czech, German, Spanish, French and Russian stringtable. * [UPDATED] - Missionfile is now much smaller. * [UPDATED] - Replaced combat roll with Shacktac Bunny Hop. * [UPDATED] - Removed attack call from FSM due to latency. Playing who spawned the zed may not be the player the zed is attacking. * [UPDATED] - Security updates. * [UPDATED] - Updated hospital loot. * [UPDATED] - Increased angle of attack. * [UPDATED] - Infection base chance. * [UPDATED] - Removed all trash items from building loot tables and replaced with a generic table (better organisation) * [UPDATED] - Viral Workers have now been assigned home locations. (MilitarySpecial, Military,Industrial) (harder to spot) * [UPDATED] - Viral Villagers have now been assigned home locations. (Supermarket,Farm,Residential) (easy to spot) * [UPDATED] - Max smoke target range to 50. * [UPDATED] - Loot spawning radius reduced from 120 to 70. * [UPDATED] - Spawn delay reduced from 300 to 150. * [UPDATED] - Humanity gain over time for bandits. * [UPDATED] - Auto continue when mission loads for first time. * [UPDATED] - Antiwallhack.
* [REMOVED] - Vehicle damage spam log. * [REMOVED] - Collision system from tents, stash's, camo nets (Should allow storage system to be placed in better locations) * [REMOVED] - Difficulty system due to issues with official hive. (Official hive cant hold multiple difficulty levels)
Egy rács 100 m-t jelent. Tehát a srác (vagy épp csaj) olyan 700-800 m-rõl szedet le, ami nem túl nagy távolság, kivitelezhetõ. :)
Ep olsha hegyen voltam, es kemleltem az air bazist percenkent jottek es nyirbaltak egymast. Aztan messze tuloldalrol jott valaki es kiszurtuk egymast, tobb szaz meter tavolsagbol. Perceken at egymast kemleltuk es probaltunk a pozicio tartasaval fegyverre valtani, de ilyenkor ki mozdultunk es kezdtuk elolrol.XD en fent a dombon bent az erdo szelen, o meg a hangar ajto szelebol. En kaptam elobb a fonalat es lottem, de nem talalt. Be is huzodtam de sajna pont ott kelett lennie egy zombinak ami meg csapott. A verzes miatt probaltam az erdo surujeben eltuni, es mar csak egy resnyire latszott a meszzi hangar ajto, es BUMM. 100rol -78ra le ment az elet, szal kampec. Csak lestem hogy hogyan hozta ezt ossze. Ingame terkepen neztem, 7-8 racsnyi tavolsagbol lot ki!!! nem tudom hany meter egy kis racsnyi tavolsag de durva messzirol. Fel oraig futottam mire vissza ertem eszakra, de addigra mar a hullamat ki fosztotta, eltuntette, es lehugyozas gyanant tuzet is rakott a helyere. Most egy kicsit elvette a kedvem. (amugy zeroban tolom)
A MineCraft is a 20 milliós küszöböt tapossa ... megbolondítva egy kis zombizással csak kasszasiker lehet. Ha sikerül normálisan megcsinálni engem megvett kilóra :D